Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Kai kuitenkin ajelit tämän kuvan maisemat läpi? Pololla kierrosaika 15 min. Stop&Go rangaistus ennen Casinoa, kun roskisauto peruutteli radalle! (Toki siitä Casinon edestä ajelin liikennesääntöjen mukaan, eli siinäkohtaa taitaa jokunen metri poiketa GP-radasta sekä tunnelin jälkeisen shikaanin jälkeen en ajanut laiturilla, siinä tulee pidempi pätkä eroa rataan. Muutoin rata kyllä erottuu hienosti, varsinkin kun olin tuolla alle viikko kisasta, katsomotkin oli vasta purkuvaiheessa!
...On muuten toi tunneli vähän julmetun pitkä, korkeuseroja osasin odottaa, mutta en sitä miten kauan tuolla tunnelissa menee!
...On muuten toi tunneli vähän julmetun pitkä, korkeuseroja osasin odottaa, mutta en sitä miten kauan tuolla tunnelissa menee!
- Liitteet
-
- GP-radalla.jpg
- (39.92 KiB) Tiedosto ladattu 6221 kertaa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, jatkaskelen tuolla matkailuketjussa jossakin vaiheessa.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Tulipa ajeltua 200 km punaisella, turboahdetulla ja kaksoiskytkinvaihteistolla varustelulla autolla, jonka ajotietokone puhui italiaa.
Oikein arvasitte, kyseessä oli automaailman ikoni ja tiennäyttäjä VW Golf SininenLiike.
Sinänsä ihan kiva ylläri, kun vuokraamosta oli tilauksessa kehitysmaaversion (=manuaalivaihteinen) Auris tms. Toki Golfinkin olisi saanut, jopa "varmistettuna mallina" ts. vuokraamo takaa, että alle saa juuri tämä mallin eikä jotain kapista Astraa tms. -> hintaakin olisi sitten tullut 50 € tjsp. enemmän...
Kiitämmme:
Oikein arvasitte, kyseessä oli automaailman ikoni ja tiennäyttäjä VW Golf SininenLiike.
Sinänsä ihan kiva ylläri, kun vuokraamosta oli tilauksessa kehitysmaaversion (=manuaalivaihteinen) Auris tms. Toki Golfinkin olisi saanut, jopa "varmistettuna mallina" ts. vuokraamo takaa, että alle saa juuri tämä mallin eikä jotain kapista Astraa tms. -> hintaakin olisi sitten tullut 50 € tjsp. enemmän...
Kiitämmme:
- - Melutaso oli huimasti alempi kuin Giuliettassa. Tosin alla oli jotkin 15" pallot, mutta tuskin ero pelkästään siitä tuli.
- Vakionopeudensäädintä, jonka asetusta saa säädettyä 1 km/h portain, asetus näytetään ajotietokoneen näytöllä ja joka myös pitää asetetun nopeuden eikä vaeltele +/-3 km/h, kuten Giuluetta
- Kantti kertaa kantti muotoilun ansiosta sisällä on avarampi tunnelma ja takakonttikin vaikutti suuremmalta. Oviaukotkin ovat avarammat kuin Giuliettassa.
- Ajettavuudessa ei muuta moittimista kuin jokseenkin tunnottomaksi tehostettu ohjaus. Tälläinenko se joka ainoassa lehtien vertailussa ylistettu ohjaustuntuma nyt sitten on?
- Jousitus oli yllättävän tanakka eli ei jääneet routapatit huomaamatta. Pienen pintanypytyksen/asvaltin karheuden se (tai ne 15" pallot) nieli vähän paremmin.
- Kulkupuolikin ihan OK, johtuen siitä, että vaihteisto tiputteli yllättävän innokkaasti pykäliä alaspäin. Tosin hetken kuluttua hiffasinkin, että olin vahingossa onnistunut laittamaan sport -tilan päälle.
- Näkyvyyttä. Penkki korkealla ja auton "vyötärölinja matalalla". Tosin pienet ikkunat peilien etupuolella ovat turhaa kikkailua, niistä ei mitään näe. Eikä ne sivupeilitkään kovin isot ole (peili on selvästi koppaa pienempi).
- - Varustelussa pieniä puutteita/nuukailua: ilmastointia piti veivata käsin, peruutustutka puuttui, tuulilasinpyyhkijöissäkään ei ilmeisesti automatiikkaa eikä "jälkipyyhkäisyä".
- Sisustus muuten ihan mukiinmenevä, mutta ratti vieläkin muoviseman makuinen kuin G:ssä (=kädet hikoili oikein kunnolla) ja mikä aivopieru se on, että pitää laittaa ratin puoliin mustaa, kiiltävää, muovia, jossa näkyy joka ikinen pölyhiukkanen, sormenjälki ja naarmu. Ratti oli huomattavasti halvemman oloinen kuin muu sisustus.
- Penkkejä. OK, oli kiire päästä ajoon, joten en kaikkia säätömahdollisuuksia tutkinut. Ensimmäinen fiilis oli kuin olisi kirkon penkissä istunut, mutta istuimen lasku yläasennostaan helpotti hieman. Hartioiden kohdalla ei oikein muotoilu istunut ruotooni eikä sivuttaistuesta voinut puhua. Toki penkissä on reilut sivuttaistuet, mutta niiden hyödyntämiseksi kuskin mittojen pitää olla saksalaisen standardin mukaiset = elopaino väh. 100 kg.
- Ohituskiihtyvyys jäi vaisuksi Giuliettaan verrattuna, vaikka numeroiden mukaan tämäkin pitäisi liikkua. Siis ohitukset perinteisellä tyylillä lappu lattiassa aina omalle kaistalle paluuseen saakka.
- Ajotietokoneen ekopelleilyä. Ihmettelin aikani, kun ajotietsikassa välillä vilkkui iso varoitusteksti. Jotain asiaa sillä D-kirjaimesta oli... (italia ei ollut oma valintani, vaan edellisen kuskin jäljiltä). Lopulta päätelin härvelin moittineen minua sport moodin käytöstä.
- Kulutusta. Lehdissä tämän toitotetaan kulkevan pelkällä bensan hajulla ja samaa mieltä oli ajotietokonekin - hetkellisen kulutuksen lukemat seilasivat ihan koko ajan ainakin litran alempana kuin Giuliettalla ts. satasen marssivauhdissa mentiin 5-6 l/100 kulutuksella. Mutta kummasti vaan tankkiin hulahti (ihan täyteen liruteltaessa) 200 km maantieajon jälkeen 15,8 l. Liian lyhythän matka oli luotettavaan mittaukseen ja on mahdollista, ettei tankki ollut alussa ihan täynnä, vaikka mittari olikin tapissa ja rupesi selvästi laskemaan vasta 100 km ajon jälkeen. Mutta noihin ajotietokoneen lukemiin pääsemiseksi pitäisi olettaa, että tankissa oli vajausta 5 litraa.... Jos oletan vajausta olleen vain 2-3 litraa aletaan olla jo lähellä G:n lukemia.
- Valojen logiikka. Illan hämärtyessä rupesi kiinnostamaan, että palaakohan autossa mitään valoja. Valokytkin oli jo autoa ajoon noudettaessa ajovaloasennossa eli sitten viime näkemän on näihinkin saatu ajovaloautomatiikka. Mutta mitkä valot on autossa päällä, kun siinä valokytkimessä palaa merkkivalo parkkien kohdalla, muttei ajovalojen? Piti oikein käydä ulkopuolelta tarkastamassa - ajovalot oli tosiaan päällä. No, kaipa tämä nyt on sitten sitä ylivertaista selkeyttä...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Mini Countryman Cooper S (2011)
Tällainen tuli koeajettua, kun piti poiketa petauspatjaa hakemassa.
Kiitämme
- äärettömän kivaa ohjausta: aika lailla samaa fiilistä kuin 156:ssa aikanaan
- ajo-ominaisuuksia noin muutenkin
- persoonallista matkustamoa ja riittävän suurta nopeusnäyttöä
- ulkonäköä varauksin (vaimo ja lapset)
Moitimme
- muovisen oloista sisustaa
- ulkonäköä varauksin (minä)
- jarrujen poljintuntumaa
- suorituskykyvaikutelmaa: ei tuntunut +180hv autolta
- pienehköä tavaratilaa
Voisihan tuollaisellakin ajella.
Tällainen tuli koeajettua, kun piti poiketa petauspatjaa hakemassa.
Kiitämme
- äärettömän kivaa ohjausta: aika lailla samaa fiilistä kuin 156:ssa aikanaan
- ajo-ominaisuuksia noin muutenkin
- persoonallista matkustamoa ja riittävän suurta nopeusnäyttöä
- ulkonäköä varauksin (vaimo ja lapset)
Moitimme
- muovisen oloista sisustaa
- ulkonäköä varauksin (minä)
- jarrujen poljintuntumaa
- suorituskykyvaikutelmaa: ei tuntunut +180hv autolta
- pienehköä tavaratilaa
Voisihan tuollaisellakin ajella.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^tuo oli vissiin saanu murskatuomion jossain ulkomaalaisessa käytettyjen testissä. Ne muovit alkaa vissiin rämisemään aika hyvin ja muutenkin auto oli "pehmennyt" kiitettävästi. No testit on testejä.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Sekalainen koeajoketju
Ajoin pari päivää sitten Mini Cooper 1.6 motilla. Rämisi muuten hurjasti siinäkin muovit, oli yllättävän äänekas ja moottori oli todella aneeminen. Täytyy kirjoittaa tästä jossain välissä koeajoraportti.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin tyypittämässä Miniä - jätti aika ristiriitaiset fiilikset:
http://www.tyypit.fi/mini-cooper-1-6-16v/
http://www.tyypit.fi/mini-cooper-1-6-16v/
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Sekalainen koeajoketju
Työkaverilla oli myös Cooper S.. ei montakaan vuotta vanha auto ja sisustan räminä aivan infernaalinen. Kauhean kiva, hauska ja nätti kippo aivan pilalla.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^Totta. Tosiaan tuon voisi antaa anteeksi edullisemmalle autolle, mutta Minin myyntihintaa ( uutena ja käytettynä ) tuo seikka pistää esiin kyllä aika raskaasti. Kai noi kuntoon saisi kun purkaisi paneleita irti laittaisi kunnolla kiinni, mutta...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Oliko S-malli muuten paljonkin reippaampi liikkumaan kuin tuo vapari?Shakal kirjoitti:Työkaverilla oli myös Cooper S.. ei montakaan vuotta vanha auto ja sisustan räminä aivan infernaalinen. Kauhean kiva, hauska ja nätti kippo aivan pilalla.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vs: Sekalainen koeajoketju
Hassua ja hävettävää, kun nykyisen huomioi omistajatahon.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^eikös juur ollu jossain lehdessä/netissä, että penari alkaa tekemään minejä halavemmalla. Siis myyntihintataso pysyy saman, katteet vain kohilleen.
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikös tuon saarivaltion teknisiin laitteisiin ole aina pätenyt sanonta "it's not broken, it's british".
Hans Helmut ja Wolfgang jatkavat kokoonpanon laatua tutulla brittityylillä.
Hans Helmut ja Wolfgang jatkavat kokoonpanon laatua tutulla brittityylillä.
Re: Sekalainen koeajoketju
paha sanoa kun siitä on pitkä aika kun olen tuollaista vaparina ajanut.Smacket kirjoitti:Oliko S-malli muuten paljonkin reippaampi liikkumaan kuin tuo vapari?Shakal kirjoitti:Työkaverilla oli myös Cooper S.. ei montakaan vuotta vanha auto ja sisustan räminä aivan infernaalinen. Kauhean kiva, hauska ja nätti kippo aivan pilalla.
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
MG B ja Alfa Romeo Spider Veloce 2000 tuli koeajettua samana päivänä.
Mielenkiintoisia autoja kummatkin paperilla ja tavallaan hyvin samantyylisiä muutenkin eli pieniä, vanhoja ja kaksipaikkaisia avoautoja. Kumpikaan yksilö ei sytyttänyt niin paljoa että olisi minun auto mutta lähempänä Alfa Romeo sitä kuitenkin oli.
MG B oli ajettavuudeltaan, korin sovituksiltaan, toiminnaltaan ja jopa fiilikseltään lähempänä saksalaista koulukuntaa kuin brittiläistä. Kaikki toimi hienosti ja autolla olisi voinut vaikka samantien lähteä ajamaan 400 kilsan päähän. Moottori veti alhaalta puhtaasti ja siististi mutta 1.8 litran työntötankokone ei ollut mitenkään kierrosherkkä tai urheilullinen vaan enemmänkin sellainen puurtaja. Auto oli hyvin modernin tuntuinen kun ottaa huomioon suunnittelun ajankohdan.
Spider oli puolestaan paljon eloisampi, kierrosherkempi ja epätarkempi. Siis italialainen. Spiderillä ei paljon yli 200km päivämatkaa välttämättä haluaisi tehdä mutta vastaavasti pienille teille Spider olisi paljon hauskempi vaihtoehto.
Mielenkiintoisia autoja kummatkin paperilla ja tavallaan hyvin samantyylisiä muutenkin eli pieniä, vanhoja ja kaksipaikkaisia avoautoja. Kumpikaan yksilö ei sytyttänyt niin paljoa että olisi minun auto mutta lähempänä Alfa Romeo sitä kuitenkin oli.
MG B oli ajettavuudeltaan, korin sovituksiltaan, toiminnaltaan ja jopa fiilikseltään lähempänä saksalaista koulukuntaa kuin brittiläistä. Kaikki toimi hienosti ja autolla olisi voinut vaikka samantien lähteä ajamaan 400 kilsan päähän. Moottori veti alhaalta puhtaasti ja siististi mutta 1.8 litran työntötankokone ei ollut mitenkään kierrosherkkä tai urheilullinen vaan enemmänkin sellainen puurtaja. Auto oli hyvin modernin tuntuinen kun ottaa huomioon suunnittelun ajankohdan.
Spider oli puolestaan paljon eloisampi, kierrosherkempi ja epätarkempi. Siis italialainen. Spiderillä ei paljon yli 200km päivämatkaa välttämättä haluaisi tehdä mutta vastaavasti pienille teille Spider olisi paljon hauskempi vaihtoehto.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
MGB:llä en ole koskaan päässyt ajamaan mutta mielestäni Spiderin päivämatkan pituutta rajoittaa lähinnä istuimen kummallinen muotoilu (berberin kohdalle osuva "makkara") ja kaasujalan omituinen asento. Kritiikki koskee siis kakkossarjalaisia, ainakin penkki on käsittääkseni uudemmissa versioissa mukavampi.
Suoraan tuo kyllä kulkee jos on kunnossa, ja kakstonnarilla on maantienopeuksissa leppoisaa ohittaa vaikka viitosella.
Katto kiinni ajettaessa melua on kyllä riittävästi, rätti alhaalla taas ei ainakaan itseäni häiritsevästi.
Suoraan tuo kyllä kulkee jos on kunnossa, ja kakstonnarilla on maantienopeuksissa leppoisaa ohittaa vaikka viitosella.
Katto kiinni ajettaessa melua on kyllä riittävästi, rätti alhaalla taas ei ainakaan itseäni häiritsevästi.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Sekalainen koeajoketju
Spider omistaa siis samaa vaivaa mitä tuo 90? kaasupoljin niin luonnottomassa asennossa että 20min ajon jälkee nilkka huutaa kuolemaa
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Mulla kuolee yleensä polvi - kaasupoljin on niin takana että kaasujalkaa täytyy kannatella koukussa. Tosin se polvi ei ole ihan huippukuosissa muutenkaan.
Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella marakatilla tuon konttorin mitoitusta on alun perin testattu.
Olisi mielenkiintoista tietää minkälaisella marakatilla tuon konttorin mitoitusta on alun perin testattu.
- Epäkelpokeräilijä -
- TeroPee
- Viestit: 1128
- Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
- Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Koeajo oli niin lyhyt etten kiinnittänyt huomiota kaasujalan asentoon. Varsinaiselta ergonomian riemuvoitolta tuo Spider ei kuitenkaan vaikuttanut. Voimaa ja joustavuutta moottorissa tosiaan oli oikein mukavasti. Eihän tuolla autolla varmasti kovin pitkiä päivämatkoja tulisi tehtyä, jos sillä Helsingistä Porvooseen, Hämeenlinnaan tai Turkuun jaksaisi ajaa niin se varmaan riittäisi enemmän kuin hyvin.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Joku vuosi sitten pörrättiin kinnerillä ympäri Savonmuata, ja homman lopuksi pöräytettiin Savonlinnasta Nurmijärvelle muistaakseni yhdellä pysähdyksellä. Ei se minusta mitenkään pitkältä keikalta tuntunut vaan siltä pohjalta mieleen tuli että tällähän voisi käydä vaikka Italiassa kääntymässä
Tottumuskysymyshän se ainakin osaltaan on, toiset kuulemma tykkäävät harrastaa kusiaispesässä istumistakin.
Tottumuskysymyshän se ainakin osaltaan on, toiset kuulemma tykkäävät harrastaa kusiaispesässä istumistakin.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Sekalainen koeajoketju
Kaverini antoi ajaa vm.89 mersua, kun kaukaa tulleena sanoi että "minähän en Vaasassa aja"
Olinpas yllättynyt. Oli järisyttävän hyvä ajaa! Olen aiemminkin mersuilla ajellut, mutta ajettavuus on ollut kovin "laivamainen" ja tunnoton. Tuossa yksilössä oli kaikki kohdallaan, erittäin hyvä kytkin, aivan järkyttävän hyvä perstuntuma, ja se mitä myös jäi mieleen niin jäätävän paskat jarrut
Todella käteensopiva oli kyllä vanha mersu. Yllätyin kyllä ihan täysin, koska muut mersut joilla olen ajellut, eivät ole oikein olleet samalla aaltopituudella kansani.
Olinpas yllättynyt. Oli järisyttävän hyvä ajaa! Olen aiemminkin mersuilla ajellut, mutta ajettavuus on ollut kovin "laivamainen" ja tunnoton. Tuossa yksilössä oli kaikki kohdallaan, erittäin hyvä kytkin, aivan järkyttävän hyvä perstuntuma, ja se mitä myös jäi mieleen niin jäätävän paskat jarrut
Todella käteensopiva oli kyllä vanha mersu. Yllätyin kyllä ihan täysin, koska muut mersut joilla olen ajellut, eivät ole oikein olleet samalla aaltopituudella kansani.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota Avalon Limited 2014:
+ maantielaivojen aatelia, eli suuntavakaa, hiljainen ja jousitusmukavuus kohdallaan
+ 3.5l/268hp miellyttävää joustavuutta ja rennonterhakkaa menoa. Mennään miten haluat, mutta sivistyneesti. Lancia paranisi lähes Maserati-luokkaan tuollaisella motilla!!
+ istuimet edessä ja takana tukevat ja mukavat. Ainutlaatuiset Toyotassa...?
+/- ohjaus. Tuntoa vaille ok. Tarkka ja maantielle sopiva, mutta vähän etäiseksi jää ote tienpintaan. Parasta Toyotaa silti mitä vastaan on tullut.
- en keksi, paitsi että on Toyota. Ulkonäkö ei onneksi viittaa merkkiin mitenkään, joten menisi Suomessa vaikka Jaguarista
on tylsää, että Kekkoslovakiassa kukaan ei muka tarvitse tuollaista. Ei ole muuten edes perso bensalle, maantiellä helppoa päästä alle 8l/100km, jopa seitsemän litran pintaan 60mph vauhdeissa
+ maantielaivojen aatelia, eli suuntavakaa, hiljainen ja jousitusmukavuus kohdallaan
+ 3.5l/268hp miellyttävää joustavuutta ja rennonterhakkaa menoa. Mennään miten haluat, mutta sivistyneesti. Lancia paranisi lähes Maserati-luokkaan tuollaisella motilla!!
+ istuimet edessä ja takana tukevat ja mukavat. Ainutlaatuiset Toyotassa...?
+/- ohjaus. Tuntoa vaille ok. Tarkka ja maantielle sopiva, mutta vähän etäiseksi jää ote tienpintaan. Parasta Toyotaa silti mitä vastaan on tullut.
- en keksi, paitsi että on Toyota. Ulkonäkö ei onneksi viittaa merkkiin mitenkään, joten menisi Suomessa vaikka Jaguarista
on tylsää, että Kekkoslovakiassa kukaan ei muka tarvitse tuollaista. Ei ole muuten edes perso bensalle, maantiellä helppoa päästä alle 8l/100km, jopa seitsemän litran pintaan 60mph vauhdeissa
Re: Sekalainen koeajoketju
Olen monesti ihmetellyt tätä että miksei Toyota myy suomessa yhtään edes lähellä autoa muistuttavaa kapinetta, mutta esimerkiksi jenkkilässä kyllä.Kivijärvi kirjoitti:Toyota Avalon Limited 2014:
+ maantielaivojen aatelia, eli suuntavakaa, hiljainen ja jousitusmukavuus kohdallaan
+ 3.5l/268hp miellyttävää joustavuutta ja rennonterhakkaa menoa. Mennään miten haluat, mutta sivistyneesti. Lancia paranisi lähes Maserati-luokkaan tuollaisella motilla!!
+ istuimet edessä ja takana tukevat ja mukavat. Ainutlaatuiset Toyotassa...?
+/- ohjaus. Tuntoa vaille ok. Tarkka ja maantielle sopiva, mutta vähän etäiseksi jää ote tienpintaan. Parasta Toyotaa silti mitä vastaan on tullut.
- en keksi, paitsi että on Toyota. Ulkonäkö ei onneksi viittaa merkkiin mitenkään, joten menisi Suomessa vaikka Jaguarista
on tylsää, että Kekkoslovakiassa kukaan ei muka tarvitse tuollaista. Ei ole muuten edes perso bensalle, maantiellä helppoa päästä alle 8l/100km, jopa seitsemän litran pintaan 60mph vauhdeissa
Todella typerää jättää tuollainen vain muihin maihin, joku saattaisi täällä jopa pitää tuollaisesta. Sehän olisi syntiä se.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Mihinkähän sfääreihin Avalonin hinta nousisi Suomessa - olisiko se jo liian houkutteleva vaihtoehto Lexukselle? Toisaalta, jostain syystä Avalon ei taida olla tarjolla koko Euroopassa, päätellen siitä että Mobile.de:n tarjonta on tasan 1 kpl ja sekin panssaroitu.
Aika monella merkillähän Suomen myyntimallit on rajattu mahdollisimman ankeiksi. Jos ei muuten, niin edes vaaleaa sisustusta (vaaleasta nahasta nyt puhumattakaan) ei saa edes tilaamalla moneen merkkiin. Musta tai harmaa kangas lienee jossain salaisessa Trafin ohjeessa edelleen määritelty ainoaksi sallituksi verhoilumateriaaliksi alle 50 ke autoissa.
Aika monella merkillähän Suomen myyntimallit on rajattu mahdollisimman ankeiksi. Jos ei muuten, niin edes vaaleaa sisustusta (vaaleasta nahasta nyt puhumattakaan) ei saa edes tilaamalla moneen merkkiin. Musta tai harmaa kangas lienee jossain salaisessa Trafin ohjeessa edelleen määritelty ainoaksi sallituksi verhoilumateriaaliksi alle 50 ke autoissa.
Järkiautoilija
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Tämä mies puhuu (jälleen) asiaa!
Jotenkin ymmärrän että ison mallivalikoiman ylläpitoa varten pitää järjestää varaosien saatavuus ja kouluttaa jonkinmoinen huolto-organisaatio, mutta mitä ihmeen iloa siitä voi olla kenellekään että tähän maahan ei vaaleaa verhoilua tahdo saada edes tehdastilauksena?
Jotenkin ymmärrän että ison mallivalikoiman ylläpitoa varten pitää järjestää varaosien saatavuus ja kouluttaa jonkinmoinen huolto-organisaatio, mutta mitä ihmeen iloa siitä voi olla kenellekään että tähän maahan ei vaaleaa verhoilua tahdo saada edes tehdastilauksena?
- Epäkelpokeräilijä -
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Avalon kilpailee varmaan Suomessa Lexuksen (ES350) kanssa, mutta ymmärtääkseni Jenkeissä ero tavallisen ja premiumin välillä on selkeämpi kuin meillä. TS. merkkien kesken ei käydä tosissaan kilpailua haittaavassa määrin. Toi ES350 on samalla pohjalevyllä kuin Avalon,eikä lyhyen tutustumisen pohjalta tarjoa mitään ekstraa (paitsi hinnassa). Tyyli on toki omansa, muttei välttämättä edes parempi. Ne kun on niitä makuasioita.
jos Suomessa Lexus tarttis saada, on ihan fiksua ettei ES-sarjaa tuoda. iS vastaa nuoreen makuun (on muuten siisti kokonaisuus) ja GS varttuneempaan. Turha tuollaista massa-ES:ää siinä välissä pitää. Jenkki pitää vaan tuota IS:ää liian nuorten autoja. Mainoksetkin viittaavat 30v juppeihin ostajakohteena, joten pitää olla vakavampi vaihtoehto olemassa.
jos Suomessa Lexus tarttis saada, on ihan fiksua ettei ES-sarjaa tuoda. iS vastaa nuoreen makuun (on muuten siisti kokonaisuus) ja GS varttuneempaan. Turha tuollaista massa-ES:ää siinä välissä pitää. Jenkki pitää vaan tuota IS:ää liian nuorten autoja. Mainoksetkin viittaavat 30v juppeihin ostajakohteena, joten pitää olla vakavampi vaihtoehto olemassa.
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Sekalainen koeajoketju
Peugeot 106 1.5D XL 1997. Ajettu 372 tkm.
+ Pösö
+ Siisti sisältä ja päältä kilometreihin nähden.
+ Ihan jees ajettava pieneksi autoksi.
+ Pienet ylläpitokulut
+ Mielyttävän näköinen pikkuauto
- Ihan liian pieni meikäläiselle. En saanut ollenkaan kunnollista ajoasentoa
- Saatanan laiska
+ Pösö
+ Siisti sisältä ja päältä kilometreihin nähden.
+ Ihan jees ajettava pieneksi autoksi.
+ Pienet ylläpitokulut
+ Mielyttävän näköinen pikkuauto
- Ihan liian pieni meikäläiselle. En saanut ollenkaan kunnollista ajoasentoa
- Saatanan laiska
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
Re: Sekalainen koeajoketju
Fiesta ST Mountunen viripaketilla.
+ Loistava moottori
+ Fantastinen ajettava
+ Hyvät jarrut
+ Penkki- poljin- vaihteisto ja rattituntuma saatu aivan täydelliseksi.
+ Ei paha kulutus
+ Hyvännäköinen
- Pieni kontti ja korkea lastauskynnys
- Avain kun perusfiestasta
- Ei ole mun.
Hauskin auto miesmuistiin. Ei ihme että kaikki autolehdet kehuvat maasta taivaisiin.
+ Loistava moottori
+ Fantastinen ajettava
+ Hyvät jarrut
+ Penkki- poljin- vaihteisto ja rattituntuma saatu aivan täydelliseksi.
+ Ei paha kulutus
+ Hyvännäköinen
- Pieni kontti ja korkea lastauskynnys
- Avain kun perusfiestasta
- Ei ole mun.
Hauskin auto miesmuistiin. Ei ihme että kaikki autolehdet kehuvat maasta taivaisiin.
Re: Sekalainen koeajoketju
^Lisää vielä kaiuttimista tulevat moottoriäänet.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Onko tässäkin? Olen luullut, että sitä tekevät vain premiumgermaanit.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Onko tässäkin? Olen luullut, että sitä tekevät vain premiumgermaanit.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Toi ois kyllä eri kiva varuste, ei tarttis suulla päristää. Pitkillä matkoilla tulee huulet kipeeks.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
Eiks sillon kun kuski on tuossa pisteessä niin kannattais mennä juttelee jollekin?lerppu kirjoitti:Toi ois kyllä eri kiva varuste, ei tarttis suulla päristää. Pitkillä matkoilla tulee huulet kipeeks.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
^Ei pidä unohtaa, että aika moni sanoo samaa jo Alfalla ajamisesta .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Sekalainen koeajoketju
Fiestassa moottoriäänet onneksi on auton omat, vaikka vahvistuvatkin kajareista. Uudessa sportti-cliossahan on ajotietokoneen kautta valittavissa eri moottoriäänia, sen saa mm. kuulostamaan sisältä Nissan GTR:ltä tai vanhalta Alpine 110-Rellulta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
Ihan älyttömiä juttuja nuo moottoriäänet kajareista yms...jotai soundracer turhaketta...imo
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Se on siitä hyvä, että jos niistä halutaan kuuron mummon mielestä edes etäisesti realistiset, tarttee äänentoiston olla roimasti parempi kuin mitä autoissa normaalisti ensiasennuksena on.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Kahvit lensi näppäimistölle...Polforea kirjoitti:^Ei pidä unohtaa, että aika moni sanoo samaa jo Alfalla ajamisesta .
Oon nimittäin muutaman kerran kuullut tuon mielipiteen joko suoraan tai kierrellen.
Enkä välitä niistä edelleenkään
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuo äänet kajarista juttu on huomattavasti halvempi ratkaisu, kuin imu-ja pakopuolen rakentaminen siten , että maukas ääntely tulee luonnostaan. Vi*tu, tommoset vehkeet arvostan ihan yhtä korkealle kuin riisikippoloiset.
Eli sinne, mihin aurinko ei paista.
Eli sinne, mihin aurinko ei paista.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllä väittäisin että uusimman Fiesta ST:n äänet ovat luonnolliset, lukuunottamatta imuputkesta haarottuvaa erillistä putkea joka menee tulipeltiin.
Täytyy vielä varmistaa asia huomenna. Ellei joku jotain faktaa netistä löydä.
Focus ST:ssä ainakin näin.
Täytyy vielä varmistaa asia huomenna. Ellei joku jotain faktaa netistä löydä.
Focus ST:ssä ainakin näin.
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, sen äänet on ihan omat, vahvistuu kabiiniin vaan sen "käytävän" kautta.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota GT86 manuaali
Pitkään halunnut kokeilla ym. auto ja tarkistaa onko oikeasti vanhan koulukunnan ajopeli. Sopivasti oli myös manuaali lootalla varustettu yksilö.
Kiittämme:
-Koneen äänet, joita kuuluu myös sisälle.
-lyhytliikeinen, raskaskäytöinen ja tarkka vaihteisto.
-ajoasento+hyvin onnistunut kuljettajan penkki, joka on mukava ja pitävä.
-ohjaus, joka on tarkka ja hyväpainoinen näin modernille autolle.
-Hyvin perä lähtee sivulle kun liikenneympyrässä painaa riittävän syvälle kaasua 2 vaihteella.
Moittimme:
-suorituskyky. Painavampi 166 turbo oli paljon nopeampi kaikissa tilanteissa.
-vaihteiden välitykset. 5 ja 6 vaihteilla ei oikein kiihtyy, joutuu kepittää jatkuvasti. 5 vaihteellakin 3 litrainen 164 lähtee paaaaljon paremmin.
-ämpäri muuovia joka puolella, ikkunan katkaisijat jopa ilman merkkia ja valoistusta.
-Ratti, joka näyttää halvalta tarvike osalta, samoin kuin keskikonsolin näyttö.
-Jopa sellainen "musiikki fani" kuin ak on huomannut kaiuttimien "laadun".
-takatilat. Vaikka on aika kookas coupe, taakse ei juuri mahdu muut kuin kääpiöt. Takatilat ovat nimittäin yhta pienet kuin GTV:ssa.
kaikki kaikkiaan pitkästä aika löytyi suomessa myytävä auto, joka herättänyt edesj jonkinlaiset positiiviset tunteet. Kauniimpi koppa ja asianmukainen merkki keulassa niin olisi kunnon moderni alfa. ahh alfa, alfa...
Pitkään halunnut kokeilla ym. auto ja tarkistaa onko oikeasti vanhan koulukunnan ajopeli. Sopivasti oli myös manuaali lootalla varustettu yksilö.
Kiittämme:
-Koneen äänet, joita kuuluu myös sisälle.
-lyhytliikeinen, raskaskäytöinen ja tarkka vaihteisto.
-ajoasento+hyvin onnistunut kuljettajan penkki, joka on mukava ja pitävä.
-ohjaus, joka on tarkka ja hyväpainoinen näin modernille autolle.
-Hyvin perä lähtee sivulle kun liikenneympyrässä painaa riittävän syvälle kaasua 2 vaihteella.
Moittimme:
-suorituskyky. Painavampi 166 turbo oli paljon nopeampi kaikissa tilanteissa.
-vaihteiden välitykset. 5 ja 6 vaihteilla ei oikein kiihtyy, joutuu kepittää jatkuvasti. 5 vaihteellakin 3 litrainen 164 lähtee paaaaljon paremmin.
-ämpäri muuovia joka puolella, ikkunan katkaisijat jopa ilman merkkia ja valoistusta.
-Ratti, joka näyttää halvalta tarvike osalta, samoin kuin keskikonsolin näyttö.
-Jopa sellainen "musiikki fani" kuin ak on huomannut kaiuttimien "laadun".
-takatilat. Vaikka on aika kookas coupe, taakse ei juuri mahdu muut kuin kääpiöt. Takatilat ovat nimittäin yhta pienet kuin GTV:ssa.
kaikki kaikkiaan pitkästä aika löytyi suomessa myytävä auto, joka herättänyt edesj jonkinlaiset positiiviset tunteet. Kauniimpi koppa ja asianmukainen merkki keulassa niin olisi kunnon moderni alfa. ahh alfa, alfa...
Nothing beats cubic inch
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
volvo c 70 T5 summum cabrio, 2008
+tehokas, 230 hv ja turbo liikuttaa ihan mukavasti
+vaihteisto 6 v manuaali, tarkka ja mukava käyttää
+nahkapenkit ja tilat
+alusta urheilullisen jämäkkä mutta kyyti kuitenkin mukavaa
+varusteet
- kojelauta, keskikonsoli + instrumentit ehkä liian pelkistetty
- en muuta keksi
voisi hyvikin olla sellainen kiesi jonka voisin ostaakin. ihan kivan näköinen ja mukava ajaa. lyö 159:n ajossa, ulkonäöltään ei katto kiinni ehkä pärjää 159:lle vaikka on tosi hyvännäkönen.
+tehokas, 230 hv ja turbo liikuttaa ihan mukavasti
+vaihteisto 6 v manuaali, tarkka ja mukava käyttää
+nahkapenkit ja tilat
+alusta urheilullisen jämäkkä mutta kyyti kuitenkin mukavaa
+varusteet
- kojelauta, keskikonsoli + instrumentit ehkä liian pelkistetty
- en muuta keksi
voisi hyvikin olla sellainen kiesi jonka voisin ostaakin. ihan kivan näköinen ja mukava ajaa. lyö 159:n ajossa, ulkonäöltään ei katto kiinni ehkä pärjää 159:lle vaikka on tosi hyvännäkönen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Kun nyt autonvaihtoketjussa on kehuttu Mondeota, kävin kokeilemassa sellaista. Vm. 2010, 46 tkm ajettu, 2.0 EcoBoost (240 hv) automaatti. Kyllä se autolta tuntui, mutta en pysty perustelemaan 30.000 euron hintaa.
+ Tilava. Takapenkkiä en koeponnistanut, mutta kuljettajan paikalle mahtuu ja tavaratila on hykerryttävän kookas. Mihin muut tämän kokoluokan viistoperät ovat kadonneet? (No, on niitä joitakin, mutta harvassa).
+ Näkyvyys on pitkäselkäiselle kuljettajalle kelvollinen, ts. keskitasoa parempi
+ Kaksoiskytkinvaihteisto toimi todella nätisti. Sitä ei käytännön ajotilanteissa erota momentinmuunninautomaatista, jos ei erikseen rupea tarkkailemaan vaihtoja. En tosin kiusannut erikoistilanteilla, mutta normaaliajossa - erityisesti ruuhkassa ryömintää kokeillessa ja pysäköidessä - aivan toista luokkaa kuin saman ikäisen Golfin DSG.
+ Maantieajossa varsin vakaan ja miellyttävän tuntuinen. Isommat heitot menevät nätisti, mutta jousitus on vähän pintakova. Kuoppaista hiekkatietä ei löytynyt koeajolenkillä, mutta yksi lyhyt tietyömaapätkä kuitenkin. Tuollaisella täkäläisittäin hyvällä sorapinnalla alusta toimi nätisti. Ohjaustunto on huikeasti parempi kuin ekan sukupolven Focuksessa, joka on edellinen edes jollain tapaa vertailukelpoinen ajamani Ford.
+ Perävaunupainot ovat hyvää tasoa.
- Melu. Rengasmelu on melkoinen, vaikka rengaskoko on ihan maltillinen 215/50(?)R17.
- Penkin säädöt. Luulin nahkapenkeissä olevan aina sähkösäädöt, mutta käsin piti veivata. Etureunan korkeussäätöä ei ole, joten oikea reisi keikkuu ilmassa.
- Hiukan vajavainen varustelu muutenkin. En tiedä mitä "Titanium Business" tarkoittaa, mutta ei ainakaan mitään erityistä. Parkkitutka sentäs näytti olevan.
- Sisustan muovisuus vähän pistää silmään, mutta ei kai tässä(kään) hintaluokassa parane vielä muuta odottaakaan. Ei siinä mitään jos se olisi rehellisesti mustaa muovia, mutta hopean tai alumiinin väriseksi maalattu muovi vähän pistää silmään. No, tämän kanssa voi aina elää. En vain ymmärrä, miksi sitä muovisuutta pitää erikseen korostaa maalaamalla se muovi etäisesti metallia muistuttavaksi. Taitaa olla ns. henkilökohtainen ongelmani, koska monella merkillä tuota plastomiinia näytetään harrastavan.
+ Tilava. Takapenkkiä en koeponnistanut, mutta kuljettajan paikalle mahtuu ja tavaratila on hykerryttävän kookas. Mihin muut tämän kokoluokan viistoperät ovat kadonneet? (No, on niitä joitakin, mutta harvassa).
+ Näkyvyys on pitkäselkäiselle kuljettajalle kelvollinen, ts. keskitasoa parempi
+ Kaksoiskytkinvaihteisto toimi todella nätisti. Sitä ei käytännön ajotilanteissa erota momentinmuunninautomaatista, jos ei erikseen rupea tarkkailemaan vaihtoja. En tosin kiusannut erikoistilanteilla, mutta normaaliajossa - erityisesti ruuhkassa ryömintää kokeillessa ja pysäköidessä - aivan toista luokkaa kuin saman ikäisen Golfin DSG.
+ Maantieajossa varsin vakaan ja miellyttävän tuntuinen. Isommat heitot menevät nätisti, mutta jousitus on vähän pintakova. Kuoppaista hiekkatietä ei löytynyt koeajolenkillä, mutta yksi lyhyt tietyömaapätkä kuitenkin. Tuollaisella täkäläisittäin hyvällä sorapinnalla alusta toimi nätisti. Ohjaustunto on huikeasti parempi kuin ekan sukupolven Focuksessa, joka on edellinen edes jollain tapaa vertailukelpoinen ajamani Ford.
+ Perävaunupainot ovat hyvää tasoa.
- Melu. Rengasmelu on melkoinen, vaikka rengaskoko on ihan maltillinen 215/50(?)R17.
- Penkin säädöt. Luulin nahkapenkeissä olevan aina sähkösäädöt, mutta käsin piti veivata. Etureunan korkeussäätöä ei ole, joten oikea reisi keikkuu ilmassa.
- Hiukan vajavainen varustelu muutenkin. En tiedä mitä "Titanium Business" tarkoittaa, mutta ei ainakaan mitään erityistä. Parkkitutka sentäs näytti olevan.
- Sisustan muovisuus vähän pistää silmään, mutta ei kai tässä(kään) hintaluokassa parane vielä muuta odottaakaan. Ei siinä mitään jos se olisi rehellisesti mustaa muovia, mutta hopean tai alumiinin väriseksi maalattu muovi vähän pistää silmään. No, tämän kanssa voi aina elää. En vain ymmärrä, miksi sitä muovisuutta pitää erikseen korostaa maalaamalla se muovi etäisesti metallia muistuttavaksi. Taitaa olla ns. henkilökohtainen ongelmani, koska monella merkillä tuota plastomiinia näytetään harrastavan.
Järkiautoilija
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin koeponnistamassa uusitun Insignian kun kerta vanhasta tykkään aika paljonkin. Vanhan korimallin edustajaa tullut ajettua joitakin tuhansia kilometrejä 2.0 litraisella dieselillä ja automaattina. Eli nyt oli vuorossa sama moottori/vaihteisto, mutta faceliftattuna.
+Sport versio hillityn tyylikäs
+OPC Line sisäosat hienoja
+Keskikonsolin nappulahelvetti kadonnut, tilalla iso näyttö
+Melua vähemmän kuin vanhassa farkussa, vaikka alla oli R18
+Tuntuu menevän paremmin, ilmeisesti näissä on uusittu takarakennetta vrt. edellinen korimalli
+Bosen vehkeet kuulostivat hyviltä
+Sporttipenkit ovat juurikin passelit
-En fanittanut mittaristosta ennen, enkä nyt. Ei kuitenkaan mikään dealbreaker
-Farkuksi takaloota tosi pieni ja epäkäytännöllinen edelleen
=Ei muuta keksi. Hyvä auto tuo Insignia on, näppärä, hyvännäköinen OPC-line paketilla sisältä ja sporttina ulkoa (koko korin ympäri menee helmat, isommat vanteet yms.). Mukava lulla ja saa nelivedonkin. Ostaisin jos olisi tarvetta. Alta 40ke saa dieselin automaattina ja varusteita vielä niin paljon kuin jaksaa pistää, tarjousta pyytäessä reilu 42k hinta laskettiin pyöreäään 39k hintaan, mikä on tuollaisesta autosta aika jees.
+Sport versio hillityn tyylikäs
+OPC Line sisäosat hienoja
+Keskikonsolin nappulahelvetti kadonnut, tilalla iso näyttö
+Melua vähemmän kuin vanhassa farkussa, vaikka alla oli R18
+Tuntuu menevän paremmin, ilmeisesti näissä on uusittu takarakennetta vrt. edellinen korimalli
+Bosen vehkeet kuulostivat hyviltä
+Sporttipenkit ovat juurikin passelit
-En fanittanut mittaristosta ennen, enkä nyt. Ei kuitenkaan mikään dealbreaker
-Farkuksi takaloota tosi pieni ja epäkäytännöllinen edelleen
=Ei muuta keksi. Hyvä auto tuo Insignia on, näppärä, hyvännäköinen OPC-line paketilla sisältä ja sporttina ulkoa (koko korin ympäri menee helmat, isommat vanteet yms.). Mukava lulla ja saa nelivedonkin. Ostaisin jos olisi tarvetta. Alta 40ke saa dieselin automaattina ja varusteita vielä niin paljon kuin jaksaa pistää, tarjousta pyytäessä reilu 42k hinta laskettiin pyöreäään 39k hintaan, mikä on tuollaisesta autosta aika jees.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin kanssa koeponnistamassa Insomn... ei kun Insignian, kun automyyjä yllytti. Moottorina 1,6 SIDI ja automaattivaihteisto.
+ Alusta toimii huonolla pinnalla, kuoppaisella soratiellä ja töppäreissä todella nätisti. Nimenomaan huonolla pinnalla se on mukavin, jolla muistan ajaneeni. Alkoi epäilyttää, onko Thesiksen Skyhookissa jotain pielessä... Nyt myös ymmärrän, miksi väki ajelee hidastetöyssyistä yli niin suruttomasti (ja sekös varaosakauppiasta naurattaa? Eivät ne tukivarret voi kestää sitä kovin pitkään, millään merkillä).
+ Hiljainen. Auton oma melu niin renkaista kuin moottorista oli saatu todella mukavalle tasolle. Toisaalta ulkoa tuli liikennevaloissa seisoessa hälyä niin, että piti tarkastaa onko joku ikkuna raollaan. Ei ollut.
+ Sisustukseen saa valita sekä värin että materiaalin, mikä ei ole tässä hintaluokassa ollenkaan itsestään selvää. Samoin lisävarustelistalta voi nähtävästi valita myös säälliset penkit. Vakiojakkarat ovat ihan ok, mutta lisää säätöjä hiukan kaipaisi ja ne pitää siis muistaa tilata lisävarusteina.
- Näkyvyys. Nyt ymmärrän miksi liikenteessä ajetaan kuin ei katsottaisi lainkaan eteen - eihän tästä(kään) näe eteen, eikä paljon taaksekaan. A-pilari levenee silmien korkeudella huiman leveäksi, taustapeili peittää näkyvyyden keskilinjasta oikealle ja ulkopeilit ovat pienet kolmiot. Mihin tahansa katveeseen mahtuu keskikokoinen pakettiauto.
- Moottorin ja vaihteiston toiminta ei oikein sytyttänyt. Hiukan vähemmän tempoilevan tuntuinen kuin sama (?) laatikko 1,4 turbo-Astrassa, mutta tämä voi olla pelkkä mielikuva paremman äänieristyksen vuoksi. Tai sitten tuo isompi moottori tarjoilee hieman enemmän vääntöä ja sallii siksi rauhallisemman vaihto-ohjelman. Silti vaihteiston ääripäitä käytetään herkästi ja vaikka laatikko sinänsä vaihtaa ihan nätisti, tuntuu kierrosten poukkoilu parin pykälän yli hyppiessä rauhattomalta. Sinänsä auto kiihtyy tai hidastuu tasaisesti ja nykimättä.
- Ohjaus. Kulkee kyllä suoraan ilman paimentamista, mutta minun makuuni tuntumaa saisi olla enemmän.
- Kojelaudan heijastukset tuulilasissa häiritsivät. Ne tulevat sen verran reunoille, etteivät haittaa mitenkään näkyvyyttä. Silt oni hiukan outoa, että tuollaisia jätetään - tai paremminkin tehdään, ne kun ovat peräisin kojelautaa kiertävästä kiiltävästä koristelistasta.
- En saanut ilmastointia toimimaan miellyttävästi. Vaikka ohjaisi puhalluksen vain tuulilasille, kylmä ilma työnnetään jotakuinkin suoraan nenälle. Thesiksen vedoton ilmastointi alkaa tuntua entistäkin hienommalta keksinnöltä.
- Käsijarrun automatiikka ei toiminut. Auto oli uusi, alle 200 km ajettu. Yksilövika varmasti, mutta esittelyautossa vähän nolo.
Näkyvyys on tuossa ehdottomasti pahin miinus. Muuten siinä saa melkoisen paljon autoa rahayksiköllä eräisiinkin ns. premiumeihin tai sen kaltaisiin verrattuna. Tuo voimalinjan toiminta lienee väistämätön seuraus siitä, että yritetään saada yli 1600-kiloinen auto liikkumaan pienellä moottorilla ja säällisellä kulutuksella. En ole ajanut muiden merkkien vastaavia keksintöjä, mutta pelkään saman ilmiön tulevan sielläkin väistämättä vastaan. Sen kanssa täytynee siis elää, tai sitten harrastaa mörkömoottoreita. Arvaan kyllä kumpaa raati suosittelee
+ Alusta toimii huonolla pinnalla, kuoppaisella soratiellä ja töppäreissä todella nätisti. Nimenomaan huonolla pinnalla se on mukavin, jolla muistan ajaneeni. Alkoi epäilyttää, onko Thesiksen Skyhookissa jotain pielessä... Nyt myös ymmärrän, miksi väki ajelee hidastetöyssyistä yli niin suruttomasti (ja sekös varaosakauppiasta naurattaa? Eivät ne tukivarret voi kestää sitä kovin pitkään, millään merkillä).
+ Hiljainen. Auton oma melu niin renkaista kuin moottorista oli saatu todella mukavalle tasolle. Toisaalta ulkoa tuli liikennevaloissa seisoessa hälyä niin, että piti tarkastaa onko joku ikkuna raollaan. Ei ollut.
+ Sisustukseen saa valita sekä värin että materiaalin, mikä ei ole tässä hintaluokassa ollenkaan itsestään selvää. Samoin lisävarustelistalta voi nähtävästi valita myös säälliset penkit. Vakiojakkarat ovat ihan ok, mutta lisää säätöjä hiukan kaipaisi ja ne pitää siis muistaa tilata lisävarusteina.
- Näkyvyys. Nyt ymmärrän miksi liikenteessä ajetaan kuin ei katsottaisi lainkaan eteen - eihän tästä(kään) näe eteen, eikä paljon taaksekaan. A-pilari levenee silmien korkeudella huiman leveäksi, taustapeili peittää näkyvyyden keskilinjasta oikealle ja ulkopeilit ovat pienet kolmiot. Mihin tahansa katveeseen mahtuu keskikokoinen pakettiauto.
- Moottorin ja vaihteiston toiminta ei oikein sytyttänyt. Hiukan vähemmän tempoilevan tuntuinen kuin sama (?) laatikko 1,4 turbo-Astrassa, mutta tämä voi olla pelkkä mielikuva paremman äänieristyksen vuoksi. Tai sitten tuo isompi moottori tarjoilee hieman enemmän vääntöä ja sallii siksi rauhallisemman vaihto-ohjelman. Silti vaihteiston ääripäitä käytetään herkästi ja vaikka laatikko sinänsä vaihtaa ihan nätisti, tuntuu kierrosten poukkoilu parin pykälän yli hyppiessä rauhattomalta. Sinänsä auto kiihtyy tai hidastuu tasaisesti ja nykimättä.
- Ohjaus. Kulkee kyllä suoraan ilman paimentamista, mutta minun makuuni tuntumaa saisi olla enemmän.
- Kojelaudan heijastukset tuulilasissa häiritsivät. Ne tulevat sen verran reunoille, etteivät haittaa mitenkään näkyvyyttä. Silt oni hiukan outoa, että tuollaisia jätetään - tai paremminkin tehdään, ne kun ovat peräisin kojelautaa kiertävästä kiiltävästä koristelistasta.
- En saanut ilmastointia toimimaan miellyttävästi. Vaikka ohjaisi puhalluksen vain tuulilasille, kylmä ilma työnnetään jotakuinkin suoraan nenälle. Thesiksen vedoton ilmastointi alkaa tuntua entistäkin hienommalta keksinnöltä.
- Käsijarrun automatiikka ei toiminut. Auto oli uusi, alle 200 km ajettu. Yksilövika varmasti, mutta esittelyautossa vähän nolo.
Näkyvyys on tuossa ehdottomasti pahin miinus. Muuten siinä saa melkoisen paljon autoa rahayksiköllä eräisiinkin ns. premiumeihin tai sen kaltaisiin verrattuna. Tuo voimalinjan toiminta lienee väistämätön seuraus siitä, että yritetään saada yli 1600-kiloinen auto liikkumaan pienellä moottorilla ja säällisellä kulutuksella. En ole ajanut muiden merkkien vastaavia keksintöjä, mutta pelkään saman ilmiön tulevan sielläkin väistämättä vastaan. Sen kanssa täytynee siis elää, tai sitten harrastaa mörkömoottoreita. Arvaan kyllä kumpaa raati suosittelee
Järkiautoilija
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Sekalainen koeajoketju
...jotta saadaan säästettyä rahaa laatikkoremppaan. En oikein osaa luottaa siihen, että tuolla tavalla toimiva laatikko olisi ongelmaton seuraavat 300tkm. Ei tietysti ensimmäisen ostajan ongelmia.Isola kirjoitti: Tuo voimalinjan toiminta lienee väistämätön seuraus siitä, että yritetään saada yli 1600-kiloinen auto liikkumaan pienellä moottorilla ja säällisellä kulutuksella.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Jotain miedosti mielenvastaistahan siinä on, että 1,4- tai 1,6-litrainen bensamoottori käy moottoritienopeudessa hitaammin kuin 2,4-litrainen diesel.
Järkiautoilija
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Nykyaikana yli 150 000 ajetut on jo romurautaa, silloin pitää panna se paaliin ja ostaa uusi.mutt kirjoitti:...jotta saadaan säästettyä rahaa laatikkoremppaan. En oikein osaa luottaa siihen, että tuolla tavalla toimiva laatikko olisi ongelmaton seuraavat 300tkm. Ei tietysti ensimmäisen ostajan ongelmia.Isola kirjoitti: Tuo voimalinjan toiminta lienee väistämätön seuraus siitä, että yritetään saada yli 1600-kiloinen auto liikkumaan pienellä moottorilla ja säällisellä kulutuksella.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Sekalainen koeajoketju
Viimeksi käytiin velipojan kanssa testailemassa uusi Mazda kuusi ( ) ja Renault Megane. Molemmat farkkuina. Mazda oli dieselautomaatti, farmarikorilla ja ihan kivoilla varusteilla. Moottorista lähti todella mystinen särisevä ääni, mietittiin jo että ei voi kyllä olla mikään ehjä laitos. Häiritsi koko koeajon ajan, esiintyi lähinnä matalilla kierrosluvuilla. Laatuvaikutelma noin muuten oli kyllä kohdallaan, ei ollut ämpärimuovia ja kaikki tuntui ihan kivalta. Liikkui ihan kivasti, vaihteisto toimi ihan hyvin ja alusta oli mainio, riittävän mukava mutta kuitenkin jämäkkä mutkiin ajettaessa. Ohjaustuntuma olikin sitten jotain ihan muuta, keskitti kyllä ihan hyvin maantiellä ja auto meni suoraan, mutta tuntuma oli jotenkin "tarramainen". Eli ratti ei tahtonut liikkua oikein mihinkään, ja sitten kun liikkui niin tuntui että ei ollut mitään kontrollia. Kuin tasapainottelisi pallon päällä, hyvin mystinen Ja se melutaso, ei herranjumala. Periaatteessa ihan kiva auto, laadukkaan oloinen ja toimiva, mutta tuo melutaso ja ohjaustuntuman epämääräisyys pilasivat kokonaisuuden täysin. Myös penkki alkoi ahdistaa vartin ajon jälkeen, vaikka alkuun tuntuikin ihan napakalta.
Meganessa olikin sitten näitä uudempia pieniä bensaturboja ja manuaalivaihteisto. Eihän se liikkunut yhtään mihinkään, olikohan siinä papereissa ollut joku 115 heppaa. Vaihteisto oli ihan kiva ja täsmällinen ja helppo ajettava. Melutasoltaan paljon hiljaisempi kuin Mazda. Laatuvaikutelma oli taas aivan kamala, harmaata jenkkimuovia jokapuolella, narisee ja paukkuu. Ohjaustuntuma oli paljon parempi. Menee myös kivasti suoraa maantiellä, mutta paljon loogisempi ajettava, mutkissa tuntee jokseenkin minne auto on menossa. Alusta oli paljon pehmeämpi kuin Mazdassa, otti nuo ikävät hidastetöyssyt paljon paremmin ja muutenkin oli mukavampaa kyytiä, kallistelua oli kuitenkin enemmän. Kokonaisuutena kuitenkin japseja edellä.
Täytyy tässä vaiheessa kuitenkin todeta, että kun on koeajanut kaikki nämä tämän sukupolven suosikkifarkut, niin enpä toisaalta ihmettele, että siellä keikkuu skoda myyntitilastojen kärjessä. On se keskimäärin kuitenkin tasapainoisin käyttöauto hinta-laatusuhteeltaan, vaikka muuta joku haluaisi väittääkin. Volkkarin Golf on aivan ylihintainen, koska siinä ei saa mitään lisää. Seat Leon taas on lähellä Skodaa, mutta laittaisin kuitenkin rahat Octaviaan, tosin tämä on ehkä kysymys ulkonäön ja statuksen suhteen.
Itse ostin sitten Opel Astran. Se johtui lähinnä siitä, että Opeliin sai parhaat penkit (jos kiinnostaa, niin Opelin AGR-penkeistä saa lisätietoa googlesta). Opel on kokonaisuutena samaa luokkaa kuin nuo VAG-tuotteet, kuten on myös Ford Focus. Focus on kyllä ehdottomasti ajettavin tästä porukasta. Lähinnä lähtisin katsomaan, että mikä liike antaa parhaan tarjouksen mistäkin.
Mutta ei se Tekniikan Maailma ole ihan väärässä kuitenkaan, vaikka vag-konsernin aina ykköseksi laittaakin. Kun vähän katselee niitä asioita mitä niissä autoissa on vertailussa painotettu ja mitä itse arvostaa, niin voi noihin jokseenkin kuitenkin luottaa. Ei muuta kun koeajolle vaan, niin kauan ainakin kun Alfalla ei ole farkkua tarjolla
Meganessa olikin sitten näitä uudempia pieniä bensaturboja ja manuaalivaihteisto. Eihän se liikkunut yhtään mihinkään, olikohan siinä papereissa ollut joku 115 heppaa. Vaihteisto oli ihan kiva ja täsmällinen ja helppo ajettava. Melutasoltaan paljon hiljaisempi kuin Mazda. Laatuvaikutelma oli taas aivan kamala, harmaata jenkkimuovia jokapuolella, narisee ja paukkuu. Ohjaustuntuma oli paljon parempi. Menee myös kivasti suoraa maantiellä, mutta paljon loogisempi ajettava, mutkissa tuntee jokseenkin minne auto on menossa. Alusta oli paljon pehmeämpi kuin Mazdassa, otti nuo ikävät hidastetöyssyt paljon paremmin ja muutenkin oli mukavampaa kyytiä, kallistelua oli kuitenkin enemmän. Kokonaisuutena kuitenkin japseja edellä.
Täytyy tässä vaiheessa kuitenkin todeta, että kun on koeajanut kaikki nämä tämän sukupolven suosikkifarkut, niin enpä toisaalta ihmettele, että siellä keikkuu skoda myyntitilastojen kärjessä. On se keskimäärin kuitenkin tasapainoisin käyttöauto hinta-laatusuhteeltaan, vaikka muuta joku haluaisi väittääkin. Volkkarin Golf on aivan ylihintainen, koska siinä ei saa mitään lisää. Seat Leon taas on lähellä Skodaa, mutta laittaisin kuitenkin rahat Octaviaan, tosin tämä on ehkä kysymys ulkonäön ja statuksen suhteen.
Itse ostin sitten Opel Astran. Se johtui lähinnä siitä, että Opeliin sai parhaat penkit (jos kiinnostaa, niin Opelin AGR-penkeistä saa lisätietoa googlesta). Opel on kokonaisuutena samaa luokkaa kuin nuo VAG-tuotteet, kuten on myös Ford Focus. Focus on kyllä ehdottomasti ajettavin tästä porukasta. Lähinnä lähtisin katsomaan, että mikä liike antaa parhaan tarjouksen mistäkin.
Mutta ei se Tekniikan Maailma ole ihan väärässä kuitenkaan, vaikka vag-konsernin aina ykköseksi laittaakin. Kun vähän katselee niitä asioita mitä niissä autoissa on vertailussa painotettu ja mitä itse arvostaa, niin voi noihin jokseenkin kuitenkin luottaa. Ei muuta kun koeajolle vaan, niin kauan ainakin kun Alfalla ei ole farkkua tarjolla
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Onkos tämä nyt se saksalaisista premium-autoista tunnettu mutteriohjaus?Rauta kirjoitti:Ohjaustuntuma olikin sitten jotain ihan muuta, keskitti kyllä ihan hyvin maantiellä ja auto meni suoraan, mutta tuntuma oli jotenkin "tarramainen". Eli ratti ei tahtonut liikkua oikein mihinkään, ja sitten kun liikkui niin tuntui että ei ollut mitään kontrollia. Kuin tasapainottelisi pallon päällä, hyvin mystinen
Millä moottorilla ja vaihteistolla? Myönnettäköön tässä, että erinäisistä syitä kävin joitakin aikoja sitten koeajamassa Astran. Se oli kiusallisen ok:n tuntuinen monin tavoin, mutta ohjaus oli minun makuuni tunnoton ja sitä pienen turbomoottorin ailahtelevuutta automaatin parina ei tahtonut jaksaa. Sama mitä valittelin Insigniankin kohdalla. Astraa pitäisi kai käydä vielä ulkoiluttamassa vähän pidemmällä eli tuossa normaalissa arkiajoympäristössäni, joka on sekalainen kokoelma kaikkea kuoppaisesta kärrytiestä moottoritiehen.Rauta kirjoitti:Itse ostin sitten Opel Astran. Se johtui lähinnä siitä, että Opeliin sai parhaat penkit (jos kiinnostaa, niin Opelin AGR-penkeistä saa lisätietoa googlesta). Opel on kokonaisuutena samaa luokkaa kuin nuo VAG-tuotteet, kuten on myös Ford Focus. Focus on kyllä ehdottomasti ajettavin tästä porukasta. Lähinnä lähtisin katsomaan, että mikä liike antaa parhaan tarjouksen mistäkin.
En tiedä viitsinkö antaa Fordille enää tilaisuutta. Merkki pilasi Focus Mk1:n kanssa perusteellisesti laatumielikuvansa (jos nyt edes oli mitä pilata). Kymmenessä vudessa ehtii kai moni asia muuttua, mutta voiko niin paljon...?
Järkiautoilija