Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Tosimies irrottaa penkit ja varovaisesti raksii saumat auki päälysistä. Irroiteut pääliset koneeseen 90C täydellä linkouksella ja huuhtelulla. Lopuksi pääliset istutetaan takaisin ja saumat ommellaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Tai sit sisäpesun tekee näin...
https://www.youtube.com/watch?v=U_sl_bj4z0A
https://www.youtube.com/watch?v=U_sl_bj4z0A
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^mä olen nähnyt kun keskellä talvea 20 asteen pakkasella eräs mies teki sisäputsit ti pesulassa noin
E: oli varmaan ne penkit aamulla ryhdikkäät kun ovat jäätyneet
E: oli varmaan ne penkit aamulla ryhdikkäät kun ovat jäätyneet
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Kävinpäs ensimmäistä kertaa pyörähtämässä Mamasan:illa espoon koskelossa. Tilasin varmuudeksi kamat sinne noutoon että saan ne nopeasti mutta huomasin että oli hyllyssä aika reippaasti Valet pro:n kamoja ja Colliniteltä 915:sta sekä 476s:ää heti tiskillä rivissä. Eli tuolta niitä saa ja ei tarvitse aina tilailla briteistä. Mukaan lähti Valet pro:n snow foamia litra, melkoisen riittoisaa kamaa kun reilun desin laitoin litraa kohti tuota painepesurin foam lancen säiliöön (Vertailun vuoksi Kärcherin omaa vaahtopesua saa motonetistä litran purkin samaan hintaan eli kymmenen kertaa kalliimmalla, jos tällä purkilla tekee sen noin 10 litraa käyttövalmista tavaraa)
Lisäksi kunnollista Valet pro:n rengaskiilloketta, siveltimellä vaan renkaan pintaan. Miinusta siitä että huomasin kotona sen sisältävän silikonia, hieman paha kun tuota lentää mattamustalle vanteelle niin se sitten myös istuu siinä aika tiukkaan, maalipinnasta puhumattakaan.. Taas kelpaa ajella kesäkeleillä!
Lisäksi kunnollista Valet pro:n rengaskiilloketta, siveltimellä vaan renkaan pintaan. Miinusta siitä että huomasin kotona sen sisältävän silikonia, hieman paha kun tuota lentää mattamustalle vanteelle niin se sitten myös istuu siinä aika tiukkaan, maalipinnasta puhumattakaan.. Taas kelpaa ajella kesäkeleillä!
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Puleerausketju.
Aiemmat kokemukset noista markettien spray/suihkepullo verhoilun pesuainesta on niin huonot, ettätaidan kokeilla tuota painehuuhtelulaitetta kuitenkin. Ja yleensä ne haiseekin ihan vehkeelle. Tuon kangas on paikoin sen verran kiiltävää, että paskaa siellä on oltava jonkun verran. Katotaan pääseekö tilamaan punaista lederiä.
Re: Puleerausketju.
Tulipas puleerattua auto pitkästä aikaa. Päädyin sitten kokeilemaan tuon Turtle Waxin black shine kamaa ovilistoihin. Ihan ok lopputulos, katsotaan kauanko kestää. Jos tuon kanssa haluaa lutrata kunnolla, niin melkein teippaisin takasivulasien kohdalla pellit, niin ei tarvitse varoa niin paljon. Ikkunasta tuo lähtee normipuhdistusaineella. Vaikka Turtle Waxin värivahat on tunnetusti aika buashkaa niin halusin kokeilla kantapään kautta on siitä mitään iloa tuohon hiekkapuhallettuun keulaan... No ei ollut. Musta kura oli loppujen lopuksi lähinnä levitysliinassa, kiillotusliinassa ja sormissa, mutta en kyllä nähnyt mitään merkittävää vaikutusta noihin pieniin kiveniskemiin. (Sama homma takakaarissa...) Ensi kerralla sitten jotain laadukkaampaa vahaa. Alla pari kuvaa.
E: Prkl heitti kuvan tollee... Ei jaksa korjata.
E: Prkl heitti kuvan tollee... Ei jaksa korjata.
- Liitteet
-
- kuva 1.JPG
- Black shine
- (27.09 KiB) Tiedosto ladattu 6532 kertaa
-
- kuva 3.JPG
- Kiiltäähän se jonkin verran...
- (33.18 KiB) Tiedosto ladattu 6532 kertaa
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Tätä alle ja Collinite päälle, varmana kiiltää vaikkei pinta olisi muuten virheetön (Harva tumma on)Marutei kirjoitti:Tulipas puleerattua auto pitkästä aikaa. Päädyin sitten kokeilemaan tuon Turtle Waxin black shine kamaa ovilistoihin. Ihan ok lopputulos, katsotaan kauanko kestää. Jos tuon kanssa haluaa lutrata kunnolla, niin melkein teippaisin takasivulasien kohdalla pellit, niin ei tarvitse varoa niin paljon. Ikkunasta tuo lähtee normipuhdistusaineella. Vaikka Turtle Waxin värivahat on tunnetusti aika buashkaa niin halusin kokeilla kantapään kautta on siitä mitään iloa tuohon hiekkapuhallettuun keulaan... No ei ollut. Musta kura oli loppujen lopuksi lähinnä levitysliinassa, kiillotusliinassa ja sormissa, mutta en kyllä nähnyt mitään merkittävää vaikutusta noihin pieniin kiveniskemiin. (Sama homma takakaarissa...) Ensi kerralla sitten jotain laadukkaampaa vahaa. Alla pari kuvaa.
E: Prkl heitti kuvan tollee... Ei jaksa korjata.
http://www.cleanyourcar.co.uk/glazes/po ... d_494.html
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^Noin tein itsekin, hyvä tuli. Mukavasti peittää naarmuja.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Näin, tähän perustuu myös se kaikkien tuntema markettiversio Autoglymin kulta ja punainen josta toinen on ns. fillerivaha ja peittelee naarmuja. Tietysti optimi on ettei tarvitse fillereitä käytellä mutta se on sitten toinen tarinansa.Finest kirjoitti:^Noin tein itsekin, hyvä tuli. Mukavasti peittää naarmuja.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^tosi uusissakin autoissa varsinkin tummissa näkyy tosi ikävästi auringonvalossa pyörteet yms skraadut.
E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...
mitä tulee siihen ag:n punaseen parin käyttökerran jälkeen niin vaikutus on olematon.
E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...
mitä tulee siihen ag:n punaseen parin käyttökerran jälkeen niin vaikutus on olematon.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Ag:tä voisi käyttää, jos se olisi halvempaa (€/vahauskerta) ja sitä ei tarvitsisi joka viikko vahata uudestaan.MarcusV kirjoitti:Näin, tähän perustuu myös se kaikkien tuntema markettiversio Autoglymin kulta ja punainen josta toinen on ns. fillerivaha ja peittelee naarmuja. Tietysti optimi on ettei tarvitse fillereitä käytellä mutta se on sitten toinen tarinansa.Finest kirjoitti:^Noin tein itsekin, hyvä tuli. Mukavasti peittää naarmuja.
Muuten ihan ok tavaraa..
Aika rankasti saa totakin mustaa pintaa koneella hinkata jos naarmuttoman haluaa
Mutta siis samat ajatukset.
Re: Puleerausketju.
Ei se nyt kovin hankalaa ole kunhan päivittää metodit ja välineet kuntoon.jkk kirjoitti:^tosi uusissakin autoissa varsinkin tummissa näkyy tosi ikävästi auringonvalossa pyörteet yms skraadut.
E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...
http://www.projectech.fi/ohje_yllapitopesu.html
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Tottakai kun suomessa ei osata hoitaa autoja. Pestään (harja)koneessa tai sienellä hangaten, kuivataan säämiskällä tai lastalla ja ainoa esipesu on tyyliin vesi taikka suoraam liuotin. Bucket filtteri/grit guard, kahden ämpärin tekniikka, mikrokuitunuudeli tai lampaanvillakäsine, esipesuaine tai snow foami ja mikrokuituiset pehmeät kuivausliinat ovat avainsanoja. Siihen pintaan ei kosketa millään ennenkuin se on kunnolla esipesty. Tietysti kaikki mekaaninen hankaus sitä pintaa naarmuttaa joten kiilloitella saa välillä mutta aika paljon pystyy vaikuttamaan siihen miten se pinta kestää ikää, omat 10 ja 12v vanhat maalipinnat ovat molemmat paremmassa kunnossa kun keskiverto puolivuotiaat suomessa vaikka kumpikaan ei ole lähellekään täydellisiä, edelleen näkyy pientä mikronaarmuajkk kirjoitti:^tosi uusissakin autoissa varsinkin tummissa näkyy tosi ikävästi auringonvalossa pyörteet yms skraadut.
E: tuntuu olevan hankalaa välttää niitä...
mitä tulee siihen ag:n punaseen parin käyttökerran jälkeen niin vaikutus on olematon.
Re: Puleerausketju.
Ei oo helppoo auton peseminen...
Mutta vitsi kyllä tota täytyy useamminkin puunata. En muistanutkaan miten pirun
hyvältä toi kiesi näyttää vahattuna! Bella machina!
Mutta vitsi kyllä tota täytyy useamminkin puunata. En muistanutkaan miten pirun
hyvältä toi kiesi näyttää vahattuna! Bella machina!
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Yllättävän helppoa kun on hyvät vahat pinnassa Ehdottomasti vaikein vaihe kunnon pesussa on etenkin tummissa väreissä kuivaaminen, meikäläisellä on niin mineraalipitoinen (kaivo)vesi että pitäisi hommata suodatin ulkohanaan että ei jäisi niitä pirun mineraaliläiskiä, auton kuivaaminen pitää tehdä aika huolella nyt. Tunnissa saan peruspesun helposti tehtyä ja siihen yleensä kuuluu sitten myös mustien muoviosien hoito ja renkaiden kiilloitus. Mutta tosissaan kiiltävällä autolla on ilo ajaa, kyllä kauniit autot sen ansaitsee että ne pidetään arvoisensa kunnossaMarutei kirjoitti:Ei oo helppoo auton peseminen...
Mutta vitsi kyllä tota täytyy useamminkin puunata. En muistanutkaan miten pirun
hyvältä toi kiesi näyttää vahattuna! Bella machina!
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Omalla kohdalla autonpesussa 'tuttaa eniten se että asuu kerrostalossa missä ei pääse peseen autoa ollenkaan. Ihan kidutusta kun juuri haluais sitä useammin pestä kuin kerran kuukaudessa jossain tutuilla taikka harjapesussa.
Ja lähin TI-pesupaikka taitaa olla 100km päässä. V6:lla sinne peseen ja kurasateessa takasin, kannattavaa.
Ja lähin TI-pesupaikka taitaa olla 100km päässä. V6:lla sinne peseen ja kurasateessa takasin, kannattavaa.
Viimeksi muokannut Macela, 24 Heinä 2014, 18:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noni
Re: Puleerausketju.
^^^ OT:eena noista mineraaleista vedessä tuli mieleen että voikohan (ja tartteisiko) painepesurillekin tehdä kalkinpoisto? Kyllähän niistä vesitipoista aina jää rinkulat jos mustan auton pinalle kerkeävät kuivumaan ja ei kai se puhdas vesi niitä tee. Höyrypesurillekin tuo kalkinpoisto on ohjeistettu ja Kärcehrillä on siihen ihan omat aineetkin, mutta mites painepesurit? Mites siihen käytännössä voisi saada kalkinpoistolitkut muhimaan, pesuainekaukalosta ehkä?
Il nero era bellissimo
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Hyvä pointti. Sen verran kauan on entinen Nilfisk ollut käytössä että kalkkijäämät eivät ole ensimmäisenä mielessä kun pesurin vaihto osui kohdalle Toisaalta ei se voi huonoa tehdä laitteelle, pesuainekaukalo on ainoa paikka mikä tulee meikällä mieleen, toinen on letkun täyttäminen aineella/kaataminen letkunreiästä sisälle ja muhimaan+vähän läpikinJame kirjoitti:^^^ OT:eena noista mineraaleista vedessä tuli mieleen että voikohan (ja tartteisiko) painepesurillekin tehdä kalkinpoisto? Kyllähän niistä vesitipoista aina jää rinkulat jos mustan auton pinalle kerkeävät kuivumaan ja ei kai se puhdas vesi niitä tee. Höyrypesurillekin tuo kalkinpoisto on ohjeistettu ja Kärcehrillä on siihen ihan omat aineetkin, mutta mites painepesurit? Mites siihen käytännössä voisi saada kalkinpoistolitkut muhimaan, pesuainekaukalosta ehkä?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Puleerausketju.
Onkos tohon vesiläiskien/kalkkijäämien poistoon muuta vinkkiä kuin mylltys? Punanen auto ja vähän väkisinkin tullut niitä laikkuja. Itse asiassa aika paljonkin. Onko tähän jotain "kotikonstia" kun ei ainakaan vahalla lähtenyt mihinkään. Meguiarsilla on jotain vesiläiskän poistoainetta, onko kellään kokemuksia auttaako mihinkään?
Kantapään kautta vuodesta -93..
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Siis? Eihän mineraalijäämiä tarvii mekaanisesti poistaa? Vai onko sulla sitten lakka kärsinyt jotenkin tai muuten maali palanut? Punasethan on monesti vähän pahoja värejä auringon kanssa.Cadamuro kirjoitti:Onkos tohon vesiläiskien/kalkkijäämien poistoon muuta vinkkiä kuin mylltys? Punanen auto ja vähän väkisinkin tullut niitä laikkuja. Itse asiassa aika paljonkin. Onko tähän jotain "kotikonstia" kun ei ainakaan vahalla lähtenyt mihinkään. Meguiarsilla on jotain vesiläiskän poistoainetta, onko kellään kokemuksia auttaako mihinkään?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Kalkkinen vesi joka kuivuu pintaan jää siihen eikä lähde millään kemikaaleilla irti.
Nimim. suht kalkkista vettä hanasta.
Nimim. suht kalkkista vettä hanasta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Puleerausketju.
Kalkki on iso ongelma ainoastaan vekottimissa, jotka haihduttavat vettä. Kun vesimolekyylit leijuvat omille teilleen, jäljelle jää vain kalkki yms töhkä, mitä veteen oli liuenneena. Siis höyrynkehittimet, kostuttimet, (perinteiset) kahvinkeittimet...Jame kirjoitti:^^^ OT:eena noista mineraaleista vedessä tuli mieleen että voikohan (ja tartteisiko) painepesurillekin tehdä kalkinpoisto?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Puleerausketju.
Kalkki lähtee kotisiivoilussa etikalla, mutta vaikuttaako se sitten jotenkin auton maalipintaan, en tiedä.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
Äidin autossa on iso kärmestarra konepellissä ja se pitäis saaha pois. Onko ideoita millä lähtis helposti maalipintaa vaurioittamatta?
- stikkaaj
- Viestit: 107
- Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
- Car(s): Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
- Paikkakunta: JKL
Re: Puleerausketju.
Kaikki teipit lähtevät yleensä lämmittämällä paremmin, näillä keleillä suorassa auringonpaisteessa (tallissa kuumailmapuhaltimella) ja irti vaan kynnellä kulmasta aloittaen. Maalipinta ei siinä poistossa vaurioidu koskaan, ainut mitä käy on että (huonosta)teipistä jää liimat, ja joutuu hinkkaamaan niitä pois, joka voi taas naarmuttaa lakkapintaa. Liimat lähtevät esim. citrus cleanerilla tai vastaavalla. Sitten kun olet saanut mahdolliset liimat pois niin huomaat että tarrapinnan alla on vähemmän kulunut kiiltelevä lakkapinta ja teipin muodot näkyvät edelleen Tähän auttaa vain myllytys.jkk kirjoitti:Äidin autossa on iso kärmestarra konepellissä ja se pitäis saaha pois. Onko ideoita millä lähtis helposti maalipintaa vaurioittamatta?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^ok, kiitos, täytyy vaan vetää pois sitte. pesen tuon auton varmaan ja sitten tuollaisella puhdistusaineella maholliset liimajäämät pois sit. pieni sävyero ei välttis haittaa ainakaan alus.
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
Mulla on sitten aina käynyt suht hyvä tuuri. Tosin kyllä kuivailenkin aina hyvin mutta kyllä vahinkoja sattuu aina. Kertaakaan ei ole jäänyt pintaa pilaamaan Ehkä ei ole niin paljon kalkkia vaan muita mineraaleja.Pasi kirjoitti:Kalkkinen vesi joka kuivuu pintaan jää siihen eikä lähde millään kemikaaleilla irti.
Nimim. suht kalkkista vettä hanasta.
Re: Puleerausketju.
Suositelkaas Espoo /pks jotain hyvää sisäpesumestaa. Kaatui takapenkille maitoa ja alfatex kärähtää vähän ikävälle näillä keleillä... En ehtinyt sillä sekunnilla kuivaamaan, joten pääsi vähän imeytymään penkkiin.
-
- Viestit: 1132
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
- Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Puleerausketju.
^ mä maksoin just 20 € kun pesivät kalustokiillolla 3L öljyä lattiatilast tunnin tekivät ja puhdasta tuli
Onnistuu!! Vai onnistuuko??
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
Vanteiden maalaus tulossa. Ensinnäkin vaaleanpunaiset, surullisessa kunnossa olevat saavat hiontaa ja sitten paukkumaalia perään.
Onko Bilteman vannemaali oikeasti niin hyvää, kuin sanotaan? Ja onko värivaihtoehtoja? Jotain hieman hopeasta poikkeavaa miettinyt, talvipyörät kuitenkin kyseessä... Ehdotuksia saa laittaa ja esimerkkikuvia, jos joku jaksaa photaroida hopeaan viiskutoseen, saa laittaa. Kyseessä 15" Pepperpotit.
Tarkoitus on saada kestävä ja siedettävä pinta, ei niinkään upeaa kiiltoa... Ja halvalla, tottakai
Onko Bilteman vannemaali oikeasti niin hyvää, kuin sanotaan? Ja onko värivaihtoehtoja? Jotain hieman hopeasta poikkeavaa miettinyt, talvipyörät kuitenkin kyseessä... Ehdotuksia saa laittaa ja esimerkkikuvia, jos joku jaksaa photaroida hopeaan viiskutoseen, saa laittaa. Kyseessä 15" Pepperpotit.
Tarkoitus on saada kestävä ja siedettävä pinta, ei niinkään upeaa kiiltoa... Ja halvalla, tottakai
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^joku graffiitin tyylinen väri vois sopia? perus musta tai valkonen on vähä tylsä ja on yleinen
E: ja kannattaa varmaan unohtaa hionta hommat vaan puhaltaa suoraan ja sitten hvät maalit?
E: ja kannattaa varmaan unohtaa hionta hommat vaan puhaltaa suoraan ja sitten hvät maalit?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
Ei ole puhallusvälineitä. Tarkoitus on tosiaan tehdä halvalla ja parasta (TM)
Polforealla olikin muikea väriajatus...
Polforealla olikin muikea väriajatus...
Re: Puleerausketju.
Aquatica kirjoitti:Ei ole puhallusvälineitä. Tarkoitus on tosiaan tehdä halvalla ja parasta (TM)
Polforealla olikin muikea väriajatus...
Plastidippaa/rubber comppaa ne.
Re: Puleerausketju.
^ Ai siksikö, että saa pinkin värin takaisin, jos alkaa kaduttaa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
No, nyt on maalattu.
Klo 11 maissa aloiteltiin, työkaluina oli Tarjoustalosta halvalla ostettu maalinpoistolaikka porakoneeseen, yksi pieni pyöreä maalinpoisto/hiontatyyny porakoneeseen (pultinrei'ät ja pepperpottien reikien sisänurkat), Wurthin jarrukliineri, 2prk Bilteman vannemaalia (Alumiini, 400ml).
Hion ensin isolla 127mm laikalla pinnan karheaksi ja sitten parempi puolisko käsipelillä noita sisäkulmia ensin, ennen kuin pyöreä pikkulaikkahässäkkä löytyi. Tämän jälkeen sillä tehtiin ahtaammat kolot. Tarkoitus oli hioa vaaleanpunainen maali karheaksi ja maalata päälle, mutta parissa vanteessa pari kolhua pisti hiomaan hieman enemmän materiaalia - myös joistakin kohdista hioin vanhan maalin kokonaan pois tarkoituksettomasti, hutiloinnin ja "kiireen" sekä liian ison laikan vuoksi... ~60-80mm laikalla olisi saanut kaikki muut hiottua nätisti, paitsi pultinrei'ät ja venttiilikolot.
Kyseessä nämä vanteet, jotka hankin jo hyvän aikaa sitten:
Alkutilanne oli siis tämä:
Hionnan ja putsin jälkeen:
Ja sitten tällaista jälkeä tuolla Alumiini-värisellä maalilla saa. Pari roskaa osui kahteen ensimmäiseen vanteeseen ikävästi, mutta olen silti tyytyväinen - kestosta ei tietoa. Arviolta 7 kerrosta tein per vanne ja tuo 400ml purkki riitti hyvin kahteen vanteeseen tuolla kerrosmäärällä. Hiontajäljet ja epätasaisuudet näkyy läpi joistakin kohdista, sekä yhdessä vanteessa venttiilirei'än ulkoreunan merkintäkohta jäi huonoksi - toivottavasti ei lähde lohkeilemaan... Maalia tosiaan jäi ehkä 1/3 jäljelle tokasta purkista.
Tietysti kuvaa klikkailemalla pääsee katselemaan koko galleriaa, jossa enempikin kuvia
Klo 11 maissa aloiteltiin, työkaluina oli Tarjoustalosta halvalla ostettu maalinpoistolaikka porakoneeseen, yksi pieni pyöreä maalinpoisto/hiontatyyny porakoneeseen (pultinrei'ät ja pepperpottien reikien sisänurkat), Wurthin jarrukliineri, 2prk Bilteman vannemaalia (Alumiini, 400ml).
Hion ensin isolla 127mm laikalla pinnan karheaksi ja sitten parempi puolisko käsipelillä noita sisäkulmia ensin, ennen kuin pyöreä pikkulaikkahässäkkä löytyi. Tämän jälkeen sillä tehtiin ahtaammat kolot. Tarkoitus oli hioa vaaleanpunainen maali karheaksi ja maalata päälle, mutta parissa vanteessa pari kolhua pisti hiomaan hieman enemmän materiaalia - myös joistakin kohdista hioin vanhan maalin kokonaan pois tarkoituksettomasti, hutiloinnin ja "kiireen" sekä liian ison laikan vuoksi... ~60-80mm laikalla olisi saanut kaikki muut hiottua nätisti, paitsi pultinrei'ät ja venttiilikolot.
Kyseessä nämä vanteet, jotka hankin jo hyvän aikaa sitten:
Alkutilanne oli siis tämä:
Hionnan ja putsin jälkeen:
Ja sitten tällaista jälkeä tuolla Alumiini-värisellä maalilla saa. Pari roskaa osui kahteen ensimmäiseen vanteeseen ikävästi, mutta olen silti tyytyväinen - kestosta ei tietoa. Arviolta 7 kerrosta tein per vanne ja tuo 400ml purkki riitti hyvin kahteen vanteeseen tuolla kerrosmäärällä. Hiontajäljet ja epätasaisuudet näkyy läpi joistakin kohdista, sekä yhdessä vanteessa venttiilirei'än ulkoreunan merkintäkohta jäi huonoksi - toivottavasti ei lähde lohkeilemaan... Maalia tosiaan jäi ehkä 1/3 jäljelle tokasta purkista.
Tietysti kuvaa klikkailemalla pääsee katselemaan koko galleriaa, jossa enempikin kuvia
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Puleerausketju.
^noni sata kertaa paremmat!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
^
Kiitos, samaa mieltä
Kiitos, samaa mieltä
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Puleerausketju.
Eri mieltä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
GTechniq:iä kukaan kokeillut:
http://www.gtechniq.fi/gtechniq-clearvi ... p-806.html
tai
http://www.gtechniq.fi/gtechniq-water-r ... p-808.html
Entä tämä esikäsittelyyn
http://www.ebay.co.uk/itm/Flexipads-75m ... 3ce12135af
http://www.gtechniq.fi/gtechniq-clearvi ... p-806.html
tai
http://www.gtechniq.fi/gtechniq-water-r ... p-808.html
Entä tämä esikäsittelyyn
http://www.ebay.co.uk/itm/Flexipads-75m ... 3ce12135af
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Puleerausketju.
Pesu, hiova vahaus ja collinite päälle, nyt kiiltää! Lähti aika hyvin ne vedestä jääneet kuivaneet kohdat, en tiiä sitten näyttääkö samalta vielä viikon päästä. Nyt on hyvä lähtee muroleen kanavalle syömää ja yhelle iltaoluelle kun aurinkokin paistaa! Tyttöystäväkin innostu pyyhkimään suurempia vahajäämiä pois hyvää viikonloppua!
- Liitteet
-
- rps20140905_192041.jpg
- (107.89 KiB) Tiedosto ladattu 5011 kertaa
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^ No siinä on taas amatöörit asialla! EI PERKELE! Vihaksi pistää!
Jos nainen hinkkailee autoa, on oltava yllä asianmukainen työasu... "Kiillotusbikinit"!
Jos nainen hinkkailee autoa, on oltava yllä asianmukainen työasu... "Kiillotusbikinit"!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Puleerausketju.
Pitää käskee seuraavalla kerralla laittaa kyllä bikinit päälle ja ottaa järkkärillä parit kuvat, pahoittelen tätä aloittelijanvirhettä
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Allekirjoittaneella, kun ei tällainen hifistelypuleeraus varsinaisesti ole verissä, mutta perusvahaamiset yms. puunaukset kyllä onnistuu, niin vähän joutuu nyt apuja kysymään.
Musta perusmaali, jossa monessa kohtaa isoja, mutta ei kuitenkaan pohjamaaliin asti ylettyviä skraaduja, niin saako tuollaisia häivytettyä ihan tavallisella naarmunpoistoon mainostetulla tahnalla vai tarvitseeko jotain järeämpiä mömmöjä & erikoisempia koneita?
Tätä löytyy https://www.motonet.fi/fi/tuote/607168/ ... staja-75ml
Tuolla samalla tahnalla sain porakonelaikalla valot kiillotettua ja edellisestä mustasta pieniä naarmuja ovenkahvojen ympäriltä + vähän muualtakin sain hävitettyä ihan käsipelillä hinkkaamalla, mutta nämä ko. skraadut tässä yksilössä on huomattavasti isompia, eikä oikein huvittaisi mihinkään erikoisempiin mömmöihin alkaa sijoittamaan.
Musta perusmaali, jossa monessa kohtaa isoja, mutta ei kuitenkaan pohjamaaliin asti ylettyviä skraaduja, niin saako tuollaisia häivytettyä ihan tavallisella naarmunpoistoon mainostetulla tahnalla vai tarvitseeko jotain järeämpiä mömmöjä & erikoisempia koneita?
Tätä löytyy https://www.motonet.fi/fi/tuote/607168/ ... staja-75ml
Tuolla samalla tahnalla sain porakonelaikalla valot kiillotettua ja edellisestä mustasta pieniä naarmuja ovenkahvojen ympäriltä + vähän muualtakin sain hävitettyä ihan käsipelillä hinkkaamalla, mutta nämä ko. skraadut tässä yksilössä on huomattavasti isompia, eikä oikein huvittaisi mihinkään erikoisempiin mömmöihin alkaa sijoittamaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Puleerausketju.
Meguiarsin vastaavaa kamaa olen käyttänyt muutamiin pienempiin naarmuihin hyvällä menestyksellä, mutta epäilen että tämä ei tehoa kuin tuollaisiin vähän kesympiin tapauksiin.
http://www.meguiars.fi/scratchx-20-hiomatahna
http://www.meguiars.fi/scratchx-20-hiomatahna
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Puleerausketju.
Fareclan G10 ja tai G30 olen käyttänyt. mm. edesmenneen anjoviksen takapuskurin kyljestä sai poistettua kokonaan todisteet betonipylvään kanssa kontaktoinnista. Samalla aineella on tarkoitus kokeilla 166:n ovesta männynoksan jättämien jälkien poistoa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Puleerausketju.
Tein 33:een 50/50 "ehostuksen". Kiilloitus tehtiin Sonaxin tuotteilla ja pinnan suojaksi Sonaxin nano-pinnoite sekä carnauba-vaha antamaan pintaan liukkautta.
Kai tuo loppuautokin pitäisi kiilloitella...
Kai tuo loppuautokin pitäisi kiilloitella...
- Liitteet
-
- IMG_2738_muokattu.jpg
- (165.98 KiB) Tiedosto ladattu 4678 kertaa
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina