Koeajo Alfa GT 2.0 JTS
Valvoja: Moderators
Koeajo Alfa GT 2.0 JTS
Kävin koeajamassa otsikon mukaisen auton tänään ja itse olen myyty mies.
Ruusut:
-muotoilu
-moottori
-sisustus
-penkit
-muiden autoilijoiden kateelliset katseet
Risut:
-alusta olisi voinut olla hieman jäykempi
-kakkonen oli hankala tiputtaa kolmoselta sisään
Kaiken kaikkiaan yllätyin todella positiivisesti moottorista sekä viimeistelyn laatu oli mielestäni kerrankin loistava!
Pidin myös siitä, että autossa todella tunsi istuvansa "sisällä" kuten urheiluautossa kuuluukin!
katsotaan päästäänkö kauppoihin...
Ruusut:
-muotoilu
-moottori
-sisustus
-penkit
-muiden autoilijoiden kateelliset katseet
Risut:
-alusta olisi voinut olla hieman jäykempi
-kakkonen oli hankala tiputtaa kolmoselta sisään
Kaiken kaikkiaan yllätyin todella positiivisesti moottorista sekä viimeistelyn laatu oli mielestäni kerrankin loistava!
Pidin myös siitä, että autossa todella tunsi istuvansa "sisällä" kuten urheiluautossa kuuluukin!
katsotaan päästäänkö kauppoihin...
On kivaa kun on kivaa
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Oikea namupala ! mutta mikä on hinta ? TM:n vuosittaisessa katalogissa, jossa on autoja varmaan 10 potenssiin 6 kpl, ei ole hinnastossa/teknisessä osiossa ole mainittu GT:tä - kuvastossa kylläkin.
Vaimoni tyttökaveri kävi myös katsomassa moista. Kertomansa mukaan oli hyvin myyty autolle - sinkku kun on (GT ei ole perheauto). Luulen, että hänen Alfa 156 Super vm 2000 ajettuna noin 50 tkm olisi kaupan jossain keväänkorvalla, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Vaimoni tyttökaveri kävi myös katsomassa moista. Kertomansa mukaan oli hyvin myyty autolle - sinkku kun on (GT ei ole perheauto). Luulen, että hänen Alfa 156 Super vm 2000 ajettuna noin 50 tkm olisi kaupan jossain keväänkorvalla, jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan.
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Harkitsin tosissani mutta tuohon hintaan on niin paljon vaihtoehtoja, että ei taida onnistua. Varsinkin kun tietää Deltan hyvityshinnat omasta merkistä.Vittorio Jano kirjoitti:Alfa GT 2.0 JTS 38 900 €JiiPee kirjoitti:Oikea namupala ! mutta mikä on hinta ?
Alfa GT 3.2 V6 24 V 51 900 €
Alfa Romeo 156 2.5 V6 36 900 EUR
Alfa Romeo Spider 2.0 JTS 39 900 EUR
Alfa Romeo GTV 3.2 V6 46 900 EUR
Mercedes-Benz C 180 Kompr.Sportcoupé 39 700 EUR
Mercedes-Benz C 200 Kompr.Sportcoupé 42 000 EUR
BMW 325ti Compact 41 250 EUR
BMW 318Ci 40 850 EUR
Jaguar X-Type 2.0 D 39 000 EUR
Jaguar X-Type 2.1 V6 40 900 EUR
Toyota Celica 1.8 33 900 EUR
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport 40 660 EUR
Volvo S40 2.4i 32 500 EUR
Volvo S40 T5 Kinetic 38 200 EUR
Subaru Impreza 2.0 WRX 40 900 EUR
HALOOOOO!!! Vaikka olenkin innokas merkin puolesta puhuja, niin eikö GT ole kenenkään muun mielestä hinnoiteltu täysin pieleen!!!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No, mutta onneksi ei ole ainoa..alfista kirjoitti:..eikö GT ole kenenkään muun mielestä hinnoiteltu täysin pieleen!
307 CC Sport 2.0 43 500€
Megane Coupe Capriolet 34 600€
Järkyttäviä rimpuloita.
Enkä kyllä ymmärrä noiden 318iC:n ja Sportcoupe Mersujen jne. hintoja.. Käsittämättömiä. Merkki maksaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Koeajo Alfa GT 2.0 JTS
Jos pääsette papereille asti niin ruksithan saman tien nahat mukaan pakettiin? Maksoivat muistaakseni reilut pari tonnia eli jonkun viisi prosenttia auton hinnasta, ja tekevät NIIN paljon näköä!Hamil kirjoitti:katsotaan päästäänkö kauppoihin...
No tuota. Taidan olla pahasti alfavammautunut, mutta minusta Alfojen lisäksi ainoat jonkin verran kiinnostavat vehkeet ovat ne Bemarit. Ehkä voisi mieli muuttua jos kävisin koeajamassa kaikki, mutta jotenkin joku Celica tuntuu fiilispohjalta tosi laimealta vaikka GTV 3.2:een verrattuna.alfista kirjoitti:HALOOOOO!!! Vaikka olenkin innokas merkin puolesta puhuja, niin eikö GT ole kenenkään muun mielestä hinnoiteltu täysin pieleen!!!
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Koeajo Alfa GT 2.0 JTS
Totta, mutta Celica on hyvä ajaa ja hinta pysyy ja huolto-organisaatio on Suomen paras. No, ei se minullekaan ole ykkösvaihtoehto, mutta tuo Diesel Jaguar on t.o.d.e.l.l.a lähellä myös siksi, että Delta ei ole saanut aikaiseksi Diesel Alfojen tuontia.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:No tuota. Taidan olla pahasti alfavammautunut, mutta minusta Alfojen lisäksi ainoat jonkin verran kiinnostavat vehkeet ovat ne Bemarit. Ehkä voisi mieli muuttua jos kävisin koeajamassa kaikki, mutta jotenkin joku Celica tuntuu fiilispohjalta tosi laimealta vaikka GTV 3.2:een verrattuna.
No Coupé on Coupé, mutta... GT on itse asiassa 2 ovinen 156. Mersun C coupé on halvempi kuin sedan, BMW compact on halvempi kuin sedan, Citroenin... jne. AR 156 V6 on tuhansia halvempi kuin GT JTS !
Mersu on mielestäni aina ollut törkeän ylihintainen. Alfa taas on ollut ominaisuuksiinsa nähden aliarvostettu ja siksi edullinen. Nyt jossain kuvitellaan, että nostamalla hinta Mersun tasolle päästäisiin eroon aliarvostuksesta. Minusta sillä ei aikaansaada mitään muuta kuin, että GT pysyy Suomessa erittäin harvinaisena. Noh, arvo se on sekin, mutta ei todellakaan tehtaan tarkoitus. He haluavat myydä GT:tä niin paljon kuin mahdolista, eikä ylihinnoittelu ole sen mukaista.
Minusta idioottimainen virhearviointi maahantuojalta. Ei noudata tehtaan markkinointistrategiaa, hinnoittelupolitiikkaa, mallipolitiikkaa. Se noudattaa vain suljettujen Suomalaisten automarkkinoiden logiikkaa: pyydetään sen mitä ikinä voi/kehtaa kun asiakkaat eivät kerran mistään muualta voi ostaa.
edit: Tämä on vain oma subjektiivinen mielipiteeni, mitä mieltä olette itse?
Itse koeajoin sen 3.2:sen. Ainoa kaupan este itselleni oli siinä hinta.
Luulen ja toivon että pudottavat GT:n hintaa jossakin vaiheessa.
En tarkkaan tiedä miten suosittu tuo malli on maailmalla mutta hinnassa tod näk näkyy mallin uutuus, tuotantolinjan pienuus, kysyntä maailmalla ja suomen pienet erät..
nykyisellä hintalapulla GT on mielestäni kyllä ylihintainen vaikka tuo 3.2 jättikin tuommoisen 45 asteen autokuumeen sieluun (jos olisin rikas niin ostaisin sen heti vaikka maksaisi vielä enemmän)
Luulen ja toivon että pudottavat GT:n hintaa jossakin vaiheessa.
En tarkkaan tiedä miten suosittu tuo malli on maailmalla mutta hinnassa tod näk näkyy mallin uutuus, tuotantolinjan pienuus, kysyntä maailmalla ja suomen pienet erät..
nykyisellä hintalapulla GT on mielestäni kyllä ylihintainen vaikka tuo 3.2 jättikin tuommoisen 45 asteen autokuumeen sieluun (jos olisin rikas niin ostaisin sen heti vaikka maksaisi vielä enemmän)
Kaikki hyvä maksaa ja jos sen haluaa niin sitten ei ole vaihtoehtoja.
Niin yksinkertaista se on.
En pistäisi pahitteeksi jos auto olisi edullisempi mutta toisaalta taas tuohan se sitten mukanaan sitä erikoisuutta kun ei kaikki sitä osta.
(jos itsekään)
Jos vertaa GT:tä mersun sportcoupeen tai Bemariin compactiin niin ne ovat vanhoja malleja ja mielestäni niissä ei ole mitään mikä puhuttelisi. Toista ovat sitten amg ja m sarjalaiset. Mutta niillä hinnoilla saakin jo kaksi Gt:tä
Niin yksinkertaista se on.
En pistäisi pahitteeksi jos auto olisi edullisempi mutta toisaalta taas tuohan se sitten mukanaan sitä erikoisuutta kun ei kaikki sitä osta.
(jos itsekään)
Jos vertaa GT:tä mersun sportcoupeen tai Bemariin compactiin niin ne ovat vanhoja malleja ja mielestäni niissä ei ole mitään mikä puhuttelisi. Toista ovat sitten amg ja m sarjalaiset. Mutta niillä hinnoilla saakin jo kaksi Gt:tä
On kivaa kun on kivaa
-
- Viestit: 849
- Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
- Car(s): Volvo S40 T5
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Hamilin kanssa täysin samaa mieltä. Kyllähän Luis Vuittonin laukkukin on täysin ylihinnoiteltu jos tarkastellaan pelkästään tuotteen rationaalista käyttötarkoitusta ja hintaa. Kun taas tarkastellaan asiaa irrationaalisesti, niin asia onkin täysin väärinpäin. Kaikki luxus ja ekstra maksaa enemmän - hyvä niin.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
- Campari
- Viestit: 599
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
- Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
- Paikkakunta: Tampere
Re: Koeajo Alfa GT 2.0 JTS
Kävin myös kokeilemassa viime viikolla, mutta ei tuo paljon erilaiseltaHamil kirjoitti:Kävin koeajamassa otsikon mukaisen auton tänään ja itse olen myyty mies.
tuntunut kuin oma 147, niin oli kuin olis kotiinsa mennyt, siis kovin tutulta tuntui
kaikki kapineet sisällä, paitsi vaihdekepin nuppi, omituinen golfpallo. Jarrut tuntuivat toki tehokkaammilta.
Ulkonäössä ei moittimista minunkaan mielestäni, luonnossa näyttää paremmalta kuin kuvissa. Tuon ostokipinän kyllä tällä hetkellä sammutti tuo hinta, ei oikein näe motivaatiota yli kahtakymppiä laittaa vaihtoon parilitraisesta parilitraiseen. Mutta jos sopivia tarjouksia tulee, niin sitten, mikä ettei, eihän tuolle kaunottarelle täyspakkeja voi vielä antaa...
-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka
Samaa mieltä, se nuppi on todella omituinen ja jos jotain huonoa pitää keksiä niin se on kyllä tuo vaihdekeppi. Ehkä penkitkin menisivät sinne huonouslistalle, mielestäni jo liian kuppimaiset ja ainakin nahkamalli oli melko kova. Kai nuokin ovat vain tottumiskysymksiä, omassa 156:ssa tuntuu penkki optimaaliseltakovin tutulta tuntui
kaikki kapineet sisällä, paitsi vaihdekepin nuppi, omituinen golfpallo
Muuten GT on kyllä ihan uskomattoman hieno. Pitääpä seurata miten käytettyjen hinnat lähtevät kehittymään, jos ne vaikka joskus parin kolmen vuoden päästä olisivat sopivalla tasolla.
Hmmm... Luis Vittonin laukut ovat yksittäiskappaleita tai sarjat ovat korkeintaan muutamia satoja. Tehtaan tarkoitus on rakentaa GT:tä useita satoja tuhansia kappaleita. Vaikka GT onkin helkutin hieno auto, niin se on kuitenkin edulliseksi rakennettu käyttöauto kaikkialla muualla paitsi Suomessa.Punavuoren Paroni kirjoitti:Hamilin kanssa täysin samaa mieltä. Kyllähän Luis Vuittonin laukkukin on täysin ylihinnoiteltu jos tarkastellaan pelkästään tuotteen rationaalista käyttötarkoitusta ja hintaa. Kun taas tarkastellaan asiaa irrationaalisesti, niin asia onkin täysin väärinpäin. Kaikki luxus ja ekstra maksaa enemmän - hyvä niin.
Noh, eiköhän mielipiteeni ole jo tuotu julki. Ottaa vain pattiin se, etten nyt sitten taida ostaa ko. laitetta. Olin nimittäin täysin myyty ennakkoon, mutta mutta, ei nyt tainnut tulla kauppoja, ei tällä hinnalla.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Näin.Hamil kirjoitti:Jos vertaa GT:tä mersun sportcoupeen tai Bemariin compactiin niin ne ovat vanhoja malleja ja mielestäni niissä ei ole mitään mikä puhuttelisi. Toista ovat sitten amg ja m sarjalaiset. Mutta niillä hinnoilla saakin jo kaksi Gt:tä
Lisäksi GT:n verrokkeja ovat mielestäni 300-sarjan Coupé ja CLK, kun taas Compact ja Sportcoupé ovat 147:n kilpailijoita. Toki käytännössä hinta on se seikka, jonka mukaan autoja vertaillaan, joten siinä mielessä kaikkiin saman hintaluokan peleihin voi vertailua tehdä olivat ne autoina sitten mitä tasoa tahansa. Mutta kyllähän GT:n tarjoamat fiilarit ovat aivan toisesta galaksista verrattuna Alfistin listalla kummitteleviin S40 Volvoon, Celicaan tai oikeastaan mihin tahansa. Mutta makuasioitahan nämä, mitäpä tässä köyhänä vanhalla pommilla ajavana muita neuvomaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
32800 ei ole halpa hinta vaan se mikä GT JTS:llä pitäisi olla. Nykyisessä hinnassa on yksinkertaisesti 5000 liikaa ylimääräistä katetta maahantuojan taskuun.
Ainoa järkevä keino GT:n hankkimiseksi on tuoda se itse kunhan nämä verosotkut vähitellen tasaantuvat. Ellei maahantuoja sitten laske hintaa ennen sitä.
Ainoa järkevä keino GT:n hankkimiseksi on tuoda se itse kunhan nämä verosotkut vähitellen tasaantuvat. Ellei maahantuoja sitten laske hintaa ennen sitä.
Uskoisin että Gt:n isohko hinta johtuu kahdesta asiasta: tehtaasta ja maahantuojasta.
Ensinnäkin kuten olen jo sanonut, Alfa on jo myynyt suunnilleen sen verran Gt:jä kuin oli tarkoituskin. (myyntiennuste oli 20.000, nyt päästäneen 25.000:n vuodessa). Sen sijaan 156, 147, 166, myyvät vaivalloisesti, (italiassa 156:sta myydään jopa 20% alennuksilla).
Tietysti maahantuojallakin on osuutensa asiassa. (mikäköhän on hinta ruotsissa?)
Joka tapauksessa, uskon että hinta tippuu ensi vuonna, kun Brera tulee, (tai niin no ei se suomeen ensi vuonna ehdi), joka on se varsinainen D-segmentin coupé, ja gt "tipahtaa" 147 sprintiksi. Italiassa Breran hinta alkaa n.30.000€:sta.
Muuten, tammikuussa julkistetaan ekat viralliset kuvat, maaliskuussa se esitellään Geneven autonäyttelyssä. Myyntiin siis italiassa Marraskuussa 2005!
Ensinnäkin kuten olen jo sanonut, Alfa on jo myynyt suunnilleen sen verran Gt:jä kuin oli tarkoituskin. (myyntiennuste oli 20.000, nyt päästäneen 25.000:n vuodessa). Sen sijaan 156, 147, 166, myyvät vaivalloisesti, (italiassa 156:sta myydään jopa 20% alennuksilla).
Tietysti maahantuojallakin on osuutensa asiassa. (mikäköhän on hinta ruotsissa?)
Joka tapauksessa, uskon että hinta tippuu ensi vuonna, kun Brera tulee, (tai niin no ei se suomeen ensi vuonna ehdi), joka on se varsinainen D-segmentin coupé, ja gt "tipahtaa" 147 sprintiksi. Italiassa Breran hinta alkaa n.30.000€:sta.
Muuten, tammikuussa julkistetaan ekat viralliset kuvat, maaliskuussa se esitellään Geneven autonäyttelyssä. Myyntiin siis italiassa Marraskuussa 2005!
Minusta kun tuossa listassa ei missään autossa ole tarpeeksi vastinetta rahalle tuohon subaru wrx:ään verrattuna. Ainakin mikäli urheilullista autoa haluaa. Se lienee joukon tehokkain ja neliveto tekniikka huipputasoa ja tuskin ajo-ominaisuuksissakaan on moittimista. No onhan se tietysti siitäkin kiinni, että minkäkokoisen auton haluaa. Tuo subaru taitaa olla celican ja gt:n kanssa pienin kooltaan. Olisi kyllä mukavaa jos tuosta gt:stä tulisi neliveto joka olisi tekniikaltaan lähellä subarun tasoa, onhan se kuitenkin joukon kaunein. Mutta sitten on hintakin 10k€ kalliimpi ja silloin saattaisi taas olla subaru järkevämpi. Mutta eipä tuo ole minun ongelma kun ei tuommosiin ole varaa vielä muutamaan vuoteenalfista kirjoitti: Alfa GT 2.0 JTS 38 900 €
Alfa GT 3.2 V6 24 V 51 900 €
Alfa Romeo 156 2.5 V6 36 900 EUR
Alfa Romeo Spider 2.0 JTS 39 900 EUR
Alfa Romeo GTV 3.2 V6 46 900 EUR
Mercedes-Benz C 180 Kompr.Sportcoupé 39 700 EUR
Mercedes-Benz C 200 Kompr.Sportcoupé 42 000 EUR
BMW 325ti Compact 41 250 EUR
BMW 318Ci 40 850 EUR
Jaguar X-Type 2.0 D 39 000 EUR
Jaguar X-Type 2.1 V6 40 900 EUR
Toyota Celica 1.8 33 900 EUR
Toyota Celica 1.8 VVTL-i T Sport 40 660 EUR
Volvo S40 2.4i 32 500 EUR
Volvo S40 T5 Kinetic 38 200 EUR
Subaru Impreza 2.0 WRX 40 900 EUR
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
ei ole tehokkain subessa on 225 ja GTssä on esim 240hv. Subarussa ei minun mielestäni ole muuta hyvää kuin hinta ja neliveto, auto on todella ankean oloinen sisältä ja ruma, farmariversio on vielä rumempi.Ana M kirjoitti:
. Se lienee joukon tehokkain ja neliveto tekniikka huipputasoa ja tuskin ajo-ominaisuuksissakaan on moittimista.