156 kats.savottaketju - läpäisty, kiitos kaikille!
Valvoja: Moderators
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
156 kats.savottaketju - läpäisty, kiitos kaikille!
Hei!
Käytin uuden aarteeni, vm. 98 156 V6:n, katsastuksessa ja vikalista on melkoinen. Nyt ottaisin suurella kiitollisuudella vastaan kaikki listaan liittyvät vinkit kuten mitä on helppo ja halpa vaihtaa samassa yhteydessä kun jotain on muutenkin tekemässä, sekä ilman muuta kaikki muutkin kokeneempien huomiot auttavat varmasti.
Tässä siis viat:
- Vasen lamppu valokuvio pielessä, pitäis olla ylempänä
- Vasen käsijarru heikko ja hieman jumissa, osien rasvaus (meni läpi kuitenkin)
- Takasumari sytyttää myös peruutusvalot!
- Päästöt yli, lambda tarkistettava, katin vaihto voi auttaa (kilisee ja kuulemma oudon pieni) (arvot co 0,7, hc 189, sallitut 0,5/100) (edit: myöhemmin ketjussa käppyröitä joihin kaipaisin tulkinta-apua...)
- Yläpallonivel edessä molemmilla puolilla
- Lohkolämppärin johdot roikkuu vasen etu
- Renkaat tiensä päässä
- Oikealla takaoven helman nurkkaan peltiä
- Ehkä myös vasen takaoven helman nurkka huomioitava
- Alatukivarren puslat eteen (vai rungon? Mikäsenytsielnyonkaan...)
- alatukivarren alapallonivel oikea etu
- takajarrulevyt
- ylätukivarren pallonivel edessä molemmin puoli
Kone kuullostaa katsurin mielestä hyvältä. Vinkeissä näkökulmana että radalla tätä olis tarkotus pyörittää eli kaikki alustaa jäykistävä edullinen näiden töiden yhteydessä toteutettava parantelu olisi suotavaa. Samalla tässä tulee öljyn ja suodattimien vaihto.
Please help,
T:Henkka
Käytin uuden aarteeni, vm. 98 156 V6:n, katsastuksessa ja vikalista on melkoinen. Nyt ottaisin suurella kiitollisuudella vastaan kaikki listaan liittyvät vinkit kuten mitä on helppo ja halpa vaihtaa samassa yhteydessä kun jotain on muutenkin tekemässä, sekä ilman muuta kaikki muutkin kokeneempien huomiot auttavat varmasti.
Tässä siis viat:
- Vasen lamppu valokuvio pielessä, pitäis olla ylempänä
- Vasen käsijarru heikko ja hieman jumissa, osien rasvaus (meni läpi kuitenkin)
- Takasumari sytyttää myös peruutusvalot!
- Päästöt yli, lambda tarkistettava, katin vaihto voi auttaa (kilisee ja kuulemma oudon pieni) (arvot co 0,7, hc 189, sallitut 0,5/100) (edit: myöhemmin ketjussa käppyröitä joihin kaipaisin tulkinta-apua...)
- Yläpallonivel edessä molemmilla puolilla
- Lohkolämppärin johdot roikkuu vasen etu
- Renkaat tiensä päässä
- Oikealla takaoven helman nurkkaan peltiä
- Ehkä myös vasen takaoven helman nurkka huomioitava
- Alatukivarren puslat eteen (vai rungon? Mikäsenytsielnyonkaan...)
- alatukivarren alapallonivel oikea etu
- takajarrulevyt
- ylätukivarren pallonivel edessä molemmin puoli
Kone kuullostaa katsurin mielestä hyvältä. Vinkeissä näkökulmana että radalla tätä olis tarkotus pyörittää eli kaikki alustaa jäykistävä edullinen näiden töiden yhteydessä toteutettava parantelu olisi suotavaa. Samalla tässä tulee öljyn ja suodattimien vaihto.
Please help,
T:Henkka
Viimeksi muokannut Brahe, 27 Kesä 2014, 16:17. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Oliko valo vain väärällä korkeudella, vai oikeasti kuviossakin vikaa? Kannattaa tarkistaa että polttimo on varmuudella oikein paikallaan, ne menee helposti vinoon ja kuvio on sitten mitä sattuu.
Palloniveliä ei saa eteen erikseen joten ainakin kolme tukivartta sulla menee suoraan vaihtoon. Neljännessä taisi olla puslissa sanomista, sanoisin että ei niitä puslia kannata lähteä vaihtamaan, se pallo on kuitenkin viimeistään ensi katsastuksessa väljä sekin joten suosiolla vaihdat ylä- ja alatukivarret eteen molemmin puolin. Niitä tukivarsia sitten myydään houkuttelevan halpoja paketteja netissä, mutta varsinkin ne halvat ylätukivarret ei kestä edes seuraavaan katsastukseen asti joten laatuosaa kannattaa laittaa jos meinaat muutamaa kuukautta pidempään autolla ajaa.
Palloniveliä ei saa eteen erikseen joten ainakin kolme tukivartta sulla menee suoraan vaihtoon. Neljännessä taisi olla puslissa sanomista, sanoisin että ei niitä puslia kannata lähteä vaihtamaan, se pallo on kuitenkin viimeistään ensi katsastuksessa väljä sekin joten suosiolla vaihdat ylä- ja alatukivarret eteen molemmin puolin. Niitä tukivarsia sitten myydään houkuttelevan halpoja paketteja netissä, mutta varsinkin ne halvat ylätukivarret ei kestä edes seuraavaan katsastukseen asti joten laatuosaa kannattaa laittaa jos meinaat muutamaa kuukautta pidempään autolla ajaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Eihän tossa nyt pahoja ole, ylätukivarret on kaksi kertaa mainittu:
-uudet laadukkaat ylätukivarret
-uudet laadukkaat alatukivarret
näissähän on kiinteät pallonivelet ylä- ja alatukivarsissa = koko varsi vaihtoon
-katso onko polttimo oikein päin umpiossa
-uudet käsijarruvaijerit (jos nyt jumii, niin tekee sen myös talvella vaikka rasvaisi. haitarikumit hajoaa vaijereiden päistä)
-katso/vertaa netistä on alkuperäisen näköinen katti. pienet tarvikekatit eivät välttämättä puhdista tarpeeksi.
-takasumari, katsoisin johdotukset ja maat umpion takaa
-vaikka nippuside lämppärin johtoon
ratahommiin ehkä:
-uretaanipuslat ylä- ja alatukivarsiin
-alustasarja jos ei ole tai nykyinen finaalissa
-kisakatti, poikkituki jne.
Hidas..
-uudet laadukkaat ylätukivarret
-uudet laadukkaat alatukivarret
näissähän on kiinteät pallonivelet ylä- ja alatukivarsissa = koko varsi vaihtoon
-katso onko polttimo oikein päin umpiossa
-uudet käsijarruvaijerit (jos nyt jumii, niin tekee sen myös talvella vaikka rasvaisi. haitarikumit hajoaa vaijereiden päistä)
-katso/vertaa netistä on alkuperäisen näköinen katti. pienet tarvikekatit eivät välttämättä puhdista tarpeeksi.
-takasumari, katsoisin johdotukset ja maat umpion takaa
-vaikka nippuside lämppärin johtoon
ratahommiin ehkä:
-uretaanipuslat ylä- ja alatukivarsiin
-alustasarja jos ei ole tai nykyinen finaalissa
-kisakatti, poikkituki jne.
Hidas..
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Lähtisin etsimään paljaaksi kuoriutuneita johtoja kontin kannen ja korin välisen suojakumen sisästä.Brahe kirjoitti:- Takasumari sytyttää myös peruutusvalot!
Nimim. tänään uusin 166:sta ko. johtoja, kun oli 10:stä johdosta 9 poikki/kuparit paljaana.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^tämä on kyllä vahva arvaus.
En hoksannut kun mulla lakkasi kaikki toimimasta.
Säkästä kiinni mihin ne johdot siellä osuu.
En hoksannut kun mulla lakkasi kaikki toimimasta.
Säkästä kiinni mihin ne johdot siellä osuu.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Olen kerran joutunut korjaamaan sen haitarin sisällä olevat johdot. Olivat kummallisesti kuoriutuneet. Eli eiköhän sunkin sumarivalovika sieltä löydy. Minulla se aiheutti jotain ihmeellistä sumuvalo/peruutusvalo akselilla, kunnes paloi sitten sulake.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Alustasarjavinkistä; onko noi ylätukivarsien vaihdot siis sellaset, että alustasarja menis siinä paikalleen suunnilleen samalla vaivalla kun osat vaan hommais?
Voisko joku vinkata mitkä kaikki puslat on helppoja vaihtaa uusiin tossa temutessa, ja mitä niiden valinnassa kannattais huomioida muuta kuin että uretaania?
Onko Lambda-anturi helppo vaihtaa itse?
Sinänsä työkalut suunnilleen pysyy käsissä, joten tässä vaiheessa harkitsen vakavasti että vaihtaisin itse jarrulevyt ja lambda-anturin jos se ei ole paha. Mites noi etupään ripustuksen touhut? Onko paha lähteä tekemään vai onko kovastikin haastavampaa kuin koiranluiden vaihtelut?
Voisko joku vinkata mitkä kaikki puslat on helppoja vaihtaa uusiin tossa temutessa, ja mitä niiden valinnassa kannattais huomioida muuta kuin että uretaania?
Onko Lambda-anturi helppo vaihtaa itse?
Sinänsä työkalut suunnilleen pysyy käsissä, joten tässä vaiheessa harkitsen vakavasti että vaihtaisin itse jarrulevyt ja lambda-anturin jos se ei ole paha. Mites noi etupään ripustuksen touhut? Onko paha lähteä tekemään vai onko kovastikin haastavampaa kuin koiranluiden vaihtelut?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Sinänsä hieman OT ku en ole 156:sta ylätukivarsia vaihtanut, (alaset kylläkin) mutta ainakin 166:ssa ylätukivarren vaihto on helpoin tehdä kun iskarisatsin irrottaa yläpäästään, joten ihan hyvä idea mielestäni täräyttää alustasarja samalla kiinni jos sen on kuitenkin tekemässä.
Ei nuo tukivarret ole mitenkään haastavia irrottaa tai kiinnittää, tyhmää rautaa ne vain on. Bolt off ja bolt on, tosin ainakin alatukivartta saattaa joutua jonkun verran kääntelemään puolin jos toisin sekä irrotettaessa että kiinnitettäessä. Allekirjoittanutkin sai homman suoritettua suhteellisen helposti vaikka tahto ja taito eivät useinkaan meikäläisen hommissa kohtaa toisiaan.
Ei nuo tukivarret ole mitenkään haastavia irrottaa tai kiinnittää, tyhmää rautaa ne vain on. Bolt off ja bolt on, tosin ainakin alatukivartta saattaa joutua jonkun verran kääntelemään puolin jos toisin sekä irrotettaessa että kiinnitettäessä. Allekirjoittanutkin sai homman suoritettua suhteellisen helposti vaikka tahto ja taito eivät useinkaan meikäläisen hommissa kohtaa toisiaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Olisko jollain kokemusta miten 156 käyttäytyy jos jäykistää jousitusta/iskunvaimennusta vain edestä? Taakse kun ei ole mitään erikoisempaa tehtävää minkä yhteydessä noita puljais. Vai onko noita muuten vaan miten nopeaa vaihtaa taakse (olettaen että vaihdon tekee asiansa osaava mekaanikko)?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Jos meenaat alustasarjan vaihtaa itse (tallissa?),vaikeaa tulee olemaan. Voin kokemuksella sanoa ! Olen vaihtanut juurikin -98 bussoon kahteen kertaan alustasarjan. Ensmäinen kerta oli erittäin vaikeaa. Kaikki pultit ja mutterit on jumissa,saa antaa pilleillä lämpöä oikeen huolella ja parempi löytyä kunnolliset paineilmavehkeet yms.
Itse siis tein homman korjaamolla missä olen töissä. Löytyy kaikki työkalut ja vähän päälle,ja siltikin oli ns. "paskahomma". Helposti myös hajoaa osia sitä mukaan kun niitä purkaa.
Mulla meni samaan aikaan vaihtoon kaikki koiranluut,etuylätukivarret,kaikki iskarin yläpäät. Jälkeenpäin vielä molemmat etualatukivarret. Tänä päivänä nuo alkupään 156set rupee myös olemaan sen verran rapeita,että voi pahimmassa tapauksessa jopa rungon osat pettää,kun availee esim. takaiskareiden yläpäät jne.
Viestin tarkoitus ei ole maalata piruja seinille,kerron vain omasta kokemuksesta faktat tiskiin,että tietää mihin on ryhtymässä / ryhtyykö ollenkaan = vie laitettavaksi. Tsemppiä rojektiin !
Itse siis tein homman korjaamolla missä olen töissä. Löytyy kaikki työkalut ja vähän päälle,ja siltikin oli ns. "paskahomma". Helposti myös hajoaa osia sitä mukaan kun niitä purkaa.
Mulla meni samaan aikaan vaihtoon kaikki koiranluut,etuylätukivarret,kaikki iskarin yläpäät. Jälkeenpäin vielä molemmat etualatukivarret. Tänä päivänä nuo alkupään 156set rupee myös olemaan sen verran rapeita,että voi pahimmassa tapauksessa jopa rungon osat pettää,kun availee esim. takaiskareiden yläpäät jne.
Viestin tarkoitus ei ole maalata piruja seinille,kerron vain omasta kokemuksesta faktat tiskiin,että tietää mihin on ryhtymässä / ryhtyykö ollenkaan = vie laitettavaksi. Tsemppiä rojektiin !
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Jees, nuo tukivarret aattelin vaihdattaa Hollolan Kukonkoivun autoexpressissä, mikä on italiaanoihin erikoistunut edullinen paja. Mietin tässä lähinnä sitä että teettäisinkö alustasarjan vaihtoa samalla kertaa kun paloja sieltä päin irrottelevat ts. onko oleellista säästöä verrattuna et teettäis ihan erikseen vaihdon.willez kirjoitti:Jos meenaat alustasarjan vaihtaa itse (tallissa?),vaikeaa tulee olemaan.
KiitostaTsemppiä rojektiin !
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^^Ei se nyt kai ihan noin paha ole.
Tosiaan varaa kaikki uudet pultit niin saa surutta katkoa vanhat.
Jos varaa päivä per akseli, niin pitäisi hyvin riittää ihan ulkona tunkkityönä.
Kuten edellä mainittiin niin koiranluut ja riippuen alustasarjasta myös uudet yläpäät kantsii hommata.
^Jos vaihdatat ylä- ja alatukivarret, niin ei ne iskarit enää monella pultilla ole paikallaan.
Helpointa käydä näyttämässä ja kysymässä hinnat?
Tosiaan varaa kaikki uudet pultit niin saa surutta katkoa vanhat.
Jos varaa päivä per akseli, niin pitäisi hyvin riittää ihan ulkona tunkkityönä.
Kuten edellä mainittiin niin koiranluut ja riippuen alustasarjasta myös uudet yläpäät kantsii hommata.
^Jos vaihdatat ylä- ja alatukivarret, niin ei ne iskarit enää monella pultilla ole paikallaan.
Helpointa käydä näyttämässä ja kysymässä hinnat?
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Taakse on periaatteessa simppeli vaihtaa. Pahinta on pitkä alapultti joka on pitkittäin. Se on taatusti ruostunut tiukkaamn eikä oikein mitenkään pääse koputtelemaan sitä pois. Kuten Willez sanoi, hyvä pulttipyssy ja paineilmaräikkä auttaa paljon. Pyörittää pulttia koneella samalla kun koputtelee sitä ulos päin. Tässä on kaverista apua.
Etualatukivarsien takaisin laitto voi olla mielenkiintoinen työ. Vanha väljä lähtee paremmin pois, mutta uusi missä on jämyt puslat ei tunnu mitenkään menevän paikoilleen.
Kyllä se tallin lattiallakin sujuu kun asennoituu, että kestää vähän kauemmin. Koiranluut kannattaa ainakin uusia samalla, kun voi olla vaikea saada ehjänä auki. Mutterit on ruostunut kiinni ja avatessa alkaa nivel pyörimään mukana, ja nivelen päässä oleva kuusiokolokanta antautuu heti kun yrittää siitä jarruttaa. Lämpö auttaa kun kunnolla kuumentaa punaiseksi mutta se tuhoaa avattavat nivelet.
Etualatukivarsien takaisin laitto voi olla mielenkiintoinen työ. Vanha väljä lähtee paremmin pois, mutta uusi missä on jämyt puslat ei tunnu mitenkään menevän paikoilleen.
Kyllä se tallin lattiallakin sujuu kun asennoituu, että kestää vähän kauemmin. Koiranluut kannattaa ainakin uusia samalla, kun voi olla vaikea saada ehjänä auki. Mutterit on ruostunut kiinni ja avatessa alkaa nivel pyörimään mukana, ja nivelen päässä oleva kuusiokolokanta antautuu heti kun yrittää siitä jarruttaa. Lämpö auttaa kun kunnolla kuumentaa punaiseksi mutta se tuhoaa avattavat nivelet.
Abarth 500 Esseesse
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Entä jos tosiaan vaihtaa jouset (ja ehkä iskarit) jäykempiin vain edestä, miten vois olettaa ajettavuuden käyttäytyvän? Pelittäiskö radalla paremmin kuin vakiona?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^no sit se on varmaan se perä sellanen kuminauha, tulee löysästi perässä? jos meinaat radalle niin kannattaa uusia se koko alusta
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
ja riippuu koiranluista, joissain on nivelen puolella kohdat joilla voi lukittaa kierretapin jakotai lenkkiavaimella. mutta ovat niin halpoja että kantsii ne laittaa samalla kun rupeavat kuitenkin kolisemaan.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Voin ilolla ilmoittaa että takasumariperuutusvalo-ongelma tuli ratkaistua teidän avulla, eli siellä oli tosiaan haitarin sisällä tosi hämärästi hajalla kaapelit. Vetelin teipillä eristystä ja nyt valot pelaa oikein Kiitosta ja paljon!
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Tältä näytti ensi vilkaus kaapeliin, sisällä oli vielä pahempaa
- Liitteet
-
- image.jpg
- (104.7 KiB) Tiedosto ladattu 2735 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Toi ylempi klemmari oli aivan löysä, pyöri tyhjää. Eikös toi ole sillä puolella missä vuodot vaikuttaa päästöihin?
- Liitteet
-
- image.jpg
- (113.3 KiB) Tiedosto ladattu 2731 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Sen verran ahdasta enkä ite bongannut ihan miten noi kuuluis olla, että osaiskohan joku sanoa onko näistä jompikumpi väärin päin?
- Liitteet
-
- image.jpg
- (157.13 KiB) Tiedosto ladattu 2731 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Tässä se toinen
- Liitteet
-
- image.jpg
- (147.12 KiB) Tiedosto ladattu 2732 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
toi lyhkästen toinenkin lankanpää paikallensa, muuten menee polttimo vinoon.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Mutta jos tuo pitkä pultti on oudolla kannalla, kuten tuossa ex-tessussa sekä nykyisessä JTD:ssä on, se on _äärimmäisen veemäinen_.m.sa kirjoitti:Taakse on periaatteessa simppeli vaihtaa. Pahinta on pitkä alapultti joka on pitkittäin. Se on taatusti ruostunut tiukkaamn eikä oikein mitenkään pääse koputtelemaan sitä pois. Kuten Willez sanoi, hyvä pulttipyssy ja paineilmaräikkä auttaa paljon. Pyörittää pulttia koneella samalla kun koputtelee sitä ulos päin. Tässä on kaverista apua.
Etualatukivarsien takaisin laitto voi olla mielenkiintoinen työ. Vanha väljä lähtee paremmin pois, mutta uusi missä on jämyt puslat ei tunnu mitenkään menevän paikoilleen.
Kyllä se tallin lattiallakin sujuu kun asennoituu, että kestää vähän kauemmin. Koiranluut kannattaa ainakin uusia samalla, kun voi olla vaikea saada ehjänä auki. Mutterit on ruostunut kiinni ja avatessa alkaa nivel pyörimään mukana, ja nivelen päässä oleva kuusiokolokanta antautuu heti kun yrittää siitä jarruttaa. Lämpö auttaa kun kunnolla kuumentaa punaiseksi mutta se tuhoaa avattavat nivelet.
Jos sen haluaa irti miten tahansa (eli rikki), erittäin pienikokoinen katkaisulaikka SAATTAA mahtua iskarijalan välistä. Se, auttaako se tasan mitään, onkin toinen juttu. Todella iso leka, jarrusatula pois tieltä ja rasvaa, lämpöä ja niin kovaa lyöntiä mutterin päähän (pitäisi olla etupää) kunnes alkaa liikkumaan. Lisää rasvaa ja hakkausta takaisinpäin, toista niin kauan kunnes pultti alkaa liikkumaan "omin voimin".
Jos sen haluaa itse tehdä, varaa n. 3h aikaa per puoli, niin pitäisi onnistua tuossa...
Ainiin, ne pultit sitten maksaa ihan kivasti. Ulkomuistista muistelen noiden pitkien olleen jotain 27eur/kpl, niitä toki tarvinnee yhden molemmin puolin. Jättimäinen etu uudella pultilla on se, että siinä on normaali hylsykanta - joten voi koneella täräyttää auki, kun seuraavan kerran pitää availla!
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Kyllä se sillä puolen on.Brahe kirjoitti:Toi ylempi klemmari oli aivan löysä, pyöri tyhjää. Eikös toi ole sillä puolella missä vuodot vaikuttaa päästöihin?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^^ olisko aqulla joku kopeloinut niitä pitkiä pultteja joskus ? Omassa muistaakseni oli ihan normaalit 18 tai 19mm kannalla olevat joita paukutin "kolmevarttisella" pulttikoneella ja ei hievahtanutkaan !
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Kuinkas pitkään katsuri lämmitteli ennen päästöjä? Eihän noi arvot ole pahasti pielessä. jos joku anturi tai käyttölaite ois rikki, niin luulis olevan enemmänkin päästöjen pielessä. Toisaalta, jos on varma että kolina tuli irronnaisesta katalysaattorin elementistä niin sehän riittää kyllä viaksi.
Valokuviohan on helppo vertailla tasasella seinää vasten, jos toinen oli kunnossa niin säätää sen toisen mukaan. ja valojen säädön tarkastuksesta tuskin velotetaan päästöjen ottamisen yhteydessä, jos säätöä ei enää tarvitse tehdä.
Muutenhan lista vaikuttaa perus uuden Alfa omistajan auton käyttöön otto remontilta.
Valokuviohan on helppo vertailla tasasella seinää vasten, jos toinen oli kunnossa niin säätää sen toisen mukaan. ja valojen säädön tarkastuksesta tuskin velotetaan päästöjen ottamisen yhteydessä, jos säätöä ei enää tarvitse tehdä.
Muutenhan lista vaikuttaa perus uuden Alfa omistajan auton käyttöön otto remontilta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^^
Alkuperäinen on tuo "suorakulmio"-kanta. Projektiosastossa on itsesiassa kuvaakin moisesta (ex-tessu). Ne, kenellä EI ole tuota vammakantaa, johon ei työkalua löydy mistään, on onnekkaita. Uusi alkuperäisosa nimittäin on sillä hylsykannalla...
Alkuperäinen on tuo "suorakulmio"-kanta. Projektiosastossa on itsesiassa kuvaakin moisesta (ex-tessu). Ne, kenellä EI ole tuota vammakantaa, johon ei työkalua löydy mistään, on onnekkaita. Uusi alkuperäisosa nimittäin on sillä hylsykannalla...
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Kyllä siihen suorakulmiokantaankin meni joku hylsy. Vasta talvella vaihdoin yhteen autoon taakse jousen poikki menneen tilalle ja pyssyllä jyskytin sitä pulttia. Mutta en kuollaksenikaan muista mikä hylsy oli kiinni, joku ihan perushylsy kuitenkin.
Abarth 500 Esseesse
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Hmm,täytyypä kaivella omia rojetkikuvia jos näkyis toi pultti siinä
EDIT :
Löytyhän. Eli tais olla 21mm kanta.
EDIT :
Löytyhän. Eli tais olla 21mm kanta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Muistaakseni 14mm oli ns. kapea puoli, mutta ns. leveä puoli joku 22.5mm, eikä siihen öennyt tiheä tai harva hylsy koosta riippumatta - yritin.m.sa kirjoitti:Kyllä siihen suorakulmiokantaankin meni joku hylsy. Vasta talvella vaihdoin yhteen autoon taakse jousen poikki menneen tilalle ja pyssyllä jyskytin sitä pulttia. Mutta en kuollaksenikaan muista mikä hylsy oli kiinni, joku ihan perushylsy kuitenkin.
Ja Willez, tuo taitaa olla jo vaihdettu. Tuollaiseksi se muuttuu jo ikuisuus sitten kun pultin on joutunut uusimaan. Jostain luin tuon päivittyneen joskus 2002tms.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Täytyypä kattoa onko omassa toi normaali vai se outo. Jos se on normaali eikä näytä hirveen ruosteiselta niin onko siinä tapauksessa alustasarjan asennus taakse helppoa, vai onko kyse hommasta joka helpostikin mennen vie silti ammattimekaanikoltakin tunteja?willez kirjoitti:Hmm,täytyypä kaivella omia rojetkikuvia jos näkyis toi pultti siinä
EDIT :
Löytyhän. Eli tais olla 21mm kanta.
https://farm6.staticflickr.com/5565/141 ... 44b7_c.jpg
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
kaikissa niissö 156:ssa jota olen purkanut on ollut takana orkkis iskarit ja tavallinen pultti ja mutteri. edessä on ollu niitä nelikulmastia paskamuttereita iskarin alaosassa, muttei kuitenkaan etuiskarin haarukan alapulttina.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^^ kokeile itse vaan. Aloita tuosta pitkästå pultista, jos se lähtee hyvin niin ei siinä enää mikään ole sitä pahempaa. Iskarin yläpäähän muistaakseni tarvii pitkän 22mm hylsyn, että saa mutterin pois. Tarkasta tämä nyt kanssa eka, ettei tuu silmille työtä tehdessä. Löytyy siis peräkontin verhoilun alta..
Abarth 500 Esseesse
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Tuossa se pienimmän riesan tie on purkaa sieltä suosiolla enemmän niin tukivarren saa paikalleen todella helposti. Jousitolppa pois paikaltaan ja vetari irti navasta niin että olkatuen saa käännettyä pois tieltä niin menee se tukivarsi ongelmitta paikalleen.m.sa kirjoitti:Etualatukivarsien takaisin laitto voi olla mielenkiintoinen työ. Vanha väljä lähtee paremmin pois, mutta uusi missä on jämyt puslat ei tunnu mitenkään menevän paikoilleen.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
^ juuri noin onnistu näppärästi
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Apuja lambdan touhotuksen tulkintaan, näyttääkö normaalilta?
- Liitteet
-
- image.jpg
- (135.14 KiB) Tiedosto ladattu 2120 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 aloittelija kaipaa apua katsastustuloksen savottaan
Lambda osa 2, sama kyssäri, kunnossa vai ei?
- Liitteet
-
- image.jpg
- (134.8 KiB) Tiedosto ladattu 2120 kertaa
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Mä en nää noit kuvii mut siis sen jännitteen pitäis vaihdella eli piirtää siksakkii ja dääm kub en nyt muista niit lukui mitkä on ok. Nin. Lambdoja useampaan otteeseen ihmetelly
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
No, tos on sekalaista siksakkia sensor signal 304-969mV ja sensor integrator 0,983-1,02. Pääasiassa suht tasast edes takas liikettä, mut räköilyä mahtuu väliin sillon tällön.EmmiMaria kirjoitti:Mä en nää noit kuvii mut siis sen jännitteen pitäis vaihdella eli piirtää siksakkii ja dääm kub en nyt muista niit lukui mitkä on ok. Nin. Lambdoja useampaan otteeseen ihmetelly
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Siniaaltoa pitäisi olla...
Ja sitten vielä niin, että pre-cat ja post-cat näyttää erilaiselta (jos näyttää samalta, ei catti toimi. Kuulemma. )
Ja sitten vielä niin, että pre-cat ja post-cat näyttää erilaiselta (jos näyttää samalta, ei catti toimi. Kuulemma. )
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
No tää on vanha v6, eihän täs ole ku yks lambda...Aquatica kirjoitti:Siniaaltoa pitäisi olla...
Ja sitten vielä niin, että pre-cat ja post-cat näyttää erilaiselta (jos näyttää samalta, ei catti toimi. Kuulemma. )
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Taisin sotkea toiseen autoon, mielikuva oli 2000mallisesta tessusta :o
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Hei siis nyt näkyy ku tietokoneel katon, tais olla viimeyönä puhelimel joku suurennus päällä kun ei näkyny ko osan pätkää
No ei noi kyl ihan terveilt näytä joku voi korjata mut ekas kuvas jännite nousee liian korkeeks mun mielest ja tokas jännitteen vaihtelu liian suurta.... Voisko olla maadotus vika?? Jos toi etummain toimis niinkun sen pitää niin toi takimmainen piirtäis hillitympää kuvaa. Onks sul jotai vikakoodeja taulussa??
No ei noi kyl ihan terveilt näytä joku voi korjata mut ekas kuvas jännite nousee liian korkeeks mun mielest ja tokas jännitteen vaihtelu liian suurta.... Voisko olla maadotus vika?? Jos toi etummain toimis niinkun sen pitää niin toi takimmainen piirtäis hillitympää kuvaa. Onks sul jotai vikakoodeja taulussa??
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Niin siis noi molemmat käyrät on saman anturin dataa (v6, vain yksi lambda), sensor signal sahaa 304-969mV (eka kuva) ja sensor integrator sahaa väliä 0,983-1.02 (toka kuva), eli näyttää jyrkältä mut tosi asiassa jälkimmäisen vaikutelma johtuu skaalasta. Ei ollu vikakoodeja :/EmmiMaria kirjoitti:No ei noi kyl ihan terveilt näytä joku voi korjata mut ekas kuvas jännite nousee liian korkeeks mun mielest ja tokas jännitteen vaihtelu liian suurta.... Voisko olla maadotus vika?? Jos toi etummain toimis niinkun sen pitää niin toi takimmainen piirtäis hillitympää kuvaa. Onks sul jotai vikakoodeja taulussa??
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Sehän pysyy hyvin alueella sitten. Senhän kuuluu sahata laihalta rikkaalle ja takaisin. Sopivalla skaalalla sen tulisi olla siniaaltoa, jolloin kaikki OK. Mielestäni jännitealuekin on hyvä...
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Aaaa no en kyl noist v6 tiiä, mä siis luulin et et siin oli kaks lambdaa ennen ja jälkeen ja siis miten aattelin jts koneeks... sori en kyl osaa sanoo
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
No mä oon kuullu et jännitteen kuuluis sahaa 1-5v väliä ni toi ysi kuulostaa turhan suurelta vai onks tää taas eri erilaisis koneis
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Laajakaistalambdan jännitealue ylettyy sinne viiteen volttiin, V6:ssa on kapeakaistainen jonka jännitealue on nollasta yhteen volttiin.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Apua Lambda-mittaustulkintaan?(Ent.156 kats.savottaketju
Okei lambda ilm. ok, eli imuvuodot tukkoon, pakoputki tiiviiks, se romukatti vaihtoon, sit pitäs päästöt olla tässä vehkeessä ehkä ok? Muita vinkkejä päästöjen suhteen?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Viimosen vinkin kaipaisin tähän vielä; vähän epäilyttää päästääkö mun "sporttinen" vapaavirtaussuodin sisään ihan asianmukasesti ilmaa koneeseen. Mahtaisko olla varmempi valinta päästöjen kannalta napata koko suodatin irti just ennen päästömittausta (vakiota en pysty palauttamaan kun boksin kansi oli niin kiinni ruostunut että se on aikalailla tuhottu...), vai oisko tosta "tukkosuudesta" jopa hyötyä päästöjen kannalta?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube