Koeajo Alfa GT 2.0 JTS

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Koeajo Alfa GT 2.0 JTS

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Kävin koeajamassa otsikon mukaisen auton tänään ja itse olen myyty mies.

Ruusut:
-muotoilu
-moottori
-sisustus
-penkit
-muiden autoilijoiden kateelliset katseet :-D

Risut:
-alusta olisi voinut olla hieman jäykempi
-kakkonen oli hankala tiputtaa kolmoselta sisään

Kaiken kaikkiaan yllätyin todella positiivisesti moottorista sekä viimeistelyn laatu oli mielestäni kerrankin loistava!
Pidin myös siitä, että autossa todella tunsi istuvansa "sisällä" kuten urheiluautossa kuuluukin!

katsotaan päästäänkö kauppoihin...
On kivaa kun on kivaa

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Oikea namupala ! mutta mikä on hinta ? TM:n vuosittaisessa katalogissa, jossa on autoja varmaan 10 potenssiin 6 kpl, ei ole hinnastossa/teknisessä osiossa ole mainittu GT:tä - kuvastossa kylläkin.

Vaimoni tyttökaveri kävi myös katsomassa moista. Kertomansa mukaan oli hyvin myyty autolle - sinkku kun on (GT ei ole perheauto). Luulen, että hänen Alfa 156 Super vm 2000 ajettuna noin 50 tkm olisi kaupan jossain keväänkorvalla, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

JiiPee kirjoitti:Oikea namupala ! mutta mikä on hinta ?
Alfa GT 2.0 JTS 38 900 €
Alfa GT 3.2 V6 24 V 51 900 €
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

JiiPee kirjoitti:Kertomansa mukaan oli hyvin myyty autolle - sinkku kun on (GT ei ole perheauto). Luulen, että hänen Alfa 156 Super vm 2000 ajettuna noin 50 tkm olisi kaupan jossain keväänkorvalla, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Onko noin hyvän maun omaavia naisia vielä vapaana? :wink:

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Vittorio Jano kirjoitti:
JiiPee kirjoitti:Oikea namupala ! mutta mikä on hinta ?
Alfa GT 2.0 JTS 38 900 €
Alfa GT 3.2 V6 24 V 51 900 €
Harkitsin tosissani mutta tuohon hintaan on niin paljon vaihtoehtoja, että ei taida onnistua. Varsinkin kun tietää Deltan hyvityshinnat omasta merkistä.

Alfa Romeo 156 2.5 V6 36 900 EUR
Alfa Romeo Spider 2.0 JTS 39 900 EUR
Alfa Romeo GTV 3.2 V6 46 900 EUR
Mercedes-Benz C 180 Kompr.Sportcoupé 39 700 EUR
Mercedes-Benz C 200 Kompr.Sportcoupé 42 000 EUR
BMW 325ti Compact 41 250 EUR
BMW 318Ci 40 850 EUR
Jaguar X-Type 2.0 D 39 000 EUR
Jaguar X-Type 2.1 V6 40 900 EUR
Toyota Celica 1.8 33 900 EUR
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport 40 660 EUR
Volvo S40 2.4i 32 500 EUR
Volvo S40 T5 Kinetic 38 200 EUR
Subaru Impreza 2.0 WRX 40 900 EUR

HALOOOOO!!! Vaikka olenkin innokas merkin puolesta puhuja, niin eikö GT ole kenenkään muun mielestä hinnoiteltu täysin pieleen!!!

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfista kirjoitti:..eikö GT ole kenenkään muun mielestä hinnoiteltu täysin pieleen!
No, mutta onneksi ei ole ainoa..

307 CC Sport 2.0 43 500€
Megane Coupe Capriolet 34 600€

Järkyttäviä rimpuloita. :crazyeyes:

Enkä kyllä ymmärrä noiden 318iC:n ja Sportcoupe Mersujen jne. hintoja.. Käsittämättömiä. Merkki maksaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koeajo Alfa GT 2.0 JTS

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hamil kirjoitti:katsotaan päästäänkö kauppoihin...
Jos pääsette papereille asti niin ruksithan saman tien nahat mukaan pakettiin? Maksoivat muistaakseni reilut pari tonnia eli jonkun viisi prosenttia auton hinnasta, ja tekevät NIIN paljon näköä!
alfista kirjoitti:HALOOOOO!!! Vaikka olenkin innokas merkin puolesta puhuja, niin eikö GT ole kenenkään muun mielestä hinnoiteltu täysin pieleen!!!
No tuota. Taidan olla pahasti alfavammautunut, mutta minusta Alfojen lisäksi ainoat jonkin verran kiinnostavat vehkeet ovat ne Bemarit. Ehkä voisi mieli muuttua jos kävisin koeajamassa kaikki, mutta jotenkin joku Celica tuntuu fiilispohjalta tosi laimealta vaikka GTV 3.2:een verrattuna.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onhan GT 3,2 saksassakin kalliimpi kuin GTV 3.2 : 37000 vs 34800. Köyhälle eli minullehan kaikki on kallista :(

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Koeajo Alfa GT 2.0 JTS

Viesti Kirjoittaja alfista »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:No tuota. Taidan olla pahasti alfavammautunut, mutta minusta Alfojen lisäksi ainoat jonkin verran kiinnostavat vehkeet ovat ne Bemarit. Ehkä voisi mieli muuttua jos kävisin koeajamassa kaikki, mutta jotenkin joku Celica tuntuu fiilispohjalta tosi laimealta vaikka GTV 3.2:een verrattuna.
Totta, mutta Celica on hyvä ajaa ja hinta pysyy ja huolto-organisaatio on Suomen paras. No, ei se minullekaan ole ykkösvaihtoehto, mutta tuo Diesel Jaguar on t.o.d.e.l.l.a lähellä myös siksi, että Delta ei ole saanut aikaiseksi Diesel Alfojen tuontia.

No Coupé on Coupé, mutta... GT on itse asiassa 2 ovinen 156. Mersun C coupé on halvempi kuin sedan, BMW compact on halvempi kuin sedan, Citroenin... jne. AR 156 V6 on tuhansia halvempi kuin GT JTS ! :crazyeyes:

Mersu on mielestäni aina ollut törkeän ylihintainen. Alfa taas on ollut ominaisuuksiinsa nähden aliarvostettu ja siksi edullinen. Nyt jossain kuvitellaan, että nostamalla hinta Mersun tasolle päästäisiin eroon aliarvostuksesta. Minusta sillä ei aikaansaada mitään muuta kuin, että GT pysyy Suomessa erittäin harvinaisena. Noh, arvo se on sekin, mutta ei todellakaan tehtaan tarkoitus. He haluavat myydä GT:tä niin paljon kuin mahdolista, eikä ylihinnoittelu ole sen mukaista.

Minusta idioottimainen virhearviointi maahantuojalta. Ei noudata tehtaan markkinointistrategiaa, hinnoittelupolitiikkaa, mallipolitiikkaa. Se noudattaa vain suljettujen Suomalaisten automarkkinoiden logiikkaa: pyydetään sen mitä ikinä voi/kehtaa kun asiakkaat eivät kerran mistään muualta voi ostaa.

edit: Tämä on vain oma subjektiivinen mielipiteeni, mitä mieltä olette itse?

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Itse koeajoin sen 3.2:sen. Ainoa kaupan este itselleni oli siinä hinta.
Luulen ja toivon että pudottavat GT:n hintaa jossakin vaiheessa.

En tarkkaan tiedä miten suosittu tuo malli on maailmalla mutta hinnassa tod näk näkyy mallin uutuus, tuotantolinjan pienuus, kysyntä maailmalla ja suomen pienet erät..

nykyisellä hintalapulla GT on mielestäni kyllä ylihintainen vaikka tuo 3.2 jättikin tuommoisen 45 asteen autokuumeen sieluun :) (jos olisin rikas niin ostaisin sen heti vaikka maksaisi vielä enemmän)

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Kaikki hyvä maksaa ja jos sen haluaa niin sitten ei ole vaihtoehtoja.
Niin yksinkertaista se on.

En pistäisi pahitteeksi jos auto olisi edullisempi mutta toisaalta taas tuohan se sitten mukanaan sitä erikoisuutta kun ei kaikki sitä osta.
(jos itsekään)

Jos vertaa GT:tä mersun sportcoupeen tai Bemariin compactiin niin ne ovat vanhoja malleja ja mielestäni niissä ei ole mitään mikä puhuttelisi. Toista ovat sitten amg ja m sarjalaiset. Mutta niillä hinnoilla saakin jo kaksi Gt:tä :-D
On kivaa kun on kivaa

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Hamilin kanssa täysin samaa mieltä. Kyllähän Luis Vuittonin laukkukin on täysin ylihinnoiteltu jos tarkastellaan pelkästään tuotteen rationaalista käyttötarkoitusta ja hintaa. Kun taas tarkastellaan asiaa irrationaalisesti, niin asia onkin täysin väärinpäin. Kaikki luxus ja ekstra maksaa enemmän - hyvä niin.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Re: Koeajo Alfa GT 2.0 JTS

Viesti Kirjoittaja Campari »

Hamil kirjoitti:Kävin koeajamassa otsikon mukaisen auton tänään ja itse olen myyty mies.
Kävin myös kokeilemassa viime viikolla, mutta ei tuo paljon erilaiselta
tuntunut kuin oma 147, niin oli kuin olis kotiinsa mennyt, siis kovin tutulta tuntui
kaikki kapineet sisällä, paitsi vaihdekepin nuppi, omituinen golfpallo. Jarrut tuntuivat toki tehokkaammilta.
Ulkonäössä ei moittimista minunkaan mielestäni, luonnossa näyttää paremmalta kuin kuvissa. Tuon ostokipinän kyllä tällä hetkellä sammutti tuo hinta, ei oikein näe motivaatiota yli kahtakymppiä laittaa vaihtoon parilitraisesta parilitraiseen. Mutta jos sopivia tarjouksia tulee, niin sitten, mikä ettei, eihän tuolle kaunottarelle täyspakkeja voi vielä antaa...

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

kovin tutulta tuntui
kaikki kapineet sisällä, paitsi vaihdekepin nuppi, omituinen golfpallo
Samaa mieltä, se nuppi on todella omituinen ja jos jotain huonoa pitää keksiä niin se on kyllä tuo vaihdekeppi. Ehkä penkitkin menisivät sinne huonouslistalle, mielestäni jo liian kuppimaiset ja ainakin nahkamalli oli melko kova. Kai nuokin ovat vain tottumiskysymksiä, omassa 156:ssa tuntuu penkki optimaaliselta :)
Muuten GT on kyllä ihan uskomattoman hieno. Pitääpä seurata miten käytettyjen hinnat lähtevät kehittymään, jos ne vaikka joskus parin kolmen vuoden päästä olisivat sopivalla tasolla.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Punavuoren Paroni kirjoitti:Hamilin kanssa täysin samaa mieltä. Kyllähän Luis Vuittonin laukkukin on täysin ylihinnoiteltu jos tarkastellaan pelkästään tuotteen rationaalista käyttötarkoitusta ja hintaa. Kun taas tarkastellaan asiaa irrationaalisesti, niin asia onkin täysin väärinpäin. Kaikki luxus ja ekstra maksaa enemmän - hyvä niin.
Hmmm... Luis Vittonin laukut ovat yksittäiskappaleita tai sarjat ovat korkeintaan muutamia satoja. Tehtaan tarkoitus on rakentaa GT:tä useita satoja tuhansia kappaleita. Vaikka GT onkin helkutin hieno auto, niin se on kuitenkin edulliseksi rakennettu käyttöauto kaikkialla muualla paitsi Suomessa.

Noh, eiköhän mielipiteeni ole jo tuotu julki. Ottaa vain pattiin se, etten nyt sitten taida ostaa ko. laitetta. Olin nimittäin täysin myyty ennakkoon, mutta mutta, ei nyt tainnut tulla kauppoja, ei tällä hinnalla. :(

Avatar
Hamil
Viestit: 460
Liittynyt: 20 Marras 2003, 17:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hamil »

Ne ostaa kenellä ei "päätä palele" ja ne ei osta ketkä ei osta. Hyvää ja halpaa kun ei olekaan. Piste! :wink:
On kivaa kun on kivaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Hamil kirjoitti:Jos vertaa GT:tä mersun sportcoupeen tai Bemariin compactiin niin ne ovat vanhoja malleja ja mielestäni niissä ei ole mitään mikä puhuttelisi. Toista ovat sitten amg ja m sarjalaiset. Mutta niillä hinnoilla saakin jo kaksi Gt:tä
Näin.

Lisäksi GT:n verrokkeja ovat mielestäni 300-sarjan Coupé ja CLK, kun taas Compact ja Sportcoupé ovat 147:n kilpailijoita. Toki käytännössä hinta on se seikka, jonka mukaan autoja vertaillaan, joten siinä mielessä kaikkiin saman hintaluokan peleihin voi vertailua tehdä olivat ne autoina sitten mitä tasoa tahansa. Mutta kyllähän GT:n tarjoamat fiilarit ovat aivan toisesta galaksista verrattuna Alfistin listalla kummitteleviin S40 Volvoon, Celicaan tai oikeastaan mihin tahansa. Mutta makuasioitahan nämä, mitäpä tässä köyhänä vanhalla pommilla ajavana muita neuvomaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

32800 ei ole halpa hinta vaan se mikä GT JTS:llä pitäisi olla. Nykyisessä hinnassa on yksinkertaisesti 5000 liikaa ylimääräistä katetta maahantuojan taskuun.

Ainoa järkevä keino GT:n hankkimiseksi on tuoda se itse kunhan nämä verosotkut vähitellen tasaantuvat. Ellei maahantuoja sitten laske hintaa ennen sitä.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Uskoisin että Gt:n isohko hinta johtuu kahdesta asiasta: tehtaasta ja maahantuojasta.
Ensinnäkin kuten olen jo sanonut, Alfa on jo myynyt suunnilleen sen verran Gt:jä kuin oli tarkoituskin. (myyntiennuste oli 20.000, nyt päästäneen 25.000:n vuodessa). Sen sijaan 156, 147, 166, myyvät vaivalloisesti, (italiassa 156:sta myydään jopa 20% alennuksilla).
Tietysti maahantuojallakin on osuutensa asiassa. (mikäköhän on hinta ruotsissa?)

Joka tapauksessa, uskon että hinta tippuu ensi vuonna, kun Brera tulee, (tai niin no ei se suomeen ensi vuonna ehdi), joka on se varsinainen D-segmentin coupé, ja gt "tipahtaa" 147 sprintiksi. Italiassa Breran hinta alkaa n.30.000€:sta.
Muuten, tammikuussa julkistetaan ekat viralliset kuvat, maaliskuussa se esitellään Geneven autonäyttelyssä. Myyntiin siis italiassa Marraskuussa 2005! :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mirafiori kirjoitti:tammikuussa julkistetaan ekat viralliset kuvat, maaliskuussa se esitellään Geneven autonäyttelyssä.
Sweet! Oliko tuosta jo varmaa teknistä tietoa? Eli se tärkein, onko edelleen etuveto? Niin paljon on ollut arvailuja suuntaan jos toiseen ettei pysy oikein kärryillä :oops:

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

v6:t ovat nelivetoja, 4-sylinteriset etuvetoja- tekniikkahan on sama ku 157:ssa.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jes! Tuo korjaisi jo todella paljon tilannetta. Toivottavasti Brera on ainakin nelivetoinen. Ja 147 Sprint kuulostaa rehelliseltä kategorioinnilta. Varsinkin kun 156 uudistuu ja kasvaa lähiaikoina.

Tuore kuva 157 tehomallista (kaksi putkea):
Kuva

Avatar
Sam69
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 09:22
Paikkakunta: Stokkis

Viesti Kirjoittaja Sam69 »

Ite tykkään kans tost Alfa GT:n ulkonäöstä paljon,ehkäpä parhaimman näkönen kun mikään Alfoista tähän saakka :crazyeyes:
Alfa Romeo 156 2.5 V6 24V -04

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

alfista kirjoitti: Alfa GT 2.0 JTS 38 900 €
Alfa GT 3.2 V6 24 V 51 900 €

Alfa Romeo 156 2.5 V6 36 900 EUR
Alfa Romeo Spider 2.0 JTS 39 900 EUR
Alfa Romeo GTV 3.2 V6 46 900 EUR
Mercedes-Benz C 180 Kompr.Sportcoupé 39 700 EUR
Mercedes-Benz C 200 Kompr.Sportcoupé 42 000 EUR
BMW 325ti Compact 41 250 EUR
BMW 318Ci 40 850 EUR
Jaguar X-Type 2.0 D 39 000 EUR
Jaguar X-Type 2.1 V6 40 900 EUR
Toyota Celica 1.8 33 900 EUR
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport 40 660 EUR
Volvo S40 2.4i 32 500 EUR
Volvo S40 T5 Kinetic 38 200 EUR
Subaru Impreza 2.0 WRX 40 900 EUR
Minusta kun tuossa listassa ei missään autossa ole tarpeeksi vastinetta rahalle tuohon subaru wrx:ään verrattuna. Ainakin mikäli urheilullista autoa haluaa. Se lienee joukon tehokkain ja neliveto tekniikka huipputasoa ja tuskin ajo-ominaisuuksissakaan on moittimista. No onhan se tietysti siitäkin kiinni, että minkäkokoisen auton haluaa. Tuo subaru taitaa olla celican ja gt:n kanssa pienin kooltaan. Olisi kyllä mukavaa jos tuosta gt:stä tulisi neliveto joka olisi tekniikaltaan lähellä subarun tasoa, onhan se kuitenkin joukon kaunein. Mutta sitten on hintakin 10k€ kalliimpi ja silloin saattaisi taas olla subaru järkevämpi. Mutta eipä tuo ole minun ongelma kun ei tuommosiin ole varaa vielä muutamaan vuoteen
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Ana M kirjoitti:
. Se lienee joukon tehokkain ja neliveto tekniikka huipputasoa ja tuskin ajo-ominaisuuksissakaan on moittimista.
ei ole tehokkain subessa on 225 ja GTssä on esim 240hv. Subarussa ei minun mielestäni ole muuta hyvää kuin hinta ja neliveto, auto on todella ankean oloinen sisältä ja ruma, farmariversio on vielä rumempi.

:wink:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

V6 kirjoitti: ei ole tehokkain subessa on 225 ja GTssä on esim 240hv.
Ja tuohan ei ole STi versio, jossa taas on 265hv sekä hinta 51900..
Ja subaru olisi oiva peli kunhan siitä siirtäisi välijäähdyttimen keulille, konepeitoksi tavallinen parilitraisen pelti sekä spoikka poies..

Vastaa Viestiin