Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 10v)
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 10v)
Dodiih, eli kytkinremppa on tulossa. Kunhan saan osat ja kaiken muun haalittua läjään ym. ym.
Tarkoitus on vaihtaa kytkinsarja, tarvittaessa (toivottavasti ei) vauhtipyörä, sekä tietysti sekä kytkinakselin ja kampiakselin stefa, miksi nyt ei sitten työsylinteriäkin siinä samalla...
Kytkinakselin kuntokin pitää tsekata, kun vähän ujeltaa kolmosella ja nelosella matalammilla kierroksilla, joskus selkeästi ja toisinaan vähemmän selvästi.
Samalla kallistuksenvakaajan runkokumit, kun apurunko pitää kuitenkin irrotella...
Mitä muuta kannattaa samalla? Moottorin kannakkeita/tukikumeja? Onko oleellista hyötyä apurungon irrotuksesta noiden osalta, muuten kuin jakopään puolella olevan kumin vaihto?
Tarkoitus on vaihtaa kytkinsarja, tarvittaessa (toivottavasti ei) vauhtipyörä, sekä tietysti sekä kytkinakselin ja kampiakselin stefa, miksi nyt ei sitten työsylinteriäkin siinä samalla...
Kytkinakselin kuntokin pitää tsekata, kun vähän ujeltaa kolmosella ja nelosella matalammilla kierroksilla, joskus selkeästi ja toisinaan vähemmän selvästi.
Samalla kallistuksenvakaajan runkokumit, kun apurunko pitää kuitenkin irrotella...
Mitä muuta kannattaa samalla? Moottorin kannakkeita/tukikumeja? Onko oleellista hyötyä apurungon irrotuksesta noiden osalta, muuten kuin jakopään puolella olevan kumin vaihto?
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Vauhtipyörä kovaksi. Kaksoismassa ei kestä enää toisen kytkimen ikää. Ja kivahan se sitten on purkaa kohta uudestaan sen vp:n takia.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Siihen käy sitten twinsparkin vauhtipyörä (sama pultti jako)mutta kytkimeksi joku muu.Lisää aiheesta googlella.
molex to sata, lose all your data.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
^
Uutta tietoa tuo. Kiitos tuosta... Tarjottu on kiinteätä vauhtipyörää ja GTA:n kytkinsettiä jo, tosin hinnasta ei ole ollut puhetta. Ilmeisesti tuo on sitten järkevin vaihtoehto?
Uutta tietoa tuo. Kiitos tuosta... Tarjottu on kiinteätä vauhtipyörää ja GTA:n kytkinsettiä jo, tosin hinnasta ei ole ollut puhetta. Ilmeisesti tuo on sitten järkevin vaihtoehto?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
molex to sata, lose all your data.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Tessun vauhtipyörä ja GTAn modattu kytkin... Ilmeisesti myös lyhyemmät pultit asetelmalle?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Dieselistä en ota kantaa mutta itselleni tuli dmf tilalle kiinteä +gta kytkinsetti ja eipä ole auto ollut yhtä hyvä ennen tuntumaltaan .
molex to sata, lose all your data.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Joo eihän muutenkin värinätön busso kaksoismassaa kaipaa mutta dieseleissä se on siellä ilmeisesti ihan aiheesta.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Keltsiltä pitikin kokemuksia kysyä tuosta... Toisaalta alle 1700rpm on ihan liian vähän ajossa, imo.
Kiitos tuosta viestilinkistä!
Kiitos tuosta viestilinkistä!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Jos sinne nyt panostaa uuden kaksoismassan niin mahtaneeko sitä joutua toista kertaa auton eliniän aikana vaihtamaan jos ei viriviritouhuihin innostu?
Halvempaahan se kyllä on napata kova limppu jostain purku-Sparkista.
Halvempaahan se kyllä on napata kova limppu jostain purku-Sparkista.
- Epäkelpokeräilijä -
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
molex to sata, lose all your data.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Ja tessun limppu Nukarilta kympillä?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Autolussoon sähköpostia - niiltä varmasti löytyy hyllykamana kaikki mitä tuohon konversioon tarvitsee.
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Niin sama jumppa jos se kova vauhtilimppu ei miellytäkkään, kuten eräällä kävi... Sen verran uskon Keltsiä tuntevani että ei ihan pienen epämukavuuden takia vauhtisjumppaan uudelleen ole alkanut, joten ehkä kannattaa ihan oikeesti kysyä siltä...JaRoDD kirjoitti:Vauhtipyörä kovaksi. Kaksoismassa ei kestä enää toisen kytkimen ikää. Ja kivahan se sitten on purkaa kohta uudestaan sen vp:n takia.
Mut onkos näillä suosittelijoilla sitten millaiset kokemukset siitä kovasta vauhtiksestä tuossa 2.4 tiisselissä? Mä en ole ajanut kuin kaksoismassalla olevaa mutta tosiaan Tiigen linjoilla ettei tuossa se ihan turhaan ole - ja eihän uusi kaksoismassakaan nykyään ihan maltaita maksa. Eikä se tessun vauhtiksen muuttaminen GTA:n kytkimellekään taida ihan ilmainen homma olla, jos joutuu teettämään....
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Jäsen Buctulla on kova vauhtipyörä 2.4 20v jtdm:ssä. Kysäsepä häneltä, vai on tuo 20v kovinkin paljon erilainen tärinöiltään?
Abarth 500 Esseesse
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Siis, oli Tuossa siis yksi kolmesta takaisin kaksoismassaan siirtyneistä ja tuskin tällä foorumilla kovinkaan moni käsi nousee, että asiaa on JTD:ssä OIKEASTI kokeiltu.m.sa kirjoitti:Jäsen Buctulla on kova vauhtipyörä 2.4 20v jtdm:ssä. Kysäsepä häneltä, vai on tuo 20v kovinkin paljon erilainen tärinöiltään?
Kyllä HH oikeassa on, aivan pienestä epämukavuudesta en välitä mikäli sillä saavutetaan jotain muuta haluttua... Tässä tapauksessa hyödyt oi selvästi haittoja suurempia, joten kova vauhtis on nyt hyllyssä. Toki, jos joku haluaa asiaa kokeilla, niin kyllä tuo on myynnissä Varmasti kalliimpi kuin tessusn VP, mutta sopii suoraan GTA:n asetelmalle ja onhan se PO-Metallin tekemä
Taitaa noissa kaksoismassoissa myös tapahtuneen kehitystä tässä 17 vuoden aikana, ainakin kokemukset tukevat tuota.
"No smoke => no power => no hope"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Mutta kaksoisvauhtis on vaan kovin hintava. Jos jostain saisi järkihintaan (opiskelijabudjetti HUOM), niin ilomielin otan tietoa vastaan!
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
^^ okei. En tiennytkään herran siirtyneen takaisin kovaan vauhtikseen. Kyllähän kaksoismassavauhtipyörääkin voi säästää ajotavalla. Ei vedätä liian alhaalta isolla vaihteella niin kyllähän se kestää.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
^
Toisaalta, jos tulee 30-40tkm vuodessa ajoa ja nykyinen on vielä elossa, kuitenkin se 230tkm maailmaa nähneenä, oletan uuden kestävän ihan tarpeeksi kauan huonollakin ajotavalla... Jos se 6v kestää niin se on jo loisto, siihen mennessä tuohon on todennäköisesti joutunut uusimaan jo hieman jotain muutakin
Toisaalta, jos tulee 30-40tkm vuodessa ajoa ja nykyinen on vielä elossa, kuitenkin se 230tkm maailmaa nähneenä, oletan uuden kestävän ihan tarpeeksi kauan huonollakin ajotavalla... Jos se 6v kestää niin se on jo loisto, siihen mennessä tuohon on todennäköisesti joutunut uusimaan jo hieman jotain muutakin
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Tottajoo. Kestäähän se huonoa käyttöä paremmin niin kauan kuin on vakiomoottori. Noista jtd(m)-koneista on vaan niin helppo ottaa hieman lisätehoa ja -vääntöä että alkaa äkkiä heikoimmasta kohtaa antautumaan.
Abarth 500 Esseesse
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Noh, minen aatellut kutitella. 103kW/300Nm riittää itselleni varsin mainiosti... Ainakin nyt
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Mitäs ne limput sitten maksaa tuohon? 159:n lätkä taisi olla kolmisensataa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Mister-Auto ja Valeo tai Sachs ~600eur...
Nimarkilta Valeo 604eur...
Ja sitä rataa...
Nimarkilta Valeo 604eur...
Ja sitä rataa...
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
alvadi.ee, valeon vauhtipyörä 2.4 JTD, sopii vm 10.2000-03.2003, hinta 375€
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Hmm! Tuohan alkaa kuulostaa sopivammalta hinnalta, vasta 220eur halvempi ehdotelma... Kiitoksia tuosta. Pitää tosiaan jaksaa kaivaa, mutta on vähän turhan paljon tiedossa kertalaakiin siltikin. Yritetään kuitenkin jollain tavalla...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Funteerailin kans sitä, että miten pikkukierroksilla heikosti vääntävän tessun/pensakoneen limppu ollenkaan toimisi tupaöljyssä. Se alakierroswääntö juurikin tekee huomattavasti kovempaa pulssirasitusta. Sitten autonvalmistajien tapa on tehdä kaikki halavalla, joten mikä mahtaa olla vaihdeloodan sietokyky kovemmille iskuille, kun kerran kaksoismassalle tarkoitettu. Elikäs limpun pitäis olla sitten selvästikin painavampi, jotta tasaisi pyörintää->kampiakseli ei kestä.
Taitaa monissa nykyisissä ahdetuissa bensoissakin olla kaksoismassa?
Taitaa monissa nykyisissä ahdetuissa bensoissakin olla kaksoismassa?
- Zulak
- Viestit: 465
- Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
- Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt
ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS - Paikkakunta: Savonlinna
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
No laitetaas omiakin kokemuksia...
156 2.4JTD 10v (-01). Kytkin hajos veneen vetohommissa ja samalla päädyin vaihtamaan vauhtipyörän. Tilalle tuli kiinteä PO-metallin valmistama vauhtipyörä ja kytkin tuli jostain briteistä (sama setti mikä Keltsillä oli joskus). Omassa autossani tätä ei koskaan saatu miellyttävästi toimimaan vaan tärinä liikkellelähdössä oli epämiellyttävä. Setti purettiin muutamaan kertaan osiks ja mittailtiin että kaikki on suoraa yms., mutta syytä tärinään ei vaan löytynyt.
Lopulta myin auton pois ja seuraava omistaja vaihtoi takaisin mukaan antamani alkuperäisen kaksoismassavauhtipyörän ja kytkimen. Kävin huvikseen vielä ajamassa autoa ja kyllähän se sillä kaksoismassalla vaan oli paljon miellyttävämpi. Ero oli merkittävä ainakin tässä yksilössä.
Jos ei ole tarkoitus kauheesti viritellä niin orkkisvauhtipyörää ja kytkintä kehiin vaan. Yli 200 kaakkia otettu vakiokytkimellä eikä lipsunu vielä, joten pitäis vakioautossa riittää.
156 2.4JTD 10v (-01). Kytkin hajos veneen vetohommissa ja samalla päädyin vaihtamaan vauhtipyörän. Tilalle tuli kiinteä PO-metallin valmistama vauhtipyörä ja kytkin tuli jostain briteistä (sama setti mikä Keltsillä oli joskus). Omassa autossani tätä ei koskaan saatu miellyttävästi toimimaan vaan tärinä liikkellelähdössä oli epämiellyttävä. Setti purettiin muutamaan kertaan osiks ja mittailtiin että kaikki on suoraa yms., mutta syytä tärinään ei vaan löytynyt.
Lopulta myin auton pois ja seuraava omistaja vaihtoi takaisin mukaan antamani alkuperäisen kaksoismassavauhtipyörän ja kytkimen. Kävin huvikseen vielä ajamassa autoa ja kyllähän se sillä kaksoismassalla vaan oli paljon miellyttävämpi. Ero oli merkittävä ainakin tässä yksilössä.
Jos ei ole tarkoitus kauheesti viritellä niin orkkisvauhtipyörää ja kytkintä kehiin vaan. Yli 200 kaakkia otettu vakiokytkimellä eikä lipsunu vielä, joten pitäis vakioautossa riittää.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Lie sitten viisimukisen koneen ja kovan vauhtipyörän kanssa tasapainoituksessa ongelma?
Neljämukisiin dieseleihin kun kova vauhtipyörä ei vielä mitään häiritseviä tärinöitä tuo...
Neljämukisiin dieseleihin kun kova vauhtipyörä ei vielä mitään häiritseviä tärinöitä tuo...
- Keltsi
- Viestit: 1683
- Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
- Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, B5 Qt
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Tuskin tuossa on limpun tasapainoituksesta kysymys, vaan kytkinlevyn keskiön pienet jouset eivät riitä kuolettamaan kampiakselta tulevia "iskuja" kuten DMF:n pitkät jouset tekevät.
Nelimukisiin noita kovia on kyllä vaihdeltu, mutta jostain syystä viisimukisissa ei vaan tunnu toimivan...
Nelimukisiin noita kovia on kyllä vaihdeltu, mutta jostain syystä viisimukisissa ei vaan tunnu toimivan...
"No smoke => no power => no hope"
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Noh, eipä siinä... Senkun lätkii uutta DMFää pakettiin, hintaa tulee kummin päin vaan joten siinä mielessä ei voi säästellö
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
Nyt kaipaisi hieman googletaitoisia tai asiasta tietäviä:
Tarkoitus on vaihtaa myös nuo stefat... Tai stefa?
Eli kytkinakseli. Onko tuonne yksi vai kaksi stefaa? Laatikon puolella ja koneen puolella (?) - osanumerot pitäisi saada, mutta en eperistä osannut kaivaa mitään järkevää. Pelkästään kaksi jotain O-rengasta, jotka oli osa pakettia, joka näytti mahdollisesti stefalta. Joka tapauksessa: Onko tuolla yksi vai kaksi stefaa (kytkinakseli/jokumuu?) vai vain yksi? Haluan siis pitää huolen, ettei kytkinpuolelle pääse ylimääräisiä nesteitä. Tai karkaa laatikosta öljyt. Tai koneesta. Tai mistään.
Jotta asiaa helpotettaisiin, alustanumero on: ZAR93200001258260
Kiitos etukäteen jo!
Tarkoitus on vaihtaa myös nuo stefat... Tai stefa?
Eli kytkinakseli. Onko tuonne yksi vai kaksi stefaa? Laatikon puolella ja koneen puolella (?) - osanumerot pitäisi saada, mutta en eperistä osannut kaivaa mitään järkevää. Pelkästään kaksi jotain O-rengasta, jotka oli osa pakettia, joka näytti mahdollisesti stefalta. Joka tapauksessa: Onko tuolla yksi vai kaksi stefaa (kytkinakseli/jokumuu?) vai vain yksi? Haluan siis pitää huolen, ettei kytkinpuolelle pääse ylimääräisiä nesteitä. Tai karkaa laatikosta öljyt. Tai koneesta. Tai mistään.
Jotta asiaa helpotettaisiin, alustanumero on: ZAR93200001258260
Kiitos etukäteen jo!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
katopas tämmöset: moottoriin 71718365 ja lootaan 46411951
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
^
Kiitos! Nuo näyttävät lähemmäksi sitä, mitä oletinkin. Miksi tuo on muuten "Rear Crankshaft Oil Seal"? No, samapa tuo - kysyn huomenna töissä, saako toimitettua noita järkihintaan nopeasti...
Kiitos! Nuo näyttävät lähemmäksi sitä, mitä oletinkin. Miksi tuo on muuten "Rear Crankshaft Oil Seal"? No, samapa tuo - kysyn huomenna töissä, saako toimitettua noita järkihintaan nopeasti...
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
No se front on siellä jakopäänpuoleisessa päädyssä kampiakselia.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Kytkinremppa tulossa - mitä muuta samalla? (156 2.4JTD 1
No niinpä tietysti. Enhän tuotakaan tajunnut... Ei meikäläisestä kyllä kummosta automekaanikkoa tätä menoa tule