156 2,5 V6 laturivikako?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Päivällä huomasin ajoon lähtiessä että nopeusmittari ei toiminut, aamulla toimi varmasti :roll: Uudelleenkäynnistyksen jälkeen huomasin että laturin merkkivalo palaa himmeästi, eikä sammu edes kierroksilla. Käynnistin vielä kerran uudestaan ja sama juttu. Sattui olemaan yleismittari hollilla, akun navoista jännite 12 V eikä noussut vaikka kierrätti konetta. Sammutin valot, puhaltimen ja rokkikoneen ja ajelin kotiin. En saanut siinä kotiintultua mitattua jännitettä. Laturiko tuosta sitten meni? Joskus aiemmin nopeusmittari oli hetkittäin toimimaton mutta lähti muutaman sekunnin päästä toimimaan. Muuta valoshowta ei ollut mittaristossa, kaikki pelasi muuten ihan ok.

Mitä kautta laturia kannattaa lähteä pois ottamaan? Saako siihen varaosia vai ostanko suosiolla uuden?
Olis kyllä muutakin tekemistä ja rahoille olisi monta ottajaa :agrue:

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

vesamaan kirjoitti:Päivällä huomasin ajoon lähtiessä että nopeusmittari ei toiminut, aamulla toimi varmasti :roll: Uudelleenkäynnistyksen jälkeen huomasin että laturin merkkivalo palaa himmeästi, eikä sammu edes kierroksilla. Käynnistin vielä kerran uudestaan ja sama juttu. Sattui olemaan yleismittari hollilla, akun navoista jännite 12 V eikä noussut vaikka kierrätti konetta. Sammutin valot, puhaltimen ja rokkikoneen ja ajelin kotiin. En saanut siinä kotiintultua mitattua jännitettä. Laturiko tuosta sitten meni? Joskus aiemmin nopeusmittari oli hetkittäin toimimaton mutta lähti muutaman sekunnin päästä toimimaan. Muuta valoshowta ei ollut mittaristossa, kaikki pelasi muuten ihan ok.

Mitä kautta laturia kannattaa lähteä pois ottamaan? Saako siihen varaosia vai ostanko suosiolla uuden?
Olis kyllä muutakin tekemistä ja rahoille olisi monta ottajaa :agrue:
Jos se laturi ei ole ihan finis niin siihen voi vaihtaa hiilet. Jos epäilet vähänkään sen kestosta niin osta vaihtolaite.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ite ostaisin vaihtolaitteen niin ei tarvi ihmetellä sen enempää mistä levinny. Uudella osalla myös takuu,joten sekin plussaa. Ite purin yläkautta,mahtuu just ja just tuleen kun purkaa tarpeeks romua pois tieltä.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Caijo-Romeo kirjoitti:Ite ostaisin vaihtolaitteen niin ei tarvi ihmetellä sen enempää mistä levinny. Uudella osalla myös takuu,joten sekin plussaa. Ite purin yläkautta,mahtuu just ja just tuleen kun purkaa tarpeeks romua pois tieltä.
Paljonko on tarpeeks? Imusarja tietty, huohotinpönttö? Pitääkö konetta tunkata eteenpäin? Tai selviäähän nuo kun rupeaa tekemään...
Mistäs saa laturin? Kannattaako purkuosaa ostaa? Just nyt ei olis yhtään ylimääräistä laittaa tuohon kiinni, mutta liikkeelle on päästävä :evil:

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Laturin saanee n.200-300eurolla (esim.Heikka,Muukkonen,paikalliset autosähköfirmat jne). Ite hommasin paikkallisesta autosähköfirmasta työpaikan kautta. Tässä suunnilleen mitä ite purin ko.remppaa tehdessä: oik.etupyörä pois,sisälokari pois. Apuremmi pois,laturia lähinnä oleva ohjainrulla pois ja laturin pultit pois (ensin alempi ja sit heiluttelemalla ylempikin mahtuu just ja just,tän jälkeen väännä laturi irti kannattimestaan isolla ruuvarilla ja jätä apurungon päälle). Huohotinpurkki letkuineen pois. Tulipellissä oleva sähköliittimien suojamuovi ja lämpösuoja pois. Taaempaan venakoppaan kiinnittyvän vesiputken pultit pois. Moottorin ylätukitanko pois. Oik.flektin mutterit ja liitin irti ja flekti niin syvälle kun menee kohti syyläriä. Moottorin oik.etutukikumi irti sekä takakannattimen pultti irti (tässä vaiheessa tietty tuetaan moottori tunkilla öljypohjan alta),vas.tukikumin pultti pari kierrosta auki jottei kierry suotta kun konetta joutuu siirtään. Oik.maskin puolikas irti. Pienellä kuormaliinalla imusarjan takana olevasta tukiraudasta veto lukkopeltiä vasten oik.maskin kohdilta niin pitkälle kun menee (ilmastoinnin huoltoventtiili tulee kiinni flektin kannattimeen). Tän jälkeen on tilaa pyöritellä laturia koneen takana ja johdot on helppo avata. Alakautta työnnä laturia niin ylös kun menee (hihnapyörä ylöspäin ja pulttien reiät kohti moottoria.). Yläkautta sitten jatkaa,pakosarjan alla oleva lämpöpelti+tulipellin lämpömatto vastustaa jonkun verran,mutta kyllä se sieltä lopulta tulee. Jos tekee vauhdilla niin todistetusti se on tunnissa pihalla se laturi. Kun laittaa uutta laturia paikalleen niin ensimmäisenä kannattaa lyödä niitä liukumuttereita millin kaks kauemmaks niin on mukavampi sovittaa paikoilleen.
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

No hun. onhan siinä hommaa. kiitoksia ohjeista, eipähän tarvi itse keksiä kaikkea tehtävää. Mutta imusarjaako et ottanut pois?

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Ei tarvinnu imusarjaa purkaa. Jos kaikki pultit aukee kivutta,niin noin tunti menee irrotukseen ja asennukseen vähän enemmän.. Latureita on sit kahta mallia (cf2/cf3).
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Mulla sippas laturi 2013 juhannuksena. Laturi (Boch) maksoi 280 euroo ja työt korjaamolla niin että loppulasku oli 800 euron luokkaa. Oli ollut paska homma ja koko päivä oli siinä mennyt. Mulla ei muuten ollut mitään muuta vikaa kuin se että latausvalo paloi koko ajan. Se ei siis yrittänytkään himmetä. Nopeusmittari niinkuin muutki aparaatit toimivat ok.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ei tuu pois noilla ohjeilla. Tulipellissä on kiinni kaks ilmastointiputkea jotka on n. 3 cm irti pellistä. Konetta ei saa pelkän oik. puolen flektin irroituksella kallistettua tarpeeksi että laturi mahtuisi tulemaan pois. Vaihtoehdot on irroittaa laturin jalka lohkosta, tai ottaa koko flektihässäkkä irti syylärin ja koneen välistä että saa kammettua konetta tarpeeksi eteen. Tää viimeinen vaihtoehtohan meinaa sitä että pitää irroittaa puskuri että saa lamput pois että saa lukkopellin pois että saa flektit pois... Eka vaihtoehtokaan ei oikeen houkuttele, oli aika ikävissä paikoissa pultteja. Pitää vielä huomenna tutkia millä linjalla edetään... vas koneen kannatinpultti on kiinni, siis ihan oikeesti kiinni. Ei riitä voimat edes lisävarren kanssa, kerran jo lipes hylsy ja ranne on turvoksissa ja varmaan mustana huomenna :(

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onko vesamaanilla CF3 kun Caijolla CF2?
Deltalla muisteli mekaanikko, että vetarin olisi ottanut pois tieltä ja pyöränkotelosta jekuttanut pois :roll:
Toki nosturilla tuo homma voi onnistua helpoiten tuolla tavoin?

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

CF:stä tiedä mitään, mulla on -00 Kattelin mä sitä vetarioptiotakin, mutta aika mahdottomalta näytti sekin tie. Pitää huomenna ottaa vähän neuvoa-antavaa ja ottaa se laturi pois :twisted:

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1189
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Outoa,-00 on myös cf2 niinkuin meilläkin mutta vm on 98.Tänään laitoin uuden laturin kiinni ja sen tunnin verran siinä meni.Tässä mallissa ei tuu kun 2 letkua vähän eteen mut niitä pystyy tarpeeks liikutteleen tieltä pois.Ilmeisesti tullu jonkinlaisia muutoksia vuosien mittaan..
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^
Oletko fakiiri? Kyllä luottokorjaamo sai töihin kulumaan kuusi tuntia. (ei siis merkkikorjaamo) Pahoittelivat suurta työlaskua, mutta sanoivat siinä koko päivän menneen. Oli pitänyt moottoria siirtää ja nostaa.

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kyllä mä tuohon tuntiin uskon. Laturi oli irti ja konetta siirretty ohjeen mukaan n. tunnin kohdalla, mutta ne ilmastoinnin putket sotki koko homman. Tänään jatkuu....

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Tehtaan ohjeiden mukaankin mm. 159 2.4:ssä pitää irrottaa moottori, jos haluaa tehdä jakopään. Ja ohjeajat jotain käsittämätöntä. Kuitenkin osaava tyyppi tekee ilman koneen irrotusta noprob.

Tässä voi olla myös siitä kiinni, että ei ole keksitty kokeilla jotain epäloogiselta kuulostavaa reittiä? On voitu myös mennä autodatan ohjeiden mukaan (= pura vähän kaikki pois ja sitten vielä lisää). Jos on kokemusta ja tehnyt kaikennäköistä, niin saattaa jostain kolosta onnistua?

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Joo, voi olla näinkin. Ammatikseen korjaaja ei vain helpolla varmaan ota riskiä, että särkisi jotain korjatessaan. Aikaisemmin oli vaikea löytää jakopäärempan tekijää v6 koneelle. Yksikin ihan hyvässä maineessa ollut korjaamo sanoi silloin, että he ei rupea alfan kutoseen hihnaa vaihtaan, kun sille pitäis vielä takuukin antaa.
Startin mulle aikoinaan kuutoseen vaihtoi tuo sama korjaamo josta edellä kerroin. Vaihtui ilman sen suurempia purkuja (muualla pelottelivat moottorin irroituksella) tosin asentajan kädet olivat työn jäljiltä melko veriset. :) Mutta ... oli osannut kikkailla sen jotakin kautta.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No eipä tuo naapurin omegan kutosen remminvaihto ihan helpoimmasta päästä näyttänyt. Sanoisko sama paja ooppeleistakin saman? Ehkä ei, kuten mullekin kauhisteltiin 4v sitten 159:n remminvaihtoa mones paikkaa. Nyt vaihoin ite, kun en enää ees viittiny mistään kysellä. Ihme porukkaa nuo ammattilaiset.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Aquatica kirjoitti:Deltalla muisteli mekaanikko, että vetarin olisi ottanut pois tieltä ja pyöränkotelosta jekuttanut pois :roll:
Toki nosturilla tuo homma voi onnistua helpoiten tuolla tavoin?
156 GTA:han vaihdoin tuota kautta laturin. Vetari pois, moottorin kannakkeita irti ja tunkilla mosaa sen verran eteenpäin, että lohko oli käytännössä syylärissä kiinni. Ei ihan helpoin vaihto, mutta ei vaikeinkaan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

jalittam kirjoitti:No eipä tuo naapurin omegan kutosen remminvaihto ihan helpoimmasta päästä näyttänyt. Sanoisko sama paja ooppeleistakin saman? Ehkä ei, kuten mullekin kauhisteltiin 4v sitten 159:n remminvaihtoa mones paikkaa. Nyt vaihoin ite, kun en enää ees viittiny mistään kysellä. Ihme porukkaa nuo ammattilaiset.
Tuohon on moni korjaamo kehittänyt aika toimivan ratkaisun:
Kova hinta.

Noh... 159 3.2 Q4, 2500,-. Mutta saa takuun, joka on täydellinen 2vuoden ajan... Tai sitten tuo oli pelkästään osien hinta? En muista enää. Sitten, jos on korjaamolla tyyppi, kuka on noita tehnyt vaikkapa 100kpl, niin voidaan sama duuni tarjota 1000eurolla ilman takuumurheita. Moni paja ei suostunut 156 twinsparkkia ottaa jakopäähoitoon, kun "ei ole työkaluja - ja vaikka ne saatais, kukaan ei uskalla hyvällä omalla tunnolla tehdä" :D

Esim. me tehdään mitä vaan (Jpää Delta), mutta hinta on sitten joskus aika järkky.
Noista kun puhuttiin, niin oma Mentori-mekaanikko kertoi, että 159 2.4JTDm:n jakopään tekee rauhassa kolmeen-neljään tuntiin ja nopeamminkin, jos kaikki menee putkeen. Eräs toinen paja sanoi, että vähintään 8h työ ja moottorin irrotus. Noissa jakopäissä kun kuitenkin on parempi ottaa rauhassa ja menettää provikat, kuin saada pilatun jakopään seurauksena auto takaisin isoon remonttiin takuuseen... :roll:
Itse en vieläkään uskaltaisi tehdä Twinsparkin/kutosen jakopäätä, mutta 10v JTD:n kylläkin - aion tehdä moisen kahden viikon päästä omaani, näyttötyönä. Jakopäähän on pirun simppeli tuossa, suurin ongelma todennäköisesti tulee olemaan suhteellisen ahdas tila ja sen lisäksi etenkin apulaitehihnan takaisinasettelu (vimeksi kesti ~2h, kun se kiristin on niin peestä, jos ei oikeita työkaluja ole).

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Ei toiminut toi vetarivaihtoehto. Otin flektit pois syylärin edestä ja vedin liinalla konetta eteenpäin sen mitä uskalsin. Ei vaan mahtunut. Sitten tajusin ottaa moottorin takakannakepultin irti :oops: jo vaan tuli eteenpäin mutta ei tarpeeksi, aina vaa oli ilmastoinnin putket tiellä. Sitten oikeen ajatuksen kanssa katsoin että moottorin sai vedettyä mahd. eteen, kaikki letkut ja putket ja johtoniput pois kaikista väleistä, tunkilla vielä ylös-alas-jumppaa eikä sittenkään ollut ihan tarpeeksi tilaa. Sitten vaan päätin että tuleehan se sieltä pois, kele. Ja tulihan se, kun vaan voimalla otti ja väänsi ilmastoinnin putkia pois tieltä. Sidoin kiinnityspulttien reikiin narun josta sai kunnolla vedettyä/nostettua, muuten ei olisi tullut hommasta mitään.
Ährätessä tuli vähän damagea, yksi vetarin kiinnityspultin kanta pyörähti ja flektin vastus irtosi juotoksistaan. Pitää koittaa löytää pultti jostain, vastus taitaa olla Motonet-kamaa?
Avasin laturia sen verran että sain hiilipaketin irti, ja alempi hiili oli aivan loppu. Onneksi vika löytyi eikä koko jumppa ollut turhaa :lol:

Nyt saunaan, viimeistä kertaa aviomiehenä :drinking: :drinking: :drinking:

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Joo, helpompi toi 159:n vaihto kuin fiiatin, vähemmän liikkuvaa osaa. Naapurin ooppelissa kävi kannetkin irti, joten liikkuvaa riitti. Jollain calibran työkaluilla kolmas osapuoli jelppi ja näytti proseduurin, säätö - tarkastus - säätö - jne... En oo alfan kutosen manööverejä nähnyt, mut tuskin tekemätön paikka.

Ei tuo ysinkään laturinvaihto välttis ole pala kakkua. Ilmastoinnin putkissa yleensä letkuakin välissä, niin taittuuhan ne. Mites kutosen kutosessa ne kiertää/haittaa?
Viimeksi muokannut jalittam, 26 Syys 2014, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ja onnittelut liki onnistuneesta operaatiosta :drinking: !

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Kiitos vaan onnitteluista :) Kyllä tää onnistuneeksi vielä kääntyy....

Onkos tuo jäähdyttimen esivatus tää Mätänetin osa:
48-8388 Lämmitysl esivastus Tipo-Marea? Ei oo Lahdessa yhtään :(

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Välillä sama tunne. Täällä kyselen tyhmiä, mut kukaan ei välttis vastaa. Tekemällä oppii. Vastahan määkin oon kuudesta eri kulkineesta remmin vaihtanu - unossa aikanas (ennen intervepin yleisyyttä) ihmettelin ohjainrullan(ko?) irroitusta. Pieni insinööri sanoi minussa: siirrä konetta. Ja remmi vaihtui. Eiköhän nää liki kaikki taviskulkineet toimi lähes samalla periaatteella, joten ihmetyttää joidenkin pajojen suhtautuminen joihinkin merkkeihin. Eikä se miettiminen/muu aivotyö niin hirveesti satuta, vaik sen joutuis ite tekemään. Sama täs laturijupakassa, sulla ja mulla, ratkaisu voi löytyä jopa omin voimin. Vaikkakin rystyset verillä. Mul onneks käyttikset rempassa muuttuu harrastelaitteiksi, joten ei ees vtuta kyniä noita sahoja...

Ookko AD:stä kysyny? Ei se halvin, mut...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja willez »

Joskus itekkin miettinyt että jos se prkl laturi menee,niin kauhia homma vaihtaa. Tekis puukkosahalla reijän tulipeltiin ja tois sen laturin hanttarin jalkatilaan ja sieltä uutta tilalle ? :lol:

jalittam
Viestit: 1690
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tämä on sitä omaa ajattelua. Voi olla hyväkin ratkaisu tai ei, lopputulos sen kertoo, varsinkin jos kukaan ei ole samaa vielä yrittänyt, te pioneerit. :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

vesamaan kirjoitti:Kiitos vaan onnitteluista :) Kyllä tää onnistuneeksi vielä kääntyy....

Onkos tuo jäähdyttimen esivatus tää Mätänetin osa:
48-8388 Lämmitysl esivastus Tipo-Marea? Ei oo Lahdessa yhtään :(
Kyllä on.
Hakemalla artikkelinumerolla foorumilta, löytyy aika monta viestiä, jossa tuosta puhutaan ;)

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

willez kirjoitti:Joskus itekkin miettinyt että jos se prkl laturi menee,niin kauhia homma vaihtaa. Tekis puukkosahalla reijän tulipeltiin ja tois sen laturin hanttarin jalkatilaan ja sieltä uutta tilalle ? :lol:
Tääkin skenaario kävi aika vahvana mielessä... Koppa kun kärryssä on muutenkin aika morjens niin mitäs yks reikä lisää haittais :mrgreen:

vesamaan
Viestit: 1736
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6
Paikkakunta: Orimattila

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Aquatica kirjoitti:
vesamaan kirjoitti:Kiitos vaan onnitteluista :) Kyllä tää onnistuneeksi vielä kääntyy....

Onkos tuo jäähdyttimen esivatus tää Mätänetin osa:
48-8388 Lämmitysl esivastus Tipo-Marea? Ei oo Lahdessa yhtään :(
Kyllä on.
Hakemalla artikkelinumerolla foorumilta, löytyy aika monta viestiä, jossa tuosta puhutaan ;)
Tämmöinen muistikuva mulla oli, tais ihan viime viikolla olla jossain puhetta tästä

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 156 2,5 V6 laturivikako?

Viesti Kirjoittaja Antieko »

^^^
Olen itsekin joissakin jutuissa ajatellut tehdä 156 pelteihin "huoltoluukun". Mutta sehän olis johtanut siihen, että toi munkin alfa olis jo täynnä noita huoltoluukkuja! Ja taitaisivat olla katsastusmiehen mielestä rakennemuutoksia. Alfan korjaustoimenpiteet ovat vähän kuin poskihampaan poisto Hrushtshevin aikaisessa neuvostoliitossa. Siellä kun ei saanut avata suuta, niin hammas jouduttiin poistamaan peräsuolen kautta. :lol:

Vastaa Viestiin