Onhan kierroksenrajoittimetkin katalysaattoriautoissazarre kirjoitti: Sitten. KOSKAAN EI!!! katalysaattorilla varustettu auto katko sytyttystä, kun asr tai esp toimii. Seurauksena on katin tuho, jos syttyä pätkitään.![]()
![]()

Valvoja: Moderators
Onhan kierroksenrajoittimetkin katalysaattoriautoissazarre kirjoitti: Sitten. KOSKAAN EI!!! katalysaattorilla varustettu auto katko sytyttystä, kun asr tai esp toimii. Seurauksena on katin tuho, jos syttyä pätkitään.![]()
![]()
Kyllä. Suihkun katkeaminen= kierroksenrajoitin. kattivehkeessä ja aina.GAMMA500 kirjoitti:Hyvä että tuli selväksi. Väitätkö että aina lakkaa suuttimet aukeamasta ja kipinä tulee vaikka kierrokset on tapissa? Kuinkas jos on kierroksenrajoittaja virranjakajassa?
Lisäys: Luin tämän uudestaan ja kirjoitin päivällä aika agressiivisesti, sepä ei kuitenkaan ole tarkoitus. Ihmettelen vain että onko se näin aina ?
:o
ok. Tarkemmin. Missä se rajoitin on siellä jakajassa ja kuinka se on toteutettu?90 kirjoitti:jos ruiskuna L-jetronic niin kyllä se rajoitin siellä jakajassa on oli katti tai ei..motronic versioissa eli TS:ssä ja QV:ssa boxi pistää pelin poikki..
En nyt haluais olla ilkeä, mutta jos katin toiminta olis yhtään tiedossa, niin tällästä joutavaa vääntöä ei tulis. Asian vois päätellä aivan maalaisjärjelläjknracing kirjoitti:Se rajoitin taitaa löytyä pyörijän sisältä. Omassa autossa taitaa oikeen olla präntätty siihen pyörijään 6800rpm.
8V Integralessa on kanssa rajoitin pyörijässä. Tuli joskus vaan ihmeteltyä kun yksi auto kuoli 5000rpm jälkeen. Pyörijän vaihto korjasi vian.
Motronic löytyy käsittääkseni vain 75 QV:sta (ja 164 3.0:sta), "tavalliset" kolmilitraiset 75:t tulivat Lx-Jetronicilla. Motronic-vehkeissä tuo selostuksesi pitää kyllä paikkansa.zarre kirjoitti:Jos nyt otetaan tämä 3.0 75 malli 01/87-02/92 on ollu myynnissä katillista ja katitonta mallia samalla motronicilla.
Sinähän se nyt epeli olet, itselläs on motronicit ja jetronicit onnellisesti sekaisinzarre kirjoitti: Uskomatonta "teho ei dramaattisesti vielä siinä laske" kyllähän se niin on, että kun rajoitn tulee peliin olkoon toteutus mikä tahansa (kaikki kerralla tai sekoitus tyyppi) niin laulu loppuu juurikin siihen.
juuri näin...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Motronic löytyy käsittääkseni vain 75 QV:sta (ja 164 3.0:sta), "tavalliset" kolmilitraiset 75:t tulivat Lx-Jetronicilla. Motronic-vehkeissä tuo selostuksesi pitää kyllä paikkansa.zarre kirjoitti:Jos nyt otetaan tämä 3.0 75 malli 01/87-02/92 on ollu myynnissä katillista ja katitonta mallia samalla motronicilla.
no mutta kyllähän sinunlaisen asiantuntijan pitäisi tietää..zarre kirjoitti:ok. Tarkemmin. Missä se rajoitin on siellä jakajassa ja kuinka se on toteutettu?90 kirjoitti:jos ruiskuna L-jetronic niin kyllä se rajoitin siellä jakajassa on oli katti tai ei..motronic versioissa eli TS:ssä ja QV:ssa boxi pistää pelin poikki..
Eikä sitten mitään olettamuksia vaan tarkkaa tietoa.![]()
![]()
Tällä foorumilla on tietääkseni 1 aito tuonti QV johon taisi olla vaihdettu tavallisen moottori. Noita america ja QV-malleja taidettiin tehdä rinnakkain aika pitkäänkin vai onko tarkempaa tietoa kellään?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ahas..korjataanpa sitten käsitystäni noista 75 V6:sta.Siis tuon boxin osalta. Noita QV:tä ei paljoa Suomessa vissiin pyörikkään.
mielestäni tässä tuonti QV:kin on nykyään alkuperäistä vastaava moottori...no varma ei tietenkään voi olla mutta muistelisin näin kun olin omistajan kanssa taanoin puheissa ..GAMMA500 kirjoitti: Tällä foorumilla on tietääkseni 1 aito tuonti QV johon taisi olla vaihdettu tavallisen moottori. Noita america ja QV-malleja taidettiin tehdä rinnakkain aika pitkäänkin vai onko tarkempaa tietoa kellään?
Siitä 75 pyörtimestä sitä ei löydy!!! Ja alkuperäinen juttu oli se, että katti autossa kierroksen rajoitin ei voi katkaista syttyä. Olkoon polttoaineen syöttöjärjestelmä mikä tahansa.no mutta kyllähän sinunlaisen asiantuntijan pitäisi tietää..![]()
siinä pyörijässähän se on ja toimii keskipakoisvoimalla kuten jkracing tuossa jo selvittikin..
no allekirjoittaneella se rajoitin on ollut kolmessa kuusimukisessa alfassa ollut/on pyörijässä(2x75 V6 ja 1x90 V6) kaikissa L-jetr ja se toimii myös keskipakoisvoimalla ja TÄMÄ on FAKTAA..sopii tulla katsomaan jos on noin vaikea uskoa...zarre kirjoitti: Siitä 75 pyörtimestä sitä ei löydy!!! Ja alkuperäinen juttu oli se, että katti autossa kierroksen rajoitin ei voi katkaista syttyä. Olkoon polttoaineen syöttöjärjestelmä mikä tahansa.
Myönnän virheeni en tarkistanut, että mikä suihku noissa ensimäisissä 3.0 75 malleissa on, koska kokemusta on vain 164 3.0 ja niissä on 4.1 motronic 06/87 alkaen.
3.0 75 tulee sama 4.1 motronic 02/90
otappas auki jakajan kansi, olisi ihan mielenkiintoista tietää miten tuo on ratkaistu kattiversiossa..GAMMA500 kirjoitti:Jetronic tuossa minulla kuitenkin on, valmistuspäivä 13.3.1990 ja katalysaattori. Malli on 162 B6B ja jakaja on sama kuin katittomissa. Kai se täytyy repiä auki että voidaan ihmetellä ja tarkistella. Itsekään en siis ole tarkemmin tutkinut sitä vielä