Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Eipä kestä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuolla Tsekeissä tuli taas käytyä ja näitä Octaviotahan sieltä löytyy Jos ne kestää Tsekin ajokulttuurin mukaista ajoa, niin on pakko olla kestäviä autoja.glideslope kirjoitti:...Skoda
- Hinta-laatu-varustelusuhde todellakin kohdallaan.
....
On tämä vain hullua kun katsoo, että paljon Octavian hinnat alkaen 1,6 TDI koneella on Tsekeissä. 334 900 Kč.
http://www.skoda-auto.cz/models/nova-octavia
1 CZK= 0.035 €
... 334 900 Kč = 12 000€
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
^Suomi on niin hyvinvointivaltio että kyllä täällä asuvilla on varaa maksaa Vastaavan tyyppisiä hintahässäköitä kauhistelin kun luin erästä brittiläistä sotilaslehteä, jossa automainoksia, kai ulkomaan tehtäviin lähtijöitä varten. Esim. Peugeot RCZ R tais olla euroiksi muutettuna joku karvan päälle 30k€ kaikkine paikallisene veroineen ja täällä alkaen 54 377€. Mut tää nyt on vanha tuttu juttu eikä tule varmaankaan muuttumaan.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Tässä on suurin syy miksi suomen autokanta näyttää milta näyttää. Hyvin vanha autokanta, vaikka muuten arvostettu eikä ihan köyhä maa olekaan.
Tässä on suurin syy miksi suomen autokanta näyttää milta näyttää. Hyvin vanha autokanta, vaikka muuten arvostettu eikä ihan köyhä maa olekaan.
Nothing beats cubic inch
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Sekalainen koeajoketju
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Suomessa Octavia 1.6TDI:n autoveroton lähtöhinta on 20920e (1.6TDI 105 Active). Jos varustelu täsmää, niin tuolla 8ke hintaerolla ajelee Tsekeistä lähtien hyvän Euroopan -loman uudella autolla ennenkö sen verottaa Suomeen. Jos olisin ostamassa uutta Octaviaa, voisin vakavasti harkita pientä turneeta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Näinpä. Skodillacilla en edelleenkään aio ajaa, mutta muuten uuden auton ostossa pitäisi nähtävästi lähteä Keski-Eurooppaan. Takuuasiat vain miedosti arveluttavat, kun täkäläistä maahantuojaa ei ymmärrettävästi juurikaan kiinnosta.
Järkiautoilija
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
Onko se ero on kauppiaan kate?Polforea kirjoitti:Suomessa Octavia 1.6TDI:n autoveroton lähtöhinta on 20920e (1.6TDI 105 Active).
Nothing beats cubic inch
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Luulen että ei. Erossa lienee mukana kauppiaan katteen lisäksi rahtikustannuksia (Octavia tietääkseni tehdään siellä Tsekeissä), eri suuruinen ALV (Tsekki 21% vs. Suomi 24%), mahdollinen maahantuojan kate sekä mahdollisesti alempi tehtaan ulosmyyntihinta maan yleisen ostovoiman mukaan. Ehkä jotain muutakin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: Sekalainen koeajoketju
Toyota Corolla 2014
1.6 manuaali 109hv
Active varustetaso
Toyotan 10v ajalta kootuista osista tehty kokonaisuus. Mikään ei ole varsinaisesti uutta, mutta näemmä osista on otettu parhaat päältä.
Olen ajanut kaikki Toyotan Suomessa myytävät mallit viimeiseltä neljältä vuodelta, joten otanta arvosteluun on hyvä. Kirjoitan tämän siksi, että:
Kiitämme:
+Ensimmäinen Toyotan malli joka aiheutti positiivisia ajatuksia muutaman kilometrin ajon jälkeen
+Alusta on toimiva vaikka vähän "huoraa" antaisikin
+Kaikki tuntuu olevan siellä missä pitäisikin
+Näppärä ajettava
+Kokoon nähden uudeksi autoksi yllättävän tilava. 185cm yli 100 kiloisella kaverilla (minulla) ei ollut ollenkaan ahdistavaa ratin ja penkin välissä. Takanakin kävin piipahtamassa ja kyllä tällä reissun tekisi ollakseen tämän kokoluokan auto.
+Ensimmäiset Toyotan penkit josta pidin.
+Matkustusmukavuus erittäin hyvää tasoa
+Kaikki tarvittavat perusvarusteet löytyi, peruutuskamera ja vakkari mukaanlukien
+Moottori jaksaa viedä autoa vaivattomasti, kiertää komeasti
Moitimme:
-Moottorin yläkierroksilla ei tapahdu mitään
-Japanilainen ämpärimuovi, koristemaalaukset, sisusta kokonaisuudessaan
-Japanilainen sisämelu moottoritiellä. Ei niin paha kuin monissa maansa kilpailijoilla, mutta kyllä se silti löytyy.
-Ulkonäkö. Tämä ei ole edes kiisteltävä juttu, rumahan tuo on.
-Vaihdeväli ja tuntuma vastaa 30 vuotta vanhaa autoa. Menee ne sisään mutta ehkei metrin vaihdeväli ole enää 2000 luvun juttu.
-Auto on täysin ylihinnoiteltu. 25000 euroa on paljon rahaa, sillä saa vaikka mitä muuta. Tähän sillä ei saanut edes alumiinivanteita, vaan peltivanteet kapseleilla! Ilmastointikin on manuaalinen.
Kokonaisuudessaan miellyttävä kauppakassi joka ei ajoa pelkää. Hinta vaan ei vastaa tarjontaa tai sitten Toyota on änkemässä jo pienilläkin autoilla "premium" karkeloihin.
Esimerkiksi Avensis ja Yaris ovat todella kaukana takana tästä Corollan tarjoamasta paketista ajoltaan kuin laaduntuntumaltakin.
Jos Toyotan autojen suunta on tämä, se on todella hyvä. Sähköautoista kun luopuivat niin nyt on taas paluu juurille ja tehdään autoja joilla voi ajaakin, eikä vaan muistuta vanhaa pelikonsolia.
1.6 manuaali 109hv
Active varustetaso
Toyotan 10v ajalta kootuista osista tehty kokonaisuus. Mikään ei ole varsinaisesti uutta, mutta näemmä osista on otettu parhaat päältä.
Olen ajanut kaikki Toyotan Suomessa myytävät mallit viimeiseltä neljältä vuodelta, joten otanta arvosteluun on hyvä. Kirjoitan tämän siksi, että:
Kiitämme:
+Ensimmäinen Toyotan malli joka aiheutti positiivisia ajatuksia muutaman kilometrin ajon jälkeen
+Alusta on toimiva vaikka vähän "huoraa" antaisikin
+Kaikki tuntuu olevan siellä missä pitäisikin
+Näppärä ajettava
+Kokoon nähden uudeksi autoksi yllättävän tilava. 185cm yli 100 kiloisella kaverilla (minulla) ei ollut ollenkaan ahdistavaa ratin ja penkin välissä. Takanakin kävin piipahtamassa ja kyllä tällä reissun tekisi ollakseen tämän kokoluokan auto.
+Ensimmäiset Toyotan penkit josta pidin.
+Matkustusmukavuus erittäin hyvää tasoa
+Kaikki tarvittavat perusvarusteet löytyi, peruutuskamera ja vakkari mukaanlukien
+Moottori jaksaa viedä autoa vaivattomasti, kiertää komeasti
Moitimme:
-Moottorin yläkierroksilla ei tapahdu mitään
-Japanilainen ämpärimuovi, koristemaalaukset, sisusta kokonaisuudessaan
-Japanilainen sisämelu moottoritiellä. Ei niin paha kuin monissa maansa kilpailijoilla, mutta kyllä se silti löytyy.
-Ulkonäkö. Tämä ei ole edes kiisteltävä juttu, rumahan tuo on.
-Vaihdeväli ja tuntuma vastaa 30 vuotta vanhaa autoa. Menee ne sisään mutta ehkei metrin vaihdeväli ole enää 2000 luvun juttu.
-Auto on täysin ylihinnoiteltu. 25000 euroa on paljon rahaa, sillä saa vaikka mitä muuta. Tähän sillä ei saanut edes alumiinivanteita, vaan peltivanteet kapseleilla! Ilmastointikin on manuaalinen.
Kokonaisuudessaan miellyttävä kauppakassi joka ei ajoa pelkää. Hinta vaan ei vastaa tarjontaa tai sitten Toyota on änkemässä jo pienilläkin autoilla "premium" karkeloihin.
Esimerkiksi Avensis ja Yaris ovat todella kaukana takana tästä Corollan tarjoamasta paketista ajoltaan kuin laaduntuntumaltakin.
Jos Toyotan autojen suunta on tämä, se on todella hyvä. Sähköautoista kun luopuivat niin nyt on taas paluu juurille ja tehdään autoja joilla voi ajaakin, eikä vaan muistuta vanhaa pelikonsolia.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
^^
Kiitos!
Tuskin se Tsekki myyjä harrastaa Octavian myytäessä hyväntekeväisyyttä. Taas, näillä ylipomppatulla hinnoilla suomen autokanta jatkaa vanhentumaan kovaa vauhtia ja sainkin nyt selville miksi jokaisessa metsäkylässä on autokauppa kun voitto on sellainen
Kiitos!
Tuskin se Tsekki myyjä harrastaa Octavian myytäessä hyväntekeväisyyttä. Taas, näillä ylipomppatulla hinnoilla suomen autokanta jatkaa vanhentumaan kovaa vauhtia ja sainkin nyt selville miksi jokaisessa metsäkylässä on autokauppa kun voitto on sellainen
Nothing beats cubic inch
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, eiköhän tsekkimyyjäkin tee voittoa, mutta suhteuttaa sen tietenkin omaan markkinatilanteeseensa. Hintahan on oikea silloin kun myyntimäärä ja kate kohtaa niin, että kauppiaan voitto on mahdollisimman suuri. Octavia myy Suomessa Suomi-hinnalla hyvin, eikä sitä ole mitään järkeä lähteä laskemaan, ellei hinnanalennus nostaisi myyntiä niin paljon, että vähennetty kate korvautuisi.
Joskin tää alkaa menemään off-topicin puolelle koeajoketjussa .
Joskin tää alkaa menemään off-topicin puolelle koeajoketjussa .
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Sivu 25 vain Octaviaa ja Corollaa. Korjataan!
Jeep Grand Cherokee HEMI.
Ajelin viikonlopun verran. Ulkomittoihinsa nähden ahdas. Viimeistely hintaansa nähden heikko. Ohjaustunto, hmm suuntaa antava. Käytännön voimaa kyllä kivasti! Ok laatikko, jotenkin kyllä tuntui että turbiini ottaa kiinni vähän vaihtelevasti - liekö fuzzy logic? Nahkapenkit hyvät; näytti siltä, että voisivat jopa kestää käyttöä.
+Järjetön
+Ajamisen tunne
+Köyhille kivi silmään
+Ympäristöystävällinen (käyttää yksinään loppuun fossiiliset polttoaineet -> pakko kehittää uusiutuva vaihtoehto)
-vetokoukku
-tilaa lumiharjalle
Jeep Grand Cherokee HEMI.
Ajelin viikonlopun verran. Ulkomittoihinsa nähden ahdas. Viimeistely hintaansa nähden heikko. Ohjaustunto, hmm suuntaa antava. Käytännön voimaa kyllä kivasti! Ok laatikko, jotenkin kyllä tuntui että turbiini ottaa kiinni vähän vaihtelevasti - liekö fuzzy logic? Nahkapenkit hyvät; näytti siltä, että voisivat jopa kestää käyttöä.
+Järjetön
+Ajamisen tunne
+Köyhille kivi silmään
+Ympäristöystävällinen (käyttää yksinään loppuun fossiiliset polttoaineet -> pakko kehittää uusiutuva vaihtoehto)
-vetokoukku
-tilaa lumiharjalle
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Re: Sekalainen koeajoketju
^^
Ei se tilanne tulee tietenkaan muuttumaan mihinkään, se on ihan selvä. Mutta olkoon näin, ei se minua ainakaan haittaa. Offtopic loppu
^
Mihin kulutus meni sitten plussaan tai miinukseen? Mikä vuosikerta Grand oli kysessä?
Ei se tilanne tulee tietenkaan muuttumaan mihinkään, se on ihan selvä. Mutta olkoon näin, ei se minua ainakaan haittaa. Offtopic loppu
^
Mihin kulutus meni sitten plussaan tai miinukseen? Mikä vuosikerta Grand oli kysessä?
Nothing beats cubic inch
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Ihan viimeisiä kolmannen generaation laitteita, sillä parannellulla 5.7:lla. Sitä uusinta en ookaan edes ajanut...
Senhän tuo kulutti mitä tankkiin laittoi, ei enempää kuin 1st gen. ML320. Ihan hyvin kokoisekseen ja kumminkin 350 kaakkia paukkuja pannussa.
Siis maantiellä vajaa kymppi ja kaupunki viidentoista pintaan.
En ottaisi itselleni, mutta ymmärrän jos joku moiseen haksahtaa. Ostaisin, jos olisi edes vähän tarvetta. Ei ole, Patriootti riittää (on parempi ajaa, toki tehosta ei voi puhua samassa postauksessa).
Senhän tuo kulutti mitä tankkiin laittoi, ei enempää kuin 1st gen. ML320. Ihan hyvin kokoisekseen ja kumminkin 350 kaakkia paukkuja pannussa.
Siis maantiellä vajaa kymppi ja kaupunki viidentoista pintaan.
En ottaisi itselleni, mutta ymmärrän jos joku moiseen haksahtaa. Ostaisin, jos olisi edes vähän tarvetta. Ei ole, Patriootti riittää (on parempi ajaa, toki tehosta ei voi puhua samassa postauksessa).
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Hemi Grand Cherokee on pirusti tehokkaampi kuin Jeep Patriot.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
Rolla petraa ajonautintopuolellako Jos tuo vaimon käyttis -Ceedi tuosta muutaman vuoden päästä johonkin Toyotaan vaihtuu niin GT86 sitten... Jotenkin sairaalla tavalla kiinnostaa myös tämä Corolla -malli :Shakal kirjoitti:Toyota Corolla 2014
1.6 manuaali 109hv
Active varustetaso
Toyotan 10v ajalta kootuista osista tehty kokonaisuus. Mikään ei ole varsinaisesti uutta, mutta näemmä osista on otettu parhaat päältä.
Olen ajanut kaikki Toyotan Suomessa myytävät mallit viimeiseltä neljältä vuodelta, joten otanta arvosteluun on hyvä. Kirjoitan tämän siksi, että:
Kiitämme:
+Ensimmäinen Toyotan malli joka aiheutti positiivisia ajatuksia muutaman kilometrin ajon jälkeen
+Alusta on toimiva vaikka vähän "huoraa" antaisikin
+Kaikki tuntuu olevan siellä missä pitäisikin
+Näppärä ajettava
+Kokoon nähden uudeksi autoksi yllättävän tilava. 185cm yli 100 kiloisella kaverilla (minulla) ei ollut ollenkaan ahdistavaa ratin ja penkin välissä. Takanakin kävin piipahtamassa ja kyllä tällä reissun tekisi ollakseen tämän kokoluokan auto.
+Ensimmäiset Toyotan penkit josta pidin.
+Matkustusmukavuus erittäin hyvää tasoa
+Kaikki tarvittavat perusvarusteet löytyi, peruutuskamera ja vakkari mukaanlukien
+Moottori jaksaa viedä autoa vaivattomasti, kiertää komeasti
Moitimme:
-Moottorin yläkierroksilla ei tapahdu mitään
-Japanilainen ämpärimuovi, koristemaalaukset, sisusta kokonaisuudessaan
-Japanilainen sisämelu moottoritiellä. Ei niin paha kuin monissa maansa kilpailijoilla, mutta kyllä se silti löytyy.
-Ulkonäkö. Tämä ei ole edes kiisteltävä juttu, rumahan tuo on.
-Vaihdeväli ja tuntuma vastaa 30 vuotta vanhaa autoa. Menee ne sisään mutta ehkei metrin vaihdeväli ole enää 2000 luvun juttu.
-Auto on täysin ylihinnoiteltu. 25000 euroa on paljon rahaa, sillä saa vaikka mitä muuta. Tähän sillä ei saanut edes alumiinivanteita, vaan peltivanteet kapseleilla! Ilmastointikin on manuaalinen.
Kokonaisuudessaan miellyttävä kauppakassi joka ei ajoa pelkää. Hinta vaan ei vastaa tarjontaa tai sitten Toyota on änkemässä jo pienilläkin autoilla "premium" karkeloihin.
Esimerkiksi Avensis ja Yaris ovat todella kaukana takana tästä Corollan tarjoamasta paketista ajoltaan kuin laaduntuntumaltakin.
Jos Toyotan autojen suunta on tämä, se on todella hyvä. Sähköautoista kun luopuivat niin nyt on taas paluu juurille ja tehdään autoja joilla voi ajaakin, eikä vaan muistuta vanhaa pelikonsolia.
Ei kai näitä mistään saa järkihintaan enää... BMW:n E21 323:senkin löytää helpommin. Molemmat kävisivät mulle..
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
^Ei oo Jyskälää ton jälkeen enää voitettu alle 1600 kuutioisella.. eikä muutamaan vuoteen ennen tota. (jos vanha oikeen muistaa, en mistään tarkistanu )
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Tiedä sitten mikä lasketaan alle 1600 kuutioiseksi, mutta tänä vuonna ja viime vuonna voitto meni 1600 kuutioisen Polon kuljettajalle.fahlsjy kirjoitti:^Ei oo Jyskälää ton jälkeen enää voitettu alle 1600 kuutioisella.. eikä muutamaan vuoteen ennen tota. (jos vanha oikeen muistaa, en mistään tarkistanu )
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Oho, mullahan on selkeesti aukko sivistyksessä Käännän takkini..
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Nissan Qashqai 1.2 Dig-t 2014:
+ ihan mukava maantiepeli, jousitus toimii, melua ei ole liikaa ja istuimissa hyvä tuki (edessä ainakin)
+ pieni kutistettu ja kutiteltu bensanelonen toimii miellyttävästi. Pientä turboviivettä voi aistia, muttei haittaa kun vetää muuten tasaisella voimalla ja dieselmiestä aina lämmittää se kiekaisu 4000+ kierroksilla. Kyllä tällä ehtii, vaikka mm. Tekniikan maailmassa sanottiin nuhaiseksi. Eivät ole ilmeisesti ajaneet Ford Focus 1.6 -vaparilla, joka on kyllä todella astmainen pl. ylärekisteri.
+ vaihteisto toimii tarkasti ja kevyesti. Voisi kyllä ottaa sentin - pari pois kepistä ja olis tosi sporttinen tapaus.
+ kulutuslukemat ovat kauniita. Taajamassa on mahdollista päästä 7-9 litralla lyhytkin pyrähdys ja maantiellä tasaiseen lipuessa 5.0 - 5.5 sataselle tulee helposti ajotieturin tauluun. Pohjat tällä "koeajolla" (=sijaisauto) on 4.5 litraa sadalle.
- ohjaus toimii toki, mutta keskittää liialla tarmolla ja poikkeutus vaatii liikaa voimaa. Auto tuppaa muljahtamaan herkästi keskialueelta poikkeuttaessa, tulee tehtyä liian iso liike ja sitten taas korjataan takaisin päin. Toisaalta autohan menee vaikka kuuhun rattia koskematta, eli suoraan tämä kyllä kulkee ok
- multimediasysteemissä heikko käytettävyys ja melko räkäinen ja pahvinen soundi. Eipä ole tullut epäkelvompaa vastaan hetkeen.
- sisusta on vähän ankea, muutaman koristelistan ohella on vain mustaa muovia ja mustaa, halvahkoa kangasta. Toimii, muttei sytytä.
Tää on kuitenkin ihan eri peli kuin ed. Qashqai ja minusta joka suhteen parempi. Ymmärrän kyllä ihmisiä jotka tällaisen ostaa, mutten osta itse.
+ ihan mukava maantiepeli, jousitus toimii, melua ei ole liikaa ja istuimissa hyvä tuki (edessä ainakin)
+ pieni kutistettu ja kutiteltu bensanelonen toimii miellyttävästi. Pientä turboviivettä voi aistia, muttei haittaa kun vetää muuten tasaisella voimalla ja dieselmiestä aina lämmittää se kiekaisu 4000+ kierroksilla. Kyllä tällä ehtii, vaikka mm. Tekniikan maailmassa sanottiin nuhaiseksi. Eivät ole ilmeisesti ajaneet Ford Focus 1.6 -vaparilla, joka on kyllä todella astmainen pl. ylärekisteri.
+ vaihteisto toimii tarkasti ja kevyesti. Voisi kyllä ottaa sentin - pari pois kepistä ja olis tosi sporttinen tapaus.
+ kulutuslukemat ovat kauniita. Taajamassa on mahdollista päästä 7-9 litralla lyhytkin pyrähdys ja maantiellä tasaiseen lipuessa 5.0 - 5.5 sataselle tulee helposti ajotieturin tauluun. Pohjat tällä "koeajolla" (=sijaisauto) on 4.5 litraa sadalle.
- ohjaus toimii toki, mutta keskittää liialla tarmolla ja poikkeutus vaatii liikaa voimaa. Auto tuppaa muljahtamaan herkästi keskialueelta poikkeuttaessa, tulee tehtyä liian iso liike ja sitten taas korjataan takaisin päin. Toisaalta autohan menee vaikka kuuhun rattia koskematta, eli suoraan tämä kyllä kulkee ok
- multimediasysteemissä heikko käytettävyys ja melko räkäinen ja pahvinen soundi. Eipä ole tullut epäkelvompaa vastaan hetkeen.
- sisusta on vähän ankea, muutaman koristelistan ohella on vain mustaa muovia ja mustaa, halvahkoa kangasta. Toimii, muttei sytytä.
Tää on kuitenkin ihan eri peli kuin ed. Qashqai ja minusta joka suhteen parempi. Ymmärrän kyllä ihmisiä jotka tällaisen ostaa, mutten osta itse.
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Duunikuviot menee tässä uusiksi ja Minin liisarisoppari tulee muutenkin loppuun niin piti miettiä autokuviot uusiksi. Yritin pari kk löytää soppelia 159:siä, mutta ei oikein onnannut. Haussa oli pitkänmatkan kulkinetta ja vähän tuli potkittua renkaita yli luokkarajojen. Lyhyt recap:
Volvo V70 D5 A Ocean Race '08
+Penkit
+motarimeno
+tilat ja varusteet
+kulutus
-ylläpitokulut
-koon tuntu
-voimalinja
-ohjaus
BMW 520da farkku '09
+tuntuu ajossa todella pienelle ja ketterälle (mamma kommentoi että ei tunnu juuri 1-sarjaa isommalle)
+Ajofiilis eri tilanteissa
+Automagian toiminta
+Penkit ja sisus
+tilat
-Ylläpitokulut ja arvo kun autoon pommittaa kilsat 100k -> 300+tkm 4 vuodessa
-ko yksilön tekniset puutteet(rikkinäinen tuulilasi jota wetteri ei suostunut vaihtamaan, molemmat rengassarjat lopussa, vetokoukun puute, maalipinta) ja hintan kompensointi
----iDrive
BMW X118da X-drive
+Hydraulinen ohjaustehostin
+sisusta ja tilat yleensäkkin
+moottori käyttöomainaisuuksineen ja kulutus
+voimalinja ja erityisesti ZF:n 8-pykäläinen automaatti
+Tilat ja varsinkin takakontti parempi omaan käyttöön malliltaan kuin 3-sarjan farkussa
+ Ulkonäkö varauksin ilman "maastopaneeleita"
-Hinta
BMW 116d '11 E87
+Moottorin käyttöalue
+sisusta ja penkit
+hyvät varusteet (xenonit, valoautomatiikka, sadesensorit, viihdekilikkeitä ja lämmitetyn ratin tuoma perverssi nautinto)
+ALD:n takuu ja historia
+Kulutus
+Vaihteisto mekaaninen toiminta
+Ajettavuus maantiellä ja ketteryys kaupungissa
-Välitykset naurettavan pitkät. Varsinkin 1-2 tekevät elon taajamassa hankalaksi.
-Paksi on vähän pieni
-Ruma ja tylsä
-kanssa-autoilijoiden käytös
Varmaan tuolla nyt limputetaan 3-4 vuotta ja sitten käytettyä X1:stä alle. Haaveissa olis itelle käyttikseksi kakkosautona tuo edelliskorimallin Quattroporte tuolla ZF:n oikealla automagialla.
Volvo V70 D5 A Ocean Race '08
+Penkit
+motarimeno
+tilat ja varusteet
+kulutus
-ylläpitokulut
-koon tuntu
-voimalinja
-ohjaus
BMW 520da farkku '09
+tuntuu ajossa todella pienelle ja ketterälle (mamma kommentoi että ei tunnu juuri 1-sarjaa isommalle)
+Ajofiilis eri tilanteissa
+Automagian toiminta
+Penkit ja sisus
+tilat
-Ylläpitokulut ja arvo kun autoon pommittaa kilsat 100k -> 300+tkm 4 vuodessa
-ko yksilön tekniset puutteet(rikkinäinen tuulilasi jota wetteri ei suostunut vaihtamaan, molemmat rengassarjat lopussa, vetokoukun puute, maalipinta) ja hintan kompensointi
----iDrive
BMW X118da X-drive
+Hydraulinen ohjaustehostin
+sisusta ja tilat yleensäkkin
+moottori käyttöomainaisuuksineen ja kulutus
+voimalinja ja erityisesti ZF:n 8-pykäläinen automaatti
+Tilat ja varsinkin takakontti parempi omaan käyttöön malliltaan kuin 3-sarjan farkussa
+ Ulkonäkö varauksin ilman "maastopaneeleita"
-Hinta
BMW 116d '11 E87
+Moottorin käyttöalue
+sisusta ja penkit
+hyvät varusteet (xenonit, valoautomatiikka, sadesensorit, viihdekilikkeitä ja lämmitetyn ratin tuoma perverssi nautinto)
+ALD:n takuu ja historia
+Kulutus
+Vaihteisto mekaaninen toiminta
+Ajettavuus maantiellä ja ketteryys kaupungissa
-Välitykset naurettavan pitkät. Varsinkin 1-2 tekevät elon taajamassa hankalaksi.
-Paksi on vähän pieni
-Ruma ja tylsä
-kanssa-autoilijoiden käytös
Varmaan tuolla nyt limputetaan 3-4 vuotta ja sitten käytettyä X1:stä alle. Haaveissa olis itelle käyttikseksi kakkosautona tuo edelliskorimallin Quattroporte tuolla ZF:n oikealla automagialla.
-Matti-
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^X1 parin viikon kokemuksella tautisen teutoninen! Kaikki toimii täsmällisen loogisesti, automaatti on hieno ja voimalinja eleetön. Eli siis vähän pirun tylsä, mutta ymmärrän miksi ihmiset tykkää! Mulle tää oli vain järkivalinta... Sitten koeajoaiheeseen: En ymmärrä miksi ihmiset tykkää - Skoda Octavia 1.4 tsi 2014 farkku. Suht ok olla kyydissä, vaikka hiukan hävetti. Mutta aivan onneton ajaa! Kauhee keinulauta. Sit sen piti mukamas "lähtee hyvin". Ei pidä paikkaansa! Järjettömän pitkän kytkinpolkimen liikkeen jälkeen hetkellinen valhe voimasta, oikeesti käskien ei mee yhtään kovempaa. Antaa ymmärtää, ei ymmärrä antaa... Ihan jees paikasta toiseen siirtymiseen perheen kanssa, jos ois halpa. "Otin tollasen ku autoilu ei kiinnosta ja sain edullisesti!" - mitta ku ei oo halpa ja omistajat vielä ylpeitä! - Kaverilla siis käytössä kolarikorjauksen ajan...
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
Mikäs niissä ylläpitokuluissa niin kallista on?Matti_S kirjoitti:Volvo V70 D5 A Ocean Race '08
-ylläpitokulut
-voimalinja
Noissa taitaa olla jo uudempi 6-pykäläinen automaatti? 209hv bensaturbo liikahtaa kokoisekseen ihan riittävästi ja sujuvasti 5-pykäläisella geartronicilla, joten luulisi 6-pykäläisen antavan vähän anteeksi D5-koneen "laiskuutta".
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Tähän on kyllä vähän pakko tarttua. Miten Ocu on "onneton ajaa"? Onko ohjaus mielestäsi tunnoton? Entä tietuntuma? "Kauhee keinulauta"? Eikös Ocussa ole paremminkin topakka saksalaistyylinen jousitus, jossa on pintapehmeyttä, joka suodattaa pienet töyssyt?lerppu kirjoitti:^: En ymmärrä miksi ihmiset tykkää - Skoda Octavia 1.4 tsi 2014 farkku....Mutta aivan onneton ajaa! Kauhee keinulauta. .
Makuasioitahan nämä ovat, mutta kyllä nämä tylsät VAG-tuotteet (Golf, Ocu ja Leon) ovat tavallisista autoista kärkipäässä ajettavuuden suhteen, jos vertaa esimerkiksi Aurikseen, Ceediin tms. Focus, A-sarjan Mersu ja BMW:n 1-sarja ovat oikeastaan ainoita tämän kokoluokan edustajia, joiden ajo-ominaisuudet ovat vertailtavissa VAG-kolmikkoon. Tylsännäköisiähän VAG-konsernin tuotteet tuppaa olemaan, mutta se on toinen tarina.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Ok, jutellaan Sotkasta. Ajelin paljonkin kaverin ensimmäisen generaation Octavialla aikanaan. Oli pakasta nykäisty turbo, kilpailijoitaan halvempi. Edes tuolloin hintaero ei ollut riittävä. Nyttemmin ennakko-odotus uuden Octavian suhteen oli korkeammalla, onhan mokoman hintakin jo hiipinyt melkoisen ylös... Ajettavuudesta: Ohjausvaste on keinotekoinen. Pintakovuus ei ole jämäkkyyttä, pikemminkin auto on skitsofreninen. Alusta on käskiessä löysä, käännä nopeasti ratista eestaas ja pulkka alkaa keinua kuin 50-luvun Cadillac. Jos Sotka olisi yhtä mukava, ääritilannekäytöksen uhraamisen ymmärtäisi. Mutta jämäkkyyden valheella (pintakovuus) on uhrattu mahdollinen mukavuus. Joten auto on tarpeettomasti "jämäkkä" - kun nopean reagoinnin hetki tulisi, auto keinuu puolelta toiselle ja ristikkäin. Sama ohjaustunnossa: Asfaltin pinta välittyy normiajossa, mutta vähänkään kovempaa mutkaan ja etupyörien asento on arvailun varassa... Kytkin edelleen Volkswagen groupin autoissa toivoton, ei tuntoa ja liike on PITKÄ. Moottori vaikuttaa pirteältä, mutta voima loppuu heti, kun luulet hieman lisää käskemällä saavasi vastetta. Octavia on kuin keski-ikäinen lauantai-yönä nakkikioskin jonossa. Lännenmiesten sanoin: All hat, no cattle!
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Sekalainen koeajoketju
Citroën BX 1.6i Millésime 1991. Ajettu 327 tkm
+ Hyvä ja vakaa ajettava
+ Sisustan osalta parempi / laadukkaamman oloinen kuin samanikäinen 405
+ Lämmin
+ Hyvän näköinen
+ Kevyt. Omamassa vain 1000 kg
+ Moottori riittävän tehokas tuohon koppaan
+ Ratin takana oli jotenkin kotoisa tunnelma
+ Pallojouset
- Penkeissa olisi saanut olla ihan aavistuksen verran enemmän sivuttaistukea
- Takajalkatilat huomattavasti pienemmät kuin 405:ssa
- XU5
Ja sitten kyseisen yksilön miinukset:
- Lämppäri puhaltaa vain kuumaa
- Hävittää öljyä aivan älyttömästi. Varsinkin apparinpuolen helma on öljyssä pidemmän ajon jälkeen.
- Hydrauliikkapumppu alkaa olemaan lopussa.
- Taka-akselissa lievää alkavaa väljyyttä.
+ Hyvä ja vakaa ajettava
+ Sisustan osalta parempi / laadukkaamman oloinen kuin samanikäinen 405
+ Lämmin
+ Hyvän näköinen
+ Kevyt. Omamassa vain 1000 kg
+ Moottori riittävän tehokas tuohon koppaan
+ Ratin takana oli jotenkin kotoisa tunnelma
+ Pallojouset
- Penkeissa olisi saanut olla ihan aavistuksen verran enemmän sivuttaistukea
- Takajalkatilat huomattavasti pienemmät kuin 405:ssa
- XU5
Ja sitten kyseisen yksilön miinukset:
- Lämppäri puhaltaa vain kuumaa
- Hävittää öljyä aivan älyttömästi. Varsinkin apparinpuolen helma on öljyssä pidemmän ajon jälkeen.
- Hydrauliikkapumppu alkaa olemaan lopussa.
- Taka-akselissa lievää alkavaa väljyyttä.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
^Tuo apparin puolen öljy voisi olla LHM:ää ja siitä syystä pumppukin naksuu tiuhaa. Siellä voi olla hyvinkin sellainen pieni vika, että jousitolpan muovinen paluuletku on irti tai poikki ja tästä syystä pumppaa joustoissa nesteet pihalle. Vai tarkoititko öljyllä juurikin tuota LHM:ää?
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Sekalainen koeajoketju
Miksi sinua hävetti olla Octavian kyydissä?lerppu kirjoitti:^X1 parin viikon kokemuksella tautisen teutoninen! Kaikki toimii täsmällisen loogisesti, automaatti on hieno ja voimalinja eleetön. Eli siis vähän pirun tylsä, mutta ymmärrän miksi ihmiset tykkää! Mulle tää oli vain järkivalinta... Sitten koeajoaiheeseen: En ymmärrä miksi ihmiset tykkää - Skoda Octavia 1.4 tsi 2014 farkku. Suht ok olla kyydissä, vaikka hiukan hävetti. Mutta aivan onneton ajaa! Kauhee keinulauta. Sit sen piti mukamas "lähtee hyvin". Ei pidä paikkaansa! Järjettömän pitkän kytkinpolkimen liikkeen jälkeen hetkellinen valhe voimasta, oikeesti käskien ei mee yhtään kovempaa. Antaa ymmärtää, ei ymmärrä antaa... Ihan jees paikasta toiseen siirtymiseen perheen kanssa, jos ois halpa. "Otin tollasen ku autoilu ei kiinnosta ja sain edullisesti!" - mitta ku ei oo halpa ja omistajat vielä ylpeitä! - Kaverilla siis käytössä kolarikorjauksen ajan...
Myöskään minusta uusin Octavia ei ole "aivan onneton ajaa".
-ei ollut edellinenkään versio, jos vertaa muihin saman luokan autoihin. Aiemmin tänne postaamani raportin autossa oli säädettävä alusta. Ainakaan sport-asennossa, jota pääsääntöisesti käytin, se ei ollut "kauhea keinulauta" vaan pitoa oli esim. moottoritien rampeissa kiihdytettäessä ihan kotitarpeiksi eikä auto kallistellut juuri lainkaan.
Ei minulla ole mitään lukkarinrakkautta Ocuun -tai mihinkään muuhunkaan malliin. Yksi tietysti tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, -tunteella kun näissä lähtökohtaisesti mennään. Itseäni taas ei miellytä auto, jonka käytös on alla kuvatun kaltainen:
"Ohjauksessa on turhauttavia piirteitä valmistajien muiden mallien tapaan, ja renkaat liittyvät tähän olennaisesti. Testiautomme ei näyttävän kokoisilla kesärenkaillaan kulkenut hetkeäkään suoraan.
Kaikki kallistukset tuntuvat ohjauspyörällä vaihtelevina momentteina, ja pyöränkulmat muuttuvat
myös ohjauspyörän asennosta riippumatta. Ohjaustarve on jatkuvaa. Jos syvemmät kulumaurat ylitetään viistosti ohjauspyörä suorassa pitäen,
ajosuunta muuttuu uran kohdalla selvästi, ensin toiseen ja sitten
toiseen suuntaan. Ohitustilanteessa kaistan leveys ei tunnu riittävän.
Tosi ärsyttävää."
(TM 4/2010)
"Pykälän verran syvempiin epätasaisuuksiin siirryttäessä alusta tuntuu
kuitenkin aivan liian jäykältä. Kaupunkien tienpinnoille tyypilliset kuopat ja kohoumat saavat matkustajat
älähtämään. Matalaprofiilinen rengas ei tässäkään lajissa ole avuksi."
(TM 4/2010)
edit: lähdeviite
Viimeksi muokannut glideslope, 01 Loka 2014, 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Subjektiivisia arvioita Lerpulta kuten keneltä tahansa meiltä ( jollei Lerppu ole alan ammattilainen sitten ). Ammattimainen koeajaja osaisi vertailla yleensä objektiivisimmin, jos kaupalliset intressit eivät vaikuta raportointiin
VAG-kulkineet saaneet ainakin hyviä arvioita , ja ainakin Saksassa ja Suomessa ...
Skodahan saa samantyylisiä arvioita ( esim. keinotekoinen ohjausvaste ) kuin Toyotat vähän aikaa sitten, ja molempia myydään silti aika hyvin.
JT
VAG-kulkineet saaneet ainakin hyviä arvioita , ja ainakin Saksassa ja Suomessa ...
Skodahan saa samantyylisiä arvioita ( esim. keinotekoinen ohjausvaste ) kuin Toyotat vähän aikaa sitten, ja molempia myydään silti aika hyvin.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Cadillac BLS 1.9Dieseli (kuulemma hiivatin kone), 76tkm ajettu. Vuosimalli jotain tasoa 2010 nurkilla?
Ei.
Hyvä.
Luoja.
Mitä.
KURAA!
Kyseinen yksilö toki karvalakkimalli, mutta nämä perinteiset:
+ Ei ole oma... Onneksi
+/- Moottori, ei aivan surkea saavutus
- Pintakova alusta, joka on kuitenkin lötkö ja täysin tunnoton
- Surkeasti toimiva kytkin/vaihteisto/moottori-kombinaatio. Mikään ei vaan tunnu osuvan kohdalleen minkään muun kanssa
- Rengasmelu tasoa infernaalinen jopa siedettävällä alustalla
- Neuvostoliittolaista ämpärimuovia. EIKÄ MITÄÄN MUUTA?!
- Näyttää, tuntuu ja haisee Astralle. Mutta on vaan huonompi
Yksilökohtaisesti...
- Karvalakkimalli (ämpärimuovia, lisää ämpärimuovia. Sekin harmaata. Kangaspenkein)
- MANUAALI-ilmastointi
- SURKEA huurteenpoistokyky (häviää 156:n 2.4JTD:lle 1000-0)
- Kepin pakkilukko jää päälle, eikä sitä huomaa muuta kuin yrittämällä vaihdetta silmään ja ihmettelemällä, miksi pakkivalo syttyy taustapeilistä heijastuen...
- Harmaa
Tuossa vehkeessähän ei ole Cadilacia kuin nimi, sekin rajoitetusti. Merkkikin oli halpa, MUOVINEN versio siitä
Ymmärtääkseni tuo BLS ei myöskään uutena ole ihan halpa ollut, että mitä täysin käsittämätöntä HEMMETTIÄ on sen ensimmäinen omistaja ajatellut?!
Ei.
Hyvä.
Luoja.
Mitä.
KURAA!
Kyseinen yksilö toki karvalakkimalli, mutta nämä perinteiset:
+ Ei ole oma... Onneksi
+/- Moottori, ei aivan surkea saavutus
- Pintakova alusta, joka on kuitenkin lötkö ja täysin tunnoton
- Surkeasti toimiva kytkin/vaihteisto/moottori-kombinaatio. Mikään ei vaan tunnu osuvan kohdalleen minkään muun kanssa
- Rengasmelu tasoa infernaalinen jopa siedettävällä alustalla
- Neuvostoliittolaista ämpärimuovia. EIKÄ MITÄÄN MUUTA?!
- Näyttää, tuntuu ja haisee Astralle. Mutta on vaan huonompi
Yksilökohtaisesti...
- Karvalakkimalli (ämpärimuovia, lisää ämpärimuovia. Sekin harmaata. Kangaspenkein)
- MANUAALI-ilmastointi
- SURKEA huurteenpoistokyky (häviää 156:n 2.4JTD:lle 1000-0)
- Kepin pakkilukko jää päälle, eikä sitä huomaa muuta kuin yrittämällä vaihdetta silmään ja ihmettelemällä, miksi pakkivalo syttyy taustapeilistä heijastuen...
- Harmaa
Tuossa vehkeessähän ei ole Cadilacia kuin nimi, sekin rajoitetusti. Merkkikin oli halpa, MUOVINEN versio siitä
Ymmärtääkseni tuo BLS ei myöskään uutena ole ihan halpa ollut, että mitä täysin käsittämätöntä HEMMETTIÄ on sen ensimmäinen omistaja ajatellut?!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Osuu paremmin kuin tuhat nappia lautaan
Kyseessä siis tämä hirviö:
http://autot.delta.fi/vaihtoautot/cadillac/bls/185412
Onneksi ei ole kuvia. Hyi hemmetti, mikä vehje...
Osuu paremmin kuin tuhat nappia lautaan
Kyseessä siis tämä hirviö:
http://autot.delta.fi/vaihtoautot/cadillac/bls/185412
Onneksi ei ole kuvia. Hyi hemmetti, mikä vehje...
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Mitä itse olen _kerran_ ajanut tuollaista Cadillac BLS:ää ennen Alfan ostamista, en kyllä yhdy noihin lausuntoihin tai katsotaan asioita ainakin hyvin... merkkilasien läpi. Ohjaus tuossa on aika hyvä ja alustassa ei ole sen enempää moitittavaa mitä tulee normiajoon. Se ei ole niin ämpärimuovinen kuin esim. Dodget tai Chryslerit vaan se muovi on aika samanlaista kuin jossain vagineissa. Tilaa tuossa on ihan hyvin, vaikkei mikään 5-sarjan bemari olekaan takapenkeiltään. Penkit on ihan perinteisen hyvät ja kaikkea muuta sellaista. On se nyt laatuvaikutelmaltaan ainakin reilusti parempi kuin 156 .
Mutta tunnepuolen asioitahan nämä. Varsinkin tällä forumilla.
Mutta tunnepuolen asioitahan nämä. Varsinkin tällä forumilla.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
TM on osunut oikeaan X1 ohjausta arvioidessaan. BMW on vienyt tässä kohtaa ajajan auto -käsitteen liian pitkälle, autoa joutuu tosiaan ajamaan ratista kiinni pitäen. Koeajajan ongelmat toki vaikuttavat hieman ylimitoitetuilta... Itse tykkään enemmän joko Alfan tarkasta ohjauksesta tai amerikkalaisten letkeän helpoista ruoreista! Kuten sanottu - Bemu järkivalinta, Reich oder tot ei puhuttele tunnetasolla. Helkkarin laadukas tää toki on ja kaikki kaipaamani ruksit löytyy. Lisäksi hintaa piti olla, jotta sai kaksi tuoretta, vähän ajettua autoa vaihdettua yhteen! X1:ssä potentiaalia pitkäaikaiseksi käyttöautoksi, katsellaan keväällä harrastekulkinetta!
Se taas, että X1:sen ohjauksessa tosiaan on omat ongelmansa (joita voi lieventää vaihtamalla runflätit pois), ei muuta mihinkään arviotani Skodasta. Sillä ajaessa tuli tunne että auto valehtelee minulle!"Minusta on vaikka mihin!" "Ok - kokeillaan. WTF?!?"
Se taas, että X1:sen ohjauksessa tosiaan on omat ongelmansa (joita voi lieventää vaihtamalla runflätit pois), ei muuta mihinkään arviotani Skodasta. Sillä ajaessa tuli tunne että auto valehtelee minulle!"Minusta on vaikka mihin!" "Ok - kokeillaan. WTF?!?"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, tuo ei rämissyt tai kolissut. Tosin eipä tee niin tuo 230tkm ajettu, 13 vuotias 156:kaan...Shuttle kirjoitti:Mitä itse olen _kerran_ ajanut tuollaista Cadillac BLS:ää ennen Alfan ostamista, en kyllä yhdy noihin lausuntoihin tai katsotaan asioita ainakin hyvin... merkkilasien läpi. Ohjaus tuossa on aika hyvä ja alustassa ei ole sen enempää moitittavaa mitä tulee normiajoon. Se ei ole niin ämpärimuovinen kuin esim. Dodget tai Chryslerit vaan se muovi on aika samanlaista kuin jossain vagineissa. Tilaa tuossa on ihan hyvin, vaikkei mikään 5-sarjan bemari olekaan takapenkeiltään. Penkit on ihan perinteisen hyvät ja kaikkea muuta sellaista. On se nyt laatuvaikutelmaltaan ainakin reilusti parempi kuin 156 .
Mutta tunnepuolen asioitahan nämä. Varsinkin tällä forumilla.
Mutta penkit oli kyllä karmeat, myöskin mainitsin tuone olevan karvalakki - en tiedä, mitä kaikkea eroa siinä on, mutta aivan hirviä vehje. Olen myös sillä uudella Caliberilla joutunut ajamaan, enkä arvosta sitä sitäkään vähää, mitä BLS:ää. Kyseinen vehje oli jo tuoreena rämisevä muovikasa...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Audi A3 2.0TDI DSG 2010
Firman heittoauto, eli sinällään huolettu ja kunnossa. Mitä nyt kukaan ei ole muistanut ilmastointia hoitaa, joten kesähelteillä ei ollut kovin kivaa.
2.0TDI on, noh, peruslaiska 4-sylinterinen diesel, niin hyvässä kuin pahassa. Ei se juuri mitään vie, mutta ei se mihinkään meekkään. Vähäpyttyisen dieselin värinä tuntuu läpi, mutta onneksi melko vienosti. Tämähän on siis 105kW (143hp)/320Nm -lukemilla varustettu commonrail -diesel. Teknisesti ihan ok mylly, mutta vähän työkone.
Aski onkin sitten kummallisempi. Se ei halua turbodieselin kiertävän parhaalla vääntöalueellaan, vaan pitää sisällä joko liian isoa tai liian pientä pykälää, tappaen sen vähänkin idean alavääntöisestä dieselmoottorista. Lisäksi tekee turhia vaihtoja esim. moottoritiellä rajoituksen noustessa hakee kickdownin, vaikka pedaalin painaa selvästi korkeintaan puoliväliin. Rehellisesti sanoen kummallinen ja ärsyttävä jatke tuolle moottorille, vaikka itse vaihtamisen hoitaa kauniisti ja nopeasti.
Sisusta on taattua perus-VAGia, jälleen niin hyvässä kuin pahassa. Ei nitise eikä natise, mutta ei ole ihmeellisen hienokaan. Kuskin jaloilta loppuu tila kesken, kun lattiasta saranoitu kaasupoljin vie tilaa alhaalta, rattitolppa ylhäältä ja keskikonsoli oikealta sivusta. Meikäläisen jalka mahtuu tasan yhteen asentoon keskikonsolin ja rattitolpan välistä.
Palattuani n. 700km työreissulta lähdin varsin mieluusti kotiin 17-vuotiaalla ysitonnisella.
BMW 318dA F30 2014(?)
Työreissun vuokra-auto. Äkkiseltään ei paljoa pahaa sanottavaa, mitä nyt pieni lisäteho ei olisi pahitteeksi. Aski (8-portainen ZF) on yksi niitä harvoja automaatteja, joiden kanssa tulin helposti toimeen - D:llä tämäkin tekee kummallisia, turhia vaihtoja ja haluaa jurnuttaa pienillä kierroksilla, mutta S:llä kierrostavoite on sen verran korkeampi että moottorin värinä ei tunnu läpi ja vaihtaminen tapahtuu loogisesti. Vieläkään en tykkää askin luistelusta, mutta siihen saattaisi jo tottua kun toiminta on muuten varsin mukavaa. Kokonaisuutena ihan mukavan oloinen laite.
BMW 325ix E90 2006
Sporttipenkki hakkaa kympillä kaikki aikaisemmat saksalaisjakkarat, joihin olen istunut. Muoto on suoraan kuin meikäläiselle tehty ja ajoasento löytyy helpolla. Moottori on hiljainen ja laatikkona on täsmätoiminen manuaali. Sporttialusta ei ole liian jäykkä, mutta tuntuu pitävän auton tiessä kiinni. Vetelyä tai uratutkaisuutta ei ole havaittavissa. Nopeusmittari nousee teholukeman perusteella odotettavaa vauhtia, mutta vauhti ei pahemmin vakaassa autossa tunnu.
Ostin pois, 'nuff said.
Firman heittoauto, eli sinällään huolettu ja kunnossa. Mitä nyt kukaan ei ole muistanut ilmastointia hoitaa, joten kesähelteillä ei ollut kovin kivaa.
2.0TDI on, noh, peruslaiska 4-sylinterinen diesel, niin hyvässä kuin pahassa. Ei se juuri mitään vie, mutta ei se mihinkään meekkään. Vähäpyttyisen dieselin värinä tuntuu läpi, mutta onneksi melko vienosti. Tämähän on siis 105kW (143hp)/320Nm -lukemilla varustettu commonrail -diesel. Teknisesti ihan ok mylly, mutta vähän työkone.
Aski onkin sitten kummallisempi. Se ei halua turbodieselin kiertävän parhaalla vääntöalueellaan, vaan pitää sisällä joko liian isoa tai liian pientä pykälää, tappaen sen vähänkin idean alavääntöisestä dieselmoottorista. Lisäksi tekee turhia vaihtoja esim. moottoritiellä rajoituksen noustessa hakee kickdownin, vaikka pedaalin painaa selvästi korkeintaan puoliväliin. Rehellisesti sanoen kummallinen ja ärsyttävä jatke tuolle moottorille, vaikka itse vaihtamisen hoitaa kauniisti ja nopeasti.
Sisusta on taattua perus-VAGia, jälleen niin hyvässä kuin pahassa. Ei nitise eikä natise, mutta ei ole ihmeellisen hienokaan. Kuskin jaloilta loppuu tila kesken, kun lattiasta saranoitu kaasupoljin vie tilaa alhaalta, rattitolppa ylhäältä ja keskikonsoli oikealta sivusta. Meikäläisen jalka mahtuu tasan yhteen asentoon keskikonsolin ja rattitolpan välistä.
Palattuani n. 700km työreissulta lähdin varsin mieluusti kotiin 17-vuotiaalla ysitonnisella.
BMW 318dA F30 2014(?)
Työreissun vuokra-auto. Äkkiseltään ei paljoa pahaa sanottavaa, mitä nyt pieni lisäteho ei olisi pahitteeksi. Aski (8-portainen ZF) on yksi niitä harvoja automaatteja, joiden kanssa tulin helposti toimeen - D:llä tämäkin tekee kummallisia, turhia vaihtoja ja haluaa jurnuttaa pienillä kierroksilla, mutta S:llä kierrostavoite on sen verran korkeampi että moottorin värinä ei tunnu läpi ja vaihtaminen tapahtuu loogisesti. Vieläkään en tykkää askin luistelusta, mutta siihen saattaisi jo tottua kun toiminta on muuten varsin mukavaa. Kokonaisuutena ihan mukavan oloinen laite.
BMW 325ix E90 2006
Sporttipenkki hakkaa kympillä kaikki aikaisemmat saksalaisjakkarat, joihin olen istunut. Muoto on suoraan kuin meikäläiselle tehty ja ajoasento löytyy helpolla. Moottori on hiljainen ja laatikkona on täsmätoiminen manuaali. Sporttialusta ei ole liian jäykkä, mutta tuntuu pitävän auton tiessä kiinni. Vetelyä tai uratutkaisuutta ei ole havaittavissa. Nopeusmittari nousee teholukeman perusteella odotettavaa vauhtia, mutta vauhti ei pahemmin vakaassa autossa tunnu.
Ostin pois, 'nuff said.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Sekalainen koeajoketju
Octaviasta sen verran, että muutamia kymmeniä kilsoja uudella 1,4 TSI:llä ajaneena mieleen jäi ajettavuudesta eräänlainen "keinotekoinen jämäkkyys". Jousitus on pintakova, mutta ei sitten kuitenkaan mitenkään jämäkkä. Jostain syystä sellainen on nyt muotia, koska olen törmännyt samantyyppiseen muissakin merkeissä. Ei se huono ole ajaa, mutta ensivaikutelma on jotenkin harhaanjohtava.
Ihan toimiva perusauto kai se Skodakin on sellaiselle ihmiselle, jolle auto on vain ajoneuvo eikä yhtään mitään muuta siltä odotakaan. Ruma ku perkele ja tylsä joka suhteessa, mutta pääsee sillä havaintojeni mukaan kotoa töihin ja takaisinkin.
Ihan toimiva perusauto kai se Skodakin on sellaiselle ihmiselle, jolle auto on vain ajoneuvo eikä yhtään mitään muuta siltä odotakaan. Ruma ku perkele ja tylsä joka suhteessa, mutta pääsee sillä havaintojeni mukaan kotoa töihin ja takaisinkin.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei vuoda LHM:mää mistään vaan toi apparin puolen öljy on ihan moottoriöljyä.Gusse kirjoitti:^Tuo apparin puolen öljy voisi olla LHM:ää ja siitä syystä pumppukin naksuu tiuhaa. Siellä voi olla hyvinkin sellainen pieni vika, että jousitolpan muovinen paluuletku on irti tai poikki ja tästä syystä pumppaa joustoissa nesteet pihalle. Vai tarkoititko öljyllä juurikin tuota LHM:ää?
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Polttoainekulut dieselveroineen + vakuutukset tekee meitin kilsoilla about 2x verrattuna tuohon pikkubimmeriin. Ja kun toisessa on 60k mittarissa (+vuoden takuu)ja toisessa 190k (perävalotakuu), niin huolto jälkimmäiseen häätyy väkistenkin varata pikkasen enemmän huoltokuluihin.Albertolli kirjoitti:Mikäs niissä ylläpitokuluissa niin kallista on?Matti_S kirjoitti:Volvo V70 D5 A Ocean Race '08
-ylläpitokulut
-voimalinja
Noissa taitaa olla jo uudempi 6-pykäläinen automaatti? 209hv bensaturbo liikahtaa kokoisekseen ihan riittävästi ja sujuvasti 5-pykäläisella geartronicilla, joten luulisi 6-pykäläisen antavan vähän anteeksi D5-koneen "laiskuutta".
Ajettiin tuo 5-sarja ja V70 perätysten. Numeroiden mukaan ne on aika samanlaisia suorituskyvyltään. 5-sarja oli kuitenkin kaasuvasteeltaan ja moottorin luonteeltaan tosi lineaarinen ja melkein kuin isompi vapari. V70 puolestaan oli todella kulmikas. En nyt sano että se suoranaisen huono oli (tykkäsin tietystä traktorimaisuudesta), mutta se ei ollut likimainkaan yhtä hyvä kuin 5-sarjalainen. Samoin volvon vaihteisto oli aika nykivä verrattuna 5-sarjalaiseen. Miellyttäviä toki molemmat, mutta nuo erot korostu kun ajo back-to-back noita.
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Liian pitkälle? Taitaa olla nyt vähän totuttu liian tehostettuun ja tunnottomaan ohjaukseen . Mutta makunsa toki meillä kullakin.lerppu kirjoitti:TM on osunut oikeaan X1 ohjausta arvioidessaan. BMW on vienyt tässä kohtaa ajajan auto -käsitteen liian pitkälle, autoa joutuu tosiaan ajamaan ratista kiinni pitäen. Koeajajan ongelmat toki vaikuttavat hieman ylimitoitetuilta... Itse tykkään enemmän joko Alfan tarkasta ohjauksesta tai amerikkalaisten letkeän helpoista ruoreista! Kuten sanottu - Bemu järkivalinta, Reich oder tot ei puhuttele tunnetasolla. Helkkarin laadukas tää toki on ja kaikki kaipaamani ruksit löytyy. Lisäksi hintaa piti olla, jotta sai kaksi tuoretta, vähän ajettua autoa vaihdettua yhteen! X1:ssä potentiaalia pitkäaikaiseksi käyttöautoksi, katsellaan keväällä harrastekulkinetta!
Se taas, että X1:sen ohjauksessa tosiaan on omat ongelmansa (joita voi lieventää vaihtamalla runflätit pois), ei muuta mihinkään arviotani Skodasta. Sillä ajaessa tuli tunne että auto valehtelee minulle!"Minusta on vaikka mihin!" "Ok - kokeillaan. WTF?!?"
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=260496#p260496
Itestä tuo ei ollut esmes 159:siin verrattuna mitenkään erityisen tunnokas tahi nopea. Jostain syystä jopa tuossa 1:sessä on nopeampi ohjaus kuin aiemmissa tyyppaamissani ja verrattuna X1:seen se on suorastaan hysteerinen.
Ajoin tuon X1:sen talvikelillä ja tykkäsin sillon sen tunnosta kohtuudella. Huomas oikeasti mitä renkaat teki, ja pikku sivu-ilottelu oli todella helppoa ja tunnokasta kotipuolen päällystämättömällä kylätiellä.
-Matti-
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Sekalainen koeajoketju
^^Niin pikkubemariin verrattuna ylläpitokulut ovat tosiaan varmasti kovemmat. Onhan se kuitenkin ihan auton kokoinen.
Ymmärtääkseni tuo V70 diesel on kokoluokassaan kuitenkin fiksun hintainen polttoainekuluiltaan ja muilta juoksevilta kuluilta.
Ymmärtääkseni tuo V70 diesel on kokoluokassaan kuitenkin fiksun hintainen polttoainekuluiltaan ja muilta juoksevilta kuluilta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
X1 ohjauksen ongelma ei ole tunnokkuus tahi nopeus. Renkaat (ja sitä kautta rstti) kääntyy yllättävän paljon ja suurehkolla voimalla tien pinnanmuodon mukaan. Autoa pitää ohjata aktiivisesti kokoajan, myös suoraan ajaessa. Puuduttava ominaisuus, mutta tuohon tottuu... BMW entusiastit tiesi kertoa että runflat-renkaat pois ja tilanne paranee. Talvirenkaiden sovitusta täten odotellessa... Onhan tuo X1 aika pieni sisältä, samaa luokkaa kuin Giulietta (helppo verrata kun ajelin G:llä juurikin ennen autokauppoja viikon verran). Riittää tila nyt toki, kun koiria ei ole enää kahta (RIP Kamu).
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ah, ystävämme uraherkkyys. Tjoo, tuntuu olevan aika pitkälti runfläteistä tai liian leveistä nakeista kii. Talvella kö oli se X1 ajossa, niin ei vedelly yhtään urissa. Nyt sitten kesäkelillä (sama yksilö vielä) ja runfläteillä seuras kyllä uria aika lailla. Samaa havaittavissa myös tuolla 1-sarjalaisella, vaikka siinä on varsin vaatimaton rengastus (205 r16 55). Kun noista aika jättää, niin tilalle kyllä tulee tavalliset renkaat ja konttiin pikku tunkki ja paikkasarja.lerppu kirjoitti:X1 ohjauksen ongelma ei ole tunnokkuus tahi nopeus. Renkaat (ja sitä kautta rstti) kääntyy yllättävän paljon ja suurehkolla voimalla tien pinnanmuodon mukaan. Autoa pitää ohjata aktiivisesti kokoajan, myös suoraan ajaessa. Puuduttava ominaisuus, mutta tuohon tottuu... BMW entusiastit tiesi kertoa että runflat-renkaat pois ja tilanne paranee. Talvirenkaiden sovitusta täten odotellessa... Onhan tuo X1 aika pieni sisältä, samaa luokkaa kuin Giulietta (helppo verrata kun ajelin G:llä juurikin ennen autokauppoja viikon verran). Riittää tila nyt toki, kun koiria ei ole enää kahta (RIP Kamu).
-Matti-
- Matti_S
- Viestit: 595
- Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
- Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08
Pärtsätin: Triumph Thruxton '06 - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Mini Cooper Countryman D '11 aka Ilsa Shewolf of Toppila
Eli recap kuluneelta 3v kun tuosta 159:sistäkin pistin.
Voimalinja on kaksjakonen. 1.6 diesel on hieman terhakka, mutta ei kovin kiva arkiajossa. Moottori on turhan ahdetun tuntoinen huonolla tavalla, eli se joko helposti nuupahtaa tai eturenkaat pyrkii sutimaan. Se ei silti ole mikään raketti vaikka aika pirtsakkaasti liikkuukin taajamanopeuksissa. Myös käytettävä kierrosalue on todella pieni. Vaihteisto-kytkin-yhdistelmä sen sijaan on ehkä paras mihin olen törmännyt. Vaihdekepin liikkeet ovat about 1/2 siitä mitä 1-sarjalaisessa ja 1/4 siitä mitä 159:sissä. Se on täsmällinen ja vaihteet menevät todella nautinnollisesti paikalleen. Todella mukava hämmentää. Keppi itessään on mukava käsitellä, sillä siinä on iso nahkanen kuula joka istuu hyvin kämmeneen (kuulostaa soppelisti härskille ).
Taajamassa auto on omillaan. Siitä näkee hyvin joka suuntaan ja välitykset sopivat vimpan päälle taajamapyöritykseen. Myös kulutus on kohtuullinen (about 6l). Maantiellä periaatteessa voimavarat riittävät ohituksiin ihan OK. Samoin välitykset sopii sinnekkin. Sen sijaan tankin koko ärsyttää sillä edes maantieajossa ei taho päästä 800km tankilla. Muutenkin kulutus on parhaimmillaan 159:sin 1.9jtdm:n luokkaa. Mutta varsinkin talvella isompi auto vei voiton. Mutta maantieajon akilleen kantapää on penkit ja melu. Ja räminä. Käytiin 1kk reissulla ranskassa tuossa pari vuotta sitten ja 6tkm noilla penkeillä oli aika horroria. Jo 100km jälkeen puuttuva ristiseläntuki alkaa iskeä. Muutenkin ergonomisesti nuo istuimet on rikos ihmisyyttä vastaan.
Erityistä kummastusta koko käytön ajan on aiheuttanut ajonvakauden ja sutimisen eston toiminta. Ne ei tunnu oikein hiffaavan jäisiä uria tai hiekkatietä. EKa on aiheuttanut parhaimmillaan auton kääntymisen poikittain 80km/h vauhdissa suoralla tiellä. Aika jännittävää, voin kertoa. Syyllinen saattoi olla myös valmistevikainen takajarru joka aiheutti auton hetkellisen käyttökiellon. Tosin asia huomattiin vasta kolmantena talvena :O. Hiekkatiellä auto myös nykii hieman siksakkina vaikka ajaa tasakaasulla. Jokatapauksessa ei mikään kovin kiva ajaa muulla kuin asfaltilla.
Korimalli sen sijaan on ihan loistava. Sisätilaa ja muunneltavuutta on roimasti enemmän kuin A3:sessa tai kolopallossa. Esmes mummupyörä menee auton sisään heittämällä. Samoin aavistuksen korotettua maavaraa ei voi kuin kiitellä, sillä se sopii meitin harrasteisiin ja käyttöön loistavasti. Eikä tarvinnut pohjan osalta käyttää kertaakaan huollossa vs 159 jota korjattiin puolisen kymmentä kertaa.
Luotettavuus ja laatu sen sijaan ei ihan hirviästi vakuuttanut. Pikku vikaa sensoreiden ja sähköjuttujen kans oli vähän väliä. Ja isommista tuo jarrujuttu oli aika hasardi. Lisäksi muoviosia ropisi ja melkein kaikki paneelit sisällä vaihdettiin niiden hajottua. Erikoisin oli että tuulen vastus nitkutti takapuskurin irti kiinnikkeistään.
Loppukaneettina voisin sanoa että ihan toimiva vaihtoehto kaupunkilaisperheelle joka tarttee kompaktin funkyn auton josson tilaa ja satunnaisesti poikkeaa johonkin jossa tarttee maavaraa. Matka-autona kanttii vältellä kuin ruttoa.
Eli recap kuluneelta 3v kun tuosta 159:sistäkin pistin.
Voimalinja on kaksjakonen. 1.6 diesel on hieman terhakka, mutta ei kovin kiva arkiajossa. Moottori on turhan ahdetun tuntoinen huonolla tavalla, eli se joko helposti nuupahtaa tai eturenkaat pyrkii sutimaan. Se ei silti ole mikään raketti vaikka aika pirtsakkaasti liikkuukin taajamanopeuksissa. Myös käytettävä kierrosalue on todella pieni. Vaihteisto-kytkin-yhdistelmä sen sijaan on ehkä paras mihin olen törmännyt. Vaihdekepin liikkeet ovat about 1/2 siitä mitä 1-sarjalaisessa ja 1/4 siitä mitä 159:sissä. Se on täsmällinen ja vaihteet menevät todella nautinnollisesti paikalleen. Todella mukava hämmentää. Keppi itessään on mukava käsitellä, sillä siinä on iso nahkanen kuula joka istuu hyvin kämmeneen (kuulostaa soppelisti härskille ).
Taajamassa auto on omillaan. Siitä näkee hyvin joka suuntaan ja välitykset sopivat vimpan päälle taajamapyöritykseen. Myös kulutus on kohtuullinen (about 6l). Maantiellä periaatteessa voimavarat riittävät ohituksiin ihan OK. Samoin välitykset sopii sinnekkin. Sen sijaan tankin koko ärsyttää sillä edes maantieajossa ei taho päästä 800km tankilla. Muutenkin kulutus on parhaimmillaan 159:sin 1.9jtdm:n luokkaa. Mutta varsinkin talvella isompi auto vei voiton. Mutta maantieajon akilleen kantapää on penkit ja melu. Ja räminä. Käytiin 1kk reissulla ranskassa tuossa pari vuotta sitten ja 6tkm noilla penkeillä oli aika horroria. Jo 100km jälkeen puuttuva ristiseläntuki alkaa iskeä. Muutenkin ergonomisesti nuo istuimet on rikos ihmisyyttä vastaan.
Erityistä kummastusta koko käytön ajan on aiheuttanut ajonvakauden ja sutimisen eston toiminta. Ne ei tunnu oikein hiffaavan jäisiä uria tai hiekkatietä. EKa on aiheuttanut parhaimmillaan auton kääntymisen poikittain 80km/h vauhdissa suoralla tiellä. Aika jännittävää, voin kertoa. Syyllinen saattoi olla myös valmistevikainen takajarru joka aiheutti auton hetkellisen käyttökiellon. Tosin asia huomattiin vasta kolmantena talvena :O. Hiekkatiellä auto myös nykii hieman siksakkina vaikka ajaa tasakaasulla. Jokatapauksessa ei mikään kovin kiva ajaa muulla kuin asfaltilla.
Korimalli sen sijaan on ihan loistava. Sisätilaa ja muunneltavuutta on roimasti enemmän kuin A3:sessa tai kolopallossa. Esmes mummupyörä menee auton sisään heittämällä. Samoin aavistuksen korotettua maavaraa ei voi kuin kiitellä, sillä se sopii meitin harrasteisiin ja käyttöön loistavasti. Eikä tarvinnut pohjan osalta käyttää kertaakaan huollossa vs 159 jota korjattiin puolisen kymmentä kertaa.
Luotettavuus ja laatu sen sijaan ei ihan hirviästi vakuuttanut. Pikku vikaa sensoreiden ja sähköjuttujen kans oli vähän väliä. Ja isommista tuo jarrujuttu oli aika hasardi. Lisäksi muoviosia ropisi ja melkein kaikki paneelit sisällä vaihdettiin niiden hajottua. Erikoisin oli että tuulen vastus nitkutti takapuskurin irti kiinnikkeistään.
Loppukaneettina voisin sanoa että ihan toimiva vaihtoehto kaupunkilaisperheelle joka tarttee kompaktin funkyn auton josson tilaa ja satunnaisesti poikkeaa johonkin jossa tarttee maavaraa. Matka-autona kanttii vältellä kuin ruttoa.
-Matti-
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Citroën Cactus Feel 82vti 2014:
+ tyyliä! Vai oliko se originaaliutta, sama se. Erottuu parkkiksella.
+ kulkee maantiellä suoraan kaitsematta ja mukavasti. Oma Lankinen tuntui kivireeltä, joten kaipa tässä oli sitä ranskalaista mukavuutta tallella.
+ menee mutkissa turvallisesti kuitenkin. Poikittaissaumat tm. epätasaisuus suodattuu kivasti.
+ 1.2 litran kolmosen äänet ovat häiriintyneet ja kierosti voimaa uhkuvat. Äänet kantavat sopivasti kabiiniin asti. No, kyllä siinä ihmeesti onkin vääntöä kokoisekseen. Ei ollenkaan mahdoton moottori, vaikka vähän epäilin riittäisikö alkuunkaan.
Tuonhan pitäisi mennä pelkällä bensan hajulla.
+/- ohjaus kiinnitti huomiota. Ei vallan paha kuitenkaan, mutta tahmainen keskellä kuitenkin. Lankisen oma tuntui tunnokkaalta, joten ei tuo kovin hyvä voi olla. Yleensä Lankinen tuntuu potevan jotain sairautta kun palaa sen rattiin.
- etuistuimet. Pehmeät ja ottavat syleilyyn joo, mutta jo puolessa tunnissa huomaa ettei mitään todellista tukea ole tarjolla. Tosi harmi!
- perusmalliston infotainment-systeemi vähän huvittaa, kun sen kautta ohjataan mm. manuaalista ilmastointia (karvalakkiversiossa ei ole edes ilmastointia..). Navi puuttuu, vaikka ruudulta tottakai kuvittelisi sen toimivan on the vakio. Pököt 308:n systeemi on niin paljon kultivoituneempi versio samasta aiheesta. Kierroslukumittarin väkertäminen olisi ollut 100% mahdollista, mutta nyt sitä ei ole. Olisi ecohengessä hyvä tietää todelliset kierrokset - toisaalta jos ne tietäisi, ei uskaltaisi kierrättää tarpeeksi, jotta kulkisi?
- kaasupolkimen "välitys". Taitaa olla 100% väännöstä aina käytössä riippumatta missä asennossa poljin on. Ts. ei tapahdu oikeastaan mitään kun yrittää sitten vähän enemmän polkaista.
- netin kuvasto ja esitteet pursuavat tyylikästä sisustaa ja glamouria suorastaan. No. Kyllä se hintaiseltaan näyttää sisältä, valitettavasti. Ämpärimuovia yli tarpeen ja pehmeää kivaa liian vähän. Suhde mättää jotenkin, vaikka halpahan tämä on.
- ihmeen paljon vaikuttaa varustetaso sisustukseen. Perustasoissa ei ole käsinojaa ja manuaalivaihteistokin muokkaa keskikonsolia myöten kaiken rumemmaksi. Tarttis ottaa automaaginen versio, jossa etuistuinten sohvaisuus yltää huippuunsa.
On tää kyllä kiva kapine kaikesta huolimatta. Ruskeat nahat sisälle, kattoikkuna valoa tuomaan ja varustetaso tappiin. Pellin alle talvella tulossa oleva kolmonen turbolla pellin alle. Kyllä sillä ajelelisi (ellei Fiat 500X sitten vie koko pottia talvella)!
+ tyyliä! Vai oliko se originaaliutta, sama se. Erottuu parkkiksella.
+ kulkee maantiellä suoraan kaitsematta ja mukavasti. Oma Lankinen tuntui kivireeltä, joten kaipa tässä oli sitä ranskalaista mukavuutta tallella.
+ menee mutkissa turvallisesti kuitenkin. Poikittaissaumat tm. epätasaisuus suodattuu kivasti.
+ 1.2 litran kolmosen äänet ovat häiriintyneet ja kierosti voimaa uhkuvat. Äänet kantavat sopivasti kabiiniin asti. No, kyllä siinä ihmeesti onkin vääntöä kokoisekseen. Ei ollenkaan mahdoton moottori, vaikka vähän epäilin riittäisikö alkuunkaan.
Tuonhan pitäisi mennä pelkällä bensan hajulla.
+/- ohjaus kiinnitti huomiota. Ei vallan paha kuitenkaan, mutta tahmainen keskellä kuitenkin. Lankisen oma tuntui tunnokkaalta, joten ei tuo kovin hyvä voi olla. Yleensä Lankinen tuntuu potevan jotain sairautta kun palaa sen rattiin.
- etuistuimet. Pehmeät ja ottavat syleilyyn joo, mutta jo puolessa tunnissa huomaa ettei mitään todellista tukea ole tarjolla. Tosi harmi!
- perusmalliston infotainment-systeemi vähän huvittaa, kun sen kautta ohjataan mm. manuaalista ilmastointia (karvalakkiversiossa ei ole edes ilmastointia..). Navi puuttuu, vaikka ruudulta tottakai kuvittelisi sen toimivan on the vakio. Pököt 308:n systeemi on niin paljon kultivoituneempi versio samasta aiheesta. Kierroslukumittarin väkertäminen olisi ollut 100% mahdollista, mutta nyt sitä ei ole. Olisi ecohengessä hyvä tietää todelliset kierrokset - toisaalta jos ne tietäisi, ei uskaltaisi kierrättää tarpeeksi, jotta kulkisi?
- kaasupolkimen "välitys". Taitaa olla 100% väännöstä aina käytössä riippumatta missä asennossa poljin on. Ts. ei tapahdu oikeastaan mitään kun yrittää sitten vähän enemmän polkaista.
- netin kuvasto ja esitteet pursuavat tyylikästä sisustaa ja glamouria suorastaan. No. Kyllä se hintaiseltaan näyttää sisältä, valitettavasti. Ämpärimuovia yli tarpeen ja pehmeää kivaa liian vähän. Suhde mättää jotenkin, vaikka halpahan tämä on.
- ihmeen paljon vaikuttaa varustetaso sisustukseen. Perustasoissa ei ole käsinojaa ja manuaalivaihteistokin muokkaa keskikonsolia myöten kaiken rumemmaksi. Tarttis ottaa automaaginen versio, jossa etuistuinten sohvaisuus yltää huippuunsa.
On tää kyllä kiva kapine kaikesta huolimatta. Ruskeat nahat sisälle, kattoikkuna valoa tuomaan ja varustetaso tappiin. Pellin alle talvella tulossa oleva kolmonen turbolla pellin alle. Kyllä sillä ajelelisi (ellei Fiat 500X sitten vie koko pottia talvella)!
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Sekalainen koeajoketju
Herzin neito Roomassa luovutti Umbran kierrokselle pyydetysti Fiat 500L:n avaimet. Reilu viikko, noin 1500 kilometriä.
+ Sisällä ulkoiseen kokoon verrattaessa mukavasti tilaa ja kaikenmaailman lokeroita
+ 1,3 MultiJet on tuossakin kopassa taloudellinen voimanlähde. Kulutus taisi jäädä jonnekin reilun viiden litran nurkille.
+ Ohjauksen keveys parkkipyörittelyssä. Vaikka täälläkin tosimiehet perinteisesti pilkkaavat city-asetusta on se kaltaiselleni siimakädelle mukavan herkkä
+ Hallintalaitteiden symmetria vaadittavien vasteiden osalta
+ Rento matka-auto, näkyvyys myös hyvä joten sopii kaupunkeihinkin
- Ruma, ei tästä yli pääse. Tämä ei ole Multipla-tyyliin persoonallinen, tämä on Mini-countryman tyyliin yksinkertaisesti mauton
-Nykyisen pienen MultiJetin äänimaailma on vähän tylsä, bensapataa häiritsevämpi mutta ei oikean diesel-koneen matala basso. Lähinnä sellainen ranskalaisen nykynakun heleä kitinä.
- Kuolllut alle 1 400 kierroksen, kuollut yli 3 500 kierroksen. Lisää tehoa kaivattaisiin
- Penkit mallia lelu
- Hill holder on näin toimiessaan täysin turha laite. Menee päälle kun ei pitäisi ja aukeaa kun ei halua, todellinen turhake
- Vauhdissa ohjauksesta tulee keinotekoinen, Fiat näyttää koko ajan menevän taaksepäin ohjaustensa tunnokkuudessa
- Alusta tekee tehtävänsä, mutta ei innosta aktiiviseen ajamiseen. Melutaso kasvaa 130 km/h jälkeen, tuulen suhinaa ja koneen helinää
Kaiken kaikkiaan kohtalainen vessa, vaikkakaan ei synnyttänyt suurta paloa moisen hankkimiselle.
-Tazio
+ Sisällä ulkoiseen kokoon verrattaessa mukavasti tilaa ja kaikenmaailman lokeroita
+ 1,3 MultiJet on tuossakin kopassa taloudellinen voimanlähde. Kulutus taisi jäädä jonnekin reilun viiden litran nurkille.
+ Ohjauksen keveys parkkipyörittelyssä. Vaikka täälläkin tosimiehet perinteisesti pilkkaavat city-asetusta on se kaltaiselleni siimakädelle mukavan herkkä
+ Hallintalaitteiden symmetria vaadittavien vasteiden osalta
+ Rento matka-auto, näkyvyys myös hyvä joten sopii kaupunkeihinkin
- Ruma, ei tästä yli pääse. Tämä ei ole Multipla-tyyliin persoonallinen, tämä on Mini-countryman tyyliin yksinkertaisesti mauton
-Nykyisen pienen MultiJetin äänimaailma on vähän tylsä, bensapataa häiritsevämpi mutta ei oikean diesel-koneen matala basso. Lähinnä sellainen ranskalaisen nykynakun heleä kitinä.
- Kuolllut alle 1 400 kierroksen, kuollut yli 3 500 kierroksen. Lisää tehoa kaivattaisiin
- Penkit mallia lelu
- Hill holder on näin toimiessaan täysin turha laite. Menee päälle kun ei pitäisi ja aukeaa kun ei halua, todellinen turhake
- Vauhdissa ohjauksesta tulee keinotekoinen, Fiat näyttää koko ajan menevän taaksepäin ohjaustensa tunnokkuudessa
- Alusta tekee tehtävänsä, mutta ei innosta aktiiviseen ajamiseen. Melutaso kasvaa 130 km/h jälkeen, tuulen suhinaa ja koneen helinää
Kaiken kaikkiaan kohtalainen vessa, vaikkakaan ei synnyttänyt suurta paloa moisen hankkimiselle.
-Tazio
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Miten se Hill Holder sitten toimi?
Normihan on, että n. 2s pysyy päällä kytkintä painettaessa, ei pidempää. Ja pitäisi avautua heti, kun nostaa kytkintä vetoon saakka? (tai siis, kun auto alkaa vetää)
Miten se Hill Holder sitten toimi?
Normihan on, että n. 2s pysyy päällä kytkintä painettaessa, ei pidempää. Ja pitäisi avautua heti, kun nostaa kytkintä vetoon saakka? (tai siis, kun auto alkaa vetää)