Jarru rutisee.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Jarru rutisee.
Vika on kasvava, ennen erittäin harvinaista mutta nykyään kaiketi aina kun kylmänä lähtee liikkelle jarru antaa ikäänkuin vähän periksi hieman potkimalla jalkaan ja pientä rutina ääntäkin kuuluu. tämä siis painamalla jarrua hiljaa. kun painaa lujaa tai kone lämpimänä en muista että tätä tekisi. Ohjaustehostinta ajatellen jarrutehostin vaikuttaisi olevan menossa huonompaan happeen, vai olisiko kyseessä vain jarrunesteen vaihdon tarve ja ilmaus? En ole varma mutta ei pitäisi olla kun reilu puoli vuotta ja noin 20tkm edellisestä huollosta. Ja sitten kiltit pojjaat ja tytsytkin tietty.. olen vain ilman kaaran nostoa koittanut tiirailla mutta tuloksetta että onko öljynsuodatin koneen edessä takana vai jommalla kummalla sivulla kiitos?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Taitaapi edelleen olla tuo aiemmin ihmettelemäsi ABS "toiminnassa". ABS:it nimenomaan tekee tuon rutinan ja omakin tekee kesällä, erityisesti kostealla kelillä, tuota vastaanpotkintaa kevyessä jarrutuksessa vaikka kuinka kevyesti yrittää painaa.
Mittaristossa pitäisi syttyä valo kun tekee noin ja hetken rykimisen jälkeen ABS on kokonaan pois pelistä, hiekalla kokeiltuna.
Nyt talvella tuo vika/ominaisuus on omastani tyystin poissa.
Liityisikö tuohon kosketushäiriöön liittimissä, jonka kanssa Ricambi
on paininut?
Mittaristossa pitäisi syttyä valo kun tekee noin ja hetken rykimisen jälkeen ABS on kokonaan pois pelistä, hiekalla kokeiltuna.
Nyt talvella tuo vika/ominaisuus on omastani tyystin poissa.
Liityisikö tuohon kosketushäiriöön liittimissä, jonka kanssa Ricambi

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Toimiiko koko valo? Sehän on helppo testata kyseiseen tehtävään tarkoitetulla "test" napilla
. Palaako koko rivi mittaristossa vai näyttäisikö välissä olevan pimeitä kohtia, ohjekirjassakin näkyy mitkä pitäisi syttyä. Omastakin on kyseinen varovalo (ja pari muutakin) pimeänä, mutta kesällä vielä syttyi kun testasin.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Jatketaan tätä samaa ketjua kun samankaltainen kysymys tulee täältä. Tosin auto on eri, mutta so what.
Tänä talvena on huomannut, että ensimmäiset jarrutukset yön jälkeen liikkeelle lähdettäessä rahisee jarrut samalla tapaa kuin palat olisivat loppussa. (ja ne ei siis ole loppu!) Muutaman jarrutuksen jälkeen tuo katoaa.
Alkaako levyt olla vaihtokunnossa, vai mistä tuo mahdollisesti johtuu?!?
Tänä talvena on huomannut, että ensimmäiset jarrutukset yön jälkeen liikkeelle lähdettäessä rahisee jarrut samalla tapaa kuin palat olisivat loppussa. (ja ne ei siis ole loppu!) Muutaman jarrutuksen jälkeen tuo katoaa.
Alkaako levyt olla vaihtokunnossa, vai mistä tuo mahdollisesti johtuu?!?
Ei enää Alfaa... eipä
-
- Viestit: 793
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
- Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
- Paikkakunta: Oulu / Munchen
Yön aikana ruostuneet levyt! Elikkä kosteat levyt keräävät pintaansa kevyen pintaruosteen joka pyyhkiytyy pois pois ensimmäisissä jarrutuksissa. Ei välttämättä ole yhteydessä levyn kuluneisuutee. Vanhemmiten levyn reunaan ja keskelle ilmestyvä ruosteinen reuna voisi teoriassa herkistää jarruja tälle ilmiölle.
Tuota itsekin veikkailin, mutta ihmettelen vain miten se on alkanut nyt vaivata. Aikaisemmin ei moista robleemaa ollut, joten laitetaan se kuluneiden levyjen piikkiin. Keväällä voisi ruuvata uudet tilalle.onefromnorth kirjoitti:Yön aikana ruostuneet levyt! Elikkä kosteat levyt keräävät pintaansa kevyen pintaruosteen joka pyyhkiytyy pois pois ensimmäisissä jarrutuksissa. Ei välttämättä ole yhteydessä levyn kuluneisuutee. Vanhemmiten levyn reunaan ja keskelle ilmestyvä ruosteinen reuna voisi teoriassa herkistää jarruja tälle ilmiölle.
Ei enää Alfaa... eipä
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Enpä taida... vakuutustarkastaja sanoi juuri että auto menee lunastukseen vaikkei ollut kolaritilanteessa edes liikkeessä tai käynnissä.. Mulla ei oo enää autoo..onefromnorth kirjoitti:Kokeileppa irroittaa ABS:n sulake. Kytkee systeemin toiminnasta. Jos vielä tämän jälkeen rutisee, vika jossain muualla kuin ABS:n epämääräisessä toiminnassa.

Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER 
