Millä rengas paineilla ajelette ?
Valvoja: Moderators
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Millä rengas paineilla ajelette ?
Ihmettelin tuossa oman auton rengaspaineita... niissä oli Delta-Auton jäljiltä 2,7 joka renkaassa (147 2,0 TS) renkaat on NOKIAn kitkat 16"... ihan kun ei jo muutenkin alustan takia amalgaamit putoilis hampaista kun mukulakivitiellä ajelee.... oma oletus rengaspaineiksi olisi lähemempänä 2,3-2,4...?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kuullostaa aika kovalta, kokemuksia ei kyllä ole mutta 2.7 on jo miehekäs paine matalaprofiilirenkaisiin.Nokian Renkaat kirjoitti:Mistä tiedän renkaassa käytettävän ilmanpaineen?
Löydät ilmanpaineen autosi käyttöohjekirjasta, bensiinitankin luukusta, hansikaslokeron kannesta tai oven karmista. Jos tieto ei löydy näistä, asiantuntevat rengasliikkeet ja Nokian Renkaiden Tekninen Asiakaspalvelu ovat valmiina auttamaan sinua.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Tuolla profiililla 2,7 on ok.Twin Spark kirjoitti:...joo tarvii varmaankin alentua avaamaan ohjekirja (se on kyllä tosin niin peri suomalaisen luonteen vastaista)... renkaat on 205/50/R16... mutta kuten arvata saattaa niin 50 profiilin rengas 2,7 paineilla tuntuu aika kovan puoleiselta....
Kuten myös 55 sarjasessa.
Matalasta profiilista joutuu "kärsimää"n.

Infosi rengasfirman pyörittäjä.
Viimeksi muokannut HOTA, 08 Tammi 2005, 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niinpä, eli jos ajelee siviilisti, niin menee hyvin 2,2 paineilla ja H luokan renkailla. Mutta jos ajelee reippaammin, niin mukavuudesta pitää tinkiä nostamalla paineita ja hankkimalla korkeamman nopeusluokan renkaat.jknracing kirjoitti:Juu, kuluu nuo matalaprofiiliset aika hyvää kyytiä jos ajelee liian pienillä paineilla.
Toissakesänä meni uudet H-luokan michelinit edestä 15000 km:ssä alle 1,5 millin. No, ne olikin aivan Pas... Melkein yhtä huonot ovat kyllä nämäkin Firestonet, jotka oli ensiasennuksena.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Ihan OK paineet. Mulla taitaa olla 205/55/16 Conti - kitkoissa nyt 2,6. 195/65/15 - kitkat ei ainakaan tunnu sopivan 156:een. Autoa saa ohjata koko ajan, eikä tunnu menevän suoraan vaikka löisi paineita 3,0bar (paitsi jos ajelee max. 80km/h). Muillakin lienee tämän suuntaisia kokemuksia, mitä nyt on satunnaisesti asiasta juteltu. Ainakin Hakka Q ja Blizzakien perustella. 15" ja 16" välillä ei kannata kyllä 15" valita mikäli yhtään piittaa ajettavuudesta. Ainakin siis kitkoilla, ja em. profiileilla.
Abarth 500 Esseesse
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Ajoin yhden kesän noilla paineilla ja etukumit olivat sen jälkeen lopussa.
Talvirenkaissa taitaa tärkeintä olla se, kuinka kuvio nastoineen asettuu tiehen. Olen antanut itseni ymmärtää, että liika paine "pullottaa" pintaa, jolloin rengas kuluu keskeltä nopeammin. Samalla nastat eivät toimi kun ovat "ilmassa". Ihan mutua, mutta talvirenkaat kestää joka tapauksessa paremmin.
Talvirenkaissa taitaa tärkeintä olla se, kuinka kuvio nastoineen asettuu tiehen. Olen antanut itseni ymmärtää, että liika paine "pullottaa" pintaa, jolloin rengas kuluu keskeltä nopeammin. Samalla nastat eivät toimi kun ovat "ilmassa". Ihan mutua, mutta talvirenkaat kestää joka tapauksessa paremmin.
Ihmettelin tuossa oman auton rengaspaineita... niissä oli Delta-Auton jäljiltä 2,7 joka renkaassa (147 2,0 TS)
Onko auto "brandneves"? Minulla oli uutena 156 SW:ssä yli 3 kiloa painetta renkaissa (kitkat, laitettu Deltassa).
Toisaalta kyllä, tytär osti uuden Pösö 206:n ja siinä oli sama juttu, 3 kiloa ilmaa renkaissa, kumma juttu.
Onko auto "brandneves"? Minulla oli uutena 156 SW:ssä yli 3 kiloa painetta renkaissa (kitkat, laitettu Deltassa).
Toisaalta kyllä, tytär osti uuden Pösö 206:n ja siinä oli sama juttu, 3 kiloa ilmaa renkaissa, kumma juttu.
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
...joo on ihan "brandneves" peli.... en ole vielä pudottanut paineita mutta ilmeisesti pudotan huomenna jonnekkin 2,4-2,5.... ei kai se ohjekirja voi ihan väärässä olla kun autossa on vakiona matala profiili kumit ja ohjekirjassa tosiaan lukee 2,2 ja talvikumeille suositellaan se +0,2 enemmän... eli 2,4...? ...ja jos kumit kuluu liikaa niin hankitaan uudet... muutenkin olen foorumilta saanut lukea (huolloista, huolto hinnoista , vioista, korjausten hinnoista, ym...) että ei "Alfan omistaminen ole persaukisten hommia"...?
....ja kun nyt sitten tuli avattua se ohjekirja niin (niin kaikkien suomalaisten periaatteiden vastaisesti)...aikaisemmin olen jossain foorumin muussa keskutelussa lukenut bensasta... että käyttääkö 95 vai 98... niin siitäkin oli maininta yksiselitteisesti että 95:sta tankkiin siis ainakin 2.0 TS koneelle... joten eiköhän tuokin ole juuri noin... muiden mallien koneista en osaa sanoa yhtään mitään....
....ja kun nyt sitten tuli avattua se ohjekirja niin (niin kaikkien suomalaisten periaatteiden vastaisesti)...aikaisemmin olen jossain foorumin muussa keskutelussa lukenut bensasta... että käyttääkö 95 vai 98... niin siitäkin oli maininta yksiselitteisesti että 95:sta tankkiin siis ainakin 2.0 TS koneelle... joten eiköhän tuokin ole juuri noin... muiden mallien koneista en osaa sanoa yhtään mitään....
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Kovat paineet saattaa vaan johtua huolimattomasta asentajasta, tuonne kun työnnetään reippaasti että kumi asettuu vanteelle ja sitten laitetaan paineet kohdalleen. Siis jos laitetaan.
Heh, kaverille tuli 307. Ensin tasapainotettiin uudestaan renkaat kun tärisivät, paheni vaan. Ei muuta kuin uudestaan, vähän parani mutta renkaat oli väärinpäin asennetut. Sokea lehmäkin huomaa mihin suuntaan hakka neloset pyörii.. Taas harjoiteltiin mutta ei tullut tasapainoon. Ei muuta kuin Essolle ja kulkee kuin juna. Joten kyllä ne "osaa" muiden merkkien huoltamoilla.Esko kirjoitti:Toisaalta kyllä, tytär osti uuden Pösö 206:n ja siinä oli sama juttu, 3 kiloa ilmaa renkaissa, kumma juttu.
Silti vaan moni ajaa Alfalla, köyhät opiskelijat mukaan lukien. Käy muillakin merkkifoorumeilla niin olet hyvin äkkiä HKL:n asiakas jos oletat että omassa autossa on/tulee olemaan kaikki viat mitä eri ihmisillä on joskus ollut.ei "Alfan omistaminen ole persaukisten hommia"...?
- Twin Spark
- Viestit: 165
- Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä se kannattaa ottaa ihan tosissaan. Ei ainakaan harmita kun ensimmäisen kerran jotain hajoaa kun siihen on jo varautunutTwin Spark kirjoitti:..."...persaukisten hommia"...ei se ollut tarkoitettu vakavasti otettavaksi... unohtui vain toi hymiö sieltä lauseen lopusta...

Mitä tuohon paineisiin tulee, niin meikäläinen posottelee kesät/talvet about 2.5bar paineilla. Kuluu miten kuluu.. vaihdetaan sitten kun ne on sen tarpeessa.
Ei enää Alfaa... eipä