Voi. Esim Opel on brändinä 10 vuodessa tehnyt melkoisen muutoksen. Aja 2004 vuoden Astraa ja tämän vuoden Astraa. Ovat melkoisen eri pelejä.Isola kirjoitti: Kymmenessä vudessa ehtii kai moni asia muuttua, mutta voiko niin paljon...?
Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
Re: Sekalainen koeajoketju
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
Viikonlopun mökkireissulle vuokrattu Volvo V60 D2. Yhtä sataviiskuutosta tuosta jo morjestelinkin. Kaverin kuuskymppisiä on tullut testailtua ja aika vakuuttava pelihän tuo on. Aika mukava tuollaisella nuhiskoneella ja pehmeillä gummeilla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Sekalainen koeajoketju
No tänne tuli 140 heppainen bensamanuaali.Isola kirjoitti:Onkos tämä nyt se saksalaisista premium-autoista tunnettu mutteriohjaus?Rauta kirjoitti:Ohjaustuntuma olikin sitten jotain ihan muuta, keskitti kyllä ihan hyvin maantiellä ja auto meni suoraan, mutta tuntuma oli jotenkin "tarramainen". Eli ratti ei tahtonut liikkua oikein mihinkään, ja sitten kun liikkui niin tuntui että ei ollut mitään kontrollia. Kuin tasapainottelisi pallon päällä, hyvin mystinenMillä moottorilla ja vaihteistolla? Myönnettäköön tässä, että erinäisistä syitä kävin joitakin aikoja sitten koeajamassa Astran. Se oli kiusallisen ok:n tuntuinen monin tavoin, mutta ohjaus oli minun makuuni tunnoton ja sitä pienen turbomoottorin ailahtelevuutta automaatin parina ei tahtonut jaksaa. Sama mitä valittelin Insigniankin kohdalla. Astraa pitäisi kai käydä vielä ulkoiluttamassa vähän pidemmällä eli tuossa normaalissa arkiajoympäristössäni, joka on sekalainen kokoelma kaikkea kuoppaisesta kärrytiestä moottoritiehen.Rauta kirjoitti:Itse ostin sitten Opel Astran. Se johtui lähinnä siitä, että Opeliin sai parhaat penkit (jos kiinnostaa, niin Opelin AGR-penkeistä saa lisätietoa googlesta). Opel on kokonaisuutena samaa luokkaa kuin nuo VAG-tuotteet, kuten on myös Ford Focus. Focus on kyllä ehdottomasti ajettavin tästä porukasta. Lähinnä lähtisin katsomaan, että mikä liike antaa parhaan tarjouksen mistäkin.
En tiedä viitsinkö antaa Fordille enää tilaisuutta. Merkki pilasi Focus Mk1:n kanssa perusteellisesti laatumielikuvansa (jos nyt edes oli mitä pilata). Kymmenessä vudessa ehtii kai moni asia muuttua, mutta voiko niin paljon...?
Onhan tuo ohjaus tunnoton, mutta niin se tuppaa olemaan kaikissa noissa suosituimmissa nykyfarkuissa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että tunnottomuudesta huolimatta ooppeli menee ihan kivasti maantiellä suoraan ja ohjaus on looginen, eli menee kyllä tarkasti sinne minne haluaa.
Meillä tuo 1.4 turbo 140 heppaisena on kyllä ihan riittävä arkiajoihin, vaikka vaihteiston pitkät välitykset tappavatkin kaikki menohalut. Kunhan kierrosalue on kohdallaan niin ei tuolla jalkoihin jää. Onhan nuo TSI -koneet toki sivistyneempiä, mutta jos jaksaa keppiä veivata niin ei tuo Opelin downsizing- yritelmä mikään huono ole. Vähän tuollainen työkonemainen ääneltään. Mutta ilmeisesti kestääkin ihan hyvin noihin muihin saksalaisiin verrattuna.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Miten näiden status eroaa ja makuasiana kumpi on se vähemmän ruma?Rauta kirjoitti:Seat Leon taas on lähellä Skodaa, mutta laittaisin kuitenkin rahat Octaviaan, tosin tämä on ehkä kysymys ulkonäön ja statuksen suhteen.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
H-Astra taisi tulla 2004 - saako valita tilalle vuotta vanhemman G-Astran? Sellaisella olen rullannut parin viikon sisään varmaan parisataa kilometriä ja tämänvuotista J:tä koeajoin lyhyesti joskus keväällä. Vanhassa on paljon parempi ohjaus ja se tuntuu muutenkin jämäkämmältä joka suhteessa. No, sikäli Opel-vertaus on osuva, että jos otetaan vaikka vuosien 1993 ja 2003 Opelit, niin... mm. se tolkuton ruostuminen saatiin taltutettua esimerkillisesti ja moni muukin asia parani huikeasti.Shakal kirjoitti:Voi. Esim Opel on brändinä 10 vuodessa tehnyt melkoisen muutoksen. Aja 2004 vuoden Astraa ja tämän vuoden Astraa. Ovat melkoisen eri pelejä.
Jottei ihan off-topiciksi menisi, niin tuoreimpana koeajettavana oli Subaru Forester 2.0 XS, automaattina luonnollisesti tämäkin. Forester on tietysti kovin eri tyylinen kuin nuo edelliset kokeilemani. Piti kuitenkin kokeilla, olisi tällaisesta käyttöautoksi. Olisihan siitä, mutta sitten taas...
Ensivaikutelma on, että tilaa on valtavasti. Korkeussuunnassa pään päälle jää toista kämmenenleveyttä tyhjää. Siis ei sormen-, vaan kämmenenleveyttä. Vertailun vuoksi Qashqaissa hiukset raaapivat kattoon. Penkki on myös hyvän tuntuinen ja etureunan kallistuskin löytyy. Pieni outous on se, että niskatukea pitää tunkata käsin, vaikka muut säädöt toimivat sähköllä. Ainakin n. 50-60 km koeajolenkillä penkki tuntui erinomaiselta eikä edes näyttänyt kovin pahalta, vaikka olikin sitä iänikuista mustaa kangasta. Tikkauksilla siihenkin oli saatu eloa. Ohjaamon ergonomia on muutenkin erinomaista tasoa. Monitoiminäyttö on sijoitettu hyvin heti tuulilasin alapuolelle, joten sitä ei tarvitse kääntyä erikseen katsomaan kuten vaikka Thesiksen keskikonsoliin istutettua (joskin paljon isompaa) näyttöä. Näyttöjen jyrkkäkontrastinen valkoinen teksti mustalla pohjalla oli sekin miellyttävää nykyautojen väri-iloittelun (ja varsinkin monen merkin punaisen loisteen) keskellä. Automaatti-ilmastointi ei ole vedotonta mallia, mutta puhalluksen saa suunnattua siististi sivulle niin, että kylmä ilma ei tule suoraan päin vaikka viilentää silti tehokkaasti.
Ajoltaan auto oli vähän kaksijakoinen. CVT-vaihteisto tekee etenemisestä tietenkin miellyttävän tasaista, kun mitään portaita ei edes ole. Ohjauksesta ei jäänyt erityistä mielikuvaa, joten sen täytyi olla vähintäänkin hyvän tuntuinen. Näkyvyys on parasta A-ryhmää: jos Insignia tuntuu näkyvyyden suhteen panssarivaunulta, niin tämä on näkötorni. Sen sijaan kaksi asiaa häiritsi: jousituksen kovuus ja melu. Jousitus saisi mieluusti olla pehmeämpi. Kaipa kovuudella on haettu vakautta korkeaan autoon. Ihan kivireki se ei silti ole, vaan kuoppaisella hiekkatielläkin meno pysyy ihan siedettävänä.
Melua on nykyautoksi paljon ja bokserinelosen sävy on jossain määrin raa'an oloinen. Meni hetki ennen kuin moottoritiellä - sopivasti lentokentän risteyksen kohdalla - tajusin, mitä se muistuttaa: tuli mieleen Saab 2000 -potkuriturbiinikone. Siis noin niin kuin äänen sävyn, ei sentään melutason suhteen. Hiekkatiellä myös pikkukivien ropina kertoi, että äänieristys on melko olematon. Toisaalta sitä voisi olla helppo lisätä, jos haluaa välttämättä uuden auton kanssa askarrella.
Mitäs tästä jäi käteen?
+ Auton ulkomittoihin nähden täysin järjenvastaisen valtavat sisätilat. 185-senttisen kuljettajan taakse mahtuu kevysti toinen samankokoinen ilman pientäkään ahtauden tuntua ja tavaratilaa on karvan yli 500 litraa. Silti auto on liki 30 cm Thesistä lyhyempi ja akseliväliä on vain 264 cm.
+ Näkyvyys: mikään ei peitä etusektoria ja sivupeilit ovat isot.
+ Kuljettajan ympäristö muutenkin: hyvä penkki, hyvin sijoitellut infonäytöt sun muut.
- Kova jousitus
- Kohtalainen melu
- Kiihtyvyys. En ole koskaan myöhästynyt mistään siksi, että auto ei kulkisi tarpeeksi, mutta tämä oli miedosti laiskan oloinen. Ei nyt häiritsevässä määrin, mutta silti. Läheinen sukulaisuus Imprezan kanssa on siis onnistuttu hävittämään tehokkaasti.
- Kulutus: puoliksi kaupungissa ja puoliksi maantiellä ajetulla koeajon puolikkaalla keskikulutus oli 8,0 l/100 km. Koeajoauton (ilmeisesti koko parin tuhannen kilometrin) keskikulutus oli ollut 10,0 l/100 km. Ei tuo nyt sinänsä vielä paha ole, mutta ei ihan vähänkään. Isojen tilojen kääntöpuoli noihin perusfarmareihin verrattuna on tässä. Samoin jatkuva neliveto ottaa osansa.
Niin se neliveto? En ruvennut leikkimään. Tämä ei kuitenkaan ole sen enempää maastoauto kuin urheiluautokaan, joten en suoraan sanoen pane nelivedolle ihan hirveästi arvoa. Täällä maalla en ole kertaakaan saanut Thesistä edes pelottelemaan kiinni juuttumisella – vetoluistonrajoitus yhdessä rauhallisen öljynvatkainautomaatin kanssa riittää arkiajossa oikein hyvin. Pieni pettymys ehkä on se, että edes nelivedostaan tunnettu Subaru ei käytä Torsenia, vaan periaatteessa ihan samanlaista luistelevaa ja kuumenevaa kytkintä kuin muutkin. Käsivaihteisessa on kyllä keskitasauspyörästö, mutta automaatissa ei.
Jos kohta tulppien vaihto bokseriin vaatii vähän enemmän kaivelemista kuin rivimoottoriin, niin vastaavasti Foresterin öljynsuodatin on helpoimmin vaihdettava, jonka olen ikinä nähnyt: se tönöttää pystyssä siinä öljykorkin vieressä heti konepellin alla.
Järkiautoilija
- Macela
- Viestit: 2365
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
- Car(s): .
166 2.5 V6 -01
156 2.5 V6 -99 - Paikkakunta: Pori
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuli eilinen ilta/yö ajeltua Opel Insignia OPC Linellä, 2.0 CDTI 4x4
245/40R19 -renkaillakin kyllä kaikinpuolin hieno auto ajella.
Mutkiin kaartaessa tietämyöten kääntyvät ja ovet aukaistaessa syttyvät valot sekä monet muut varusteet on kyllä hienoja keksintöjä.
Todennäkösesti ei ollut vielä Bi-turbo -malli tuo, joten olisi silloin 160hv -malli, automaatilla liikkui silti ihan tarpeeksi ripeesti ja vaihtaa hienosti.
Kyllähän tolla olis pidempäänkin ajellut. 156 ei silti Insignian jälkeen tuntunut sen huonommalta, rengasmelussa ja manuaalissa suurimmat erot äkkiseltään.
245/40R19 -renkaillakin kyllä kaikinpuolin hieno auto ajella.
Mutkiin kaartaessa tietämyöten kääntyvät ja ovet aukaistaessa syttyvät valot sekä monet muut varusteet on kyllä hienoja keksintöjä.
Todennäkösesti ei ollut vielä Bi-turbo -malli tuo, joten olisi silloin 160hv -malli, automaatilla liikkui silti ihan tarpeeksi ripeesti ja vaihtaa hienosti.
Kyllähän tolla olis pidempäänkin ajellut. 156 ei silti Insignian jälkeen tuntunut sen huonommalta, rengasmelussa ja manuaalissa suurimmat erot äkkiseltään.
Noni
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Sekalainen koeajoketju
Njaah, taisi tulla taas sitä perjantai-illan tajunnanvirtaa. Pisteet ja pilkut missä sattuu... No mutta tarkoitus oli kertoa sitä, että Octavia on kyllä parempi autona kuin Leon, mutta jos haluaa sen sporttisemman ja nuorekkaamman vaihtoehdon VAG-konsernista niin Seat on varmaan sitten parempi. Mutta ikävä kyllä Skoda on kokonaisuutena voittaja.stoichiometric kirjoitti:Miten näiden status eroaa ja makuasiana kumpi on se vähemmän ruma?Rauta kirjoitti:Seat Leon taas on lähellä Skodaa, mutta laittaisin kuitenkin rahat Octaviaan, tosin tämä on ehkä kysymys ulkonäön ja statuksen suhteen.
- Rauta
- Viestit: 430
- Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
- Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
- Paikkakunta: Lohja
Re: Sekalainen koeajoketju
Onhan nämä nykyooppelit ihan hyviä vehkeitä muihin aikalaisiinsa verrattuna. Ja hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia. Yritäppä löytää 40 000€ hintaan uusi nelivetoautomaattifarkku samoilla varusteilla, taitaa VAGit sun muut karata kympin kauemmas samantien. Mutta toisaalta jos omistaa toimivan ja tilavan kymmenen vuotta vanhan auton eikä uutta tarvitse, niin eipä näitä tarvitse katsellakaan. Nykyautoissa tuo ohjaustunto sähkötehosteisen ohjauksen myötä on aivan kamala ja moni muukaan asia ei ole välttämättä parantunut.Macela kirjoitti:Tuli eilinen ilta/yö ajeltua Opel Insignia OPC Linellä, 2.0 CDTI 4x4
245/40R19 -renkaillakin kyllä kaikinpuolin hieno auto ajella.
Mutkiin kaartaessa tietämyöten kääntyvät ja ovet aukaistaessa syttyvät valot sekä monet muut varusteet on kyllä hienoja keksintöjä.
Todennäkösesti ei ollut vielä Bi-turbo -malli tuo, joten olisi silloin 160hv -malli, automaatilla liikkui silti ihan tarpeeksi ripeesti ja vaihtaa hienosti.
Kyllähän tolla olis pidempäänkin ajellut. 156 ei silti Insignian jälkeen tuntunut sen huonommalta, rengasmelussa ja manuaalissa suurimmat erot äkkiseltään.
Mutta kannattaa näitä aina koeajella, niin pysyy kärryillä missä nykypäivänä mennään. Moni huonompi merkki on parantanut huomattavasti asemiaan verrattuna muihin, eli se ruostuva romuooppeli, itäblokin skoda tai kaukoidän kia saattavatkin olla muihin verrattuna ihan oikeita autoja.
Toyota tosin ei vieläkään ole mistään kotoisin
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^Noinhan se juurikin menee. Opelissa saa kiusallisen paljon autoa rahalla. 30.000 eurolla saa Astraan ladata jo kaikki vähänkään järjelliset varusteet. Insigniankin kohdalla alkaa jo ennen 40.000 e täyttymistä olla kaikki varusteet rastittu mukaan, ja se ei ole ihan pieni määrä. Ja tuon 12-vuotiaan Astran kestävyyttä jaksan ihmetellä... sen pommin piti laskujeni mukaan laueta käsiin viimeistään vuonna 2007, mutta siinä se vieläkin menee kuin ei mitään.
En silti usko että minusta opelistia tulee – mutta vaihtoehdotkin ovat vähissä.
En silti usko että minusta opelistia tulee – mutta vaihtoehdotkin ovat vähissä.
Järkiautoilija
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllä tuo Insignian facelifti tarjoaa tällä hetkellä niin paljoa rahoille vastinetta, etten oikein muuta miettisi. Korimallia tuossa on perus sedania, hatchbackia ja farkkua - josta ehkä parhaimman näköinen on tuo hatchbacki. Varsinkin sillä Mahogany metallivärillä on kyseessä niin maukas paketti, et oikein itkeä tekisi mieli kun ei Alfalta löydy tällä hetkellä mitään tuossa luokassa. Ja ne OPC lisäkilkkeet - kyl kelpaa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
^itseäni on ruvennu kiinnostamaan opelilta astran malli gtc opc varusteilla. saa ihan kohtuulliseen hintaan myös. insignia oli mietinnässä mutta se unohtu sitte nopeesti.
opelilla on jotenkin kummalliset alustat, vähän sellaset löllykkä-keinuvat?
opelilla on jotenkin kummalliset alustat, vähän sellaset löllykkä-keinuvat?
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Sekalainen koeajoketju
Diesel Astraa minäkin olen katellut seuraavaksi autoksi. Pitäisi käydä koeajamassa.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
Re: Sekalainen koeajoketju
^^Allekirjoitan ton löllykän alustan osittain ainakin perusversiossa. Sporttipaketin kanssa asiaan joko vaikuttaa 18" vannekoko tai sitten siellä olevat muutokset perusversioon - mielestäni se on ainakin napakampi, muttei silti mikään 159 ajoltaan. Hyvin se nielee kilometrit ja kaikki, mutta ehkä aavistuksen lulla yleisfiilikseltään.
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Onko Opelissa niin löllykät alustat vakiona? Makuasioita, mutta tuohan on korjattavissa uudella alustalla. Talouden Saabiin heilahti heti ostettua Koni FSD ja H&R:n jouset. Edelleen mukava, mutta ei enää kiikkerä.
Opel on kyllä hyvä vaihtoehto, tarjoaa paljon vastinetta rahalle. Tutuille olen tainnut etsiä jo viisi autoa, joissa aina lopulta on päädytty Opeliin. Jotenkin se on aina hyvä vaihtoehto, jos haluaa hyvän auton pienellä rahalla (eikä ole kiinnostunut kuin paikasta toiseen siirtymisestä). Itsellänikin on ollut yksi. Ei siinä ollut muuta vikaa, kuin oli se vaan niin hajuton ja mauton..
Opel on kyllä hyvä vaihtoehto, tarjoaa paljon vastinetta rahalle. Tutuille olen tainnut etsiä jo viisi autoa, joissa aina lopulta on päädytty Opeliin. Jotenkin se on aina hyvä vaihtoehto, jos haluaa hyvän auton pienellä rahalla (eikä ole kiinnostunut kuin paikasta toiseen siirtymisestä). Itsellänikin on ollut yksi. Ei siinä ollut muuta vikaa, kuin oli se vaan niin hajuton ja mauton..
Senza cuore saremmo solo macchine
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Fiat Punto 1.2/69hp 2013/4:
+ oikeaa merkkiä
+ nöyrä ja hiljainen moottori
- kiikkerä maantiellä, hengetön kaupungin kaduilla
- tuntuu vanhalta
- 110 km/h vauhdissa 3700rpm, eikä moottori edes kuulu sisälle...!!
kokonaisuudessaan vankka pettymys, vaikka sijaisauto onkin. Marchionena lopettaisin tältä istumalta tuotannon noiden elähtäneiden mallien suhteen. Tilalle Chrysler 200 tai Dodge Dart euroversiona Fiat-logoin. Chrysler voisi olla vaikka Lancia, en panisi vastaan, sillä Chrysler on ison askeleen omaa Deltaa tyylikkäämpi sisältä. Ulkopuolelle olisi helppo muotoilla enemmän Lanciaa esille. Tällaisilla Puntoilla ei pärjää edes Up!-luokan autoille. Oma 500:ne kun on kova peli tähän Puntoon verrattuna.
+ oikeaa merkkiä
+ nöyrä ja hiljainen moottori
- kiikkerä maantiellä, hengetön kaupungin kaduilla
- tuntuu vanhalta
- 110 km/h vauhdissa 3700rpm, eikä moottori edes kuulu sisälle...!!
kokonaisuudessaan vankka pettymys, vaikka sijaisauto onkin. Marchionena lopettaisin tältä istumalta tuotannon noiden elähtäneiden mallien suhteen. Tilalle Chrysler 200 tai Dodge Dart euroversiona Fiat-logoin. Chrysler voisi olla vaikka Lancia, en panisi vastaan, sillä Chrysler on ison askeleen omaa Deltaa tyylikkäämpi sisältä. Ulkopuolelle olisi helppo muotoilla enemmän Lanciaa esille. Tällaisilla Puntoilla ei pärjää edes Up!-luokan autoille. Oma 500:ne kun on kova peli tähän Puntoon verrattuna.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
^MK2 punton luonne muuttui tyystin kun vaihtoi alle jäykempää iskaria ja matalampaa jousta.
Noista uudemmistakin saa varman ihan kivan.
Noista uudemmistakin saa varman ihan kivan.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Oli kanssa pari vuotta sitten uudenkarhea Punto lainassa Konalasta, kun vaihtoivat tuulilasia GT:hen. Oli aivan kamala. Siis Punto, ei tuulilasi. En ollut uskoa miten huono se oli! Edellinen järkytys tätä ennen oli joku Kian katumaasturi, se oli niin surkea, että teki mieli jättää tielle ja kävellä lopun matkaa... Mutta nämä vakuuttivat siitä, että edelleen osataan tehdä huonoja autoja. Niijoo, ja uus Ibiza, aivan uskomatonta kakkaa, oli vuokralla Portugalissa kun ajelin maan halki, poikki ja pinoon. Puntoakin huonompi. Onhan näitä... Huonoon suuntaan menneistä kummallinen esimerkki on ainoana hyvänä ajaa pitämäni Volkkarigroupin auto (en oo Lamboja ajanut, harmi) - Polo. Edellinen sukupolvi oli oikeesti hyvä! Tää uus on vain ok. Silti parasta mitä oon Volkkarilta ajanut. Useita eri Audeja, uutta ja vanhaa monella koneella. Seattilta vain uutta ibizaa ja Leonia, joku FR tai vastaava, mukamas tykimpi - BLAAH! ja Skodillakkejakin oon ajanut. Inhoittavia ovat. Vastavirtaan tässä mennään, onneksi kaikki ei tykkää samasta!
En tiiä miks meni avautumisen puolelle? Heitetäänpäs positiivisuutta etsien kysymys autokurkoille: Bemari kolmossarja - Edellisen sukupolven nassunostomalleja alkaa saamaan isommalla Baijerilaisen moottoripajan moottorilla ihan ok hintaan. Onko hyvä? Ku en oo ajanut. Miten vertautuu tähän uuteen? Jota siis oon ajanut. Se uus on hyvä!
Ja vielä hankalampi kysymys: Possu 911. Miten ajossa eroaa 996 vs. 997? Vuosien kyttäys on alkanut, mutta jos 997 tosi paljon parempi, niin kyttäänkö sellaisen vai riittääkö 996?
AR voi kaiken tän vielä sotkea esittelemällä jotain hienoa ostettavaa. Oh well, edes esittelemällä jotain ostettavaa!
En tiiä miks meni avautumisen puolelle? Heitetäänpäs positiivisuutta etsien kysymys autokurkoille: Bemari kolmossarja - Edellisen sukupolven nassunostomalleja alkaa saamaan isommalla Baijerilaisen moottoripajan moottorilla ihan ok hintaan. Onko hyvä? Ku en oo ajanut. Miten vertautuu tähän uuteen? Jota siis oon ajanut. Se uus on hyvä!
Ja vielä hankalampi kysymys: Possu 911. Miten ajossa eroaa 996 vs. 997? Vuosien kyttäys on alkanut, mutta jos 997 tosi paljon parempi, niin kyttäänkö sellaisen vai riittääkö 996?
AR voi kaiken tän vielä sotkea esittelemällä jotain hienoa ostettavaa. Oh well, edes esittelemällä jotain ostettavaa!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
Olen kaivannut valmiiksi sadevarjon, mutta itse olin tykkänyt Gpuntosta
Olin ajanut sen silloin kun vasta tuli markinoille ja olen pitänyt ja pidän edelleen. Hienosti muotoiltu, normaalit istuimet (verrattuna siihen mitä täys p***a muut tarjoa) ja muuten ihan soiva pikku auto. Kone on kyllä täysin tehoton mutta niin on muissakin. Eli jos pikku autolle olis tarvetta niin kyllä Gpunto olisi tullut.
Ja ette menisi täysin hämärän puolelle niin olen heittänyt 300km lenkin 2.0 gtv 916:lla , jossa kiittämme:
-Mahtava muotoilu
-hyvät soundit
-tarkka ohjaus
-matala istumaasento ja mukava penkki
-varapyörä muovikassissa takakontissa
Moittimme:
-tehoton, ehdottomasti kaipaa 2.0 TB tai 3.0 V6
-materiaalit ja viimestely saman vuoden 164ssa huomattavasti paremmat.
Olin ajanut sen silloin kun vasta tuli markinoille ja olen pitänyt ja pidän edelleen. Hienosti muotoiltu, normaalit istuimet (verrattuna siihen mitä täys p***a muut tarjoa) ja muuten ihan soiva pikku auto. Kone on kyllä täysin tehoton mutta niin on muissakin. Eli jos pikku autolle olis tarvetta niin kyllä Gpunto olisi tullut.
Ja ette menisi täysin hämärän puolelle niin olen heittänyt 300km lenkin 2.0 gtv 916:lla , jossa kiittämme:
-Mahtava muotoilu
-hyvät soundit
-tarkka ohjaus
-matala istumaasento ja mukava penkki
-varapyörä muovikassissa takakontissa
Moittimme:
-tehoton, ehdottomasti kaipaa 2.0 TB tai 3.0 V6
-materiaalit ja viimestely saman vuoden 164ssa huomattavasti paremmat.
Nothing beats cubic inch
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Punto 1.2 koeajon jatkot:
+ elämä alkaa 3000 rpm! Ennen tätä empivää nylkytystä tarjolla, sen jälkeen vetää ok. Miehen vika..
+ kevyttoiminen vaihteisto
+ ripeä ilmastointi
- sohlo vaihteisto, liian usein epätoivottu pykälä pesässä - toisaalta laatikossa viisi väärää välitystä. Paha rasti...
- ovia saa paiskoa kiinni, keskuslukon äänet luokkaa Caterpillar..
ps. Olen ajanut muutama vuosi takaperin Grande Puntoa (1.4/95hp) ja sepä onkin parempi vehjes pelkän moottorinsa vuoksi. Uudessa on piukempi alusta, mikä tekee autosta huonontuntuisen, joskin sporttisemman mutkissa.
+ elämä alkaa 3000 rpm! Ennen tätä empivää nylkytystä tarjolla, sen jälkeen vetää ok. Miehen vika..
+ kevyttoiminen vaihteisto
+ ripeä ilmastointi
- sohlo vaihteisto, liian usein epätoivottu pykälä pesässä - toisaalta laatikossa viisi väärää välitystä. Paha rasti...
- ovia saa paiskoa kiinni, keskuslukon äänet luokkaa Caterpillar..
ps. Olen ajanut muutama vuosi takaperin Grande Puntoa (1.4/95hp) ja sepä onkin parempi vehjes pelkän moottorinsa vuoksi. Uudessa on piukempi alusta, mikä tekee autosta huonontuntuisen, joskin sporttisemman mutkissa.
Re: Sekalainen koeajoketju
GP oli kyllä varsin mukava auto ajaa pidempääkin lenkkiä ja kulutus oli liki olematonta 1.4 8v motilla. En nyt ihan lähtisi uskomaan noita moitteita mitä täällä on tullut, on meinaat vähän vääriset lasit päässä. Samaa "paskaa" se mitokin on GP:n kanssa, mutta ilmeisesti logo tekee siitä "täysin erilaisen" tms. Varsinkin GP 120-heppasella t-jetillä on mitä hauskin kapine, mitä tulee pikkuautoihin ja tuohon hinta/koko/ajomukavuus -luokkaan. No mut pakko on sitä jotenkin tekohengittää tätä kuollutta fanitusmerkkiään
- Mandeprkl
- Viestit: 1444
- Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
- Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota Crown Majesta S150
Ensimmäinen auto oikeanpuoleisella ohjauksella jota olen ajanut. Luojan kiitos se oli automaatti. Mutta miksi vilkunkatkaisijakin pitää olla oikealla!? No siihen melkein tottui.
+ Äänetön nopeudessa kuin nopeudessa.
+ Uskomattoman mahtava alusta arvokkaampaan liikkumiseen. Lipumiseen tai kovempaankin maantiennielemiseen. Nopeus ei tunnu.
+ Hyvät varusteet
+ Vapaastihengittävä suora kutonen (2JZ-GE) liikutti mukavasti tuota koria. Tuntui tehokkaammalta mitä on.
+ Erottuu massasta
- Vain oikeanpuoleisella ohjauksella
- Sisustasta tunnistaa kuitenkin Toyojotaksi.
Makukysymyksiä... Omaan makuun liian Majesta.. Mutta mikään auto ei ole antanut noin hyviä kyytejä. Takseina olisi aivan mahtavia. Mutta vanhanho ulkonäkö ei asiakkaita vakuuta. Paljon parempi ajaa kuin esim saman ikäluokan Volvo S90 Royal.
En silti ostaisi. Tuo ei tarjoa sitä mitä autolta haluan.
Ensimmäinen auto oikeanpuoleisella ohjauksella jota olen ajanut. Luojan kiitos se oli automaatti. Mutta miksi vilkunkatkaisijakin pitää olla oikealla!? No siihen melkein tottui.
+ Äänetön nopeudessa kuin nopeudessa.
+ Uskomattoman mahtava alusta arvokkaampaan liikkumiseen. Lipumiseen tai kovempaankin maantiennielemiseen. Nopeus ei tunnu.
+ Hyvät varusteet
+ Vapaastihengittävä suora kutonen (2JZ-GE) liikutti mukavasti tuota koria. Tuntui tehokkaammalta mitä on.
+ Erottuu massasta
- Vain oikeanpuoleisella ohjauksella
- Sisustasta tunnistaa kuitenkin Toyojotaksi.
Makukysymyksiä... Omaan makuun liian Majesta.. Mutta mikään auto ei ole antanut noin hyviä kyytejä. Takseina olisi aivan mahtavia. Mutta vanhanho ulkonäkö ei asiakkaita vakuuta. Paljon parempi ajaa kuin esim saman ikäluokan Volvo S90 Royal.
En silti ostaisi. Tuo ei tarjoa sitä mitä autolta haluan.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Vanhassa kannattaa huomioida dieseleistä N47-koneella olevat, kun jakopää alkaa ääntää. Kallis korjata, kun pitkittäinen kone väärin päin. Bemareissa suosittelen varusteltuja, kun nuo karvalakeimmat ovat jo todella ankeita. Peruspenkit manuaalisäädöin ja muutenkin onnettomat. Stereot onnettomat, joten vähintään hifiä suosittelen. Ottaisin vielä M-sporttina sekä kutoskoneella. Runflat-renkaat ovat urat herkät.lerppu kirjoitti:Heitetäänpäs positiivisuutta etsien kysymys autokurkoille: Bemari kolmossarja - Edellisen sukupolven nassunostomalleja alkaa saamaan isommalla Baijerilaisen moottoripajan moottorilla ihan ok hintaan. Onko hyvä? Ku en oo ajanut. Miten vertautuu tähän uuteen? Jota siis oon ajanut. Se uus on hyvä!
Tuoreimmassa 3-sarjalaisessa on kovasti kehuttu ZF:n 8-pykäläinen tomaatti, kun tässä edellisessä korimallistossa vanhempaa 6-pykäläistä. Vanhemman ohjausta on paikoin kait pidetty tunnokkaampana (ei koko sähköinen). Uuden polven 2-litraiset bensat nyt myös turbolla, joten unohtaisin ne edellisen polven vapari 2-litraiset.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Raimo Miettinen kirjoitti:Vanhassa kannattaa huomioida dieseleistä N47-koneella olevat, kun jakopää alkaa ääntää. Kallis korjata, kun pitkittäinen kone väärin päin. Bemareissa suosittelen varusteltuja, kun nuo karvalakeimmat ovat jo todella ankeita. Peruspenkit manuaalisäädöin ja muutenkin onnettomat. Stereot onnettomat, joten vähintään hifiä suosittelen. Ottaisin vielä M-sporttina sekä kutoskoneella. Runflat-renkaat ovat urat herkät.lerppu kirjoitti:Heitetäänpäs positiivisuutta etsien kysymys autokurkoille: Bemari kolmossarja - Edellisen sukupolven nassunostomalleja alkaa saamaan isommalla Baijerilaisen moottoripajan moottorilla ihan ok hintaan. Onko hyvä? Ku en oo ajanut. Miten vertautuu tähän uuteen? Jota siis oon ajanut. Se uus on hyvä!
Tuoreimmassa 3-sarjalaisessa on kovasti kehuttu ZF:n 8-pykäläinen tomaatti, kun tässä edellisessä korimallistossa vanhempaa 6-pykäläistä. Vanhemman ohjausta on paikoin kait pidetty tunnokkaampana (ei koko sähköinen). Uuden polven 2-litraiset bensat nyt myös turbolla, joten unohtaisin ne edellisen polven vapari 2-litraiset.
Taitaa RM olla yksilöllistä.
Itse en pidä M-sportin ulkonäöstä enkä varsin tyköistuvista penkeistä...lisäksi ylimääräisiä hilavitkuttimia ei tarvitse kuin kaveriporukassa. Itsellä E60 ja peruspenkeissä sähkösäädöt/manuaalina osa, hyvät istua ja kangas laadukasta. Omalle hifikorvalle (puolikuurolle vasurille) peruspopit soi hyvin...löysin imuroidessa lattiastakin jonkin sortin bassot etupenkkien alta. RF renkaat on toimineet mainiosti.
Koneista en tiedä, kutoskoneet on vaparina upeita ja dieselinä kalisee.....
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
GP ei tarkoittane Grand Prixiä tässä yhteydessä. En sellaisesta mitään tiedäkään, Puntolla tarkoitan liitekuvan autoa, oli vielä tuon värinenkin! Antoivat avaimet ja varoittamatta lähettivät ihan liikenteen sekaan. Seison alkuperäisen arvioni takana tismalleen. Ja ilman mitään maagista AR mystiikkaa todettakoon että MiTo ja tämä Punto voivat kukaties olla jotenkin sukua (?), mutta sitä ei huomaa yhtään mistään. Grande Puntoa en ole ajanut. Liekö sitten enemmän samanlainen kuin MiTo, jonka ainut vakavampi puute on keinotekoinen ohjausvaste...Shuttle kirjoitti:GP oli kyllä varsin mukava auto ajaa pidempääkin lenkkiä ja kulutus oli liki olematonta 1.4 8v motilla. En nyt ihan lähtisi uskomaan noita moitteita mitä täällä on tullut, on meinaat vähän vääriset lasit päässä. Samaa "paskaa" se mitokin on GP:n kanssa, mutta ilmeisesti logo tekee siitä "täysin erilaisen" tms. Varsinkin GP 120-heppasella t-jetillä on mitä hauskin kapine, mitä tulee pikkuautoihin ja tuohon hinta/koko/ajomukavuus -luokkaan. No mut pakko on sitä jotenkin tekohengittää tätä kuollutta fanitusmerkkiään
- Liitteet
-
- Fiat_Punto.jpg
- (111.8 KiB) Tiedosto ladattu 5996 kertaa
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Uudenkarhea Tuohan on Punto eikä GP (Grande Punto) / EVO. Autowikin mukaan valmistus loppui 2010 ja viimeiset vuodet tätä myytiin halpiskarvalakkina GP/EVOn rinnalla. Olen tuollaista itsekin aikanaan koeponnistanut enkä ajettavuudesta tykännyt. Mutta tällä ei pitäisikään hirveästi olla yhteistä MiTon kanssa.
Ja vaikka olisikin, niin pelkkä yhteinen pohjalevy vielä kovin paljoa vaikuta. Hlökohtaista kokemusta aiheesta on akselilta Stivo vs. Bravo. Molempien pitäisi olla samalle pohjalevylle väkerrettyjä, mitä ei todellakaan uskoisi ajettavuuden perusteella.
Ja vaikka olisikin, niin pelkkä yhteinen pohjalevy vielä kovin paljoa vaikuta. Hlökohtaista kokemusta aiheesta on akselilta Stivo vs. Bravo. Molempien pitäisi olla samalle pohjalevylle väkerrettyjä, mitä ei todellakaan uskoisi ajettavuuden perusteella.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Grande Puntossa ja Puntossa ei ole oikeen mitään yhteistä. Grande Punto oli jopa ihan mukava ajaa, joka yllätti allekirjoittaneen... Olkoonkin, että oli lyhyt pätkä. Puntosta en ole ikään tykännyt.
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Grande Punton viimeinen inkarnaatio on muuten huonompi ajaa kuin vanhemmat GP:t.
Noista viimeisistä 2010 -> on todennäköisesti kustannussäästön nimissä riisuttu mm. etupään kallistuksenvakaaja pois, ja tilalle on laitettu mahdollisimman pinkeä jousipaketti kallistelua eliminoimaan. Lopputuloksena alusta, jolla ei maantielle halua lähteä, eikä se kaupungissakaan hyvä ole.
Aikaisemmat GP:t 2006-2009 ovat tältä osin kyvykkäämpiä. Omistin peräkkäin tuollaiset -10 ja -11 -malliset GP:t.
Sen jälkeen pihassa oli vuoden päivät Punto Evo Sport, joka oli kyllä kaikin puolin ihan eri vekotin, mutta harmittoman puhdittomalla vapari-Multiairilla. Mikäli laite olisi ollut ahdettu, olisi se tuossa vieläkin.
Ei noilla millään oikeastaan ole mitään yhtäläisyyttä MiTon kanssa ajettavuuden ja muiden ominaisuuksien kanssa, vaikka sitä täälläkin kovasti toisinaan rummutetaan.
Noista viimeisistä 2010 -> on todennäköisesti kustannussäästön nimissä riisuttu mm. etupään kallistuksenvakaaja pois, ja tilalle on laitettu mahdollisimman pinkeä jousipaketti kallistelua eliminoimaan. Lopputuloksena alusta, jolla ei maantielle halua lähteä, eikä se kaupungissakaan hyvä ole.
Aikaisemmat GP:t 2006-2009 ovat tältä osin kyvykkäämpiä. Omistin peräkkäin tuollaiset -10 ja -11 -malliset GP:t.
Sen jälkeen pihassa oli vuoden päivät Punto Evo Sport, joka oli kyllä kaikin puolin ihan eri vekotin, mutta harmittoman puhdittomalla vapari-Multiairilla. Mikäli laite olisi ollut ahdettu, olisi se tuossa vieläkin.
Ei noilla millään oikeastaan ole mitään yhtäläisyyttä MiTon kanssa ajettavuuden ja muiden ominaisuuksien kanssa, vaikka sitä täälläkin kovasti toisinaan rummutetaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, en ole MiToakaan ajanut.
Sen sijaan Bravon, olisikohan '08 ollut, voisin jopa hyväksyä perheenjäseneksi jos sopivalla koneella löytyisi lottovoiton jälkeen.
Sen sijaan Bravon, olisikohan '08 ollut, voisin jopa hyväksyä perheenjäseneksi jos sopivalla koneella löytyisi lottovoiton jälkeen.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Sekalainen koeajoketju
^miks bravo ja lottovoitto ei oikeen istu samaan lauseeseen?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Oli aika hintavan oloinen laite 135tkm ajettuna... Jos pari-kolmetonnia laittaa, että autoon saa sekä kylmää että lämpää? =D
Kennot töineen, putkia, letkuja... Jepjep
Oli aika hintavan oloinen laite 135tkm ajettuna... Jos pari-kolmetonnia laittaa, että autoon saa sekä kylmää että lämpää? =D
Kennot töineen, putkia, letkuja... Jepjep
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Mitäs täällä oikein sekotellaan pikku-puntoa grandeen/opel corsaan Samaa uusperhettä oli myös linea. Mito on varmaan parasta, mitä tuosta fiatin ja government motorssin hedelmästä on väännetty.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Punto 1.2/69hp, osa 3:
+ ilman vertailukohtaa autoon tottuu ja ajaminen alkaa maistua. Tottuminen tuohon vie vain harvinaisen kauan.
+ kun konetta kierrättää, on soundit sporttiset (meno ei..), tunnepuolen pisteet kotiin
+ 3500-4500rpm alueella toimiva kone, yläkierroksilla taas turha yrittää
- hyppybensa harmittaa, ts. alakierrosten vääntö on huono. Ecu sählää ja kaasuttaa ihan levottomasti ja olo on kuin ajokortin saamisen aikoina.
- joka paikka hajoaa tai jää käteen alle 10tkm ajetussa, ei laatu vakuuta
kun hyppäsin 500 multijettiin, meinas karata käsistä.. On Se muutenkin ihan timanttia Fiatiksi!
+ ilman vertailukohtaa autoon tottuu ja ajaminen alkaa maistua. Tottuminen tuohon vie vain harvinaisen kauan.
+ kun konetta kierrättää, on soundit sporttiset (meno ei..), tunnepuolen pisteet kotiin
+ 3500-4500rpm alueella toimiva kone, yläkierroksilla taas turha yrittää
- hyppybensa harmittaa, ts. alakierrosten vääntö on huono. Ecu sählää ja kaasuttaa ihan levottomasti ja olo on kuin ajokortin saamisen aikoina.
- joka paikka hajoaa tai jää käteen alle 10tkm ajetussa, ei laatu vakuuta
kun hyppäsin 500 multijettiin, meinas karata käsistä.. On Se muutenkin ihan timanttia Fiatiksi!
Re: Sekalainen koeajoketju
Termi "pari vuotta sitten" ja "uudenkarhea" mielestäni viittaa Grande Puntoon, eikä tuohon vanhaan puntoon minkä valmistus oli lopetettu jo pari vuotta sitten pari vuotta sitten ( ). Siksi meinasinkin että kyseessä oli Grande eikä suinkaan tuollainen vanhaa koppaa olevaa Punto mk2. Tässä taloudessa on toki tuollainen superhyper Punto vm 2000 vieläkin, huikealla ELX varustetasolla (mm. korinväriset puskurit, hiiiieenot penkit, etusähkölasit ja muuta luksusta) ja 16 tappisella 1.2 koneella (80 heppaa) ja on se kiva peli. Omistamistani italialaisista ehdottomasti varmatoimisin. Olisi vieläkin tuliterässä kunnossa, jollei joku olisi vuosi sitten antanut pusua vasempaan etukulmaan. Kunnon lohkolämmitin lämmittää sen talvella *tehokkaasti*, käynnistyy vaikka missä pakkasissa ja muutenkin se vaan toimii. Alusta tullut käytyä läpi vajaa pari vuotta sitten ja eiku kovaa ajoa vaan. Hintaisekseen mahtava vehje kun sen ostin opiskellessani joskus... 2010?lerppu kirjoitti:GP ei tarkoittane Grand Prixiä tässä yhteydessä. En sellaisesta mitään tiedäkään, Puntolla tarkoitan liitekuvan autoa, oli vielä tuon värinenkin! Antoivat avaimet ja varoittamatta lähettivät ihan liikenteen sekaan. Seison alkuperäisen arvioni takana tismalleen. Ja ilman mitään maagista AR mystiikkaa todettakoon että MiTo ja tämä Punto voivat kukaties olla jotenkin sukua (?), mutta sitä ei huomaa yhtään mistään. Grande Puntoa en ole ajanut. Liekö sitten enemmän samanlainen kuin MiTo, jonka ainut vakavampi puute on keinotekoinen ohjausvaste...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
En mä noista fiiuista tiedä mikä on uus ja mikä ei. Ja punto tai iso punto. Persuksissa luki punto ja kilsoja mittarissa alle kymppi, niin mulle se on "uudenkarhea". Eikä mulle ole myös mitään merkitystä ketkä on serkkuja tai siskoja keskenään, voi niitä silti koeajaa ja pidempäänkin käyttää - jos tykkää!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^^
Sama täällä, uutena ostettu '03 Punto mk2 on kirkkaasti talouden luotettavin ja kokonaistaloudellisin auto.
Kuolontähti on ollut samaa tasoa luotettavuudeltaan, mutta tuon Punton 11 vuoden putken kiinnisaamiseen vaaditaan vielä useamman vuoden virheetöntä palvelua.
Ilmeisesti en myöskään osaa ajaa, tuo Punto kun taittuu mutkaan ja laukkaa kiitotietä jatkuvasti samoilla keskinopeuksilla kuin vaikkapa Centrocampista. 8/10 tason ylittämisen jälkeen alkaisi varmaan mutkatiellä eroa syntymään, Apparasta tai pitkästä vapaiden nopeuksien suorasta puhumattakaan. Aina parjattu city-tehostuskin on kaltaiselleni narukädelle ihan mukava.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Sama täällä, uutena ostettu '03 Punto mk2 on kirkkaasti talouden luotettavin ja kokonaistaloudellisin auto.
Kuolontähti on ollut samaa tasoa luotettavuudeltaan, mutta tuon Punton 11 vuoden putken kiinnisaamiseen vaaditaan vielä useamman vuoden virheetöntä palvelua.
Ilmeisesti en myöskään osaa ajaa, tuo Punto kun taittuu mutkaan ja laukkaa kiitotietä jatkuvasti samoilla keskinopeuksilla kuin vaikkapa Centrocampista. 8/10 tason ylittämisen jälkeen alkaisi varmaan mutkatiellä eroa syntymään, Apparasta tai pitkästä vapaiden nopeuksien suorasta puhumattakaan. Aina parjattu city-tehostuskin on kaltaiselleni narukädelle ihan mukava.
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei se Punto Konalasta Koivuhakaan ja takaisin matkalla kyllä hajonnut... Uskotaan luotettavuus hyvänä puolena. - It does not even have the decency to die!
Makuasioista taitaa olla turha kinastella. Joku täällä jo jossain toisessa ketjussa ehti kehumaan Kian katumaasturin (hitto, että unohdin jo mallin, vaikka just luin kommentin). Äityliinillä oli moinen uusi ja jouduin sitä kerran ajamaan. Kamala kokemus, oikeesti halusin sen loppuvan mitä pikimmin!
Mut joo, hyvä kun tykkäätte Puntoistanne, eihän mun niillä ole pakko ajaa!
Makuasioista taitaa olla turha kinastella. Joku täällä jo jossain toisessa ketjussa ehti kehumaan Kian katumaasturin (hitto, että unohdin jo mallin, vaikka just luin kommentin). Äityliinillä oli moinen uusi ja jouduin sitä kerran ajamaan. Kamala kokemus, oikeesti halusin sen loppuvan mitä pikimmin!
Mut joo, hyvä kun tykkäätte Puntoistanne, eihän mun niillä ole pakko ajaa!
Re: Sekalainen koeajoketju
Alkupään Puntoissa varsinkin on aivan onnettoman huonot valot, noissa melkeinpä pakko käyttää jotain ExtremeLightSupernovaSun polttimoita jos haluaa eteensä nähdä.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Nissan Pathfinder vm 2006 ja ajettu 130tkm. Kun en ole vielä saanut pakuvaihtoa suoritettua, kävi mielessä myös nuo isokokoiset maasturit, ja kun Oulusta tuommoinen löytyi niin käytiin katsomassa ja kokeilemassa.
Ulkoapäin massiivinen ja isoksi maasturiksi omaan silmään hyvin istuva, pidin. Sisältä japanilaiseen tyyliin ei mikään maailman kaunein, mutta hallintalaitteet hyvin käsillä, hyvä ajoasento ja hyvät säätövarat. Tilaa vähintääkin reilusti, ja tavaratilaa todella kiitettävästi, kun kaksi takimmaista penkkiriviä pistää taittaen. Mahtuu useampikin koiranhäkki kivuitta.
No auto käyntiin traktorimaisen dieselin äänen säestämänä. Automaatti D asentoon ja neliveto auto asentoon (eipä kyllä näillä keleillä eroa 2wd tai 4wd asetuksen välillä). Kevyesti liikkuu, kevyesti kääntyy, mutta tuntuma tiehen kuitenkin tyydyttävästi säilyy. Tomaatti on vanhantyyppinen hidas ja nykivä, mutta ei se tässä autossa haittaa. Autossa istuu korkealla na näkyvyys loistava joka suuntaan. Auto on hiljainen ja kulkee riittävästi. Kallistelee, mutta ei kuten testaamani pakettiautot.
Positiivinen kuva tiloista ja ajettavuudesta. Auton järkälemäisyys myös puhutteli, mutta sen verran taitaa tästäkin päästä löytyä järkeä, että tuon auton käyttökustannukset verrattuna nelivetopakuihin ovat ihan eri luokkaa, joten pidättäydytään pakulinjalla. Hyvitys alfastakin olisi onneksi ollut sen verran huono, että kiinnostui lopahti siinäkin kohdalla.
Ulkoapäin massiivinen ja isoksi maasturiksi omaan silmään hyvin istuva, pidin. Sisältä japanilaiseen tyyliin ei mikään maailman kaunein, mutta hallintalaitteet hyvin käsillä, hyvä ajoasento ja hyvät säätövarat. Tilaa vähintääkin reilusti, ja tavaratilaa todella kiitettävästi, kun kaksi takimmaista penkkiriviä pistää taittaen. Mahtuu useampikin koiranhäkki kivuitta.
No auto käyntiin traktorimaisen dieselin äänen säestämänä. Automaatti D asentoon ja neliveto auto asentoon (eipä kyllä näillä keleillä eroa 2wd tai 4wd asetuksen välillä). Kevyesti liikkuu, kevyesti kääntyy, mutta tuntuma tiehen kuitenkin tyydyttävästi säilyy. Tomaatti on vanhantyyppinen hidas ja nykivä, mutta ei se tässä autossa haittaa. Autossa istuu korkealla na näkyvyys loistava joka suuntaan. Auto on hiljainen ja kulkee riittävästi. Kallistelee, mutta ei kuten testaamani pakettiautot.
Positiivinen kuva tiloista ja ajettavuudesta. Auton järkälemäisyys myös puhutteli, mutta sen verran taitaa tästäkin päästä löytyä järkeä, että tuon auton käyttökustannukset verrattuna nelivetopakuihin ovat ihan eri luokkaa, joten pidättäydytään pakulinjalla. Hyvitys alfastakin olisi onneksi ollut sen verran huono, että kiinnostui lopahti siinäkin kohdalla.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Kolmas facelift toden sanoo..?
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/inti ... -punto-evo
alkaa harrastajien kämmenet varmaan odotuksesta hikoamaan...
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/inti ... -punto-evo
alkaa harrastajien kämmenet varmaan odotuksesta hikoamaan...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Olisinkohan ollut minä?lerppu kirjoitti:Ei se Punto Konalasta Koivuhakaan ja takaisin matkalla kyllä hajonnut... Uskotaan luotettavuus hyvänä puolena. - It does not even have the decency to die!
Makuasioista taitaa olla turha kinastella. Joku täällä jo jossain toisessa ketjussa ehti kehumaan Kian katumaasturin (hitto, että unohdin jo mallin, vaikka just luin kommentin). Äityliinillä oli moinen uusi ja jouduin sitä kerran ajamaan. Kamala kokemus, oikeesti halusin sen loppuvan mitä pikimmin!
Mut joo, hyvä kun tykkäätte Puntoistanne, eihän mun niillä ole pakko ajaa!
Uusi Sportage hyvillä renkailla (ei niillä mahdottoman korkeaprofiilisilla hirvityksillä) = ihan OK
Vanha Sportage millä tahansa renkailla = huippukamaluus ja hirviö. Omasta mielestäni =P
Lyhyt koeajo tehty tänään kahdella henk.koht kammotuksella, kun kävivät pientä huoltoa hakemassa.
Toyota Corolla Terra Wagon (tms), '02-tienoon. 1.6 VVT-i taisi koneena olla, rullattu rapiat 250tkm. Positiivisena sanon sen, että se lähti käyntiin ja voimalinja tuntui olevan ihan OK-kuosissa, mitä nyt moottori vaikutti kuolevalta. Lisäksi ohjauksessa väljää harvinaisen paljon, kuulosti lonksuminen siltä, että rattiakseli olisi jostain irti Mitään muuta hyvää siitä ei löytynyt, ennen kuin sen keksin: EI OLE OMA AUTO!
Nissan Primera farkku, '02. 1.6 TwinCam taisi olla tässä. Ehkä ankein inkarnaatio Nissanilta ikinä? Positiivista voi sanoa, että tässä vehkeessä oli HELKKARIN tehokas ilmastointi. Eikä ollut edes tukossa.
Jälleen, hyvänä se ettei ole oma auto eikä joudu ajamaan moisella. Kamalia vehkeitä molemmat näistä kahdesta... En käsitä, miten kukaan voi noista tykätä, mutta kylläpä vaan liikenteessä noita kulkee vaikka miten.
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sekalainen koeajoketju
No siinä pilattiin sekin auto, ruma keula. Äkkiseltään ei erota tuleeko sieltä Clio, fiesta vai joku muu vastaava persoonaton auto.Kivijärvi kirjoitti:Kolmas facelift toden sanoo..?
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/inti ... -punto-evo
alkaa harrastajien kämmenet varmaan odotuksesta hikoamaan...
Re: Sekalainen koeajoketju
Siis täh? Se uusi Sportage on kyllä jotain hirveetä. Jopa Kaskaskasvain on parempi ajettavuudessaan sisätilamelusta nyt puhumattakaan. Toihan on hippasen Ceediä pienempi sisätiloiltaan ja ankea iso koppakuoriainen. Ulkomuodot on kyllä tosi nätit ja pesee kasvaimet sun muut aika helposti, mutta aivan kuten konsernin Optima, on tuokin pelkkää silmälumetta. Penkit on ihan perseestä, katto liian matalalla. Hyvää on toki nätit ilmastoinnin suulakeet. Nojoo, makuasioita. Äidit, tyttäret, koira ja takapuoli yms.Aquatica kirjoitti: Olisinkohan ollut minä?
Uusi Sportage hyvillä renkailla (ei niillä mahdottoman korkeaprofiilisilla hirvityksillä) = ihan OK
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Optimastakin tykkään. Tosin on ollutkin vissiin ne parhaat varustelutasot noissa, mitä olen nähnyt ja ajanut... Ei pitkää siivua ole takana, niin käytännön käsitys hyvästä ajoasennosta on puutteellinen. Mutta rengasmelu on kyllä aika kova, mutta Xtrailiin ja kuskusiin vrt. kyllä hiljainen tuo on ollut? Ilmeisesti rengastuksella on sitäkin suurempi merkitys, kun omat kokemukset on noinkin erilaiset melutasolta. Sisätiloista en ole edes ajatellut mitään muuta kuin sen, että samaa muovia siellä on kuin muissakin
Optimastakin tykkään. Tosin on ollutkin vissiin ne parhaat varustelutasot noissa, mitä olen nähnyt ja ajanut... Ei pitkää siivua ole takana, niin käytännön käsitys hyvästä ajoasennosta on puutteellinen. Mutta rengasmelu on kyllä aika kova, mutta Xtrailiin ja kuskusiin vrt. kyllä hiljainen tuo on ollut? Ilmeisesti rengastuksella on sitäkin suurempi merkitys, kun omat kokemukset on noinkin erilaiset melutasolta. Sisätiloista en ole edes ajatellut mitään muuta kuin sen, että samaa muovia siellä on kuin muissakin
Re: Sekalainen koeajoketju
^Mmmm niin kai sitten. Optimaan sen vertaa vielä palatakseni, että auto itsessäänhän näyttää hyvältä. Ajossa ihan jees ja tilaakin siinä on sedaniksi kohtalaisen hyvin, mutta tuon auton kulkupuoli ei millään vastaa sen ulkonäköä. Se 1.7 litrainen turbodiesel on niin puhdittoman hengetön siihen koriin, että tarvitaan minuuttivisaria kiihdytysten mittaamiseen. Se vaan on lahna. Ainakin jenkeissähän tuota saa V6-nokallisena ja silloin voikin olla jo sen arvoinen kulkupeli, mutten vähän mehmeh.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Kia Optiman ongelma on sen hinnoittelu.
Esim. Optima Business, jossa sinällään on ihan kattava varustelu, kustantaa 1,7 l-dieselpannulla ja manuaalina (en tiedä, saako tähän automaattia) miltei tasan 40 Keur.
Laittamalla kolmesataa lisää tiskiin, saa naapurikaupasta myöskin hyvin muotoillun ja vähintään yhtä varustellun Mazda6 Luxuryn. Ero on, että masassa on 2,2 l / 175 hv pannu ja ihan eri tasoinen suorituskyky.
Muutenhan nämä autot ovat kehuttuja ja moitittuja jotakuinkin samoista suureista: Muotoilua, varustelua ja tiloja kiitetään. Ohjausta ja rengasmelua moititaan. Vähän varusteista ja moottorista tinkimällä kutosen saa kympin halvemmalla mutta silti aivan järjettömästi paremmalla 150 hv koneella.
Esim. Optima Business, jossa sinällään on ihan kattava varustelu, kustantaa 1,7 l-dieselpannulla ja manuaalina (en tiedä, saako tähän automaattia) miltei tasan 40 Keur.
Laittamalla kolmesataa lisää tiskiin, saa naapurikaupasta myöskin hyvin muotoillun ja vähintään yhtä varustellun Mazda6 Luxuryn. Ero on, että masassa on 2,2 l / 175 hv pannu ja ihan eri tasoinen suorituskyky.
Muutenhan nämä autot ovat kehuttuja ja moitittuja jotakuinkin samoista suureista: Muotoilua, varustelua ja tiloja kiitetään. Ohjausta ja rengasmelua moititaan. Vähän varusteista ja moottorista tinkimällä kutosen saa kympin halvemmalla mutta silti aivan järjettömästi paremmalla 150 hv koneella.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Tuo on totta.
^^
Siinä on ihan pointtia. Näyttää kulkevalta, kun on enemmänkin rauhallinen cruiseri - eli jotain on mennyt vikaan euromarkkinoinnissa kanssa. Tuota konetta kironnut moni, mutta itse totesin sen riittäväksi (niin riittäväksi, ettei se edes harmittanut lainkaan) vetämään tuota ihan tarpeeksi ripeästi. Ei silläkään jalkoihin jäänyt.
Ja tänään tuli ajettua tiettävästi suomen kalleinta Sportagea, '06. 270tkm+ mittarissa, neliveto. 2.0CRDi taisi olla keulilla... Yllättävän hyvä ja jossain määrin jopa tunnokas ajettava, noin niinkuin "ison auton kulmasta" katsottuna. Rumahan tuo "vanha sporttihäkki" on, eikä kulkupuolikaan noin isossa kopassa mitään Ferraritasoa ollut. Manuaaliaskilla kuitenkin varustettu ja voisin hyvinkin ajella moisella etenkin mökkireissut (huonoja teitä). Näkyvyys oli hyvä, vaikka heiman matala kattolinja aavistuksen ärsyttikin.
Omistaja muistelee, että autossa oli alkuperäinen kytkin, joka siis nyt vaihdettiin. Ei siksi, että kytkin olisi loppu (levyssä oli vielä jonkin verran kulutusvaraakin! Omistajan sanoin 15tkm vuodessa ajetaan vaunu tai vene perässä...), vaan siksi kun työsylinteri antautui.
Jaa, miksikä "suomen kallein"? Tämä on vähän epävirallista tietoa, mutta ilmeisesti tuohon tehtiin uutena ~20keur edestä takuuremppoja. Takaperää ym. pientä sisälti nuo hommelit, sen jälkeen normihuoltoa ja jotain niveltä tai tukaria joskus ja nytten tuo kytkin.
Tuo on totta.
^^
Siinä on ihan pointtia. Näyttää kulkevalta, kun on enemmänkin rauhallinen cruiseri - eli jotain on mennyt vikaan euromarkkinoinnissa kanssa. Tuota konetta kironnut moni, mutta itse totesin sen riittäväksi (niin riittäväksi, ettei se edes harmittanut lainkaan) vetämään tuota ihan tarpeeksi ripeästi. Ei silläkään jalkoihin jäänyt.
Ja tänään tuli ajettua tiettävästi suomen kalleinta Sportagea, '06. 270tkm+ mittarissa, neliveto. 2.0CRDi taisi olla keulilla... Yllättävän hyvä ja jossain määrin jopa tunnokas ajettava, noin niinkuin "ison auton kulmasta" katsottuna. Rumahan tuo "vanha sporttihäkki" on, eikä kulkupuolikaan noin isossa kopassa mitään Ferraritasoa ollut. Manuaaliaskilla kuitenkin varustettu ja voisin hyvinkin ajella moisella etenkin mökkireissut (huonoja teitä). Näkyvyys oli hyvä, vaikka heiman matala kattolinja aavistuksen ärsyttikin.
Omistaja muistelee, että autossa oli alkuperäinen kytkin, joka siis nyt vaihdettiin. Ei siksi, että kytkin olisi loppu (levyssä oli vielä jonkin verran kulutusvaraakin! Omistajan sanoin 15tkm vuodessa ajetaan vaunu tai vene perässä...), vaan siksi kun työsylinteri antautui.
Jaa, miksikä "suomen kallein"? Tämä on vähän epävirallista tietoa, mutta ilmeisesti tuohon tehtiin uutena ~20keur edestä takuuremppoja. Takaperää ym. pientä sisälti nuo hommelit, sen jälkeen normihuoltoa ja jotain niveltä tai tukaria joskus ja nytten tuo kytkin.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Ford Focus 1.6 -farkku, 40tkm:
- ensimmäisen oksennuspalan nielemisen jälkeen auto alkoi kummasti maistua, vaikka Star Wars -aiheinen ämpärimuovikötöstys ei kauniiksi muuttunut päivän mittaan.
+ sporttinen, tai ainakaan rajat ei tule vastaan kuten Deltassa. Ei kallistele, mitä silti varsin mukava maantiellä
+ vaihteidenvaihtotapahtuma. Lyhyt keppi ohjaa jotain selkeää ja täsmällistä, Tykkäsin!
+ peruskone kiekaisee mukavasti. No, alhaalla ei viännä tai kiännä. Silti jotenkin miellyttävä kone
- sisustus on kamala. Tylsää harmaata ja mustaa massaa sinisin valoin... Kunpa voisivat Alfalla ostaa alustan ja korin, muotoilla tyylillä ja aistikkaasti ja auto olis oikein hyvä
- muoviratti on kamala muhkurainen käännin. Ja just kun luulin et Fiat/Lancia-ratti edustaa yliyritystä parhaimmillaan..
jos kotimainen autolehti koskaan olisi saanut viivalle Golfin, Focuksen ja Deltan, kaikki tietää miten sijat olisi jaettu. Itse kun en mitään ymmärrä, pitäisin noita yhtä hyvinä ha tyylipisteissävolisi vain yksi voittaja
- ensimmäisen oksennuspalan nielemisen jälkeen auto alkoi kummasti maistua, vaikka Star Wars -aiheinen ämpärimuovikötöstys ei kauniiksi muuttunut päivän mittaan.
+ sporttinen, tai ainakaan rajat ei tule vastaan kuten Deltassa. Ei kallistele, mitä silti varsin mukava maantiellä
+ vaihteidenvaihtotapahtuma. Lyhyt keppi ohjaa jotain selkeää ja täsmällistä, Tykkäsin!
+ peruskone kiekaisee mukavasti. No, alhaalla ei viännä tai kiännä. Silti jotenkin miellyttävä kone
- sisustus on kamala. Tylsää harmaata ja mustaa massaa sinisin valoin... Kunpa voisivat Alfalla ostaa alustan ja korin, muotoilla tyylillä ja aistikkaasti ja auto olis oikein hyvä
- muoviratti on kamala muhkurainen käännin. Ja just kun luulin et Fiat/Lancia-ratti edustaa yliyritystä parhaimmillaan..
jos kotimainen autolehti koskaan olisi saanut viivalle Golfin, Focuksen ja Deltan, kaikki tietää miten sijat olisi jaettu. Itse kun en mitään ymmärrä, pitäisin noita yhtä hyvinä ha tyylipisteissävolisi vain yksi voittaja
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Skoda Octavia 1,8 TSI (132 kW) LB Elegance manuaali, -Sport packilla, ja mittarissa jotain 4000 km.
Varsinaista luxusta tästä "tilat ensin" -ratkaisusta on turha hakea, mutta edelliseen malliin verrattuna esim. kojelaudan laatuvaikutelma on selkeästi parempi ja avaruutta on kaikkiin suuntiin enemmän. Eikä ulkonäkökään isoilla kiekoilla ole mitenkään luotaantyöntävä.
Kiittäen:
- 18´pyöristä huolimatta ei mitenkään uraherkkä, ja muutenkin ratin takana tietää koko ajan mitä tapahtuu.
- Kohtalaisen hiljainen. Rengasäänet kuuluvat sisälle, mutta moottori on lähes äänetön läpi kierrosrekisterin.
- Tilaa riittää. Tämä on käytännössä yhtä iso sisä- ja tavaratiloitaan kuin meikäläisen Mondeo.
- Vaivaton suorituskyky. Kyllähän tämä hyvin lähtee, ja tykkää jopa yläkierroksista.
- Hinta-laatu-varustelusuhde todellakin kohdallaan.
- Sleeper. RS on selvästi räyhäkämpi ulospäin, mutta tällä voi yllättää.
- Lisävaruste-hinnoittelu kohtuullisella tasolla vs. Audi.
Moittien:
- Elegance varustelu on ihan ok kattava, mutta istuinverhoilu on jostain syystä synkkää ja karkeaa mustaa kangasta.
- Etuistuimet turhan laimeasti muotoillut peruspenkit.
- Jousitus on suuremmissa nopeuksissa suht mukava, mutta kaupungissa nypyttävä ja pintakova.
- Navi ei vakiona. Tässä oli lisävarusteena halvempi perusversio, joka on vanhanaikainen ja hidas.
Yhteenvetoillen:
-hyvä, ellei jopa paras paketti luokassaan tällä hetkellä. Näillä varusteilla tämän version hinta jää hyvin maltilliseen, noin 31000 euroon. Saman perusrakenteen omaava isotehoisin (103 kW) manuaalivaihteinen Audi A3 Sedan Business Sport vastaavin varustein lähtee kaupasta noin 42 - 43 Keur hintaan. Siinäpä sitä on olympiarenkaille ja keskikonsolin alumiinikoristeille saatu aika messevä kilohinta.
Elämä on.
Varsinaista luxusta tästä "tilat ensin" -ratkaisusta on turha hakea, mutta edelliseen malliin verrattuna esim. kojelaudan laatuvaikutelma on selkeästi parempi ja avaruutta on kaikkiin suuntiin enemmän. Eikä ulkonäkökään isoilla kiekoilla ole mitenkään luotaantyöntävä.
Kiittäen:
- 18´pyöristä huolimatta ei mitenkään uraherkkä, ja muutenkin ratin takana tietää koko ajan mitä tapahtuu.
- Kohtalaisen hiljainen. Rengasäänet kuuluvat sisälle, mutta moottori on lähes äänetön läpi kierrosrekisterin.
- Tilaa riittää. Tämä on käytännössä yhtä iso sisä- ja tavaratiloitaan kuin meikäläisen Mondeo.
- Vaivaton suorituskyky. Kyllähän tämä hyvin lähtee, ja tykkää jopa yläkierroksista.
- Hinta-laatu-varustelusuhde todellakin kohdallaan.
- Sleeper. RS on selvästi räyhäkämpi ulospäin, mutta tällä voi yllättää.
- Lisävaruste-hinnoittelu kohtuullisella tasolla vs. Audi.
Moittien:
- Elegance varustelu on ihan ok kattava, mutta istuinverhoilu on jostain syystä synkkää ja karkeaa mustaa kangasta.
- Etuistuimet turhan laimeasti muotoillut peruspenkit.
- Jousitus on suuremmissa nopeuksissa suht mukava, mutta kaupungissa nypyttävä ja pintakova.
- Navi ei vakiona. Tässä oli lisävarusteena halvempi perusversio, joka on vanhanaikainen ja hidas.
Yhteenvetoillen:
-hyvä, ellei jopa paras paketti luokassaan tällä hetkellä. Näillä varusteilla tämän version hinta jää hyvin maltilliseen, noin 31000 euroon. Saman perusrakenteen omaava isotehoisin (103 kW) manuaalivaihteinen Audi A3 Sedan Business Sport vastaavin varustein lähtee kaupasta noin 42 - 43 Keur hintaan. Siinäpä sitä on olympiarenkaille ja keskikonsolin alumiinikoristeille saatu aika messevä kilohinta.
Elämä on.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Jos olisin tuohon suuntaan edes vähän kallellaan, niin ostaisin sen Audin joka päivä ja yö! Tämäpä rapska kattavasti kyllä kuvasi sitä henkeä, jota pyrin loppuun asti välttämään omissa liikkumisen valinnoissani. Oikeastaan siis: kiitos!