Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Sinne se meni. Italiaan jää Ferrari, Lancian katuihin ruostuvat käyttikset ja Costa Concordia.Savo kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 25?ext=rss
Ostaako volsu muutakin kun alfan?


- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Miksi haluisivat luopua Fiatista? Katsos kun sieltä ne pienipäästöiset tulee, jolloinka konsernilla on resursseja tehdä isoja (Fefet)...
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: Uutisia Alfa Romeosta
Keulalle 1.4 atsiih ja laatikoksi dsg. Viimeiset naulat arkkuun. Sääli. No, johan sitä voi iänkin puolesta siirtyä vaikka mannelavettiin.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Aquatica kirjoitti:Miksi haluisivat luopua Fiatista? Katsos kun sieltä ne pienipäästöiset tulee, jolloinka konsernilla on resursseja tehdä isoja (Fefet)...
"Marchionne says VW-rumor is ridiculous German fantasy"
joo jos Fiat ei merkkinä myisi niin paljon Brasiliassa voisi olla senkin merkin loppu lähellä...muuallahan se on melko kuollut kuten Alfa ja Lanciakin...
Re: Uutisia Alfa Romeosta
OT, mutta Costa Concordia lähti tänään aamulla Genovaan paloiteltavaksi.Pujazuba kirjoitti:Sinne se meni. Italiaan jää Ferrari, Lancian katuihin ruostuvat käyttikset ja Costa Concordia.Savo kirjoitti:http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 25?ext=rss
Ostaako volsu muutakin kun alfan?![]()

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Jos kuitenkin PSA?
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 410336/304
Eiköhän tässä JOTAIN ole tapahtumassa. Jos ei muuta, niin Fiatin henkilöautotuotannon nurin meno vanhentuneen ja suppean malliston takia.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/ ... 410336/304
Eiköhän tässä JOTAIN ole tapahtumassa. Jos ei muuta, niin Fiatin henkilöautotuotannon nurin meno vanhentuneen ja suppean malliston takia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Uusi MiTo QV sisältäpäin. Huomaathan oikean määrän polkimia!
- Liitteet
-
- MiTo QV uusi sisusta.jpg
- (34.64 KiB) Tiedosto ladattu 4336 kertaa
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Uutisia Alfa Romeosta
sieltähän puuttuu 1...
No joka tapauksessa takaisin asiaan:
VW:llä tuntuu olevan halua ostaa joka merkki (ja tehdä niistä kaikista samanlaisia) mutta viimeaikojen uutisten perusteella, on VW:lläkin vähän pakka sekasin, pirkkamersu ja Porsche riitelevät keskenään eikä Suzukikaan jaksannut yhteistyötä hirveän pitkään. Liikaa merkkejä sanon minä.

No joka tapauksessa takaisin asiaan:
VW:llä tuntuu olevan halua ostaa joka merkki (ja tehdä niistä kaikista samanlaisia) mutta viimeaikojen uutisten perusteella, on VW:lläkin vähän pakka sekasin, pirkkamersu ja Porsche riitelevät keskenään eikä Suzukikaan jaksannut yhteistyötä hirveän pitkään. Liikaa merkkejä sanon minä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Uutisia Alfa Romeosta
Joo, yksi pedaali on näemmä tilattava tehtaalta jälkitoimituksenalerppu kirjoitti:Uusi MiTo QV sisältäpäin. Huomaathan oikean määrän polkimia!

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^Heikalla noita varmaan on jo hyllyssä. 

- Poksu
- Viestit: 161
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
- Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Nyt se on sitten "varmaa". Sergio oikein jyrähtää.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Uutisia Alfa Romeosta
"Volkswagenin tiedetään olleen kiinnostunut jo vuosia Alfa Romeo -brändistä, mutta Fiat aikoo huonosta menestyksestä huolimatta pitää merkin itsellään ja investoida merkkiin useita miljardeja seuraavien vuosien aikana."Poksu kirjoitti:Nyt se on sitten "varmaa". Sergio oikein jyrähtää.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu
noni, nyt tulee uusia juttuja! mitoon ja giuliettaan saatu uus sisusta niin tuleeko nyt 159:iä uusilla polkimilla markinoille?

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Parhaita uutisia pitkään aikaan, italialaisuus ja Alfa Romeo kulkevat käsi kädessä.Poksu kirjoitti:Nyt se on sitten "varmaa". Sergio oikein jyrähtää.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-128 ... -auto-ospu

Nyt vaan toivotaan, että niitä uusia malleja alkaa tulemaan.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Tämä ei ollut uutinen ollenkaan. Sama laulu on kuultu aiemminkin, nyt vaan joutuivat toistamaan. Ei ole kansanautoilijat vielä tiputtaneet tarpeeksi rahaa pöytään. Uusien mallien suhteen toiveikkuus on hiipunut, mitään ei ole tapahtunut, vain liittojen kanssa ovat saaneet sovittua tehtaiden ja työvälineiden käytöstä!




Re: Uutisia Alfa Romeosta
Mitenköhän AR:lle olisi käynyt, jos se olisi seurannut VW:n, Audin ja Bemulin viitoittamalla tiellä ja tehnyt periaatteessa samaa keulaa, ja muutakin osaa autosta, viimeiset 15-16 -vuotta. Eli olisi faceliftattu 156:sta like mad ja jätetty mulkosilmät suunnittelematta. Toki jos Usa:n markkinoille olis päästy aiemmin 159, joka itselleni on jonkinlainen faceliftaus ulkonäkönsä puolesta 156:een, olisi menestynyt varmasti jotenkin siellä - Brerasta nyt puhumattakaan.
Mut koittaisivat nyt jotain. Eivätkä unohtaisi sähkö- ja vetyautoja siinä samalla. Kun Tesla sun muut saa ton homman kunnolla pyörimään teknisesti, se on kuluttajamarkkinoilla morjens otto-,diesel-, wankel- jne.- moottoreille. Vaikka kuinka tulis huippuunsa kehitettyä 1750tbi:tä helvetin kevyellä alumiinilokolla ja 300 hv:lla, en jaksa enää uskoa,että sähköautojen aamunkoitto nro 2 menis reisille.
Mut koittaisivat nyt jotain. Eivätkä unohtaisi sähkö- ja vetyautoja siinä samalla. Kun Tesla sun muut saa ton homman kunnolla pyörimään teknisesti, se on kuluttajamarkkinoilla morjens otto-,diesel-, wankel- jne.- moottoreille. Vaikka kuinka tulis huippuunsa kehitettyä 1750tbi:tä helvetin kevyellä alumiinilokolla ja 300 hv:lla, en jaksa enää uskoa,että sähköautojen aamunkoitto nro 2 menis reisille.
- Giallo Pozzuoli
- Viestit: 1930
- Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Mä en usko että puhtaat sähköautot tulee koskaan olemaan muuta kuin marginaaliautoja. Tuorein osoitus on Toyota, joka dumppasi sähköautot vaikka ne oli aika pitkälle jo kehittäneet niitä teknisesti. Toyotan tekniikkapomo Mitsuhisa Kato totesi ettei sellaista tekniikkaa ole vielä keksitty joka tekisi sähköautoista käytännöllisiä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ja taas uutisia: http://www.autoedizione.com/marchionne- ... lfa-maser/
Paljon puhutaan ja kätellään. Tehkää välillä autoja!
Paljon puhutaan ja kätellään. Tehkää välillä autoja!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^No mutta ensi vuonna tulee uusi Alfa, kun Marchionne on nyt luvannut!
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Saakohan ne ensi vuodeksi edes tuota maahantuontikuviota kuntoon? Fiat on hädin tuskin vielä top-30 listalla -82% myynnillään, Alfa on tippunut sieltä jo ajat sitten ja myynti on käytännössä 0.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Kylläpä tulee BMW mieleen. 500hp Giulia GTA? En usko. Mutta toivottavasti olen väärässä 

Abarth 500 Esseesse
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Näyttäis olevan enempi vähempi photoshopattu Giuliettasta..
Toivottavasti tulee tuotantoon.
Toivottavasti tulee tuotantoon.
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Lupaavaa, mutta toivottavasti ei tule tuollaisella "G-keulalla" - taitaa Giulietta muutenkin jakaa mielipiteitä keulan puolesta...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Eniten kiinnostaa se, että käytetäänkö Giulian pohjana Ghibliä vai jotain uutta alustaa. Giuliettan alusta ei riitä M3 vastustajaksi, kuten ei raskaat jenkitkään.
Ai niin: Pitkään on ollut sellainen fiilis, että Alfa olisi myynnissä. Iso pomo vakuuttaa, että ei olisi, mutta yhteistyö mahdolista. Kääntäkääs päänne Mazdan suuntaan, siellä voi olla jotain muutakin menossa kuin Spider.
Ai niin: Pitkään on ollut sellainen fiilis, että Alfa olisi myynnissä. Iso pomo vakuuttaa, että ei olisi, mutta yhteistyö mahdolista. Kääntäkääs päänne Mazdan suuntaan, siellä voi olla jotain muutakin menossa kuin Spider.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta
V6 kirjoitti:uutta http://europe.autonews.com/article/2014 ... re-giorgio

Re: Uutisia Alfa Romeosta
joo ja kukakohan ne ongelmat aiheutti? its Mr Marchionne kun pisti rahahanat kiinni, eli oikeasti tossa pitäs lukea Mr Marchionne is one reason for Fiat's financial troubles in Europe. 

Re: Uutisia Alfa Romeosta
Marchione ei mitään ongelmia ole aiheuttanut vaan ohjannut tätä jättiyritystä läpi aika rankan ajan. Markkinat nämä ongelmat on aiheuttanut.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^silti toiset pärjää hyvin läpi rankkojen aikojen. tuskin yksi henkilö on vastuussa koko konsernin ahdingosta. eikös sielläkin päin yhtiöllä ole hallitus joka päättää asioista, valitsee tj:n eikä silleen et koko shitti on "one man show"
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^Kyllä jotkut harvat ovat pärjänneet hyvin mutta Fiat on yksi niistä jonka olisi pitänyt olla konkassa nyt ja se että niin ei käynyt on ihme. Itse ainakin nostan hattua tälle ryhmälle mutta matka on vielä kesken ja toivotaan että tämä jatkuva lisäaika tuo kestäviä tuloksia.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Pujazuba kirjoitti:Marchione ei mitään ongelmia ole aiheuttanut vaan ohjannut tätä jättiyritystä läpi aika rankan ajan. Markkinat nämä ongelmat on aiheuttanut.
no tasan on jos Alfalla on 2 vanhaa mallia myynnissä niin miten se voisikaan tuottaa talolle rahaa, kumma kun se markkina ei ole muille aiheuttanut ongelmia, muut merkit ovat syöneet hyvää tahtia Fiat Groupin osuuden
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^
Kyllä muillakin merkeillä on ihan aitoja ongelmia. Euroopassa lienee VW ja ehkä BMW sellaiset, jotka tekee edes voittoa?
PSA:han on konkurssin partaalla notkunut jo kauan ja on se kai jo jossain kiinalaisomistuksessa tätänykyä. Saabilla oli malleja tarjolla, mutta kuis kävikään?
Volvosta en tiedä, mutta ilmeisesti silläkään mitenkään juhlissa mennä...
Kyllä muillakin merkeillä on ihan aitoja ongelmia. Euroopassa lienee VW ja ehkä BMW sellaiset, jotka tekee edes voittoa?
PSA:han on konkurssin partaalla notkunut jo kauan ja on se kai jo jossain kiinalaisomistuksessa tätänykyä. Saabilla oli malleja tarjolla, mutta kuis kävikään?
Volvosta en tiedä, mutta ilmeisesti silläkään mitenkään juhlissa mennä...
Re: Uutisia Alfa Romeosta
VW, BMW, Mercedes ym. tahkoo hyvää tulosta ja voittoa. PSA on ollut konkurssin partaalla jo pitkään ja se ei mikään ihme ole. Vasta DS4:n myötä se on mielestäni noussut takaisin autojen luokkaan. Saabilla malleja? 9-3 ja 9-5, molemmista farkku ja sedan, eli neljä mallia. Pari katumaasturia, eli nyt ollaan kuudessa. Sitten jotain näitä avoräpellyksiä? Ei parilla mallilla vaan pidetä autojen tuotantoa yllä, se on karu fakta. Volvo on taas pappamiesten biili ja mitään oikeasti erinomaisen uutta siltä saralta ei ole tullut vähään aikaan. Siinä taas VW tekee sportsvania, tunkee uutta passattia, Audi myy kuin häkä jne. Ei kai sitä mikään firma parilla mallilla pärjääkään ja PSA:n tarjontakin on loppupeleissä aika laihaa. Omaa tuotantoa on pari biiliä ja loput onkin sitten Mitsun ym. kavereiden rebrändättyjä laitoksia.Aquatica kirjoitti:^
Kyllä muillakin merkeillä on ihan aitoja ongelmia. Euroopassa lienee VW ja ehkä BMW sellaiset, jotka tekee edes voittoa?
PSA:han on konkurssin partaalla notkunut jo kauan ja on se kai jo jossain kiinalaisomistuksessa tätänykyä. Saabilla oli malleja tarjolla, mutta kuis kävikään?
Volvosta en tiedä, mutta ilmeisesti silläkään mitenkään juhlissa mennä...
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^^ Juuri niin. PSA on ilmoittanut karsivanta yli 20 mallia pois. VW pärjää jättiläisyytensä ansiosta. Kia/Hyundae ovat halpoja, Saksalaista 'laatua' edustavia ja takuuajansa pituudella houkuttelevia. GM yritti Chevroletin kanssa mutta antoi periksi. Opel kamppailee jatkuvasti. Ford on lähellä Brittien sydäntä olipa Fiesta kuinka surkea tahansa, heille se on silti paras supermini. Japanilaiset uskaltavat näyttää kasvonsa enimmäkseen pohjolassa; koko Euroopan markkinoilla nillä ei ole mikään jättimarkkinaosuus.
^^^ Alfa ei ole onnistunut tuottamaan niitä hyvin epärealistisia tuloksia mitä emoyhtiö on väittänyt. Mutta Fiatin lupaamat Alfa investoinnit eivät ole viety loppuun varmaan monen syyn takia. Enkä väitä että koko konsernin markkinointipuoli olisi ajan tasalla asiakaspalvelua mainitsemattakaan.
Kuitenkin keskellä talous- ja yhtiön omaa kriisiä Alfaan investoiminen olisi ollut kuin ampumahaavan hoito ostamalla mahdollisen hyvät juoksukengät.
^^^ Alfa ei ole onnistunut tuottamaan niitä hyvin epärealistisia tuloksia mitä emoyhtiö on väittänyt. Mutta Fiatin lupaamat Alfa investoinnit eivät ole viety loppuun varmaan monen syyn takia. Enkä väitä että koko konsernin markkinointipuoli olisi ajan tasalla asiakaspalvelua mainitsemattakaan.
Kuitenkin keskellä talous- ja yhtiön omaa kriisiä Alfaan investoiminen olisi ollut kuin ampumahaavan hoito ostamalla mahdollisen hyvät juoksukengät.
Viimeksi muokannut Pujazuba, 16 Elo 2014, 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
eihän Saabi ole edes ollut hengissä moneen vuoteenShuttle kirjoitti:Aquatica kirjoitti:^
Saabilla malleja? 9-3 ja 9-5, molemmista farkku ja sedan, eli neljä mallia. Pari katumaasturia, eli nyt ollaan kuudessa.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Ensinnäkin, tämä Maseratin teknisen tiimin suunnittelema Giorgio alusta tuskin ratkaisee Fiatin Alfan ongelmia tuotantomäärissä tai kannattavuudessa. Imagolle se tekee hyvää samalla tavalla kuin 4C, mutta en usko, että kalliiden piensarjatuotteiden kautta päästäisiin kiinni suurempiin volyymeihin.
Eri asia sitten on se, että jättääkö Alfa kokonaan haikailut satojen tuhansien myyntimääristä ja alkaa tekemään Ferrarin / Maseratin rinnalla erikoistuotteita. Nämä päätökset riippuvat omistajista, ei omistajien palkkaamasta toimitusjohtajasta.
Surullisinta on se, että kaikki Alfan osaaminen on pyyhitty pois. Maseratilla suunnitellaan irtomalleja ja ylin johto päättää, mihin laitetaan Alfan logo. Vai ettekö usko, että 4C olisi hyvin voinut olla Ferrari Dino tai pieni Mase? Katsokaa tarkoin myös kuvian Maseratin Ghiblistä, 159 kuskina tuo tuntuisi heti tutulta, niin paljon samaa löytyy. Eli tuokin olisi voinut olla Alfa.
Ajatelkaas nyt. Alfalla on tätä nykyä myynnissä pelkkiä Arnoja. Ja Arnoja (Mazda, Fiat, hysy) on luvassa jatkossakin.
Eri asia sitten on se, että jättääkö Alfa kokonaan haikailut satojen tuhansien myyntimääristä ja alkaa tekemään Ferrarin / Maseratin rinnalla erikoistuotteita. Nämä päätökset riippuvat omistajista, ei omistajien palkkaamasta toimitusjohtajasta.
Surullisinta on se, että kaikki Alfan osaaminen on pyyhitty pois. Maseratilla suunnitellaan irtomalleja ja ylin johto päättää, mihin laitetaan Alfan logo. Vai ettekö usko, että 4C olisi hyvin voinut olla Ferrari Dino tai pieni Mase? Katsokaa tarkoin myös kuvian Maseratin Ghiblistä, 159 kuskina tuo tuntuisi heti tutulta, niin paljon samaa löytyy. Eli tuokin olisi voinut olla Alfa.
Ajatelkaas nyt. Alfalla on tätä nykyä myynnissä pelkkiä Arnoja. Ja Arnoja (Mazda, Fiat, hysy) on luvassa jatkossakin.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^Tuota lukiessa tulee heti mieleen että olisipa Alfa oma merkkinsä eikä Fiat ryhmän orpo.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vs: Uutisia Alfa Romeosta
Nykyään pärjätäkseen on oltava ehdottomasti niin Yhdysvaltain kuin Kiinan markkinoilla. Tuolta ne saksalaisetkin tekevät tiliä, kun Euroopassa homma on huomattavasti haastavampaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Uutisia Alfa Romeosta
^^
Ei, koska päästösanktiot.
Miten luulet, että mm. Ferrarin vähän vähemmän ekologisia "monstereita" saadaan tehtyä yhtään? Jokainen auto, joka ylittää luokassaan jonkin rajan, maksaa firmalle "sakkoja"... Paitsi jos konsernilla on kokonaispäästöt pienemmät kuin jokin raja. Sillä pieniä vähäpäästöisiä autoja tekemällä konsernin sisällä voidaan valmistaa suuripäästöisiä vehkeitä ilman hirmusia sakkoja. Summista en tiedä, mutta olen kuullut ja nähnyt puhuttavan peräti 20000 eurosta PER AUTO, jos konsernin/merkin kokonaispäästöt ylittävät rajan X.
Kuitenkin, vaikka on vähäpäästöisiä valmistettuja autoja, tulee "korkeapäästöisistä" jokin sanktio, mutta selvästi vähemmän kuin tulisi ilman näitä vähäpäästöisiä. En ole asiaa tutkinut tuon taivaallista, joten voin olla aivan totaalisen hakoteillä... Toisaalta samaa on puhuttu niin autoaiheisissa tv-ohjelmissa, mediassa kuin internetin ihmemaailmassakin, että kai se pitää paikkaansa?
Ei, koska päästösanktiot.
Miten luulet, että mm. Ferrarin vähän vähemmän ekologisia "monstereita" saadaan tehtyä yhtään? Jokainen auto, joka ylittää luokassaan jonkin rajan, maksaa firmalle "sakkoja"... Paitsi jos konsernilla on kokonaispäästöt pienemmät kuin jokin raja. Sillä pieniä vähäpäästöisiä autoja tekemällä konsernin sisällä voidaan valmistaa suuripäästöisiä vehkeitä ilman hirmusia sakkoja. Summista en tiedä, mutta olen kuullut ja nähnyt puhuttavan peräti 20000 eurosta PER AUTO, jos konsernin/merkin kokonaispäästöt ylittävät rajan X.
Kuitenkin, vaikka on vähäpäästöisiä valmistettuja autoja, tulee "korkeapäästöisistä" jokin sanktio, mutta selvästi vähemmän kuin tulisi ilman näitä vähäpäästöisiä. En ole asiaa tutkinut tuon taivaallista, joten voin olla aivan totaalisen hakoteillä... Toisaalta samaa on puhuttu niin autoaiheisissa tv-ohjelmissa, mediassa kuin internetin ihmemaailmassakin, että kai se pitää paikkaansa?
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Perjantain Kauppalehdessä oli jutun tynkää Fiat Group Automobiles Finlandista, eli pajasta, joka vastaa ensi vuonna Alfankin maahantuonnista:
Fiat kasaa kiivaasti uutta organisaatiota Suomeen
Fiatin maahantuonti- ja myyntisysteemiä pystyttävä Simo Rosvall sanoo, että uudet jälleenmyynti- ja huoltosopimukset pyritään tekemään ensisijaisesti merkin nykyisten verkostopisteiden kanssa.
Nyt Fiatin Suomen-verkostossa on noin 30 myynti- ja noin 40 huoltopistettä.
”Ne muodostavat sekä määrällisesti että laadullisesti juuri sopivan joukon. Ne kattavat koko Suomen. Olemme halukkaita ja valmiita tekemään omat sopimuksemme niiden jokaisen kanssa”, sanoo Fiatille uutta organisaatiota rakentava Rosvall.
Uusi organisaatio tarvitaan siksi, että Fiatin ja Aro-Yhtymään kuuluvan AutoFennican maahantuontisopimus päättyy tämän vuoden lopussa. Samalla tulevat tiensä päähän Fiatin nykyiset, AutoFennican solmimat myynti- ja huoltosopimukset.
Ensi vuoden alussa maahantuonti siirtyy Rosvallin edustamalle Fiat Group Automobiles Finland -nimiselle yhtiölle. Se on kokonaan italialaisen päämiehensä Fiat Chryslerin omistuksessa, ja se on osa konsernin pohjoismaista maahantuontijärjestelmää. Kaksi muuta pohjoismaista yhtiötä löytyvät Ruotsista ja Tanskasta.
FGA Finlandin edustukseen tulevat konsernin kaikki eurooppalaiset brändit eli Fiatin henkilö- ja pakettiautojen lisäksi Alfa Romeo ja Jeep. Konsernin jenkkisiipeen kuuluvia Chrysleria ja Dodgea ei tunnetusti ole tuotu Eurooppaan enää moneen vuoteen.
Toistaiseksi ainoa FGA Finlandin työntekijä on Rosvall. 58-vuotias Rosvall on suomalaisen autokaupan pitkäaikaisvaikuttaja, joka aloitti uransa Fordin palveluksessa vuonna 1983. Vuodesta 1986 vuoteen 2011 hän työskenteli Aro-Yhtymässä ja siirtyi sitten Vehoon. Sen jälkeen hän veti omien sanojensa mukaan vuoden verran happea ennen kuin aloitti FGA Finlandin palveluksessa tämän kuun alussa.
Nyt Rosvallin titteli on kaupallisten toimintojen johtaja. Hänen tehtävänään on paitsi solmia FGA Finlandin jälleenmyynti- ja huoltosopimukset myös kasata ympärilleen maahantuonnissa tarvittavat ihmiset. Heille on vuokrattu toimitilat syyskuun alusta alkaen Aviapoliksen alueelta Helsinki-Vantaan lentoaseman nurkalta.
Fiat kasaa kiivaasti uutta organisaatiota Suomeen
Fiatin maahantuonti- ja myyntisysteemiä pystyttävä Simo Rosvall sanoo, että uudet jälleenmyynti- ja huoltosopimukset pyritään tekemään ensisijaisesti merkin nykyisten verkostopisteiden kanssa.
Nyt Fiatin Suomen-verkostossa on noin 30 myynti- ja noin 40 huoltopistettä.
”Ne muodostavat sekä määrällisesti että laadullisesti juuri sopivan joukon. Ne kattavat koko Suomen. Olemme halukkaita ja valmiita tekemään omat sopimuksemme niiden jokaisen kanssa”, sanoo Fiatille uutta organisaatiota rakentava Rosvall.
Uusi organisaatio tarvitaan siksi, että Fiatin ja Aro-Yhtymään kuuluvan AutoFennican maahantuontisopimus päättyy tämän vuoden lopussa. Samalla tulevat tiensä päähän Fiatin nykyiset, AutoFennican solmimat myynti- ja huoltosopimukset.
Ensi vuoden alussa maahantuonti siirtyy Rosvallin edustamalle Fiat Group Automobiles Finland -nimiselle yhtiölle. Se on kokonaan italialaisen päämiehensä Fiat Chryslerin omistuksessa, ja se on osa konsernin pohjoismaista maahantuontijärjestelmää. Kaksi muuta pohjoismaista yhtiötä löytyvät Ruotsista ja Tanskasta.
FGA Finlandin edustukseen tulevat konsernin kaikki eurooppalaiset brändit eli Fiatin henkilö- ja pakettiautojen lisäksi Alfa Romeo ja Jeep. Konsernin jenkkisiipeen kuuluvia Chrysleria ja Dodgea ei tunnetusti ole tuotu Eurooppaan enää moneen vuoteen.
Toistaiseksi ainoa FGA Finlandin työntekijä on Rosvall. 58-vuotias Rosvall on suomalaisen autokaupan pitkäaikaisvaikuttaja, joka aloitti uransa Fordin palveluksessa vuonna 1983. Vuodesta 1986 vuoteen 2011 hän työskenteli Aro-Yhtymässä ja siirtyi sitten Vehoon. Sen jälkeen hän veti omien sanojensa mukaan vuoden verran happea ennen kuin aloitti FGA Finlandin palveluksessa tämän kuun alussa.
Nyt Rosvallin titteli on kaupallisten toimintojen johtaja. Hänen tehtävänään on paitsi solmia FGA Finlandin jälleenmyynti- ja huoltosopimukset myös kasata ympärilleen maahantuonnissa tarvittavat ihmiset. Heille on vuokrattu toimitilat syyskuun alusta alkaen Aviapoliksen alueelta Helsinki-Vantaan lentoaseman nurkalta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Yhden miehen organisaatio on miesvahvuudeltaan täysin riittävä hoitamaan Alfan ja Fiatin myyntiä jatkossakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Uutisia Alfa Romeosta

Re: Uutisia Alfa Romeosta
Nelivetopandukkaa odottaessa tännekin. Ai hitto kun olisi herkullinen peli mökkireissuille, kun ei tuota 159 oikein kehtaa rämeikköön viedä. 

- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Uutisia Alfa Romeosta
9-5 tuli markkinoille 1998 ja sitä faceliftattiin näkyvästi 2002 ja 2006. 9-3 tuli markkinoille 2003 ja sitä faceliftattiin näkyvästi 2008. Kriittisenä vuonna 2010 9-4X oli vasta tulossa ja 9-7X päästetty jo tuskistaan. Käytännössä GM:n myydessä Saabin Spykerille päätettyään jo aiemmin lopettaa merkin myynnissä olleet mallit oli siis 7 ja 12 vuotta vanhoja. Spykerin omistusaikana myyntiin saatiin 9-4X ja uusi 9-5, mutta tilanne oli jo niin heikko, että henkiinherättäminen olisi vaatinut enemmän resursseja kuin Spykerillä oli käytettävissään.Shuttle kirjoitti:Saabilla malleja? 9-3 ja 9-5
MiTo tuli markkinoille 2008 ja Giulietta 2010. Kun nämäkin todettiin jo vanhoiksi, niin aika ikääntynyt oli tosiaan Saabinkin mallisto emoyhtiön (GM) kaatuessa ja myydessä merkin. Ikävän lähellä oleva esimerkki malliston osalta Alfaa miettiessä. Onneksi Fiat ei ole ainakaan vielä kaatumassa tahi julkistanut Alfan lopettamista.
VAG:lla on selkeä strategia ja jaottelu merkeissänsä. Skoda on edullinen perusauto, Seat on edullinen ja urheilullinen auto, Volkswagen on vähän hintavampi perusauto ja Audin valikoima on premiumia. Lamborghini ja Bugatti ovat sitten omaa luokkaansa. Muistaakseni omistavat myös Porschesta palasen, kun historian saatossa ovat olleet läheisiä yhteistyökumppaneita. Selkeä, strukturoitu rakenne ja kunkin merkin brändäys tiettyyn lokeroon selvästi toimii.Pujazuba kirjoitti:VW pärjää jättiläisyytensä ansiosta.
Paljon on huhuttu, että VAG haluaisi ostaa Alfa Romeon, mutta mihin se menisi VAG:n merkkiskaalassa? Vähän hintavammaksi urheilulliseksi merkiksi Alfa sinällään sopisi, mutta tuo kakku on jo jaettuna VW:n ja Audin kesken. Haluaisiko VAG luopua GTI-Golfista, S3:sta tai TT:stä saadakseen Alfan jaloilleen vai alkaisiko mallistot tunkemaan nykyistä enemmän päällekäin? Minusta tuntuu, että VAG:n merkkikirjo on juuri nyt melko sopiva yhdelle konsernille. Jos liikaa alkaa ahnehtimaan käy kuin GM:lle, joka kilpailee itsensä kanssa päällekäisillä mallistoilla.
GM yritti kohottaa itämaisten merkkien, lähinnä Daewoon, kasvoja Euroopassa brändäämällä niitä perinteikkääksi jenkkimerkiksi. Tässä on näkyvä ero Volkswageniin - GM:n tapa on myydä samaa autoa eri markkinoille eri merkillä (Vauxhall jakaa mallistonsa pääosin Opelin kanssa (VXR8 on Holden), täällä tosiaan myytiin Daewoota Chevroletina, Trailblazerista tehtiin 9-7X, silloin kun GM omisti osan Fuji Heavy Industriesia, Imperezasta badgetettiin 9-2X...). Verratkaa siihen, mitä VAG teki Skodalle Octavian myötä - eivät väittäneet sitä Volkswageniksi tai Audiksi, vaan paransivat laatua ja varustelua uuden mallin myötä ja lähtivät kohottamaan merkin omaa imagoa. Katsokaa, mitä Skoda on nykypäivänä Euroopassa, niin ei ole vaikea miettiä, kumpi tapa toimii paremmin.Pujazuba kirjoitti:GM yritti Chevroletin kanssa mutta antoi periksi. Opel kamppailee jatkuvasti.
Hieman huolestuttavaa on, että joidenkin lähteiden ja uutisten perusteella Fiat vaikuttaa kiinnostuneen GM:n tyylistä enemmän. Uusi Lancia Thema on jo badgetettu Chrysler 300C.
BMW ja Mercedes pitävät koko mallikirjonsa yhden merkin alla, mikä sekin näyttää toimivan, kun eivät yritä olla omia kilpailijoitaan. No okei, BMW:llä on toki Mini, joka nyt vähitellen alkaa ehkä kilpailla päämerkin malliston kanssa uusien etuvetobemareiden myötä. Tosin tyyli näillä on edelleen siinä määrin erilainen, että varsinaista keskenäistä kilpailua ei välttämättä synny.
Niinpä. Paitsi, että sieltä saa kerättyä voittoa, saa laajemmilla markkinoilla isomman tuotannon, jolloin yksilöä kohden kehitys- yms kustannukset jää pienemmiksi, jolloin on helpompaa päästä voitolle.Raimo Miettinen kirjoitti:Nykyään pärjätäkseen on oltava ehdottomasti niin Yhdysvaltain kuin Kiinan markkinoilla. Tuolta ne saksalaisetkin tekevät tiliä, kun Euroopassa homma on huomattavasti haastavampaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Uutisia Alfa Romeosta
alfista kirjoitti:Ensinnäkin, tämä Maseratin teknisen tiimin suunnittelema Giorgio alusta tuskin ratkaisee Fiatin Alfan ongelmia tuotantomäärissä tai kannattavuudessa. Imagolle se tekee hyvää samalla tavalla kuin 4C, mutta en usko, että kalliiden piensarjatuotteiden kautta päästäisiin kiinni suurempiin volyymeihin.
mistä tiedät että se on kallis piensarjatuote? vai onko BMW ja Mersukin kalliita piensarjatuotteita koska ovat takavetoja, tässä on käsittääkseni juurikin tulossa massamallin pohjalevy jota käytetään myös Dodgeissa ja ehkä Chryslerissakin
oikeata Alfa Romeota ei ole ollut vuosikausiin (kymmeniin) , nykyään Fiat toimii enemmän ryhmänä kuten esim Volkkari, joka onkin järkevämpää kustannuksien kannalta. Samalla tavalla niihin Maserateihinkin ylin johto päättää logon ja Ferrari rakentaa palikat. Itse en näe noissa mitään lähellekään Arnaa, Mito on periaatteessa Fiat pohjainen auto, Giulietta taas oma malli, Chryslerin tai Mazdan malleja ei ole vieläkään luvassa sen jälkeen kun Miata projekti siirrettiin Fiat/Abarthille, ja miten jatkossakin kun ei ole tähänkään asti toteutunut muiden kuin Fiatin pohjalevyjen osalta joisssakin malleissa.alfista kirjoitti: Surullisinta on se, että kaikki Alfan osaaminen on pyyhitty pois. Maseratilla suunnitellaan irtomalleja ja ylin johto päättää, mihin laitetaan Alfan logo. Vai ettekö usko, että 4C olisi hyvin voinut olla Ferrari Dino tai pieni Mase? Katsokaa tarkoin myös kuvian Maseratin Ghiblistä, 159 kuskina tuo tuntuisi heti tutulta, niin paljon samaa löytyy. Eli tuokin olisi voinut olla Alfa.
Ajatelkaas nyt. Alfalla on tätä nykyä myynnissä pelkkiä Arnoja. Ja Arnoja (Mazda, Fiat, hysy) on luvassa jatkossakin.
- Jefromow
- Viestit: 138
- Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
- Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50
Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Uutisia Alfa Romeosta
Löytyyhän sieltä vielä sellaiset kuriositeetitkin kuin VAGin Bentley ja BMW:n Rolls-Royce.Polforea kirjoitti: VAG:lla on selkeä strategia ja jaottelu merkeissänsä. Skoda on edullinen perusauto, Seat on edullinen ja urheilullinen auto, Volkswagen on vähän hintavampi perusauto ja Audin valikoima on premiumia. Lamborghini ja Bugatti ovat sitten omaa luokkaansa. Muistaakseni omistavat myös Porschesta palasen, kun historian saatossa ovat olleet läheisiä yhteistyökumppaneita. Selkeä, strukturoitu rakenne ja kunkin merkin brändäys tiettyyn lokeroon selvästi toimii.
...
BMW ja Mercedes pitävät koko mallikirjonsa yhden merkin alla, mikä sekin näyttää toimivan, kun eivät yritä olla omia kilpailijoitaan. No okei, BMW:llä on toki Mini, joka nyt vähitellen alkaa ehkä kilpailla päämerkin malliston kanssa uusien etuvetobemareiden myötä. Tosin tyyli näillä on edelleen siinä määrin erilainen, että varsinaista keskenäistä kilpailua ei välttämättä synny.
Alfa Romeon rooli VAG-leirissä voisi olla sellainen, että kun SEAT on nuorekkaampi (lue urheilullisempi) ja edullisempi vaihtoehto VW:lle, niin Alfa voisi olla roolitettu vastaavanlaiseksi vaihtoehdoksi Audille. Eli Alfa olisi nuorekas (ja ehkä hieman premiumihkokin) valinta samassa hintaluokassa kuin konservatiivinen Volkswagen. Silloin Audin alapuolella olisi kaksi selkeää linjaa; ns. järkevät perusautot VW ja edullisempi Škoda ja näiden dynaamisemmat vaihtoehdot Alfa Romeo ja edullisempi SEAT.