Uusi alfisti, vanhat kysymykset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Uusi alfisti, vanhat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Eli tulipa tuossa ennen joulua ostettua eräältä palstalaiselta Alfa 156 2.0 -98.
Nyt sillä on tullut ajeltua jo 6tkm. Mukavasti on sinäänsä toiminut, mutta muutamaan ongelmaan en ole edes tältä palstalta löytänyt apua.

1. Auto ei oikein vedä 3-4000 kierroksen välillä. Eli taitaa ilmi olla nähnyt parhaan päivänsä. Kysymys kuuluu missä se sijaitsee ja mitä siitä kannattaisi kokeilla ensimmäiseksi puhdistaa (ennen kun ostaa uuden):
http://jaskas.spymac.net/kone_1.jpg
http://jaskas.spymac.net/kone_2.jpg

2. Autossa palaa airbägin varoitusvalo, joka johtuu ilmeisesti siitä pelkääjän puolen penkin alla olevasta liittimestä. Onko se jompikumpi näistä:
http://jaskas.spymac.net/kone_3.jpg (Kahvikupit on siivottu:)

3. Onko kukaan päässyt tehtaan lupaamiin kulutus lukemiin? Itse olen päässyt hieman alle 8 litraan maantieajossa.

Eipä tällä kertaa muuta....

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Re: Uusi alfisti, vanhat kysymykset

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jaskas kirjoitti:Kysymys kuuluu missä se sijaitsee ja mitä siitä kannattaisi kokeilla ensimmäiseksi puhdistaa (ennen kun ostaa uuden):
siinähän se on nelospytyn oikealla puolella tuo päällimmäisenä oleva musta mokkula mihin tulee piuha ja kyljessä lukee bosch. Ohjeet puhdistukseen löytyy jostain täältä foorumilta haulla varmaan...

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Juu, oli ilmeiseti missannut nämä ohjeet:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... i#img_2841
http://www.alfa156.net/tech/maf.html
Eli eikun irti ja suihkimaan.

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Itse olen omalla samanikäisellä ja -koneisella päässyt kesällä 7,8 l/100 km kulutukseen. Kulutus kaupunkiajossa pyörii välillä 9-12 l/100 km.

OT: Tutun näköinen konehuone, ja edelleen melko likainen.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): 147 + 159
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Itselläni oli myös tuo ongelma pari vuotta sitten tuon airbagin valon kanssa. Huollossa puhdistivat liittimen penkin alta eikä sen jälkeen murhetta ole ollut. Eli edellinen omistaja on neuvonut aivan oikein :wink:

Mutta en osaa siis sanoa kumpi on kysessä, joten puhdista molemmat :P Elektroniikkapuhdistusaineet toimivat ainakin oman kokemukseni mukaan erinomaisesti erilaisten liittimien kanssa. Huomioi, että liittimen puhdistuksen jälkeen se valo jää joka tapauksessa palamaan. Se täytyy resetoida ja tuosta huvista voidaan veloittaa sikamaisia summia. Eli kannattaa kysellä missä paikassa voisivat tehdä tuon veloituksetta.

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Kulutus maantiellä 7-8 litraa, kaupungissa 8 - 9,5.

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Noniin, nyt on vasta kaasarin läppä putsattu, eipä näyttäny vaikuttavan heijaavaan tyhjäkäyntiin. Paskaa oli aika huolella.
Seuraavaksi pitää käydä ostamassa tappi-torxit ilmin irroitusta varten...

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Muista resetoida ecu. Se yleensä auttaa myös huonoon tyhjäkäyntiin.

Eli akku irti noin 45min. Piuhat kiinni, kone käymään 5min tyhjäkäyntiä (älä koske kaasupolkimeen), kone sammuksiin 15 sek ja sen jälkeen on ecu resetoitu. Bensaa saattaa kulua pari litraa enemmän satasella 200km ajan, mutta kulutus tasaantuu nopeasti normaaliksi. Tämä kannattaa muistaa aina jos akku on pidempään irti.

P.s. V6:lla näkee vain märkiä unia alle 10l kulutuksesta. Kaupunki ajossa tuppaa menemään noin 16-20l näin talvella :oops: .
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Maunu kirjoitti: P.s. V6:lla näkee vain märkiä unia alle 10l kulutuksesta. Kaupunki ajossa tuppaa menemään noin 16-20l näin talvella :oops: .
Näin minäkin kuvittelin pitkään. Nyt tuli muutto vähän pidemmälle, ja työmatka on pääasiassa motaria/maantietä. Putosi kulutus tuonne 9-10l välille. Aikaisemmin ajoin lyhyttä kaupunkiajoa ja kulutus oli parhaimmalla tankillisella 13.5l, talvella. Kuulostaa aika utopialta tuo 20l. Tuskin sitä menee edes radalla...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
jaskas
Viestit: 615
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Noniin!

1. Putsasin kaasarin läpän -> tyhjäkäynti seilaa yhtälailla ja diesel ääni käynnistyksen jälkeen katosi, eli väärä vika korjaantui :)

2. Putsasin Ilmin, veto parani huomattavasti 3000-4000 kierroksen välillä.

Enää pitäis vaihtaa termostaatti ja fiksata vuotava pakoputki....

Vastaa Viestiin