Autonvaihtoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Wiltsu kirjoitti:Luokkansa paras ajaa yhdessä Biimerin kanssa. Ja saa siitä tyylikkäänkin, suomen teillä liikkuvat mallit ovat lähes aina näitä karvalakkimalleja teräspyörillä, pilaavat koko auton.
Se mikä tuollaisessa uudessa Mondeossa on mielestäni hienoa, on pieni häivähdys ST220:n ajofiilistä. Ainakin mitä tulee normaaleihin perheautoihin, en ole yksinkertaisesti ajanut parempaa kuin ST220 Mondeota, on se vaan jumaliste niin jumalvehje.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Shuttle kirjoitti:
Wiltsu kirjoitti:Luokkansa paras ajaa yhdessä Biimerin kanssa. Ja saa siitä tyylikkäänkin, suomen teillä liikkuvat mallit ovat lähes aina näitä karvalakkimalleja teräspyörillä, pilaavat koko auton.
Se mikä tuollaisessa uudessa Mondeossa on mielestäni hienoa, on pieni häivähdys ST220:n ajofiilistä. Ainakin mitä tulee normaaleihin perheautoihin, en ole yksinkertaisesti ajanut parempaa kuin ST220 Mondeota, on se vaan jumaliste niin jumalvehje.
Se on kyllä hieno peli. Ajanut muutamaa, päällimmäisenä jäänyt mieleen kuin kukkaa kämmenellä pidetty yksilö jossa oli alla jotkut Kumhon huippurenkaat. ST meni tuhatta ja sataa mutkien läpi, ja puolet kasvoista roikkui apparin puolella.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tämä menee nyt pahasti essonbaariksi, mutta menköön... Noita kaksoiskytkinvaihteistoja tuntuu olevan nykyään jokseenkin kaikilla eurooppalaisilla merkeillä. Onko DSG oikeasti murheellisempi keksintö kuin nuo muut, vai johtuuko räjähtelevien DSG-laatikoiden yleisyys enemmänkin siitä, että volkkareita on maailma väärällään? Ehkä eniten tässä häiritsee, että – jos oikein olen ymmärtänyt – VAG:lla on käytössä sekä alkuperäistä Borg-Warnerin vaihteistoa, että "uutta, parempaa" LuK:n laatikkoa. Ei kai ihan niinkään ole, että VAG saa nämä molemmat porsimaan... vai saako? Sen ymmärtää, että yhden valmistajan tuotteessa on luotettavuusongelmia. Vaan jos on kahdessa, niin onko vika enemmän itse teknologiassa? Jostain syystä en ole isommin kuuullut tuolla Essolla valiteltavan esim. BMW:n tai mersun kaksoiskytkinlaatikoiden spontaaneista räjähdyksistä – onko siis vain mennyt ohi korvien...?
Järkiautoilija

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Coupe vaihtuu huomenna 147:aan. Vähän haikea fiilis, mutta yritän nyt ajatella, että näin on tehtävä ja tämä on järkevää. :drinking:
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

^^ Fordin Powershiftit (kaksoiskytkentä loota) ovat ainakin kestäneet yli odotusten, muiden lootista ei osaa sanoa.

Avatar
Isola
Viestit: 1645
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Fordin tapauksessa "yli odotusten" on... paljonko? Minulla on kerran ollut Ford (Focus vm. 2000). Hetken ajattelin antaa merkille toisen tilaisuuden näin kymmenen vuoden jälkeen, mutta ei sittenkään. Hienosti se Fordin laatikko kyllä vaihtoi, ei sillä.
Järkiautoilija

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onkos vanhemmissa (-07-08) Volvoissa oleva kaksoiskytkinloota Fordin tekele? Vanhempien Volvo V50:ssä kaksilitraisen dieselin kaverina sellainen toimi kolme vuotta ja 40tkm ilman mitään ongelmia. Tuo nyt ei kerro mistään mitään, mutta ainoa kokemukseni pidemmältä ajalta ja sekin vain sukulaisilla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Alfissimo kirjoitti:Onkos vanhemmissa (-07-08) Volvoissa oleva kaksoiskytkinloota Fordin tekele? Vanhempien Volvo V50:ssä kaksilitraisen dieselin kaverina sellainen toimi kolme vuotta ja 40tkm ilman mitään ongelmia. Tuo nyt ei kerro mistään mitään, mutta ainoa kokemukseni pidemmältä ajalta ja sekin vain sukulaisilla.
On. Tai itseasiassa Fordin ja Getragin yhteistyönä suunniteltu boksi.

legza
Viestit: 844
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
Paikkakunta: Hollola

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Isola kirjoitti:Fordin tapauksessa "yli odotusten" on... paljonko? Minulla on kerran ollut Ford (Focus vm. 2000). Hetken ajattelin antaa merkille toisen tilaisuuden näin kymmenen vuoden jälkeen, mutta ei sittenkään. Hienosti se Fordin laatikko kyllä vaihtoi, ei sillä.
Ei ne oikeastaan edes hajoa, taksikuskeillakin kestänyt autonvaihtoon asti, mikä on ihan hyvä mittari. Kunhan vaihdattaa öljyt ajallaan, oikeanlaista öljyä ja oikean määrän.
Koko Suomen laajuisesti en tiedä ja vanhimmat paljon ajetut ei välttämättä ole enää merkkikorjaamolle päätynyt...

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jaahas, se alkaa tilantarve olla semmoinen, että normi farkun koko ei riitä. Lisäksi pitäisi päästä metsäteillä kulkemaan ja pystyä ajelemaan semmoinen 40-50tkm per vuosi. Lähinnä kuljetellaan koiria + muita eläimiä ja niiden tarvikkeita. Tarpeen tullen myös heinää yms. Kärryä ei aina viitsisi roudata, joten katseet kääntyvät pakettiautoihin. Neliveto olisi tietysti hyvä olla. Vaihtoehtoja lienee siis hiace, vito ja transporter. Hetken mietin myös defenderiä, mutta niitä hieman huonosti saatavilla ja kun tuo alfa pitäisi mennä vaihdossa niin voi olla hieman hankalaa. Neliveto caddyja myös hiemna huonosti saatavilla. Hintaluokka siinä 20ke molemmin puolin. Huomenna tarkoitus testailla hiace ja vito, jotta tietää onko niistä ajettaviksi.

Kokemuksia saa heitellä ajettavuudesta, ylläpitokustannuksista sisältäen huollot, kulutuksen yms. Kaikesta infosta ollaan kiinnostuneita. Ja HANUun pitänee olla yhteydessä kunhan on tiedossa minkälaiseen voisi vaihtaa :)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Vitot ruostuu edelleen ellei ne ole tyyliin puolta kautta ilmatiiviissä kuplassa. Muuten ihan jees. Ei mulla muuta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Transit-mies ei pety. Vain perä hieman ääntää, mutta takajarru säätyy itsekseen!

Siitä huolimatta ääni pitkälle Defelle, tai sitten Scudo?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ja huoletonta, luotettavaa työkalua ostavahan valitsee auton , jonka toinen elämä jatkuu vaikka Afrikassa..... :wink: You know.
Kalliimpi toki ostettaessa, halvempi käytössä.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Jiitee kirjoitti:Ja huoletonta, luotettavaa työkalua ostavahan valitsee auton , jonka toinen elämä jatkuu vaikka Afrikassa..... :wink: You know.
Kalliimpi toki ostettaessa, halvempi käytössä.
Mites ajettaessa? Omat muistikuvat Hiacen (H100) ratista ovat kyllä melko järkyttävät. Samanikäinen Transit (4th Gen) oli aivan toista maata. Firman keikkahommiin lähetettiin aina kaveri Transitilla matkaan ja vasta äärimmäisessä pakon edessä Hiacella.

-tomppa-
Viestit: 31
Liittynyt: 28 Heinä 2006, 00:01
Car(s): ...
(ex: 159tbi ti,159 2.4 jtdm, GT 2.0jts, 159 2.2, 147 2.0t.s)
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja -tomppa- »

Jiitee kirjoitti:Ja huoletonta, luotettavaa työkalua ostavahan valitsee auton , jonka toinen elämä jatkuu vaikka Afrikassa..... :wink: You know.
Kalliimpi toki ostettaessa, halvempi käytössä.

JT
Tämä pitää kyllä täysin paikkansa, reilut 2 vuotta 4wd Hiace vm.2001 ollut ajossa, 100tkm tullut lisää mittariin ja öljyjä on vaihdeltu sekä normihuollot tehty, siinä kaikki. Ajomukavuudessa parantamisen varaa, mutta uudemmissa tuokin lienee jo varmaan paremmin huomioitu. Aiemmin oli Transporter, eikä sekään huono ollut, mutta kaikkea pientä oli aika paljon.
Täysin oma lukunsa on Renault Trafic, jonka suosittelen kiertämään kaukaa ellei halua upottaa useita tuhansia remonttiin vuoden aikana, tuli koettua...todella mukava kyllä ajaa, silloin kun sattuu toimimaan.

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Tuolla ajomäärällä kannattaa katsoa hieman sitä ajettavuutta ja jos meinaa noita metsäautoteitä ajella myös talvella, niin neliveto alkaa olemaan pakollinen varuste. En osaa sanoa mikä olisi hyvä, mutta tässä kokemuksia muutamasta:

Hiace: Takaveto on aina kiinni jossain. Neliveto ei käänny mihinkään. Vuosimallista riippumatta karseita ajaa ja löpöä palaa maantiellä paljon.
Vito: Hyvä ajaa. Takaveto yrittää mennä vaikeassa paikassa, mutta ASR kytkeytyy takaisin päälle 60km/h nopeudessa. Sitte ollaan kiinni.
Transit: Hyvä ajaa. Kyytiin voi lastata suoraan trukkilavan. Perä aavistuksen raskaampi, joten menee vähän vaikeammassa paikassa.
Transporter: Hyvä ajaa. Etuveto menee about oman maavaran syvyisessä lumessa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Kaverin neliveto-Hiacella oon takavuosina ajellut itsekin jonkin verran. Aivan kaamea meteli, ajo-ominaisuudet jostain 30:n vuoden takaa, vaatii Ikean parkkiksen kokoisen tilan kääntymiseen ja löpöä syö sen kympin vähintäänkin myös maantiellä, kaupunkikulutusta ei kannata edes laskea. Mutta ei mene rikki, ei sitten mitenkään. Jonkin sortin ennätys lienee myös se, että turboahdetusta 2,4 litran dieselistä on revitty irti huikeat 90hv :lol:

Vitolla oon ajellut enemmänkin, oli vähän aikaa työautona kun piti tehdä keikkahommia. Hyvä ajaa oli ainakin se vm.-08 Vito, silloin ihan uusi. Transporterilla ajelin entisessä työpaikassa silloin tällöin ja tykkäsin kyllä siitäkin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Appiukolla on tuollainen -05 pitkä neliveto-Hiace, jolla olen itsekin suhaillut menemään pitkälle toistatuhatta kilometriä. Ei se nyt työkaluksi mitenkään kohtuuttoman äänekäs mielestäni ole, ja maantiellä ihan vakaa menijäkin. Kääntöympyrä on luokkaa läntinen pallonpuolisko ja löpö tuntuu maittavan. Vaihdelaatikkoa ei kuorman kanssa ajaessa tule rikottua vedättämällä viitosella, koska ainakaan alle satasen vauhdeissa kone ei jaksa vetää sillä oikein tyhjääkään perävaunua.

Jotain 120-130tkm sillä on ajettu, ollut kait ihan tavallisten kuolevaisten laitos luotettavuuden puolesta. Ei mitään isompaa, kuten noilla kilometreillä ei kuulukaan olla, vesipumppu laukesi joku aika sitten ja vetareiden kumet murenivat. Se on sen verran siistillä käytöllä, ettei ruostekaan ole päässyt aiheuttamaan murheita.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Itsekin töissä ajelin kolme vuotta '03 nelikko-Hiacella. Aikalailla samoja kokemuksia kuin muillakin, eli ei riitä mikään ihan pieni parkkipaikka kääntämiseen, ei kulje yhtään mihinkään ja kuluttaa järkyttävästi :mrgreen: Maantiellä ihan ok ja kohtuullisen vakaa, eikä mielestäni erityisen meluisakaan. Mutta kyllä siinä sellaista vanhan "hyvän" ajan työkoneen tuntua on, että jos sellaisesta pitää niin eipä siinä sitten. Ajelin aika paljon mieluummin transportterilla tai transitilla jos vaan mahdollisuus oli...

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Testattu tomaatti neliveto vito 116 uutena ja pari vuotta vanha takapotku hiace. Hiace jotenkin solidimpi ja rehellisempi, vaikea selittää. Molemmat isoja kolhoja toki, mutta kyllä Se hiacea pitää alkaa katselemaan. Puhelimella ei kehtaa tämän pidempiä selittelyitä kirjoittaa.

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jos kerran on tarvetta sellaiselle autolle, johon mahtuu paljon kaikenlaista ja kulutus pitäisi olla inhimillinen niin suositelisin Ford Excursionia tai Chevrolet Chevyvanea/Starcraft/Conversion Van. Kulutus ehkä aavistuksen verran maantiellä isompi kuin Japani tai euroopalaisilla, mutta mukavuus, varustelu, tehot ja tilat aivan toiselta planeetalta.
Nothing beats cubic inch

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jenkeissä se ongelma, että ovat ka kokoluokkaa, eli vaimolla ei kortti riitä. Vanit näyttikn olevan sitten reippaasti yli budjetin

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mites sellainen hirvitys, kuin Opel Vivaro?
Työn puolesta joutunut varmaan jo pari tonttua pyörittelemään satunnaisesti kaikennäköisessä ajossa tuollaista 2.9litraista ahtodieseliä, vm. taitaa olla '12 tai '13. En muista.
"Kaikenlaista pientä" on ollut, esim. joskus toiminut tihkukytkin ei enää taida toimia suunnitellusti, mutta muuten ihan OK. Se on siedettävä ajaa ja kyllä se talvellakin meni yllättävän hyvin huonoilla kiinanastoilla...

Mitään käryä luotettavuudesta ei ole, mutta toisinsanoen se on ns. "pskaa", mutta kuitenkin varsin siedettävä ajaa enemmänkin päivän aikana. Tuohon jos sattuisi saamaan ne penkit (toisinkuin lankut), niin voisi olla jopa mukava?

Avatar
doublesix
Viestit: 2529
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24
Car(s): 2.0, 2,0, 5.7.

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja doublesix »

^Kuten tomppa tuossa ylempänä mainitsi, niin Trafic ja Vivarot kannattaa kiertää kaukaa. Varsinkin, jos omasta pussista joutuu korjaus eurot kaivamaan.

Mukava peli ajella ja ajoasentokin löytyy pitemmällekin kuskille.
Vuoden oli Vivaro omistuksessa ja alle puolet siitä ajossa kun sitä vikaa riitti. Korjauskulut tältä ajalta olivat 6.500,-Eur/20 tkm. Firmassa noita pommeja on 3 kpl ja pajareissua riittää.

Kuvaava kommentti Espoon katsastusaseman insinöörin suusta:" Jaa, Vivarohan se siinä. Voin jo kertoa etukäteen, että yksikään Vivaro ei ole saanut leimaa ensimmäisellä käynnillä".
Ride on!

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Joo-o, näinhän se on. Vivaro,Traffic,Primastar kaikki samaa skeidaa. Etualapallonivelet kestävät hyvällä tuurilla puolivuotta,eli joka katsastukseen ne on laitettava. Koko kone on aivan rasvan/öljyn/jäähd.nesteen/schaissen peitossa ensistartista tehtaalta lähtien. Aivan hirveitä värkkejä ! Mutta eipä lopu hommat asentajalta :lol:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
En huomannut mainintaa Vivarosta, oletettavasti noissa kahdessa ei ole käytännössä mitään eroa?

Mutta eipä tuo ole vielä tielle jättänyt, on siinä jo 12tkm mittarissa...

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Minulla on ollut työautona pari kuukautta Toyota Proace ja vaikuttaa noin 4tkm kokemuksella ihan asialliselta laitteelta. Mitään vikaa tai häiriötä ei vielä ole ollut.
Ainoa oikeasti häiritsevä asia on tavaratilasta kumiseva möly, häiritsee maantienopeuksissa esim. puhelimessa puhumista. Vaikka on työnantajan auto niin taidan oman mukavuuden vuoksi sijoittaa äänieristykseen.

Asiaan, tämä on Alfabbs ja autonvaihtoketju ;)

Olen ajellut nykyisellä 156:lla jo yli 6 vuotta ja haussa on hieman uudempi ja tilavampi Alfa.
Vaatimukset ovat:
- tilavampi kuin 156
- Busso V6, mieluiten 3.2 tai 3.0 myös 2.5 saattaa välttää
- manuaali
- kohtuullisesti tai vähän ajettu
- EI tuning hirvityksiä

Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin 166?
Saa ja pitää vinkata jos vaatimusten mukaisia Alfoja on tiedossa...
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Mää oon ajanu tolla mun Renulla 45000km.
Leimannut sen kaks kertaa huomautuksitta.
Ny laitoin toisen alapallon ja toisen sisäpään ennen tulevaa leimaa.Niin ja takajarrupalatkin oli kuluneet joten vaihdoin nekin.
Laturinkin laitoin viime syksynä.
Ilmastointi toimii, webasto toimii, kone ei syö öljyä eikä vettä ja vetoja piisaa.

Eikä yhtään vikavaloo eikä Check engineä.

Toki tämänkin kanssa on varmasti joku maksanut korjaamoille riittävästi koska paskojahan nämä ovat kaikki.
Uutena ja vähillä metreillä tuntuvat maksavan eniten vikoina.

Sillä mä suosinkin paljon ajettuja.
Omalla menty nyt 345000.
Laatikko vaihdettu varmaan kerran ehkä kaks ja varmaan määkin sen joudun vielä vaihtaan niin hyvin Kernaultti pelaa ja kilometriä tulee. :shock:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Auristo kirjoitti:Minulla on ollut työautona pari kuukautta Toyota Proace ja vaikuttaa noin 4tkm kokemuksella ihan asialliselta laitteelta. Mitään vikaa tai häiriötä ei vielä ole ollut.
Ainoa oikeasti häiritsevä asia on tavaratilasta kumiseva möly, häiritsee maantienopeuksissa esim. puhelimessa puhumista. Vaikka on työnantajan auto niin taidan oman mukavuuden vuoksi sijoittaa äänieristykseen.
Eli ennemmin ostaa Peugeotin alle ja ajaa sillä. Sama auto tuo Proace on, eri maskilla ja ratin keskinupilla. Samasta tehtaastaki tulevat.

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Shuttle kirjoitti:
Auristo kirjoitti:Minulla on ollut työautona pari kuukautta Toyota Proace ja vaikuttaa noin 4tkm kokemuksella ihan asialliselta laitteelta. Mitään vikaa tai häiriötä ei vielä ole ollut.
Ainoa oikeasti häiritsevä asia on tavaratilasta kumiseva möly, häiritsee maantienopeuksissa esim. puhelimessa puhumista. Vaikka on työnantajan auto niin taidan oman mukavuuden vuoksi sijoittaa äänieristykseen.
Eli ennemmin ostaa Peugeotin alle ja ajaa sillä. Sama auto tuo Proace on, eri maskilla ja ratin keskinupilla. Samasta tehtaastaki tulevat.
Kävin talvella hakemassa trailerin kanssa spyderin proacella, ja selkä oli kipeä viikon sen reissun jälkeen.
Eli mun selälle ei ainakaan nuo penkit sovi, ja samaa valitti apumies (mutta molemmat ajelee kappalla normaalisti).

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Savo »

Auristo kirjoitti:Minulla on ollut työautona pari kuukautta Toyota Proace ja vaikuttaa noin 4tkm kokemuksella ihan asialliselta laitteelta. Mitään vikaa tai häiriötä ei vielä ole ollut.
Ainoa oikeasti häiritsevä asia on tavaratilasta kumiseva möly, häiritsee maantienopeuksissa esim. puhelimessa puhumista. Vaikka on työnantajan auto niin taidan oman mukavuuden vuoksi sijoittaa äänieristykseen.

Asiaan, tämä on Alfabbs ja autonvaihtoketju ;)

Olen ajellut nykyisellä 156:lla jo yli 6 vuotta ja haussa on hieman uudempi ja tilavampi Alfa.
Vaatimukset ovat:
- tilavampi kuin 156
- Busso V6, mieluiten 3.2 tai 3.0 myös 2.5 saattaa välttää
- manuaali
- kohtuullisesti tai vähän ajettu
- EI tuning hirvityksiä

Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin 166?
Saa ja pitää vinkata jos vaatimusten mukaisia Alfoja on tiedossa...
Ei taida, mutta kokemuksesta suosittelen. Mulla vaihtui viime syksynä 156 2.5 - > 166 3.0 ja oon erittäin tyytyväinen.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Savo kirjoitti:
Auristo kirjoitti:Minulla on ollut työautona pari kuukautta Toyota Proace ja vaikuttaa noin 4tkm kokemuksella ihan asialliselta laitteelta. Mitään vikaa tai häiriötä ei vielä ole ollut.
Ainoa oikeasti häiritsevä asia on tavaratilasta kumiseva möly, häiritsee maantienopeuksissa esim. puhelimessa puhumista. Vaikka on työnantajan auto niin taidan oman mukavuuden vuoksi sijoittaa äänieristykseen.

Asiaan, tämä on Alfabbs ja autonvaihtoketju ;)

Olen ajellut nykyisellä 156:lla jo yli 6 vuotta ja haussa on hieman uudempi ja tilavampi Alfa.
Vaatimukset ovat:
- tilavampi kuin 156
- Busso V6, mieluiten 3.2 tai 3.0 myös 2.5 saattaa välttää
- manuaali
- kohtuullisesti tai vähän ajettu
- EI tuning hirvityksiä

Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin 166?
Saa ja pitää vinkata jos vaatimusten mukaisia Alfoja on tiedossa...
Ei taida, mutta kokemuksesta suosittelen. Mulla vaihtui viime syksynä 156 2.5 - > 166 3.0 ja oon erittäin tyytyväinen.
Joo kyllä kolmelitraista 166:sta voi tosiaan suositella. Ei ehkä kokonsa takia ihan yhtä hauska ajaa ku 156, mutta jotenkin laadukkaamman tuntuinen ja tietynlaista "ylellisen auton" tuntua.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kyllä se pikkubussokin välttää jos ihan arkiajoon meinaa. Eihän se tietysti mikään raketti ole, mutta joutuisasti kulkee kuitenkin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

heme
Viestit: 517
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja heme »

Jiitee kirjoitti:Ja huoletonta, luotettavaa työkalua ostavahan valitsee auton , jonka toinen elämä jatkuu vaikka Afrikassa..... :wink: You know.
Kalliimpi toki ostettaessa, halvempi käytössä.

JT
Siis Peugeot 504? Saa myös lavallisena versiona, lukkoperä vakiona.

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kaveri on etsimässä tilavaa perheautoa ja on katsellut Mondeoita ja Vectroja, jotka tuohon tarkoitukseen varmasti päteviä onkin.
Itse kiinnitin huomiota Fiat Croman kilpailukykyisiin hintoihin ja ehdotin kaverilleni vaihtoehdoksi sellaista.

Monella foorumilaisellahan tällaisia on ollut ja on edelleen. Mitäpä olette autoista tykänneet? Kaverini epäili tilan riittävyyttä, mutta minusta tilaa näytti olevan suunnilleen saman verran kuin kilpailijoissakin. Bensaa syövät kuljettimet ovat kiikarissa, joten niissä ainakin moottorissa voinee varautua ketju ja kiristin jumppaan Opeleiden tavoin?
Senza cuore saremmo solo macchine

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Vectrat on ihan kauheita kakkalokeroita.

Cromakaan ei mielestäni ole häävi. Itse ostaisin Octavian, Mondeon tai Mazda kutosen. VW Paskattia varmaan moni hehkuttaisi, mutta ne juo bensaa aivan järkyttäviä määriä, varaosat tyyriitä ja pirun tylsä auto ajaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Täältä ääni Nuova Cromalle. Tyylikäs, tilava ja mukava matka-auto ajaa. Jos on käyttöä dieselille, aina parempi. Saa FPT:n myllynkin.

Ainoa yksityiskohta josta en tuollaisessa ole pitänyt on se Saab-tyyliin sijoitettu virtalukko.

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Noista Mondeo on ihan hyvä, jos ajettavuutta painotetaan. Ford on jo pitkään osannut tehdä lähes alfamaisen
ohjauksen. Ei Mazdakaan huono ole ajaa.

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Diesel automaatti Croma löytyy. Tilaa on ainakin matkustamossa hyvin. Aikuinenkin mahtuu takapenkille vaivoitta ja kolme lasta ihan hyvin,joista kahdella koroke. Tavaratila ei varmaan suurin mutta kaksi kiekkokassia ainakin menee ehkä kolmaskin.

Vikoja on ollut lähinnä alustassa. Molemmat etujouset ja alatukivarret. Myös laturi on mennyt ja yksi oven kahva.

Tarkoitus olisi tuolla vielä ajella muutama vuosi eli tyytyväinen olen. Suosittelisin kyllä Dieseliä kulutuksen ja varmaan luotettavuudenkin kannalta. Tai kenties sitten 1.8 bensa.

Tampere -Nurmes- Tampere reissussa kulutus tasan 6 litraa.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mazda 6 (-06) ei muuten ollut hassumpi varsinkaan japsiksi matka-ajossa, mutta penkit ei sovi ainakaan minun selälle ollenkaan. 300km ajoa, valmis fysioterapiaan. Sama toistui pariin otteeseen.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep, kiitoksia poijaat. Välitän kommentit eteenpäin.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

mutt kirjoitti:Mazda 6 (-06) ei muuten ollut hassumpi varsinkaan japsiksi matka-ajossa, mutta penkit ei sovi ainakaan minun selälle ollenkaan. 300km ajoa, valmis fysioterapiaan. Sama toistui pariin otteeseen.
Kutosesta (vm. -06) kokemusta mullakin, kahdesta eri yksilöstä ja tykkäsin ajaa. Siinä vuosimallissa ymmärtääkseni Mondeon kanssa yhtäläisyyksiä alustassa?

Toisessa näistä oli vaan takakontin luukku jo ruosteessa, vaikka on ollutkin varsin tarkalla pidolla. Sisällähän näissä on yllättäen varsin alfamaisen näköisiä yksityiskohtia.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mä kävin Mazda kutosen tutulla automyyjällä koeajamassa melko tuoreeltaan silloin kun ne tulivat vähän ennen kuin hankin ton nykyisen Alfan. Silloin mua jäi aika paljon häiritsemään se kun se ei tuntunut moottoriteillä kulkevan suoraan vaan koko ajan piti pientä ohjausliikettä tehdä. Liekö ollut rengastuksesta , ohjauskulmista vaiko mistä kiinni mutta vähän levoton vaikutelma jäi. Muuten ei mitään pahaa sanottavaa ollut.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kutoset sitten ruostuu. Ihan oikeasti ruostuu. Tarkalla pidolla ollut lähipiirissä kutonen on ruvennut puskemaan oviin ja helmoihin nättiä kukkaa. Tämäpä vielä ruostesuojattuna ja tarkalla pidolla ollut faceliftattu "ei enää ruostumisongelmia" -malli. Muuten ihan jees auto toki ajaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Komppaan Shuttlea.

Ne ruostuu. Ja nopeasti.
Huonohkolla pidolla (eli siis ajetaan vaan + viedään huoltoon, kun aika/kilsat/luulokone käskee) vähän yli 3v ikäinen kutonen oli jo surullista katsottavaa pohjasta. Ei läpimätä, mutta ihan oikeata ruostetta. Ei pelkkää pintarapsua.
Toisaalta k.o yksilöön EI oltu hommattu erillistä ruostesuojausta, liekkö tuo ollut syynä? Tosin voisi kuvitella, että kolaroimaton ja mereen ajamaton yksilö hieman paremmin kestäisi.

Avatar
Auristo
Viestit: 385
Liittynyt: 23 Syys 2006, 11:27
Car(s): Maserati 4200gt
Fiat 500 1.4 Sport
Peugeot 407 Coupe V6 2.7 Diesel
ex. Giulietta 1.4 ma Speciale
ex.166 V6 -04
ex. 156 V6 -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Auristo »

Savo kirjoitti:
Auristo kirjoitti: Olen ajellut nykyisellä 156:lla jo yli 6 vuotta ja haussa on hieman uudempi ja tilavampi Alfa.
Vaatimukset ovat:
- tilavampi kuin 156
- Busso V6, mieluiten 3.2 tai 3.0 myös 2.5 saattaa välttää
- manuaali
- kohtuullisesti tai vähän ajettu
- EI tuning hirvityksiä

Ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin 166?
Saa ja pitää vinkata jos vaatimusten mukaisia Alfoja on tiedossa...
Ei taida, mutta kokemuksesta suosittelen. Mulla vaihtui viime syksynä 156 2.5 - > 166 3.0 ja oon erittäin tyytyväinen.
En nyt ihan sovi autonvaihtoketjuun kun tuli ostettua facelift 166 2.5 tuohon 156:sen rinnalle 8)

Ensivaikutelmat ovat erittäin positiiviset... :)
ex:BMW 1502, 318iS|Saab 99 Turbo, 900Turbo, 9000Turbo|Lancia Thema ieTurbo|Peugeot 405 T16, 306Hdi

elky
Viestit: 61
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 11:02
Paikkakunta: vierumäki

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja elky »

Mulla on vuoden päivät ollu tuollainen -08 Croma facelift 1.9 diiseli manuaali ja ajellut sillä nyt reilun 33tkm.
Tilava auto ihan ok varusteilla edulliseen hintaan(verrattuna muihin vastaaviin laitteisiin samoilla kilometreillä)
Leimalle joutu laittamaan rekisterikilven valon polttimot ja toisen etuparkin lampun. Katsastuksessa tuli sitten bumerangi kuskin puolen takajousesta, Alin kierre poikki n. 5cm matkalta, peilillä huomasi sen.
Muuten ei mitään vikaa ole ollut, kulutus hiukka vajaa 6 litraa satasella, moottoritieajoa n.70% kilometreistä, eikä muutenkaan pihistämällä ajelua.
Mittarissa nyt reilu 140 tkm ja tyytyväinen olen ollut hankintaan, ns. hintansa väärti auto.

Reino_
Viestit: 92
Liittynyt: 25 Marras 2013, 10:45
Car(s): Giulietta MA -11. Ex:159 3.2 Q4, Giulietta MA -12, 156 2.5 V6 -03, 159 2.2jts sw -07, 159 2.4jtdm q-tronic -08, 156 1.8sw
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja Reino_ »

Ihastuin vähän tähän autoon: http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/haku/295129/. Soittelinkin autosta ja kehui muuten siistiksi paitsi tietty joitain kiven iskuja löytyy. Onko kukaan käynyt katsomassa kyseistä autoa tai olisko muuten vaan jollain tietoa tästä? En nyt oo millään kiireellä enkä edes pakolla hankkimassa tuollaista, eli voin hyvin odotella muitakin vaihtoehtoja. Mitäs sanotte hinnasta? en oo paljon bensa koneitten hintoja seurannu joten ei hirveesti tietoa noiden hinnoista yleensä! 8)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Mulla oli uutena ostettu Croma vm. -06 viis vuotta. Sikäls ko muistan oikein ni tilaa oli jumalattomasti. Viishenkisen porukan rojut kahdeks viikoks mahtu peitteen alle. Tosin osaan pakata... Ainoo vika oli oikea etujousi, meni poikki, ei takuuseen (106 t km/yli 5 v. ikää; muistikuva vioista). Tokaan katsastukseen piti vaihtaa kaikki takatukivarret. 2,2 automaatti oli janoinen, mutta oikein kiva matkavaunu. Maantiellä tais kulkea jollain kasilla satasen, ruuhkaliikenteessä meni n. 12 l.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Autonvaihtoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ 159:n hinnat on tippunu nyt pelottavaa tahtia. Mun mielestä tonnin pari liikaa jos on hyvässä kunnossa :)

Vastaa Viestiin