Nyt sain parhaan asiakaspalvelukokemuksen, noh. Ehkä koskaan?
Eilen siis läksi Italiasta/Saksasta (en oikeen tiedä. Saksasta tilasin, mutta lähete puhuu Italiasta, silti osoite Saksassa...

) paisarin. Kello 16:18 ilmoittivat paketin lähteneen matkaan.
Tänään jo joskus ennen kolmea soitti jostain oudosta numerosta tyyppi, mutten vastannut kun huussissa istuksin.
Yritin takasin soitella, ei onnistunut. No, ei tässä. Käytiin puolison kanssa kaupungilla pikaisesti ja kotia takasin; Bo Björkmanin auto pihassa - mutta tämähän on kerrostalo, yli 60asuntoa. Ei varmasti ole mulle mitään, en viitsi häiritä kuskia.
Kotia pääsin, tsekattiin numero - prkl, sehän on Björkmanin numero. Ei muuta kuin lisää soittoa; ei vastausta. Soitin sitten sivuilta löytyneeseen pakettitiedusteluun josta vastattiin heti ja ihan minuutissa saatu selville kaikki oleellinen; myös se, että pakettia on tosiaan pitänytkin olla tänne matkalla! Lupasi yrittää saada kuskia kiinni, mutta kertoi tällä olevan kiirettä ja autokin oli hajonnut, joten epäili, ettei tänään enää onnistuisi. Toivotti kuitenkin hyvät joulut loppuvuodet; fiilis oli jo nyt hyvä. "Kiva, kun jaksetaan yksityisasiakasta palvella".
2min myöhemmin soitti, ettei saanut kuskia kiinni; jos oli kiire, voisin DHL:n terminaalista noutaa paketin. Sanoin, ettei mitään hätiä - että vaikka sitten kun auto täälläpäin kulkee, niin pistää uusiksi matkaan? Se olisi maanantai. Sopi hyvin.
Puhelu lopeteltiin ja kerkesin hieman pohtia lahjapakkausjuttuja - eli noin 2min.
Ja sitten soi puhelin. Tämä pakettiseurannassa ollut tyyppi soitti, että oli saanut kuskin kiinni ja on nyt matkalla meikäläisen luo - ei osannut arvioida aikaa, mutta eipä tossa montaa minuuttia ollut mennytkään... Lähdin saman tien alas vastaan, ettei turhaan kulu kiireisen kuskin joulukiireiden alla aikaa meikäläisen luo sompailessa; pääsin mä sentään yhden kerroksen alaspäin kun jo tuli tyyppi vastaan paketin kanssa.
Mistä tällaista palvelua saa? Jopa se, ettei kuskia saanut numerosta, josta soitti, kiinni, ei harmittanut yhtään. Olen täysin äimistynyt. Alle 24tuntia oli paketti reissussa, joulukriisien alla. Ja tällaista, varmasti hyvin vähän firmalle rahaa tuova yksityisasiakas saa oikeasti palvelua, asiallisesti ja reilusti? Olisin odottanut, että sieltä tulisi jotain tyyliin "no käy sit hakee se joskus jostain" sen sijaan, että halutaan palvella.
Huh.
Kyllä tuli hyvä fiilis!
