Jarru rutisee.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Jarru rutisee.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vika on kasvava, ennen erittäin harvinaista mutta nykyään kaiketi aina kun kylmänä lähtee liikkelle jarru antaa ikäänkuin vähän periksi hieman potkimalla jalkaan ja pientä rutina ääntäkin kuuluu. tämä siis painamalla jarrua hiljaa. kun painaa lujaa tai kone lämpimänä en muista että tätä tekisi. Ohjaustehostinta ajatellen jarrutehostin vaikuttaisi olevan menossa huonompaan happeen, vai olisiko kyseessä vain jarrunesteen vaihdon tarve ja ilmaus? En ole varma mutta ei pitäisi olla kun reilu puoli vuotta ja noin 20tkm edellisestä huollosta. Ja sitten kiltit pojjaat ja tytsytkin tietty.. olen vain ilman kaaran nostoa koittanut tiirailla mutta tuloksetta että onko öljynsuodatin koneen edessä takana vai jommalla kummalla sivulla kiitos?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Taitaapi edelleen olla tuo aiemmin ihmettelemäsi ABS "toiminnassa". ABS:it nimenomaan tekee tuon rutinan ja omakin tekee kesällä, erityisesti kostealla kelillä, tuota vastaanpotkintaa kevyessä jarrutuksessa vaikka kuinka kevyesti yrittää painaa.
Mittaristossa pitäisi syttyä valo kun tekee noin ja hetken rykimisen jälkeen ABS on kokonaan pois pelistä, hiekalla kokeiltuna.

Nyt talvella tuo vika/ominaisuus on omastani tyystin poissa.

Liityisikö tuohon kosketushäiriöön liittimissä, jonka kanssa Ricambi :roll: on paininut?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Oon muutaman kerran koittanu mun absit ei toimi eikä absi valo ole koskaan palanut. mutta hyvä vinkki kuitenkin, en ole koskaan koittanut koittaako abs toimia kun painaa jarrua liukkaalla pinnalla vain vähän.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Toimiiko koko valo? Sehän on helppo testata kyseiseen tehtävään tarkoitetulla "test" napilla :wink: . Palaako koko rivi mittaristossa vai näyttäisikö välissä olevan pimeitä kohtia, ohjekirjassakin näkyy mitkä pitäisi syttyä. Omastakin on kyseinen varovalo (ja pari muutakin) pimeänä, mutta kesällä vielä syttyi kun testasin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"Likainen" signaali ABS:n pyörintänopeustunnistimelta tekee tuollaista. Pienissä nopeuksissa aivopurkki ei saa tarpeeksi selvää signaalia, luulee pyörän lukkiutuvan ja höllää jarrupainetta.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kiitos. en itse ajatellut asian liityvän absiin ollenkaan koska se ei minulla ole ikinä toiminut, mutta toivon että rutina/kolina tulee tuosta. ja suodatin on..?
:mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Kokeileppa irroittaa ABS:n sulake. Kytkee systeemin toiminnasta. Jos vielä tämän jälkeen rutisee, vika jossain muualla kuin ABS:n epämääräisessä toiminnassa.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Jatketaan tätä samaa ketjua kun samankaltainen kysymys tulee täältä. Tosin auto on eri, mutta so what.

Tänä talvena on huomannut, että ensimmäiset jarrutukset yön jälkeen liikkeelle lähdettäessä rahisee jarrut samalla tapaa kuin palat olisivat loppussa. (ja ne ei siis ole loppu!) Muutaman jarrutuksen jälkeen tuo katoaa.

Alkaako levyt olla vaihtokunnossa, vai mistä tuo mahdollisesti johtuu?!?
Ei enää Alfaa... eipä

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Yön aikana ruostuneet levyt! Elikkä kosteat levyt keräävät pintaansa kevyen pintaruosteen joka pyyhkiytyy pois pois ensimmäisissä jarrutuksissa. Ei välttämättä ole yhteydessä levyn kuluneisuutee. Vanhemmiten levyn reunaan ja keskelle ilmestyvä ruosteinen reuna voisi teoriassa herkistää jarruja tälle ilmiölle.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

onefromnorth kirjoitti:Yön aikana ruostuneet levyt! Elikkä kosteat levyt keräävät pintaansa kevyen pintaruosteen joka pyyhkiytyy pois pois ensimmäisissä jarrutuksissa. Ei välttämättä ole yhteydessä levyn kuluneisuutee. Vanhemmiten levyn reunaan ja keskelle ilmestyvä ruosteinen reuna voisi teoriassa herkistää jarruja tälle ilmiölle.
Tuota itsekin veikkailin, mutta ihmettelen vain miten se on alkanut nyt vaivata. Aikaisemmin ei moista robleemaa ollut, joten laitetaan se kuluneiden levyjen piikkiin. Keväällä voisi ruuvata uudet tilalle.
Ei enää Alfaa... eipä

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

onefromnorth kirjoitti:Kokeileppa irroittaa ABS:n sulake. Kytkee systeemin toiminnasta. Jos vielä tämän jälkeen rutisee, vika jossain muualla kuin ABS:n epämääräisessä toiminnassa.
Enpä taida... vakuutustarkastaja sanoi juuri että auto menee lunastukseen vaikkei ollut kolaritilanteessa edes liikkeessä tai käynnissä.. Mulla ei oo enää autoo.. :shock:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin