Kävin alkukesästä konttorilla vaimon vm.2000 tessun kanssa ja inssin mokoma pisti rengasraudan viidestä kohtaa pohjasta läpi, muuten autossa oli kaikki kunnossa. Kärry jäi sitten kolmeksi kuukaudeksi seisomaan muiden kiireiden vuoksi. Nyt sain pohjan hitsattua ja uudestaan konttorille leimaa hakemaan. Tällä kertaa kaikki oli muuten hyvin mutta päästöihin tökkäsi, hc ei pysy rajoissa tyhjäkäynnillä.
Kesäkuussa kaikki meni arvoihin mutta nyt näyttää tältä:
CO 0,03
CO2 14,7
HC 167
O2 0,01
ja kierroksilla
CO 0,13
CO2 14,9
HC 52
O2 0
Lambda 1,00
Eli kaikki muu kohdillaan paitsi tuo HC. Itse pistin seisonnan piikkiin ja kävin hieman autoa motarilla riivaamassa mutta ilman tulosta. Arvo putoaa parhaimmillaan about 120.een mutta flektin käynnistyessä pomppaa sinne 165-190 välille. Imuvuotoja en startpilotella löytänyt, ilmanputsari on tuore.
Eli kaikki vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan. Noita vanhempia topicceja koitin katsella mutta niissä on mielestäni vähän enemmän murheita noissa lähinnä CO.n kanssa.....
Päästöongelmia - 156 1.6 TS
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Päästöongelmia - 156 1.6 TS
Korkea HC on ollut täälläkin ongelmana '99 TS:ssä.
Siinä se oli seuraamusta monesta pikkuviasta; lambda, nokka-akselin asentoanturi (tuo taisi poistaa ennakon pois pelistä ja mentiin vain vikakartalla), ajoituksenmuunnin (kuulostaa dieseliltä), vähän imuvuotoakin taisi olla. Auttoi, kun inssi polki sen katin oikeasti kuumaksi - ensimmäinen mittaussykli mentiin punarajan tuntumassa pyynnöstäni ja HC lähti yli 1000:sta laskemaan aivan syklin lopussa, joten suostui tekemään uuden syklin... Ja aivan vihoviimeisillä hetkillä valahti sallittuihin arvoihin, samantien tyhjäkäynnille ja heti nappia notta saatiin myös tyhjäkäynnin arvot kohdilleen. Vanhemmissahan on yksi katti ja se on ~vaihdekepin alapuolella, aika kaukana moottorista. Lämpötilaa ei meinaa saada riittävän ylös.
Joka tapauksessa jos vikakoodeja ei ole, ei noista arvoista voi sanoa olevan putkenkaan vuotava saatika muidenkaan arvojen olevan korkealla, on mielestäni vaihtoehdot aika vähissä.
HC korkea = palamatonta ainetta putkeen. Puolavika? Tulppavika? Käykö oikeasti nätisti, vai vaan OK? Mitäs arvoja lambda näyttää testerillä, jos moiseen on pääsyä?
Siinä se oli seuraamusta monesta pikkuviasta; lambda, nokka-akselin asentoanturi (tuo taisi poistaa ennakon pois pelistä ja mentiin vain vikakartalla), ajoituksenmuunnin (kuulostaa dieseliltä), vähän imuvuotoakin taisi olla. Auttoi, kun inssi polki sen katin oikeasti kuumaksi - ensimmäinen mittaussykli mentiin punarajan tuntumassa pyynnöstäni ja HC lähti yli 1000:sta laskemaan aivan syklin lopussa, joten suostui tekemään uuden syklin... Ja aivan vihoviimeisillä hetkillä valahti sallittuihin arvoihin, samantien tyhjäkäynnille ja heti nappia notta saatiin myös tyhjäkäynnin arvot kohdilleen. Vanhemmissahan on yksi katti ja se on ~vaihdekepin alapuolella, aika kaukana moottorista. Lämpötilaa ei meinaa saada riittävän ylös.
Joka tapauksessa jos vikakoodeja ei ole, ei noista arvoista voi sanoa olevan putkenkaan vuotava saatika muidenkaan arvojen olevan korkealla, on mielestäni vaihtoehdot aika vähissä.
HC korkea = palamatonta ainetta putkeen. Puolavika? Tulppavika? Käykö oikeasti nätisti, vai vaan OK? Mitäs arvoja lambda näyttää testerillä, jos moiseen on pääsyä?
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 26 Huhti 2012, 21:29
- Car(s): 145 1.4 boxer, 166 2.0 TS
- Paikkakunta: Parainen
Re: Päästöongelmia - 156 1.6 TS
Käynti on mielestäni ok, joskus tyhjäkäynnillä laskee hetkeksi kierroksia mutta pääsääntöisesi käy ihan nätisti. Puolat näytti ihan ok.lta eli ei halkeamia (täytyy vielä katsoa uudelleen). Johdot ja puolat käpläsin läpi auton käydessä eikä mitään läpilyöntiä tuntunut.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Päästöongelmia - 156 1.6 TS
Tuo tyhjäkäynnin HC on niin vähän yli,että kunnolla kenkimällä saisi alle sataan. Tai sitten käyt korjaamolla mittaamassa,jos asentajalla olisi nopeammat refleksit napin painamiseen kun kone tipautetaan tyhjäkäynnille 
