Keltsi kirjoitti:Eilen piti oikein hieraista silmiä Hämeenlinnassa Tiiriössä, kun vastaan tuli punainen GT, eikun hetkinen 147 GTA Eihän siinä mitään erikoista ole, kun sellainen kerran "sillä suunnalla" majailee, mutta sen yksilön avaimet on mulla himassa Eli tuo oli se toinen suomen punaisista 147 GTA:sta... Oliko ohikulkumatkalla, vai mahdollisesti löytänyt uuden kodin täältä seudulta?
Vähän samanlainen kokemus eilen iltapäivällä vanhalla kolmostiellä Nurmijärvellä Ilvesvuoren kohdalla, itselläni suuntana pohjoinen. Saattoi olla tuunattukin 147, mutta ainakin keulasta näytti lyhyen näkemisen perusteella GTA:lta.
Ja taas tuli Raalantiellä vastaan musta 147 tummilla takavaloilla. Jonzan?
Punainen 166 tänään ysin aikoihin Hyvinkään Prisman parkkihallissa. Vaalea kaveri ratin takana katsoi aika pitkään morjestustani. Meni 3 sekuntia ennen kuin tajusin heilutelleeni kuolontähdestä
Eilen tuli Ilomantsissa(!) vastaan toinen Alfa, 156, S-marketin pihalla. Koin olevani pakotettu meneväni jutustelemaan. Ei niin yllättäen ollut paikkakuntalaisia, täällä päin kun joka toinen vastaantuleva auto on Toyota.
Kirrissä Uuraisille päin vastaantulleesta grigio Giuliettasta tervehdittiin eilen. Toivakasta Kairahtaan ajettiin perätysten valkoisen Juliettan kanssa. Uuraisilla bongattu lisäksi tummanpunainen Julietta sahaavan usein 627-tietä ja terveyskeskuksen ja koulukeskuksen välisellä parkkipaikalla vielä useammin parkissa valkoinen Julietta. Kansanauto tässä käpykylässä.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Tänään iltapäivällä n. klo 15:20 aikaan VT1 tunnelissa Helsingin suuntaan Lohjan lähellä oli kyllä tilastollisesti erikoinen tilanne .
Minut ohitti ensin tummanpunainen ja heti perään musta Giulietta ja itse ajelin valkoisella G:llä. Komean näköistä kun hienot takavalot loisti molemmilla kaistoilla ja keskinäinen etäisyys meillä kaikilla vain joitakin kymmeniä metrejä .
Morot tuli mustasta G:stä ja punaisessa naismatkustaja ilmiselvästi sanoi kuskille ihmeissään, että tuon valkoisen kuski tervehtii meitä, tunnetko kuljettajan .
Ämmässuon kohdalla tuli vielä valkoinen G. vastaan eli näitähän on kohta kaikilla...
Joensuussa iltapäivästä rullailin tänään Karsikossa musta 156 Superin perässä vähän matkaa. Hieman myöhemmin Rantakylän suunnalta tullessa Kuopiontien rampin kohdalla morjestelin vaalealla nuorelle neidolle punaisen 156:n ratissa, ei vastakaikua.
Menomatkalla Porvoo-Kouvola-Kuopio-Kajaani-Ranua-Roi-Kolari tuli 7 Alfaa vastaan, ei yhtään moroa. Kolarissa 1 hieno Alfa Spider S3? ruotsin kilvissä morotettu suullisesti (kehuttiin autoa), ei tainnut rouva tajuta mistä autosta morotettiin kun ei tullut vastakaikua. Paluumatkalla samaa reittiä pitkin 6 Alfaa, ei yhdestäkään moroa ja miitti missattiin neljällä tunnilla . Masella tuli viikossa 2700 km mittariin ja yksi varoitusvalo tuli tauluun palanneesta rekisterikilven valosta, keskikulutus 11,5-12,5 l/100km joten taitaa tuo 8v/8000 km vikalista olla selvitetty tässä vaiheessa jo. Prkl että on vaikeaa kirjoittaa kolmen Amaronelasillisen jälkeen...
Eilen puoli kolmen ja kolmen välillä oli joku mustalla Giuliettalla granin kauppakeskuksessa. BOO-jotain oli rekkari, eikös semmoinen ole jollain täältä?
Eilen kuuden jälkeen Hyvinkäällä vanhan Hyvinkään Sanomien painon nurkilla tumma 156 ajoi tervehtien Centrocampistaa vastaan.
Reilua tuntia myöhemmin Vehkojan koulun kohdalla kiiltävän punainen 159 STW matkalla keskustaan. Itse olin juuri heittänyt BWR:stä isoa silmään ja vauhti hipoi laillisen rajoja
Kuka tuli mua vastaan jollain Maseratilla Lahnajärvellä. Ajoin satakymppiä Turkuun päin. Ja vajaa kilsa sen jälkeen tuli FL156 hesan suuntaan. Oiskohan kello ollut n 16. Ja nyt takas tullessa mut ohitti kaiketi vähän kasin jälkeen motarilla hopeinen FL146, jossa apukuski tais röökata. Poistui Kivihovin rampista.
@AAW:
Neljä tuntia on jo aika paljon Oltiinhan me siellä sentään pari tuntia läsnä, jos Mikkelin miitistä meinasit?
Tänään bongattu jos vaikka kuinka monta Alfaa akselilla Ruokolahti-Imatra-Kouvola-Sipoo-Kerava-Järvenpää
Mutta yhden muistan selkeästi;
Pukaron Paronin pihassa punainen FL 156 2.0JTS Berlina, ajettiin yhden ruudun välille kun siinä oli ovet auki ja porukka lappaamassa kauppaan. Kello oli jotain 21:30? pintaan, jätin morottelematta
Höö, tietääkseni makasin tuohon aikaan vuoteessa.
Veli willi kyllä voisi siihen kohtaan sopia, koskapa lomansa loppui. Autohan hällä kylläkin on 2,5 l V6, ettei pitäisii niiden sekaantua.
Sunnuntai iltana Kouvolan/Valkealan Vuohijärven Siwalla punainen 159 Q4 (piti parkeerata viereen) ja siitä lähdettäessä heti viininpunainen 159 ajeli jtn 500m edessä ja kääntyi hiekkatielle....
Tänään bongattu puhdas 159 kirkkaanpunaisena ajoi ulos Jumbosta, itse kävin Thesiksen ilmastoinnin täytössä illlalla. Myöhemmin peräkkäin 156 farkku ja 164 Q4 parkissa juoksulenkillä jossain Malmin lähiössä..
-TTY- kirjoitti:Eilen tuli Ilomantsissa(!) vastaan toinen Alfa, 156, S-marketin pihalla. Koin olevani pakotettu meneväni jutustelemaan. Ei niin yllättäen ollut paikkakuntalaisia, täällä päin kun joka toinen vastaantuleva auto on Toyota.
Kova bongaus! Trafin ajoneuvotietokannan mukaan Ilomantsissa ei nimittäin ole yhtään liikennekäytössä olevaa Alfaa.
Ja ylipäätään Alfat ovat Pohjois-Karjalassa muutoinkin valitettavan harvinaisia. Maakunnan pääkaupungissa Joensuussakin (74 000 asukasta) on saman tilaston mukaan vain 50 Alfaa liikenteessä.
Ajelikohan muuten joku foorumilainen eilen tiistaina iltapäivällä minua vastaan Huittisissa kantatiellä 41? Vaalean metallinvärisestä 156 FL:sta nousi ainakin lapa komeasti ennen kuin ehdin edes itse morjestaa.
Oliko käyttäjätunnus Ahaa tänään moottoripyörällään liikenteessä mutalan ja siihtalan välisellä liikenneympyrällä? Tuli vastaan mutalan suunnalta. En kerennyt morjestaa jos se olit sinä.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford
Hetki sitten tuli vastaan 164 (tosin nyt alkoi epäilyttämään, että olisko kuitenkin ollut 155 ) lapa pystyssä 10-tiellä vähän renkoon motarin liittymistä. Oma moro jäi vähän myöhäseen.
Eilen Korian ABC:n pihalla punainen 156 konepelti pystyssä, CRR-*** Kävin juttelemassa ja tarjoamassa apua, mutta olikin isompi ongelma, kaverit näytti jakohihnaa jossa ei ollut hampaita 2,5 V6 kyseessä. Tuntui olevan homma hanskassa ja työkaluja tutkimuksen tekoon omasta takaa, jatkoin matkaani.
Garmund kirjoitti:Hetki sitten tuli vastaan 164 (tosin nyt alkoi epäilyttämään, että olisko kuitenkin ollut 155 ) lapa pystyssä 10-tiellä vähän renkoon motarin liittymistä. Oma moro jäi vähän myöhäseen.
Garmund kirjoitti:Hetki sitten tuli vastaan 164 (tosin nyt alkoi epäilyttämään, että olisko kuitenkin ollut 155 ) lapa pystyssä 10-tiellä vähän renkoon motarin liittymistä. Oma moro jäi vähän myöhäseen.
164:hän se oli, moro vaan
Veikkasin, että olisit sie ollut, mutta senverran epävarmasti etten uskaltanut kirjoittaa niin.
liekin kanssa moroteltu Tiiriön CM:n sisääntuloväylällä tovi sitten. Ja aika pian sen jälkeen Rinkelinmäellä heipat punaista 156:sta kuljettaneen henkilön kanssa.
Isäpaapan 156:lla liikenteessä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Voi ei.. jonkun komea 159 lipui juuri Sotilaankatua täälä Mansessa, ja ihmettelin, miksi kolina säesti menoa; oikea takavanne oli niin löysällä, että vipatti jo aika tavalla. Harmitti kun olin polkupyörällä liikenteessä eikä ollut mahdollisuutta koittaa kiinnittää kuskin huomiota. Toivottavasti huomasi tilanteen ajoissa, ettei suurempaa vahinkoa päässyt tapahtumaan!!
21.15 punainen Spider Harvialantiellä Teboilin kohdalla.
noin 21.30 punainen 156 nousi Kantolan rampista 10-tielle Turkuun päin
ja heti perään 159 10-tiellä Suosaaren kohdalla.
cyberias kirjoitti:Voi ei.. jonkun komea 159 lipui juuri Sotilaankatua täälä Mansessa, ja ihmettelin, miksi kolina säesti menoa; oikea takavanne oli niin löysällä, että vipatti jo aika tavalla. Harmitti kun olin polkupyörällä liikenteessä eikä ollut mahdollisuutta koittaa kiinnittää kuskin huomiota. Toivottavasti huomasi tilanteen ajoissa, ettei suurempaa vahinkoa päässyt tapahtumaan!!
Ei saa pelotella. Pakko oli omat pyörät käydä tarkastamassa. Minkä värinen? Oliko farmari?
cyberias kirjoitti:Voi ei.. jonkun komea 159 lipui juuri Sotilaankatua täälä Mansessa, ja ihmettelin, miksi kolina säesti menoa; oikea takavanne oli niin löysällä, että vipatti jo aika tavalla. Harmitti kun olin polkupyörällä liikenteessä eikä ollut mahdollisuutta koittaa kiinnittää kuskin huomiota. Toivottavasti huomasi tilanteen ajoissa, ettei suurempaa vahinkoa päässyt tapahtumaan!!
Ei saa pelotella. Pakko oli omat pyörät käydä tarkastamassa. Minkä värinen? Oliko farmari?
Sedan oli, ja olisko ollut tumman harmaa. Vanteet ainakin oli mustat, niihin kiinnitin huomiota