Mitä teit tänään tallissa?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Ei tosiaan vaikuta ilmiltä, mutta kuitenkin....
Nyt on on taas vanha ilmi paikallaan. Tässä tutkimustuloksia tähän asti:
1) vanha ilmi: antaa vikakoodin (P0100) ja sytyttää moottorin kuvan valon, mutta toimii hyvin. Ilman lämpö n. 33C. Päästöt katsastusarvojen sisällä.
2) uusi ilmi: ei anna vikakoodia, mutta ei käy tasaisesti, joskus jopa sammuu, ei pidä kierroksia ylhäällä. Ilman lämpö n. 36C, päästöt ihan perseellään (CO2 > 2000 )
3) ilmin johto irti: antaa vikakoodit P0100 ja jonkun toisenkin. Alakierroksilla ei käy kovin tasaisesti, muttei huonostikaan, ei sammuile, ajossa ei huomaa. Ilman lämpö -40C. Päästöarvot aika hyvät, häkää hieman liikaa.

Taitaa tuo uusi ilmi olla viallinen tai sitten väärä.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 691
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

^ Olihan se uusi ilmi identtinen vanhaan nähden? Eli Boschin valmistama ja osanumerot täsmäsivät?

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^rälläköin vanhan auki, että pääsee vertaamaan. Uusi olikin irrallaan.
Vanha: F 00C 2G2 044
Uusi: F 00C 2G2 030
Molemmat by Bosch, made in Germany.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Uudessa eri numero, joten olisiko väärä? Joku ladan ilmi on sama, mutta kotelo väärä. E-torxilla saa auki ja hyvin palveleva varaosaliike myy tuon tiedon perusteella boschilaisen järkevään hintaan...

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Totesin että tekemistä on, ja paljon.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Totesin, että voi kiesus, kun hommia piisaa nyt - tosin siksi, että kolme viidestä vakimekaanikosta on saikulla... Jäljellä on siis kaksi vakkaria + kaks harjottelijaa, jotka syö vakkareidenkin aikaa. Kyllä sai tehdä.

Sainpahan muuten ekaa kertaa koskaan asennutetuksi moottorinlämmittimen (Calix, letkulämppäri + sisähaara)... Ei mennyt kuin törkynä aikaa, mutta ensikerralla menee jo ainakin puolet nopeammin - etenkin kun ei poraile liian korkealle reikiä, että rikkoisi johtoja tai muuta pientä... :roll: :oops:

Avatar
jargon
Viestit: 404
Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
Car(s): 33 1,5 -84
159 2,2 -06
ja Romanialainen käyttis
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156 2,5 -03, 159sw 2,2 -06)
Paikkakunta: Varkaus

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja jargon »

alamajy kirjoitti:^rälläköin vanhan auki, että pääsee vertaamaan. Uusi olikin irrallaan.
Vanha: F 00C 2G2 044
Uusi: F 00C 2G2 030
Molemmat by Bosch, made in Germany.
En nyt tiedä varmaksi mistä vehkeestä on kyse kun en jaksa lukea aiempia viestejä :roll: , mutta itse vaihdoin 2,5v6:seen (cf3) tuollaisen 030 loppuisen boschin anturin ja tuntuu sillä toimivan. Aiemmin oli joku kiinalainen ilmi, sillä oli oireina kylmäkäynnistyksen jälkeinen huono tyhjäkäynti/kulku..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuolla 044-numerolla Google löytää linkin, jossa listataan kolme osanumeroa samaksi:
Bosch: F 00C 2G2 030
Bosch: F 00C 2G2 033
Bosch: F 00C 2G2 044

Linkki http://www.driven2automotive.com/air-fl ... nsert.html

Näinköhän...
Silti tuota osaa EI listata yhteensopivaksi 103kW TS:n kanssa, tai ylipäänsä Euro3-TS:n kanssa... Mutta kelpuutetaan JTD:hen 05 asti...?
Sikäli kun tuo vanha ei edes kelpaa tuolle TS:lle, niin en tajua miten se on siinä voinut toimia :mrgreen:

Lisägooglailua....

The following website lists all cars that use a certain sensor. Interestingly, they have the F00C 2G2 030 and F00C 2G2 044 in the same list. From what I've read elsewhere, I believe the F00C 2G2 030 can be used as a substitute for the F00C 2G2 044, in the diesels at least.

Eli 030 kelpaisi 044:n tilalle Dieseleissä... Tässä linkki keskusteluun:
Keskustelu:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ase-2.html

Sen sijaan 044:lle ei ilmoiteta yhteensopivuutta laisinkaan CF3-TS:n kanssa, mikä myöskin hämmentää minua. Mutta näistä päätellen - kyseessä on eri osa, toinen käy ja toinen ei.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

jargon kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^rälläköin vanhan auki, että pääsee vertaamaan. Uusi olikin irrallaan.
Vanha: F 00C 2G2 044
Uusi: F 00C 2G2 030
Molemmat by Bosch, made in Germany.
En nyt tiedä varmaksi mistä vehkeestä on kyse kun en jaksa lukea aiempia viestejä :roll: , mutta itse vaihdoin 2,5v6:seen (cf3) tuollaisen 030 loppuisen boschin anturin ja tuntuu sillä toimivan. Aiemmin oli joku kiinalainen ilmi, sillä oli oireina kylmäkäynnistyksen jälkeinen huono tyhjäkäynti/kulku..
Auto on 1.8l 156 Super. Taitaa tosiaan olla tuo F 00C 2G2 030 tarkoitettu 2,5V6:lle. Se tuntuu toimivan , muttei oikein tässä 1.8-litraisessa.
Torguen mukaan se antaa ilmamääräksi (g/s) 2,75 - 18 kierroslukualueella 1000-2500.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Aquatica kirjoitti:Tuolla 044-numerolla Google löytää linkin, jossa listataan kolme osanumeroa samaksi:
Bosch: F 00C 2G2 030
Bosch: F 00C 2G2 033
Bosch: F 00C 2G2 044

Linkki http://www.driven2automotive.com/air-fl ... nsert.html

Näinköhän...
Silti tuota osaa EI listata yhteensopivaksi 103kW TS:n kanssa, tai ylipäänsä Euro3-TS:n kanssa... Mutta kelpuutetaan JTD:hen 05 asti...?
Sikäli kun tuo vanha ei edes kelpaa tuolle TS:lle, niin en tajua miten se on siinä voinut toimia :mrgreen:

Lisägooglailua....

The following website lists all cars that use a certain sensor. Interestingly, they have the F00C 2G2 030 and F00C 2G2 044 in the same list. From what I've read elsewhere, I believe the F00C 2G2 030 can be used as a substitute for the F00C 2G2 044, in the diesels at least.

Eli 030 kelpaisi 044:n tilalle Dieseleissä... Tässä linkki keskusteluun:
Keskustelu:
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... ase-2.html

Sen sijaan 044:lle ei ilmoiteta yhteensopivuutta laisinkaan CF3-TS:n kanssa, mikä myöskin hämmentää minua. Mutta näistä päätellen - kyseessä on eri osa, toinen käy ja toinen ei.
Tässä vähän dataa kaivettuna Torquella:

Bosch: F 00C 2G2 044: ilmamäärä koko ajan 0,25 g/s riippumatta kierroksista => tästä johtunee MCSF valo. Lämpötilaa antaa oikein 33-36 mittaushetkellä.
Tämä siis se vanha, johon tuli vikaa ja on nyt taas paikallaan. Vikakoodi tulee aina uudestaan. Päästöt ok.
Bosch: F 00C 2G2 030: ilmamäärä välillä 2,75 - 18 kierroluvuilla 1000-2500, käyttäytyy loogisesti. Lämpötila oikein 33-36. Ei anna vikakoodia, mutta tyhjäkäynnin tuntumassa käy epätasaisesti. Kaasua painettaessa empii. Tätä kokeilin kun löytyi omasta hyllystä.
Päästöt ok, ihan rajalla tyhjäkäynnillä.
Liitin irti: ilmamäärä 0, lämpötila -40, päästöt kauheat, toimii ajossa aika hyvin, isoilla kierroksilla varsinkin. Antaa kaksi vikakoodia (P0100 ja joku toinen).

Taidan nyt hankkia uuden F 00C 2G2 044 ja kokeilla sillä. Ei ollut Lpr Motonetissä hyllytavarana.
Testien aikana auto oli siis pakokaasuanalysaattorissa kiinni ja Torque lokasi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Aquatica kirjoitti:Sainpahan muuten ekaa kertaa koskaan asennutetuksi moottorinlämmittimen (Calix, letkulämppäri + sisähaara)... Ei mennyt kuin törkynä aikaa
Noi on semmosia paskahommia että on tullut jättäydyttyä niiden hintakilpailusta. Monet korjaamot tekee asennuksia todella halvalla, jotta pystyis niiden kanssa kilpaileen niin tunteja saisi myytyä yleensä alle puolet todellisuudessa käytetyistä. Myöskin varaosakatteet on olemattomia.
Kaksi muuta perkelettä on vetokoukut ja lisälämmittimet. Ei vaan kannata kilpailla.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Yhden takaluukun.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Poistin toisesta tallista lattian eli peräkärryllisen vanhaa muovimattoa ja autoista jääneitä kuramattoja :shock:
Kaveri oli apuna ja "ajettiin" toinenkin 90 talliin purkua odottamaan. Nyt pitäisi saada 155 osat nurkista pyörimästä, ettei tarvii kaatikselle kuskata :?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Albertolli kirjoitti: Kaveri oli apuna ja "ajettiin" toinenkin 90 talliin purkua odottamaan.
90 miitti 2025? :lol:
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Epezi kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Sainpahan muuten ekaa kertaa koskaan asennutetuksi moottorinlämmittimen (Calix, letkulämppäri + sisähaara)... Ei mennyt kuin törkynä aikaa
Noi on semmosia paskahommia että on tullut jättäydyttyä niiden hintakilpailusta. Monet korjaamot tekee asennuksia todella halvalla, jotta pystyis niiden kanssa kilpaileen niin tunteja saisi myytyä yleensä alle puolet todellisuudessa käytetyistä. Myöskin varaosakatteet on olemattomia.
Kaksi muuta perkelettä on vetokoukut ja lisälämmittimet. Ei vaan kannata kilpailla.
Juu, toi on totta. Vetokoukuille yhtenäistetty 1,93 (tjsp) ohjeaika... Eipä onnistu tuohon aikaan oikeen mihinkään vehkeeseen edes sellaselta jannulta, kuka on noita satoja tehnyt.

Syy, miksi näitä tehdään, onkin ihan puhtaasti kaupallinen: se on parempi saada myytyä uusi auto ja tehdä hieman "tappiota" työstä, kuin olla saamatta sitä autoa myydyksi. Jos asiakas haluaa nuo, se asiakas ne myös saa - tai kävelee toiseen kauppaan naapurissa ja sieltä saa. Meillä myöskin ollut tuo kesäkampanja, että 7eurolla saanut aika pirun monen euron edestä tavaraa, mm. Bahcon varsin laadukas hylsysarja, talvisetti (letkulämppäri, sisähaara + sisälämppäri) ym. pientä. Harjottelijan hyvä tehdä, kun työ on lähes ilmaista -> korjaamon katekaan ei kärsi ihan mahdottomia, vaikka nosturipaikka on varattuna 8h verrattuna siihen kolmeen tuntiin, jonka osaavampi jannu tarvinnee koko helahoitoon. Noo, ensikerralla uskoisin pääseväni ~4-5tunnissa, jos samanlainen laitos tulee vastaan.

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Herättelin siviili-Gralen pitkiltä talviunilta.Ajettu/käytelty viimeksi viime syksynä.Akun johto kiinni, ja siitähän tuo pörähti.
Pesin pölyt pois ja käyttelin lämpimäksi. Ajelin muutaman reissun omalla tiellä, sotkin jarruja ja vetelin käppäriä.
Kaikki toimi ok. Ei kun talliin takaisin. :lol:
Liitteet
15082014878.jpg
(157.32 KiB) Tiedosto ladattu 2590 kertaa

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Saksalainen Lentotukialus sai muutaman vahakerroksen, sisustan täys-huollon ja muuta nysväystä ulkopintoihin....Epämääräisen "Perhe-käyttö-lainailu-sikailu"-osaston jälkeen oli mukava huomata miten 33-vuotias veteraanikin näyttää jälleen varsin näyttelykelpoiselta. 8) .....

PS: Ja miltäköhän moni KIIA Ciid EkoDynaMiitti yks-piste-jotain CRDITDIVCDI näyttää 33-vuoden jälkeen!!??(tuskin on ylipäätään hengissä!)....Melko pahalta veikkaan..... :lol:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mutta eipä pidä wanhaa premiumia verrata halpaan käyttökippoon, pitäisi verrata hintasuhteeltaan saman luokan preemiumiin ;)

Toisin päin voisi sanoa, että kuinka monta ehjää 156:sta on 33-vuotiaana? Epäilen luvun olevan hyvinkin alle 10... Maailmassa.

Avatar
alamajy
Viestit: 1989
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
Paikkakunta: Imatra

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^ :-D

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Yhden pyöräkotelon.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Reenasin juottamista messingillä, oli sen verran kuumat kikkareet ettei kärsinyt vielä kuvata.
Pistin Pirelli Zero Nerot hollille, paketin oiket pultit passivointiin ja keskiöille täytyy keksiä jotakin ei kelpaa tommosena.

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Giuliettan ruostesuojaus 2.kerta.

Sen ekan Tuffokote Dinol vuodelta 1982 ansiosta en löytänyt kuin takalokasuojan takaosasta ruostetta, mm. kotelot ihan uutta vastaavat. Toinen pieni ruostepaikka löytyi tavaratilan propun tuntumasta siitä vararenkaan alta. Nelisen litraa Dinitrolin ML ja Caria ruiskuttelin. Eniten meni aikaa käsittelyn valmisteluissa ja suojauksissa mm. renkaat, pakoputki, transakseli, vaihteisto ja moottori.

Kokonaisaika 5 tuntia kahden päivän aikana. Huomenna vielä tunti lisää kun suojaukset voi kuivatuksen jälkeen purkaa ja mm. kynnyskoteloiden ruiskutusaukkojen tulpat kiinnittää takaisin.
Nyt on sitten molemmat Alfat käsitelty ja noilla mennään seuraavat 5 vuotta.


jt -en rakasta ruostetta yhtään
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Shakal kirjoitti:
Albertolli kirjoitti: Kaveri oli apuna ja "ajettiin" toinenkin 90 talliin purkua odottamaan.
90 miitti 2025? :lol:
2030 on deadline :oops:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

J-H
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
Car(s): 156 V6 2001

EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma...
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J-H »

Pesin ja vahasin.auton sekä konehuoneen, kalvotin lamput, maalasin venttiilikopan ja säädin etummaisen kannen pakoventtiilit. Olisin säätänyt kaikki mutta loppui tunnit kesken kun moottoriöljyn vaihdossa meni 2h... Sattu katkeen tikku max merkin reiästä suoraan öljypohjaan :drinking:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Oliskohan 16V:n tikku sopiva...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

J-H
Viestit: 256
Liittynyt: 06 Elo 2014, 22:13
Car(s): 156 V6 2001

EX 155, 156, 156, 156, Kappa, Prisma...
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja J-H »

Albertolli kirjoitti:Oliskohan 16V:n tikku sopiva...
Viittikkö ottaa mitan ? Tikusta ja merkkien välistä. Mutta kyllä parani öljynpaineet uusilla öljyillä. Kylmällä moottorilla 7bar, 100c öljynlämmöillä 1.5bar tyhjäkäynnillä :) Ja jo kolmen pakoventtiilin välysten säädöllä moottori hiljeni huomattavasti :)

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Aquatica kirjoitti:^
Mutta eipä pidä wanhaa premiumia verrata halpaan käyttökippoon, pitäisi verrata hintasuhteeltaan saman luokan preemiumiin ;)
Totta, tosin en usko että nykyinen "Ässäkään" on enää hengissä 33 vuoden jälkeen. 450 tkm ajettuna ja kaikkine miljoonine varusteineen sun muine sähköineen......Varusteita tässä vanhuksessakin on tosin aikalaisekseen raskaasti mm. ilmastointi, sähkö kattoluukku, sähkölasit- ja penkit, nahkaverhoilu, Beckerin soitin + muuta, MUTTA tämän auton sähköt toimivat lähes moitteita vuosikausien seisomisen jälkeen ja nämä korjaa vielä kutakuinkin lekalla ja rautalangalla........Samaa ei voi sanoa nykyMersuista(tai muistakaan)...
Se että onko tämä hyvä vai huono asia ja kannattaako vanhan perään haikailla onkin sitten kokonaan eri juttu. Itse jostain syystä nautin vanhan auton tuoksusta, tietynlaisesta "mekaanisesta" fiiliksestä ja siitä että laatu oikeasti näkyy vielä näinkin pitkän ajan jälkeen. Tällä autolla voisi lähteä vaikka Monacoon kahville ja Hän luultavasti vaan tykkäisi siitä että ajetaan...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

kurppa kirjoitti:Reenasin juottamista messingillä, oli sen verran kuumat kikkareet ettei kärsinyt vielä kuvata.
Pistin Pirelli Zero Nerot hollille, paketin oiket pultit passivointiin ja keskiöille täytyy keksiä jotakin ei kelpaa tommosena.
Hyvältä näyttää! :-D

Pinnapultit ja mutterit vois olla myös tyyliin sopiva ratkaisu? Ois helppo sihtailla vannekin paikoilleen. :wink:

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kurppa »

No niin, pyörillään pitkästä aikaa. Heikalta tänään uusi laturi, enään puuttuu: Etulevyt ja -palat ja pakoputken keskiosa.

Avatar
tsav
Viestit: 672
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja tsav »

Eilen sain ensimmäisen uuden renkaan alle.
rengas.jpg
(181.64 KiB) Tiedosto ladattu 4544 kertaa

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

kurppa kirjoitti:No niin, pyörillään pitkästä aikaa. Heikalta tänään uusi laturi, enään puuttuu: Etulevyt ja -palat ja pakoputken keskiosa.
Ja venttiilikoppa. :wink:

EmmiMaria
Viestit: 1132
Liittynyt: 14 Helmi 2014, 21:51
Car(s): Ex 156, 2.0 JTS ja 166 2,4 jtd, 159 sw 2,4 jtdm, 166 2,4 jtd 20v, 156 2,5 V6. Ajossa 159 sw 2,4 jtdm Q4 & 166 3.2 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja EmmiMaria »

Uudet sumarit rikkoontuneiden tilalle, lambdat höönätty, kallistuksenvakaajan hilppeet uusiks kii, paikallistettu öljyvuotoa (ei löytyny), vikakoodit nollattu 6kpl... todettu raidetangonpää entiseksi ja ihmetelty et mikä siellä viel kolaa ja paukkuu ja juu työsarkaa riittää viel jatkossakin
Onnistuu!! Vai onnistuuko??

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Marutei »

Sorry OT, mutta jos tekemisestä on pulaa niin tästä Migille töitä.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =2&theater

Eikä aikaakaan kun "aja päälle autonosturi" on valmis. :-D
Valitettavasti video taitaa löytyä vain Facebookista...

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Rikoin pohjapanssarin (taas) ja vaihdoin öljyt ja suodattimen.
Vanha suodatin oli LONG LIFE-nimellä kulkeva matala, tilalle tuli MAHLEn korkeampi malli.

Ja sitten huomasin, ettei tuossa 2.4JTD:ssä (10v) ole 5.5litraa öljytilavuus, vaan 5.2 (autodata sanoo suodattimen kanssa 5.5, tionen vaihtoehto on 5.0...)
5.0 litraa laitettu koneeseen ja kierrätetty suodattimen kautta ja 5min valumaa, jonka jälkeen tikku min/max 80% tienoolla. 5.2litraa koneessa ja tasan ylärajassa - kuten maininnut, tuossa on ollut öljyt koko omistukseni ajan jonkin verran yli ylärajan, mutta pysyneet visusti siinä.

Hintakin oikein päätä huimasi; 5,56eur (suodattimen hinta)... :roll:

sataviisviis
Viestit: 2037
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

kurppa kirjoitti:No niin, pyörillään pitkästä aikaa. Heikalta tänään uusi laturi, enään puuttuu: Etulevyt ja -palat ja pakoputken keskiosa.
Noi on kyllä todella hienot vanteet 155:seen. Kuvassa näyttäisi olevan uudet moottorin kannatin kumit, vai mitkä ne isot mötikät nyt oikealta nimeltään on. Mistä löysit, hankinta listalla itselläkin?

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja kurppa »

sataviisviis kirjoitti:
kurppa kirjoitti:No niin, pyörillään pitkästä aikaa. Heikalta tänään uusi laturi, enään puuttuu: Etulevyt ja -palat ja pakoputken keskiosa.
Noi on kyllä todella hienot vanteet 155:seen. Kuvassa näyttäisi olevan uudet moottorin kannatin kumit, vai mitkä ne isot mötikät nyt oikealta nimeltään on. Mistä löysit, hankinta listalla itselläkin?
Itsekkin pidän että nuo vanteet kyllä sopii tuohon lookiin ja ennen kaikkea, siinä on nyt renkaat alla eikä mitkään mikä mikät.
Noita torneja löytyy ainakin:
http://silentblocks.com/product.php?id_ ... &id_lang=1
http://ricambi.alfisti.net/index.php?la ... ungen.html

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

Pinnoittelin pakosarjoja Tech Line Black Satinilla.

Kurpan 155:n venttiilikopan tein valmiiksi. Maalattu VHT Wrinkle Plus- maalilla.

Ruiskulla tuli maalailtua muutakin osaa mustaksi, mutta niistä myöhemmin, kun ovat valmiit. :)
Liitteet
Restoration pics 003.jpg
(126.45 KiB) Tiedosto ladattu 4191 kertaa
Restoration pics 007.jpg
(108.23 KiB) Tiedosto ladattu 4191 kertaa

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Oi - kylläpä näyttää hyvälle! Kudos.

Avatar
Polforea
Viestit: 8939
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Pulttasin herrasmieskruiseriin puhelintelineen paikoilleen:
Kuva

Lisäksi projektitonnarin etualatukivarret ja takakiinnikkeensä (sekä apurunko, vaikkei kuvassa olekaan) saivat vähän väriä elämäänsä:
Kuva
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Golffista tuli pesemällä uusi.

Kuva

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Minäkin maalailin
Liitteet
WP_20140823_12_20_49_Pro.jpg
(60.57 KiB) Tiedosto ladattu 3940 kertaa
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pele kirjoitti:Pinnoittelin pakosarjoja Tech Line Black Satinilla.

Kurpan 155:n venttiilikopan tein valmiiksi. Maalattu VHT Wrinkle Plus- maalilla.

Ruiskulla tuli maalailtua muutakin osaa mustaksi, mutta niistä myöhemmin, kun ovat valmiit. :)
Mä käytin tuon k.n 5 mukisen halkeilevan pakosarjan pinnoitettavana vai sisällettävänä ettei se piru laukeaisi taas 200 tonnin jälkeen.

Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja _rico »

No niin maalailin minäkin, mutta kuvat jäi ottamatta. Nyt on taas peilikolmiot ja pyyhkimien varret sellaiset kuin pitääkin. Hieroin myös kumi- ja muovikirkastetta kaikkiin tiivisteisiin, listoihin ja muihin mustiin osiin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6773
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Tallin montun reunat piikattu auki ja uudelleen valettu.

10 tunnin homma lauantaina........ jospa sitä lähtis yhelle.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

A Bart kirjoitti:
Pele kirjoitti:Pinnoittelin pakosarjoja Tech Line Black Satinilla.

Kurpan 155:n venttiilikopan tein valmiiksi. Maalattu VHT Wrinkle Plus- maalilla.

Ruiskulla tuli maalailtua muutakin osaa mustaksi, mutta niistä myöhemmin, kun ovat valmiit. :)
Mä käytin tuon k.n 5 mukisen halkeilevan pakosarjan pinnoitettavana vai sisällettävänä ettei se piru laukeaisi taas 200 tonnin jälkeen.
Hyväksi ovat monet tuota kyseistä ainetta kehuneet. Itse käytin sitä nyt ensikertaa.

Joo, ja tallissakin tuli tänään hääräiltyä. Luvattomat pitkäksi venynyt Q4:n moottoriprojekti alkaa olla valmis..Kuvasta puuttuu oikeastaan enää turbon öljyn tuloputki, öljynpainemittarin anturi (maalaus ei kuiva), pakosarjan kulmasta ja downpipesta proput.

Seuraavaksi nostettava moottorinostimella pois pukista, laskettava eurolavan päälle, kuitenkin niin ettei lepää öljypohjan varassa.
Sitten rakenneltava jonkinlaiset tukijalat jotka pultaa moottoriin ja lavaan kuljetuksen ajaksi.

Ohessa pari kuvaa. Pahoittelen kuvien kännykkälaatuisuutta.
Liitteet
23082014894.jpg
(134.28 KiB) Tiedosto ladattu 3809 kertaa
23082014895.jpg
(138.14 KiB) Tiedosto ladattu 3809 kertaa

Avatar
pitkämies
Viestit: 2457
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Tuskin on edes tehtaalta lähtenyt tuossa kunnossa.... :silent:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja SP »

^^ Mulla olis teline Q4 moottorille jolla onnistuu kuljettaminen ja asennus aika mukavasti :wink:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Pele
Viestit: 2068
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Pele »

pitkämies kirjoitti:Tuskin on edes tehtaalta lähtenyt tuossa kunnossa.... :silent:
No, uusi on aina tietty uusi...Vaikka koitettiin tästä tehdä joka suhteessa hieman parannettu versio. Niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin. :)
SP kirjoitti:^^ Mulla olis teline Q4 moottorille jolla onnistuu kuljettaminen ja asennus aika mukavasti :wink:
Kerrohan lisää. :-D

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Sape »

Pyyhin "uudesta" 164:sesta pölyt sisältä:
IMG_0508.JPG
(153.69 KiB) Tiedosto ladattu 3601 kertaa
Kuskinpenkille näytin vähän verhoilun puhdistusainetta:
IMG_0513.JPG
(227.51 KiB) Tiedosto ladattu 3601 kertaa
Ja öljysin peräkontin lukon :lol:
IMG_0497.JPG
(170.62 KiB) Tiedosto ladattu 3601 kertaa
On tuo kyllä melko saastaisessa kunnossa, mutta jospa siitä talviauton vielä tekisi...

Avatar
Eero
Viestit: 2584
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
Paikkakunta: Janakkala

Re: Mitä teit tänään tallissa?

Viesti Kirjoittaja Eero »

^ :mrgreen: Laita toki lisää kuvia hankinnastasi.
Itse vaihdoin 75:een 15" pyörät takaisin alle. Ajettavuus parani n.100%.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina

Vastaa Viestiin