Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hieman jää epäselväksi itselleni, mihinkä sitä rälläkkää tarvitaan? Ilmeisesti tarkoitat laakerin ulkokoolia (vai onko se nimeltään sisäkooli), joka jää napaan kiinni kun napa on revitty irti?
Tosiaan liukuvasarallakin onnistuu navan irrotus tuosta laakerin laipasta/laakeripakasta (se, missä ne pultitkin on), mikäli ei aivan totaalisen jumissa ole. Itse kerran rakensin "sillan" olkavarteen, jota vasten ulosvetäjällä vedin väkisin. Sillä läks...
Sitten pultit auki, ja sitten taistellaan sitä laippaa irti - itselläni on kahdessa eri autossa ollut tuo laippa niin maan julmetun tiukasti kiinni, että ilman prässiä olisi tullut itku. Toisella kertaa tulikin, kesti vain 8h repiä irti ja kasata...
Mutta joo, prässi ei ole ehdoton välttämättömyys - mutta helpottaa elämää äärettömän paljon. Olkavarren irroitus ei ole ihan tajuttoman paha rasti, varsinkin kun sen tekee oikein (eikä niinkuin minä aina yritän säätää ), vaikka olisi vähän jumia pulteissa.
Tosiaan liukuvasarallakin onnistuu navan irrotus tuosta laakerin laipasta/laakeripakasta (se, missä ne pultitkin on), mikäli ei aivan totaalisen jumissa ole. Itse kerran rakensin "sillan" olkavarteen, jota vasten ulosvetäjällä vedin väkisin. Sillä läks...
Sitten pultit auki, ja sitten taistellaan sitä laippaa irti - itselläni on kahdessa eri autossa ollut tuo laippa niin maan julmetun tiukasti kiinni, että ilman prässiä olisi tullut itku. Toisella kertaa tulikin, kesti vain 8h repiä irti ja kasata...
Mutta joo, prässi ei ole ehdoton välttämättömyys - mutta helpottaa elämää äärettömän paljon. Olkavarren irroitus ei ole ihan tajuttoman paha rasti, varsinkin kun sen tekee oikein (eikä niinkuin minä aina yritän säätää ), vaikka olisi vähän jumia pulteissa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Prässillä tehtynä homma tehdään oikein. Ei tarvitse pakastella mitään. Vetarin mutteri auki ja laakeripakka+napa pöydälle. Ruustukin avulla hakkaa navan irti laakeripakasta -> rälläkällä tekee viillon navassa olevaan laakerin sisäkehään (joka jää aina siihen jumiin) ja hakkaa talttameisselillä sen halki (kannattaa olla suojalasit) ja näin se lähtee. Lyö navan "pyörän puoli" alaspäin prässin levylle ja prässää uuden laakerin napaan painamalla vaikka sopivalla hylsyllä laakerin sisäkehästä. Koko paketti takaisin ja vetarin mutteri kiinni,thäts it. Täysin samanlainen systeemi on uudemmissa audeissa ja bemareissa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Itse prässäsin irti. Koska vanhasta laakeripakasta ei tarvitse välittää, ei muutakun olkavarsi prässiä vasten ja sopivasti suoraan napaan osuvalla sovitteella prässiä. Ei tarvinnut kuin noin pari tonnia voimaa, niin PLOP, se oli irti. Toki se yksi pirun kooli siitä navasta tämän jälkeen.
Ja tosiaan se on hyvä muistaa, että kasatessa painetaan nimenomaa sisäkehältä kiinni, koska sitä vasten tulee napa ja se painaa hanttiin... Ulkokehältä jos prässää, on laakeripakka entinen heti. Paikasta ja ihmisestä riippuen, toiset suosittelee prässillä kiinni 5tonnin voimalla, toiset max 10, jotkut "sitten kun siltä tuntuu" (esim. 3tonnia voi siihen riittää). Itselläni tosin rälläkällä tehdyt jäljet napaan aiheutti sen, että vielä 5tonnin kohdalla paukahteli kiinni päin.
Itse prässäsin irti. Koska vanhasta laakeripakasta ei tarvitse välittää, ei muutakun olkavarsi prässiä vasten ja sopivasti suoraan napaan osuvalla sovitteella prässiä. Ei tarvinnut kuin noin pari tonnia voimaa, niin PLOP, se oli irti. Toki se yksi pirun kooli siitä navasta tämän jälkeen.
Ja tosiaan se on hyvä muistaa, että kasatessa painetaan nimenomaa sisäkehältä kiinni, koska sitä vasten tulee napa ja se painaa hanttiin... Ulkokehältä jos prässää, on laakeripakka entinen heti. Paikasta ja ihmisestä riippuen, toiset suosittelee prässillä kiinni 5tonnin voimalla, toiset max 10, jotkut "sitten kun siltä tuntuu" (esim. 3tonnia voi siihen riittää). Itselläni tosin rälläkällä tehdyt jäljet napaan aiheutti sen, että vielä 5tonnin kohdalla paukahteli kiinni päin.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä minäkin olisin sen prässännyt jos sitä alapallon mutteria ei oli ollut hitsattu kiinni palloniveleen.
Tossa on kuva siitä rälläköinnistä, mikä tehdään että saadaan se laakeri pois siitä olgavarresta.
Noi kolot tehdään molemmin puolin ja kun muutaman kerran iskee taltalla/paineilma taltalla niin laakeri alkaa irrota ja sen jälkeen sen voi naputella ruuvin korvakkeiden kohdalta taltalla poies.
Tossa on kuva siitä rälläköinnistä, mikä tehdään että saadaan se laakeri pois siitä olgavarresta.
Noi kolot tehdään molemmin puolin ja kun muutaman kerran iskee taltalla/paineilma taltalla niin laakeri alkaa irrota ja sen jälkeen sen voi naputella ruuvin korvakkeiden kohdalta taltalla poies.
- Liitteet
-
- IMG_20140924_051212.jpg
- (136.49 KiB) Tiedosto ladattu 4918 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ah, nyt tajusin.
Tosin tuo oli triviaalia, koska itse naputtelin suoraan korvakkeiden kohdalta, missä oli valmiiksi pieni kolo. Aloitin pienellä tuurnalla ja isolla lekalla, siirtyen koko ajan isompaan tuurnaan ja isompaan lekaan....
Tosin tuo oli triviaalia, koska itse naputtelin suoraan korvakkeiden kohdalta, missä oli valmiiksi pieni kolo. Aloitin pienellä tuurnalla ja isolla lekalla, siirtyen koko ajan isompaan tuurnaan ja isompaan lekaan....
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mitä vaikeempi homma sitä isompi leka
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Auto väittää, että takaluukku on kiinni, vaikka onkin auki, eikä siten sytytä valoa ja antaa myöskin laittaa ovet lukkoon, vaikka luukku auki olisikin. Onko kytkin lukossa vai vastakappaleen puolella?
Nimimerkillä: kontti rakosellaan lauantaista asti.
Nimimerkillä: kontti rakosellaan lauantaista asti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainakin sportwagonissa kytkin on lukossa eli luukun puolella. Lienee samat lukitusosat sedanissakin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näin vähän pelkäsinkin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tsau. mikä mahtaa olla rikki tai irti tai jopa kokonaan puuttua meidän 156sessa. ongelma alkoi viime vuonna kun kelit kylmenivät, eli autoa saa sahata välillä käymään ihan hemmetisti, ennenkuin käynnistyy.
kesällä ei mitään ongelmaa, mutta nyt kun ekat kylmät kelit tulivat, niin vika palasi. auto oli 1.8 tessu-00, mutta siihen vaihdettiin 2.0-00 kone. joillekkin liittimille ei termarin vieressä enää löytynytkään mitään,mihin ne voisi laittaa, joten johdot ovat irrallaan.itse termari on sökö. onko se puuttuvien johtojen vika en tiedä, mutta muistelisin ettei kone lämmennyt kunnolla ennenkään. olisiko kellään mitään ideaa?
paljostikin kiitoksia.
kesällä ei mitään ongelmaa, mutta nyt kun ekat kylmät kelit tulivat, niin vika palasi. auto oli 1.8 tessu-00, mutta siihen vaihdettiin 2.0-00 kone. joillekkin liittimille ei termarin vieressä enää löytynytkään mitään,mihin ne voisi laittaa, joten johdot ovat irrallaan.itse termari on sökö. onko se puuttuvien johtojen vika en tiedä, mutta muistelisin ettei kone lämmennyt kunnolla ennenkään. olisiko kellään mitään ideaa?
paljostikin kiitoksia.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rikkinäisen termarin efekti on estää moottorin lämpiäminen. Mutta hmm, rikkinäinen ilmamassamittari kenties? Menee aika rankalla arpapelillä. Myöskin lämpötilatieto jos on hukassa, voipi olla osaamatta tulkita mitään.
Termostaattiinhan pitäisi mennä yksi 2- tai 4-napainen johto (veden lämpötilatieto) ja termarin viereen sitten ilmamassamittarille yksi. Äkkiseltään ulkomuistista en muista, että siellä mitään sen ihmeempiä olisi? Millaiset piuhat ovat irti, saisikos kuvaa?
Termostaattiinhan pitäisi mennä yksi 2- tai 4-napainen johto (veden lämpötilatieto) ja termarin viereen sitten ilmamassamittarille yksi. Äkkiseltään ulkomuistista en muista, että siellä mitään sen ihmeempiä olisi? Millaiset piuhat ovat irti, saisikos kuvaa?
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Räpsäisen polaroidin huomenna. Kiitos.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^niin nyt termariin ei mene yhtään johtoa kiine? Jos näin niin ecu ei saa lämpötietoa ollenkaan. Taitaa olla nyt niin, että sulla on wanhemman mallin johdotus vs uudempi termari/järjestely.
Vaihtoehdot imo: 1. Hommaa vanhan mallin termari anturilla + anturi kanteen (tulpattu reikä löytynee) ja lyöt piuhat kiini.
2. Uudemman malliselle liitin ja johdotat sen oikein tuolle uudemmalle tai sitten vain johdotat.
3. Uudemman johtosarja
4. pelkät wanhanaikaiset anturit, taiitaa sopia uudempaan kiine.
Jos kannesta löytyy se reikä, niin 1. on varmin ja helpoin. Uutta termostaatia jokatapuksessa suosittelen, kulutusosa.
Ota kuva kans siitä termarissa olevasta anturista, että näkis kuinka monta karvaa siihen menee.
Vaihtoehdot imo: 1. Hommaa vanhan mallin termari anturilla + anturi kanteen (tulpattu reikä löytynee) ja lyöt piuhat kiini.
2. Uudemman malliselle liitin ja johdotat sen oikein tuolle uudemmalle tai sitten vain johdotat.
3. Uudemman johtosarja
4. pelkät wanhanaikaiset anturit, taiitaa sopia uudempaan kiine.
Jos kannesta löytyy se reikä, niin 1. on varmin ja helpoin. Uutta termostaatia jokatapuksessa suosittelen, kulutusosa.
Ota kuva kans siitä termarissa olevasta anturista, että näkis kuinka monta karvaa siihen menee.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no niin. otetaas uusiksi. juttuhan on niin, että autossa ei ole tarpeeksi piuhoja, vaan 1 ns.ylimääräinen anturi. Siinä on kolme liitintä ja sijaitsee kannen päässä kabiinin puolella.
Termari koppaan tulee 1 johto kiinni ja se on 2 napainen. crashboombang mennyt kone oli siis 1.8-00 ja nokalla oleva on 2.0-00.
Termari koppaan tulee 1 johto kiinni ja se on 2 napainen. crashboombang mennyt kone oli siis 1.8-00 ja nokalla oleva on 2.0-00.
- Liitteet
-
- unnamed.jpg
- (5.75 KiB) Tiedosto ladattu 4646 kertaa
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Näyttääkö lämpömittari toimivan? Käsittääkseni wanhemmanmallisessakin menee tieto mittarille ja eculle eri "reittiä",joten autosta pitäisi löytyä toinenkin 2 napanen liitin.
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Leka ostettu...mutta vielä arvelluttaa että JOS ne laakerit on kuusiokolopultilla kiinni niin mikäs mahtais olla koko? Musta ne oli kyllä torxit kun viikko sitte tsiikasin,,ja hyllyssä olleessa mapcossa oli kans torxit E14 kannalla.koltiainen kirjoitti:^mitä vaikeempi homma sitä isompi leka
Ja vielä on hieman epäselvää napamutterin kiristysmomentti... Jotain 250Nm vai enemmän. Laakerin pultit taitas olla 50Nm,,, Jouduin muutes sijoittamaan Bahkon ohutseinämäiseen 36mm hylsyyn reilut 20e eihän tonne normihylsy mahdu tietenkään... (jos ei ohenna). Ei täs palkoille taida päästä,,,mut harrastuspohjalta mennään.
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Laakerin pultit oli ~80Nm eli kiinni. Sille napamutterille annetaan momentteja ja asteita, mutta rivienvälistä löytyy ~32 kiloa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajattelin putsata ilmamäärämittarin 1.8 tessusta, niin sopiiko crc 5-56 tähän hommaan?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ajattelin putsata ilmamäärämittarin 1.8 tessusta, niin sopiiko crc 5-56 tähän hommaan?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei sovi alkuunkaan.
CRC:ltä löytyy ihan tuohon tarkoitettu aine:
CRC:ltä löytyy ihan tuohon tarkoitettu aine:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Luin pikaisesti autowikistä tuosta busso koneen historiasta. Kutsumanimikö siis tulee moottorin suunnittelijan nimestä?
Tilastotietoa löytyi 156 malleista niin, että 2003 olisi rekisteröity 409 kpl. ko. autoa Suomeen. 04 ja 05 valmistettiin kuitenkin 156:sta? Mutta ei tuotu Suomeen?
Viimeiset Suomi-auto busso-moottoriset ovat siis ehkä vuosimallia 2003?
Tuota busson äänimaailmaa kun hehkutetaan, niin eroaako radikaalisti uudemmasta 3.2 vee kutosesta?
Tilastotietoa löytyi 156 malleista niin, että 2003 olisi rekisteröity 409 kpl. ko. autoa Suomeen. 04 ja 05 valmistettiin kuitenkin 156:sta? Mutta ei tuotu Suomeen?
Viimeiset Suomi-auto busso-moottoriset ovat siis ehkä vuosimallia 2003?
Tuota busson äänimaailmaa kun hehkutetaan, niin eroaako radikaalisti uudemmasta 3.2 vee kutosesta?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^on suomibussoja ja muita 156 malleja tuotu myös -05 tehtyjä
Vai oliko niin, että bussolaista -04 asti. Hmm
Vai oliko niin, että bussolaista -04 asti. Hmm
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan nenänostomalleja myyty kutoskoneella ja olisiko niin, että viimeisiä lyöty kilpien väliin vielä jopa -06. Nelisylttysiä ainakin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Täyttikö pikkubusso euro4? Tarkoitin lähinnä koontivuotta.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No jaa Omasta kärristä lähtee , Japsiputkisto. Tyypillinen oletus GM-pohjaisesta (159) kutosesta Tässä , mutta kyllä sieltäkin lähtee,jos koko putkisto pistetään uusiksi KLIKS. Mutta kyllä aito busso on aito bussoAriFerra kirjoitti: Tuota busson äänimaailmaa kun hehkutetaan, niin eroaako radikaalisti uudemmasta 3.2 vee kutosesta?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lempinimi tulee suunnittelijan nimestä.AriFerra kirjoitti:Luin pikaisesti autowikistä tuosta busso koneen historiasta. Kutsumanimikö siis tulee moottorin suunnittelijan nimestä?
---
Tuota busson äänimaailmaa kun hehkutetaan, niin eroaako radikaalisti uudemmasta 3.2 vee kutosesta?
En tiedä, miten 3.2 äänet eroaa mistäkin, mutta niitäkin on ainakin kahta erilaista Alfojen nokalla. Esim. 159:n tapauksessa kyseessä on täysin eri GM/Holden pohjainen moottori, kun taas mm. 156GTA:n 3.2 on Busso.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oukei. Kiitos infoista ja mielipiteistä.
ps. kyllä sä Jakke olet sen Extra Jallun ansainnut...
ps. kyllä sä Jakke olet sen Extra Jallun ansainnut...
-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No niin...Laakeri vaihdettu!
Aikaa meni reilusti. Homma alko 10,30 siten että... Rengas pois napamutterin varmistus auki,pappa painamaan jarrua ja 60cm varsi jossa se kapea 36mm hylsy. Napamutteri Aukes todella helposti, sitte satulapultit auki helposti nekin satula veks ,jarrulevy veks..iisii. Olin taivaissa onks tää näin helppo projekti,,kahvitauko.
Sitten pyörän navan kimppuun,,rakensin sillan kynkkään jotta pääsen 2 leukasella ulosvetäjällä navan kimppuun. Halvalla ei hyvää taaskaan saanut,,ns kukkomalli olis maksanu enemmän joten uskoin pärjääväni halvalla 14eur vetimellä. Paskat ,,se veti niin vinoon että melkein hajosi käsiin. Pajavasalla autettuna napa kuitenkin irtosi viimein laakerin hajotessa puoliksi. Kaulus jäi napaan joten rälläkkä kouraan ja siihen syvähkö ura ja taltalla halki lopuksi. Onnistui kivuttomasti (paitsi että tuli vedettyä myös napaan ura,no kosmeettisia virheitä vain). Navan putsasin ja laitoin tässävaiheessa mummon pakastimeen.Tähän kohtaan sattu ruokatauko...samoin pojan pelastaminen tienpäältä kun moposta oli ketjut katkennut.. Tähän episodiin meni 1,5 tuntia tehotonta työaikaa
Sitte itse laakerin pultit auki ( oli 8mm kuusiokolopultit) eikä torxit niinku luulin. Otin jarrukilven irti kans ja maalasin sen samalla,,hifistelyä. Sitten alkokin homman svittumaisin osuus..olipa laakeri muuten suht jämähtäny sijoilleen. Pajavasara, taltta,kiila, metodilla se sit lähti kuitenkin pikkuhiljaa antautumaan,meinäs kuitenkin usko loppuu tässä naputtelussa. Viimein läks sitten putsasin laakeripesän paikan. Uusi laakeri meni heittämällä paikoilleen pultit kiinni, jarrukilpi paikalleen ja napa pakastimesta. Moottoriöljyä napaan ja laakerin sisäpintaan ja varovaista naputusta pajavasaralla,,isompaa naputusta pajavasaralla ja viimein napamutteri yletti kierteisiin jolla sitte helposti lopullinen kiristys.
Levy ja satula paikalleen pappa painamaan jarrua ja lopullinen napamutterin kiristys, mutteri luttuun ja rengas kiinni. TEHTY. Kello pysähtyi aikaan 19.00
Työtahti oli aika verkkainen ja kolmisen sikaria tuli tupruteltua kaffea kans. Oliskohan 6 tuntia ollu tehokas työaika.
Loppupäätelmäni siis on että...Laakerin pystyy vaihtamaan ilman prässiä ja tunkin varassa ilman tukivarsien/kynkän irrottelua. En sit tiedä onko se järkevää noilla tuntimäärillä.
Jutun huipennus sitten oli että AI Miten ihanalta tuntu lähtee kotiinpäin ,, auto oli hiljainen ja busson äänikin ylti aikasemman laakerimelun poistuttua kabiiniin saakka..JES ! Mutta jos oikein hifiä haluais niin eikös se perkuleen toinenpuolikin tarttis vaihtaa...pientä ääntä sieltäkin kuuluu. Selkä on ny niin paskana että jää tulevaisuuteen,ei vielä ole akuutti hätä.
Pari olutta ja saunaan. Ai että on voittaja fiilis ...MÄ TEIN SEN IHAN ITE !!
Aikaa meni reilusti. Homma alko 10,30 siten että... Rengas pois napamutterin varmistus auki,pappa painamaan jarrua ja 60cm varsi jossa se kapea 36mm hylsy. Napamutteri Aukes todella helposti, sitte satulapultit auki helposti nekin satula veks ,jarrulevy veks..iisii. Olin taivaissa onks tää näin helppo projekti,,kahvitauko.
Sitten pyörän navan kimppuun,,rakensin sillan kynkkään jotta pääsen 2 leukasella ulosvetäjällä navan kimppuun. Halvalla ei hyvää taaskaan saanut,,ns kukkomalli olis maksanu enemmän joten uskoin pärjääväni halvalla 14eur vetimellä. Paskat ,,se veti niin vinoon että melkein hajosi käsiin. Pajavasalla autettuna napa kuitenkin irtosi viimein laakerin hajotessa puoliksi. Kaulus jäi napaan joten rälläkkä kouraan ja siihen syvähkö ura ja taltalla halki lopuksi. Onnistui kivuttomasti (paitsi että tuli vedettyä myös napaan ura,no kosmeettisia virheitä vain). Navan putsasin ja laitoin tässävaiheessa mummon pakastimeen.Tähän kohtaan sattu ruokatauko...samoin pojan pelastaminen tienpäältä kun moposta oli ketjut katkennut.. Tähän episodiin meni 1,5 tuntia tehotonta työaikaa
Sitte itse laakerin pultit auki ( oli 8mm kuusiokolopultit) eikä torxit niinku luulin. Otin jarrukilven irti kans ja maalasin sen samalla,,hifistelyä. Sitten alkokin homman svittumaisin osuus..olipa laakeri muuten suht jämähtäny sijoilleen. Pajavasara, taltta,kiila, metodilla se sit lähti kuitenkin pikkuhiljaa antautumaan,meinäs kuitenkin usko loppuu tässä naputtelussa. Viimein läks sitten putsasin laakeripesän paikan. Uusi laakeri meni heittämällä paikoilleen pultit kiinni, jarrukilpi paikalleen ja napa pakastimesta. Moottoriöljyä napaan ja laakerin sisäpintaan ja varovaista naputusta pajavasaralla,,isompaa naputusta pajavasaralla ja viimein napamutteri yletti kierteisiin jolla sitte helposti lopullinen kiristys.
Levy ja satula paikalleen pappa painamaan jarrua ja lopullinen napamutterin kiristys, mutteri luttuun ja rengas kiinni. TEHTY. Kello pysähtyi aikaan 19.00
Työtahti oli aika verkkainen ja kolmisen sikaria tuli tupruteltua kaffea kans. Oliskohan 6 tuntia ollu tehokas työaika.
Loppupäätelmäni siis on että...Laakerin pystyy vaihtamaan ilman prässiä ja tunkin varassa ilman tukivarsien/kynkän irrottelua. En sit tiedä onko se järkevää noilla tuntimäärillä.
Jutun huipennus sitten oli että AI Miten ihanalta tuntu lähtee kotiinpäin ,, auto oli hiljainen ja busson äänikin ylti aikasemman laakerimelun poistuttua kabiiniin saakka..JES ! Mutta jos oikein hifiä haluais niin eikös se perkuleen toinenpuolikin tarttis vaihtaa...pientä ääntä sieltäkin kuuluu. Selkä on ny niin paskana että jää tulevaisuuteen,ei vielä ole akuutti hätä.
Pari olutta ja saunaan. Ai että on voittaja fiilis ...MÄ TEIN SEN IHAN ITE !!
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Se on hieno fiilis, kun onnistuu
Vaikka olisi pienempiäkin hommia, kuten omalta osaltani nuo kaukaloiden kiinnitykset... Mutta tosiaan olkavarren irroituksella se kiikuttaen korjaamolle/prässäämölle ja velottavat kymmeniä euroja työstä, jolloin omaksi vaivaksi jää olkavarren irrotus ja kiinnitys. Sekin toki VOI olla pirun tiukassa, mutta kuitenkin.
Se on hieno fiilis, kun onnistuu
Vaikka olisi pienempiäkin hommia, kuten omalta osaltani nuo kaukaloiden kiinnitykset... Mutta tosiaan olkavarren irroituksella se kiikuttaen korjaamolle/prässäämölle ja velottavat kymmeniä euroja työstä, jolloin omaksi vaivaksi jää olkavarren irrotus ja kiinnitys. Sekin toki VOI olla pirun tiukassa, mutta kuitenkin.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
100%:n varma tieto: Siitä on lukon mikrokytkimestä johto irronnut. Huomasin asian jo vuosia sitten, mutten ikinä muistanut fiksata kuntoonAlfissimo kirjoitti:Auto väittää, että takaluukku on kiinni, vaikka onkin auki, eikä siten sytytä valoa ja antaa myöskin laittaa ovet lukkoon, vaikka luukku auki olisikin. Onko kytkin lukossa vai vastakappaleen puolella?
Nimimerkillä: kontti rakosellaan lauantaista asti.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huomasin saman perjantaina, kun asiaan n.10 sekuntia perehdyin
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmä kysymys: pitäiskö sillä takaluukun lukolla olla joku peitelevy? Joku päivä vaan huomasin että se rajakytkin oli hiukan aran näköisesti paljaana siellä...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samasta syystä se vikakin nopeasti löytyi . Kai se noin vaan kuuluu olla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Päivää, foorumilaiset.
Alkaa lambda antautumaan ja Alfadiag kertoo, että kyseessä on Bank 1 (pre cat) vikakoodeina P0130 ja P1135. Jos liittenä olevaa eperin kuvaa oikein tulkitsin, niin kyseessä on anturi nro 3 (46805750)? Eikös tuo Bank 1 ole tulipellin puoleinen sylinteriryhmä, kun jakopäästä katsellaan? Ja jos nettiä oikein luin, niin piuhan pituus tässä on ilmeisesti 2030mm. Vai onko se tuo 2330 mittainen? Ilmeisesti myös noista edullisemmista kasattavilla liittimillä olevista Boschilaisista kannattaa pysyä erossa? Liitintä on jo putsailtu, mutta se ei vaikuta enää auttavan.
Ja kun vikojen määrä on kerran vakio, niin pelkääjän puolen ulompi vetonivel vetelee viimeisiään. Spareton sivuilta löytyy mm. tämä: http://spareto.com/products/kar012-join ... rive-shaft joka kaiketi sinne sopii. Ja olikos se niin, että sisempää suojakumia ei helpolla löydy, eli yleismallinen on siihen sopiva ratkaisu?
Alkaa lambda antautumaan ja Alfadiag kertoo, että kyseessä on Bank 1 (pre cat) vikakoodeina P0130 ja P1135. Jos liittenä olevaa eperin kuvaa oikein tulkitsin, niin kyseessä on anturi nro 3 (46805750)? Eikös tuo Bank 1 ole tulipellin puoleinen sylinteriryhmä, kun jakopäästä katsellaan? Ja jos nettiä oikein luin, niin piuhan pituus tässä on ilmeisesti 2030mm. Vai onko se tuo 2330 mittainen? Ilmeisesti myös noista edullisemmista kasattavilla liittimillä olevista Boschilaisista kannattaa pysyä erossa? Liitintä on jo putsailtu, mutta se ei vaikuta enää auttavan.
Ja kun vikojen määrä on kerran vakio, niin pelkääjän puolen ulompi vetonivel vetelee viimeisiään. Spareton sivuilta löytyy mm. tämä: http://spareto.com/products/kar012-join ... rive-shaft joka kaiketi sinne sopii. Ja olikos se niin, että sisempää suojakumia ei helpolla löydy, eli yleismallinen on siihen sopiva ratkaisu?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Et tulkinnut oikein, pre-cat lambdat on ykkönen ja kakkonen. Pre-cat meinaa ennen kattia olevaa.EdotL kirjoitti:Jos liittenä olevaa eperin kuvaa oikein tulkitsin, niin kyseessä on anturi nro 3
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannatti taas kysyä, säästyypä vähän euroja. Menikö muuten oikein, eli kyseessä on sitten anturi nro 1?Tuomas K kirjoitti:Et tulkinnut oikein, pre-cat lambdat on ykkönen ja kakkonen. Pre-cat meinaa ennen kattia olevaa.EdotL kirjoitti:Jos liittenä olevaa eperin kuvaa oikein tulkitsin, niin kyseessä on anturi nro 3
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Looginen päättely ehdottaisi että bank 1 numeroitaisi varaosakuvassakin ykkösellä, mutta insinöörit ei ole aina loogisia
Täältä ei siis löydy varmaa tietoa, fiksummat kertonee asian todellisen laidan.
Tuplaedit: puhuinkin välillä tuubaa
Täältä ei siis löydy varmaa tietoa, fiksummat kertonee asian todellisen laidan.
Tuplaedit: puhuinkin välillä tuubaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
EdotL kirjoitti:Eikös tuo Bank 1 ole tulipellin puoleinen sylinteriryhmä, kun jakopäästä katsellaan?
Kyllä ja kyllä.EdotL kirjoitti:Menikö muuten oikein, eli kyseessä on sitten anturi nro 1?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmät kysymykset jatkukoot:
Mikä määrä ja MITÄ öljyä 2.4JTD 10v:hen? 5v manuaali ofkoors.
Mäkelän marmoritietokone väittää, että 2.8 (tai 3.2?) litraa GL-4 75W-85, Heikka ei tunne 10v:tä listalta lainkaan ja google huutaa, että 2.0 litraa 75W-80... (GL-luokitusta ei mainittu).
Eikö tässä ole sama laatikko, kuin joissakin V6:ssa? Ärgh.
Mikä määrä ja MITÄ öljyä 2.4JTD 10v:hen? 5v manuaali ofkoors.
Mäkelän marmoritietokone väittää, että 2.8 (tai 3.2?) litraa GL-4 75W-85, Heikka ei tunne 10v:tä listalta lainkaan ja google huutaa, että 2.0 litraa 75W-80... (GL-luokitusta ei mainittu).
Eikö tässä ole sama laatikko, kuin joissakin V6:ssa? Ärgh.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Kutosissa on 6-lovinen
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin on tämänkin uudemmassa inkarnaatiossa... Kuulin myös, että se on vaan lisärattaalla tungettu samaan laatikkoon? Mutta mistä tuon tiedon varmuudella saan, kun manuaali, netti ja marmori antaa keskenään ristiriitaisia tietoja?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käyttöohjekirjasta?Aquatica kirjoitti:Niin on tämänkin uudemmassa inkarnaatiossa... Kuulin myös, että se on vaan lisärattaalla tungettu samaan laatikkoon? Mutta mistä tuon tiedon varmuudella saan, kun manuaali, netti ja marmori antaa keskenään ristiriitaisia tietoja?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Manuaalissa on väärä öljytilavuuskin... Sama juttu myös autodatassa
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lasket niin kauan kunnes tulee yli ja sen jälkeen tulppa kiinni
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Väärä mihin verraten? Älä ota paineita.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tikusta mitattuun tai toisiin lähteisiin =D
Iso osa lähteistä:
5.0 litraa
Osa lähteistä:
5.5 litraa (väärä, koska on jo ylärajassa 5.2litralla). Ja tuo 5.5 sisältää suodattimen aivan yhtä lailla kuin 5.0litraakin...
^^
Pitää valuttaa pihalle ja katsoa. Samalla hämmästelin sitä, että sekä perälle että laatikolle omat tyhjennysproppunsa, vaikka korkeus näyttäisi yhvältä? Mahtaakohan perässä olla yhtä hyvät öljyt kuin lotjan puolella (kirkkaat)...
Tikusta mitattuun tai toisiin lähteisiin =D
Iso osa lähteistä:
5.0 litraa
Osa lähteistä:
5.5 litraa (väärä, koska on jo ylärajassa 5.2litralla). Ja tuo 5.5 sisältää suodattimen aivan yhtä lailla kuin 5.0litraakin...
^^
Pitää valuttaa pihalle ja katsoa. Samalla hämmästelin sitä, että sekä perälle että laatikolle omat tyhjennysproppunsa, vaikka korkeus näyttäisi yhvältä? Mahtaakohan perässä olla yhtä hyvät öljyt kuin lotjan puolella (kirkkaat)...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^niin mitä ohjekirja suosittaa lootaan ja kuinkapaljon?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käsittääkseni 2.4 JTD:ssä on joku GM:n aski, ei siis sukua kuusimukisten ja 16v dieseleiden laatikolle. Poikkeuksellisen mukava käyttää tuo Kenraali Moottorinkin kirstu.Aquatica kirjoitti:Eikö tässä ole sama laatikko, kuin joissakin V6:ssa? Ärgh.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1.1haen hesasta meidän jtd, lle kaverin pihaan, ja samaa merkkiä tietenki, ostin boselift pikku busson.
Mitähän tässä vehkeessä pitää ottaa huomioon, remmi siitä on vaihdettu 10tkm sitten, syyläri viime keväänä.
Mikä noissa on remmin vaihto väli, että mennään silleen turvallisilla kilometreillä, eikä ajeta riskillä.
Pensaahan se syö aika reippaasti, mutta ku ajoa ei tule sillä kun maksimissaan 5tkm vuosi, nii sille on ihan sama mitä se syö, ajo nautinto, ja ne soundit on tärkeemmät.
Kyseisen alfa mallin omistajat, listatkaa tyhmälle mitä tälläinen laite vaatii ylimääräistä, kyseisellä yksilöllä on takana 200tkm.
Mitähän tässä vehkeessä pitää ottaa huomioon, remmi siitä on vaihdettu 10tkm sitten, syyläri viime keväänä.
Mikä noissa on remmin vaihto väli, että mennään silleen turvallisilla kilometreillä, eikä ajeta riskillä.
Pensaahan se syö aika reippaasti, mutta ku ajoa ei tule sillä kun maksimissaan 5tkm vuosi, nii sille on ihan sama mitä se syö, ajo nautinto, ja ne soundit on tärkeemmät.
Kyseisen alfa mallin omistajat, listatkaa tyhmälle mitä tälläinen laite vaatii ylimääräistä, kyseisellä yksilöllä on takana 200tkm.