Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Hepa kirjoitti:... Keväällä koeajo. Katsotaan nyt mitä sen kanssa tekee. Voipi olla, että vapaaratas tulee laitettua paikalleen jos ei ala tottumaan tuohon kiinteään välitykseen. Varsinkin alamäet on jänniä, enkä ole edes isoja vielä koittanut.
Mua on aina ihmetyttänyt, että miksi sitä vapaaratasta ei laiteta kiinni, vaan tehdään pyörästä "fixi"? Mitä etuja sillä saavuttaa? Toki vaihtelu virkistää ja kuten sanoit, että uusia lihaksia löytyy, mutta eikö elämä sen vapaarattaan kanssa olisi kuitenkin helpompaa?

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eduista lienee turha puhua, mutta kiinteä välitys tuo ajamiseen tuntumaa, jota voi auton ratissa tuntea mm. Alfan ratin takana.
Ja jos vielä sallitaan autovertaus, niin helppoudesta ei aina voi puhua meidän autohankintojenkaan suhteen. Kaiken ei tarvi olla helppoa :)Henkimaailmanhommia nämä.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Jaahas, löytyy siis muitakin hulluja, kuin meikäläinen ja Jiitee.. Omassa tallissa kiinteinä Rossin pista ja Dodici Gara. Garan tosin varmaan myyn tässä kuussa, kun tosiaan maantiepyörä pitäisi uusia..

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja milaih »

Minkä kokoinen Gara?
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

53 on ilmoitettu koko, mutta geonsa puolesta sopii täydellisesti ainakin mun 178cm pitkälle kropalle ja mieltymyksille.

Avatar
Alfisti_61
Viestit: 134
Liittynyt: 14 Loka 2003, 02:58
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Alfisti_61 »

Laitanpa tänne kun ei - Alfana oikein tuonne myyntiosioonkaan voi ilmoitella:
Olis ylimääräisenä pieneksi jäänyt OLMO junnuharjoituskilpuri. Hienossa kunnossa, Campa Xenon osasarjalla ja Lookin lukkopolkimilla. Nyt tästä junnulle fillari ja sitten yhteisille harjoituslenkeille :-D
Mikäli kiinnostaa niin voipi soitella 050 5513 007 tai laittaa postia hannu.t.koponen@gmail.com
Liitteet
IMG_20140405_183054.jpg
(109.1 KiB) Tiedosto ladattu 6972 kertaa

Avatar
Janne
Viestit: 2015
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Janne »

^^^^
Kiinteitä meidän perheessä ovatten Pompino ja Hobs of Barbican, vapaarattaallisia sinkulamaastovehkeitä Soma 4one5 ja Haro Mary SS. Joku italiaano 55-56 ratarunko ois kiva vielä hankkia, mutta hinnakkaitahan ne on.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfisti_61 kirjoitti:Nyt tästä junnulle fillari ja sitten yhteisille harjoituslenkeille
Jos menisi 192-senttiselle junnulle, niin tekisin tarjouksen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Käytiin vähän maaseudulla lenkkeilemässä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Eilen tuli täälläkin heitettyä kauden avauslenkki.

Huomasi kyllä, että talven aikana on tullut maattua sohvalla/hikoiltua salilla- sen verran helposti/vaikeasti mäet taittuivat tuolla 80km/20km kierroksella.

Nyt on bärse kipeä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ei kellään olisi Bianchia myydä? Itse vetelen täällä 3-4 kerta viikkoon 15-40km lenkkejä omaksi huvikseen... Uudet Bianchint maksanee reilua toista tuhatta :drinking:

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Fillaritorilla taitaa olla Biancheja myynnissä.
http://www.fillaritori.com/index.php?/forum/9-maantie/

Tuolta voi katsoa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Nyt tuntuisi tosiaan ajokelit lämpenevän, vaikka ei mennyttä talvea voi juuri moittia. Ensimmäinen kerta, kun ajoin maantiellä kunnon lenkkiä helmikuussa :)
Giulia Super -69

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Shuttle kirjoitti:Ei kellään olisi Bianchia myydä?
Kelpaako hybridi?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

81km kävin tänään polkasemassa sempre prolla huikean hienossa kesäsäässä. Torstaina poljin 54km mutta silloin oli arktiset olosuhteet, varmaan lähemmäs 25 astetta oli lämpötilaeroa tämän päiväiseen :shock: Torstaina kylmä kangisti 30km jälkeen vaikka oli suht tukevasti vaatetta päällä, tänään sai mennä kesävarustuksessa ja hyvin tarkeni. Toinen juomapulloteline on ensi sijassa hommattava, tänään oli toinen karkea muistutus siitä että mulla ei ~80 km matkoilla yksi 750ml juomapullo riitä, etenkään kun hellesää lisää nestehukkaa.
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 18 Touko 2014, 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Komeita lenkkejä. Itsellä jäänyt vähemmälle viimeaikoina kun on olut flunssaa ja noita pallopelejä.

Tänään ajeltiin tyttären kanssa peräpyöräilylenkki. Samaten tuli käytyä katsomassa muutama kierros Pyynikki GP:tä kun eksyttiin nurkille. Aika kovaa kyytiä ukot painaa menemään noissa mäissä. 20 kertaa rannasta näkötornille on aika kova.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).-fillaritelinettä kellään?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Moroja

Heti pistän aika pahan kyselyn, mutta yrittänyttä ei laiteta.

Olisiko kellään tietoa 80-lukuisesta maantiekilpapyöräilyn ns. tiimiauton fillaräitelineestä?
Koitan kaivella huomenna mallikuvia, mutta ideana on se, että
teline on ollut 60-80 - lukujen Alfa-tiimiautoissa osittain katon ja osittain
berlinan takakontin päällä. Siihen on mahtunut useampia kilpapyöriä etukiekko
irrallaan.
Oli niin hieno lenkkikeli Pohjanmaalla tänään, että tuli tuollainen ajatuskehitelmä mieleen.
Kasarin alkupuolen Olmo Sintex ja -81 Giulietta sopisivat kuin nenä päähän
yhteen :wink:

Ideoita, havaintoja ?
Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tuolla on jotain pohdiskelua aiheesta; http://www.alfabb.com/bb/forums/alfa-ro ... cling.html

edit; muistaakseni Campy Only sivustolla, http://www.campyonly.com/phpBB3/viewforum.php?f=16 on ollut myös keskustelu aiheesta.
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kuva

Alfa ollut huoltoautona jo 50-luvulla.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vähän viime tippaan meni, mutta nyt on ilmoittauduttu Pirkan Pyöräilyn Klassikkoon (134km). Koskaan en noin pitkää matkaa ole ajanut, mutta yritetään kun on tullut uhottua moneen suuntaan, että osallistun. Tavoite alle 6 tuntiin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Hepa kirjoitti:Vähän viime tippaan meni, mutta nyt on ilmoittauduttu Pirkan Pyöräilyn Klassikkoon (134km). Koskaan en noin pitkää matkaa ole ajanut, mutta yritetään kun on tullut uhottua moneen suuntaan, että osallistun. Tavoite alle 6 tuntiin.
Sama haaste odottaa täällä. Ensimmäinen Pirkan Pyöräily on edessä ja lähden maastopyörällä matkaan. Pisin matka asfaltilla ennen tätä on 75km, joka meni kyllä kohtuullisen helposti. Kunhan ei vaan olisi kovaa tuulta, kun tuo maastopyörän ajoasento ei anna paljon anteeksi. Meinasin laittaa nousukahvat väliaikaisesti kiinni, jotta saa tarvittaessa vähän pidemmän ajoasennon. Noin kuusi tuntia olisi myös tavoitteena.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kovaa saa mennä maasturilla. Itsellä pisin lenkki tähän mennessä on ollut 80 km. Uskon kyllä, että jaksan tuon lenkin ajaa, mutta kyllä se varmaan koville ottaa. Lenkkejä olisi saanut olla vähän enemmän alla, mutta minkäs sille enää voi. Kuinkahan tulle matkalle pitäisi tankata etukäteen?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja milaih »

Tässä treenailen kohti ensimmäistä pitempää lenkkiä varten. Helsingistä Porvoon itäpuolelle. 85 km ratarunkoisella sinkulalla. Voi olla niska jumissa perillä.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Hepa kirjoitti:Kovaa saa mennä maasturilla.
Tavoitteeni "noin kuusi tuntia" on onneksi riittävän joustava, eli kuusi tuntia ja kolme varttia on vielä "noin kuuden tunnin" sisällä :-D Mutta vakavasti ottaen, niin työkaveri veteli viime vuonna vanhalla maasturilla Klassikko-lenkin viiteen ja puoleen tuntiin (tehollista ajoa pikkasen päälle viisi tuntia). Ajattelin silloin, että ei tuo niin kova juttu ole, mutta väärässä olin...

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja milaih »

Kyllä tuossa antaa tarpeetonta tasoitusta välityksessä sekä vierintävastuksessa.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Farina kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Kovaa saa mennä maasturilla.
Tavoitteeni "noin kuusi tuntia" on onneksi riittävän joustava, eli kuusi tuntia ja kolme varttia on vielä "noin kuuden tunnin" sisällä :-D Mutta vakavasti ottaen, niin työkaveri veteli viime vuonna vanhalla maasturilla Klassikko-lenkin viiteen ja puoleen tuntiin (tehollista ajoa pikkasen päälle viisi tuntia). Ajattelin silloin, että ei tuo niin kova juttu ole, mutta väärässä olin...
Omat kesinopeudet tuolla maantiesukkulalla pyörinyt siinä 22-27 välimaastossa. Alle 6 tuntia pitäisi mennä, 5,5 voisi olla mahdollisuuksien rajoissa, mutta tavoitteena ennemminkin se että pääsee maalliin kuin aika. Tosiaan 50 km tulee lisää aikaisempaan pisimpään lenkkiin, joten ei tuo maaliin pääsykään ihan itsestään selvää ole.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

sanctus
Viestit: 1053
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Kyllähän maastopyörällä polkeminen n. keskinopeudella 26 km/h:ssa viiden tuunnin ajan on sangen kova suoritus. Varsinkin, jos renkaat ovat olleet tosiaan sellaiset, että ne ottavat kiinni alustaan useamman neliösentin alalta, eikä ilmanpaineetkaan ole lähelläkään 7 baria - saati sen yli. Tuohon kun lisää vielä maastopyöräilyn tyypillisen ajoasennon, niiin ei muuta kuin kättä lippaan. Itse kun olen muutamia kertoja ajellut yli sadan kilsan lenkkejä cyclocrossillani, ei tulisi enää mieleenkään hypätä pitemmillä lenkeillä, joissa keskinopeus on n. 25 km/h:ssa, minkään muun pyörän selkään kuin sellaisen, joka on edes hieman suunniteltu maantiepyöräilyyn.

Yleisenä huomiona on ollut taas mukava havaita, että pyöräilyharrastus tuntuu lisääntyneen. Kun teki pikku lenkin Helsingistä Porvoon suuntaan, eritasoista maantiepolkijaa tuli vastaan. Lisäksi yksi peloton hurahti ohi kohtuullisen kiitettävää vauhtia. Hienoa hommaa. Kuva

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hepa kirjoitti:Kovaa saa mennä maasturilla. Itsellä pisin lenkki tähän mennessä on ollut 80 km. Uskon kyllä, että jaksan tuon lenkin ajaa, mutta kyllä se varmaan koville ottaa. Lenkkejä olisi saanut olla vähän enemmän alla, mutta minkäs sille enää voi. Kuinkahan tulle matkalle pitäisi tankata etukäteen?
Perinteinen pastatankkaus on mulla toiminut maastofillaritapahtumissa mihin oon osallistunut. Muutamaa päivää ennen oon alkanut tankkaamaan hiilareita peruspastan muodossa.

Harmin paikka, mulla jää nyt toi tapahtuma itselläni kuitenkin väliin :( Osui sittenkin vähän huonolle viikonlopulle. Tsemppiä kaikille osallistujille. Koetan hengessä olla mukana ja pyöräillä viikonloppuna yli 100km lenkin , tuli äsken sopivasti toinen juomapulloteline (hiilarinen bianchi-teline :mrgreen:) kiinasta postissa niin saa viimein raahattua tarpeeksi urheilujuomaa. Yks pullo on riittänyt just sen 80 km lenkin energiatarpeisiin:)

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mä oon ajanut kerran 100km maantiefillaritapahtuman täysjuustolla. Tosin se oli mallia "gangnam style" :lol: Asfalttifillari oli rakenteluvaiheessa ja jotain osia vielä puuttui, muistaakseni ainakin etuvaiihtaja. Mavicin speedcityt olin kuitenkin jo kasannut ja kun niissä oli samanlaiset shimanon levarit kiinni, niin heitin ne sitten maastofillariin kun mukisematta menivät. Pitkiä nenänvarsikatseita tuli tosisuccistelijoilta siitä virityksestä :lol:

Ei se fillari noilla 23mm slikseillä mikään kovin huono ollut ajaa etenkin kun lukitsi keulan ja takaiskarin sääti sopivasti, mutta muiden syiden takia meni ihan poskelleen se reissu. Ekaksi eturengas räjähti 300 metriä lähdön jälkeen aivan hirveällä pamauksella. Eikä tietenkään ollut varakumia mukana. Järjestäjien huoltoauto kuitenkin palasi kärjestä jeesaamaan kun oli ohjastanut pyöräilijät matkaan ja tarjoutui vaihtamaan kumin, mistä iso kiitos järjestäjille. Kun viimein matka pääsi jatkumaan niin viiimeisiinkiin edellä oleviin oli matkaa jotain 10 minuuttia. Saavutin hitaampia kuitenkin yllättävän nopeasti , mutta sitten alkoi jossain 40km kohdalla jalat huutamaan hoosiannaa , ei sen takia ettei kunto olisi ollut niin huono (vaikka se olikin vielä tuolloin alkukesästä) vaan sen takia että sidin maastokengät osoittautuivat numeroa liian pieniksi ! Lyhyemmillä maastolenkeillä ne oli kuitenkin aiemmin toimieet, joten tuli hieman yllätyksenä.Kirjaimellisesti kengät puristivat jaloissa. Kivut äityi niin pahoiksi että oli pakko melkein 5 kilometrin välein pysähtyä ja riisua kengät jaloista ja istuskella asfaltin reunassa jalkoja lepuuttamassa. Aikaa tohon reissuun meni ja paljon! Ihme kun en silti ollut viimeinen. Mutta ainakin opin 2 asiaa, pitämään mukana sen varakumin ja sit hankkimaan pyöräilykengät aina numeroa isompana, etenkin jos italialaiset kengät tai shimanot on kyseessä.

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

milaih kirjoitti:Kyllä tuossa antaa tarpeetonta tasoitusta välityksessä sekä vierintävastuksessa.
Onneksi Pirkan Pyöräily on pyöräilytapahtuma eikä kilpailu, joten itsensä voittaminen lienee tärkeintä. Lähinnähän tämä itselle toimii pitkänä harjoituslenkkinä Tahko MTB:tä varten, mutta voi sitä aina jonkun tavoitteenkin asettaa, vaikkei maantiesukkulaa tahi cyclocrossia tallista löydy (vielä!?!)...

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Ekan Tour de Hesan poljin myös täpärillä ralliranet alla.
Lähinnä loivissa alamäissä jää katupyörille. Ylämäet maasturi menee melkein kuin muut fillarit.
Aikaa 140 kilsaa vei juuri alle 5 tuntia.
Ellei ole tilaa usealle fillarille niin maasturiin löytyy rullaavia renkaita (Schwalbe Kojak, Conti Gatorskin, yms).

1½ viikkoa vielä niin lähdetään polkemaan Vätternin ympäri :-D
Sitten ehtii palautella reilusti ennen Nürburgringin 24 tunnin kisaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Niin tuosta tankkauksesta vielä; Kannattaa hiukan hahmotella paljonko kaloreita palaa/tunti ja tankkailla sen mukaan. Koska kyseessä on aika pitkä suoritus, jotakumminkaan ei (ilmeisesti?) ole tarkoitus ajaa täydellä teholla voisi olla hyvä syödä jossain vaiheessa jotain kiinteääkin, eikä mennä pelkällä geelillä. Ainakin itselläni elimistö toimii paremmin näin. Kannattaa myös pysyä tutuissa ja turvallisissa jutuissa, eikä kokeilla mitään kovin radikaalia. Ja juominen on tärkeä juttu fillaroidessa.
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Ei ole tarkoitus ajaa täysiä. Sportstrackerin mukaan sellaista 800 kaloria tunnissa perus lenkeillä menee. Pitemmillä lenkeillä ollut yleensä jotain patukoita eväänä. Tuolla pp:ssä saa keittoa puolimatkassa ja urheilujuomaa. Varmaan jotain evästä tulee mukaankin otettua. Eiköhän sitä pastaa tule ennakkoon vähän nautittua ja aamulla puuroa sitten. Nestettä tietysti hyvin myös jo ennakkoon. Aamuinen lähtö voi olla vähän haasteellinen nesteytyksen kannalta. Huomenna pelaan vielä futispelin ja sitten en tee kahteen päivään mitään rasittavaa. Katsotaan sitten kuinka äijän käy...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Hepa kirjoitti:E Aamuinen lähtö voi olla vähän haasteellinen nesteytyksen kannalta.
Aamuisessa lähdössä on muitakin haasteita, ainakin mulla. Meikäläisen "kone" ei meinaa lähteä käyntiin koskaan aamulenkeillä, joten ensimmäinen vitonen tulee olemaan tahmaista. Sama vika on vaivannut mm. Jukolassa, mutta kun lämmöt nousee niin kyllä se siitä. Toinen juttu on aamuinen tankkaus ja "tyhjennys". Molemmat pitäisi saada onnistumaan, muuten tulee ylimääräisiä pysähdyksiä suunniteltujen lisäksi.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Portti »

Hepa kirjoitti:... Sportstrackerin mukaan sellaista 800 kaloria tunnissa perus lenkeillä menee...
Onko sinulla sykevyö liitettynä Sports Trackeriin noilla lenkeillä? Mikäli on ja ST:n perustiedot on täytetty oikein, niin energiankulutus voi olla suuruusluokaltaan oikealla hehtaarilla. Mikäli ei sykevyötä => tulokset täysin huuhaata.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Portti on oikeassa. Ilman sykevyötä ST näyttää ihan mitä sattuu.
800 kcal tunnissa peruslenkillä on aika paljon.

Ja hyvä tiedostaa että kulututpä kuinka paljon tahansa niin sisään et saa kuin enimmillään noin gramman hiilaria per painokilo tunnissa. Eli useimmilla alle 100 g. Sekin tekee vain 400 kcal.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kulutukseen vaikuttaa toki moni seikka, mutta ihan reipasta vauhtia tuo 800kcal/h on.

Hyvin se menee, porukalla kun ajaa niin se matka menee uskomattoman nopeasti!
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

On sykevyö. Elopainoa n.110kg, joka vaikuttaa kyllä kulutukseen. Keskisyke ollut siellä 120-130 paikkeilla, joskus vähän ylikinla, eli varmaan vähän liian kovaa tulee aina mentyä. Lenkin aikana en sykettä tarkkaile vaan katson jälkikäteen mitä on ollut.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tossa karkea kalorilaskuri erilaisille liikuntasuorituksille.

Jos parametreiksi syöttää
Mies
30v
190cm
110kg

ja lajiksi Pyöräily, 22,5-25,6 km/h, kohtalainen rasitus

Antaa tulokseksi 892,7 kcal/h

Jos noi speksit oli yhtään sinnepäinkään, niin ihanhan toi osuisi oikealle suurusluokalle.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Aika linjassa. Pituus ja paino osimoilleen nuo. Onneks on kyljessä varatankit :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Done! 5,5h taukoineen ja karvan alle 5 tuntia tehokasta peliaikaa. Ekat 100 kilsaa meni hienosti, mutta Teiskon ja Aitolahden väli meinasi olla kohtalokas. Eksyin vähän turhan kovaan kyytiin. Mahtava fiilis, kaikki jäi kyllä matkalle. Tankkaus onnistui ja matkan varrella kaikki toimi hyvin. Onneksi otin alun rauhassa niin jaksoi hyvin maaliin.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Maantiefillariksi ei tullut italialaista, mutta auttaisikohan asiaa fillarin käsintehty runko. :)

Innostuin toissa kesänä maantiepyöräilystä työkaverin innoittamana. Katselin aluksi uusia pyöriä 1000-2000€ hintaluokassa. Tuli sitten vilkaistua myös fillaritorin tarjontaa ja sitä kautta tulikin lopulta ostettua käytetty pyörä. Mielestäni sain käytetyllä pyörällä paljon enemmän vastiketta rahalle, kun eipä nuo maantiepyörät taida ketjua ja rattaita lukuunottamatta kulua.

Ostin 08 vuoden Cannondale system sixin ultra record osasarjalla, kiekkoina ei tosin ollut alkuperäiset Fulcrum Racingin hiilikuituvanteet (mukaan tuli luultavasti selvästi halvemmat ja ainakin jonkunverran painavemmat itse kootut, sinänsä ihan ok kiekot.)

+ Jos ton käytetyn hinta tippuisi hitaammin, siitä mitä itse maksoi, kun aika vähän on tullut loppujen lopuksi ajettua sillä...

Kuva
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Farina »

Hepa kirjoitti:Done! 5,5h taukoineen ja karvan alle 5 tuntia tehokasta peliaikaa. Ekat 100 kilsaa meni hienosti, mutta Teiskon ja Aitolahden väli meinasi olla kohtalokas. Eksyin vähän turhan kovaan kyytiin. Mahtava fiilis, kaikki jäi kyllä matkalle. Tankkaus onnistui ja matkan varrella kaikki toimi hyvin. Onneksi otin alun rauhassa niin jaksoi hyvin maaliin.
Hyvä Hepa! Me mentiin sitten lähes samaa tahtia. Mulla meni pikkasen päälle viisi ja puoli tuntia ja katsoin Movescountista, että taukoihin meni aika tasan 20 min. Vaihdoin suunnitelman käytettävästä polkupyörästä lopussa ja kiersin Näsijärven vanhalla, perjantai-iltana kasaan parsitulla Nishiki-hybridillä, mikä oli varmasti hyvä päätös. Teisko-Aitolahti-Hakametsä-väli oli haastavin, koska vastatuuli kiusasi ajoittain navakasti ja ajoin suurimman osan välissä, jossa ei ollut vetoapua. Meikäläinen syyllistyi taas helmasyntiini ja aloitin vähän turhan kovasti kuntoon nähden, mutta tankkauksen onnistuminen ja lopun pieni keventäminen riiittivät kohtuullisen tasaiseen vetoon loppuun asti.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Ne pitkät loivat yhdistettynä vastatuuleen oli kyllä raastavat. Olen kyllä suoritukseen kaikin puolin tyytyväinen. jos vuosi sitten kun polvi oli romuna, joku olisi sanonut, että poljet muuten Pirkan ensi vuonna, niin olisin kyllä ohjannut sanojan hoitoon.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Onnittelut hyvin menneistä suorituksista Hepa ja Farina! Hienon fiiliksen näistä tosiaan saa ja sitten vaan katselemaan seuraavaa tapahtumaa :wink:

Garmund, erittäin hieno Cannari ja Saeco ajoi noilla monet vuodet joten on se melkein Italialainen!
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Kiitos. Ja kiitos itsellesi kun suosittelit Alastarolla pyöräilyharrastuksen aloittamista... Ihan just ei tosin tee mieli katsella tapahtumia. Ensi vuonna Pirkkaan kenties taas. Kaveri oli myös ekaa kertaa ja meinasi, että pitkä lenkki... Ans kattoo nyt.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Eipä mitään, tiesin että homma toimii sinulla. Pitää ajaa kesän aikana yhdessä joku lenkki näin niin kuin maailmanparantamisen tai jonkun muun hyödyllisen jutun nimissä :lol: Paljonko muuten paloi kaloreita reissulla?
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Ajetaan ihmeessä. Täälläpäin olisi hyviä mäkiä... Kaloreita paloi Trackerin mukaan n. 4500.

Tankkasin eilen pastaa ja join vissyä ja vettä aika paljon. Matkalla mehua ja urheilujuomaa n. 3 litraa. Lopussa olisi voinut ehkä vähän enemmän juoda, mutta oli kova kisa menossa... Viimeisestä huoltopaikasta ajoin vahingossa ohi, mutta onneksi oli juomaa pulloissa ja patukoita taskuissa. Energiat riitti kyllä aika hyvin ja tuntui että nesteytyskin pelitti.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Homma sovittu! Minulla perinteinen lomakuukausi on heinäkuu, joten katsotaan sopiva päivä sieltä ja mennään ottamaan mittaa Pirkanmaan nousuista :)

4-5 päivää kannattaa pitää taukoa rasittavista harjoituksista ja sitten taas treeniä!
Giulia Super -69

Avatar
Garmund
Viestit: 1904
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa
Paikkakunta: K-Häme/Helsinki

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Aika lenkki ja hyvä suoritus. Pari kaveria tota Pirkan pyöräilyä yritti joskus maastopyörillä ajaa. Niillä jäi lenkki kesken, kun taisivat ajaa liian kovaa toisen kuntoon nähden ja se zippas. En ole tainnut yli 50km lenkkiä vielä maantiepyörällä ajaa. Maastossa 60km, tahko mbt 120 tapahtumassa, taitaa olla pisin ajamani matka. Melkoisen poikki olin senkin lopussa, vaikka suhteellisen hitaasti ajoin.
Suoraan vaan suoraa

Vastaa Viestiin