



Valvoja: Moderators
sun kommentit on aina aika ärsyttäviä mua kohtaan etkä yleensä tunnu tietävän mistä puhut. Mulla on monen tuhannen euron edestä kuitteja (yksikään ei ole minun ajaltaniAlfissimo kirjoitti:Vakuutusyhtiön ja vahinkotarkastajan kautta, sitten päättävät auton arvon, laskevat korjauskustannukset ja kannattaako korjata.
Jos haluavat lunardiin, kannattaa kysyä paljon saat rahaa jos itse korjaat/korjautat omasta toimesta.
Pahoittelut tapahtuneesta, veikkaan lunastusta ja rahaa n.2000-2500e jos sitäkään. Jos vain kuvia autosta ennen tapahtunutta ja mahd. iso pino kuitteja tehdyistä korjauksista, auttavat taistelua vakuutusyhtiön kanssa.
Now we're talkingScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Niiden kuittien kanssa voi vaan äkkiä olla sama juttu kuin autoa myydessä, eli maksajan kannalta on yks lysti paljonko rahaa on mennyt, yleensä vain kunto ja hinta kiinnostaa.
Eiköhän vahinkotarkastaja katso Pörssistä kolmilitraisten yleisen hintatason ja arvo sen perusteella jotain. Jos auto on ehjä ja suht siisti niin kai siitä ainakin kolme tonnia pitäisi saada.
Jos joku kommenttini on niin kovasti ärsyttänyt, niin tarkoitus ei ole ollut, eikä todellakaan mitenkään henkilökohtaisella tasolla, mulla ei ole mitään sua vastaan.gYdEbUh kirjoitti:sun kommentit on aina aika ärsyttäviä mua kohtaan etkä yleensä tunnu tietävän mistä puhut.
Tuota summaahan ei pidä ottaa millään muotoa henk.koht. loukkauksena, enhän ole nähnyt autoasikaan, vaan pointtini oli tämä:gYdEbUh kirjoitti:2 tonnii on aika 'ärsyttävästi' alakanttiin.
Voi olla että Rasviksen mainitsema kolme tonnia on lähempänä myynti-ilmoitusten perusteella, mutta itse ajattelen ajaessani noin 2000-2500 euroa, tuolla summallahan ei saa vastaavaa kulkinetta, joten pyrin mahdollisuuksien mukaan välttämään ns. lunastustilanteita.KJS kirjoitti:Lunastuksessa tahtoo aina varsinkin vanhemman auton kohdalla olla aika huonot korvaussummat
Jatketaan täällä.onefromnorth kirjoitti:Harmillinen juttu! Ilmeisesti henkilövahinkoja ei tullut kun auto ei ollut liikkeellä eikä käynnissä? Mitä tapahtui, peruuttiko rekka päälle, vai iskivätkö termiitit?
Vakuutustarkastajan kanssa pitää olla tiukkana! Niiden tehtävänä kun on painaa korvaussummaa alaspäin. Asiakkaan tehtävänä on toimia samoin toiseen suuntaan. Muuten lopputuloksesta tulee vinoutunut. Jos asiakas löysäilee, lopputulos muodostuu vakuutusyhtiötä suosivaksi.
Hyvä kikka jolla saa vakuutustarkastajan yleensä järkiinsä: Kuuntele ensin hänen tarjouksensa. Ilmoita sitten, että et usko että tuolla summalla vastaanlaista autoa kykenet löytämään. Mutta koska vakuutusyhtiöllä on paremmat kontaktit, yhtiö voi etsiä ja ostaa tilalle samanlaisen (kunto, väri, varustelu, moottori tms.) auton. Tepsii yleensä ainakin jos keskustellaan siitä, korjataanko auto vai lunastetaanko se alamittaisella summalla.
Jos auto ei todellakaan ole yli 3500 euron arvonen on lapsellista pyytää 5000, samantien voisi pyytää 10000, pitävät vaan idioottina90 kirjoitti:no purkuosia on hyvinkin saatavissa satakuusnepaan.. tiedossa on vaikka kokonainen varaosa-auto jos nikseen tulee..![]()
vanhaan autoon muutenkaan kannata välttämättä A-osaa käyttää, karkaa helposti kustannukset käsistä..
mutta vedä ihmeessä vaatimus kunnolla yläkanttiin, tuon viisitonnia olisit voinut vaatia helposti..kolme ja puolitonnia olisi ollut silloin melko varma saanti..
ei siinä mitään lapsellista ole mutta jos haluat tanssia vakuutusyhtiön pillin mukaan ja luopua autostasi ilmaiseksi niin siitä vaan..gYdEbUh kirjoitti: Jos auto ei todellakaan ole yli 3500 euron arvonen on lapsellista pyytää 5000, samantien voisi pyytää 10000, pitävät vaan idioottina![]()
no itsekkin parit lievät kolarikorjaukset suorittaneena kannattaa ottaa rahat ja pitää auto sekä metsästää itse ne osat ja korjata autokin itse niin pitkälle kuin suinkin mahdollista..no kaikillahan ei tämmöiseen resursseja tietenkään ole...Alleggerita kirjoitti: uu kyllä noita osia varmaan löytyy käytettynä, mutta kysymys onkin siitä mistä löytää semmoisen pajan joka alkaa niitä sitten metsästämään. Kaippa vakuutusyhtiöt siitäkin jotain maksavat, mutta oma kokemukseni on että mielellään ne vaan tilaa uutta ja pistää sitten kärryn ulos odottamaan.
Ei ollut tarkoitus vähätellä neuvoasi se oli hyvä, kiitti. Uskon itse tilanteessa olleena että vaikka olisin sanonut arvoksi 5000e niin ei vakuutusyhtiö yli 3500 antaisi, josta aioin pitää kiinni90 kirjoitti:ei siinä mitään lapsellista ole mutta jos haluat tanssia vakuutusyhtiön pillin mukaan ja luopua autostasi ilmaiseksi niin siitä vaan..gYdEbUh kirjoitti: Jos auto ei todellakaan ole yli 3500 euron arvonen on lapsellista pyytää 5000, samantien voisi pyytää 10000, pitävät vaan idioottina![]()
![]()
itsellä tuo vedätys onnistui varsin hyvin..toki siitä aikaa on mutta myös muilla tutuilla tuoreempia vastaavia kokemuksia.
eräs kaveri sai 1400€rahaa ja sai pitää auton(75TS) kun eräs rouva peruutti tila-autolla keulaan pahki, vaihtoon menee maski, puskuri ja ehkä konepelti..varsin hyvä korvaus kun varaosa auton voi saada jopa pariin sataan erkkiin josta löytyy kaikki tarvittavat osat