IMSA 75

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tässä tulee vietettyä sadepäivää koneella. :lol: Niin törmäsin tähän..
http://www.alfa75.info/Enginebay%20-%20 ... 20IMSA.MPG
Erikoinen Alfan kone noin yleensäkkin mutta ku tuossa on lisäksi pako/imupuoli vaihtanut osia.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu mutta entäpäs jos kone onkin vain pyöräytetty toisinpäin..

häijyn näköinen auto kyllä on olisiko IMSA 75..

EDIT:hups no lukihan se jo tuossa otsikossakin.. :oops:
Viimeksi muokannut 90, 07 Tammi 2005, 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Katsoin ekakerralla että on jakoketjun koppa tuossa etureunassa mutta taitaakin olla liian kapea sellaiseksi.Tosin ei tuolla takapäässäkään mitään näy. Jos ei sitten siellä piileskele tummat jakohihnanpyörät.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

99% todennäköisyydellä tuo moottori on rakennettu F3:sen moottorista. Ainakin jakopää on samanlainen, siis hihnakäyttöinen. Sitä en muista onko F3:ssa imu & pakopuoli noin päin.

Elikkäs jostain tämän tyylisestä.


Kuva
Viimeksi muokannut jknracing, 07 Tammi 2005, 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mihinkäs myllyyn se tuo F3 motti sitten perustuu?

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
jknracing
Viestit: 3055
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

90 kirjoitti:mihinkäs myllyyn se tuo F3 motti sitten perustuu?
Tuo F3:sen kone perustuu 8V Twin Sparkkiin. Suurin ero ulospäin on tuo hammashihnakäyttöinen jakopää. Muistaakseni enemmän tietoa löytyy "tuning & modyfing Alfa Romeo TC engines" kirjasta.

Tuon rata75:sen kone sitten näyttikin olevan kotoisin BTCC 155:sta.
Elikkäs perustuu Fiatin lohkoon?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuolla on projekti kuvia ja vissiin tulossa lisää. Konetta ei vaan vielä näy.
http://62.58.172.77/challenge/opbouw2005/albums.php

Ja huom.Giulia rakentajat.Kaaret yms kuvaa myös Giuliaan 8)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

jknracing kirjoitti: Tuon rata75:sen kone sitten näyttikin olevan kotoisin BTCC 155:sta.
Elikkäs perustuu Fiatin lohkoon?
Vai oliko niin että BTCC 155:n moottorin suunnitteli fiatin porukka (abarth) mutta moottori perustuu alfa romeo 164 turbon valurautalohkoon ja sylinterikansi oli 155 Q4:sta. Lähteessäni mainitaan että sama yhdistelmä oli myös Fiat Tipo Formula 3 moottorissa... Sylinterikansi käännetty tuon 180 astetta jotta imu ja pako vaihtaa paikkansa ja hengittää paremmin. Iskunpituus-poraussuhde oli neliö eli 86mm x 86mm.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Onkos tuo 164 turbon lohko sama kuin theman ja integralen ja 155 q4:en?

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps kyllä sen pitäisi olla sama fiat/lanciapohjainen mitä myös pieneen erään 164.sta asenettiin..

Vastaa Viestiin