*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Valvoja: Moderators
*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Edit. 24.8 Hinnat selvillä: Pelkät saastelaittet 200E Koko hoito eli myös tehonlisäys 400E
Tuntuu aihe olevan nyt kaikkien huulilla.
Kyselin tästä Tampereen ympäristöstä eri pajoilta kuka suostuu tekemään ja mihin rahaan.
Taidan itse päätyä tähän: http://www.ikatech.fi
Lupasi pelkät saastelaitteiden disabloinnit 200€ toki myös muut optimoinnit onnistuu.
Hintaakin saisi kuulemma alaspäin jos saataisiin useampi auto kerralla työn alle ja hän voisi ajella vaikka Tampereelle homman suorittamaan.
Olisiko tällaiselle kimppatilaukselle kysyntää?
Ny sitten viimeistään rälläkkä käteen ja loukkua tyhjentämään.
-Joni
Edit.
Ohjelmoinnissa mukana ovat:
savijo-r: EGR/DPF Auto: Alfa Romeo 159 2.4JTDm Qtronic -07
Herra Salo: EGR/DPF Auto: Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 170 hv vm. 2010
Pasi: EGR/DPF +Virisofta Auto: Alfa Romeo 159 2.4JTDm Qtronic -07
-Tomi-: EGR/DPF . Auto: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm QTronic -07
Hämis: EGR/dpf+virisofta Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 -08
milaih: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm -09
Closure: EGR/DPF Auto: 159 2.4 JTDm 210hv, -09
JaniW: EGR/DPF+viri 159 2.4JTDm 210 hv q4
Jalittam: EGR/DPF+viri 159 2.4 jtdm 2006 (200hp) manuaali
Palstan ulkopuoliset:
Auto: -08 Mondeo 140 hv TDCI EGR/DPF
Auto: Volvo V70 2.4D 2008, automaatti
Tuntuu aihe olevan nyt kaikkien huulilla.
Kyselin tästä Tampereen ympäristöstä eri pajoilta kuka suostuu tekemään ja mihin rahaan.
Taidan itse päätyä tähän: http://www.ikatech.fi
Lupasi pelkät saastelaitteiden disabloinnit 200€ toki myös muut optimoinnit onnistuu.
Hintaakin saisi kuulemma alaspäin jos saataisiin useampi auto kerralla työn alle ja hän voisi ajella vaikka Tampereelle homman suorittamaan.
Olisiko tällaiselle kimppatilaukselle kysyntää?
Ny sitten viimeistään rälläkkä käteen ja loukkua tyhjentämään.
-Joni
Edit.
Ohjelmoinnissa mukana ovat:
savijo-r: EGR/DPF Auto: Alfa Romeo 159 2.4JTDm Qtronic -07
Herra Salo: EGR/DPF Auto: Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 170 hv vm. 2010
Pasi: EGR/DPF +Virisofta Auto: Alfa Romeo 159 2.4JTDm Qtronic -07
-Tomi-: EGR/DPF . Auto: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm QTronic -07
Hämis: EGR/dpf+virisofta Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 -08
milaih: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm -09
Closure: EGR/DPF Auto: 159 2.4 JTDm 210hv, -09
JaniW: EGR/DPF+viri 159 2.4JTDm 210 hv q4
Jalittam: EGR/DPF+viri 159 2.4 jtdm 2006 (200hp) manuaali
Palstan ulkopuoliset:
Auto: -08 Mondeo 140 hv TDCI EGR/DPF
Auto: Volvo V70 2.4D 2008, automaatti
Viimeksi muokannut savijo-r, 25 Elo 2014, 12:37. Yhteensä muokattu 18 kertaa.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Kiinnostusta voisi hyvinkin löytyä... ja vielä enemmänkin, jos hintaa saadaan alaspäin 

- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Kiinnostaa ja on jopa ajankohtainen.
Itse mietin myös DPF-pöntön tyhjentämistä. Äskettäin suoritettiin pakkopoltto, katsotaan miten pelittää.
Itse mietin myös DPF-pöntön tyhjentämistä. Äskettäin suoritettiin pakkopoltto, katsotaan miten pelittää.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Mietinnässä koko ajan, tympii tuo astmaisuus. Tekijästä en vain ole päässyt yksimielisyyteen itseni kanssa.
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Voisi kiinnostaa jos saa tuoda vääränmerkkisiä. Oikeenmerkkiset ei käy rasvalla 

Alfaholismia vuodesta 2001
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Ohjelmoinnin myötä DPF:stä pitäisi nykäistä sisuskalut pois, mitenkäs EGR:n laita? Umpinainen tiivistelevy kummallekin puolelle EGR:ää?
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
- Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm - Paikkakunta: Nokia
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Mulla on Tampereella ylimääräinen pakopuolen tiivistelevy EGR:lle. Muissakin topiceissa jo aiheesta toitottanut, mutta muistakaa se DPF:n sisuskalujen vaarallisuus (maski naamalle pois repiessä) ja ehdottomasti pöntön kylki auki ja sitä kautta kamat pihalle. Poraamalla sinne jää aina skeidaa pyörimään. Käsittääkseni Alfassa riittää, että vie moottorinohjauspurkin koodajalle. Sillähän voisi saada hintaa poljettua alas vielä enemmän, jos kaikki kiikuttaa vaan purkit jonossa nörtille???
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Tyhjä pönttö löytyy jo.... ja kiinostusta myös moiseen 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Tehdään sillain että ilmoittakaa tänne kenellä on nokiloukku jo tyhjätty tai ketkä saavat sen tyhjättyä 2-3 viikon kuluessa.
sitten kun lukumäärä on suunnilleen selvillä niin kysytään uudelleen paljous alennusta ohjelmoinnista.
Ja kai sinne nyt joku Seattikin mukaan sopii ja halukkaat saavat varmaan voimaakin kiukaaseen samalla.
Editoin mukana olijat sitten tuonne ensimmäiseen viestiin.
Eli näin:
savijo-r: EGR/DPF
sitten kun lukumäärä on suunnilleen selvillä niin kysytään uudelleen paljous alennusta ohjelmoinnista.
Ja kai sinne nyt joku Seattikin mukaan sopii ja halukkaat saavat varmaan voimaakin kiukaaseen samalla.
Editoin mukana olijat sitten tuonne ensimmäiseen viestiin.
Eli näin:
savijo-r: EGR/DPF
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Ilmoittaudun mukaan näihin talkoisiin!
Sekä egr ja dpf saavat lähteä.
EDIT: Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 170 hv vm. 2010
Virisoftakin kiinnostaisi, mikähän sen hinta tulisi olemaan samalla tehtynä?
Sekä egr ja dpf saavat lähteä.
EDIT: Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 170 hv vm. 2010
Virisoftakin kiinnostaisi, mikähän sen hinta tulisi olemaan samalla tehtynä?
Viimeksi muokannut Herra Salo, 06 Elo 2014, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Ilmottautuminen.
EGR/DPF ja virisofta.
EGR/DPF ja virisofta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 688
- Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Dpf tukossa... Sen lähettämiseen Kremlin yläpuolelle sikaperseotteella löytyy kannatusta.
Mitä tuo tulee pajassa sitten maksamaan?
Waverunner
Mitä tuo tulee pajassa sitten maksamaan?
Waverunner
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Varmaan joitain kymppejä.Waverunner kirjoitti:Dpf tukossa... Sen lähettämiseen Kremlin yläpuolelle sikaperseotteella löytyy kannatusta.
Mitä tuo tulee pajassa sitten maksamaan?
Waverunner
Tuonhan voi tehdä mikä paja tahansa josta löytyy nosturi ja hitsaustaitoinen kesäjannu.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Editoitteko vielä noihin ilmoittautumisiin autonne merkin, mallin ja vuosimallin.
Ja ettei tule epäselvyyksiä niin tässähän on kyse vain ohjelmoinnista ei mekaanisesta poistamisesta. Eli pönttö on tyhjättävä etukäteen itse jos haluaa pakkopolton pois.
Ja ettei tule epäselvyyksiä niin tässähän on kyse vain ohjelmoinnista ei mekaanisesta poistamisesta. Eli pönttö on tyhjättävä etukäteen itse jos haluaa pakkopolton pois.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
I’m in! Mitä mullahan alkaa kolmen viikon kesäloma huomisen jälkeen. Eiköhän sitä siinä ole aikaa yksi pönttö tyhjätä 
Jos useitakin autoja lähtee, niin kai sillä pitäisi päästä jo vähintään ”osta 3, maksa 2” -tarjoukseen kiinni?
Siispä: -Tomi-: EGR/DPF . Auto: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm QTronic -07

Jos useitakin autoja lähtee, niin kai sillä pitäisi päästä jo vähintään ”osta 3, maksa 2” -tarjoukseen kiinni?

Siispä: -Tomi-: EGR/DPF . Auto: Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm QTronic -07
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
EGR:n poisto kiinnostaa, mutta vasta takuun loputtua 12/2014.
159 2.0 JTDm
159 2.0 JTDm
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6
Re: Re:
savijo-r kirjoitti:
Täytyy laittaa kyselyä kun tuo ajoneuvohaku ei ainakaan minulla näytä toimivan kyseisellä sivulla.
Ikatech vastasi:
Ajoneuvohaku ei tosiaan toimi, sitä yritetään saada toimimaaan. Se ei ole mun koodinpätkä, tiedot siihen tulee mun ruotsalaiselta yhteystyökumppanilta ja heidän palvelimeltaan.
Täältä voi katsoa ne tiedot, eli sivulle valinnat diesel, personbil, alfa ja sieltä sitten klikata omaa mallia, niin saatte tarkat tiedot näkyviin lisäboxille ja ecun optimoinnille.
http://www.tekniktema.se/newcarsearch.php
Muut merkit ei ongelma ja toki myös pelkät optimoinnit.
Ja mielellään semmosta kalustoa että pystytään OBD:n kautta homma suorittamaan, ettei tartte ecua irrotella pöydälle.
Mulla on käytössä italialaisen Alientechin laitteet ja Alfojen kanssa kyllä Alientech on yksi markkinoiden parhaista eli päästään kyllä tosi uusiinkin sieltä portin kautta käsiksi.
Mutta palataan asiaan ja kun tiedät tarkemmin niin mulle vaan listaa, merkit ja mallit ja mitä tehdään, osaan valmistella asiat sen pohjalta...
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 15 Kesä 2014, 19:17
- Car(s): Ex. Alfa Romeo 156 2.5 v6 1999
Ex. Alfa Romeo 159 SW 2.4jtdm - Paikkakunta: Nokia
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
^ Mulle sanoi oman 159:n ohjelmoija että Alfaa ei uskalla OBD väylän kautta ohjelmoida. Otti siis ECU:n irti ja suoraan softa sinne. Saattaa kuulemma hukata suuttimeen ohjauskartat, jos OBD väylästä suoraan tekee. .
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Vaikuttaakos muuten automaattivaihteisuus ohjelmointiin, lisäkommervekkejä tarpeen?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Mulle sanoivat eräästä puljusta että siihen tomaattilaatikkoonkin olii joku päivitys joka olisi hyvä laittaa jos tehoja nostaa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- EBITDA
- Viestit: 1858
- Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
- Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
- Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
^ Vähän tuollaista aavistelinkin. Onnistunee Ikatechiltä?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Toki myös lisäpotku voisi kiinnostaa minuakin, riippuu tietysti hinnasta.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Pasi kirjoitti:Mulle sanoivat eräästä puljusta että siihen tomaattilaatikkoonkin olii joku päivitys joka olisi hyvä laittaa jos tehoja nostaa.
Oliko mekaaninen vai vaan ohjelmallinen päivitys.
En kauhean huolissani olisi automaatista, onhan tätä samaa askia myös isoissa V8 Volvoissa ja T6 ja R malleissa. Siellä puhuvat jopa 600Nm lukemista

Nyt kun puheeksi tuli niin, laatikko kun on oppivaa mallia olisi se varmaankin hyvä nollata esim MES:llä. Mutta tämä on vain minun mielipide.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
No niin alkaa houkutella täälläkin. Varsinkin nyt kun tuo DPF on tyhjätty.-Tomi- kirjoitti:Toki myös lisäpotku voisi kiinnostaa minuakin, riippuu tietysti hinnasta.
Katsotaan nyt paljonko saadaan porukkaa mukaan ja minne hinnat asettuu.

- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Alfa kävi eilen Powerfläshillä Oulussa ohjelmoitavana. Powerflashillä homma toimi tosi hyvin, siellä oltiin valmiita tekemään vähän ylimääräistäkin vian hakua kuten toiseen ketjuun kirjoitin ja kuntoon tuli.
Ohjelmoinnissa olisi ollut mahdollista poistaa pelkästään erg+dpf (400€), tai sitten laittaa myös lisää tehoa (490€). Teho-ohjelmia ei ole vain yhtä ainoaa vaan esitin toiveen sellaisesta joka ei hae maksimi tehoa, vaan olisi enemmänkin mukava ajaa ja toimisi parhaiten jne. Sellainen laitettiin, noilla tehoilla meinasivat että ei käyttörajoituksia, ja 1 ja 2 vaihteella rajoitetaan tehoja. Tämänkin rajoituksen saisi halutessaan pois.
Nyt ei ole riemulla rajaa kun Alfalla ajaa, taas seuraavia haasteita kohti.
Ohjelmoinnissa olisi ollut mahdollista poistaa pelkästään erg+dpf (400€), tai sitten laittaa myös lisää tehoa (490€). Teho-ohjelmia ei ole vain yhtä ainoaa vaan esitin toiveen sellaisesta joka ei hae maksimi tehoa, vaan olisi enemmänkin mukava ajaa ja toimisi parhaiten jne. Sellainen laitettiin, noilla tehoilla meinasivat että ei käyttörajoituksia, ja 1 ja 2 vaihteella rajoitetaan tehoja. Tämänkin rajoituksen saisi halutessaan pois.
Nyt ei ole riemulla rajaa kun Alfalla ajaa, taas seuraavia haasteita kohti.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Kyllähän niitä lukuja ohjelman tekijä jostain autoista on penkittänyt ulos sen verran että niiden mukaan voidaan teholukemat luvata.
Käytännössä lukemiin voi uskoa yhtäpaljon kuin vakio lukemiin eli joissain on vähän vähemmän ja onhan noita nähty missä on vähän luvattua enemmänkin jo tehtaalta. Yleensä tietysti luvatut luvut vaatii että kaikki osat toimii 100%, filtterit on puhtaat eikä paikat ole karstasta tukossa.
Käytännössä lukemiin voi uskoa yhtäpaljon kuin vakio lukemiin eli joissain on vähän vähemmän ja onhan noita nähty missä on vähän luvattua enemmänkin jo tehtaalta. Yleensä tietysti luvatut luvut vaatii että kaikki osat toimii 100%, filtterit on puhtaat eikä paikat ole karstasta tukossa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Niin se biilihän on siis se Alfa Romeo 159 2.4JTDm Qtronic -07
Jos sillä on jotain väliä tehtailijalle.
Jos sillä on jotain väliä tehtailijalle.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Mites talouden kakkoskulkineet? Entäs kavereiden kiesit?
Yhdellä kaverillani Mondeossa samoja murheita, tulee varmaan kimppaan mukaan.
Nyt on jonkun aikaa ajettu pönttö tyhjänä ja seuraavia havaintoja vanhojen lisäksi.
Auto antaa jossain vaiheessa koodia paineanturin epäloogisesta signaalista, kun vastapainetta pitäisi jo kulutetun polttoaineen mukaan olla ja siltikin vastapaine on lähellä nollaa. Ei kuitenkaan pudota tehoja, mutta polttoa tekee noin 500km jälkeen.
Tältä välttyy kun riittävän ajoissa kertoo autolle MES:llä että siellä on jälleen uusi hiukkaspönttö. Laskurit nollaantuu ja taas pääsee ilman polttoja.
Auto siis laskee teoreettista tukkeutumisastetta kulutetun polttoaineen mukaan kun ei saa loogista signaalia enää paineanturilta.
Yhdellä kaverillani Mondeossa samoja murheita, tulee varmaan kimppaan mukaan.
Nyt on jonkun aikaa ajettu pönttö tyhjänä ja seuraavia havaintoja vanhojen lisäksi.
Auto antaa jossain vaiheessa koodia paineanturin epäloogisesta signaalista, kun vastapainetta pitäisi jo kulutetun polttoaineen mukaan olla ja siltikin vastapaine on lähellä nollaa. Ei kuitenkaan pudota tehoja, mutta polttoa tekee noin 500km jälkeen.
Tältä välttyy kun riittävän ajoissa kertoo autolle MES:llä että siellä on jälleen uusi hiukkaspönttö. Laskurit nollaantuu ja taas pääsee ilman polttoja.
Auto siis laskee teoreettista tukkeutumisastetta kulutetun polttoaineen mukaan kun ei saa loogista signaalia enää paineanturilta.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
^Onko havaintoja, että tuleeko tyhjällä pöntöllä kuinka pahat savut regeneroinnin aikana?
Sain hommattua vanhan pöntön jonka tyhjensin.
Samalla siirsin paine-ero anturin putkien paikat ennen ja jälkeen kattiosuuden siinä uskossa, että sillä saisi aikaan vähän loogisesti käyttäytyvää paine-eroa ja samalla ecun tyytyväiseksi... Saas nähdä miten toimii kunhan saan joskus pultattua pöntön paikalleen.
Sain hommattua vanhan pöntön jonka tyhjensin.
Samalla siirsin paine-ero anturin putkien paikat ennen ja jälkeen kattiosuuden siinä uskossa, että sillä saisi aikaan vähän loogisesti käyttäytyvää paine-eroa ja samalla ecun tyytyväiseksi... Saas nähdä miten toimii kunhan saan joskus pultattua pöntön paikalleen.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Rouva raportoi vaaleasta savusta.
Saattaa pitää paikkansa, koska palamattomanahan se sieltä läpi tulee.
Saattaa pitää paikkansa, koska palamattomanahan se sieltä läpi tulee.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Päivää.
Oletteko jo tehnyt nämä ohjelmapoistot?
Itselläni kerran antanut vikakoodin paine-ero liian suuri DPF:ssä ja kylmänä auto nykii tasakaasulla(viittaa kyllä omasta mielestä EGR-vikaan), mitään vikakoodeja ei kyllä ole.
Täytyy nyt vielä puhdistaa litkujen kanssa DPF ja tehdä regenerointi ja joku aamu ottaa AutoCom mukaan niin näkee mittasuureista EGR:n liikkeen, eli jumittaako se käytössä vai mikä siellä aiheuttaa nyintää.
Mutta jos ette ole vielä tätä toteuttanut, niin DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto kiinnostaa kyllä, kunhan nyt jonkun hinta-arvion tähän saisi...
Viriä ei tarvitse, 235hp/440Nm riittää kyllä...
Oletteko jo tehnyt nämä ohjelmapoistot?
Itselläni kerran antanut vikakoodin paine-ero liian suuri DPF:ssä ja kylmänä auto nykii tasakaasulla(viittaa kyllä omasta mielestä EGR-vikaan), mitään vikakoodeja ei kyllä ole.
Täytyy nyt vielä puhdistaa litkujen kanssa DPF ja tehdä regenerointi ja joku aamu ottaa AutoCom mukaan niin näkee mittasuureista EGR:n liikkeen, eli jumittaako se käytössä vai mikä siellä aiheuttaa nyintää.
Mutta jos ette ole vielä tätä toteuttanut, niin DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto kiinnostaa kyllä, kunhan nyt jonkun hinta-arvion tähän saisi...
Viriä ei tarvitse, 235hp/440Nm riittää kyllä...
Viimeksi muokannut Tehoa, 14 Elo 2014, 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
^Ei ole vielä tehty.
Kerätään vielä hetki mahdollisesti kiinnostuneita ja pyydetään sitten tarjous kyseisestä paikasta.
Onnistuu siis pelkät saastelaitteiden ohjelmalliset poistot sekä tehon lisäykset. Myös perheen muihin kulkineisiin.
Kerätään vielä hetki mahdollisesti kiinnostuneita ja pyydetään sitten tarjous kyseisestä paikasta.
Onnistuu siis pelkät saastelaitteiden ohjelmalliset poistot sekä tehon lisäykset. Myös perheen muihin kulkineisiin.
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Meikäläinen ois ainakin hyvinkin kiinnostunut tästä. Tulossa 159 2.4 JTDm 210hv, -09savijo-r kirjoitti:^Ei ole vielä tehty.
Kerätään vielä hetki mahdollisesti kiinnostuneita ja pyydetään sitten tarjous kyseisestä paikasta.
Onnistuu siis pelkät saastelaitteiden ohjelmalliset poistot sekä tehon lisäykset. Myös perheen muihin kulkineisiin.
EGR, DPF ja virisofta näin alustavasti.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Kesken ajon löi tänään vikavalon palamaan. MES ilmoitti, että vaihda DPF: tukkeutumisprosentti 94 ja viimeisten polttojen keskimatkaväli vain 71 km. Aletaan olla ajanhermolla!
Ihan tässä lähipäivinä oli tarkoituskin se tyhjätä.

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
94% on kaukana tukoksesta. 300% on se, missä puhutaan jo realistisesta luvusta. Jaa, mitenniin? No kun se on se paine-ero, jota mitataan... Se kun alkaa olla 300% luokkaa, on totaalitukos tiedossa. Tietysti, jos MES on sitten syystä tai toisesta yht'äkkiä muutettu tulkitsemaan eri tavalla tuota lukua? Tai ECUn tapa näyttää luku...
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
En mä niinkään tuosta prosenttiluvusta tiedä. Polttoväli kuitenkin kuulostaa aika lyhyeltä, ensimmäistä kertaa ajotietokone ilmoitti vian ja auto meni nilkutustilaan.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Joo, todella lyhyt on polttoväli kyllä. Ja pois vaan, pääsee tuostakin turhakkeesta
No, mene ja tiedä noista prosenteista. Sinullahan lie oli käytetty vähätuhkaista öljyäkin aina, vaiko? Olis oikein kivaa, jos joku jaksaisi kerätä dataa noiden kestävyydestä erilaatusilla vähätuhkaisilla öljyillä...

No, mene ja tiedä noista prosenteista. Sinullahan lie oli käytetty vähätuhkaista öljyäkin aina, vaiko? Olis oikein kivaa, jos joku jaksaisi kerätä dataa noiden kestävyydestä erilaatusilla vähätuhkaisilla öljyillä...
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Onko tuota tukkopönttöö 156 vm05 jtdm alfassa? Egr on tukittu jo aikaa sitte.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
^Ei ole 05 vm. 08? Taisi tulla pakolliseksi kaikissa uusissa autoissa.
Life is too short to drive boring cars.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Katsoin tänään viimeisimmän polton jälkeen tuota prosenttia. MES näytti 27%. Olen ehtinyt höyläämään tällä 25 tkm ja tuo aika on vedetty Mobilin 5W-30 ESP:llä, aiemmista siirapeista ei ole hajuakaan. Tosin talvella auki otettu EGR oli kanssa kevyen pintanoen peitossa.Aquatica kirjoitti:94% on kaukana tukoksesta. 300% on se, missä puhutaan jo realistisesta luvusta. Jaa, mitenniin? No kun se on se paine-ero, jota mitataan... Se kun alkaa olla 300% luokkaa, on totaalitukos tiedossa. Tietysti, jos MES on sitten syystä tai toisesta yht'äkkiä muutettu tulkitsemaan eri tavalla tuota lukua? Tai ECUn tapa näyttää luku...
Mielenkiintoinen löytö MES:lla oli se että pönttö olisi vaihdettu jo 50 tkm:n korvilla. Sen jälkeen on ajettu 140 tkm ja prosentti on noin alhainen. Käytännössä matkaa tulee vedettyä ja happea annettua. Silti, suolestus odottaa.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Yksi suure mikä kertoo loukun tilasta on se 5 viimeisen polton keskimääräinen väli.
Meillä se näytti silloin 100tkm ajettuna pitkälti yli 800 km ja nyt kun mittarissa on jo 210tkm oli polttojen väli jo alle 500km.
Ajo on käytännössä 80% konetietä.
Meillä se näytti silloin 100tkm ajettuna pitkälti yli 800 km ja nyt kun mittarissa on jo 210tkm oli polttojen väli jo alle 500km.
Ajo on käytännössä 80% konetietä.
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Joko kysytään lopulliset hinnat tälle porukalle?
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Kyllä ja eri yhdistelmillä luonnollisesti! Pelkät saastelaitteet ja saastelaitteet plus teho-ohjelma.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Tota.... saatko muutettua ketjun otsikkoa hieman.... Lisää vaikka "kimppatilaus" ja odotetaan muutama päivä.
Voi olla jäänyt nykyisellä otsikolla joiltain lukemati.
Voi olla jäänyt nykyisellä otsikolla joiltain lukemati.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Aiheeseen hiukka liittyen; oliskos hyötyä joissain tapauksissa koodata atkoota ottamaan huomioon lukitut/disaploidut imuläpät (vai mikkä ne nimeltään virallisesti ovatkaan?)? Ite kun otin ne käyttöön neljän vuoden jälkeen, nii tuntus vääntö alakierroksilla parantuneen huomattavasti, ajettavuus muutenki helpottui. Vai oliko se mulla vain blaseboota? Ite en tähän kimppaan ehtine, vaik haluttais. Missäspäin Suomea koodaaminen tapahtuisi ja milloin, suurinpiirtein? Jos vaik kuitenki yrittäis, löytyy hyllystä loukkukin minkä vois tyhjätä... Omas kulkineessa 168k mittarissa, pakoputken päät mustuu jo...