Puleerausketju.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: alfan kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja willez »

Vahoista tietty helpoin työstää on nämä nestemäiset. Ihan perus glymin punainen ja kultainen perään on ihan toimiva yhdistelmä,joskin suht nopeasti kiilto häviää. Vedin ton japsin "hikisimpalla" eli simonitzin kultasella,työn määrä on aivan järjetön ja hikihän siinä tuli :-D Mutta nyt on kyljet kun peilit 8)

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: alfan kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Malcon Imperial Paste Wax osuu omaan käteeni hyvin. Olkoonkin kovavaha, niin suhteellisen helppo työstää jopa käsin. Eikä auton tarvitse olla edes rutikuiva, vaan kosteus itseasiassa jopa toimii eduksi vahauksessa :o Hyvä perusvaha, mielestäni. Kokemukset on toki hyvin rajoittuneet täällä... Mutta tuota kehuttu tosiaan useammassakin paikassa - minä kun en tykkää mennä massan (Autoglym) mukana :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tempaisin kumminkin tänne vanhan ketjun jatkeeksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: alfan kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Aquatica kirjoitti: minä kun en tykkää mennä massan (Autoglym) mukana :-D
Varsinkin ku se Malco taitaa olla laaduttomampi merkki kokonaisuudessaan kuin glymi ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
En tiedä. Voi olla? Tosin Malcoa ja Mafraa väittävät ammattilaistuotteiksi, tosin jos tällainen turakäsi jotain saa aikaiseksi niillä kamoilla, ei ne VOI olla aidolle ammattilaiselle... Eihän? ;)

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Aquatica kirjoitti:^
En tiedä. Voi olla? Tosin Malcoa ja Mafraa väittävät ammattilaistuotteiksi, tosin jos tällainen turakäsi jotain saa aikaiseksi niillä kamoilla, ei ne VOI olla aidolle ammattilaiselle... Eihän? ;)

Malco ~= Presta

Saahan sitä valmistaja ja maahantuoja väittää vaikka mitä.

Ku lueskelee noita internationaaleja fiksailufoorumeita, niin ei siellä paljoo Malcoa (tai sitä Prestaa) hehkuteta.... sille on vaan saatu suomessa taas lipevien myyjien toimesta "aidot ammattilaistuotteet" maine ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Huomaa se hymiö tuolla perässä. Autoglymin tuotteilla minä en ole mitään saanut aikaiseksi :( Mutta tuo Paste Wax toimi omassa käytössä, mutta eikös näissäkin ole se, että jokaiselle omansa?

Ja itseasiassa ymmärtääkseni tuota Imperial Paste Waxia pidetään joka puolella hyvänä perusvahana? Ja Malco ~Presta, ja maahantuojana toimii Presco, joka tuo nyt mm. Malcoa, Mafraa ja Prestaa, joista hyviä kokemuksia on Malcosta, Mafrasta ja Prestasta :roll:

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Aquatica kirjoitti:^
mutta eikös näissäkin ole se, että jokaiselle omansa?
Näinhän se on.

Autonhoitotuotteet on kuin ämmillä kosmetiikka.... Mielikuvilla myydään aika paljon ja sit osa porukkaa hehkuttaa netissä maasta taivaaseen jotain tuotetta, kun ei edes muusta tiedä ja sit ne jotka ei tiedä senkään vertaa ostaa ko. tuotetta.

Jotain ton 7 vuoden aikana näistä mömmöistä oppi. :D :drinking:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tommi
Viestit: 592
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuonne kuvaketjuun jo laitoin kuvan pesusta: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=435154#p435154

Tuli joku aika sitten hankittua ihan joku halpa painepesuri (Nilfisk104?). Sen mukana tuli joku onneton pesuaineen vaahdotin. Siitä tuli sen verran paha mieli, että tilasin pesuhifistelijöiden suositteleman PT Foam Lancen. Ja siihen vielä asianmukaista pesuainetta (Bilt Hamber Auto-foam). (http://www.projectech.fi/ohje_foam_lanc ... _opas.html)

Ideanahan tuossa on, että esipesuaine vaahdotettuna pysyy muutaman minuutin kiinni autossa ja sitten se huuhdellaan pesurilla pois. Tällä tavalla pitäisi suurin osa irtoliasta lähteä irti ja varsinaisessa pesussa ei tarvitse hangata likaa auton pintaa vasten. Sopii siis myös lumiharjojen vihaajille.
Ja nuo ei ole siis mitään varsinaisia liuottimia, joten vahakin pitäisi säilyä pidempään pinnassa.

Omien autojen maalipinta ei niin priima ole, etteikö vähän voisi likaisempanakin hangata, mutta kyllä tuo vaikutti muutenkin toimivalta konseptilta.
GTV oli todella likainen ja tuon käsittelyn jälkeen ei varsinaisessa pesussa kyllä enää mitään isompaa irtolikaa tuntunut pyörivän.

Hieman hifistelyähän tuo on, mutta kukapa ei meistä autojen kanssa aina välillä siihen sortuisi.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^^pistäppäs Pasi tänne listaa oikeasti hyvistä tuotteista mitä oli tullut vastaan yrityksen aikana. Nythän sinun ei tarvitse mainostaa enää.

Itsekkin pari kertaa sulta tilailin ja kyllä ne asiansa ajoi.
Viimeksi muokannut Ipi76, 05 Touko 2014, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Itse olen ollut tyytyväinen Mequiarsin tuotteisiin. Nämähän ovat muissa maissa melko markettikamaa, mutta omassa käytössä ajaneet asiansa.
Ultimate compound hiomasörsselillä saanut suurimmat epäpuhtaudet pinnasta pois ja Gold Class Paste Wax (tai M16 Professional paste wax) vahalla taas pitkäkestoisen pinnan päälle.

Malcon imperial waxia tuli kanssa pieni näytepurkki kerran saatua, ihan ok, mutta melko nopeasti pinnasta poistuvaa oli. Helppoa oli kyllä käsitellä.

Autoglym tuotteet toimivat varmasti muuten, mutta en tykkää niiden todella nopeasta häviämisestä.

Colliniten tuotteita on muutamia käynyt myös testissä, niissä suurin plussa on ollut nimenomaan kesto.

Prestasta ei minkäänlaisia kokemuksia.

Omat tökötit alkavat taas monen vuoden jälkeen loppumaan, suosituksia?
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko kellään kokemuksia tästä http://www.meguiars.fi/ultimate-compound-hioma-aine?
Tarkoituksena olisi käyttää mustaan lakattomaan autoon pehmeällä vohvelilaikalla ja rotaryllä.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Finest kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä http://www.meguiars.fi/ultimate-compound-hioma-aine?
Tarkoituksena olisi käyttää mustaan lakattomaan autoon pehmeällä vohvelilaikalla ja rotaryllä.
Hyvän oloiselta uutuudelta vaikuttaa, itsellä onkin just tuossa yksi Meguarssin purkki jälleen menossa - mainioita aineita.

https://www.youtube.com/watch?v=Po39KcVjbLQ
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Aika pehmiältä vaikuttaa toi runsaan vuoden vanha tuulilasi. :evil: Onkos jotain ainesta, millä vois koittaa poistaa semmosta ärsyttävää pyyhkijän tekemää kevyttä skraidua. Onhan niitä iskemiä ja muitakin viivoja, mutta tuo sulan piirto on pahasti näkösällä. Käytettävissä on myllykone tai dremel tai käsi.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

stoichiometric kirjoitti:Aika pehmiältä vaikuttaa toi runsaan vuoden vanha tuulilasi. :evil: Onkos jotain ainesta, millä vois koittaa poistaa semmosta ärsyttävää pyyhkijän tekemää kevyttä skraidua. Onhan niitä iskemiä ja muitakin viivoja, mutta tuo sulan piirto on pahasti näkösällä. Käytettävissä on myllykone tai dremel tai käsi.
Ceriumoksidilla noita on porukka kiilloitellut, vettä sekaan ja huopalaikkaa päälle :) Pitäisi kokeilla joskus.
http://www.teknofokus.fi/Astro/Hionta.htm

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Camber »

Cuore Sportivo kirjoitti:Ei tuo Glymikään mikään kovin ihanteellinen ole kiillottaa, verrattuna esim. vastaavaan vahaan, mitä itse olen paljon käyttänyt: Cartec Goldwax. Erittäin helppotöinen, ja kestävyydeltäkin oman kokemukseni mukaan parempi.
Tulipa tänään vahailtua GTA tuolla Cartec Goldwaxilla, kun sitä aikanaan suosittelit.
Pakko olla samaa mieltä että on asiallista kamaa, erittäin helppo levittää & kiillottaa ja kiiltokin vaikuttaa hyvältä! :)

Avatar
RSRS
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Elo 2013, 12:06
Car(s): 75,155,33,164,166,MiToTwinAir

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja RSRS »

En lukenut aikasempia juttuja tästä ketjusta mutta törmäsin ammattiveneenhiojaan joka on kokeillut kaikkia vahoja mutta päätynyt lopulta Collonite #845 mikä on kehitetty alunperin teollisuuden tarpeisiin, sähköeristimiin, missä tarvitaan pitkää ikää. Sieltä tuote on levinnyt auto- ja venepuolelle. Kunhan noi omat Autoglymin puna/kulta varastot loppuu niin vaihtuu tähän ellei jollakin ole tarkempaa tietoa tästä tavarasta.

http://shop.mamasan.fi/product/list/2/a ... totuotteet

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Pasi »

RSRS kirjoitti:En lukenut aikasempia juttuja tästä ketjusta mutta törmäsin ammattiveneenhiojaan joka on kokeillut kaikkia vahoja mutta päätynyt lopulta Collonite #845 mikä on kehitetty alunperin teollisuuden tarpeisiin, sähköeristimiin, missä tarvitaan pitkää ikää. Sieltä tuote on levinnyt auto- ja venepuolelle. Kunhan noi omat Autoglymin puna/kulta varastot loppuu niin vaihtuu tähän ellei jollakin ole tarkempaa tietoa tästä tavarasta.
joo, tota collinitee tuli testattua veneilijöiden toimesta kun sitä tuotiin ja väittivät jopa että maksiminopeus nousi solmulla.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Aika kiitettävä valikoima detailingkamaa Mamasanilla. Joutuu kyllä poikkeamaan tässä lähiaikoina ostelemassa vähän Valet Pro:ta, tyre dressingiä, foamia.yms tavaraa.
Ei oo mitään syytä ostella markettikamoja kun samaan rahaan saa parempiakin tuotteita ihan lähikulmilta.
Viime viikolla oli pakko sortua glymiin kun ostin motonetista clean wheelsiä yrittäessäni elvyttää vanhoja vanteita, kyllä se auttoi tahroihin mutta liian kiville ajetut vanteet joten uutta tilalle :)
Loistava keksintö kyllä tuo vaahdotin, päivitin pesurin uuteen Kärcheriin niin muutamalla kympillä sai vaahdottajan messiin, en tiedä miten olen pärjännyt ilman nämä vuodet. Nyt jos lähtisi pesemään vaaleat nahat oliiviöljysaippualla ja sitten Gliptonen Liquid Leatherit päälle. Otan ennen ja jälkeen kuvat vaikka nahat näyttävätkin silmään lähes virheettömiltä 12 vuotiaiksi.
Kuva

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Saman huomasin kun poikkitukia katsoin Mamasanilta.
Vaikuttavat jopa hinnoiltaa kilpailukykysiltä esim. ebay:n kanssa.

Nuukana olen vetänyt foamia paineruiskulla, kulutus luokkaa 10% verrattuna painepesuriin.
Vaahto ei kyllä ole noin paksua.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Finest kirjoitti:^Saman huomasin kun poikkitukia katsoin Mamasanilta.
Vaikuttavat jopa hinnoiltaa kilpailukykysiltä esim. ebay:n kanssa.

Nuukana olen vetänyt foamia paineruiskulla, kulutus luokkaa 10% verrattuna painepesuriin.
Vaahto ei kyllä ole noin paksua.
Niin minäkin ennen kun en ole jaksanut ostaa foamlancea tietäen että pesuri menee kohta uusiksi ja nythän se sitten meni.
Tuo on niin tehokasta että perus siite.yms pölyjen pesussa ei tarvitse edes pestä kintaalla mikäli on hyvä vaha pinnassa :)

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kellään kokemuksia Turtle wax kovavaha vs. Collinite 915. Olen aikeissa tilata tuota kehuttua collinitea, mutta muistaakseni aikoinaan tuo Turtlekin oli ihan hyvää tavaraa.

Tuli turtle aikanaan vaihdettua vaativan työnsä johdosta autoglymiin. Nyt kuitenkin olen kyllästynyt autoglymiin, koska sen vaikutus on todella lyhytaikainen.

Eli onko tuo collinite ylivertainen verrattuna turtleen, jota saisi ihan motonetista?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jmi kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Turtle wax kovavaha vs. Collinite 915. Olen aikeissa tilata tuota kehuttua collinitea, mutta muistaakseni aikoinaan tuo Turtlekin oli ihan hyvää tavaraa.

Tuli turtle aikanaan vaihdettua vaativan työnsä johdosta autoglymiin. Nyt kuitenkin olen kyllästynyt autoglymiin, koska sen vaikutus on todella lyhytaikainen.

Eli onko tuo collinite ylivertainen verrattuna turtleen, jota saisi ihan motonetista?
Enpä näe mitään syytä käyttää Turtlen tai Korrekin tuotteita yhtään mihinkään. En ole turtlea kokeillut joten joku muu saa kommentoida siihen mutta Collinite on hyvää ja riittoisaa, useimmiten se menee niin että nämä laadukkaat detailing-tuotteet voivat jopa tulla halvemmaksi kun markettikamat. Litran Wolfs Chemicals autoshampookin on ollut varmaan puolitoista vuotta käytössä ja edelleenkin on reilusti jäljellä.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jeps. collinite 476s purkista vahattu 6 keskikokoista autoa, yli puolet vielä jäljellä :)

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Riittoisaa on. Veikkaan myös, että 15-20 kertaa vahaa auton purkillisella.
476s on myös helppokäyttöistä.

915:n kanssa ymmärtääkseni on enemmän hommaa.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:^jeps. collinite 476s purkista vahattu 6 keskikokoista autoa, yli puolet vielä jäljellä :)
Sama homma, olen seonnut jo laskuissa mutta mennään varmaan noin kymmenessä, kolmas auto itsellä tuon purkin aikana johon tuota käytän ja purkin ostin 2012. Tuohon vielä kaverin M3 ja pari muuta tuttujen autoa+vaimon auto. Jokusen kerran vuoteen autoni vahailen, 2-4 kertaa Ei mitään syytä käyttää toista vahaa :) Glymit tyhjän panttina ja taitaa olla yksi avaamatonkin purkki, niitä voisi käyttää vaimon autoon myös.

jmi
Viestit: 1058
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jmi »

Ok, ei muuta kuin Collinite tilaukseen.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Vahasin auton kolmisen viikkoa sitten ja on kyllä vielkin yllättävän puhdas vaikka sateita ollu. Tähän asti olen laittanut auto glymin srp:tä eli punasta eka ja sitten colliniten päälle mutta huomasin että vahauksen vaikutus tuntuu häviävän aika nopeasti eikä vesi helmeillyt pinnasta kovin montaa päivää. Tällä kertaa laitoin pelkän colliniten. pinta näyttää kiiltvämmältä ilman srp:tä lisäks pyörteitä näkyy saman verran oli srp tai ei. toisin sanoen, tuo ag:n srp tuntuu aivan turhalta ja lyhytaikaselta.

Seuraavaks konehuoneen puhdistamista, onko jotain hyvää tapaa? vissiin ei kannatta paineella työntää vettä sisään ?

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

jkk kirjoitti:Vahasin auton kolmisen viikkoa sitten ja on kyllä vielkin yllättävän puhdas vaikka sateita ollu. Tähän asti olen laittanut auto glymin srp:tä eli punasta eka ja sitten colliniten päälle mutta huomasin että vahauksen vaikutus tuntuu häviävän aika nopeasti eikä vesi helmeillyt pinnasta kovin montaa päivää. Tällä kertaa laitoin pelkän colliniten. pinta näyttää kiiltvämmältä ilman srp:tä lisäks pyörteitä näkyy saman verran oli srp tai ei. toisin sanoen, tuo ag:n srp tuntuu aivan turhalta ja lyhytaikaselta.

Seuraavaks konehuoneen puhdistamista, onko jotain hyvää tapaa? vissiin ei kannatta paineella työntää vettä sisään ?
Jep, Collinite pelkiltään kestää hyvin puhdistetussa pinnassa pitkään ja hartaasti ellet käytä liian voimakkaita esipesuaineita. Veikkaisin että lähes koko kesän pysyisi kesäautossani ahkerallakin pesulla, tosin tuli taas vahingossa vetästyä eilen toinen kerros pintaan, kyllä se aina sen verran ehostaa ;)

Avatar
Macela
Viestit: 2365
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99
Paikkakunta: Pori

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tuli pari kulkinetta taas puleerattua niin sisältä että päältä..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

:)
Noni

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Finest »

Eroa en huomannut kiillossa Simonizin orginal vs. 476s.
En tehnyt mitään teppirajaustestiä kahdella tuotteella, vaan vanhasta muistista. Eli eroa voi olla, muttei kyllä kovin paljoa.

Käyttö on vain vähän hankalampaa kuin 476s:n, kun Simoniz pitää heti kiillottaa.
Taitaa jäädä hyllyyn pölyttymään toistaiseksi.

Poorboys:n Black Hole taasen vaikuttaa ihan toimivalta tuotteelta.
Jonkin verran poistaa naarmuja ja pyörrejälkiä kun auringon valossa peilailee.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Vinkkejä noihin pulverimaalattuihin valkoisiin vanteisiin. Aivan pinttynyt keltaista väriä ja pintaan ja kaikenmaailman vannepesu/moottoripesu, sonaxin raudanpoistajat sun muut kokeiltu ja ei vaan lähde puhtaaksi vaikka kuinka hinkkaa. Saako noita enään puhtaammaksi muutakuin maalaamalla? Viimeviikolla ostin jotain vannesuoja-ainetta, pesin ja kuivasin ohjeitten mukaan ja suihkuttelin pintaan. Pahensi vaan entisestään vanteita nyt ekan huuhtelun jälkeen. Rasvaisia mustia läikkiä täynnä mikä vaan leviää kun yrittää pyyhkiä. Ennen lähti jarrupöly suhteellisen hyvin pinnalta pelkästään vedellä liruttamalla mutta nyt ei puhettakaan. Mikä olisi mahdollisimman tujua ainetta noille vanteille että saisi pinttymät lähtemään?
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Sape »

http://www.projectech.fi/

Tuota firmaa on kehuttu eräällä toisella foorumilla. Kannattaa kuulemma soittaa, niin omistaja kuulemma mielellään neuvoon oikeat aineet ja käyttötavat.

Skodisti
Viestit: 87
Liittynyt: 03 Syys 2012, 16:36
Car(s): Rouvalla oli -03 147 2.0 TS Selespeed

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Skodisti »

Et vannehappoja oo kokeillu? Würth vannepesu ainakin sisälsi happoa, siinä sumutinpullossa on Alfan vanteen kuvakin. Halpakauppojen Auto+ vannepesu on myös hapokasta. Suojavarusteet hyvä olla silmillä ja käsissä, kun noiden kanssa työskentelee. Kromille ja kiilloitetulle alumiinille kyseiset aineet eivät sovellu. Joskus tullut pestyä vanteita myös Harpic power plus wc-puhdistusaineella, joka sisältää 10% suolahappoa. Puhdasta tuli.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Sape kirjoitti:http://www.projectech.fi/

Tuota firmaa on kehuttu eräällä toisella foorumilla. Kannattaa kuulemma soittaa, niin omistaja kuulemma mielellään neuvoon oikeat aineet ja käyttötavat.
Juuh, tuolta tulee tilattua välillä tavaraa. Esim Wolfs chemicals autoshampoota :) Foamia ajattelin myös tilailla kohta.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Joo kiitos vinkeistä, pitänee tuolta sivulta tilailla vähän kaikkea tavaraa kerralla ! Huomenna haen paikallisesta liikkeestä vannehappoa kun tuttu omistaa sen ja se sano että sillon semmosta happoo että varmana lähtee. Kaippa se pitää neutralisoida vielä sen jälkeen? Itsellä ei mitään kokemusta noista hapoista.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

MarcusV kirjoitti:Loistava keksintö kyllä tuo vaahdotin, päivitin pesurin uuteen Kärcheriin niin muutamalla kympillä sai vaahdottajan messiin, en tiedä miten olen pärjännyt ilman nämä vuodet.
Komppaan. Myllytyksessä käytön jälkeen on tullut panostettua tuohon auton esipesuun ihan eri tavalla. Ebaystä foam lance (50e sis postit) ja projectechiltä foamia. Jos on kohtuulliset vahat autossa niin pölyiseen ja vähän kuraiseen autoon riittää pelkkä vaahdotus ja perusteellinen huuhtelu. 8)
Liitteet
foam.JPG
(179.58 KiB) Tiedosto ladattu 5810 kertaa
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Tiige kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:Loistava keksintö kyllä tuo vaahdotin, päivitin pesurin uuteen Kärcheriin niin muutamalla kympillä sai vaahdottajan messiin, en tiedä miten olen pärjännyt ilman nämä vuodet.
Komppaan. Myllytyksessä käytön jälkeen on tullut panostettua tuohon auton esipesuun ihan eri tavalla. Ebaystä foam lance (50e sis postit) ja projectechiltä foamia. Jos on kohtuulliset vahat autossa niin pölyiseen ja vähän kuraiseen autoon riittää pelkkä vaahdotus ja perusteellinen huuhtelu. 8)
Niin riittää! Itse tosin en koskaan kuivaa ellei autoa ole pesty ihan vimpan päälle mutta perus kesäpölyt lähtee helposti ja nopeasti tuolla kikalla silloin kun sattuu olemaan kiire :)

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Onko kukaan käsitellyt noita 159:n ovien mustia kumiosia jollain silikoonilla tms aineella? Eivät näytä enää niin mustalta
ja mietin saisiko niihin palautettua vähän eloa jotenkin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ulkolistoihin (muovi) voi toimia kuumailmapuhallin. Se voi toki myös pilata ne +´maalipinnan, eli pitää olla todella tarkkana jos sellaisella lähtee kikkailemaan. Myyntimiehet käyttävät paljon tuota kikkaa ja joskus kestää hyvinkin pitkään efekti... Tuo kai polttaa sisällä olevan rasvan pintaan ja tekee siitä taas mustan ja elävän. Siihen sitten putsaus ja hoitoaine päälle, niin saattaa kestää vuosia. Näin olen ainakin ymmärtänyt, että se tapahtuisi (lika ja varmaan myös pintarasva pitää saada ensin pois?)

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kaveri käytti tuota kuumailmapuhallinkikkaa menestyksekkääsi vahmepien autojen muovipuskureiden elvyttämiseen. Ja siihen sen näytti toimivankin ihan hyvin. En kyllä välttämättä uskaltaisi kokeilla sitä noihin kumiraameihin. Hapertaako silikooni nuo vai voiko sitä käyttää?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tiedä, miten kumi tykkää kuumailmailusta. Muoviin usein toimii (ei toki aina).
Silikooni vähän kirkastaa, mutta se ei ole pitkäkestoist.a Pari-kolme pesua riittää jo haipertamaan senkin, vaikka ses pääsääntöisesti myös elvyttää kumia ja siksipä sitä monet tiivisteisiin mm. käyttää.
Itse taisin käsitellä "Rubber & Plastic Care"-nimisellä (tai sen tyyppisesti nimetyllä, ehkä Biltema-kamalla?) ulkoiset ikkunalistat, myös siis nuo kumimuoviset 156:sta. Toimi ihan hyvin, mutta puhdasta se ei todellakaan tehnyt, vaikka piti olla "Puhdistava, kiillottava ja suojaava". Kiillotus onnistui ihan OK, ilmeisesti myös suojaus kun ei vielä ihan onneton ole. Mutta putsaus olisi pitänyt tehdä ensin jollain hyvällä litkulla.

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Marutei kirjoitti:Onko kukaan käsitellyt noita 159:n ovien mustia kumiosia jollain silikoonilla tms aineella? Eivät näytä enää niin mustalta
ja mietin saisiko niihin palautettua vähän eloa jotenkin?
Silikoni ei kuulu mihinkään muualle kun tissien paranteluun eikä ainakaan autonhoitoon ;) Itse käytän Wurthin kumin ja muovin kiilloketta, todella mahtavaa tavaraa. Paksua ja sellaista vaseliinimaista tavaraa joka lisäksi tuoksuu tosi hyvälle. Jättää pitkäksi aikaa hoidetun pinnan :) En tiedä onko tuota samaa myynnissä, se on tullut mulle nk.perintötuotteena, toivottavasti on :)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mä oon ostohetkestä lähtien hinkannu niihin Turtlen Puskuri- ja muovimömmöä vähintään kahdesti vuodessa. Ovien tiivisteisiin sitten omaa ainettaan - ei o jäätyny kiinni ku kai kerran ekana talvena, ku sivelyväli oli väärin mitoitettu. Mulla on tapana pyyhkiä kaikista tiivisteistä pölyt pois kostealla mikrokuituliinalla. Huonoimmassa kunnossa on konepellin etummainen tiiviste. Tytär just eilen kehas et pirun kiva olla kyydis auto on siisti. Sen kavereiden vanhemmat vissiin ei jaksa panostaa viihtyvyyteen.

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Kiitos vinkeistä! Jätetään silarit tisseihin sitten... :silly:

Wurthin kama vaikuttaa kokeilun arvoiselta. Joskus kauan kauan sitten kokeilin aika elähtäneisiin Fiat Unon puskureihin Turtle Waxin Black Chromea tjsp. eikä se ollut kovin pitkäkestoinen suoja...

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Marutei kirjoitti:Kiitos vinkeistä! Jätetään silarit tisseihin sitten... :silly:

Wurthin kama vaikuttaa kokeilun arvoiselta. Joskus kauan kauan sitten kokeilin aika elähtäneisiin Fiat Unon puskureihin Turtle Waxin Black Chromea tjsp. eikä se ollut kovin pitkäkestoinen suoja...
Olen vielä enemmän informatiivinen poskensoiton lomassa. Silikoni ei oikein sovi kun muutamaan asiaan, jos koskaan ikinä haluat maalata autossasi jotain silikonilla käsiteltyä niin se menee todennäköisesti reisille. Olen kuullut senkin että jos sitä joutuu maalipinnalle niin sitä ei oikein koskaan saa kunnolla siitä pois vaikka sitten eräs luotettava lähde kertoi että löytyy aineet tuohonkin. Lisäksi se kerää pirusti pölyä.yms skeidaa itseensä. En haluaisi myöskään autoa jossa kojelautaa on tuolla käsitelty, näyttää lähinnä halvalta sen jälkeen ja heijastelee pirusti+kerää sitä pölyä, eikä takuuvarmasti lähe juuri millään siitä irti. No ok, kumitiivisteisiin se on ihan jees kamaa talveksi :)

Tällästä tarjoaa wurth ainakin nykyään spraynä, en tiedä onko yhtä pätevää kun tuo vanha mutta näemmä on tämäkin fiksusti silikoniton vaihtoehto:
http://www.wurth.fi/site/media/pdf/tuot ... IHOITO.pdf

Tilasin nyt itse tätä samalla kun piti foamia hankkia lisää. Lähinnä renkaisiin ajattelin testailla. http://shop.mamasan.fi/product/show/2/a ... llotusaine

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ei ole kovin kummoista tuo wurhtin kumi-ja muovihoito. ei juurikaan vaikutusta.

Tuo Turtle waxin Black Shine on kokeiltu, oli oikein hyvää tavaraa! ei sotkeennu ja antaa hyvän kiillon, pari kuukautta takaperin käsittelin oman auton muoviosat ja vieläkin on katseenkestävät. ei myöskään valu sateella tai pesussa maaleille, vähän sotkunen levittää (pitää levittää sienellä). voin suositella
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Milläs GTn penkit puhtaaksi. Ei ilmeisesti Alcantaraa vaan Alfatexiä?. Kärsiikö vetää painehuuhtelulaitteella? Tommosta.

Kuva

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Eipä nuo tarvitse kun sisäpuhdistusainetta ja mikrokuituliinaa tms rättiä niin lähtee ihan pyyhkimällä kun eivät varsinaisesti ime mitään. Imevä höyrypesuri olis varmaan myös todella helppo keino näihin jakkaroihin.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Puleerausketju.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Itse vetäsin omasta autosta penkit puhtaaks eka imurilla ja sit mikrokuituliinalla ja auto glym interior shamppoolla. Hyvät tuli.

Vastaa Viestiin