Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
CARF0869
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5719313892
Pitäisi varmaan joskus fiksata tuo omakin
Pitäisi varmaan joskus fiksata tuo omakin
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Juuri noin sen kuuluukin toimia.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Voiko elää ilman 75:sta?
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Hengissä voi olla, mutta elämisestä ei voi puhua...Savo kirjoitti:Voiko elää ilman 75:sta?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Otan osaa. Helppoa se ei tule olemaan.Savo kirjoitti:Voiko elää ilman 75:sta?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
menikö QV kaupaksi?Savo kirjoitti:Voiko elää ilman 75:sta?
-
- Viestit: 314
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 19:55
- Car(s): Projekti:
155 2.5 V6 -92
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 33 1.7 16V QV -90
Ex: 75 T.SPARK -92
Ex: 159 SW 2.2 JTS -06
Ex: 75 T.SPARK -90
EX: 33 1.5 QV -85 - Paikkakunta: Sastamala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
No niin, taas on alfa control paneeli toiminnassa .
Jännite regulaattori toimii, eli mitattu mittarilla. Vika löytyi tällä kertaa liittimistä hankanlokeron yläpuolelta kojelaudasta. Eli se luukku mikä on ruuveilla kiinni avolokeron yläpuolella. Sieltä tarkastin kaikki liitokset, niin yhdistyshäiriöt olivat syy valojen vilkkumiseen.
Kiitoksia taas . 75 on kiva auto ajaa
Pätee varmaan näin että ei tarvi korjata, vaan huoltaa
Korjatkaa, jos olen väärässä..
Jännite regulaattori toimii, eli mitattu mittarilla. Vika löytyi tällä kertaa liittimistä hankanlokeron yläpuolelta kojelaudasta. Eli se luukku mikä on ruuveilla kiinni avolokeron yläpuolella. Sieltä tarkastin kaikki liitokset, niin yhdistyshäiriöt olivat syy valojen vilkkumiseen.
Kiitoksia taas . 75 on kiva auto ajaa
Pätee varmaan näin että ei tarvi korjata, vaan huoltaa
Korjatkaa, jos olen väärässä..
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kyllä se jotenkin onnistuu. Helpottaa jos saa edelleen kuunnella ison busson karjahtelua, mutta se puoli sulla olikin jo kunnossa.Savo kirjoitti:Voiko elää ilman 75:sta?
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Jaa, niin sulla onkin sama tilanne. Aika perustaa vertaistukiryhmä?
^^^ QV palaa sinne missä se on valmistettukin.
^^^ QV palaa sinne missä se on valmistettukin.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Edelleen metsästetään pätkimisen aiheuttajaa. Voisiko tuo kaasuläpän mikrokytkin aiheuttaa kyseistä oiretta? Tuo liitin oli tosiaan irti n. vuoden verran eikä liittimen kiinnitys vaikuttanut mitenkään mihinkään.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Juu, sitten "ääni jakajille" pienenee täälläkin. Tosiaan itsellä oli varmaan ajettu yhdellä kipunalla tuntemattoman pitkä aika. Eipä sitä huomannut. Tuo pyörrinkin jaksoi antaa kipinän kun ei ollut pytyssä mutta ei jaksanut sytyttää seosta vaan löi mieluummin läpi sille akselille.
En nyt muista oireita kun oli kaasuläpän mikrokytkin rikki. Se toimi, nähtävästi, jollain vikamoodilla mutta tietyissä tilanteissa pätki ja mietti mikä tieto on oikea.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ Sen anturi kertoo eculle onko läppä kiinni, osakaasulla vai täyskaasulla. Helppo mitata yleismittarilla. Täällä lisää tarinaa mitä joskus itse mittailin.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Moi!
Kerroppas Eero nuo oireet vielä kertaalleen ja mahdollisimman tarkasti. Jos oikein ymmärsin, niin pätkii siis tasakaasulla n. 3000 rpm1/1000. Mutta eikö pätki kuormittaessa? Eikö pätki matalilla kierroksilla? Eikö pätki korkeilla kierroksilla? Jne.
t
W
Kerroppas Eero nuo oireet vielä kertaalleen ja mahdollisimman tarkasti. Jos oikein ymmärsin, niin pätkii siis tasakaasulla n. 3000 rpm1/1000. Mutta eikö pätki kuormittaessa? Eikö pätki matalilla kierroksilla? Eikö pätki korkeilla kierroksilla? Jne.
t
W
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Minkäslainen tuo 75:n öljymäärän anturi on? Käsittääkseni bimetallijousi jota lämmitetään sähköllä ja jos anturi ei ole upoksissa öljyssä jousi lämpenee sen verran että katkaisee virtapiirin? Eli tuon voinee korvata sopivan kokoisella vastuksella? Millä resistanssilla, ja paljonko tarvitsee tehonkestoa?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mistä olette hankkineet jarrusatulan mäntiä jäähdytetyille etulevyille? Motonetin viimeisen varastokappaleen tilasin jo. Käykö tuonne jonkun muun auton mäntä?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitoksia vinkistä. Ehtisköhän nuo Saksasta perjantaiksi...
Motonetin numerolla 22-8031 löytyy 48 mm mäntää joka käy BMW1502, Alfetta, Giulietta jne. eli jäähdyttämättömille levyille. Kädessä olevat männät ovat halkaisijaltaan 48 mm ja 30 mm paksut. Tiedättekö käykö nuo jäähdyttämättämien levyjen satuloiden männät jäähdytettyjen levyjen satuloihin?
Edit: Tämä mukaan käy ristiin: http://www.autoteile-teufel.de/NK/Kolbe ... icleId=124, Motonetissä on kuitenkin erikseen jäähdytetyt ja ei-jäähdytetyt.
Motonetin numerolla 22-8031 löytyy 48 mm mäntää joka käy BMW1502, Alfetta, Giulietta jne. eli jäähdyttämättömille levyille. Kädessä olevat männät ovat halkaisijaltaan 48 mm ja 30 mm paksut. Tiedättekö käykö nuo jäähdyttämättämien levyjen satuloiden männät jäähdytettyjen levyjen satuloihin?
Edit: Tämä mukaan käy ristiin: http://www.autoteile-teufel.de/NK/Kolbe ... icleId=124, Motonetissä on kuitenkin erikseen jäähdytetyt ja ei-jäähdytetyt.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mulla on giuliassa 75:n brembon satulat ja aten jäähyttömän männät. Jotain pientä eroa männän päässä mutta kyllä ne ristiin tuntuu käyvän. Mitat on kyllä samat.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Oireet ilmeni ärsyttävän satunnaisesti melko tarkkaan 3000rpm. kohdalla kuormituksella ja ilman.Werneri kirjoitti:Moi!
Kerroppas Eero nuo oireet vielä kertaalleen ja mahdollisimman tarkasti. Jos oikein ymmärsin, niin pätkii siis tasakaasulla n. 3000 rpm1/1000. Mutta eikö pätki kuormittaessa? Eikö pätki matalilla kierroksilla? Eikö pätki korkeilla kierroksilla? Jne.
t
W
Viimeisenä oljenkortena kokeilin toista Motronic-ohjainlaitetta ja nykiminen hävisi. Toivotaan, että pysyykin poissa.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Alla vasemmalta alkaen, uusi jäähdytettyjen rosterimäntä, uusi jäähdyttämättömien rosterimäntä ja vanha kromattu jäähdytettyjen mäntä. Jäähdyttämättömän mäntä on millin matalampi, siinä ei ole pölysuojan tyiivistepinnan reunusta ja pölysuojan tiivistepinnan halkaisija on millin suurempi.
Opel Senator/Commodoren pinnit ja jouset käyvät noihin jäähdytettyihin jarruihin.
Opel Senator/Commodoren pinnit ja jouset käyvät noihin jäähdytettyihin jarruihin.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Onko nuo siis TS/V6:n männät?
Ratapäivien saldoksi näytti varmistuneen vetoakselin ulomman suojakumin rikkoutuminen. Pikahaulla en moista löytänyt; mistä kannattaisi kysellä?
Ratapäivien saldoksi näytti varmistuneen vetoakselin ulomman suojakumin rikkoutuminen. Pikahaulla en moista löytänyt; mistä kannattaisi kysellä?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Laidoilla on TS/V6/Turbo/GTV6 männät ja keskellä on TC/Alfetta/Giulietta/GTV4 mäntä.Eero kirjoitti:^Onko nuo siis TS/V6:n männät?
- nakkis
- Viestit: 566
- Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
- Car(s): 156 JTDm SW -03 &-05,
75 V6 `Murica 3.0
147 JTDm -06
+ AWD Saparo - Paikkakunta: Jkl
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Löytynee tarvikkeena mittojen mukaan melkein mistä vaan. Ainakin itselleni löytyi muutama vuosi sit.Eero kirjoitti:...mistä kannattaisi kysellä?
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Uskaltaako transaxle Alfaa (vaikka 75) nostaa perämurikasta ilmaan?
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ Taka-akselista kannattaa nostaa jos perän haluaa ylös.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^En lähtis nostamaan. De Dionin keskeltä olen kyllä nostanut, tosin yleensä puolen metrin 2x4" tukemana.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tänks, näillä mennään.
- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Netistä löytyy jonkun verran huhuja et 156 penkit menis lähes heittämällä 75:een,varsinkin takapenkki pitäisi sopia lähes suoraan.Onko kellään tietoa ko. aiheesta?Tuntuu olevan pirun huonosti 75:een tarjolla mitään muuta sisustaa kun tessun ja sellasta en halua.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
90 kärsii seuraavasta ominaisuudesta:
Kylmänä saa sahata käyntiin enemmän kuin tarpeeksi, kaasupolkimen pumppaus nopeuttaa käyntiinsaantia.
Kone lämpimänä tai jos olen aamulla startannut ja starttaan iltapäivällä uudestaan, lähtee kuin palmun alta.
Vuorokausi on liikaa, sen jälkeen saa taas sahata.
Tuleeko kenellekään mieleen mitään? Ihan kuin vetäisi bensalinjan syystä X tyhjäksi.. Edellinen omistaja on kyllä vaihtanut bensasuodattimen tuosta ja ominaisuus on ollut yhtä kauan kuin auto minulla.
Kylmänä saa sahata käyntiin enemmän kuin tarpeeksi, kaasupolkimen pumppaus nopeuttaa käyntiinsaantia.
Kone lämpimänä tai jos olen aamulla startannut ja starttaan iltapäivällä uudestaan, lähtee kuin palmun alta.
Vuorokausi on liikaa, sen jälkeen saa taas sahata.
Tuleeko kenellekään mieleen mitään? Ihan kuin vetäisi bensalinjan syystä X tyhjäksi.. Edellinen omistaja on kyllä vaihtanut bensasuodattimen tuosta ja ominaisuus on ollut yhtä kauan kuin auto minulla.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
pistetään eholle kun oireet ovat tutut eli toimiiko ryyppy oikein, imukammiossa on erillinen suutin ryypylle L-jetissä, tuohan on ihan erillinen polttoaineen suihkutukselta eroitettu piirinsä jolle löytyy oma lämpötilanaturi termarin kotelosta, itsellä oli 90:ssä aikanaan samoja oireita jotka ilmenivät juuri kuvailemallasi tavalla kun auto seisoi pitempään, omassa anturi ja suutin olivat ok mutta anturin liittimessä oli huonokontakti jonka uusimalla sain pelaamaan oikein, vika voi siis olla anturissa, suuttimessa tai johdotuksissa..
tekijöitä voi olla toki paljonkin ja voi täten johtua muustakin mutta sinuna tutkisin kuitenkin..
tekijöitä voi olla toki paljonkin ja voi täten johtua muustakin mutta sinuna tutkisin kuitenkin..
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
1. Onkohan termari hajalla kun tessu lämpiää noin puolessa tunnissa 80 C ja pysyy maantiellä 70 C tienoilla?
2. Onko 75 ketjukoneen jakopää "huoltovapaa" vai onko sielä kenties kiristimet jotka pitäisi ennen pitkää vaihtaa?
3. Ja kuulemma "Moottori irti" kun heiluu tyhjäkäynnillä ja kardaani hiukan kolahtelee joten tarttisin vissiin jonkun sorttista uutta kumipalikkaa eri puolille voimansiirtoa.
Tarkennuksen 1 ja 2 vaihde kytkettynä huolimattomasti nostaessa kytkintää kolahtelee ja auto loikkii n 3 loikkaa ja sama nostaessa kaasun 1 ja 2 vaihteilla nopeasti.
Mistäpäin löytyisi uusia moottorin ym voimansiirron kiinnikkeitä?
2. Onko 75 ketjukoneen jakopää "huoltovapaa" vai onko sielä kenties kiristimet jotka pitäisi ennen pitkää vaihtaa?
3. Ja kuulemma "Moottori irti" kun heiluu tyhjäkäynnillä ja kardaani hiukan kolahtelee joten tarttisin vissiin jonkun sorttista uutta kumipalikkaa eri puolille voimansiirtoa.
Tarkennuksen 1 ja 2 vaihde kytkettynä huolimattomasti nostaessa kytkintää kolahtelee ja auto loikkii n 3 loikkaa ja sama nostaessa kaasun 1 ja 2 vaihteilla nopeasti.
Mistäpäin löytyisi uusia moottorin ym voimansiirron kiinnikkeitä?
Through difficulties to defeat
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
1. Termari taitaa olla vaihtokunnossa.Naamapalmu kirjoitti:1. Onkohan termari hajalla kun tessu lämpiää noin puolessa tunnissa 80 C ja pysyy maantiellä 70 C tienoilla?
2. Onko 75 ketjukoneen jakopää "huoltovapaa" vai onko sielä kenties kiristimet jotka pitäisi ennen pitkää vaihtaa?
3. Ja kuulemma "Moottori irti" kun heiluu tyhjäkäynnillä ja kardaani hiukan kolahtelee joten tarttisin vissiin jonkun sorttista uutta kumipalikkaa eri puolille voimansiirtoa.
Tarkennuksen 1 ja 2 vaihde kytkettynä huolimattomasti nostaessa kytkintää kolahtelee ja auto loikkii n 3 loikkaa ja sama nostaessa kaasun 1 ja 2 vaihteilla nopeasti.
Mistäpäin löytyisi uusia moottorin ym voimansiirron kiinnikkeitä?
2. Jakoketjun kiristin on aika simppeli laite. Jousi ottaa tyhjät ketjulta pois ja pultti kiristää ketjun.
Ketjun kiristys:
I: avaa 14mm kannalla olevaa pulttia lohkon etupäästä. (älä avaa kuin sen verran, että pyörii kunnolla, jos avaa liikaa, niin kiristimen osia tipppuu.)
II: Pyöräytä konettä vähintään kierros niin, että ketju kiertää kokonaisuudessaan. ÄLÄ startilla! vaan esim. 5 vaihde silmään ja työnnä autoa vähän eteenpäin.
III: Kiristä ruuvi takaisin. Kiristin lukittuu.
3. Jos vaihdekeppi heiluu sivusuunnassa ja kuuluu sellaista kumahtelua, on luultavasti vaihdelaatikon etupään kannakkeet irronneet vulkanoinnista tyypillinen vaiva 75:ssa. Lisäksi kannattaa katsoa kardaanin kuminivelten ja kannatinlaakerin kunto. HUOM: Kun irroitat kardaanin, merkitse kaikkien osien asento toodella tarkkaan. Esim pistepuikolla kannattaa tehdä merkit. Tussimerkit yms tuppaa hukkumaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitos vinkistä, tarttisin vielä vinkkiä että mistä niitä kumiosia saa kun eikö kaikki kannata pistää tilaukseen ja vaihtaa uusiin kun kerran avaa eikä nysvätä yhtä kerrallaan irti ja kysellä varaosatiskillä.
Through difficulties to defeat
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ebayt ja muut on varmaan väärällään, mutta ainakin Heikalta saa.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... h=1_27_310
Kardaanin niveliä ei näytä olevan listalla, mutta on niitä ainakin ennen saanut, joten kannattaa kysyä. Näyttäisi olevan kesälomalla ensi viikkoon asti.
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... h=1_27_310
Kardaanin niveliä ei näytä olevan listalla, mutta on niitä ainakin ennen saanut, joten kannattaa kysyä. Näyttäisi olevan kesälomalla ensi viikkoon asti.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mulla on tommonen vasen kannatinkumi joutilaana. Sikäli kun sen tuolta varastosta löydän niin voisin siitä luopua vaikka kolmella kympillä.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tottakai kannattaa uusia kaikki, mutta ei se ihan halpaa välttämättä ole. Onpahan sitten kunnossa toisaalta.Naamapalmu kirjoitti:Kiitos vinkistä, tarttisin vielä vinkkiä että mistä niitä kumiosia saa kun eikö kaikki kannata pistää tilaukseen ja vaihtaa uusiin kun kerran avaa eikä nysvätä yhtä kerrallaan irti ja kysellä varaosatiskillä.
Alfa-Service on ainakin yksi ihan OK toimittaja. Ainakin ennen sai vielä 10% alennusta jos oli CARF:n jäsen, en tiedä onko vilä voimassa tuo tarjous.
Kardaanin osat
Vaihteiston tukikumit: (osat 1,2 ja 5)
Moottorin kannakkeet:
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitän ja kumarran. Ehkäpä tuosta vielä saisi pussihousumuseomiestäkin tyydyttävän ratakelpoisen käyttiksen
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
En löytänyt kiristimen pulttia. Onkohan piilossa jonkun putken tai letkun takana vai olenko vain sokea? (Ei kai se alapuoleltakaan voi löytyä?)Hepa kirjoitti: 2. Jakoketjun kiristin on aika simppeli laite. Jousi ottaa tyhjät ketjulta pois ja pultti kiristää ketjun.
Ketjun kiristys:
I: avaa 14mm kannalla olevaa pulttia lohkon etupäästä. (älä avaa kuin sen verran, että pyörii kunnolla, jos avaa liikaa, niin kiristimen osia tipppuu.)
II: Pyöräytä konettä vähintään kierros niin, että ketju kiertää kokonaisuudessaan. ÄLÄ startilla! vaan esim. 5 vaihde silmään ja työnnä autoa vähän eteenpäin.
III: Kiristä ruuvi takaisin. Kiristin lukittuu.
Sitte tuo montakohan kierrosta uskaltaa avata ilman että kiristimen osia tippuu?
Kuulostaako oikealta kun laskujeni mukaan sain tulokseksi että autoa pitäisi työntää 5-vaihteella 9,8m tai ykkösellä 2,8m jotta kone pyörähtää kierroksen?
Edit: Onko ketjunkiristimen pultti apparin puolella lohkossa noin 5cm vinosti termarin alapuolella vai onko kenties lohkon päädyssä olevan virranjakajan kupeessa? Näyttäisivät olevan pultteja joilla ei ole muutakaan näkyvää virkaa mutta jotta pääsee työkaluilla käsiksi niihin täytyisi olla 4-nivelinen 14mm tulppahylsy tai purkaa virtajohdot tieltä tai vesiletku.
Through difficulties to defeat
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
On apparin puolella kuvailemassasi paikassa. Irrottamalla venttiilikopan kiristimen saa näkyviin ja näkee myös, kun kiristimen jousi työntää kiristimen ketjuratasta ketjuun päin. Jos ei ole varma, kuinka paljon kiristimen pulttia täytyy löystää, on turvallisinta irrottaa vanttiilikoppa ja katsoa kiristimen toiminta. Samalla voi tarkastaa kuinka löysällä ketju on ollut.
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Taas tuli kirotuvihe!!! Tarkennus vielä pultin sijaintiin; kannen päädyssä, kuvailemassasi paikassa.
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitos tarkennuksesta. Kunhan uusi bensapumppu saapuu ja saan paikoilleen pääsen tutkimaan ketjun kiristystä. Uskoisin ketjun olevan hieman löysä koska käynti on ollut hieman epätasaista ja kenties tehoakin uupunut eikä ole tällä kertaa mitkään sähköjohtojen roplaamiset eikä ilmamäärämittarin putsauskaan auttanut.
Through difficulties to defeat
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ja ihan varmuuden vuoksi...
jos tuntuu epäselvältä tai et ole ihan varma mitä tuon kiristimen kanssa teet, anna olla.
Viimeeksi kun tästä asiasta foorumilla keskusteltiin niin keskuudestamme poistui yksi satakuusnepa tessu venttiilivaurioisena.
jos tuntuu epäselvältä tai et ole ihan varma mitä tuon kiristimen kanssa teet, anna olla.
Viimeeksi kun tästä asiasta foorumilla keskusteltiin niin keskuudestamme poistui yksi satakuusnepa tessu venttiilivaurioisena.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Homman juju on siinä että kiristimen lukitus kun löysätään ja pyöritetään konetta se ei saa pyörityksen lopussa pyörähtää yhtään taakse päin. Itse tekisin homman niin että joka pytystä yksi tulppa irti ettei puristukset pistä vastaan. Lukispulttia kierros auki ja pientä koputtelua pultin päähän (jos kiristimen kiila on jämähtänyt). Sitten 36mm hylsyllä ja räikällä pyörittää konetta kampiakselin päästä pari kierrosta ja kiristimen lukitus.
Tosin, jos ketju olisi niin löysällä että käynti ontuu ja tehot hukassa niin pitäisi ketjukin jo todella kovaa rallatusta. Veikkaan että vika on muualla. On se ketju toki hyvä kiristää silti välillä.
Tosin, jos ketju olisi niin löysällä että käynti ontuu ja tehot hukassa niin pitäisi ketjukin jo todella kovaa rallatusta. Veikkaan että vika on muualla. On se ketju toki hyvä kiristää silti välillä.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ok ehkä parempi olla tuhoamatta tuota tessua. "Tein itse säästin" -tyylillä tehty bensatankin vaihtokin maksoi riittävästi kun tuli hajoitettua bensapumppu mutta tulipahan uusittua sekin. Tuskin ketju kuitenkaan on niin löysällä vaikka ei mitään hajua onko koskaan kiristetty. Olisikohan vikaa jakajissa kun tulpat on vaihdettu 2v sitten ja toimiihan tuo singlesparkillakin. Johdot käyty läpi jo pariin kertaan mutta virranjakajiin en vielä ole uskaltanut koskea.
Through difficulties to defeat
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tsekkaa kannet ja pyörijät. Noissa ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, jota tarttis pelätä. Pyörijäksi käy muistaakseni Saab 9000 malli; alkuperäinen Alfan osa maksaa melko reippaasti.Naamapalmu kirjoitti:Ok ehkä parempi olla tuhoamatta tuota tessua. "Tein itse säästin" -tyylillä tehty bensatankin vaihtokin maksoi riittävästi kun tuli hajoitettua bensapumppu mutta tulipahan uusittua sekin. Tuskin ketju kuitenkaan on niin löysällä vaikka ei mitään hajua onko koskaan kiristetty. Olisikohan vikaa jakajissa kun tulpat on vaihdettu 2v sitten ja toimiihan tuo singlesparkillakin. Johdot käyty läpi jo pariin kertaan mutta virranjakajiin en vielä ole uskaltanut koskea.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ok, hyvä tietää että ei ole mitään pelättävää jakajissa
Sitte takas maan päälle. Mikä numero siinä kilvessä takakontin takareunassa on ollut? Viime katsastuksessa katselin että oli hapankorpun näköinen ja nyt kun putsasin hanskalla kun piti laittaa stop rust kemikaalia niin viimeisetkin riippeet numeroista katosivat
Sitte takas maan päälle. Mikä numero siinä kilvessä takakontin takareunassa on ollut? Viime katsastuksessa katselin että oli hapankorpun näköinen ja nyt kun putsasin hanskalla kun piti laittaa stop rust kemikaalia niin viimeisetkin riippeet numeroista katosivat
Through difficulties to defeat
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jälleen intoutuneena kyselemään tyhmiä. Missä sijaitsee öljynpainemittarin anturi?
Through difficulties to defeat
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Imusarjan alla oikealla puolella lohkossa. Ikävä paikka, mutta näppärillä käsillä pystyy vaihtamaan muuta purkamatta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Naamapalmu
- Viestit: 346
- Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
- Car(s): 156 2.0 T.Spark
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Erittäin ikävältä paikalta vaikuttaa kun en löytänyt.
Jonkinlainen anturi vissiin vasemmalla öljytikun kupeessa. Olisko määrä vai paineen varoitusvalo? Oikealla puolella oli jakajan alapuolella anturilta vaikuttava mutta ei kai sekään?
Imusarjan alle en nähnyt kunnolla joten löytyykö se kenties alakautta?
Kuitenkin 3 vuotta pärjätty ilman öljymittaria niin ehkä pärjään siihen saakka kunnes saan venttiilikopan avattua imusarjat putsattua ja ketjun kiristettyä. Uusi tavote joka on lähes realistinen on saada ens kesän ratapäiville kuntoon kaikki oleellinen
Jonkinlainen anturi vissiin vasemmalla öljytikun kupeessa. Olisko määrä vai paineen varoitusvalo? Oikealla puolella oli jakajan alapuolella anturilta vaikuttava mutta ei kai sekään?
Imusarjan alle en nähnyt kunnolla joten löytyykö se kenties alakautta?
Kuitenkin 3 vuotta pärjätty ilman öljymittaria niin ehkä pärjään siihen saakka kunnes saan venttiilikopan avattua imusarjat putsattua ja ketjun kiristettyä. Uusi tavote joka on lähes realistinen on saada ens kesän ratapäiville kuntoon kaikki oleellinen
Through difficulties to defeat
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tuossa punaisella ympyröitynä.
- Liitteet
-
- Twin Spark öljykello.jpg
- Öljynpainekello
- (173.79 KiB) Tiedosto ladattu 4834 kertaa