Tämä asia ei etene kyllä yhtään mihinkään, suoraan sanottuna surkeaa palvelua em. firmalta. Täytyy katsoa mitkä liikkeet Alfaa ylipäätään jatkossa huoltavat ja valita niistä sitten seuraavalla kerralla joku (pääkaupunkiseudun) lafka. En tiedä pitäisköhän nuo 5W-30 öljyt kuitenkin vaihdattaa pois ennen sitä?GiuliaSuper kirjoitti:No näköjään. Soittoa perään. Tässä ketjussa tullut jo monta pointtia, että miksi pitää laittaa vaan oikeata öljyä koneeseen.winorloose kirjoitti:
Tais olla hankala kysymys kun vastaus viipyy...
Giulietta 940
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Giulietta 940
Sama lafka on muuten saanut "kehuja" myös Saab-klubin puolella:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=28&t=151785
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=151457
Mulla ei osaa eikä arpaa, mutta muiden kokemuksia lukiessa en ehkä ekana olisi sinne autoani viemässä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=28&t=151785
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=151457
Mulla ei osaa eikä arpaa, mutta muiden kokemuksia lukiessa en ehkä ekana olisi sinne autoani viemässä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
No ei ole kavereiden Saab-huoltokaan mennyt aivan putkeen.Polforea kirjoitti:Sama lafka on muuten saanut "kehuja" myös Saab-klubin puolella:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=28&t=151785
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=151457
Mulla ei osaa eikä arpaa, mutta muiden kokemuksia lukiessa en ehkä ekana olisi sinne autoani viemässä.
Toivottavasti joku Auto Milano tms. ottaa Alfan huollon pääkaupunkiseudulla, kun on tuosta Autokeskuksestakin lukenut täällä kaikenlaista, eikä aina pelkkää positiivista.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Giulietta 940
Meidän Kiulu oli huollossa Mäkelän Koneessa järvenpäässä ja siellä onnistuivat laittaa oikeat Seleniat koneeseen.winorloose kirjoitti:No ei ole kavereiden Saab-huoltokaan mennyt aivan putkeen.Polforea kirjoitti:Sama lafka on muuten saanut "kehuja" myös Saab-klubin puolella:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=28&t=151785
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=151457
Mulla ei osaa eikä arpaa, mutta muiden kokemuksia lukiessa en ehkä ekana olisi sinne autoani viemässä.
Toivottavasti joku Auto Milano tms. ottaa Alfan huollon pääkaupunkiseudulla, kun on tuosta Autokeskuksestakin lukenut täällä kaikenlaista, eikä aina pelkkää positiivista.
Nyt selvittävät maahantuojan kantaa voimansiirron ääniin, autolla ikää alle 2v ja 25tkm.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Minulla oli viime talvena.Ipi76 kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia suksiboxista Giulietassa, itse vähän miettinyt hankkimista.
Mitenkähän kiinnitys tapahtuu?
Telineinä Ricambi Originalit - tarvikeosia ei muistaakseni ollut ihan hirveästi edes tarjolla. Britannian Ebayn kautta nuo hommasin. Kohtuullisen simppelit ja nopeat laittaa kiinni & ottaa irti. Kiinnityspisteethän ovat oviaukoissa valmiina.
Vanha boksi sitten kustomoiduilla metallilenksuilla tellinkeihin kiinni. Noissa on varmaan erilaisia laatikon mukana seuraavia systeemejä.

Aika lailla lisää kuljetuskapasiteettiahan boksi tuo, mutta samalla aika kovaa viheltelyä jo maantienopeuksissa. Itse asiassa jo pelkät telineet huusivat aika tavalla.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^minkä kokoinen sulla toi boxi on?
Itse tuossa vähän miettinyt että mikähän koko olisi sopiva.
Itse tuossa vähän miettinyt että mikähän koko olisi sopiva.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Re: Giulietta 940
Joku Packline 90-luvulta tuo on. Käyn kohta pihalla mittaamassa jos jaksan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Giulietta 940
Kiitos vastauksesta! Välillä nykyisellä puhelimella menee hetki miettiä, ennen kuin yhdistää autoon. Päivitän siis, jos on tarvetta.MikaT kirjoitti:En ole huomannut mitään uutta. Olen vain päivittänyt kun olen sattunut huomaamaan. Voi toki ollakin...vto kirjoitti:MikaT, onko Blue and Me:n päivityksen kautta tullut jotain uuttaa verrattuna edellisiin versioihin?
Kännykkä ja TomTom ovat toimineet kuten ennenkin kokoajan. Eli vain päivittämisen ilosta, vaikka hyvä ohje kertoo että älä päivitä ellei ole ongelmia. Varmaan ainakin tukea uudemmille luureille.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
No niin, saatiin sitten lopulta öljynvaihtokin suoritettua. Koneessa on nyt monen mutkan kautta peräti Selenian liukasteet.winorloose kirjoitti:No ei ole kavereiden Saab-huoltokaan mennyt aivan putkeen.Polforea kirjoitti:Sama lafka on muuten saanut "kehuja" myös Saab-klubin puolella:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=28&t=151785
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=151457
Mulla ei osaa eikä arpaa, mutta muiden kokemuksia lukiessa en ehkä ekana olisi sinne autoani viemässä.
Toivottavasti joku Auto Milano tms. ottaa Alfan huollon pääkaupunkiseudulla, kun on tuosta Autokeskuksestakin lukenut täällä kaikenlaista, eikä aina pelkkää positiivista.
Homma meni lopulta niin, että vaihdatin öljyt + suodattimen muualla, koska PP-Auton vastaus tiedusteluihini kesti n. 3vk. He maksoivat kuitenkin laskun, joten sikäli homma meni kohdilleen. Vääristä öljyistä ja "mykkäkoulusta" ei heille kuitenkaan paljon irtopisteitä heru.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Hyvä että sait homman maaliin, mut aikamoinen taistelu yhdestä öljyn vaihdosta. Aika välinpitämätön suhtautuminen kuluttajaan, eikä ne taida edes mokistaan oppia..
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Toivottavasti tosiaan Alfan maahantuonti ja huolto olisi jatkossa asiantuntevassa lafkassa, jossa asiakaspalvelukaan ei olisi vieras käsite. Autokeskuksen toiminnasta ei ole juuri kehuja antaa.winorloose kirjoitti:Toivottavasti joku Auto Milano tms. ottaa Alfan huollon pääkaupunkiseudulla, kun on tuosta Autokeskuksestakin lukenut täällä kaikenlaista, eikä aina pelkkää positiivista.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
hSU kirjoitti:Toivottavasti tosiaan Alfan maahantuonti ja huolto olisi jatkossa asiantuntevassa lafkassa, jossa asiakaspalvelukaan ei olisi vieras käsite. Autokeskuksen toiminnasta ei ole juuri kehuja antaa.winorloose kirjoitti:Toivottavasti joku Auto Milano tms. ottaa Alfan huollon pääkaupunkiseudulla, kun on tuosta Autokeskuksestakin lukenut täällä kaikenlaista, eikä aina pelkkää positiivista.
Jep. Tuo Rosvall sanoo kyllä tuossa jutussa että; ...uudet jälleenmyynti- ja huoltosopimukset pyritään tekemään ensisijaisesti merkin nykyisten verkostopisteiden kanssa.
http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ ... 1408694563
Aijai, toivottavasti jotain muutoksiakin tulee. Pääkaupunkiseudun huolto esim. Auto Milano, Turun suunnalla Auto FiLaRo yms.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^"Fiat kasaa kiivaasti uutta organisaatiota Suomeen." - Ja töissä on 1 ihminen? Miten kiivasta kasaaminen olisi, jos ne olisi palkanneet hommaan 2 ihmistä? Hmph. Koitanpas olla vähemmän negatiivinen ja iloitsen siitä, että kukaties AR saa tänne vielä kaupan, josta voi tilata itselleen joko uuden AR SUVin käyttöä varten ja mukavaksi lisukkeeksi sille uuden Spiderin. Nyt ei tarvita kuin Alfalta moiset mallit, niille Suomeen maahantuonti ja myyjä sekä mulle rahaa ostaa ne sieltä kaupasta... 4 kohtaa, joista surullista kyllä viimeksi mainittu on kaikkein epätodennäköisin! 

Re: Giulietta 940
^^ kyllä mä luulen että toi SUV on mahdottomin
Jos olen väärässä niin lupaan syödä jonkun 80-luvun alfan ehjät pohjapellit..ehkä varttikutosen alkupään malli käy myös
mutta jostakin se pitää lähteä ja tuskin kahdelle hommia löytyy vielä toistaiseksi. lupaavalta vaikuttaa!


- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Giulietta 940
^Alfa SUV: "Another of the models Alfa Romeo so desperately needs is on the way. This time, for sure" http://www.motoring.com.au/news/large-4 ... ming-45133
- Vapaaehtoisia pohjapeltien luovuttajia?
Myönnetään toki, että on ehkä hieman aikaista alkaa juhlimaan AR SUV:n kauppaan saamista. Toki Patriot/Compass linjasto suljettiin tiedotteen kera, että pajaa muokataan uudelle Alfan SUVille sopivaksi. Tästä tunnetusti on jo vuosi vierähtänyt eikä korkeaa nelikkoa ole nähty...
Anteeksi OT. Jos tästä halutaan jutskailla, niin taitanee joku toinen ketju siihen olla parempi.
- Vapaaehtoisia pohjapeltien luovuttajia?
Myönnetään toki, että on ehkä hieman aikaista alkaa juhlimaan AR SUV:n kauppaan saamista. Toki Patriot/Compass linjasto suljettiin tiedotteen kera, että pajaa muokataan uudelle Alfan SUVille sopivaksi. Tästä tunnetusti on jo vuosi vierähtänyt eikä korkeaa nelikkoa ole nähty...
Anteeksi OT. Jos tästä halutaan jutskailla, niin taitanee joku toinen ketju siihen olla parempi.
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Giulietta 940
Näihin kahteen pitäisi löytää joku huoltotiedotteen numero tai vastaava millä voisi tilata tarvittavat osat. Kesällä kävin kyselemässä Wetteriltä, mutta huollon vastaanotto lähinnä pyöritteli silmiään. Aiko soittaa, mutta mitäpä ne sais tuolla aikaan.
7005 1 851 MA FRONT SIDE DOOR INTERNAL PANELS
Noise - Service Solution
Onko se tämä numero?Flying Elmer kirjoitti:Täälläkin moni on valittanut ovipaneeli- ja kaiutin räminöistä. Brittifoorumilta löytyi oheinen tiedote asiasta. Ei muuta kuin huollon ovea kolistelemaan.
7005 1 851 MA FRONT SIDE DOOR INTERNAL PANELS
Noise - Service Solution
Tämä?juhani kirjoitti:Takalasin pyyhkijän läpiviennin korjaukseen/tiivistämiseen on ainakin Autokeskuksella maahantuojalta/tehtaalta tulleet korjausohjeet. Selvisi kun olin muutaman kerran asiaa ihmetellyt ja kysellyt. Eli ainakin jos takuu on vielä voimassa niin kannattaa ottaa yhteyttä esim. Konalan Autokeskukseen, siellä sain ainakin omani vihdoin kuntoon eikä takalasin sisäpuolella ole enää näkynyt vettä. Toinen asia on sitten se em. loiske luukun sisällä - mun kokemuksen mukaan se tapahtuu vain, jos auto on reilumman sateen sattuessa pysäköity vinoon eli silloin se luukun keskellä oleva vedenpoisto ei riitä/toimi ja vettä pääsee luukun alempana olevaan kulmaan. Tätyy kai taas kysellä, että onko siihenkin tullut korjauskirje - Autokeskukselta pitää näköjään osata niitä itse kysellä.
- juhani
- Viestit: 138
- Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
- Car(s): Giulietta MA TCT -15, Spider 1.8 TS -98 ja GTV6 -83
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
AK:n kuitissa on vain Service News 70.01.11, muuta tietoa mulla ei ole.matti_vuorio kirjoitti:Tämä?juhani kirjoitti:Takalasin pyyhkijän läpiviennin korjaukseen/tiivistämiseen on ainakin Autokeskuksella maahantuojalta/tehtaalta tulleet korjausohjeet. Selvisi kun olin muutaman kerran asiaa ihmetellyt ja kysellyt. Eli ainakin jos takuu on vielä voimassa niin kannattaa ottaa yhteyttä esim. Konalan Autokeskukseen, siellä sain ainakin omani vihdoin kuntoon eikä takalasin sisäpuolella ole enää näkynyt vettä. Toinen asia on sitten se em. loiske luukun sisällä - mun kokemuksen mukaan se tapahtuu vain, jos auto on reilumman sateen sattuessa pysäköity vinoon eli silloin se luukun keskellä oleva vedenpoisto ei riitä/toimi ja vettä pääsee luukun alempana olevaan kulmaan. Tätyy kai taas kysellä, että onko siihenkin tullut korjauskirje - Autokeskukselta pitää näköjään osata niitä itse kysellä.
Re: Giulietta 940
Mitäs käyttäjät tykkää ajovaloista?
Emäntä tuossa nyt iltojen pimennyttyä sanoin että vanhassa 147.ssa oli paremmat valot.
Tässä sentään pitäis olla jotkut hemmetin bisexualxsenonit...vai mikä se oli...Väsyykö tuommoiset polttimot niin äkkiä, vai onko xsenonit turhanpäiväistä ylihintaista hypetystä rinnastettuna niiden valotehoon??
Emäntä tuossa nyt iltojen pimennyttyä sanoin että vanhassa 147.ssa oli paremmat valot.

Tässä sentään pitäis olla jotkut hemmetin bisexualxsenonit...vai mikä se oli...Väsyykö tuommoiset polttimot niin äkkiä, vai onko xsenonit turhanpäiväistä ylihintaista hypetystä rinnastettuna niiden valotehoon??

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Giulietta 940
^Joskus oli nyrkkisääntö xsenonien hyvälle valoteholle n.60tkm, koska valot aina päällä. Nykyjään vedetään päivävaloilla, joten pitäis mennä yli satkun.
- Jonesi
- Viestit: 137
- Liittynyt: 11 Helmi 2010, 20:45
- Car(s): Giulietta 1.4MA '11, ex. Golf GTI, 159 2.2JTS
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Giulietta 940
Xenonit on mainiot, valoa riittää eikä sitä karkaa harakoille. TM:n talviauto 2011 testissä myös porukan parhaat Peugeot RCZ:n Xenonien kanssa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Arvosana 11 asteikolla 0-10Pele kirjoitti:Mitäs käyttäjät tykkää ajovaloista?

Justiinsa tuli testattua maaseudun pikkutiellä. Kun pääsi laittamaan pitkät päälle, oli aika epätodellinen fiilis - melkein kuin olisi päivänvalossa ajellut.
Jos ei näillä näe, niin ekaksi olisi syytä varmistaa, että autossa on xenonit ylipäätään... jos on, niin sitten pitää olla polttimot jo ihan viimeisiään vetämässä (poltettu pakkosyötöllä päivisinkin?), suuntaus päin mäntyä (jousituksen asentoa haistelevat vivut nyrjähtäneet?), tms.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Täytyy tutkia tarkemmin. En sen enempää ole noita syynännyt kuin muistan vain myyntiliikkeen ilmoituksessa mainitus xenon- ajovalot.
Onko nuo sitten aina ruksattava lisävaruste, vai kuuluvatko automaattisesti johonkin varustepakettiin?
Autossa on Pack 3- varustus.
Virheellisestä suuntauksesta tuskin on kyse...Oletan että siihen olisi viikko sitten katsastuksessa puututtu.
Voihan olla sitten että polttimot on vain niin loppu.
Autolla on ajettu nyt 53tkm. Aiemmasta valojen käyttöhistoriasta ei ole tietoa.
Onko nuo sitten aina ruksattava lisävaruste, vai kuuluvatko automaattisesti johonkin varustepakettiin?
Autossa on Pack 3- varustus.
Virheellisestä suuntauksesta tuskin on kyse...Oletan että siihen olisi viikko sitten katsastuksessa puututtu.
Voihan olla sitten että polttimot on vain niin loppu.

Autolla on ajettu nyt 53tkm. Aiemmasta valojen käyttöhistoriasta ei ole tietoa.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Xenonit taisi saada vain lisävarustelistalta ruksimalla tai business paketin kylkiäisenä.
Päällepäin halogeenit ja xenonit ovat saman näköiset, mutta vain xenoneissa taitaa olla automaattinen tasonsäätö käynnistyksen jälkeisine jumppaliikkeineen. Xenonit tunnistaa myös siitä, etteivät ne syty heti 100 % teholle, vaan kirkastuvat muutaman sekunnin kuluessa.
Jos/kun kyseessä on halogeenit, niin (samankaltaisella valosysteemillä varustetun) Bravon linssivalojen kanssa tuli opittua, että polttimo vaikuttaa yllättävän paljon valotehoon ja jopa valokuvioon. Orkkispolttimoilla mallia long life valot olivat surkeat - käytännössä vain kaksi kapeaa piikkiä (ns. hirvipiikit), mutta yönsärkijöillä rupesi löytymään tien reunatkin. Selvästi xenoneita kapeampi valokuvio kuitenkin on eli kadunkulmissa kaipaisi kääntyvyyttä tai kulmavaloja, jotka taitaa molemmat uupua Giuliettan halogeeneista. Kaukovaloilla taasen pitäisi nähdä suht hyvin "nelivalojärjestelmän" ansiosta.
Päällepäin halogeenit ja xenonit ovat saman näköiset, mutta vain xenoneissa taitaa olla automaattinen tasonsäätö käynnistyksen jälkeisine jumppaliikkeineen. Xenonit tunnistaa myös siitä, etteivät ne syty heti 100 % teholle, vaan kirkastuvat muutaman sekunnin kuluessa.
Jos/kun kyseessä on halogeenit, niin (samankaltaisella valosysteemillä varustetun) Bravon linssivalojen kanssa tuli opittua, että polttimo vaikuttaa yllättävän paljon valotehoon ja jopa valokuvioon. Orkkispolttimoilla mallia long life valot olivat surkeat - käytännössä vain kaksi kapeaa piikkiä (ns. hirvipiikit), mutta yönsärkijöillä rupesi löytymään tien reunatkin. Selvästi xenoneita kapeampi valokuvio kuitenkin on eli kadunkulmissa kaipaisi kääntyvyyttä tai kulmavaloja, jotka taitaa molemmat uupua Giuliettan halogeeneista. Kaukovaloilla taasen pitäisi nähdä suht hyvin "nelivalojärjestelmän" ansiosta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Giulietta 940
Tapauksesta ei henkilökohtaista kokemusta, mutta kaveri on ollut yhteyksissä yhden Giulietta-omistajan kanssa, joka myös valittaa surkeaa valotehoa. Huoltoa myöten pengottu, eikä vikaa ole, mutta kyllä siellä pakko on olla jotain vikaa, jos ne valot on, kuvauksen mukaisesti, 156/147 heikommat. Kyllähän näilläkin pärjää, en sitä sano, mutta kyllä uuden auton tuikuissa olettaisin paremmin potkua löytyvän.
Tämä omistaja oli kyydissä olleelle tuttavalleen ihmetellyt kysyen, että "eikös sinunkin mielestäsi ole aika huonot pitkät?" Jolloin kyytiläinen sanoo "no laita ne päälle, niin voin sanoa." "NE ON PÄÄLLÄ!"
Tämä omistaja oli kyydissä olleelle tuttavalleen ihmetellyt kysyen, että "eikös sinunkin mielestäsi ole aika huonot pitkät?" Jolloin kyytiläinen sanoo "no laita ne päälle, niin voin sanoa." "NE ON PÄÄLLÄ!"
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Giulietta 940
En nyt löytänyt artikkelia missä vertailtiin noita xenoneita.(TM, Tuulilasi ta vastaava aviisi)
Mutta muistaakseni siellä oli maininta että xenonpolttimo jopa yllättävän nopeasti, himmenee huonommaksi kuin halogenpolttimo.
Että polttimot vaihtoon vaan jos tuntuu ettei valoa ole tarpeeksi.
Mutta muistaakseni siellä oli maininta että xenonpolttimo jopa yllättävän nopeasti, himmenee huonommaksi kuin halogenpolttimo.
Että polttimot vaihtoon vaan jos tuntuu ettei valoa ole tarpeeksi.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Pliis, jotain rajaa näihin juttuihin. Xenonin valovirta on suunnilleen tuplat näihin H7 yms. halogeeneihin ja 3-4x H4 lähivaloon verrattuna. Purkauslamppuja kun ovat, elinikä/järjellinen käyttöikä (ennen kuin ovat himmenneet saunalyhdyiksi) lienee pari tuhatta tuntia eli 4x halogeenin elinikä. Toki joku long life voi kestää miltei yhtä pitkään, muttei ne mitään valaisekaan.
Giuliettan xenonvalot sai VAGniikan maailmassa muistaakseni arvosanan 9,5 eli paljoa parempia ei kaupasta saa - ihan riippumatta siitä, paljonko latoo rahaa tiskiin.
Vertailun vuoksi: Bravon halogeenitkin saivat muistaakseni arvosanan 9,5, mutta tämän jälkeen kriteereitä on tiukennettu, koska parhaille xenoneille olisi pitänyt alkaa antamaan yli kympin arvosanoja. Vaan ei noilla valoilla paljoa ollut jakoa Giuliettan xenoneita vastaan. Sanotaanko lähi/kaukovalo 7/8½ long life polttimoilla ja 8/8½ tehopolttimoilla.
Giuliettan xenonvalot sai VAGniikan maailmassa muistaakseni arvosanan 9,5 eli paljoa parempia ei kaupasta saa - ihan riippumatta siitä, paljonko latoo rahaa tiskiin.
Vertailun vuoksi: Bravon halogeenitkin saivat muistaakseni arvosanan 9,5, mutta tämän jälkeen kriteereitä on tiukennettu, koska parhaille xenoneille olisi pitänyt alkaa antamaan yli kympin arvosanoja. Vaan ei noilla valoilla paljoa ollut jakoa Giuliettan xenoneita vastaan. Sanotaanko lähi/kaukovalo 7/8½ long life polttimoilla ja 8/8½ tehopolttimoilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
^No ei ne nyt viikossa eikä kuukaudessa himmenekkään.
Olisko aika ollut jotain 1-2 vuoden luokkkaa.
Ihmiset vaan mieltää että ne ovat hyviä niin kauan kun ne syttyy.
Mulla on tallissa vanha xenonpolttimot, saat ne ilmaiseksi ja voin ne vielä sinulle asentaakkin jos lupaat ajaa niillä koko seuraavan talven.
Olisko aika ollut jotain 1-2 vuoden luokkkaa.
Ihmiset vaan mieltää että ne ovat hyviä niin kauan kun ne syttyy.

Mulla on tallissa vanha xenonpolttimot, saat ne ilmaiseksi ja voin ne vielä sinulle asentaakkin jos lupaat ajaa niillä koko seuraavan talven.

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Itselläni on Juliettassa H7/H1 ja sanoisin että lähivalot on ok, kaukovalot on heikot. Xenoneista en osaa sanoa mitään.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Giulietta 940
Mun xenonit on nyt n. 75 tkm ja yli neljä vuotta vanhat. Edelleen näkyy pimeällä eteenpäin, ne heijastuu liikennemerkeistä takaisin päivälläkin (aamu- ja ilta-). Tehostahan tuo ei kerro, lähinnä kestosta. Croman hooseiskat piti vaihtaa kerran vuodessa, kaksi parhaassa.
Re: Giulietta 940
No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki...winorloose kirjoitti:Itselläni on Juliettassa H7/H1 ja sanoisin että lähivalot on ok, kaukovalot on heikot. Xenoneista en osaa sanoa mitään.


Täytyy tulevalla viikolla käydä polttimokaupoilla.
Nuo Osramin Night Breakeritko sitten edustaa tämän hetken parasta tehoa H7:sta?
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä polttimosta.
Muistaakseni 147:n laitoin Philipsin jotkut X-tremet tms....Oli varsin tehokkaan oloiset. Tosin niin siihen hintaan on suotavaakin..
Käyttöikä oli sitä luokkaa että syksyn pimetessä kun uusin, niin keväällä sai taas jo vaihtaa..Kesän voikin sitten mennä halpiksilla, ja syksyllä laittaa taas paremmat.

- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Giulietta 940
Kyllä nuo purkasusvalot on olleet loistavat. Umpioiden pinta vain näyttää keräävän naarmuja tosi nopeasti.
Kuvittelisin että yksi tapa erottaa kummat autoon on asennettu on katsoa konepellin alta löytyykö varoituksia polttimoiden korkeajännitejärjestelmistä ym. Voisi olla kätevä kerätä vertailukuvat noista johonkin näkyville.
Siihen liittyen, onko muiden mielestä noiden valojen (muuntajien) vinkuna tosi kovaäänistä?
Kuvittelisin että yksi tapa erottaa kummat autoon on asennettu on katsoa konepellin alta löytyykö varoituksia polttimoiden korkeajännitejärjestelmistä ym. Voisi olla kätevä kerätä vertailukuvat noista johonkin näkyville.
Siihen liittyen, onko muiden mielestä noiden valojen (muuntajien) vinkuna tosi kovaäänistä?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Giulietta 940
^^Käytin kummasikin Mitoissa juurikin noita Osrameita ja pakko sanoa että olivat huomattavasti kirkkaammat kuin ensiasennuspolttimot.
Perus nyrkkisääntöhän on että mitä kirkkaampi valo sitä lyhytikäisempi polttimo.
Voin suositella jos hinta ei hirvitä.
Perus nyrkkisääntöhän on että mitä kirkkaampi valo sitä lyhytikäisempi polttimo.
Voin suositella jos hinta ei hirvitä.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Eiku halofoonia käteen huomenna ja kyselemään, paljonko liike antaa hyvitystä. Vastaavasta jutusta (tosin kylmästöinnin tms. kanssa) oli jossain toisessa ketjussa äskettäin juttua - autosta pitää löytyä esitteessä luvatut vermeet ja niiden pitää toimia. Xenonien ruksiminen lisävarustelistalta taisi olla noin tonnin juttu, joten niiden olemassaolon/olemattomuuden pitäisi kyllä käytetynkin hintaan muutaman satasen vaikuttaa.Pele kirjoitti:No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki...![]()
Noista tehopolttimoistakin on täällä juttua ollut. Yönsärkijät oli kova sana muutama vuosi sitten ja/tai en paremmasta tiennyt. Nyt taitaa pihilips olla kingi..?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Giulietta 940
Joo, valitettavasti ei ole enää mitään myyntiesitettä tai muutakaan "mustaa valkoisella" asiasta, joten heikoilla ollaan... Viisaampi vain tyytyä tähän. Muistaa sitten ensi kerralla olla valppaana.insinörtti kirjoitti:Eiku halofoonia käteen huomenna ja kyselemään, paljonko liike antaa hyvitystä. Vastaavasta jutusta (tosin kylmästöinnin tms. kanssa) oli jossain toisessa ketjussa äskettäin juttua - autosta pitää löytyä esitteessä luvatut vermeet ja niiden pitää toimia. Xenonien ruksiminen lisävarustelistalta taisi olla noin tonnin juttu, joten niiden olemassaolon/olemattomuuden pitäisi kyllä käytetynkin hintaan muutaman satasen vaikuttaa.Pele kirjoitti:No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki...![]()
Noista tehopolttimoistakin on täällä juttua ollut. Yönsärkijät oli kova sana muutama vuosi sitten ja/tai en paremmasta tiennyt. Nyt taitaa pihilips olla kingi..?

Jos ei muuten näe, niin ruuvataan semmoiset ämpärin kokoiset rekkavalot tuohon keulaan.

-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Giulietta 940
Ehtikö sun auto silloin nettiautoon myyntiin? Sieltä ainakin löytyy "myydyt" - valikko. Sieltä etsii auton ja siinähän näkyy listatut varusteet. Vai muistanko että tuolla nettiauto-keskustelussa silloin Giuliettaa pohdit? Vai menikö se eka vaihtoehto kaupaksi ja ostit toisen? Hitto vähän sekavaa mut kuitenkin 

Abarth 500 Esseesse
Re: Giulietta 940
Joo, kyllähän tuo ilmoitus löytyi nettiauton arkistoista: http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/giulietta/6524208m.sa kirjoitti:Ehtikö sun auto silloin nettiautoon myyntiin? Sieltä ainakin löytyy "myydyt" - valikko. Sieltä etsii auton ja siinähän näkyy listatut varusteet. Vai muistanko että tuolla nettiauto-keskustelussa silloin Giuliettaa pohdit? Vai menikö se eka vaihtoehto kaupaksi ja ostit toisen? Hitto vähän sekavaa mut kuitenkin
Katotaan nyt jaksaako tuollaisesta alkaa vääntämään sen enempää..

-
- Viestit: 86
- Liittynyt: 17 Maalis 2008, 18:52
- Car(s): ex. Giulietta QV -12
ex. Giulietta MultiAir -11
ex. 156 2.0 JTS -04 - Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Giulietta 940
Philips X-Treme Vision polttimoita mm. käytin edellisessä Giulietassa missä ei ollut xenoneita. Oman kokemuksen mukaan parempi paloaika noissa, kuin Osram Night Breakereissa. Molemmissa aika hyvin valotehoa, halogeenipolttimoiksi.Pele kirjoitti:No juu, äsken ehdin kurkata lyhtyjä, niin perus halogeenithan siellä sitten oli,eikä kuten myyntilapussa luki...winorloose kirjoitti:Itselläni on Juliettassa H7/H1 ja sanoisin että lähivalot on ok, kaukovalot on heikot. Xenoneista en osaa sanoa mitään.![]()
![]()
Täytyy tulevalla viikolla käydä polttimokaupoilla.
Nuo Osramin Night Breakeritko sitten edustaa tämän hetken parasta tehoa H7:sta?
Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä polttimosta.
Muistaakseni 147:n laitoin Philipsin jotkut X-tremet tms....Oli varsin tehokkaan oloiset. Tosin niin siihen hintaan on suotavaakin..
Käyttöikä oli sitä luokkaa että syksyn pimetessä kun uusin, niin keväällä sai taas jo vaihtaa..Kesän voikin sitten mennä halpiksilla, ja syksyllä laittaa taas paremmat.
Xenonit on kyllä arvokas ja muutenkin merkittävä lisävaruste, että ainakin minä yrittäisin myyjältä vaatia tuollaisesta kömmähdyksestä jotain hyvitystä.
Re: Giulietta 940
Nettiautossahan lukee, että tarkista oikeellisuus myyjältä tms. Tietty jos myyjä itse on myynyt halogeeneja xenoneina, niin sellainen 500€ hyvitys olisi tuossa paikoillaan. Oli minunkin Alfan myynti-ilmossa bt-valmius nettiautossa, muttei sitä tuosta oikeasta autosta löytynyt (tosin homma tuli huomattua ostohetkellä).
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
GE:n kynttilät lupaavat peräti +120%.
Tiedä sitten saako vaihtaa melkein joka reissun jälkeen uudet palaneiden tilalle?
http://motonet.fi/fi/tuote/431970/H1-po ... 120-12V55W
http://motonet.fi/fi/tuote/431972/H7-po ... 120-12V55W

http://motonet.fi/fi/tuote/431970/H1-po ... 120-12V55W
http://motonet.fi/fi/tuote/431972/H7-po ... 120-12V55W
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Ymmärtääkseni nuo GE:t on vieläpä niitä hieman kestävämpiä?
Ymmärtääkseni nuo GE:t on vieläpä niitä hieman kestävämpiä?
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
OK!Aquatica kirjoitti:^
Ymmärtääkseni nuo GE:t on vieläpä niitä hieman kestävämpiä?
Täytyy varmaan poimia seuraavalla reissulla yksi satsi mukaan ja ruuvata kokeeksi Juliettaan kiinni.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Giulietta 940
^
Sanottakoon nyt vielä se, että mikä on "hieman kestävämpi" missäkin yhteydessä, on hyvinkin suhteellista. H7:lla "hieman kestävämpi" tarkoittaa siis sitä, että se todnäk kestää ainakin puolisen vuotta... Wurthia käyttänyt yleisesti hooseiskana, koska halpa = paras. Ja näissä on tasalaatuinen valokuvio, kun taas Osramissa ainakin ollut vähän mitä lystää ja missä lystää. Polttimo-topic kannattaa ehkä kaivaa täältä ja lukea läpi, siellä oli testituloksia ihan eroista ja laadusta, joka kertoi hieman jotain.
Sanottakoon nyt vielä se, että mikä on "hieman kestävämpi" missäkin yhteydessä, on hyvinkin suhteellista. H7:lla "hieman kestävämpi" tarkoittaa siis sitä, että se todnäk kestää ainakin puolisen vuotta... Wurthia käyttänyt yleisesti hooseiskana, koska halpa = paras. Ja näissä on tasalaatuinen valokuvio, kun taas Osramissa ainakin ollut vähän mitä lystää ja missä lystää. Polttimo-topic kannattaa ehkä kaivaa täältä ja lukea läpi, siellä oli testituloksia ihan eroista ja laadusta, joka kertoi hieman jotain.
Re: Giulietta 940
Onko täällä kellään tietoo paljon tollasen lohkolämppärin ja pistokkeen asennus kustantaa about Giuliettaan. Jostain taisin myös lukea, että joillain olis aiheuttanu ongelmia ton lohkolämppärin käyttö. Muistankohan ihan väärin ja onko kyseessä ollut G vai GQV ja kenties ihan vaan yksittäistapaus... Itselle tulisi siis QV:n koneeseen kiinni.
- Flying Elmer
- Viestit: 26
- Liittynyt: 16 Joulu 2013, 08:30
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Giulietta 940
Itselläni ei ole tietoa hinnasta tai käytön ongelmista Multiairin kanssa, mutta pieni nyanssi johtoon liittyen. Omassani johdon pistokepäätä varten oli alunperin porattu keulaan kaksi reikää johon oli ruuveilla laitettu U-mallinen kannake pistoketta varten. Ostaessani auton käytettynä toinen ruuveista oli jo kadonnut ja joka tapauksessa systeemi ei pidä johtoa kiinni tiukasti, ainoastaan kannattelee sitä jolloin johtoa täytyy aina tukea erikseen kädellä kun tolppajohtoa kiinnitetään. Yksinkertainen on tässäkin tehokasta, omassa pistoke pysyy kaikkein parhaiten keulan alareunan muoviritilässä, on kuin match made in heaven (=ei porausta).dawasd kirjoitti:Onko täällä kellään tietoo paljon tollasen lohkolämppärin ja pistokkeen asennus kustantaa about Giuliettaan. Jostain taisin myös lukea, että joillain olis aiheuttanu ongelmia ton lohkolämppärin käyttö. Muistankohan ihan väärin ja onko kyseessä ollut G vai GQV ja kenties ihan vaan yksittäistapaus... Itselle tulisi siis QV:n koneeseen kiinni.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Giulietta 940
Tervehdys Giulietta-omistajat!
Tuollaisia Giuliettoja alkaa saamaan tavallisen kuolevaisen rahoillakin, ja kun tässä saattaa käydä niin hyvin, että ajosuoritteet vähenevät 2/3 nykyisestä, niin voisi harkita vaikka bensa-Giuliettaakin. Noita 120hp-versioita myydään Turismoina ja Specialeina niin huokeasti, että oikeasti ihmetyttää. Onko tuosta moottorista sitten mihinkään tuossa korissa, vai pelottaa M32-laatikko ihmiset tuon luota pois? Olen ajatuksissani korvaamassa Delta 1.6 Multijetiä tuolla, joten eipä se vertailukohtakaan mikään raketti ole. Olikos noissa vaihteistoissa joku syntymävika Bravon (2007-) alkuaikoina, vai onko vika niin pysyvää sorttia, että pätee edelleen?
Joku sitä kysyikin aiemmin, että mitä eroa Turismolla ja Giulietta varusteilla on. Eipä kukaan vastannut hänelle. Ilmeisesti Specialessa on Turismon hinnalla Giulietta-varusteet?
Bravossa toi 1.4 T-jet vie enemmän bensaa kuin mitä MA 1.4/170hp näiden sivujen perusteella vie. Paljonko se 120-hepoinen sitten voisi viedä oikeasti? Millainen se moottori muuten on verrattuna MA/170hp? Mä olen t-jetiä kokeillut 155hp:na MiTossa ja kyllähän se siinä joustava ja rivakka motti oli. Taitaa olla kuitenkin kesympi tää kuristettu 120hp.
Tuollaisia Giuliettoja alkaa saamaan tavallisen kuolevaisen rahoillakin, ja kun tässä saattaa käydä niin hyvin, että ajosuoritteet vähenevät 2/3 nykyisestä, niin voisi harkita vaikka bensa-Giuliettaakin. Noita 120hp-versioita myydään Turismoina ja Specialeina niin huokeasti, että oikeasti ihmetyttää. Onko tuosta moottorista sitten mihinkään tuossa korissa, vai pelottaa M32-laatikko ihmiset tuon luota pois? Olen ajatuksissani korvaamassa Delta 1.6 Multijetiä tuolla, joten eipä se vertailukohtakaan mikään raketti ole. Olikos noissa vaihteistoissa joku syntymävika Bravon (2007-) alkuaikoina, vai onko vika niin pysyvää sorttia, että pätee edelleen?
Joku sitä kysyikin aiemmin, että mitä eroa Turismolla ja Giulietta varusteilla on. Eipä kukaan vastannut hänelle. Ilmeisesti Specialessa on Turismon hinnalla Giulietta-varusteet?
Bravossa toi 1.4 T-jet vie enemmän bensaa kuin mitä MA 1.4/170hp näiden sivujen perusteella vie. Paljonko se 120-hepoinen sitten voisi viedä oikeasti? Millainen se moottori muuten on verrattuna MA/170hp? Mä olen t-jetiä kokeillut 155hp:na MiTossa ja kyllähän se siinä joustava ja rivakka motti oli. Taitaa olla kuitenkin kesympi tää kuristettu 120hp.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Giulietta 940
Meillä on käytössä T-Jet Giulu ja hyvin tuolla 120hv:lla pärjää. Itsekkin alkuun epäilin että miten voima riittää, mutta auto tuntuu numeroarvojaan pirteämmältä. Vaihteisto pelaa hyvin, mutta tasauspyörästö menee takuuseen kolinan takia. Kulutuksen voin tarkistaa ajotietokoneesta kun pääsen auton ääreen. Varusteista en tiedä enempää, kuin että oman Giulietta business varustelu on riittävä. Löytyy xenonit, automaattinen ilmastointi ja parkkitutka.Kivijärvi kirjoitti:Tervehdys Giulietta-omistajat!
Tuollaisia Giuliettoja alkaa saamaan tavallisen kuolevaisen rahoillakin, ja kun tässä saattaa käydä niin hyvin, että ajosuoritteet vähenevät 2/3 nykyisestä, niin voisi harkita vaikka bensa-Giuliettaakin. Noita 120hp-versioita myydään Turismoina ja Specialeina niin huokeasti, että oikeasti ihmetyttää. Onko tuosta moottorista sitten mihinkään tuossa korissa, vai pelottaa M32-laatikko ihmiset tuon luota pois? Olen ajatuksissani korvaamassa Delta 1.6 Multijetiä tuolla, joten eipä se vertailukohtakaan mikään raketti ole. Olikos noissa vaihteistoissa joku syntymävika Bravon (2007-) alkuaikoina, vai onko vika niin pysyvää sorttia, että pätee edelleen?
Joku sitä kysyikin aiemmin, että mitä eroa Turismolla ja Giulietta varusteilla on. Eipä kukaan vastannut hänelle. Ilmeisesti Specialessa on Turismon hinnalla Giulietta-varusteet?
Bravossa toi 1.4 T-jet vie enemmän bensaa kuin mitä MA 1.4/170hp näiden sivujen perusteella vie. Paljonko se 120-hepoinen sitten voisi viedä oikeasti? Millainen se moottori muuten on verrattuna MA/170hp? Mä olen t-jetiä kokeillut 155hp:na MiTossa ja kyllähän se siinä joustava ja rivakka motti oli. Taitaa olla kuitenkin kesympi tää kuristettu 120hp.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
Saattoipa olla minun turinoitani. T-Jetin kanssa tuli todettua lohkon kylkeen kiinnitettävä "säteilylämmitin" ihan täydeksi rahanhukaksi, jos ei tolpasta saa sähköä kuin max. 2 h kerrallaan. Giuliettaan laitatin letkulämppärin, joka toimii ihan OK, jos lämmitysaika on vähintään 45 min ja mieluummin tunti nollakeleillä ja 2 pakkasella. Puolen tunnin lämmityksestä on vain haittaa - kone käynnistyy nihkeämmin ja käy huonosti pari minuuttia.dawasd kirjoitti:Jostain taisin myös lukea, että joillain olis aiheuttanu ongelmia ton lohkolämppärin käyttö.
Tosin samansuuntaisia, joskin lievempiä, oireita sai aikaiseksi myös pintalämppärillä, jos lämmitysaika oli vain 20-30 min.
Jos nyt pääsisin aloittamaan puhtaalta pöydältä, laittaisin vielä lisäksi Calixin pumppukiertopaketin. Se kanssa pitäisi olla kaikkein pienin todennäköisyys ristiriitaista tietoa antavista lämpötila-antureista johtuville käynnistysongelmille + pumppukierto jopa lisää lämpötilan mukaan säätyvän letkulämppärin tehoa. Eikä hintaa pitäisi silti tulla kuin muutama satanen verrattuna normisettiin, mikä nykyään tuppaa tarkoittamaan sisäpistoke+pintalämppäri.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 2188
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): kaasukattilalaitos
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Giulietta 940
..öö näiden sivujen vai tarkoititko kuitenkin höpö höpö normikulutuslukemia?Kivijärvi kirjoitti:Bravossa toi 1.4 T-jet vie enemmän bensaa kuin mitä MA 1.4/170hp näiden sivujen perusteella vie.
150 hv T-Jet Bravon maantie/kaupunkiajon/yhdistetty normikulutus on 5,8/9,3/7,1. Omassa ajossani keskikulutus oli 7,6 l/100 km.
TCT Giuliettan maantie/kaupunkiajon/yhdistetty normikulutus on 4,3/6,7/5,2 eli pitäisi mennä pari litaa vähemmällä. Arvatkaa kolme kertaa, pitääkö tämä paikkansa

...elikkä 7,2-7,3 lukemilla on menty koko ajan. Muutama desi eroa ja sekin selittyy vähemmällä ruuhkakonttauksella tai pitemmillä ajomatkoilla.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 16 Heinä 2005, 05:50
- Car(s): VW Polo GTI -18
- Paikkakunta: Länsi-Uusimaa
Re: Giulietta 940
Tämän jutun mukaan kaikissa Giuliettoissa on C635 vaihdelaatikko, ei siis M32.
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ngine.html
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giu ... ngine.html