33 sumarien kytkentäkaavio
Valvoja: Moderators
33 sumarien kytkentäkaavio
Eli kaipailisin 33:sen kytkentäkaaviota. Itse en ole netistä löytänyt ja olisin todella kiitollinen, jos joku tietäisi saitin tai voisi mailata kuvan.
Tarvitsisin kaaviota sumuvalojen takia. Tyhmät ruottalaiset on kytkenyt sumareiden toimimaan vain parkkien kanssa ja sumareiden johdotuksia ei viitsisi vetää kokonaan uusiksi. Tietysti jos joku tietää ratkaisun suoraan ongelmaan niin vastauksia otetaan vastaan.
Tarvitsisin kaaviota sumuvalojen takia. Tyhmät ruottalaiset on kytkenyt sumareiden toimimaan vain parkkien kanssa ja sumareiden johdotuksia ei viitsisi vetää kokonaan uusiksi. Tietysti jos joku tietää ratkaisun suoraan ongelmaan niin vastauksia otetaan vastaan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Kytkentäkaavio
Niin, noinhan ne kuuluukin käyttää. Jotain ranskalaista pdf:ää löytyy, mahtaakohan hotakaisella vielä olla..Romeo kirjoitti:Tyhmät ruottalaiset on kytkenyt sumareiden toimimaan vain parkkien kanssa
Tarkensin vielä aihetta josko oikeat miehet löytäisi paikalle.
- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
Re: 33 sumarien kytkentäkaavio
Multa löytyy. Paa mailiositetta niin laitan tulemaan.Romeo kirjoitti:Eli kaipailisin 33:sen kytkentäkaaviota. Itse en ole netistä löytänyt ja olisin todella kiitollinen, jos joku tietäisi saitin tai voisi mailata kuvan.
.
Jep! -93 taisi vaihtua maahantuoja. Ostin silloin -91 Permanentin suoraan ruotsalaiselta maahantuojalta. Oli ollut niillä esittely autona ja jäänyt niitten käsiin. Autolla oli siloin ajettu reilut 30000km ja hintaa n.70000mk. (Uutena hinta taisi olla jotain 145000mk). Auto oli silloiseen rahatilanteeseen nähden aivan liian kallis, mutta kun halvalla sai...Rolle kirjoitti:Onko -91 vuosimallin autot Svenskan maahantuomia?
Re: Kytkentäkaavio
Itse asiassa jos ei muisti nyt ihan petä niin Suomen tieliikennelaki(?) sanoo nykyään että sumarit ja ajovalot pitää toimia yhtäaikaa. Jostain tuota nimittäin ihan vastikää lueskelin.Rolle kirjoitti:Romeo kirjoitti:Tyhmät ruottalaiset on kytkenyt sumareiden toimimaan vain parkkien kanssa
Mä voisin muuten myydä tarpeettomana koko ranskankielisen huoltomanuaalin kyseiseen autoon.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Kiitos kaikille vastauksista, eiköhän asia saada kuntoon. Kuka niitä sumareita muuten käyttää, jos pelkkien parkkien kanssa toimivat? Koitin kerran kovassa sumussa ja meinasin seuraavassa mutkassa ajaa metsään. Mutta ei ne ainakaan heijastu sumusta silmiin, niinkuin pitkät.
Muuten kyllä, mut ranska ei oikeen taivuMä voisin muuten myydä tarpeettomana koko ranskankielisen huoltomanuaalin kyseiseen autoon.
Asiaa sivuten.
Oman 1992 mallin 33 QV:n sumuvalot toimivat... tai sitten eivät. Siihen ei tunnu löytyvän mitään järkiperäistä selkeää syytä ja vaikuttaakin siltä, että kuun asennolla on suuri merkitys. Ei sen puoleen, ei niillä alkuperäisillä sumuvaloilla tee kyllä mitään. Aivan onnettomat tuikut
Jos kuitenkin joku tietää jonkun tyyppivian näihin liittyen ja korjaaminen on helppoa niin kertokaa toki. Eipähän tarvitsisi katsastusmiehen jokavuosi huomauttaa
/esc
Oman 1992 mallin 33 QV:n sumuvalot toimivat... tai sitten eivät. Siihen ei tunnu löytyvän mitään järkiperäistä selkeää syytä ja vaikuttaakin siltä, että kuun asennolla on suuri merkitys. Ei sen puoleen, ei niillä alkuperäisillä sumuvaloilla tee kyllä mitään. Aivan onnettomat tuikut
Jos kuitenkin joku tietää jonkun tyyppivian näihin liittyen ja korjaaminen on helppoa niin kertokaa toki. Eipähän tarvitsisi katsastusmiehen jokavuosi huomauttaa
/esc
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Noniin tallissa tuli käytyä.
Eli autossani oli konehuoneen puolella viisi relettä jarrusylinterin vieressä, näistä toisessa rivissä oli kaksi relettä ja toisessa kolme.
Rivistä missä on kolme relettä olen ottanut oikeanpuolimmaisimmasta eli ratinpuolelta nastan 86 irti ja sen jälkeen homma alkoi toimimaan.
Kannattaa kuitenkin testailla ensin vaikka taittamalla nasta sivuun että toimiiko viritys vai ei. Releen pitäisi naksua silloin kun vaihdat parkkien ja ajovalojen välillä.
Onnea yritykselle toivottavasti onnistuu
Eli autossani oli konehuoneen puolella viisi relettä jarrusylinterin vieressä, näistä toisessa rivissä oli kaksi relettä ja toisessa kolme.
Rivistä missä on kolme relettä olen ottanut oikeanpuolimmaisimmasta eli ratinpuolelta nastan 86 irti ja sen jälkeen homma alkoi toimimaan.
Kannattaa kuitenkin testailla ensin vaikka taittamalla nasta sivuun että toimiiko viritys vai ei. Releen pitäisi naksua silloin kun vaihdat parkkien ja ajovalojen välillä.
Onnea yritykselle toivottavasti onnistuu
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
En tiedä onko kyse tyyppiviasta mutta kun korjasin vähän aikaa sitten oman sumarini (ettei katsastusmiehen tarvitse joka vuosi huomauttaa ) niin syyksi osoittautui viimeinen johdon pätkä juuri ennen sumaria. Johto oli rasittunut/hapettunut liittimen vierestä poikki vaikka näytti vielä suht ehjältä Toisen häikän aiheutti ruostunut liitin umpiossa.esc kirjoitti:Asiaa sivuten.
Jos kuitenkin joku tietää jonkun tyyppivian näihin liittyen ja korjaaminen on helppoa niin kertokaa toki. Eipähän tarvitsisi katsastusmiehen jokavuosi huomauttaa
/esc
Kyseessä siis about 0.5 metrin johdon pätkä juuri ennen umpiota, ylempi liitin jossain runkopalkkien seassa ajovalonumpion alapuolella
Nyt sumarit toimii vaikkei niistä mitään hyötyä olekaan...
147 2.0 2005