Itse ajelin ohjelmointia edeltävän illan ja seuraavan aamun umpilevy paikallaan ilman mitään vikavaloja tai nilkutusta.Smacket kirjoitti:^ Jos tulppaat kokonaan niin ongelmia tulee nopeasti ja koko ajan limb-home -moodin ja vikavalon säestämänä? Eli reikälevy tulisi olla EGR:n välissä jotta hieman savut kiertävät. Ainakin näin perstuntumalla voisin veikata...
*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
Valvoja: Moderators
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
*KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto .
^ hmm...täytyypä tutkia asiaa tarkemmin!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Vaikka yrittäisi ujuttautua sekaan, taitaisi tuon GTA:n koodailu kustantaa sen minkä ilman mitään kimppojakin..? Aika tahmeaa (lue: järjettömän kallista) on yrittää saada tuon laitteen ykkösiä ja nollia uuteen järjestykseen.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Meinaaks joku virisoftaaja käydä penkittämässä 159:n ennen/jälkeen? Meinasin ite saada aikaiseksi. Jos maanantaina kyselis aikoja paikallisesta, jot sais tehtyä ensin ennen-penkityksen. Ties kuis lussu toi saha on...
Pöntön tyhjäsin viime yönä - poraa ja kolmenvartin putkea vasaran kera näytin sille. Mullahan katti on omas pöntössä ennen loukkua. Hyvä niin, ei tarttenu käyttää hitsauksessa, eikä menny kauan, vain tölkki kaljaa.
Pöntön tyhjäsin viime yönä - poraa ja kolmenvartin putkea vasaran kera näytin sille. Mullahan katti on omas pöntössä ennen loukkua. Hyvä niin, ei tarttenu käyttää hitsauksessa, eikä menny kauan, vain tölkki kaljaa.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Anteeksi maalaisuuteni, mutta tarvitaanko paine-eromittausta softapäivityksen jälkeen? Kun toi mun tyhjätty pönttö omaa vain yhden paineenmittausputken, siinä lämpömittarin vieressä (ennen loukkuosaa). Tos paikallaan olevassa lisäksi loukun jälkeen mittausputki. Siis tä? Onks uudemmissa toi toinen takapöntöille menevässä putkessa? Mun vessahan on alkuvuotta 06...
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Luulin että 08 eteenpäin katti ja DPF on erikseen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Se on ihan sama vaikka riisuisit paine-ero anturilta kaikki letkut pois pakoputken suuntaan, paine-ero tyhjätyssä pöntössä on nolla, joten se voi mittailla ihan rauhassa vaikka ulkoilmaa.jalittam kirjoitti:Anteeksi maalaisuuteni, mutta tarvitaanko paine-eromittausta softapäivityksen jälkeen? Kun toi mun tyhjätty pönttö omaa vain yhden paineenmittausputken, siinä lämpömittarin vieressä (ennen loukkuosaa). Tos paikallaan olevassa lisäksi loukun jälkeen mittausputki. Siis tä? Onks uudemmissa toi toinen takapöntöille menevässä putkessa? Mun vessahan on alkuvuotta 06...
Olisiko tyhjätystä taaempi nippa irrotettu, itselläkin se tahtoi irrota kun paineputken kiinnitysmutteri leikkasi kiinni kun käännetiin sitä hitsauksen edestä pois.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Vielä tänään ehtii ilmoittautua kimppaan mukaan.
Vielä olisi tilaa kyseiselle viikonlopulle jos on tuttavia, oli ne sitten bensa tai dieselmiehiä, niin tiedot minulle tämän päivän aikana.
Huomenna ilmoitan tiedot ja autot Ikatechille ja parin viikon päästä sitten ohjelmoidaan.
Vielä olisi tilaa kyseiselle viikonlopulle jos on tuttavia, oli ne sitten bensa tai dieselmiehiä, niin tiedot minulle tämän päivän aikana.
Huomenna ilmoitan tiedot ja autot Ikatechille ja parin viikon päästä sitten ohjelmoidaan.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po
P.S. Foto ois kiva.jalittam kirjoitti:Pöntön tyhjäsin viime yönä - poraa ja kolmenvartin putkea vasaran kera näytin sille. Mullahan katti on omas pöntössä ennen loukkua. Hyvä niin, ei tarttenu käyttää hitsauksessa, eikä menny kauan, vain tölkki kaljaa.
Ryömin meinaan auton alle ja näyttää erilaiselta tuo pönttö kuin nuo täällä tähän saakka esitellyt auki rälläköidyt systeemit. Itse kun en hitsausvermeitä omista, niin tuon voisi hoitaa omin pikku kätösin.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Voisiko joku jeesata mistä saisin EGR:n tulppalevyn vielä hankittua ensiviikon aikana?
Pöntön tyhjäämisen pystyn kyllä tekemään, mutta ainoa paikka josta itse tiedän että noita saisi on Ebay, mutta kerkiääkö enää tulemaan???
Oma auto on siis 159 2,4JTDM -06 ja siinä on Novitecin lastu jo kiinni.
Pöntön tyhjäämisen pystyn kyllä tekemään, mutta ainoa paikka josta itse tiedän että noita saisi on Ebay, mutta kerkiääkö enää tulemaan???
Oma auto on siis 159 2,4JTDM -06 ja siinä on Novitecin lastu jo kiinni.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Tuon tilasin itse. Mulla meni vissiin 3 tai 4 arkipäivää.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kiitos vinkistä! Tilasin saman ja mulla meni viikonloput sekaisin, onhan tuohon ohjelmointiin vielä pari viikkoa aikaa eikä yksi niinkuin ensin laskin...
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Sori tyhmästä kysymyksestä, mutta olen uusi foorumilla. Lähetin savijo-r:lle yksityisviestin, mutta viestissä lukee että lähetetty mutta se kököttää kuitenkin tuolla lähtevien boxissa... Saitko viestini savijo-r?
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Eipä se maailmaa kaada vaikka ajaisi softattuna ilman tulppaa. Tulppa vain varmistaa että jos venttiili alkaa vuotaa, pysäyttää tulppa pakokaasun.Tehoa kirjoitti:Voisiko joku jeesata mistä saisin EGR:n tulppalevyn vielä hankittua ensiviikon aikana?
Pöntön tyhjäämisen pystyn kyllä tekemään, mutta ainoa paikka josta itse tiedän että noita saisi on Ebay, mutta kerkiääkö enää tulemaan???
Viesti siirtyy lähtevistä lähetettyihin, kun vastaanottaja on avannut sen. Suomenkielinen käännös on vähän hämäävä, viesti on siis odottamassa lukemista.Tehoa kirjoitti:Sori tyhmästä kysymyksestä, mutta olen uusi foorumilla. Lähetin savijo-r:lle yksityisviestin, mutta viestissä lukee että lähetetty mutta se kököttää kuitenkin tuolla lähtevien boxissa... Saitko viestini savijo-r?
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen
Aikataulua:
Hämis ja Hoppa perjantaina. Hoitaa itse Ikatechin kanssa sopivan ajan.
Herra Salo 14.00
-Tomi- +Volvo 10-12 la
Pasi 12-14 la
JaniW 14-15 la
Jalittam 15-16 la
Tehoa 16-17 la
savijo-r 17-18 la
Ei vielä tieoa:
Milaih
Closure
JLM
Aikataulua:
Hämis ja Hoppa perjantaina. Hoitaa itse Ikatechin kanssa sopivan ajan.
Herra Salo 14.00
-Tomi- +Volvo 10-12 la
Pasi 12-14 la
JaniW 14-15 la
Jalittam 15-16 la
Tehoa 16-17 la
savijo-r 17-18 la
Ei vielä tieoa:
Milaih
Closure
JLM
Viimeksi muokannut savijo-r, 01 Syys 2014, 19:16. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Meikäläinen menee paikalle jo perjantaina. Klo 14 sovittiin äsken ajaksi.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
savijo-r kirjoitti:Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen
Aikataulua:
Hämis ja Hoppa perjantaina. Hoitaa itse Ikatechin kanssa sopivan ajan.
Herra Salo 14.00
-Tomi- +Volvo 10-12 la
Pasi 12-14 la
JaniW 14-15 la
Jalittam 15-16 la
Tehoa 16-17 la
savijo-r 17-18 la
Ei vielä tieoa:
Milaih
Closure
JLM
No niin.
Tämän listan mukaan lähetetty tiedot Ikatechille. Toivottavasti homma sujuu kuin rasvattu.
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Töissä ko. viikonloppuna.
Mihin yhteydenotto, kuka tätä kimppaa hoitaa ikatechin päässä?
(0458501007
ikatech@ikatech.fi)
Mihin yhteydenotto, kuka tätä kimppaa hoitaa ikatechin päässä?
(0458501007
ikatech@ikatech.fi)
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Closure kirjoitti:Töissä ko. viikonloppuna.
Mihin yhteydenotto, kuka tätä kimppaa hoitaa ikatechin päässä?
(0458501007
ikatech@ikatech.fi)
Ei mitään muuta kun sovit Ikatechin Janin kanssa sopivan ajan.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Mekin menemme duunikaverin kanssa vasta seuraavalla viikolla kun työt tulivat häiritsemään harrastuksia.
Q4 -ukot voisivat laittaa rapsaa auton uudesta sielusta ja sen käytöksestä heti kun mahdollista. Täällä odotellaan kärsimättömänä.
Q4 -ukot voisivat laittaa rapsaa auton uudesta sielusta ja sen käytöksestä heti kun mahdollista. Täällä odotellaan kärsimättömänä.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
H-hetki lähestyy. Joko on pöntöt tyhjätty?
Katselin tuossa, että navigatooreen ei kannata muuten heittää osoitetta Turkiloinen 40, Ikaalinen vaan Turkiloinen 40, Kilvakkala. Osoitteella meinaan löytyy kaksi eri 5 kilometrin etäisyydellä toisistaan olevaa turkiloista.
Katselin tuossa, että navigatooreen ei kannata muuten heittää osoitetta Turkiloinen 40, Ikaalinen vaan Turkiloinen 40, Kilvakkala. Osoitteella meinaan löytyy kaksi eri 5 kilometrin etäisyydellä toisistaan olevaa turkiloista.
- Herra Salo
- Viestit: 691
- Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
- Paikkakunta: Nokia
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Huomaa osoite, etelästä tullessa jo ennen Ikaalisten ramppia kääntyy oikealle Sarkkilanjärven teollisuusalueelle.savijo-r kirjoitti:Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Vielä parempi huomio!Herra Salo kirjoitti:Huomaa osoite, etelästä tullessa jo ennen Ikaalisten ramppia kääntyy oikealle Sarkkilanjärven teollisuusalueelle.savijo-r kirjoitti:Kimppaviikonloppu 12.-14.9 väinönkatu 7, Ikaalinen
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Mitkäs on ensivaikutelmat jo käyneiltä?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ittu. Eikös se ookkaan katti tossa turbon jälkeen? Tosa orkkis pöntössä lisäksi metallinen etuosa, sellane katin näköne. Eip mittää, mut lämpöanturin mutteri löysty muutaman kierroksen ja sit leikkas. Ttu ku se on pehmosta. Eli nyt anturi löysäs, eikä kiristy edes... Eli tuokin vuotais, jos poistais keraamit ittuun orkkiksesta. Tarvitaanko lämpömitta-anturia koodauksen jälkeen? Ja tarvitaanko paineanturia? Siis kumpikin huispoisnevadaan kulkineesta? Saas nähä, pitääkö passata huominen?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Tuloksia voi vertailla viikon päästä hyvinkäällä, jos kyseessä on 2wd kärry: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=10&t=25076
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ja ny anturi o moro. Avainväli repes taittaen johdinputken. Näin.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Hip hei.... 400km takana vireillä ja täytyy sanoa että auton luonne muuttui täysin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Alavääntö parani, autoa on helpompi ajaa. Kulutus pieneni melkein litralla per satanen, ainakin nåin muutaman kymmenen kilsan perusteella. Mitään selvästi havaittavaa muulinpotkua ei tehojen puolesta tullut lisää. Tyytyväinen olen, sain sitä mitä lähdin hakemaan.-Tomi- kirjoitti:Mitkäs on ensivaikutelmat jo käyneiltä?
Kiitoksia paikalla olleille EGR-jumppa-avusta
CARF0869
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Voimalisäyksen meillä kyllä huomasi. Ei sillä ,että autossa nyt aiemmin olisi voiman puutetta ollut.
Ja automaattihan on aina lähtenyt kuin hauki rannasta.
Se mikä pisti tuossa kotimatkalla silmään niin tuo kulutuksen putoaminen.
Saattaa jopa pitää paikkansa, koska auto käyttää nyt tasaisessa matkavauhdissa suurempaa ahtopainetta.
Eikös se ole sitä hyötysuhteen parantamista.
Nyt se on mahdollista kun pakokaasua ei ajeta umpiperään ja siis pakopaineet pysyy kurissa.
Nyt käy sääliksi Alfa Romeota, kun sillä on ennen tätä toimenpidettä työnnetty menemään 210tkm jonkun "pitäessä kenkää pakoputken päässä".
Ja ajoittain siis 1.5 bar paineilla. Paljonkohan pakopaineet ovat olleet tuolloin?
Nyt rouvan Roomeo saa hengittää vapaasti ja molemmat, niin kuski kuin auto tuntuu siittä nauttivan.
Edit. Aikatalut venyi melko reilusti, mutta hidasta hommaa tuo auton datan lukeminen. Ja kesti siinä myös kunnes Ruotsin päästä tuli optimoitu ohjelma takaisin.
Tässähän siis optimoitiin eikä joka laitteeseen vain työnnetty samaa ohjelmaa.
Ja automaattihan on aina lähtenyt kuin hauki rannasta.
Se mikä pisti tuossa kotimatkalla silmään niin tuo kulutuksen putoaminen.
Saattaa jopa pitää paikkansa, koska auto käyttää nyt tasaisessa matkavauhdissa suurempaa ahtopainetta.
Eikös se ole sitä hyötysuhteen parantamista.
Nyt se on mahdollista kun pakokaasua ei ajeta umpiperään ja siis pakopaineet pysyy kurissa.
Nyt käy sääliksi Alfa Romeota, kun sillä on ennen tätä toimenpidettä työnnetty menemään 210tkm jonkun "pitäessä kenkää pakoputken päässä".
Ja ajoittain siis 1.5 bar paineilla. Paljonkohan pakopaineet ovat olleet tuolloin?
Nyt rouvan Roomeo saa hengittää vapaasti ja molemmat, niin kuski kuin auto tuntuu siittä nauttivan.
Edit. Aikatalut venyi melko reilusti, mutta hidasta hommaa tuo auton datan lukeminen. Ja kesti siinä myös kunnes Ruotsin päästä tuli optimoitu ohjelma takaisin.
Tässähän siis optimoitiin eikä joka laitteeseen vain työnnetty samaa ohjelmaa.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Joo, olin paikalla joku 11:45 ja homma päästiin alottaa reilusti 12 jälkeen ja valmista oli aika lähelle tasan 14:00.
Tosiaan tuntuu siltä että olisi "tukkoisuus" tiessään.
Tosiaan tuntuu siltä että olisi "tukkoisuus" tiessään.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kuis Tehoalle kävi?
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kiitos kanssa omasta puolesta Icatechin miehelle ja muille paikallaolijoille! Parin mutkan kautta tuli minunkin auto kuntoon, toki ensin hieman kylmäsi kun ekan softa-ajon jälkeen auto meni vikatilaan ja ei ottanut enää kierroksia... Sitten revittiin viripurkki mäkeen ja ajettiin virisofta sisään ja homma pelasi taas... Mulle ei siis tullut lisää tehoa, mutta kotimatka(160km) taittui liki litran pienemmällä kuin ennen... Eli kyllä ahdistajien poisto auttoi! Kiitos savijo-r:lle myös tämän järjestämisestä, tuskin olisin muuten tätä autoon teetättänyt!
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ja kiitos jalittam testeriavusta!!
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kotona katselin että kun n. 400 km on takana enimmäkseen rauhallista maantieajoa ja muutama kaupunkikierros, niin kulutus on keskimäärin 6.1 l/100 km. Ihan hyvin melkein paritonnisella nelivedolla noilla tehoilla
Ja kyllähän sen tehonlisäyksenkin tuntee.
Ja kyllähän sen tehonlisäyksenkin tuntee.
CARF0869
- Heksi
- Viestit: 128
- Liittynyt: 18 Heinä 2013, 13:46
- Car(s): 300E-24 -92
500 SEC -85
200 quattro 20V -90 - Paikkakunta: Vantaa
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Jos noi kulutukset on ajotietokoneen näyttämiä, niin näyttäähän ne oikein viritystenkin jälkeen? Oon ymmärtänyt että joskus nuo uudelleenohjelmoinnit/lastutukset voisi valehdella ajotietokoneen lukemia. En kuitenkaan epäile sitä, etteivätkö kulutukset olisi laskeneet. Kuinkahan paljon teillä on nyt tehoja? Onko eroa 200 vs. 210 heppaisessa?
Edellä mainittujen kommenttien jälkeen tämä DPF/EGR/virijuttu vaikuttaa entistäkin houkuttelevammalta...
Edellä mainittujen kommenttien jälkeen tämä DPF/EGR/virijuttu vaikuttaa entistäkin houkuttelevammalta...
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Niin täytyyhän siihen saada pitempi otanta ihan tankkaamalla.
Meillä kyllä kulutus putosi jo pelkästään loukku tyhjäämällä ja rouvakin sanoi silloin että se kulkee nyt paljon kevyemmin.
Meillä kyllä kulutus putosi jo pelkästään loukku tyhjäämällä ja rouvakin sanoi silloin että se kulkee nyt paljon kevyemmin.
- -Tomi-
- Viestit: 1486
- Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
- Car(s): Diudi
ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Väännön lisääntymisen kyllä huomaa kivasta ja se mikä ainakin itselläni tuli on, ettei ”kiihdytysyskimistä” enää ilmene. Auto ikään kuin yskäisi kerran, kun alkoi kiihdyttää. Veikkailisinpa siis EGR:ää. Muutenkin todella paljon jouheampi ajaa; kiihtyy tasaisemmin ja vaihdot tuntuvat sujuvammilta.
Meillä meni Alfaan koodirimpsut todella hienosti, mutta Volle aiheutti vähän päänsärkyä: OBD-portti ei ole kytketty ja sinne joudutaan meneen suoraan ECU:n kautta. Uutta kaapelisarjaa on kuitenkin tulossa ja ensi viikonloppu yritetään uudestaan paremmalla menestyksellä.
Jonille kiitokset hyvin hoidetusta hommasta. Oli kiva saada Alfaa ehostettua mielekkäämmäksi ajaa kohtalaisin kustannuksin!
Meillä meni Alfaan koodirimpsut todella hienosti, mutta Volle aiheutti vähän päänsärkyä: OBD-portti ei ole kytketty ja sinne joudutaan meneen suoraan ECU:n kautta. Uutta kaapelisarjaa on kuitenkin tulossa ja ensi viikonloppu yritetään uudestaan paremmalla menestyksellä.
Jonille kiitokset hyvin hoidetusta hommasta. Oli kiva saada Alfaa ehostettua mielekkäämmäksi ajaa kohtalaisin kustannuksin!
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Loukku tyhjätty ja keskiviikkona hoitoon. Alakierrosten uupuminen tokeni kummasti.
Onko tuo loukun vaihdon kertominen MES:lla autolle ollenkaan tarpeen? Meinaan vain ettei enää tekisi polttoja ennen ohjelmointia.
Onko tuo loukun vaihdon kertominen MES:lla autolle ollenkaan tarpeen? Meinaan vain ettei enää tekisi polttoja ennen ohjelmointia.
- Closure
- Viestit: 81
- Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
- Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90 - Paikkakunta: Kouvola
Re: Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po
Onko kellään vaikuttanut 0-100 kiihdytykseen?
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Itse itselleni vastaten. Hyvä että otin MES-läppärin aamulla mukaan. Poltto lähti päälle eikä loppunut millään. Seurauksena vikinää paineanturista ja kehotus vaihtaa loukku. Vikojen kuittaus ja samalla laitoin loukun vaihdetuksi. Loppumatka meni normaalisti.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po
En ilmoittanut vaihtoa autolle. Ei ollut ongelmia vaikka tyhjällä tulikin ajettua joku 500km.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen po
0-100 en tiedä kun en mitannut "ennen" lukemia aikaisemmin, mutta perstuntumalta tutuissa motarin liittymissä 120 on lasissa huomattavasti aikaisemmin kuin ennen.Closure kirjoitti:Onko kellään vaikuttanut 0-100 kiihdytykseen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Nii, JaniW:n kans todettiin, että suurinpiirtein yhtä mopoja nää viritetyt manuaalit on, kun käytiin ekat testilenkit ajamassa, Janin 210hp neliveto/mun lukkoperä 200hp kaksveto - tuskin tuo lukkoperä nyt mahottomia tehoja syö. Kylläkin tehon/väännönlisäyksen huomaa, sanoisinko sivistynyt. Kulutuksen muutoksen näkee, kun saan ainakin tankillisen ajettua - ensviikon lopulle menee tuomio.
Ja juu, matkalla viripajalta kotiin läsähti taas tauluun kiihdytyskokeilun jälkeen moottorivikavalo - P2013. Pitää pajottaa ne imuläpät taas kiinteästi aukiasentoon.
Ja juu, matkalla viripajalta kotiin läsähti taas tauluun kiihdytyskokeilun jälkeen moottorivikavalo - P2013. Pitää pajottaa ne imuläpät taas kiinteästi aukiasentoon.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
No ei näistä tuolla massalla mitään rakettia saa, ilman että otetaan rajummat keinot käyttöön. Tämän päivän kokemuksella itse olen tyytyväinen. Käyttömukavuus kasvoi huomattavasti ja kulutus putosi. Lisäksi käyntiääni siistiytyi. Käyttöpeliin haluan kuitenkin sen verran varmuutta ettei tarvitse kenkää antaessa pelätä että mistä korkkaa.
Duunikaverikin totesi että Mondeosta lähti tukeva siivu kilsoja pois. Siinä tosin pakoäänistä tuli vähän vakiota möreämmät.
Duunikaverikin totesi että Mondeosta lähti tukeva siivu kilsoja pois. Siinä tosin pakoäänistä tuli vähän vakiota möreämmät.
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
^Näin se on. Itse olen kanssa ihan tyytyväinen siihen että auto on nyt paljon mukavampi ajaa etenkin taajamassa. Käväisin tänään Kuopiossa ja takaisin. Tankkasin lähtiessä täyteen ja samoin tullessa. Ajotietokone sanoi 6.1 l/100km, laskin sanoi 6.5.
CARF0869
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Ajotietokone näyttää tuommoisissa vireissä ihan oikein sen kulutuksen..
tai yhtä oikein, kun on näyttänyt vakionakin.
boxi viritetyt autot näyttävät kulutuksen väärin, koska huijaavat antureita .
Joku kyseli, että pitääkö olla anturit kiinni autossa tyhjäyksen jälkeen ..
Pitää ! Se riittää, että se siellä mittailee jotain, mutta jos anturin ottaa pois, rupeaa herjaamaan.
tai yhtä oikein, kun on näyttänyt vakionakin.
boxi viritetyt autot näyttävät kulutuksen väärin, koska huijaavat antureita .
Joku kyseli, että pitääkö olla anturit kiinni autossa tyhjäyksen jälkeen ..
Pitää ! Se riittää, että se siellä mittailee jotain, mutta jos anturin ottaa pois, rupeaa herjaamaan.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Juu, pitää olla anturit/egärrät kiinni.
Positiivisesti ajateltuna, niin kulutus ei ainakaan noussut. 900km otannalla kulutus sama 7l/100km. Olisko keskinopeus (74km/h) ollu muutaman kmh suurempi ku ennen. Varmaanki ku liikkuu köykäsemmin ja alusta alkaa olla ok, ni mutkamäkietappi menee rivakammin. Maantietapit edelleen samoilla nopeuksilla vakkarilla. Noin 50/50 suhteella noi mun työmatkalla. Silti tuntuu korkeahkolta kulutukselta, tai en osaa vaan ajaa. Mittarivirhettä ei ole huomioitu.
Positiivisesti ajateltuna, niin kulutus ei ainakaan noussut. 900km otannalla kulutus sama 7l/100km. Olisko keskinopeus (74km/h) ollu muutaman kmh suurempi ku ennen. Varmaanki ku liikkuu köykäsemmin ja alusta alkaa olla ok, ni mutkamäkietappi menee rivakammin. Maantietapit edelleen samoilla nopeuksilla vakkarilla. Noin 50/50 suhteella noi mun työmatkalla. Silti tuntuu korkeahkolta kulutukselta, tai en osaa vaan ajaa. Mittarivirhettä ei ole huomioitu.
- Hämis
- Viestit: 442
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
- Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW - Paikkakunta: Hämeenlinna
Vs: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Kertokaas viisaammat, onko tuolla maatalousmoottorin katilla mitään funktiota loppupeleissä?
Mun kulkineessa se on erillinen tölkki heti puhaltimen jälkeen. Ajattelin vain jos parantaisi virtausta tuoltakin osin.
Mun kulkineessa se on erillinen tölkki heti puhaltimen jälkeen. Ajattelin vain jos parantaisi virtausta tuoltakin osin.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: *KIMPPATILAUS* DPF:n ja EGR:n ohjelmallinen poisto
Mulla on kaksi kattia vielä kiinni. En lähtenyt poistamaan kun hommaa ohjeistanut korjaamo meinasi että kannattaa jättää paikalleen koska päästömittaus menee sen verran täpärästi läpi nyt niin katti voi siinä vähän auttaa, tiedä sitten...
Päästömittaus meni nyt läpi kuudennella polkaisulla mutta eihän katin kyllä pitäisi savutusarvoon auttaa.
Mulle riitti se että molemmat katit on nähnyt omin silmin ja varsinkin jälkimmäinen on niin harva että ei varmaan ahdista yhtään.
Joku kommentti oli että alkaa haisemaan kun katin poistaa.
Päästömittaus meni nyt läpi kuudennella polkaisulla mutta eihän katin kyllä pitäisi savutusarvoon auttaa.
Mulle riitti se että molemmat katit on nähnyt omin silmin ja varsinkin jälkimmäinen on niin harva että ei varmaan ahdista yhtään.
Joku kommentti oli että alkaa haisemaan kun katin poistaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-