Eikös se ole aina nokat jollain lukittava kohdalleen jos on säädettävät nokkapyörä/pyörät, riippumatta siitä kenen valmistetta kone on?jmi kirjoitti: En kyllä käsitä miksi bussoon on kehitelty tuollainen lukkopalasysteemi, onhan niitä muitakin "erikoisia" moottoreita, joissa merkit ovat jakopäässä. Onko tämä erikoisuuden tavoittelua ja toivottu että tee se itse-miehet eivät näihin koskisi?
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ei ole merkitystä onko säädettävä vaiko ei. Riippuu ihan rakenteesta yms. Bussossa ei ole säädettäviä nokkapyöriä mun tietojen mukaan (muuttuva nokka-akselin ajoitus). "Normaaleissa" autoissa lukitaan esim.lukkopalalla,joka tulee nokkapyörien väliin tai esim. 8mm poranterä/tappi työnnetään nokkapyörän reijästä läpi,ja takana on kannessa kolo johon terä/tappi osuu ja se on siinä. Harvemmin OHC-koneissa lukitaan,tussimerkki ja siinä pysyy.
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ En tarkoittanut muuttuva ajoitusta vaan "säädettävällä nokkapyörällä" sitä että nokkapyörän kiinnitys nokka akseliin on säädettävä. Bussossa on näin. Jos nokka pyörät löysää hihnan vaihdon yhteydessä niin silloin kait pitää lukita akselit...?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En oiken ymmärrä tuota ainaista kitinää lukkopaloista tai merkkien puuttumisesta.
Nehän ennen kaikkea helpottaa vaihtotyötä, ei vaikeuta. Niiden avulla saadaan ajoitus kerrasta kohdalleen ja hihnakin kiristyy kerrasta koko matkalta oikein. Hihnan voi heitellä paikalleen vaikka kakkos lohkon imupyörältä alkaen, eikä tarvitse tatti otsassa koittaa saada hihnaa pujotettua hihnapyörille järjestyksessä, kireällä pitäen ja toivoen, että merkit on vielä kohdallaan, kun hihna on viimeisenkin nokkapyörän päällä. Sitten jo hyppääkin hihna alapyörältä hampaan pari yli ja homma alkaa alusta. Tämä on tosi kivaa hommaa siinä muutaman sentin raossa mikä Bussoon jää työskentelytilaa.
Ne jotka ei lukkopaloja halua käyttää, tekee tussimerkit itse, jotka on tasan yhtä hyvät kuin tehtaan tekemät merkit, jopa paremmat kun ne saa tehtyä mieleiseensä kohtaan. Mikä tästä nyt tekee niin vaikean asian sulattaa?
Nehän ennen kaikkea helpottaa vaihtotyötä, ei vaikeuta. Niiden avulla saadaan ajoitus kerrasta kohdalleen ja hihnakin kiristyy kerrasta koko matkalta oikein. Hihnan voi heitellä paikalleen vaikka kakkos lohkon imupyörältä alkaen, eikä tarvitse tatti otsassa koittaa saada hihnaa pujotettua hihnapyörille järjestyksessä, kireällä pitäen ja toivoen, että merkit on vielä kohdallaan, kun hihna on viimeisenkin nokkapyörän päällä. Sitten jo hyppääkin hihna alapyörältä hampaan pari yli ja homma alkaa alusta. Tämä on tosi kivaa hommaa siinä muutaman sentin raossa mikä Bussoon jää työskentelytilaa.
Ne jotka ei lukkopaloja halua käyttää, tekee tussimerkit itse, jotka on tasan yhtä hyvät kuin tehtaan tekemät merkit, jopa paremmat kun ne saa tehtyä mieleiseensä kohtaan. Mikä tästä nyt tekee niin vaikean asian sulattaa?
Viimeksi muokannut Jarsan, 02 Elo 2014, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toiset tykkää äideistä ja toiset tyttäristä. Makuasia sanosinJarsan kirjoitti: Ne jotka ei lukkopaloja halua käyttää, tekee tussimerkit itse, jotka on tasan yhtä hyvät kuin tehtaan tekemät merkit, jopa paremmat kun ne saa tehtyä mieleiseensä kohtaan. Mikä tästä nyt tekee niin vaikean asian sulattaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Teetin GTA.n jakopäärempan Automilanossa kesäkuun alussa, eipä olleet sielläkään käyttäneet lukkopaloja vaikka puhelimessa
vakuuttivat käyttävänsä. Hintaa tuli 1100e sisältäen jakohihnan, kiristimen, rullat, vesipumpun, apulaitehihnan, ja jäähdytinnesteet.
vakuuttivat käyttävänsä. Hintaa tuli 1100e sisältäen jakohihnan, kiristimen, rullat, vesipumpun, apulaitehihnan, ja jäähdytinnesteet.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö sitä nokkien lukitsemista olisi voinut järjestää sinne jakopäähän, tuntuu älyttömältä että pitää purkaa imusarja jne. että voi hihnan vaihtaa?
Jostain syystä nämä Auto-Milanot yms. ammattikorjaamot eivät kuitenkaan lukkopaloilla tee, taitaa olla tussimerkinnät nopeampi?
Jostain syystä nämä Auto-Milanot yms. ammattikorjaamot eivät kuitenkaan lukkopaloilla tee, taitaa olla tussimerkinnät nopeampi?
- SP
- Viestit: 957
- Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
- Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yllättävän monen "ammatti" korjaamon jäljiltä tyhjäkäynti ei ole enää tasainen ja pahimmassa tapausessa syttyy moottorinhäiriövalo joka herjaa sytytyshäiriöistä, kaikki johtuu siitä että jako on hiukan pielessä, tussimerkeillä tehdessä on se riski että homma menee uusiksi jopa korjaamolla jos vikavalo syttyy.... ja tiedän mistä puhun kun olen näitä työkseni vaihdellut aika paljon
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Deltan asentajan sanoja lainaten: vähemmän vaivaa lukkopaloilla, etenkin kun ei tarvitse kikkailla. Kutoskoneeseen kokeillut tussia ja lukkopaloilla, paloilla kerralla oikein kun tussilla joutui lähes aina tekemään uusiksi. Sama aika menee tehdä lukkopaloilla kerralla oikein kuin tussilla kaksi kertaa...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko näkemyksiä tällaisesta viasta? Ilmapallon valo paloi, multiecuscan ilmoitti että kuljettajan puolen sivuairbagin johtosarja oikosulussa joko jännitteeseen tai maahan. Lisähuomioina sanoi että voipi olla pelkääjän puolikin, tai voipi olla ecukin paskana.
Ensimmäisellä yrittämällä ei saanut kuitattua kun oli vika päällä, pari päivää myöhemmin kuittautui.
Kuskin penkin alla liittimet on korvattu joskus puristusliittimillä, johtoja ei kovin pitkälle näe kun menevät siellä muoviputken sisällä.
Ensimmäisellä yrittämällä ei saanut kuitattua kun oli vika päällä, pari päivää myöhemmin kuittautui.
Kuskin penkin alla liittimet on korvattu joskus puristusliittimillä, johtoja ei kovin pitkälle näe kun menevät siellä muoviputken sisällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"passenger side curtain airbag" ? Paksissa oikealla on pienehkö luukku, jonka takaa löytyy ongelmaan liittyvät johdot ja liittimet. Muistaakseni yhdellä ristipääruuvilla kiinni.Tuomas K kirjoitti:Olisko näkemyksiä tällaisesta viasta? Ilmapallon valo paloi, multiecuscan ilmoitti että kuljettajan puolen sivuairbagin johtosarja oikosulussa joko jännitteeseen tai maahan. Lisähuomioina sanoi että voipi olla pelkääjän puolikin, tai voipi olla ecukin paskana.
Ensimmäisellä yrittämällä ei saanut kuitattua kun oli vika päällä, pari päivää myöhemmin kuittautui.
Kuskin penkin alla liittimet on korvattu joskus puristusliittimillä, johtoja ei kovin pitkälle näe kun menevät siellä muoviputken sisällä.
Itsellä passenger side curtain airbag- herja poistui kun otin liittimen kerran irti, laitoin takaisin kiinni ja nollasin multiecuscannilla koodit.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei curtain bag vaan ihan se penkissä oleva sivutyyny. Ne kontin johdot jo juottelin viime vuonna...
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli hommattua 156 1.8 vm2002, niin tyhmä kysymys kuuluu missä on pistoke obd lukijalle?
ei ole ainakaan ratin alla missä on jokunen sulake.
ei ole ainakaan ratin alla missä on jokunen sulake.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ratin ja pilotin oven välissä on se pieni hylly. Sen sisällä yläpäässä on muovipäinen ruuvi jota poistamalla saat hyllyn/paneelin irrotettua jolloin OBDII pistoke tulee näkyviin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se tuossa ratin alla vasemmalla on. Edit: hidas.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolta sitä jo etsin mutta siellä se ei ole
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt löyty, olikin sellaisen luukun alla kyseisessä paikassa.mut eipä käy toi mun lukija joka käy kyllä 159:siin.johon sen ostin.hitto tarvii saada sopiva jostain.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistähän sais 156 alfan obd lukijan?koska tuohon obd lukijaan joka minulla on niin ei voi kytkeä usb:lä olevaa kaapelia .ellei sitten tablettia voi käyttää jotenkin lukijana.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onnistuu tabletillakin. Miksi ei kelpaa? Onko Bluetoothilla toimiva? Se toimii varmasti.
Jos Multiecuscania käytät ja bluetoothia, niin tarkista että yrität oikeaan ecuun yhdistää. Multiecuscanissa kun on esim. 156 2.0TS '98, sitten on 156 2.0TS ja muistaakseni vielä '02-versio. 1997 - 2001 pääsääntöisesti on tuo "'98" ja 2001-2002 sitten "'02" ja uudemmat ilman vuosinumerointia. Näin muistelen siis... Ei jaksa tarkistaa, kun on niin pirun kuuma
Jos Multiecuscania käytät ja bluetoothia, niin tarkista että yrität oikeaan ecuun yhdistää. Multiecuscanissa kun on esim. 156 2.0TS '98, sitten on 156 2.0TS ja muistaakseni vielä '02-versio. 1997 - 2001 pääsääntöisesti on tuo "'98" ja 2001-2002 sitten "'02" ja uudemmat ilman vuosinumerointia. Näin muistelen siis... Ei jaksa tarkistaa, kun on niin pirun kuuma
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siis tossa mun obd lukijassa oma kaapeli käy kyllä 159 alfaan mut ei nyt tähän 156 ihan erilainen pää tässä 156:sessa.
nyt siis tarvisin piuhan joka kävisi tabletin ja auton väliin.jos kerran tabletti käy lukijasta, tarviiko tablettiin jonkin ohjelman vai toimiiko suoraan.oon siis aika ulkona näistä mut kovasti koitan opetella kantapään kautta.
nyt siis tarvisin piuhan joka kävisi tabletin ja auton väliin.jos kerran tabletti käy lukijasta, tarviiko tablettiin jonkin ohjelman vai toimiiko suoraan.oon siis aika ulkona näistä mut kovasti koitan opetella kantapään kautta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan samanlainen OBD-portti niissä kyllä pitäisi olla ja sama kaapeli sopii.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aivan täysin samanlainen töpseli on. Se voi näyttää selvästi erilaiselta, mutta sama liitin siinä on kuitenkin. Jotkut näyttää suorakaiteen muotoisilta (ja ovatkin), toiset on "kolmio"-tyylisiä. Mutta sama piuha menee kiinni, se on standardi.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No näköjään se meni siihen en vain arvannut turkata sisään kun ne oli eri näköisiä.
tuli teksti englanniksi(unable to establisha a link with the vehicle. Verify the connection at the DLC verify that the ignition switch is on ) ja juu en ymmärrä sanaakaan.
tuli teksti englanniksi(unable to establisha a link with the vehicle. Verify the connection at the DLC verify that the ignition switch is on ) ja juu en ymmärrä sanaakaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei saa yhteyttä, valittaa siis siitä. Ei ole virrat päällä/ei juttele. Mikä se piuha/mökkylä on mikä sinul nyt on? Millä ohjelmalla yrität päästä sisälle?
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä lukija on autotop D900 cod readeer pro
version:2011
eobd/obd2
muuta en tästä tiedä.toimii hyvin tos mun 159 2.2jts:ssä.
version:2011
eobd/obd2
muuta en tästä tiedä.toimii hyvin tos mun 159 2.2jts:ssä.
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nyt on viat luettu.
PO141
PO150
noi kaksi kaiketi kun ilmastoinnin kompura on rikki, uusi on tulossa.
PO571
jarru kytkin toiminta häiriö, tää outo koska molemmat pelaa.mut sellaisen huomasin et jarruvalo palaa usein kun ajaa.et voisiko olla jokin jarruvalo katkais vika??ajoin auton takana pyörällä niin huomasin et valo lähes kokoajan päällä ja emäntä ainakin väitti ettei paina jarrua.
PO141
PO150
noi kaksi kaiketi kun ilmastoinnin kompura on rikki, uusi on tulossa.
PO571
jarru kytkin toiminta häiriö, tää outo koska molemmat pelaa.mut sellaisen huomasin et jarruvalo palaa usein kun ajaa.et voisiko olla jokin jarruvalo katkais vika??ajoin auton takana pyörällä niin huomasin et valo lähes kokoajan päällä ja emäntä ainakin väitti ettei paina jarrua.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eivät liity ilmastointiin. P0141 O2 sensor heater circuit malfunction bank 1 sensor 2 eli lambdan lämmityksen vika lohko 1 anturi 2 (katin jälkeen)banditbusa kirjoitti:PO141
PO150
noi kaksi kaiketi kun ilmastoinnin kompura on rikki, uusi on tulossa.
P0150 02 Sensor Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1) eli lambda sökö lohko 2 anturi 1 (ennen kissaa)
P0571 Cruise Control/Brake Switch 'A' Circuit Malfunction eli juuri se jarruvalokytkin ei toimi. Kytkin joko rikki tai väärin säädetty.banditbusa kirjoitti:PO571
jarru kytkin toiminta häiriö, tää outo koska molemmat pelaa.mut sellaisen huomasin et jarruvalo palaa usein kun ajaa.et voisiko olla jokin jarruvalo katkais vika??ajoin auton takana pyörällä niin huomasin et valo lähes kokoajan päällä ja emäntä ainakin väitti ettei paina jarrua.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ehkäpä johtuu tuo toine vikakoodi sitten siittä et lämppäri ei puhalla ku ainoastaa täysillä?? Nelosella puhaltaa, muilla on iha mykkä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
miaksu kirjoitti:No ehkäpä johtuu tuo toine vikakoodi sitten siittä et lämppäri ei puhalla ku ainoastaa täysillä?? Nelosella puhaltaa, muilla on iha mykkä.
Jänniä teorioita...
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vai mikä siihen voi olla syynä sitten ettei puhalla muilla ?? eikö tuollasesta anna sit minkää valtakunnan vikakoodia ???
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmastointi voi antaakin vikakoodia jos puhallus ei toimi, mutta ei siitä mitään päästöhallinnan vikakoodia tule.
Jos on ihan perinteinen kiinteillä nopeuksilla varustettu tuuletin niin yleensä pienten nopeuksien toimimattomuus johtuu rikkinäisestä etuvastuksesta.
Jos on ihan perinteinen kiinteillä nopeuksilla varustettu tuuletin niin yleensä pienten nopeuksien toimimattomuus johtuu rikkinäisestä etuvastuksesta.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aa, okkei sillä ajattelin sen liittyvän tuohon ku tuo joku heater diipadaapa koodi on suomeks lämmitin toimintahäiriö.. Täytyy alkaa kattelee jostai semmosta etuvastusta sit, jos ei kerta koko lämmittimen moottoria tarvi uusia.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etuvastuksia näissä menee paljon. Tai siis, jos se ei ole mennyt, niin se tulee varmasti menemään "vielä joskus".
Olikos näissä tuo etuvastus ihan lämppäriä ennen, suhteellisen helposti? Foorumin hakuun "etuvastus" ja varmaan löytyy "puhaltimen etuvastus"-tms. ketjua, jossa on ihan kuvien kera ohjeita - niitä olen täällä nähnyt joskus ja siihen perustankin käsitykseni sijainnista...
Olikos näissä tuo etuvastus ihan lämppäriä ennen, suhteellisen helposti? Foorumin hakuun "etuvastus" ja varmaan löytyy "puhaltimen etuvastus"-tms. ketjua, jossa on ihan kuvien kera ohjeita - niitä olen täällä nähnyt joskus ja siihen perustankin käsitykseni sijainnista...
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okkei, täytyy alkaa selailee mistä siitä löytää juttua.. Noo, tän nimimerkin takana onkin nainen ja kaikenlisäks blondi nii ehkä se sit selittää tuon oudon teorian Ja tää ketjuhan on tyhmiä kysymyksiä varten Ehkä sit parempi et se vastus on jo rikki nii ei tarvi arpoo ja ootella et millonka se menee, jos jotai positiivista
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu, no hätä tervetuloa porukkaan!! Kyllä täältä saa tyhmiä vastauksiakin välillä, mutta useimmiten ihan viisaita..
Abarth 500 Esseesse
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitosta Juu, mitenhä sitä enne vanhaa on auton vikoja osattu tulkata ja korjata kun ei ole ollu puhettakaa netistä tai tämmösistä foorumeista saatikka vikakoodin lukijoista
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Ihmiset kai vietti enemmän aikaa korjaamassa.
Mutta jos mennään tarpeeksi ajassa taaksepäin niin eihän vikakoodeja ja niitä tallentavia ECU:ta ollutkaan eli autot olivat enemmän raakaa mekaniikkaa.
Mutta jos mennään tarpeeksi ajassa taaksepäin niin eihän vikakoodeja ja niitä tallentavia ECU:ta ollutkaan eli autot olivat enemmän raakaa mekaniikkaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, sillon piti vaan tietää ja tuntea. Eipä 99:stä tarvinnut aikoinaan Kino-Otavan edessä edes peltiä avata, että isukki osasi oudosta äänestä sanoa että autosta on laturi löysällä ja hihna kahisee, kun kokemus puhui. Saman auton sytkävian yhden kaverin isä diagnosoi pyörijään kotvan tutkittuaan kun se pirulainen hyytyi lennosta Soutulan risteyksen tienooseen, hänkin kokeneena ammattilaisena tiesi mistä etsiä. Näin se kokemus ja ymmärrys alkoi tarttumaan vähitellen omaankin päähän ja nykyään saattaa jo uskaltaa veikata että missä kohtaa vika piilee, jos oma auto porsii.
Loppuviimeeks näissä kaikissa kipinä tai puristus sytyttää polttoaineseoksen, joka työntää männän alas (no okei, Wankelissa pyörimään), jolta viedään voimaa eteenpäin aina renkaalle asti. Toteutus vain eroaa.
Loppuviimeeks näissä kaikissa kipinä tai puristus sytyttää polttoaineseoksen, joka työntää männän alas (no okei, Wankelissa pyörimään), jolta viedään voimaa eteenpäin aina renkaalle asti. Toteutus vain eroaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auto muuttaa Suomeen.
Kuinkas varmalla mielellä JTS:n talvikäyttö kun sähkötolpasta ei kyseiselle autolle ole hyötyä. Kai tuon Optimate laturin voi laittaa akun yökaveriksi säännöllisesti jotta akku pysyy ainakin pirteänä.
Kuinkas varmalla mielellä JTS:n talvikäyttö kun sähkötolpasta ei kyseiselle autolle ole hyötyä. Kai tuon Optimate laturin voi laittaa akun yökaveriksi säännöllisesti jotta akku pysyy ainakin pirteänä.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei, onks kukaan vaihtanu ilmastoinnin kompuraa et onko miten hankala vaihtaa ja meneekö kui kaua aikaa..??
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En kompuraa ole vaihtanut, mutta se NÄYTTÄÄ helpolta. Tietysti järjestelmä tyhjäksi, kompura vaihtoon ja se oikea öljymäärä lisää, etenkin jos on käyttämätön uusi kompura. Voin määrän tarkistaa, mutta muistelen kompuraa öljymääräksi about 130ml.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oukei, yläkautta ei taida onnistua, saiskoha pelkän tunkin varassa vaihettua iha kotioloissa vai vietävä nosturiin..
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mielikuva on, että alakautta tulee helpommin. Jokuhan tässä on vähän aikaa sitten johonkin viiskutoseen vaihtanut kompressorin, jos en väärin muista... Jos kulman saa ylös kunnolla niin en näe syytä, miksei onnistuisi tunkin ja pukkien varassa. Nyt joku, kuka tuon on tehnyt voisi avata sanaisen arkkunsa....
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliko 2-litraisessa eri paikassa kuin V6:ssa?
V6:ssa se on ainakin helppo vaihtaa kun nostaa kulman ylös.
V6:ssa se on ainakin helppo vaihtaa kun nostaa kulman ylös.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edessä alhaalla se tessussakin on, kuten myös jtdssä
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 JTD molemmat flektit huutaa kuin viimeistä päivää heti kun kääntää virrat päälle ja tilanne säilyy samana kunnes ajon jälkeen kääntää virrat pois. Vika tuli päälle kun täytettiin ilmastointi kylmällä, ajettiin päivä ja todettiin että kenno vuotaa. Vaikka nyt on uusi kenno asennettuna ja kylmäainetta järjestelmässä niin sama flektien huuto jatkuu. Ja siis potilas 2,4 JTD -99 (?) automaattikylmästöinnillä. MES ei päässyt ilmastointiin kiinni, moottorinohjauspuolella sain sammutettua flektit mutta kun taas käänsi virrat päälle niin meteli jatkuu. Mikäs tuolle tuli?
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onks kukaa yrittäny tinata kii tollasta lämppärin etuvastusta vai hommattava vaa uus ? yhestä kohtaa poikki. motonetissä ei ainakaa ollu tuon sorttista.
- Liitteet
-
- lämppäri.jpg
- (64.26 KiB) Tiedosto ladattu 1675 kertaa
- Mokomakin
- Viestit: 691
- Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
- Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65 - Paikkakunta: Salo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ tinattu on, toiminut vuodesta 2010.