Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Valvoja: Moderators
Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Hei,
täytyisi vaihtaa 156 1.8. TS:ään jakohihna + vesipumppu ja olisin tiedustellut kokemuksia laadusta alkuperäinen vs. tarvikeosat.
Hinnan puolesta ei tunnut juurikaan olevan paljon eroja mutta miten on kestävyys/laatu - kun ei ilmeisesti alkuperäishihnakaan ole kovin kestävä ollut?
Kiitos tiedoista jo etukäteen,
Kimmo
täytyisi vaihtaa 156 1.8. TS:ään jakohihna + vesipumppu ja olisin tiedustellut kokemuksia laadusta alkuperäinen vs. tarvikeosat.
Hinnan puolesta ei tunnut juurikaan olevan paljon eroja mutta miten on kestävyys/laatu - kun ei ilmeisesti alkuperäishihnakaan ole kovin kestävä ollut?
Kiitos tiedoista jo etukäteen,
Kimmo
Kimis
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Ostaa Gatesin setin, pitäisi olla varsin OK.
Miksei Daycokin? Molempia saa ihan järkihintaan.
www.nimark.fi -- www.spareto.com -- www.mister-auto.fi , jokaisesta löytyy varmasti päteviä settejä järkihintaan, tuossa nyt ihan muutama listattuna. www.heikka.fi tarjoaa takuulla laatuosaa järkihintaan, joten kannattaa sieltäkin kysäistä. Sieltä muuten saa ne lukitustyökalut kanssa...
Muistaa sitten, että jos itse vaihdat: KÄYTÄ NIITÄ LUKKOPALOJA! Jos et usko, voin linkata useammankin ketjun viimeisen vuoden ajalta, jossa homma mennyt reisilleen tussimerkkien ym. kanssa...
Jos taas teetät, se työ on 450-550euroa osineen (sisältää vesipumpun, mikä pitää toki aina vaihtaa), jos ei Autokeskuksella tai Deltalla teetä.
Miksei Daycokin? Molempia saa ihan järkihintaan.
www.nimark.fi -- www.spareto.com -- www.mister-auto.fi , jokaisesta löytyy varmasti päteviä settejä järkihintaan, tuossa nyt ihan muutama listattuna. www.heikka.fi tarjoaa takuulla laatuosaa järkihintaan, joten kannattaa sieltäkin kysäistä. Sieltä muuten saa ne lukitustyökalut kanssa...
Muistaa sitten, että jos itse vaihdat: KÄYTÄ NIITÄ LUKKOPALOJA! Jos et usko, voin linkata useammankin ketjun viimeisen vuoden ajalta, jossa homma mennyt reisilleen tussimerkkien ym. kanssa...
Jos taas teetät, se työ on 450-550euroa osineen (sisältää vesipumpun, mikä pitää toki aina vaihtaa), jos ei Autokeskuksella tai Deltalla teetä.
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Eipä taida mistään huonolaatuista nykyään edes saada? Gatesia ja contia tms, onkohan Daycon setissä omansa vai jompi kumpi em?
Lukkopaloja en ole koskaan twinsparkissa käyttänyt, jos jako on ennestään kohdallaan, niin täysipäinen asentaja saa tussilla uuden hihnan samoille merkeille. Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos on laakerissa väljää tai jos ei ole varma että on viimeksi vaihdettu.
Lukkopaloja en ole koskaan twinsparkissa käyttänyt, jos jako on ennestään kohdallaan, niin täysipäinen asentaja saa tussilla uuden hihnan samoille merkeille. Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos on laakerissa väljää tai jos ei ole varma että on viimeksi vaihdettu.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
niin ja ei kannata ostaa muovisia rullia ja kiristimiä vaan metallisina, eiks se nii menny?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Täällä mun projektipäiväkirjassa sivulla 8 juttua ainakin FAI:n hihnasta. Meni siis sileäksi eikä paljoa kerennyt kilometrejä kertymään. Siis hampaat alkoivat revetä selkäosastaan irti, oli monesta kohtaa jo murtuillut kun purettiin. Muutenkin oli paljon ohuempi kuin nykyinen gatesin hihna. Eikä ollut liian kireellä hihna eikä muita ongelmia koska siinähän on automaattisäätö ja autolle ei tehty muutakun uuden kannen jälkeen vaan hihna paikalleen ja ajoo, nyt on gatesin hihna pelittänyt. Ei kannata muutamissa euroissa säästää tässä asiassa. Gatesi ainakin vaikuttaa jykevältä hihnalta.
Kantapään kautta vuodesta -93..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
dayco ja gates on tehneet myös alkuperäisiä hihnoja, skf:n ja boschin pakettien sisällön pitäisi olla myös kohtuu laadukkaita, alfan koneissahan jakopäänporsiminen johtuu yleensä muusta kuin hihnanlaadusta kuten esim kiristimen porsiminen, tasapainoakselin hihnan hajoaminen (16V twinspark koneet) kaikkien tunnettujen valmistajien hihnojen pitäisi kyllä kestää, halppisvalmistajien osaset jättäisin suosiolla kauppaan..
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Daycohan on entinen Pirelli Isoran...
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Kiitos hyvistä neuvoista, ja kun tosiaan hinnat ei juurikaan eroa täytyy pysytellä noissa mainituissa laatuosissa.
Terveisin,
Kimis
Terveisin,
Kimis
Kimis
- Ghost
- Viestit: 456
- Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
- Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S - Paikkakunta: Tampere
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
Onko tietoa minkä valmistajan seteistä löytyy metallinen kiristinrulla? Vai onko se jo nykyään kaikissa vakiokamaa?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Jakohihna 1.8. TS - alkuperäinen vs. tarvike
^Mulla ei ole tullut muovisia kuin yksittäisinä vastaan (merkkejä en ole kylläkään ottanut muistiin), kaikissa jakopääsarjoissa mitä on minulla tullut vastaan on ollut metallinen.
Motonetistä viimeksi ovat tarjonneet muovista, tosin siitäkin aikaa jo pari vuotta.
Motonetistä viimeksi ovat tarjonneet muovista, tosin siitäkin aikaa jo pari vuotta.