156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto
Valvoja: Moderators
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto
Ohjaustehostimen pumpun vaihtopoka siis päällänsä, mutta nyt kun alkaa möykky olemaan paremmin näkysällä, niin heräsi ihmetys. Sehän perkele menee tuon moottorin tuen läpi, eikä minun mielikuvitukseen mahdu, että kuinka se sieltä olisi tarkoitus pyöritellä irti hihnapyörän irroituksen jälkeen.
Kun ei kunnolla näe, niin onko tehostin ja tuki samoilla pulteilla kiinni ja pitääkö se koko tuki irroittaa pumpun mukana, vaiko vain pumpun tieltä? Eihän ne tehostimen pultit oikeasti voi sen tuen takana olla piilossa, eihän?
Ei se tänään valmiiksi tule, mutta helpottaa huomista tekemistä, kun tietää vähän järjetystä.
Kiitos!
Kun ei kunnolla näe, niin onko tehostin ja tuki samoilla pulteilla kiinni ja pitääkö se koko tuki irroittaa pumpun mukana, vaiko vain pumpun tieltä? Eihän ne tehostimen pultit oikeasti voi sen tuen takana olla piilossa, eihän?
Ei se tänään valmiiksi tule, mutta helpottaa huomista tekemistä, kun tietää vähän järjetystä.
Kiitos!
Viimeksi muokannut Alfissimo, 28 Touko 2014, 01:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto, apuja?
Muistaakseni tuo tehostin on kiinni tuossa tuessa kolmella pultilla, sieltä tuen takaa.
Eli hihnapyörä pois ja sen jälkeen tehostimen takaa ne kolme pulttia auki, tukea ei tartte irroittaa
Ja löytyihän tästä multa kuvakin..

Eli hihnapyörä pois ja sen jälkeen tehostimen takaa ne kolme pulttia auki, tukea ei tartte irroittaa

Ja löytyihän tästä multa kuvakin..

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto, apuja?
Juu. Hihnapyörä on irti ja pumpun pultitkin näkyy, siinä ei ole ongelma ja niistä jatkankin heti huomenna, mutta mielikuvitus loppuu, että mistä sen pumpun mahtuu pujottamaan pois.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: 13 Joulu 2012, 15:32
- Car(s): 2 x 147 sele
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto, apuja?
Moottorin kallistaminen eteenpäin antaa lisää työskentelytilaa. Moottorin takatuesta vinotuen ja etupuolen pultit irti, sitten moottorin ja vaihteiston etukiinnikkeiden pultteja löysälle n. 2 cm. Ei kannata ottaa kokonaan irti.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto, apuja?
Ny loppuu hyvä huumori. Koneen kiinnikepulttien löysäämisellä sai käsille sentin lisää tilaa, mutta ei auta pumpun pois tulemiseen. Pumppu on irti, mutta eipähän ole vielä löytynyt asentoa, jossa se mahtuisi paikaltaan imusarjan ohi, eikä imusarjaa varmana ole tarkoitettu tämän vaihdon tieltä irroitettavaksi
.
En varmana irroita


En varmana irroita

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto, apuja?
Vastaisen varalle muillekin asiaa yrittäville tiedoksi, niin ei sovi pumppu pois ilman imusarjan irrotusta.
Kyllähän se imusarja siis oikeasti on pakko ottaa tieltä pois. Ei kokonaan, mutta sen verran pitää kumeiltaan pullauttaa ja siirtää sivuun, että tehostimen pumppu sopii ohi tulemaan.
Kyllähän se imusarja siis oikeasti on pakko ottaa tieltä pois. Ei kokonaan, mutta sen verran pitää kumeiltaan pullauttaa ja siirtää sivuun, että tehostimen pumppu sopii ohi tulemaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumppu vaihdettu, uusikin vuo
Nyt loppu hyvä huumori! Kaikin puolin onnistuneen remontin jälkeen auto nipussa ilman että mitään meni rikki, mitään ei hukkunut ja kaikkia osatkin löysivät takaisin oikeille paikoilleen ilman ylimääräisiä muttereita ja pultteja. Olikin sitten jo liian hyvää ollakseen totta.
Paikallaan käytettynä renkaat ilmassa pyöriteltynä kaikki kunnossa, mutta koeajoon lähtiessä todettuna, että puskee sitten uusikin (käytetty) pumppu akselin juuresta nesteet pihalle.
Siitä voi laskea fiiliksen, kun ei enää ehtinyt kävellen hakea kaupasta kaljaakaan
.
Paikallaan käytettynä renkaat ilmassa pyöriteltynä kaikki kunnossa, mutta koeajoon lähtiessä todettuna, että puskee sitten uusikin (käytetty) pumppu akselin juuresta nesteet pihalle.
Siitä voi laskea fiiliksen, kun ei enää ehtinyt kävellen hakea kaupasta kaljaakaan

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumppu vaihdettu, uusikin vuo
Jännä juttu, kun auton kestävimmän apulaitteen kanssa on tommonen taistelu.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumppu vaihdettu, uusikin vuo
Toimiiko se ohjaustehostin normaalisti vaikka öljyä tuleekin ulos?Alfissimo kirjoitti:Nyt loppu hyvä huumori! Kaikin puolin onnistuneen remontin jälkeen auto nipussa ilman että mitään meni rikki, mitään ei hukkunut ja kaikkia osatkin löysivät takaisin oikeille paikoilleen ilman ylimääräisiä muttereita ja pultteja. Olikin sitten jo liian hyvää ollakseen totta.
Paikallaan käytettynä renkaat ilmassa pyöriteltynä kaikki kunnossa, mutta koeajoon lähtiessä todettuna, että puskee sitten uusikin (käytetty) pumppu akselin juuresta nesteet pihalle.
Siitä voi laskea fiiliksen, kun ei enää ehtinyt kävellen hakea kaupasta kaljaakaan.
Jos ei toimi niin siellä on jokin tukos ohjaustehostimessa ja paine purkautuu ulos pumpusta
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumppu vaihdettu, uusikin vuo
Nyt on, taas, pumppu paikallaan ja kaikki toimii niin kuin pitääkin ainakin koeajon perusteella. Edellinen pumppu ei päästänyt parkkipaikastakaan pois.
Tilastotappioksi kirjataan kierroslukumittarin lakkaaminen toimimasta, mutta menee todennäköisesti asentajan virheen piikkiin. Kaikki muuten toimii, joten jonkun anturinhan olen onnistunut konehuoneesta tötöilemään irti pumpulle tilaa tehdessäni.
Mikäs anturi tuolle kierroslukumittarille tiedon antaa ja mistä sitä etsin? Nokka-akselin asentotunnistin, kö?
Jep! Ei tuollaista jumppaa ihan huvikseen kahteen kertaan tee, mutta onpahan harjoiteltu. Sen verran todettuna, että ilmastoidusta autosta tuon vaihtaminen on kohtuu tekemätön paikka, kun ilmastoinnin putket ovat joka suunnassa kulkiessaan edessä, juuri siellä, missä pitäisi töitä tehdä, kun ei ilmastoimattomaankaan yksilöön meinaa kädet mahtua oikeisiin paikkoihin.
Kiitokset Sapelle ja Dio Natale:lle tämän elvytyksen onnistumisesta kohtuu kustannuksin ja nopealla aikataululla.
Tilastotappioksi kirjataan kierroslukumittarin lakkaaminen toimimasta, mutta menee todennäköisesti asentajan virheen piikkiin. Kaikki muuten toimii, joten jonkun anturinhan olen onnistunut konehuoneesta tötöilemään irti pumpulle tilaa tehdessäni.
Mikäs anturi tuolle kierroslukumittarille tiedon antaa ja mistä sitä etsin? Nokka-akselin asentotunnistin, kö?
Ensiksi vaihdetun pumpun kanssa toimi tehostus tasan niin kauan, kuin säiliössä oli öljyä, mutta alkoi heti nykimään, kun sai ilmaa sekaan. Pumpun stefa antautui välittömästi, kun autolla lähti ruudusta liikkeelle ja käänsi pyöriä.koltiainen kirjoitti:Toimiiko se ohjaustehostin normaalisti vaikka öljyä tuleekin ulos?
Jos ei toimi niin siellä on jokin tukos ohjaustehostimessa ja paine purkautuu ulos pumpusta
stoichiometric kirjoitti:Jännä juttu, kun auton kestävimmän apulaitteen kanssa on tommonen taistelu.
Jep! Ei tuollaista jumppaa ihan huvikseen kahteen kertaan tee, mutta onpahan harjoiteltu. Sen verran todettuna, että ilmastoidusta autosta tuon vaihtaminen on kohtuu tekemätön paikka, kun ilmastoinnin putket ovat joka suunnassa kulkiessaan edessä, juuri siellä, missä pitäisi töitä tehdä, kun ei ilmastoimattomaankaan yksilöön meinaa kädet mahtua oikeisiin paikkoihin.
Kiitokset Sapelle ja Dio Natale:lle tämän elvytyksen onnistumisesta kohtuu kustannuksin ja nopealla aikataululla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumppu vaihdettu, uusikin vuo
Hyvä että tuli kuntoon=kaikki tyytyväisiä.
molex to sata, lose all your data.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto.
Mikäli joku joskus joutuu tämän operaation tekemään, niin pieni selostus lie paikallaan, kun en sellaiseen itse törmännyt. Tai en ainakaan haulla osannut löytää.
Kuvia ei valitettavasti ole operaation eri vaiheista tarjota, kun en niitä tajunnut arkistointimielessä erikseen ottaa
. Vain muutama kuva mahdolliseen tarpeeseen oman muistin virkistämiseksi.
Ensimmäisenä kannattaa ottaa irti kaikki mikä konehuoneen takanurkasta suosiolla lähtee. Alkaen moottorin kannakkeesta kaikkine kilkkeineen. Lisäksi myös kulmapala, johon moottorituen takapultti kiinnittyy, pitää ottaa pois, jotta saa tarpeeksi tilaa. Tämän kulmapalan taaempaan pulttiin pääsee helpommin käsiksi, kun on ensin ottanut ohjaustehostimen nestesäiliön pois edestä.
Toinen säiliötä kiinni pitävistä 5mm kuusiokolopulteista on ikävästi piilossa säiliön alareunassa ahtaassa rakosessa säiliön ja imusarjan välissä kanta imusarjaan päin. Itse sain sen auki nivelpään ja pitkän jatkopalan kanssa, jotta kulman sai riittävän loivaksi. Tässä vaiheessa ei vielä kannata irrottaa säiliön takapuolella olevia letkuja, jos säiliössä on nestettä, vaan ottaa letkuja sen verran ulos- ja ylöspäin, että säiliön saa hieman kallistettua selälleen, jolloin säiliössä olevat öljyt eivät valu pitkin konehuonetta. Itselläni säiliö näytti tyhjältä, mutta silti sieltä tuli siivottavaa, kun en ensimmäisellä kerralla älynnyt tuota kallistamista.
Tässä vaiheessa, kun kulma on tyhjä kannattaa viimeistään löysätä moottorin etureunan kannakepultit, mutta tämäkään ei täysin riitä. Jotta pumpulle järjestyy koneen taakse enemmän kulkutilaa, puhumattakaan käsien toimintaa helpottavien millimetrien lisääntymistä, kannattaa pelkääjän puoleisen kiinnityspultin päästä nostaa esim. pullotunkilla konetta ylöspäin sen verran, kuin ilman väkisin vääntämistä kannakekumi joustaa.
Seuraavaksi 17 millin avaimella paineletkun liitin auki ja tilaa on todella vähän kääntää pitkällä liikkeellä. Eniten eurolle vastinetta tässä vaiheessa saisi 17mm jarruputkiavaimesta, jolloin liitintä pääsisi kääntämään huomattavasti helpommin ja nopeammin, mutta omasta työkaluarsenaalista kyseistä avainta ei löytynyt, joten oli tyydyttävä vanhanaikaiseen nylppäämiseen. Vaikka paineputken kierteet olisivatkin jo täysin auki, ei putki itsestään ponnahda pois paikoiltaan ja tuntuu avaimellakin käännettynä tiukalta, joten helposti sitä tulee yritettyä pyöritellä ylimääräistä, vaikka se ei enää siitä enempää ulos tule. Liitin oli niinkin tiukalla kolossaan, ettei sormivoimat välttämättä riitä vetämään sitä ulos, vaan vaati pienen kopautuksen pompatakseen pois kolostaan.
Sitten vuorossa on hihnapyörän 13mm pulttien avaaminen ja mikäli kädet ja avain mahtuvat suosiolla paikalleen, on hihnapyörän irrotus yksinkertainen toimenpide ja myöskin itse pumpun 13mm pultit aukeavat suosiolla, vaikka pulttien päitä hieman pitääkin etsiä.
Vaikka pumppu onkin jo irti, ei sillä ole tilaa tulla kolostaan, vaan ainoa tapa onnistua, on tosiaan imusarjan irrotus. Kokonaan sitä ei tarvitse pois saada, mutta kumeiltaan pitää irrottaa ja siirtää kohti kuskin kylkeä niin paljon kuin vaan ilman väkivaltaa saa ja mielellään nostaa samalla hieman ylöspäin. Ennen imusarjan kiinnityspulttien irrotusta ja siirtoa paikaltaan on kaasuläppäkotelon päällä olevat liittimet avattava sekä imuputket irrotettava tieltä. Imusarjaa kiinnipitävät kaksi 13mm pulttia ovat taaksepäin kallellaan ja ikävästi piilossa imusarjan päissä siten, ettei kantaa näe, eikä kädellä mahdu kunnolla pitämään avainta paikallaan samalla kääntäen. Pienellä nylppäyksellä nekin sieltä pois suostuvat tulemaan.
Kun imusarja on tarpeeksi pois pumpun tieltä, voi pumpun keplotella pois kolostaan, eikä sittenkään välttämättä suostu tulemaan suosiolla, mikäli siinä on vielä paikallaan tehtaalla laitettu muovisuoja. Ko. suojaa en itse enää takaisin edes yrittänyt änkeä.
Kasaaminen sitten käänteisessä järjestyksessä, mutta kuitenkin niin, että pumppua ei kannata kiinnittää ennen imusarjan pulttien takaisin laittamista, koska tässä tapauksessa pumpun putkilähdöt ovat avaimen/käden tiellä kiristäessä.
Jotain varmaan unohtuikin, mutta pääpiirteittäin vaiheet tuossa, ettei seuraavalla mene ihan niin kauan aikaa ihmettelyyn.
Kuvia ei valitettavasti ole operaation eri vaiheista tarjota, kun en niitä tajunnut arkistointimielessä erikseen ottaa

Ensimmäisenä kannattaa ottaa irti kaikki mikä konehuoneen takanurkasta suosiolla lähtee. Alkaen moottorin kannakkeesta kaikkine kilkkeineen. Lisäksi myös kulmapala, johon moottorituen takapultti kiinnittyy, pitää ottaa pois, jotta saa tarpeeksi tilaa. Tämän kulmapalan taaempaan pulttiin pääsee helpommin käsiksi, kun on ensin ottanut ohjaustehostimen nestesäiliön pois edestä.
Toinen säiliötä kiinni pitävistä 5mm kuusiokolopulteista on ikävästi piilossa säiliön alareunassa ahtaassa rakosessa säiliön ja imusarjan välissä kanta imusarjaan päin. Itse sain sen auki nivelpään ja pitkän jatkopalan kanssa, jotta kulman sai riittävän loivaksi. Tässä vaiheessa ei vielä kannata irrottaa säiliön takapuolella olevia letkuja, jos säiliössä on nestettä, vaan ottaa letkuja sen verran ulos- ja ylöspäin, että säiliön saa hieman kallistettua selälleen, jolloin säiliössä olevat öljyt eivät valu pitkin konehuonetta. Itselläni säiliö näytti tyhjältä, mutta silti sieltä tuli siivottavaa, kun en ensimmäisellä kerralla älynnyt tuota kallistamista.
Tässä vaiheessa, kun kulma on tyhjä kannattaa viimeistään löysätä moottorin etureunan kannakepultit, mutta tämäkään ei täysin riitä. Jotta pumpulle järjestyy koneen taakse enemmän kulkutilaa, puhumattakaan käsien toimintaa helpottavien millimetrien lisääntymistä, kannattaa pelkääjän puoleisen kiinnityspultin päästä nostaa esim. pullotunkilla konetta ylöspäin sen verran, kuin ilman väkisin vääntämistä kannakekumi joustaa.
Seuraavaksi 17 millin avaimella paineletkun liitin auki ja tilaa on todella vähän kääntää pitkällä liikkeellä. Eniten eurolle vastinetta tässä vaiheessa saisi 17mm jarruputkiavaimesta, jolloin liitintä pääsisi kääntämään huomattavasti helpommin ja nopeammin, mutta omasta työkaluarsenaalista kyseistä avainta ei löytynyt, joten oli tyydyttävä vanhanaikaiseen nylppäämiseen. Vaikka paineputken kierteet olisivatkin jo täysin auki, ei putki itsestään ponnahda pois paikoiltaan ja tuntuu avaimellakin käännettynä tiukalta, joten helposti sitä tulee yritettyä pyöritellä ylimääräistä, vaikka se ei enää siitä enempää ulos tule. Liitin oli niinkin tiukalla kolossaan, ettei sormivoimat välttämättä riitä vetämään sitä ulos, vaan vaati pienen kopautuksen pompatakseen pois kolostaan.
Sitten vuorossa on hihnapyörän 13mm pulttien avaaminen ja mikäli kädet ja avain mahtuvat suosiolla paikalleen, on hihnapyörän irrotus yksinkertainen toimenpide ja myöskin itse pumpun 13mm pultit aukeavat suosiolla, vaikka pulttien päitä hieman pitääkin etsiä.
Vaikka pumppu onkin jo irti, ei sillä ole tilaa tulla kolostaan, vaan ainoa tapa onnistua, on tosiaan imusarjan irrotus. Kokonaan sitä ei tarvitse pois saada, mutta kumeiltaan pitää irrottaa ja siirtää kohti kuskin kylkeä niin paljon kuin vaan ilman väkivaltaa saa ja mielellään nostaa samalla hieman ylöspäin. Ennen imusarjan kiinnityspulttien irrotusta ja siirtoa paikaltaan on kaasuläppäkotelon päällä olevat liittimet avattava sekä imuputket irrotettava tieltä. Imusarjaa kiinnipitävät kaksi 13mm pulttia ovat taaksepäin kallellaan ja ikävästi piilossa imusarjan päissä siten, ettei kantaa näe, eikä kädellä mahdu kunnolla pitämään avainta paikallaan samalla kääntäen. Pienellä nylppäyksellä nekin sieltä pois suostuvat tulemaan.
Kun imusarja on tarpeeksi pois pumpun tieltä, voi pumpun keplotella pois kolostaan, eikä sittenkään välttämättä suostu tulemaan suosiolla, mikäli siinä on vielä paikallaan tehtaalla laitettu muovisuoja. Ko. suojaa en itse enää takaisin edes yrittänyt änkeä.
Kasaaminen sitten käänteisessä järjestyksessä, mutta kuitenkin niin, että pumppua ei kannata kiinnittää ennen imusarjan pulttien takaisin laittamista, koska tässä tapauksessa pumpun putkilähdöt ovat avaimen/käden tiellä kiristäessä.
Jotain varmaan unohtuikin, mutta pääpiirteittäin vaiheet tuossa, ettei seuraavalla mene ihan niin kauan aikaa ihmettelyyn.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto
Löytyi järkevä kuva tilasta, joka pitää saada järjestymään, jotta pumpun mahtuu saamaan pois.
- Liitteet
-
- Pumpun kulkuaukko.jpg
- (227.67 KiB) Tiedosto ladattu 1514 kertaa
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto
Kiitos tästä, pumppu irti.
Kyllä sen saa nyplättyä sieltä vaikka ne ilmastoinninputket ovatkin tiellä. Imusarjan kiinnityspultteja en omastani löytänyt lainkaan, joskus ilmeisesti jätetty pois
Suurimman vaikeuden minulle tuotti pumpunrattaan lukitseminen jotta kiinnityspultit sai irti.
Onko nuo imusarjan metalliset kiinnityspannat kertakäyttöisiä vai uudelleenkäytettäviä??
Kyllä sen saa nyplättyä sieltä vaikka ne ilmastoinninputket ovatkin tiellä. Imusarjan kiinnityspultteja en omastani löytänyt lainkaan, joskus ilmeisesti jätetty pois

Suurimman vaikeuden minulle tuotti pumpunrattaan lukitseminen jotta kiinnityspultit sai irti.
Onko nuo imusarjan metalliset kiinnityspannat kertakäyttöisiä vai uudelleenkäytettäviä??
Oleinon luvalla
"Tein itse-säästin"
"Tein itse-säästin"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 2.0TS ohjaustehostimen pumpun vaihto
Ainakin jos ne on ehjänä avannut, ne toimii myös uudestaan.