Kattelin eLearnista, kyllä siellä käsketään vaihtamaan koko viiksipaketti jos vilkut ei toimi.Aquatica kirjoitti:^
Tuo voisi olla, mutta pidän sokeripalafiksiä niin vääränä kuin olla vaan voi. Sen sijaan suojattu abiko olisi jo _jotenkin_ ymmärrettävä... Mutta joo, nips naps ja kolvi laulamaan, hyvä siitä kai tulisi. Mutta kriittisempi ongelma on tuo pirun vilkkureleMiksi, Oi miksi, pitää olla viiksipaketin ja ratin ja kellojousen tiellä?!?!?!?!"?!?!¤¤%#¤%123fjkl
Superurpo rakenne, sanon minä. Ja Autodata sanoo ohjeajaksi 0.75, mihin voi melkein uskoa... Teoriassa ja leikisti, ainakin.
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Mä muistan maksaneeni Malminkartanon Autohuoltoon pelkästä vilkkureleen vaihdosta, vuosi oli 2010 tai jotain, auto 156 vm 2001. Vielä kun muistais, millai ne vilkut ei toiminu. Niin et voi olla, et muistan väärin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Laitoin tuonne ohjeet topikkiin "156 vilkunrele". Eli tämän viestin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=436786#p436786
Persuksista tuo työ on.
Laitoin tuonne ohjeet topikkiin "156 vilkunrele". Eli tämän viestin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=436786#p436786
Persuksista tuo työ on.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eihän tuo paha ole, mutta releen vaihdoksi kyllä on.Aquatica kirjoitti:^
Laitoin tuonne ohjeet topikkiin "156 vilkunrele". Eli tämän viestin:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=436786#p436786
Persuksista tuo työ on.
Muistan kun vaihdoin lämmityslaitteen etuvastusta 240 volvoon jossa oli ilmastointi. Piti purkaa kojelautaa myöten kaikki pois.
Koska se etuvastus on ilmastointikennon ja lämppärin kennon välissä kanavan sisällä.
Ei ilmastoidussa se on helpommassa paikassa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Joo, sinänsä ei hirveä homma. Mutta vilkun releen vaihdoksi tuo on hirveä homma
Tarkennetaan nyt vielä, että ESP-vapaa 156 olisi ollut parin minuutin homma...
Joo, sinänsä ei hirveä homma. Mutta vilkun releen vaihdoksi tuo on hirveä homma

Tarkennetaan nyt vielä, että ESP-vapaa 156 olisi ollut parin minuutin homma...
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siinä on käynyt sellainen legendaarinen jatkokehitys moka.
"tupataan se johonkin" ilmiö, johon allekirjoittanutkin on sortunut
"tupataan se johonkin" ilmiö, johon allekirjoittanutkin on sortunut

-
- Viestit: 96
- Liittynyt: 17 Elo 2013, 19:47
- Car(s): ex:
156 2,5l boselift -02
156 jts -04 - Paikkakunta: Turku
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkin tuonne radion taakse tälläisen piuhan:koltiainen kirjoitti: Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.
Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
http://www.bluespot.co.uk/car-audio.asp ... 93-adaptor
Mutta sourcesta ei löydy tuota sisääntuloa, löytyy vaan fm ja cd. Mankka ei ilmeisesti tue sitä?

Saako tuota auxia millään toimimaan esim kytkemällä sitä cd-soittimen tilalle?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Onkohan tässä AUX toteutettu "fiksusti", että pitää painaa Source-nappia pohjassa pitkään? Pioneerilla on ainakin moinen ratkaisu joissakin, että AUX toimii vasta nappipohjassa menolla. Muutoin vaihtelee AM/FM/CD sourcejen välillä. Soittimen manuaali voi olla hyvä paikka tsekata myös...
Onkohan tässä AUX toteutettu "fiksusti", että pitää painaa Source-nappia pohjassa pitkään? Pioneerilla on ainakin moinen ratkaisu joissakin, että AUX toimii vasta nappipohjassa menolla. Muutoin vaihtelee AM/FM/CD sourcejen välillä. Soittimen manuaali voi olla hyvä paikka tsekata myös...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsekin katselin eLearnista, siellä kyllä mainitaan sulake J43 käytännössä kaikkialla; liittyen vilkkuihin ja hätävilkkuihin. Mistään en löytänyt kuitenkaan kytkentäkaaviota J43:sta...koltiainen kirjoitti:Kattelin eLearnista, kyllä siellä käsketään vaihtamaan koko viiksipaketti jos vilkut ei toimi.Aquatica kirjoitti:^
Tuo voisi olla, mutta pidän sokeripalafiksiä niin vääränä kuin olla vaan voi. Sen sijaan suojattu abiko olisi jo _jotenkin_ ymmärrettävä... Mutta joo, nips naps ja kolvi laulamaan, hyvä siitä kai tulisi. Mutta kriittisempi ongelma on tuo pirun vilkkureleMiksi, Oi miksi, pitää olla viiksipaketin ja ratin ja kellojousen tiellä?!?!?!?!"?!?!¤¤%#¤%123fjkl
Superurpo rakenne, sanon minä. Ja Autodata sanoo ohjeajaksi 0.75, mihin voi melkein uskoa... Teoriassa ja leikisti, ainakin.
Enkä myöskään ilmoitusta siitä, että viiksipaketti pitäisi vaihtaa jos tuo rele on rikki. Relehän ON rikki, siihen ON olemassa vaihtoehtoja. En vaan pirulauta löydä moisia

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No tuolla sivullahan se lukee:Verttiv kirjoitti:Kytkin tuonne radion taakse tälläisen piuhan:koltiainen kirjoitti: Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.
Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
http://www.bluespot.co.uk/car-audio.asp ... 93-adaptor
Mutta sourcesta ei löydy tuota sisääntuloa, löytyy vaan fm ja cd. Mankka ei ilmeisesti tue sitä?![]()
Saako tuota auxia millään toimimaan esim kytkemällä sitä cd-soittimen tilalle?
Not compatible with radios including:
Blaupunkt factory-fitted head units (the cable may plug into the rear of the radio, but will not be recognised)
- jargon
- Viestit: 404
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuomas K kirjoitti:No tuolla sivullahan se lukee:Verttiv kirjoitti:Kytkin tuonne radion taakse tälläisen piuhan:koltiainen kirjoitti: Radion takaa löytyy aux in pinnit, jos otat radion pois muista missä on koodilappu.
Jotenki tän näkönen se kytkentä on, jos pinnit on tyhjät ei mankka tue sitä.
http://www.bluespot.co.uk/car-audio.asp ... 93-adaptor
Mutta sourcesta ei löydy tuota sisääntuloa, löytyy vaan fm ja cd. Mankka ei ilmeisesti tue sitä?![]()
Saako tuota auxia millään toimimaan esim kytkemällä sitä cd-soittimen tilalle?Not compatible with radios including:
Blaupunkt factory-fitted head units (the cable may plug into the rear of the radio, but will not be recognised)
Siinä sinisessä liittimessä/radion liittimessä pitää yhdistää muistaakseni pinnit data-in ja data-out niin saa auxin toimimaan. Itse tein tuon kytkennän muutama päivä sitten. Tosin kuuluu hirvittävän huonosti tuon kautta, äänenlaatukin on surkea, samoin voimakkuus. Sen verran tutkin asiaa että vaatisi jonkinlaisen vahvistimen puhelimen ja radion välille että kuuluisi kunnolla.
Edit: niin tuohan näkyy sitten changerina radiossa, ei auxina.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuka suomessa tekee varttikuutosten (nimenomaan bensakoneiden) softamuutoksia? Aina sillointällöin tulee vastaan että hölistään softamuutoksista muttei kirveelläkään mainita, kuka sitä softaa on ronkkinut.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan vaihtanut jts moottorin ylätukea, mistä sen saisi järkevään hintaan? Eli se, joka kiinnittyy toisesta päästään iskarijalan yläpäähän. Tai saako pelkkää puslaa jostakin? Ja väljää näyttäisi olevan myös moottorin päässä olevassa puslassa, johon tuki kiinnittyy, onko tätä kukaan vaihtanut?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Elikkäs, kaasupolkimen yläpuolelta vuotaa jotain nestettä. Äkkiseltään haistettuna ja maistettuna tuntuu että se olisi pelkkää vettä, mutta tie oli kuiva ja auto ollut kuivassa myös yön yli.
Mitäköhän letkuja tuosta kohti menee?
Mitäköhän letkuja tuosta kohti menee?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis ulkopuolelta vuotaa nestettä?
Se on ilmastoinnin kondenssivettä.
Se on ilmastoinnin kondenssivettä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaasupolkimen yläpuolelta kengän päälle.
Pitääkö tässä ruveta sisustaa purkamaan vai onko joku helpompikin ratkaisu? Ei viittis jättää asiaa hoitamatta ja kävellä aina märillä kengillä.
Pitääkö tässä ruveta sisustaa purkamaan vai onko joku helpompikin ratkaisu? Ei viittis jättää asiaa hoitamatta ja kävellä aina märillä kengillä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sikäli, kun on kyseessä ilmastoinnin kondenssivettä, tuosta oli joku huoltotiedote joskus Autodatassa. Ulkomuistista muistelen jotain sellaista, että kondenssiveden poistoputken läpivienti olisi jäänyt joissakin autoissa tekemättä/puolitiehen tehtaalta, ongelman korjaus? Tee se poistoreikä, jolloinka vesi valuu tulipellistä ulospäin...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliskos tulipellin "vesikaukalo" täynnä vettä ja reijät tukossa ? Eli siellä missä pyyhkijänvivusto on muovin alla,on piripintaan vettä ja ajaa sitä nyt sisälle jo ? Todenäkösesti poistoaukot täynnä moskaa ja veden pinta nousee.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos farkku malli mitä tietä takalasinpesuletku menee?
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eilen säikähdin kun ahmon lämmöt yhtäkkiä nousivat, kokeilin tuleeko räppänistä kuumaa ilmaa, eipä tullut... luulin et on nesteet vähis mut sitä oli riittämiin ja uudestaan pihas kokeiltuani kaikki pelas. Oiskohan ollu ilmaa joka hetkellisesti aiheuttanu sen et ei toiminu vai??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nousiko lämmöt paikallaan, vai liikkeessä? Vakavin versio vois olla vesipumpun hajoaminen...EmmiMaria kirjoitti:Eilen säikähdin kun ahmon lämmöt yhtäkkiä nousivat, kokeilin tuleeko räppänistä kuumaa ilmaa, eipä tullut... luulin et on nesteet vähis mut sitä oli riittämiin ja uudestaan pihas kokeiltuani kaikki pelas. Oiskohan ollu ilmaa joka hetkellisesti aiheuttanu sen et ei toiminu vai??
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sitten sitä lämpöjen heittelyä ei selitä silläkään... Kyllä ajossa lämpöjen pitäisi pysyä tilanteessa kuin tilanteessa sallitun rajoissa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 '04:ssani on nähtävästi tehtaalla laitettu helmasarja. Onko noihin jotain kiinnikkeitä myynnissä jossain? Täytyisi ottaa irti, ja liimata uudestaan paikalleen.
Irroitukseen jotain kikkakoposia?
Irroitukseen jotain kikkakoposia?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuskin puolen takaikkuna laskee ja nousee hieman verkkaisesti. Olisikohan tuo jotenkin elvytettävissä vai odotanko vaan, että lakkaa toimimasta ja uusin koko lasinnostimen?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voitelu voi auttaa hyvinkin. Myös itse hissit tuppaa joskus kanittamaan johonkin ja aiheuttaa väsymisen oloa, moottorista voi olla hiilet lopussa tai likaiset jos sähköllä toimii. Ovipahvin irroitus ei ole rakettitiedettä, mutta silloinkin on varsin ahdasta työskennellä - ja kannattaa olla tarkkana itse hissimekanismin kanssa - mutta putsaus/voitelu kannattaa. Homma on ehkä puolisen tuntia, kunhan parit ovipahvit on irrottanut, joten ei ole paha.
Samoin mekaaniset vaijerit kannattaa todellakin rasvata aina välillä, ettei käy kuten minulla kävi edellisen tessun kanssa - ensin räjähti vasemmalta, sitten oikealta takaa... Ruostui ja kerran kun piti avata tai sulkea, niin poks.
Samoin mekaaniset vaijerit kannattaa todellakin rasvata aina välillä, ettei käy kuten minulla kävi edellisen tessun kanssa - ensin räjähti vasemmalta, sitten oikealta takaa... Ruostui ja kerran kun piti avata tai sulkea, niin poks.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos vinkeistä, pitääpä tutkiskella tuota lisää kun löytyy aikaa.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veteleeköhän mun Ahmo vimosiaa, se on ruvennu "pykeltää", jostain kuuluu karmee ääni ei siis kolinaa ja ja on se noitten lämpöjenkin kans niin outo.. Haluisko joku tulla ajaa sit ja kuunnella kaikki sen sanottavat 

Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oisko se vesipumppu nyt sitten finaalissa..?
Ei tuo sijainti sano mitään mutta kyllä tossa pihassa autoa käyttää saa. Mutta iloa siitä tuskin on (väärää?) vikadiagnoosia enempää
Ei tuo sijainti sano mitään mutta kyllä tossa pihassa autoa käyttää saa. Mutta iloa siitä tuskin on (väärää?) vikadiagnoosia enempää

-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä asun orimattilas, täälläkin oli vissii joku palstalainen ja noi vikakoodit saan luettuu omal tallil kyllä.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minä voisin muuten tulla kurkkaamaan, tai siis kuuntelemaan, mutta tuo oma pitää ensin saada läjään 

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Arvatkaas oliko mun murus ees mitää havaittavaa vikaa..... no ei! Päässä mul vissii viskoo
pääasia et Ahmo pelaa ja tulihan ne vikakoodit nollattuu oikeaoppisesti.

Onnistuu!! Vai onnistuuko??
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Osaisikohan joku heittää arviota toimiikohan tää tarvikekatti 156 JTS:ssa (03)?
http://www.ebay.co.uk/itm/REACT-Catalyt ... 51bde47037
Toki tuolla lukee, että toimii mutta tiedä sitten. Eikös JTS vaadi euro4 katin?
http://www.ebay.co.uk/itm/REACT-Catalyt ... 51bde47037
Toki tuolla lukee, että toimii mutta tiedä sitten. Eikös JTS vaadi euro4 katin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä BM Catalystin tekele ainakin toimii: http://www.ebay.co.uk/itm/BM-Cats-ALFA- ... 5af494773e
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vaikkakin jts on euro4 "yhteensopiva", niin euro3 pääosin ovat . 2005 valmistetut taitaa olla euro4 katilla ja ehkä jotkut vanhemmat jossain maassa (optio). Tuo ebayn ensmäinen näyttää silmälle paremmalta, kun on pöntöt oikean kokoiset. Bm catalystin tekele on vähän kyläsepän tekemän oloinen, mutta mitäs siitä, jos vain pelittää.
Viimeksi muokannut palkus, 27 Touko 2014, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näkyy noissa molemmissa olevan tuo kollektori mallia kuristin 

-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä oon kans käsittäny et se koko pitäs olla oikee jotta se riittää muuttamaan ne haitalliset pakokaasut... Vai?stoichiometric kirjoitti:Vaikkakin jts on euro4 "yhteensopiva", niin euro3 pääosin ovat . 2005 valmistetut taitaa olla euro4 katilla ja ehkä jotkut vanhemmat jossain maassa (optio). Tuo ebayn kunnostettu näyttää silmälle paremmalta, kun on pöntöt oikean kokoiset. Bm catalystin tekele on vähän kyläsepän tekemän oloinen, mutta mitäs siitä, jos vain pelittää.
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no on ne vähän erinäkösiä kuin alkuperäinen http://ricambi.alfisti.net/images/produ ... 9765_0.jpg
Kuvassa siis euro4 katti
kun tuo kuva on parempi. Samanlaasia taitavat päällepäin olla.
Muuten, siihen alkuperäiseen vaihtaa pakoputkivirman jamppa uudet pöntöt ja tarvittaessa sellaiset paremmin hengittävät.
Kuvassa siis euro4 katti

Muuten, siihen alkuperäiseen vaihtaa pakoputkivirman jamppa uudet pöntöt ja tarvittaessa sellaiset paremmin hengittävät.
Vs: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millä lämmöillä flektin 1-nopeuden pitäisi käynnistyä, jos ilmastointi ei ole päällä?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mielikuva on siitä, että jossain n. 98 asteen paikkeilla (ECUn data). 2-nopeus sitten 110 - Tai sitten 95asteessa ja 105 asteessa. Mittari näyttää itselläni n. 110 kun flektin ykkösnopeus käynnistyy, mutta oikea lämpötila on silloin reilusti alle 100. Jostain syystä mittari näyttää aivan totaalisen puutaheinää, jos ilmastointi ei ole päällä 

Vs: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noin 98 asteessa ecun mukaan tuo muistaakseni alkoi puhaltamaan, eli kaikki kunnossa. Liekö sitten kuinka tarkka tuo lämpöanturi kun termari aukesi näppituntumalta vasta kun ecu näytti ~95 astetta. 87-asteinenhan tuon termostaatin kuitenkin pitäisi olla...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siitä, kun termari aukeaa, menee tovi ennen kuin lämmöt anturilla alkaa laskea. Se vaatii sitä viilennettyä nestettä syylarilta. Eikä se virtaus mitään tuhansia litroja minuutissa ole, eli kylmän nesteen saaminen kiertoon kestää tovin - lisäksi näissä termarit ovat mekaanisia, niin on aika lailla on/off ymmärtääkseni. Eli jos heti termarin nurkalla on kylmää tavaraa, menee termari heti kiinni kun on auennut jne.
En tiedä, onko 156:een saatavilla matalan hysterian termareita (eli kestää pidempään aueta ja pysyvät pidempään auki, vaikka lämpötila laskisikin), mutta en usko. Elektroninen termari sitten voi säätää hyvinkin tarkasti avautumista, jolloinka lämmöt saadaan pidettyä varsin tarkasti juuri tasan siinä, missä halutaan.
Tämä siis ainakin oma käsitykseni näistä
En tiedä, onko 156:een saatavilla matalan hysterian termareita (eli kestää pidempään aueta ja pysyvät pidempään auki, vaikka lämpötila laskisikin), mutta en usko. Elektroninen termari sitten voi säätää hyvinkin tarkasti avautumista, jolloinka lämmöt saadaan pidettyä varsin tarkasti juuri tasan siinä, missä halutaan.
Tämä siis ainakin oma käsitykseni näistä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tarkoitin lähinnä sitä, että kun ecu näyttää lämpöjen nousevan yli 87 asteen niin ylävesiletku ei ala lämpiämään, eli siitä ei virtaa kuumaa jäähdytysnestettä?
Tietty kun flekti alkaa pyörimään vasta 98 asteessa niin eihän se jäähdytysneste kovin äkkiä syylärissä ennen sitä jäähdy auton ollessa paikallaan. Ja sen nesteen jäähtymisenhän se vaatii, että neste alkaa virtaamaan syylärissä.
Tietty kun flekti alkaa pyörimään vasta 98 asteessa niin eihän se jäähdytysneste kovin äkkiä syylärissä ennen sitä jäähdy auton ollessa paikallaan. Ja sen nesteen jäähtymisenhän se vaatii, että neste alkaa virtaamaan syylärissä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo ECUn näyttämä ja termostaatin tuntema ei välttämättä ole sama; lämpöanturi voi olla vanha/kulunut ja näyttää mitä lystää (twinsparkissa se on suoraan termarikotelossa, muista en osaa sanoa) - mutta termari on keraaminen ja aukeaa, kun neste on oikeasti tietyssä lämmössä fyysisen virityksen mielestä - olikohan näin, että termostaatti on kiinni jousikuormaa vastaan (eli jousi vääntää auki, kun tuo tötterö jossa keraaminen toiminta toteutetaan, yrittää pakottaa sitä kiinni. Jousi on vahvempi, eli kun keramiikka pettää, jämähtää termari auki). Tämä(kin) teoriointia omalta osaltani, joku kuka tietää faktana voi avata tätä meille tyhmille
Mutta lyhyesti: lämpöanturi toimii resistanssilla, jolloinka jo pelkästään jäähdytysnesteen koostumus vaikuttaa tulokseen. Myös anturin sijainti vaikuttaa ratkaisevasti, tietysti. Ylävesiletkuhan lämpenee, kun termostaatti on auki ja antaa nesteen virrata "isoa kiertoa" syylarin kautta, eikä "pientä kiertoa" ohittaen syylarin kokonaan.

Mutta lyhyesti: lämpöanturi toimii resistanssilla, jolloinka jo pelkästään jäähdytysnesteen koostumus vaikuttaa tulokseen. Myös anturin sijainti vaikuttaa ratkaisevasti, tietysti. Ylävesiletkuhan lämpenee, kun termostaatti on auki ja antaa nesteen virrata "isoa kiertoa" syylarin kautta, eikä "pientä kiertoa" ohittaen syylarin kokonaan.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se anturi tiedä mitä ainetta siellä virtaa eli jäähdytysnesteen koostumus ei vaikuta mittaustulokseen.Aquatica kirjoitti:Mutta lyhyesti: lämpöanturi toimii resistanssilla, jolloinka jo pelkästään jäähdytysnesteen koostumus vaikuttaa tulokseen.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
...ellei se jäähdytysneste pääse anturin karvoihin käsiksi, jolloin vuoto kannattaisi korjata.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No se on sitten ihan asia erikseen 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään muulla 156:n keskuslukitus keksinyt mennä omia aikojaan lukkoon?
Itsellä näin kävi. Ajattelin romplata vänkärin oveen saranapuolen piuhanippua kun kajari tuppaa välillä rutisemaan kosketushäiriön kuuloisesti. Laitoin autoon virrat päälle ja mankan soimaan, nousin ulos ja kävelin vänkärin puolelle. Samalla hetkellä kun nappasin oven kahvasta kiinni, räpsähti ovet lukkoon ja sitten ihmeteltiinkin, että mitäs nyt.
Autoonhan oli onneksi aika helppo päästä sisälle kun virrat jäi päälle. Oven yläreunaa kun vähän raotti sorkkaraudalla, sai paksulla rautalangalla painettua ikkunan avausnappia..
Yrityksistä huolimatta vika/ominaisuus ei uusinut, mutta jäi kiinnostamaan onko muille käynyt vastaavaa.
Itsellä näin kävi. Ajattelin romplata vänkärin oveen saranapuolen piuhanippua kun kajari tuppaa välillä rutisemaan kosketushäiriön kuuloisesti. Laitoin autoon virrat päälle ja mankan soimaan, nousin ulos ja kävelin vänkärin puolelle. Samalla hetkellä kun nappasin oven kahvasta kiinni, räpsähti ovet lukkoon ja sitten ihmeteltiinkin, että mitäs nyt.
Autoonhan oli onneksi aika helppo päästä sisälle kun virrat jäi päälle. Oven yläreunaa kun vähän raotti sorkkaraudalla, sai paksulla rautalangalla painettua ikkunan avausnappia..
Yrityksistä huolimatta vika/ominaisuus ei uusinut, mutta jäi kiinnostamaan onko muille käynyt vastaavaa.
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Joulu 2011, 23:12
- Car(s): Alfa 156 JTS 2.0
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfassa alkoi kesken ajon vilkkumaan moottorin ohjainjärjestelmän häiriö valo. Kierroksia pudottaessa valo hävisi eikä sen koommin ole syttynyt. Nelosella tai vitosella ajaessa kun painaa kaasua, tuntuu muutaman kerran nykivän.
Mistä moinen mahtaa johtua? Tulpilla tai akulla ei liene osuutta asiaan.
Mistä moinen mahtaa johtua? Tulpilla tai akulla ei liene osuutta asiaan.
Some believe football is a matter of life and death, but it is much more important than that.