164 ei toimi kylmänä
Valvoja: Moderators
164 ei toimi kylmänä
Ongelma tullu vähitellen. Aamulla kun laittaa käyntiin. pitää varmaan käytellä vartin, että rupee ottamaan kierroksia, mutta sitten rupee toimimaan. Ampuu muunmuossa kylmänä imusarjaan eikä vastaa kaasuun...
Tällähektelle tehdyjä..vaihdettu lambda, putsattu kaasuläppä ja ilmamittari. Olisko vielä jotain mitä vois testata?
moottori on 3.0 6tulppainen.
Tällähektelle tehdyjä..vaihdettu lambda, putsattu kaasuläppä ja ilmamittari. Olisko vielä jotain mitä vois testata?
moottori on 3.0 6tulppainen.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164 ei toimi kylmänä
Kolmelitraisia on monta eri versiota, joten vuosimalli ja venttiilien määrä noin alkuun helpottaisi arvailua. Käykö se kuitenkin kaikilla sylintereillä? Jakajamallisessa voisi huono pyörijä/virranjakajan kansi tehdä tuollaista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: 164 ei toimi kylmänä
Moottorinlämpöanturi, löytyy termostaattikotelon kuoresta.
Re: 164 ei toimi kylmänä
vuosimallista ei tarkkaa tietoa, koska auto on jokkisauto. kone on 12venttiilinen. jakajan kansi ja pyörrin ehjiä. Lämpötila antureita oli termostaattikotelossa kaksi. pienikokoinen oli bosch ja isompi kokoinen Elbi? Osaatko sanoa kumpaa kannattaa vaihtaa?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 164 ei toimi kylmänä
Se Bosch, taitaa olla sinisellä liittimellä. Toinen anturi on mittarille.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: 164 ei toimi kylmänä
ei auttanut anturin vaihto. Seuraavaksi haen bensansuodattimen, mutta se tuskin tuohon ongelmaan auttaa...Onko tässä jokin "ryyppyanturi" tai vastaava jossain? ELi kylmästä kun lyö käyntiin ja yrittää antaa kaasua, niin auto sammuu ennemmin kun rupee ottamaan kierroksia. Pienellä pumppaamisella sen voi saada kylmänäkin ottamaan jonkunverran kierroksia.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 164 ei toimi kylmänä
Olikos näissä sellainen ILM jota ei parane mennä putsailemaan millään tököteillä?rasawili kirjoitti:putsattu kaasuläppä ja ilmamittari
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: 164 ei toimi kylmänä
Suodatin tuli vaihdettua ja putsaaltua liittimiä ja releitä, mutta ei rupee pelittään. Erään hauskan ilmiönkin huomasin. kun auto käy tyhjäkäyntiä, ja ottaa öljykorkin pois, niin kierrokset tippuu jonkunverran ja auto rupee rönksyttään =). huohottimen kautta menee silloin varmaan vähemmän ilmaa imusarjaan tjs. Itseä rupesi epäälyttään nyt bensanpaineensäädin, eli vaikka laitan pihdeillä säätimen alipaineletkun tukkoon niin ei vaikuta käyntiin mitenkään. voisko se olla jotenkin jumiutunut?
Re: 164 ei toimi kylmänä
menee yksinpuheluksi mutta menkööt =). tänään purkasin imusarjat ym pois ja laittelin uusilla tiivisteillä, mutta ei vaikutusta asiaan. Tämän hetken tilanne on että auto käy tyhjäkäynnillä komeesti, mutta kierroksia ei meinaa ottaa enää edes lämpöisenä, eli vaiva pahenee. Huomenna kokeilen uutta massamittaria ja bensanpaineensäädintä. Vastaisiko joku, että pitääkö bensapumpun pyöriä jatkuvasti kun laittaa virrat päälle? tässä se pyörii jatkuvasti.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 164 ei toimi kylmänä
Bensapumppu voi pyöriä hetken, kunnes paine nousee, mutta pysähtyy ja alkaa käymään kun moottori käynnistyy. Jossain autoissa pumppu käynnistyy kun aletaan starttaamaan, jolloin moottori pyörähtää pari kertaa ennenkuin käynnistyy bensanpaineiden noustua riittävästi. Mikäli pummppu käy jatkuvasti voi olla että paine ei nouse linjastossa tarpeeksi korkealle. Voi olla pumppuvikakin.
Bensanpaine on tyhjäkäynnillä 3 baarin paineensäätimellä n. 2,3 bar ja nousee alipainen vähentyessä imusarjassa kaasua painettaessa, jolloin nousee 3 bariin. Bensanpainemitari pitäisi liittää tulolinjastoon esim. T-liittimellä ja seurata miten paine nousee startatessa, käydessä ja jääkö paine 3 baariin kun kone sammutetaan.
Toimiiko kone kuitenkin lämpimänä normaalisti myös kuormitettaessa?
Bensanpaine on tyhjäkäynnillä 3 baarin paineensäätimellä n. 2,3 bar ja nousee alipainen vähentyessä imusarjassa kaasua painettaessa, jolloin nousee 3 bariin. Bensanpainemitari pitäisi liittää tulolinjastoon esim. T-liittimellä ja seurata miten paine nousee startatessa, käydessä ja jääkö paine 3 baariin kun kone sammutetaan.
Toimiiko kone kuitenkin lämpimänä normaalisti myös kuormitettaessa?
Re: 164 ei toimi kylmänä
Ei toimi enää lämpöisenäkään hyvin! vika pahenee...Saattaa olla pumppu vika. Tankista kuuluu kyllä lorina, kun auto käy. Eli takaasinkin bensaa tulee, mutta voihan ne paineet siltikin olla huonot.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 164 ei toimi kylmänä
Suunnilleen kilon paineilla alkaa auto käynnistyä, joko pumppu tehoton tai linjasto tukossa. Voihan vian aiheuttaa muukin, mutta nämä tutkisin ensiksi.
Jos on painemittari bensanpaineiden mittaamiseen tekisin sen ensimmäiseksi.
Jos on painemittari bensanpaineiden mittaamiseen tekisin sen ensimmäiseksi.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: 164 ei toimi kylmänä
Tankin sisällä oleva pumpusta lähtevä letku hajonnut. Pumppaa bensaa hyvin lyhyellä kierrolla.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: 164 ei toimi kylmänä
Nyt toimii. Olis aivan ensimmäisenä pitäny mitata ne bensanpaineet =). Pumpun tankinsisäinen letku aivan pehu! Kiitos!