1) Filsu löytyy koneen keskilinjan tietämiltä tulipellin äärestä:
2) Letkut irtoavat painamalla liittimen lukitussalpaa sisäänpäin. Kuvassa työkalua leikkii muistaakseni 6 tai 7mm kuusiokolo. Huomaa myös kiinnityspannan kiristysruuvi suodattimen oikealla puolen - se taisi olla 8 tai 10mm kannalla:
3) Kun letkut on irti ja panta löysätty, lähtee suodatin alakautta pois paikoiltaan:
4) Ei kannata rykiä suodatinta ihan surutta, koska pohjassa on kiinni vesianturi:
5) Anturin piuha lähtee irti "ihan vaan ottamalla" (lukituskieltä tarttee hieman avata, mutta se näkyy selkeästi livenä ja edellisessä kuvassa):
Kuvat loppuvat tähän, mutta tuo anturi on suodattimessa ihan kierteillä kiinni, joten se tarvii ottaa irti ja siirtää uuteen suodattimeen. Suodattimen sisällä on yllättäen dieseliä joka tahtoo ulos, kun molemmat päät ovat auki, joten kannattaa varata astia tätä varten (myöhemmin mainittu litran kippo lie aika passeli) - sen voi kaataa letkuliittimistä tai odottaa purskahdusta kun vesianturin irroittaa.
Uusi suodatin pujotetaan paikoilleen samaa reittiä mitä pitkin vanha tuli pois. Panta ruuvataan takaisin kiinni ja letkut laitetaan paikoilleen. Letkuja kiinnittäessä varmista että lukitus naksahtaa kiinni! Ne osaavat näyttää hämäävästi siltä että ovat kunnolla paikoillaan, mutta jos on löysällä lennähtää letku irti ja naftat ympäri konehuonetta. Jaa että mistäkö tiedän...
Muista ilmata suodatin, mpsurf kirjoitti ohjeistuksen tuonne alemmas, lainaan sen tähän:
Parin kuukauden kuluttua olisi edessä 150tkm huolto, joka tässä tilanteessa kattaa lähinnä filsujumpan. Koetan muistaa josko silloin saisi ohjematskut ilma- ja öljyfilsulle.mpsurf kirjoitti: Eli suodattimen päällä olevaa oisko ollu 12mm ilmausruuvia hiukan auki ja avain sisään niin paineet nousee ja ilmausruuvi kiinni kun naftaa alkaa valumaan ulos.
Edit: ohjetta hieman tarkennettu palautteen ansiosta.