164:en ovi
Valvoja: Moderators
- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
164:en ovi
missä mahtaa sijaita satakuusnepan se anturi joka määrittelee että onko kuskinovi auki?kojetaulun mukaan kuskin ovi on aina auki,ja näin ollen sisävalotkaan ei syty kun avaa oven.auto on vm:92ts.auttakaa spesialistit tälläistä vanhan romun omistajaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 164:en ovi
Tarkoitit ilmeisesti juuri päinvastoin, meinaan jos anturi sanoisi että ovi on auki niin sillon valot palaisi koko ajan.... vai olikos siinäkin joku ajastinalfa164 kirjoitti:kojetaulun mukaan kuskin ovi on aina auki,ja näin ollen sisävalotkaan ei syty kun avaa oven.

Täytyypäs jossain vaiheessa jälleen avata noi verhoilut ja tutkia vähän asiaa, muutenkin rämisee koko hässäkkä kun musiikki pauhaa

Re: 164:en ovi
Ajastin on, jos kaikki ovet eivät ole ensin kiinni niin valo ei syty ovia aukoessaEpezi kirjoitti:Tarkoitit ilmeisesti juuri päinvastoin, meinaan jos anturi sanoisi että ovi on auki niin sillon valot palaisi koko ajan.... vai olikos siinäkin joku ajastin

Re: 164:en ovi
Irroitat ovipahvit. Lukkomekanismin oven sisäpuolisessa osassa, mihin tulee alhaalta kaksi mustaa johtoa, on pieni reikä Ruiskutat siihen kunnolla voitelevaa öljyä (mielellään sellaista mikä pysyy). Sitten paukutat ovea kiinni ja auki ja taas lisää öljyä niin pitäisi ruveta toimimaanalfa164 kirjoitti:missä mahtaa sijaita satakuusnepan se anturi joka määrittelee että onko kuskinovi auki?kojetaulun mukaan kuskin ovi on aina auki,ja näin ollen sisävalotkaan ei syty kun avaa oven.auto on vm:92ts.auttakaa spesialistit tälläistä vanhan romun omistajaa.

Siellähän se on koneiston sisällä. Löysin sen itse kerran sattumalta, kun piti purkia se koneisto pöydälle ja uusia sinne yksi palautusjousi, että sai oven toimimaan. Samassa rytäkässä kait juuri tuo kytkin meni rikki tai sit jäi väärään asentoon. Saakaan niitä kytkimiä pelkästään uusia? Se koko koneisto meinaan maksaa... 

- alfa164
- Viestit: 2016
- Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
- Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
- Paikkakunta: luvia
kiitoksia vastauksista.vika ilmeni aluksi pakkasilla,kun ovi ei tahtonut pysyä kiinni ja aattelin että ovi on oikeesti puoliksi auki kun tuo valo palaa.Voitelun puutteesta tuo ei ainakaan johdu,kun joka toinen pakkaspäivä piti ovea sulatella tallissa ja samalla tuli ruiskittua jos jonkin näköistä tököttiä,ja kun autoa piti hetken lämpimässä niin ovi ja valo toimi ok.Täytyy varmaan yrittää sitä tappia siirtää,jos se on liikkunut.Kun monena pakkas aamuna ovi on auennut muttei mennyt kiinni.ja ovi on saanut aika kovaa käsittelyä
.ja lopuksi on pitänyt ajaa 15km ovesta kiinni pitäen 


- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt on ovi irrotettu ja tarkoitus olisi saada tuo anturi pois ja vaihtoon, mutta miten?
Tässä vähän kuvaa selvennökseksi:

Nuo piuhat menevät tuon metallikopan alle, elikkä ilmeisesti tuo hässäkkä pitäisi saada jotenkin auki, vai tarviiko?
Ja jos tarvii niin miten? Kaikki näkyvät (elikkä kolma pulttia millä hässäkkä on kiinni oven rungossa) pultit on irroitettu, onko jotain jossain piilossa?
Auttakee.
edit: jostain syystä ei ainakaan mulla näy kuva, mutta copy pastetkaa osote.
Tässä vähän kuvaa selvennökseksi:
Nuo piuhat menevät tuon metallikopan alle, elikkä ilmeisesti tuo hässäkkä pitäisi saada jotenkin auki, vai tarviiko?
Ja jos tarvii niin miten? Kaikki näkyvät (elikkä kolma pulttia millä hässäkkä on kiinni oven rungossa) pultit on irroitettu, onko jotain jossain piilossa?
Auttakee.
edit: jostain syystä ei ainakaan mulla näy kuva, mutta copy pastetkaa osote.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onpahan tuo tullut joskus irroitettua.Kaikki pultit ja vivustot kun on irti niin sitä tais pitää jotenkin "venkslauttaa" eli löytää se asento missä tulee ulos ahtaasta välistään.
Samalla muistutus 164:sen lukko-ongelmiin, kannattaa kiristää välykset saranoista pois (sillä saranantapista löytyvällä 10mm pultilla), lukot toimii silloin paljon paremmin.
Samalla muistutus 164:sen lukko-ongelmiin, kannattaa kiristää välykset saranoista pois (sillä saranantapista löytyvällä 10mm pultilla), lukot toimii silloin paljon paremmin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
En tarkoittanut sitä, vaan meinasin sen avainpesän päässä olevaa lukkorengasta jolla se vipu oli kiinni siinä pesässä. Mutta sain sen irti kampeamalla puukolla. En tiedä sitten millä saan sen takaisin, mutta sitä mietitään myöhemmin.
Avasin sen hässäkän, mutta alan vasta huomenna etsimään sitä anturia. Kyselen sitten lisää kun olen siinä vaiheessa
Kiitoksia avusta!
Avasin sen hässäkän, mutta alan vasta huomenna etsimään sitä anturia. Kyselen sitten lisää kun olen siinä vaiheessa

Kiitoksia avusta!
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tämähän tulee tietysti liian myöhään, mutta vastaisuuden varalle; Ainakin minusta on helpompi irrottaa se vipu toisen pään pallonivelestään. Ei tarvitse kuin kammeta siitä lähtevää tankoa vivun päästä irti ja puristaa pihdeillä takaisin.Epezi kirjoitti:En tarkoittanut sitä, vaan meinasin sen avainpesän päässä olevaa lukkorengasta jolla se vipu oli kiinni siinä pesässä.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 164:en ovi
Mikä vanha romu ?alfa164 kirjoitti:missä mahtaa sijaita satakuusnepan se anturi joka määrittelee että onko kuskinovi auki?kojetaulun mukaan kuskin ovi on aina auki,ja näin ollen sisävalotkaan ei syty kun avaa oven.auto on vm:92ts.auttakaa spesialistit tälläistä vanhan romun omistajaa.

ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Taitaapa laiskuus iskee sen verran että en viittiCarlos kirjoitti:Kun olet Epezi päässyt tuohon pisteeseen, niin otappa samalla koko lukkopesäkin irti ja putsaat sen kunnolla.
Ja jos oikein innostut niin vaihda samalla se O-rengastiiviste siitä lukosta.

Kertaakaan ei oo muutenkaan tullut tuota repsikan lukkoa käytettyä (toimiikohan se edes

Kovasti yritin etsiä siitä päästä jotain mistä irrottaa, mutta enpä tajunnut tuota. Ens kerralla sitten olen fiksumpi.rasvis kirjoitti:minusta on helpompi irrottaa se vipu toisen pään pallonivelestään.
Jospa nyt saisi sen verran revittyä itteensä, että lähtisin ettiin siitä pesästä sen anturin. Nopea vilkaisu ei tuottanut mitään tulosta: johdot tulevat tuosta, ja päättyvät jonnekkin kaiken sotkun alle. Kun tietäisi edes mitä hakea

Edit: no puusilmänä en tietenkään tuota Ricambin viestiä nähnyt, tuostahan se selkisi. Ite avasin höskän toiselta puolelta, enkä edes huomannut että sen saa auki toiseltakin puolelta. Loistavaa, kiitos!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Löytyihän se anturi sieltä, kiitokset ricambin kuvalle.
Nyt sitten seuraavaan vaiheeseen: mistä tuommoisen anturin löytää?
En uskaltanut vielä johtoja katkasta, kun en tiedä mistä ne pitäisi katkasta. Elikkä mitenkä ne johdot liitetään uuteen anturiin? Anturi näytti muutenkin niin oudolta, että mikä on sen toimintaperiaate?
Mutta, niin mistä siis lähden hakeen: marketista
, autosähköliikkeestä
, bebekistä
, muukkoselta
vai deltasta 
Nyt sitten seuraavaan vaiheeseen: mistä tuommoisen anturin löytää?
En uskaltanut vielä johtoja katkasta, kun en tiedä mistä ne pitäisi katkasta. Elikkä mitenkä ne johdot liitetään uuteen anturiin? Anturi näytti muutenkin niin oudolta, että mikä on sen toimintaperiaate?
Mutta, niin mistä siis lähden hakeen: marketista




- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Noista vaihtoehdoista Bebek on paras
Se anturi on Reed-rele, joka reagoi magneettikenttään. Toisin sanoen kytkin, joka sulkeutuu kun sen viereen tuodaan magneetti. Lukon mekanismi kääntelee Reed-releen ja kestomagneetinpalan välissä olevaa rautalätkää niin että lätkän toisessa asennossa rele "näkee" magneetin ja toisessa ei.
Tutki ensin yleismittarilla että vika tosiaan on siinä papatissa, omassa TS:ssäni oli lätkää kääntelevä mekanismi sen verran kulunut ettei lätyskä jaksanut liikkua magneetin ja releen väliin asti.

Se anturi on Reed-rele, joka reagoi magneettikenttään. Toisin sanoen kytkin, joka sulkeutuu kun sen viereen tuodaan magneetti. Lukon mekanismi kääntelee Reed-releen ja kestomagneetinpalan välissä olevaa rautalätkää niin että lätkän toisessa asennossa rele "näkee" magneetin ja toisessa ei.
Tutki ensin yleismittarilla että vika tosiaan on siinä papatissa, omassa TS:ssäni oli lätkää kääntelevä mekanismi sen verran kulunut ettei lätyskä jaksanut liikkua magneetin ja releen väliin asti.
- Epäkelpokeräilijä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Täytyypä mitata jollain tapaa. Kiinni on tällä hetkellä vaikeeta laittaa, kun auto on 20metrin päässä ovesta
Mutta enköhän noilla rasviksen ohjeilla pysty tuon mittaan.
Meinaakko tosiaan että löytyisi bebekistä? vaikuttaa vain niin juuri tuohon kohtaan räätälöidyltä huulloksineen ja kielekkeineen. No kaippa se täytyy uskoa
Ja sitten mittailemaan....

Mutta enköhän noilla rasviksen ohjeilla pysty tuon mittaan.
Meinaakko tosiaan että löytyisi bebekistä? vaikuttaa vain niin juuri tuohon kohtaan räätälöidyltä huulloksineen ja kielekkeineen. No kaippa se täytyy uskoa

Ja sitten mittailemaan....
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ei se kauhean tehokas tarvi olla mutta se on muistaakseni tärkeää kumminpäin sulla on magneetti ja se kytkin. Joissakin näkee sen sisällä lipareen liikkumisen magneetin vaikutuksesta.Itse nähnyt vaan "varmoja" tapauksia jossa ollu lipare irti poikki.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Naulan kantaan! On tullut vedettyä joitakin anturitekniikan labrojaAlfistipohjoosesta kirjoitti:Ei se kauhean tehokas tarvi olla mutta se on muistaakseni tärkeää kumminpäin sulla on magneetti ja se kytkin.


REED-kytkin
Yleisin käyttökohde sylinterin päätyasennon tunnistus. Halpa kytkin, mutta vanhenee ajan myötä (koskettimet väsyvät). Koskettimet saattavat myös hitsautua kiinni, jos virta on liian suuri. Asennuksessa on myös huomioitava magneetin vaikutussuunta. Väärin asennettu magneetti voi aiheuttaa virheimpulsseja.
Alemman kuvan mukaisessa tilanteessa saadaan impulssi eri kohdassa lähestymis-suunnasta riippuen. Erotus voi olla useita millimetrejä, joten magneetin oikea asento on huomioitava.
Kytkimen toimintaperiaate:
Edit: En tiedä miksi kuvatv ei näy.. Löytyy allekirjoittaneen albumista
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Homma sitten lopulta ratkesi... kai se on pakko kertoa, vaikka vähän nolottaa
Elikkä, hankin "joppe":lta vanhan lukkopesän, mutta sisältä löytyikin tavallinen mikrokytkin
(elikkä ilmeisesti noissa on eroja).
No eipä siinä sitten muuta voinut, kuin heitin vanhan takaisin ja homma pakettiin, ajattelin sitten kokeilla vielä jospa jostain ihmeen syystä toimisi.
Ja mitäs, mittari piippaa.... elikkä anturi toimii
jes!
Koko homman alkuperäinen syy oli hapettuma liittimissä
Jos, joku muu tulee saman ongelman kanssa joskus kyseleen, niin sain "kumimuumilta" vinkkejä, että tuon anuturin pystyisi korvaamaan viisipiuhaisella ovimoottorilla. (minulla oli siellä semmoinen, mutta kun anturi lähti pelittään niin tuon ovimoottorin piuhojen venkslailu jäi tekemättä.... joten en osaa sanoa toimiiko tuo hässäkkä)

Elikkä, hankin "joppe":lta vanhan lukkopesän, mutta sisältä löytyikin tavallinen mikrokytkin

No eipä siinä sitten muuta voinut, kuin heitin vanhan takaisin ja homma pakettiin, ajattelin sitten kokeilla vielä jospa jostain ihmeen syystä toimisi.
Ja mitäs, mittari piippaa.... elikkä anturi toimii

Koko homman alkuperäinen syy oli hapettuma liittimissä

Jos, joku muu tulee saman ongelman kanssa joskus kyseleen, niin sain "kumimuumilta" vinkkejä, että tuon anuturin pystyisi korvaamaan viisipiuhaisella ovimoottorilla. (minulla oli siellä semmoinen, mutta kun anturi lähti pelittään niin tuon ovimoottorin piuhojen venkslailu jäi tekemättä.... joten en osaa sanoa toimiiko tuo hässäkkä)
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Sillä etuoven ovimoottorilla (viisi johtoa, takaoven moottorissa kaksi tai kolme)voisi periaatteessa toimia. Tosin muutoksen jälkeen tarkkailee sitä, onko lukon nappi alhaalla, ei sitä onko ovi kiinni. Tämän jälkeen tulkitsee takaoven kiinnniolevaksi vasta sen jälkeen kun ko. lukon nuppi on alhaalla. Tämä siis sillä varauksella että ymmärsin oikein mitä "kumimuumi" on ajatellut.
Tuo ovimoottorilla korvaaminen on ihan toimiva systeemi, unohdin viesteissä mainita vaan parin vastuksen asentamisen sisävalon johtoihin. Niillä saadaan pelattua pois tuo lukonnupin vaikutus sisävaloon/ ei siis pala kokoaikaa.... On tullu noita hälyttimiä aikas monta vuotta jo laitettua, joten joutunut hieman tehdä "konkeloita"
...eh..siis asian mukaisia kytkentöjä... 




..ammattina autoslalom..
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Kumimuumi:
Teoriassa tuo kytkentä tulkitsee oven suljetuksi silloinkin kun se on kokonaan auki kunhan vain nappi on alhaalla. Käytännön merkitystä tällä ei taida kuitenkaan olla.
Noista vastuksista ja niiden kytkemisestä olisi varmaan hyötyä palstan lukijoille. Eli if you don't mind...

edit: Onko 164:ssä erillinen kytkin sisävalolle oven karmissa? Muistaakseni Cromassa oli näin ja tuo ovilukon kytkin vaikutti vain ovien aukiolosta ilmittavaan monitoriin? Tosin Cromassa ei tainnut tuota sisävalon päälle jäämisen estävää ajastintakaan olla. Vaikea muistaa kuin Cromalla ajoin viimeksi yli kaksi vuotta sitten.
Teoriassa tuo kytkentä tulkitsee oven suljetuksi silloinkin kun se on kokonaan auki kunhan vain nappi on alhaalla. Käytännön merkitystä tällä ei taida kuitenkaan olla.
Noista vastuksista ja niiden kytkemisestä olisi varmaan hyötyä palstan lukijoille. Eli if you don't mind...

edit: Onko 164:ssä erillinen kytkin sisävalolle oven karmissa? Muistaakseni Cromassa oli näin ja tuo ovilukon kytkin vaikutti vain ovien aukiolosta ilmittavaan monitoriin? Tosin Cromassa ei tainnut tuota sisävalon päälle jäämisen estävää ajastintakaan olla. Vaikea muistaa kuin Cromalla ajoin viimeksi yli kaksi vuotta sitten.
Omaan 164 kun hälyttimen laitoin kaikki toimi hienosti, mutta kun avasit oven kaikki merkkivalot ovista syttyivät. Tämän pois rajaamiseksi jokaisen oven johtoon on laitettava diodi väliin, joka siis päästää tiedon hälyttimen ovijohtoon, mutta ei takaisin ovijohdoille. Ja loppujen lopuksi, sillä ovim. sen anturin korvaaminen on perin yksinkertainen. Ovim. antaa vain hetkellisen pulssin omasta rajakatkaisijasta (vrt.anturi), joten sisävalo ei pala koko aikaa ovien ollessa auki asennossa. Moottorille menee etuoviin 5-johtoa joista :
1:+12v.
2:maa
3:mikrok. auki tieto
4:keskiväylä mikrok.:lta +12v/maa
5:mikrok. kiinni tieto
Eli, kun johdot katkaistaan siltä alkuperäiseltä, anturilta, ne liitetään johtojen 3 ja 4 rinnalle. Bilteman valokynää töissä tulee käytettyä, joten kyllä sen tarvii sillon siihen hommaan paras olla....
Itse tutkimalla jokainen saa johdoista päätellä mikä mikin on..( ja missä hessu
)
Käytännön apua saa sitten soittamalla. tosin yv:nä tarvii tilata toi numero..
1:+12v.
2:maa
3:mikrok. auki tieto
4:keskiväylä mikrok.:lta +12v/maa
5:mikrok. kiinni tieto
Eli, kun johdot katkaistaan siltä alkuperäiseltä, anturilta, ne liitetään johtojen 3 ja 4 rinnalle. Bilteman valokynää töissä tulee käytettyä, joten kyllä sen tarvii sillon siihen hommaan paras olla....


Käytännön apua saa sitten soittamalla. tosin yv:nä tarvii tilata toi numero..
..ammattina autoslalom..