Bianchi (ja muita fillareita).

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Hienostihan se pirkka meni Hepalta ja Farinalta! Onnittelut onnistuneesta reissusta.

Mulla jäi kuitenkin se 100km lenkki ajamatta tänä viikonloppuna, mutta sen sijaan tuli "etappiajoina" torstaina ajettua 55km , perjantaina 56km ja sunnuntaina 63km lenkit ja lauantaina kävin kiertämässä 18 reikää kolopalloa. Ehkä huomenna vois pitää huilipäivän. Ei ollut sunnuntaina mehuja ajaa yhtään pidempää lenkkiä loppuviimeeksi ja toisaalta piti ehtiä Kanadan GP:tä katsomaan. Kiitettävästi autoilijat pysähtyivät ja antoivat tilaa suojatiellä, jopa nuorehko tuningbemarikuskikin tyylikkäästi jäi odottamaan risteykseen että pääsin suojatien yli. Samaa oon muillakin lenkeillä huomannut. Paljon saa käsitervehdyksiä fillaroidessaan autoilijoille nykyään tehdä kun on niin huomaavaisia autoilijoita täällä päin :)
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 09 Kesä 2014, 01:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

tuplan poisto

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Farina kirjoitti:Me mentiin sitten lähes samaa tahtia. Mulla meni pikkasen päälle viisi ja puoli tuntia ja katsoin Movescountista, että taukoihin meni aika tasan 20 min. Vaihdoin suunnitelman käytettävästä polkupyörästä lopussa ja kiersin Näsijärven vanhalla, perjantai-iltana kasaan parsitulla Nishiki-hybridillä, mikä oli varmasti hyvä päätös. Teisko-Aitolahti-Hakametsä-väli oli haastavin, koska vastatuuli kiusasi ajoittain navakasti ja ajoin suurimman osan välissä, jossa ei ollut vetoapua. Meikäläinen syyllistyi taas helmasyntiini ja aloitin vähän turhan kovasti kuntoon nähden, mutta tankkauksen onnistuminen ja lopun pieni keventäminen riiittivät kohtuullisen tasaiseen vetoon loppuun asti.
Unohdin onnitella myös, eli onnea!

Kova suoritus on kyllä hybridilläkin veivata. Aika monta sellaista tuli alamäissä ohiteltua kun herra Newton antoi lisäpotkua. Tosin taitaa ottaa omansa takaisin noissa nousuissa. Olihan siellä kalustoa kaikenlaista. Jopollakin mentiin :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Itse pyöräilen iltavuoroviikot töihin Hybridillä jos ei sada.
Kuva


Päivässä tulee pikkasen vajaa 50 km, riippuu mitä reittiä menee.

Lähinnä tuo reisiveivi toimii minulla palauttelussa tuolla toisella kuntopyörällä(enska) ajosta.
Sekun tuppaa ottaan kroppaan melko kovasti.
Tässä Mikkelin CC:n Dataa: https://www.polarpersonaltrainer.com/sh ... 00416e5c92
Mutta jos ei eksytä aiheesta kauemmas niin pisti tuossa työmaan fillaririvistöstä silmään tuollainen peli:
Kuva

Välityksenkin voi vaihtaa melkein lennosta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nuo Pistat ovat kyllä kauniita esineitä.

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

No on! Ja pirun komiat lenkkarit!

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tälle linjalle kun lähdettiin ja ketjun aiheeseen liittyen...

Kuva
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Tässä millekään linjalle lähdetty, pyöristähän tässä miesten kesken jutellaan.

Laitetaan nyt pussihousualfisteillekin jotain:

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Meinasinkin siis tuota hipsteripyörälinjaa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Joo joo :-D

Asiaa sen verran, että gara lähtee näillä näkymin huomenna uuden omistajan matkaan ja tilalle olen kaavaillut jotain avaisanoilla: Celeste ja Xenon...

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja milaih »

Olen tässä speksaillut Soman sivuilla vaihtoehtoja. Tilaus jenkeistä vaan hirvittää.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Vihdoin ja viimein pääsin edellisestä pyörästä eroon ja kävin eilen Raikalta hakemassa Bianchi Via Norone seiskan. Hyvin lähellä hinnat alkaen mallia, campan xenon osilla ja alukikkareilla, mutta hoitaa mun ajot oikein mainiosti ja talvella ehtii sitten päivittämään alumiiniosat kuituun.. Vakio kiekot meni samantien vaihtoon ja tilalle tuli Techliten kuituiset, jotka sain vahingossa puoli ilmaiseksi kirpputorilta :mrgreen: Tänään pitää vielä löytää Crankbrotherssin klossit jostain, niin pääsee kokeilemaan kunnon lenkkiä..

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Saakos Suomesta kivijalasta Cinelliä? Näin unta, että saatavilla olisi tweedistä tehtyjä trikoita ja lököttäviä housuja joten alkoi tuollainen Mash kiinnostamaan ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Suomen Urheiluaitta niitä aikanaan myi, mutta ei mielestäni enää. Annankadun liikkeessä oli aika pitkään pari vanhaa mallia olevaa Cinelliä ja joitain osiakin. Hienoja pelejä.
Giulia Super -69

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Mäkään en muista nähneeni Cinelliä suomalaisissa kivijalkakaupoissa tai nettikaupoissakaan. Brittien isoissa nettikaupoissa Cinellejä kyllä saisi ja tällä hetkellä niistä taitaa olla hyviä tarjouksiakin.

Sempre Prota päivittelin tilaamalla siihen Campagnolo Zonda vanteet ja veloce 25-11 takapakan. Michelin pro4 service course renkaat on jo hankittu noille kiekoille. Painon pitäisi tippua yli 600g , oli yllättävän painavat noi vakiovanteet ja gummit. Saa laskettua fillarin kokonaispainonkin alle 8 kilon polkimien, mittarin, juomatelineiden ja satulalaukun kanssa. Ton päivityksen mä lasken suht järkeväksi ja edukkaaksi kun kustannukset on lähempänä 50c/g kuin normia 1€/g :-D
Viimeksi muokannut Giallo Pozzuoli, 13 Heinä 2014, 12:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ainakin Velosportista Käpylästä saa tilattua Cinelliä, jos ei mieleistä ole sillä hetkellä tarjolla.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2248
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Mii & 500X. Ex. 159 2.2 JTS

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Asiasta viidenteen kävin ostamassa itselleni Kona Dew+ omaan ajoon. Nykyisellä 9vee Raleighin halpiksella tullut tuhansia kilsoja pyörittyä ja jotenkin tuntuisi ensiaskel kohti oikeaa Polkupyörää olevan nyt. Saas nähdä kun vie vähän pidemmälle lenkille, et kuinka tuo eroaa pidemmän päälle. Perus 20km lenkillä ainakin eroa on jo kuin yöllä ja päivällä. Hyvin palvellut halpisraleighi jää nyt sitten talvipyöräksi jolla vedetään nastarenkailla.

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Valitsin mukavan viileän päivän ajaa Moulton Tsadista kotiin :(

Onneksi vaimo muistutti aamupäivällä aurinkorasvasta, muuten olisin varmaan kärähtänyt keskipäivän auringossa karrelle.

Pieni ongelmakin ilmeni, tuohon on menty tökkäämään joku Fizikin Aliante satulaksi ja nyt on pxxxe ruvella. Koe-ajelulla tuo tuntui vain hetkellisesti kovalta :(.

Onko tuollaisella ylipäätään mahdollista ajaa ilman vaippoja?
Vai tilaanko samantien Brooksin höyhentyynyn pehmeän B17:stasen? Kai niitä saa mustana.

Joo, tiedän, että Eddy ei koskaan valittanut, mutta minä en ole Eddy ja viimeinen neljäkymppiä olivat aikas tuskaa..

Cinelli Mash hankinta on sitten muuten toistaiseksi jäissä, v:tut mitään tweed-lökiksiä olemassa ole ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Millainen tuollainen Moulton on ajaa?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Vittorio Jano kirjoitti:Millainen tuollainen Moulton on ajaa?
Kuskin kannalta tuo geometria on ymmärtääkseni sama kuin perinteisessä maantiepyörässä. Eli minulla riittää jo kippurasarvissa ja uudessa ajoasennossa ajamisessa totuttelemista.

Samoin tuossa vaihdehelvetissä on tottumista, pitää vain opetella vaihtamaan useammin.

Polkimet halusin perinteiset, joten klipsi ja häkkiversio jäi kauppaan. Niiden osalta vähän samaa mieltä kuin spandexin, not my cup of tea.

Kädet tuntuvat pääsevän vähemmällä kuin Guv'norissa. Myös rikkinäisellä asfaltilla kyyti tuntuu pehmeämmältä. Poikkeuksena selvät reiät ja pitkittäisrailot, niitä Schwalbe Delta Cruiserit pistävät paremmin järjestykseen.

Kyyti on jotenkin herkkää, tuo vähän kuin koko ajan härnää polkemaan kovempaa. Ilman tuota satulagatea olisin virnuillut eilen koko matkan.

Mielestäni Fiatissani on parhaat jarrut ja tämä tuntuvat ainakin yhtä hyviltä. Se, että vasen jarru ottaa taakse tosin on kieltämättä vähän outoa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Hieno pyörä. Olisi mielenkiintoista kokeilla tuollaista Moultonia.

Itselläni on myös rakenteilla brittiläinen pyörä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Millainen tuollainen Moulton on ajaa?
Kuskin kannalta tuo geometria on ymmärtääkseni sama kuin perinteisessä maantiepyörässä. Eli minulla riittää jo kippurasarvissa ja uudessa ajoasennossa ajamisessa totuttelemista.

Samoin tuossa vaihdehelvetissä on tottumista, pitää vain opetella vaihtamaan useammin.

Polkimet halusin perinteiset, joten klipsi ja häkkiversio jäi kauppaan. Niiden osalta vähän samaa mieltä kuin spandexin, not my cup of tea.

Kädet tuntuvat pääsevän vähemmällä kuin Guv'norissa. Myös rikkinäisellä asfaltilla kyyti tuntuu pehmeämmältä. Poikkeuksena selvät reiät ja pitkittäisrailot, niitä Schwalbe Delta Cruiserit pistävät paremmin järjestykseen.

Kyyti on jotenkin herkkää, tuo vähän kuin koko ajan härnää polkemaan kovempaa. Ilman tuota satulagatea olisin virnuillut eilen koko matkan.

Mielestäni Fiatissani on parhaat jarrut ja tämä tuntuvat ainakin yhtä hyviltä. Se, että vasen jarru ottaa taakse tosin on kieltämättä vähän outoa

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Erikoinen on fillari. Ei ihan omaan makuun, tulee mieleen automaailmasta hakematta Mini.
Olihan sekin hyvä ajaa.... :wink:

Jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Jos Hepa täällä päin liikut, niin yritetään järjestää ;)

Millainen pyörä on syntymässä?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Sheffieldiläisen On-One Pompetamine runkoon tuleva mikälie crosari tai joku työmatkapyörä/sorateiden kunkku. Levyjarrut, nappulakumit ja 2-vaihteinen Sram automatix napa. Laittelen kuvia ja fiiliksiä kun pyörä valmistuu. Tarkoitus olisi tässä loman aikana se saada kasaan, eli 2-3 viikon sisään.

Onko tuolla Moultonilla joku painoraja? :)

Pyöräily on kyllä hienoa. Jopa silloin kun vastatuuli kettuilee ja rengasta saa paikata ja muutenkin kaikki tökkii on lenkin jälkeen hyvä fiilis. Silloin kun myötätuuli auttaa ja henki kulkee on tunne uskomaton. Tai vaikka Pyynikin harjulla kun on nousun kiivennyt ja munkin tuoksu leijailee sieraimiin, hörppy juomapullosta ja laskettelemaan alas kohti Pyhäjärven rantaa...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Toi fiilisjuttu oli hyvin sanottu. Käytiin eilen veljen ja yhden yhteisen kaverin kanssa aamutuimaan kasilta heittämässä 104 km fillarilenkki helteisessä kesäsäässä. Lenkkiin sisältyi yksi lossimatka ja puolivälissä terassilla nautitut aamukahvit. Aivan mahtavaa oli. Tämä yhteinen kaveri oli ikäänkuin tutustumassa lajiin lainafillarilla, maastofillarointia jo parinkin tahkon kierron verran hänelläkin oli kokemusta. Sillä olikin aika hyvä Trek Madone lainassa dura-ace/Ultegra osilla. Lenkin lopussa todettiin, että olisihan tässä vielä voinut jonkunlaisen pätkän ajella kun virtaa vielä riittää. Kaverikin tuntui innostuneen lajikokeilusta. Ekaa kertaa oikeastaan ajoin tollasessa pienporukassa, oli silmiä avaava kokemus miten paljon imussa ajaminen ja vetovuorojen vaihtelu helpottaa menoa. Vaikka rauhallisesti ajettiin niin keskari nousi pari kilometria siitä mitä normaalisti yksin lenkillä käydessä on ollut. Coastaamalla toisen selän takana tosiaan säästää aika paljon energiaa.

Campagnolon Zondat osoittautuivat oivaksi hankinnaksi. Kaikki nousut joita matkalla oli ihan mukavasti, tuntuivat helpommilta, jopa vaivattomilta. Nousuissa tuon 600 gramman painonpudotuksen renkaissa/vanteissa onkin kaikkein selvimmin tuntenut. Suosittelen noita vanteita peruspäivitykseksi , erittäin hyvä hinta/laatu/tyylisuhde. Enkä mä juuri ole huomannut että ne olisivat sen "kovemmat" tuntumaltaan mitä alkuperäiset vanteetkaan, mistä jotkut ovat Zondia kritisoineet.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tällainen "brittiläinen" (taitaapi Aasiasta olla suurin osa osista kuten Bianchissanikin) sitä sitten tuli. Tosin kuvan ottamisen jälkeen vaihtunut eturatas pienempään ja ohjaustankoa vähän säädetty. Eli On-One Pompetamine. Takanapa 2-vaihteinen Sram Automatix ja Avid BB7 levyjarrut. Ihan hauskalta vaikutti kun pikku koeajolenkin heitin. Automaatti vaihtaa karvan alle 20 km/h vauhdissa isommalle ykkönen on 1:1 ja kakkonen muistaakseni 1:1,37. Eli käytännössä kun takaratas on 19 piikkinen se pienenee virtuaalisesti 14 piikkiseksi.

Eiköhän tuolla työmatka ja muitakin ajoja taitu jopa talvella. Jotain tavaratelinettä ja lokaria yms. tuohon vielä tulee.
Liitteet
Pomppis.jpg
(233.39 KiB) Tiedosto ladattu 9011 kertaa
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Hienoahan siitä tuli! Miten tuo automaatti vaihtaa alas? Kuten tavallinen napavaihde?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Onko kokemusta millainen merkki Carraro on? Olis hakusessa joku tämmöinen mummopyörä satunnaiseen käyttön. Lähinnä kaupunki/maantie ajoa.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... C3%A4#spca

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^^Se vaihtaa periaatteessa aina alas kun ei polje. Sitten jos on vauhtia pitää vähän kelata. Ainakin siltä tuntui. Kerron kokemuksia kun saan vähän kilsoja alle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

matti_vuorio kirjoitti:Onko kokemusta millainen merkki Carraro on? Olis hakusessa joku tämmöinen mummopyörä satunnaiseen käyttön. Lähinnä kaupunki/maantie ajoa.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... C3%A4#spca
Merkistä en tiedä, mutta en ehkä tuta hankkisi. Ei ainakaan mikään premium merkki missään tapauksessa.

Joustokeula on mielestäni ko. käyttöön vähän turha ja painava. 8 vaihteinen Nexus varmaan on ihan kiva. Pojan pyörässä astetta tyyriimpi Alfine 8v ja aion sen sosialisoida itselleni kun käy pieneksi ko. herralle.

Kannattaa käydä liikkeessä testaamassa pyöriä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
matti_vuorio
Viestit: 1076
Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja matti_vuorio »

Hepa kirjoitti:
matti_vuorio kirjoitti:Onko kokemusta millainen merkki Carraro on? Olis hakusessa joku tämmöinen mummopyörä satunnaiseen käyttön. Lähinnä kaupunki/maantie ajoa.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... C3%A4#spca
Merkistä en tiedä, mutta en ehkä tuta hankkisi. Ei ainakaan mikään premium merkki missään tapauksessa.

Joustokeula on mielestäni ko. käyttöön vähän turha ja painava. 8 vaihteinen Nexus varmaan on ihan kiva. Pojan pyörässä astetta tyyriimpi Alfine 8v ja aion sen sosialisoida itselleni kun käy pieneksi ko. herralle.

Kannattaa käydä liikkeessä testaamassa pyöriä.
Samaa mieltä nyt kun tuossa lueskelin netistä noista halpa-pyöristä ja niiden varusteista. Halpa joustokeula ei ilm. kestä kovinkaan kauaa käyttöä ja saattaa olla ettei se toimi pakkasessa ollenkaan. Levyjarru edessä on ideana hyvä, mutta tuhoaa huonon joustokeulan vielä nopeammin. Bonuksena tuollaiseen halpa-pyörään ei välttämättä saa jarrupaloja jatkossa. Vaihteiden osalta järkeilin itselleni, että ketjuvaihteet olisivat parempi vaihtoehto lähinnä pienemmän tehohävikin ja paremmin osuvien välitysten osalta. Täytyy käydä potkimassa renkaita...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

http://www.suomenurheilupyora.fi/tuote/ ... bne-vm2013

Tuossa olisi varmaan parempi vaihtoehto tuolle Carreralle.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Portti »

Joo, joustokeula tuon hintaluokan pyörässä taitaa tuoda vaan enemmän ongelmia kuin hyötyjä. Minusta noissa hintaluokissa ei pyörän merkillä ole niin hirveän suurta merkitystä. Itse panostaisin ensinnäkin siihen, että pyörä on oikeankokoinen ja ajoasennon saa säädettyä sopivaksi, ei kannata ostaa vääränkokoista pyörää vaikka halvalla saisikin. Hyvässä ammattiliikkeessä voi löytyä osaamista sopivan koon määrittämiseen.

Sitten panostaisin siihen, että pyörä on yksinkertainen ja varmatoiminen. Siksi nuo joustokeulat ja ehkä noissa hintaluokissa levyjarrutkin ovat aika turhakkeita. Vaihteiston osalta napavaihteet on kyllä varsin luotettavia ja huolettomia, mutta toki myös ketjuvaihteet voivat olla ihan ok.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Ajettiin Hepan kanssa tänään Tour de Länsi-Tampere. Siellä on muutama kohtaisen kova nousu ja kerrassaan upeita maisemia. Ai niin ja Bianchit oli alla :)
Giulia Super -69

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mahtava retki! Munkkikahvit Pyynikin näkötornilla ja olut Siuron paikallisessa jäivät mieleen. Porukassa pitkätkin nousut taittuu mukavasti.

MAMIL-selfie :oops:
Liitteet
MAMILS.jpg
(68.54 KiB) Tiedosto ladattu 8837 kertaa
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Gasolina
Viestit: 4489
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Reippaan näköistä porukkaa :mrgreen:
Giulia Super -69

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Viime viikonloppuna oli taas 24h kisa Nürburgringillä. Tällä kertaa kelit suosivat.
Voin kyllä suositella kaikille pyöräilystä ja/tai Ringistä kiinnostuneille.
Tänä vuonna vastatuuli Fuchsröressä ja huiput jäivät viimevuotisia hitaammiksi. Mutta on se 91 km/h kiva fiilis fillarilla silti. Nousua mukavat 500 m per rundi antaa hommalle haastetta.

http://www.radamring.de/de/

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja milaih »

Itselläkin talvella On One rakenteille. Tuo Sramin automaatti kiinnostaa. Hiton painavahan se on. Ja pyörä siis hiekkatie/polku/asfaltti-käyttöön. Nykyinen Bianchi Pista on ok, mutta ei meinaa jarruteho riittää -> cantit tai levarit seuraavaan.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja _rico »

Sanat pista ja jarruteho samassa lauseessa :2gunfire:

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Tänään kävin Pirkkalan puolella kauppareissulla tuolla On-Onella ja hienoa oli. Aika sinkulamainenhan tuo on, mutta ihan kiva kun voi myös lipua pikkuvaihteella. Alaspäin vaihtaa tosiaan kun lopettaa polkemisen. Ajelin sorateitä ja välitys tuntui aika hyvältä. Jonkinlaista sirinää napa pitää isommalla vaihteella. En tiedä kuuluuko asiaan. Vähän niin kuin vapaarattaan ääni, mutta hiljaisempi.

Matkalla tuli myös lunastettua takaisin kaverilta pöllitty Focucsen cyclocrossari. Sattumalta ajoin ohi ja katsoin, että kitarasankari taluttaa tutun näköistä fillaria. Oli kuulemma kaverilta lainassa ja kaveri oli saanut sen kaveriltansa. Ihan sama, enää ei tarvi taluttaa ja mun kaveri sai pyöränsä takas. Aika hyvä tuuri. :-D
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Hyvä säkä tosiaan!

Luovuttiko sovinnolla vai jouduitko pyytämään?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Ihan puhumalla selvittiin ja kaveri jätti pyörän siihen sitten. Sattui olemaan n. 200m päässä paikasta josta pöllitty. Veikkaan että oli lainassa koska tuskin kukaan niin typerä on että ajelisi pöllimällään fillarilla noilla nurkilla. Oli helppo tunnistaa kun oli customoitu sen verran Kauhea sattuma että satuin justiinsa siinä ajamaan...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

milaih
Viestit: 180
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 22:17
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja milaih »

_rico kirjoitti:Sanat pista ja jarruteho samassa lauseessa :2gunfire:

No, joo. OIkeassa olet. Mutta hiton hyvä ja jäykkä runko myös hiekkatieräppäilyyn.
Brittiläinenkään rauta EI ruostu

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Olen pikku hiljaa totutellut persxxxä tuohon fizik:iin. Säätänyt satulakulmaa edes takas ja laskenut/nostanut satulaputkea, kaikkia milli, pari kerrallaan. Torstain pikku pyrähdyksen jälkeen tehty säätö tuntui korttelin kiertäessä jo hyvältä. Tänään ajoin kyykkytreenin jälkeen vähän pidemmän kiekan ilman takaosaston kipua!

Ehkä tämä saadaan toimimaan ilman satulan vaihtoa tai spandexin pauketta :)

Tuo lenkki jonka ajoin on ympyrä jota olen poljeskellut "saa tulla hiki" vauhtia viimeksi viime syksynä Fiatilla, nyt samalla tuntumalla vedettynä oli Stravan mukaan keskinopeus vitosen korkeampi. Sinänsä less speed, more tweed-koulukunnan edustajana tuolla ei ole minulle mitään väliä, mutta todistanee, että tuo fiilis Moultonin nopeudesta vs. muu kalustoni on myös totta.

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Viimeksi muokannut Tazio, 09 Elo 2014, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Jos meinaat ajaa takapuoli terveenä yli 50 km:n lenkkejä niin säämiskälliset ajohousut on täyttä asiaa.
Niitä löytyy aika moneen makuun nykyään, muutakin kuin sukkisporukan mallia racing...

Ite tykkään roadiella ajaa lenkit kyllä kuten protkin eli täysverinen kisa-ajoasu yms.

Juha
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Jos noin, niin sitten on pakko vaihtaa Brooks.

Satunnainen 50-60 ja silloin tällöin joku pidempi olisi kuitenkin tuolla mielessä. Kesän pisin on joku 140 Guv'norilla ja vastaavaan tuolla M:lläkin pitäisi päästä ilman, että ei pysty istumaan viikkoon.

Ymmärrän, jos joku haluaa näyttää Froomelta, mutta se ei ole minun kuppini teetä. Man's gotta know his limitations ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Säämiskällä varustetut kalsarit twill housujen alle ja menoksi:) kukaan ei huomaa.

Itsellä on persaus kestänyt melkein satulan kuin satulan. Tuohon pompetamineen ostin oikein kaupasta satulan ja mittakin katsottiin jollain geelityynyllä. Tuntuu että ensimmäinen satula josta tulee persus kipeäksi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Hepa kirjoitti:^Säämiskällä varustetut kalsarit twill housujen alle ja menoksi:) kukaan ei huomaa.

.
Juuri näin. Sitten voit ajaa lemppari bermudoilla, tai vaikka puvun housuilla jos haluat.

jt
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Re: Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3123
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Bianchi (ja muita fillareita).

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Just! VJ Bianchissaan ja spandexeissaan tuossa saa tuon lookin toimimaan, näyttää aidolta Race snakelta.

Itse en tuohon mielestäni pysty/halua.

Tuo alushousuvihje on hyvä.

Kertokaapa vielä, mikä logiikka tuossa oikein on? Satulasta tehdään tarkoituksella niin kova ja epämukava ettei siinä voi ilman erillisiä pehmusteita istua, miksi?

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Vastaa Viestiin