156 kats.savottaketju - läpäisty, kiitos kaikille!
Valvoja: Moderators
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Tukkoisuudesta ei ole etua päästöjen kannalta. Lambdaohjatun moottorinohjauksen pitäisi kyllä pysyä tontilla vaikka filtteri vähän ahdistaisikin, en ainakaan ite jättäis filtteriä välistä pois.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
^kyl se orkkis o kaikinpuolin parempi. noiden "sportti" suotimien kans on hyvä kun häviä tehoja saisiko sitä kantta korjattua ollenkaa?
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Kai siitä kitillä kalua tarvis tehdä... Kumma ettei päästä ilmaa toi töttörö siinä missä vakio vaikka oli isoin härpäke minkä biltemasta löysin. Sijaitseekin vakion pöntössä joten ei mitään ylimääräsen kuumiakaan pitäs ilmojen olla. Vai voiko olla et se päästää liikaa eikä elektroniikka oikein ymmärrä missä mennään ja siksi ei pelaa ihan niinku pitäis? Juurikin alaväännössä jotenkin tuntuis olevan uupumista.
Vaan mitä luulette onko merkitystä päästöjen osalta, ts. pitääkö täs alkaa panikoida ja prötätä toi kansi ja kiireellä hakea uus orkkis suodatin ennen uusintakatsastust, vai teenkö ajan kanssa hyvän myöhemmin?
Vaan mitä luulette onko merkitystä päästöjen osalta, ts. pitääkö täs alkaa panikoida ja prötätä toi kansi ja kiireellä hakea uus orkkis suodatin ennen uusintakatsastust, vai teenkö ajan kanssa hyvän myöhemmin?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Millä olet mitannut suodattimen virtaavuuden eli paljonko se päästää ilmaa läpi? Moottorinohjaus seuraa moottoriin menevää ilmamäärää ja valitsee ruiskutettavan polttoainemäärän sen perusteella, joten ei sitä ilmaa (etenkään päästömittauksessa, jossa ei ole kuormaa) ainakaan liikaa mene.
Alavääntö voi puutua monesta syystä, muistaakseni mm. resonaattorien poiston on raportoitu vaikuttavan negatiivisesti alavääntöön tai ainakin sen tuntuun. Paljonko ilmanottoa on muokattu?
Millaisia päästölukemat ovat nyt?
Alavääntö voi puutua monesta syystä, muistaakseni mm. resonaattorien poiston on raportoitu vaikuttavan negatiivisesti alavääntöön tai ainakin sen tuntuun. Paljonko ilmanottoa on muokattu?
Millaisia päästölukemat ovat nyt?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
En millään, puhtaasti spekulaatiota...Polforea kirjoitti:Millä olet mitannut suodattimen virtaavuuden eli paljonko se päästää ilmaa läpi?
Ei paljoa, eli ilmamääränmittarin (siis jos se on se mikä on siinä suodatinpöntön kupeessa) perään on kiinnitetty lähes vakiosuodattimen kokoinen vapaavirtaussuodin, joka siis majailee vakion "ämpärissä", tilkitty hieman vaahtomuovilla ettei lonksu ajossa.Paljonko ilmanottoa on muokattu?
Arvot co 0,7, hc 189, sallitut 0,5/100. Syyllisenä pidän pääasiassa etten ajanut konetta tarpeeksi kuumaksi katsastukseen sekä sitä että katalysaattorin sisällä kilisi ja kolisi. Imupuolella oli myös yks klemmari löysällä. Huomenna kärryssä on uusi tarvikekatti ja paikat on kiristetty... Lambdan käppyröitä on tulkkailtu aiemmin tässä säikeessä ja todettu todnäk. ehjäksi.Millaisia päästölukemat ovat nyt?
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
^vie se bilteman suodatin takas biltemaan ja osta korjaustarpeet suodatinpurkkia varten yms. mikäli oikein olen ymmärtänyt niinsiinä alkuperäses ratkasussahan se imutorvi siel suodattimen sisäl imee jonkinnäkösel "paineella" kylmää ilmaa sieltä pohjalta. ja viilemmällä ilmalla on ilma+bensiini seoksen liitto kauniimpi!
E: ja katsuri kertoi mulle, että jos se kartiosuodatin on liian lähellä massamittaria, saattaa se aiheuttaa massamittarille pyörteitä joka aiheuttaa mittarin sekoamista...
E: ja katsuri kertoi mulle, että jos se kartiosuodatin on liian lähellä massamittaria, saattaa se aiheuttaa massamittarille pyörteitä joka aiheuttaa mittarin sekoamista...
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Toi on kyllä rakenteellisesti tosi lähellä sitä alkuperäistä asetelmaa, vakiosuodattimen tilalla on vaan se melkeen yhtä iso kartio, ja imutorvikin on ihan normaalisti paikallaan. Sitä voisin kyl ens alkuun koittaa et laittasin jonkun putken pätkän viel siihen suodattimen ja mittarin väliin. About 50mm sinne saattas mahtua... josko se mitään tekis ilmavirran muodolle :/jkk kirjoitti:^vie se bilteman suodatin takas biltemaan ja osta korjaustarpeet suodatinpurkkia varten yms. mikäli oikein olen ymmärtänyt niinsiinä alkuperäses ratkasussahan se imutorvi siel suodattimen sisäl imee jonkinnäkösel "paineella" kylmää ilmaa sieltä pohjalta. ja viilemmällä ilmalla on ilma+bensiini seoksen liitto kauniimpi!
E: ja katsuri kertoi mulle, että jos se kartiosuodatin on liian lähellä massamittaria, saattaa se aiheuttaa massamittarille pyörteitä joka aiheuttaa mittarin sekoamista...
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Tä 156sen vakio ilmanotto on jo aika tappiin hiottu. Tuningpoikien haaveilema "koteloitu vapari" . Imuputkessa "resonanssiputkia",suodatin iso sylinteri-mallinen koteloitu,jossa iso imuaukko. Ottaa kylmää ilmaa puskurin takaata / puskurin säleikön läheisyydestä. Aika lähellä optimia. Tuo vapari voi aiheuttaa hässäkkää ILMIn toiminnassa.. Edellisissä alfoissa koitin noita vaparivirityksiä eri putkilla yms. aina tuntu laiskemmalta,ja nimenomaan alaväännöt häviää tyystin. Aivan rajoittimen tuntumassa tuntui vetävän paremmin,liekö äänen aiheuttama illuusio
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
No juu ku tulis ees imuääniä mutta en ite huomaa ees mitään eroa... Pelkkää harmia tosta hässäkästä taitaa olla
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Rock rock autoexpress otti laitoin yhteydessä päästöt ja homma ok
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Miten päästöt kuntoon (156v6)? (Ent.156 kats.savottaketj
Voiskohan se olla mahdollista, että ne meidän tehokäyräerot olis todellakin pelkästään tuosta ilmanputsarista kiinni..? Mullahan on siellä alkuperäisen purkin tilalla paniikissa mätänetistä haettu sininen Simota tms. dingel-putsari, mallia avo.willez kirjoitti:Tä 156sen vakio ilmanotto on jo aika tappiin hiottu. Tuningpoikien haaveilema "koteloitu vapari" . Imuputkessa "resonanssiputkia",suodatin iso sylinteri-mallinen koteloitu,jossa iso imuaukko. Ottaa kylmää ilmaa puskurin takaata / puskurin säleikön läheisyydestä. Aika lähellä optimia. Tuo vapari voi aiheuttaa hässäkkää ILMIn toiminnassa.. Edellisissä alfoissa koitin noita vaparivirityksiä eri putkilla yms. aina tuntu laiskemmalta,ja nimenomaan alaväännöt häviää tyystin. Aivan rajoittimen tuntumassa tuntui vetävän paremmin,liekö äänen aiheuttama illuusio
Ja ei, alkuperäistä kotelohirviötä ei tule takaisin ainakaan tämän omistajan toimesta. On se niin verinen p*rse
Noh, josko sen BMC:n CDA-kotelon sais joskus hommattua.
- Brahe
- Viestit: 303
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 23:24
- Car(s): Giulia Q2 2.0 / Peugeot 5008 (ex C4 G.Picasso, 156 V6 '04, 156 2.0 '05, 156 V6 '98, 159 2.4 JTDM, Fiat Freemont, Mitsu ASX, Fiat Bravo TJET, Pösö 406 V6, Opel Calibra 2.0, Citroen Xsara)
- Paikkakunta: Pennala
- Viesti:
Re: 156 kats.savottaketju - päästöt kunnossa :)
Jaa kuitataas tähänkin ketjuun että myös muutoin uusintakatsastus meni läpi
Allekirjoittaneen Youtube -kanava (mm. CARF -videoita): Http://www.braithwaite.fi/BraheTube