Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Muija ihmetteli kun 2001 astra 1.6 ecotecillä kiihdyttäessä haisee barbecue? Vähänkö repesin kun kuuli ongelman mutta onko vinkkejä?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ eikö google löytänyt mitään ongelmaan? Suoli24:ssa on varmasti joku kysynyt jo kyseiseen ongelmaan vinkkejä.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
On: älä keskustele naisten kanssa tuoksuista (äläkä väreistä).jkk kirjoitti:Muija ihmetteli kun 2001 astra 1.6 ecotecillä kiihdyttäessä haisee barbecue? Vähänkö repesin kun kuuli ongelman mutta onko vinkkejä?
Käy itse nuuhkimassa, eiköhän se selviä... Tuo konehan käyttää ulkopuolista roiskevoitelua, joten se voi olla ihan öljynkäryä pakosarjan tuntumasta tai jotain.
Järkiautoilija
Re: Muiden merkkien murheita.
Jäähdytysneste haisee haihtuessaan tuolle. Jostain vuotaa siis jäähdytysnestettä moottorin/pakosarjan/jonkun päälle?jkk kirjoitti:Muija ihmetteli kun 2001 astra 1.6 ecotecillä kiihdyttäessä haisee barbecue? Vähänkö repesin kun kuuli ongelman mutta onko vinkkejä?
Tein itse - säästin
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ja^ ok, täytynee itse tsekata. tuossa ooppelissa on on ollut ongelmaa jäähdytysnesteen sekä öljyn katoamisen kanssa.
löysin osuvan biisin :
https://www.youtube.com/watch?v=-LZzfGLHKNw
löysin osuvan biisin :
https://www.youtube.com/watch?v=-LZzfGLHKNw
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Olin tuossa seiskafemmaa leimaamassa niin viereisellä nosturilla ollut pökötti keitti ja oksensi jäähdytysnesteet konttorin lattialle.
Oli auton omistaja vähän kitkeränä ja näytti pitävän vikaa katsastajan syynä
Oli muutenkin selvästi pidetty kuin kukkaa kämmenellä, takajarrulevyt umpiruosteessa, kumeissa pintaa puolisen milliä joka nurkassa. Kuulemma jokapäiväisestä ajosta joka ilmeisesti todisti että auto on ehjä.
Oli auton omistaja vähän kitkeränä ja näytti pitävän vikaa katsastajan syynä
Oli muutenkin selvästi pidetty kuin kukkaa kämmenellä, takajarrulevyt umpiruosteessa, kumeissa pintaa puolisen milliä joka nurkassa. Kuulemma jokapäiväisestä ajosta joka ilmeisesti todisti että auto on ehjä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Joillekin vanhan liiton automiehille on käsittääkseni kunniakysymys ettei autoon ole vaihdettu mitään osia. Ja silloin siinä ei voi olla mitään vikaa, onhan auto muutenkin ollut niin hyvä ettei siihen ole edes tarvinnut mitään osia vaihtaa.
- Epäkelpokeräilijä -
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ymmärrän ton kyllä siltä osin jos puhutaan "ei-kuluvista" osista.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ymmärrän minäkin sikäli että onhan se nyt kivempi että esimerkiksi lämppärin moottori ei hajoa kuin että se hajoaa. Sitä tosin en ymmärrä jos siitä tulee joku kunniakysymys.
Tarkoitin lähinnä sellaista autonpitoa, jossa iskareita ei vaihdeta vaikka niissä ei ole enää mitään henkeä. Kun eihän tässä rallia ajeta ja kyytikin on mukavan pehmeää.
Tai loppuunkuluneita jarrulevyjä ei vaihdeta, onhan se auto tähänkin asti pysähtynyt.
Tai akkua ei uusita kun vain alle nollan keleissä tarvitaan lohkolämmitintä että auton saa käyntiin. Ja apuvirralla nyt ainakin.
Tai renkaita ei vielä vaihdeta, reunat tosin ovat kaljut mutta keskellä on vielä melkein kaksi milliä pintaa.
Tai mätä helmakotelo parsitaan Hesarilla ja hartsilla, "ei oo muuten tarvinnut koskaan hitsata".
Ja päälle kehutaan että mitään ei oo tarvinnut koskaan laittaa, on se luja peli.
Tarkoitin lähinnä sellaista autonpitoa, jossa iskareita ei vaihdeta vaikka niissä ei ole enää mitään henkeä. Kun eihän tässä rallia ajeta ja kyytikin on mukavan pehmeää.
Tai loppuunkuluneita jarrulevyjä ei vaihdeta, onhan se auto tähänkin asti pysähtynyt.
Tai akkua ei uusita kun vain alle nollan keleissä tarvitaan lohkolämmitintä että auton saa käyntiin. Ja apuvirralla nyt ainakin.
Tai renkaita ei vielä vaihdeta, reunat tosin ovat kaljut mutta keskellä on vielä melkein kaksi milliä pintaa.
Tai mätä helmakotelo parsitaan Hesarilla ja hartsilla, "ei oo muuten tarvinnut koskaan hitsata".
Ja päälle kehutaan että mitään ei oo tarvinnut koskaan laittaa, on se luja peli.
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Muiden merkkien murheita.
Sattuisko joku tietämään, että pystyykö -89 Corolla 1.3:n kytkimen pääsylinterin tiivisteen/tiivisteet vaihtamaan sylinterin ollessa paikallaan? Miten se varsi irtoaa siitä sylinteristä?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^jos ranskis on kaikki ominaisuutensa näyttänyt ja lopuksi motti tipahtanut asfalttiin, niin kyllähän siinä rauhallisempikin saatta suivaantua.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämän sortin automieheen ja hänen autoonsa sain tutustua pari viikkoa sitten Ruotsissa. Kun kerran maalipinta on alkuperäinen, niin se on "briljant" naarmuista ja klommoista huolimatta. Ja öljyjä on turha vaihtaa joka vuosi, kun tulee niin vähän ajettua. Ym, ym....Rasvis kirjoitti:Joillekin vanhan liiton automiehille on käsittääkseni kunniakysymys ettei autoon ole vaihdettu mitään osia. Ja silloin siinä ei voi olla mitään vikaa, onhan auto muutenkin ollut niin hyvä ettei siihen ole edes tarvinnut mitään osia vaihtaa.
Hieman taisi loukkaantua, (alkoi alahuuli väpättämään) kun koitin mahdollisimman kohteliaasti kertoa auton vioista/puutteista ja nykyisestä arvosta.
Ride on!
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
stoichiometric: Alfakuskin on helppo ymmärtää pösökuskia ja toisinpäin. Miksiköhän?
doublesix: Tuo onkin aika nuorallatanssia. Vaimoa ja mukuloita saat arvostella mutta sanopa paha sana autosta... Minkäslaista klassikkoa oli katselmuksessa?
doublesix: Tuo onkin aika nuorallatanssia. Vaimoa ja mukuloita saat arvostella mutta sanopa paha sana autosta... Minkäslaista klassikkoa oli katselmuksessa?
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Miksi?Rasvis kirjoitti:Nyt näyttää pösökuskilta menneen kuppi nurin
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Heh,onhan noi ranskikset oma lukunsa. Pösö ja sitikka sinnittelee mutta renuu,se on jo liikaa Ammatin puolesta joutuu sanomaan että olisin luultavasti työtön ilman noita. Nojoo,tuli töihin hinurilla smart fortwo. "Hyytynyt ajosta".. Ei lähe käymään,ja jos lähtee, käy tosi vaivalloisesti ja hirveä metallinen kolina takaluukusta kunnes sammuu. Öljytilavuus on 3,1l suodattimen kanssa. Noh,kolme litraa meni että tikku on maksimissa = kone leikannut kiinni ajossa. Simmosta. Autolla ajettu 100tkm.
-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Mutta onhan nuo THP mosat sentään BMW insinöörien kehittämää. Sen muistan että alkupään laitteissa ketjut venyi aiemmin kun alfojen opel mosissa ja tulpat kastui kylmäkäynnistyksessä (muutaman vuosi sitten). Nykyisin tyyppiviat poistettu? Ei toimiessaan noista pahaa sanottavaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaa-a, tarina ei kerro.legza kirjoitti:Miksi?
Oman 407:n murheet ovat toistaiseksi olleet siedettävää luokkaa. Tänä vuonna on vaihdettu parkkitutkan anturi, peilin lasi (lämmittimen kuoleman vuoksi) ja tehty takavaloihin moninapaliittimet ohittavat lisämaadoitukset. Sinänsä "turhia" vikoja jotka olisi vähän paremmalla suunnittelulla voinut välttää, mutta toisaalta korjaukset eivät olleet työläitä ja yhteiskustannus lasketaan kympeissä.
Katsastettu on minun aikanani neljä kertaa joista ensimmäisellä kerralla tuli kotiinviemisiksi hylsy, etujarrulevyt kuluneet hitusen liikaa. Kerran on lisäksi huomautettu pimenneestä lisäjarruvalosta, varaosaksi tarvittiin kymmenen senttiä maksanut vastus. Kaksi kertaa on ollut puhtaat paperit. Ikää tötteröllä on kahdeksan vuotta ja 160 tuhatta kilometriä.
Onhan tuossa tiettyjä laaduttomuuksia niin kuin alatukivarsien laakerit, valojen liittimet ja ohjaustehostimen pumppu, mutta kylillä puhutaan että joissakin toisenkinmerkkisissä autoissa olisi joskus ilmennyt vikoja. Vaan eihän sentään Alfoissa
- Epäkelpokeräilijä -
- Garmund
- Viestit: 1904
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): Crosswagon Q4 -05
ja muutama harrastealfa - Paikkakunta: K-Häme/Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä on ollut pari pököttiä, viimeisin oli 206 sw -03. Siinä muistaakseni keran joutui jättää tielle.valoshoun takia ja kerran meinas keittää heti liikkeelle lähdettäessä. Kummatkin viat eivät enää olleet läsnä kun seuraavankerran auto käynnistettiin. Näitten lisäksi takalasin lämmitin ja pyyhin lakkasi toimimasta. Kallein homma oli taka-akselin vaihto. En muista mikä sen näissä rikko, olisko olleet liiaksi kuluneet laakerien pesät tms. Taisi olla oikeastaan tyyppivika noissa. Tietenkin huolloissa vaihdeltiin kuluvia osia tarvittaessa. Niistä ei ole jäänyt mieleen että olisi jotain erinoista ollut.
Sinänsä autosta jäi itselleni positiivinen kuva. Eipä ainakaan tarvinnut hitsailla... Penkit kyllä oli surkeat karvalakkimallissa ja maavara keulassa turhan pieni. 156 seni -3,5cm jousilla on selvästi korkeampi.
Sinänsä autosta jäi itselleni positiivinen kuva. Eipä ainakaan tarvinnut hitsailla... Penkit kyllä oli surkeat karvalakkimallissa ja maavara keulassa turhan pieni. 156 seni -3,5cm jousilla on selvästi korkeampi.
Suoraan vaan suoraa
- Tiphookki
- Viestit: 504
- Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
- Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
- Paikkakunta: Espoo/Karstula
Re: Muiden merkkien murheita.
Sitikkaan tuli katsastuksessa korjauskehoitus haalistuneista sivuvilkuista. Ei olisi uskonut että noinkin nuoressa autossa on sivuvilkut haalistuneet.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ceedin orkkisakku ryytyi eilen , jo 5,5 vuoden iässä. Toki sitä vanhenemista edesauttoi se kun olin unohtanut kotipihassa auton takaluukun osittain auki ( tavaratilan valo palaen ) neljäksi päiväksi... Ei noista korealaisista ole mihinkään
Kupla-VW:ssa kesti akut yli 10 v.... Ei mikään ihme, että akuilla on vain kahden vuoden takuu nykyautoissa.
JT
Kupla-VW:ssa kesti akut yli 10 v.... Ei mikään ihme, että akuilla on vain kahden vuoden takuu nykyautoissa.
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Volvoon (V70) pitäisi laittaa uutta jarrua, mutta ompas hölmö systeemi kun ilmeisesti mitenkään ei voi päätellä onko edessä 288mm vai 305mm laikat.
Pyörä pois ja mittaamalla selviää toki.
Pyörä pois ja mittaamalla selviää toki.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Faceliftatussa turboversiossa todennäköisyys kasvaa isommalle levylle, mutta varaosatiskin myyvällä puolella työskennelleenä tuokaan ei ole aukoton sääntö ja moni toikin levyt takaisin renkaan irroituksen jälkeen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Tää on -07 vanhaa koppaa ja 2,5 T nelikolla. Yritin olla fiksu ja mitata kulutuspinnan halkaisijan, se kun onnistuu vanne paikallaan, mutta en oikein löytänyt selkeitä mittoja internetsin tuotekuvista.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Vida (vai Vadis, kumpi se oli?) saattaisi kertoa millä auto on tehtaalta lähtenyt, jos suodattaa osat alustanumerolla. Tietty mikään ei takaa, ettei jarruja ole joku erehtynyt päivittämään, jos on pienillä lähtenyt tehtaalta.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Ollut liisari jonka jälkeen tullut meille -> tuskin päivitetty
Vidan hinta taitaa olla tuhansissa -> ei just nyt löydy koneelta.
Täytyy mitata tai kysyä Siniseltä tiskiltä.
Vidan hinta taitaa olla tuhansissa -> ei just nyt löydy koneelta.
Täytyy mitata tai kysyä Siniseltä tiskiltä.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikö korealainen osaa katkasta sähköjä, jos joku luukku jääny auki tai sisävalo jääny päällä? Noh, halpuus tietysti pääasia ja kun yksinkertasta tehdään niin ompi vähemmän hajoavia juttuja (ja halpaa)Jiitee kirjoitti:Ceedin orkkisakku ryytyi eilen , jo 5,5 vuoden iässä. Toki sitä vanhenemista edesauttoi se kun olin unohtanut kotipihassa auton takaluukun osittain auki ( tavaratilan valo palaen ) neljäksi päiväksi... Ei noista korealaisista ole mihinkään
Kupla-VW:ssa kesti akut yli 10 v.... Ei mikään ihme, että akuilla on vain kahden vuoden takuu nykyautoissa.
Onkos muuten joku katellu esim. hundai koupen kylkeä alhaaltapäin? Niin o kuin perunapelto oven alareunalinja.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Hmm.
Kyllä minä vaan luulin, että aikakatkasu Ceedissäkin on? Ehkä se sitten koskee vain sisävaloja, ei takaluukun valoa...
Kyllä minä vaan luulin, että aikakatkasu Ceedissäkin on? Ehkä se sitten koskee vain sisävaloja, ei takaluukun valoa...
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Eikös -07 ole kuitenkin jo nenänostettu malli ja neliveto varsinkin puoltaisi Volvo-logiikalla edelleen niitä isompia levyjä. Motonetin tiskillä joutui välillä arpomaan ja etenemään todennäköisyys edellä, kun mikään listakaan tarjonnut faktaa tiskiin.Albertolli kirjoitti:Tää on -07 vanhaa koppaa ja 2,5 T nelikolla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jop, sisävalolla on aikakatkaisu toki, ja sattaa olla takapaksissakin, tiedä häntä. Kuitenkin kun vaihdoin uuden akun, niin takaluukun merkkivalo alkoi palaa kojelaudassa. Samoin kello näytti toissapäivän iltapäivän aikaa...Aquatica kirjoitti:Hmm.
Kyllä minä vaan luulin, että aikakatkasu Ceedissäkin on? Ehkä se sitten koskee vain sisävaloja, ei takaluukun valoa...
Hyvä kun vanha akku loppui ennen pakkasia ja vielä kotona, sillä vaimolla oli vielä muistissa kun Avensiksessa orkkisakku hyytyi Kuopiossa parkkihallissa naisporukan reissulla...
Tåytyy ruveta vaihtamaaan viiden vuoden välein uusi akku niin ei tarvitse arvuutella kestoa. Ei se satanen kova hinta siitä ole.
jt
Viimeksi muokannut Jiitee, 01 Loka 2014, 09:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Akun uusinnasta tuli mieleen, että nykyään aika monilla merkeillä on varoitukset akun vaihdoissa. Ei saisi itse vaihtaa, koska akun irrottaminen nollaa sähkösysteemejä, muisteja jne.Jiitee kirjoitti:Aquatica kirjoitti:Hmm.
Tåytyy ruveta vaihtamaaan viiden vuoden välein uusi akku niin ei tarvitse arvuutella kestoa. Ei se satanen kova hinta siitä ole.
jt
Onko tuo nyt oikeesti ihan noin? Itse ainakin pari vuotta sitten vaihdoin 2007 Bravoon akun, eikä ilmaantunut mitään ongelmia. Toki kello nollautui, mutta jopa minä osasin laittaa sen oikeaan aikaan...
Ja eikö monet tee-se-itse janaritkin huoltoja tehdessään irroita ainakin toisen navan?
Tuossa GS II:ssa (2008) saattaa nimittäin tulevana talvena olla edessä vaihto.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
^Thesiksessä on kai n. 50 ECUa, joten akun vaihtaminen herätti epäilyksen siitä, mikä kaikki sekoaa. Vastaus: ei mikään. Ohjekirjan neuvo akun vaihtoon kuuluu " aja 10 m suoraan, jotta ajonvakautus kalibroi itsensä." Siinä kaikki, kellokin taisi napata ajan RDS:stä melkein heti.
Järkiautoilija
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ ei Ceedissäkään mitään ongelmia akun DIY-vaihto aiheuttanut, kun päivyrin ja kellon asetti vaan oikeaan aikaan, siinä kaikki. Ajonhallinta-vakautus (ESP) päivittyi normaalitilaansa 2. käynnistyksellä, ja itse asissa en ole varma olisi kellokin tehnyt niin. Ehdin säätää sen jo käsin ennen 2. käynnistystä.
Soitin etukäteen Deltalle ( koska 7 v- takuu vielä voimassa) ja kysyin akun ja vaihdon hintaa niin pari satkua olisi mennyt ja
tosiaan akkutakuu on vain 2 vuotta.
Jt
Soitin etukäteen Deltalle ( koska 7 v- takuu vielä voimassa) ja kysyin akun ja vaihdon hintaa niin pari satkua olisi mennyt ja
tosiaan akkutakuu on vain 2 vuotta.
Jt
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Muiden merkkien murheita.
Akun pystyy tosiaan vaihtamaan esim. tuohon Bravoon ilman ongelmia, mutta osaako joku sanoa onnistuuko se kotikonstein näihin start&stop -autoihin? Näissä akun navassa on joku anturi, mitä ei saa ainakaan ohjekirjan mukaan irroittaa?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Panee obd-tökkelin kautta apusähköä akunvaihdon ajaksi, jos meinaa muuten hirvittää.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
Tiedätkö, miten tuo merkkihuollossa tehdään?matti_vuorio kirjoitti:Akun pystyy tosiaan vaihtamaan esim. tuohon Bravoon ilman ongelmia, mutta osaako joku sanoa onnistuuko se kotikonstein näihin start&stop -autoihin? Näissä akun navassa on joku anturi, mitä ei saa ainakaan ohjekirjan mukaan irroittaa?
Irrotetaan se napa. Sitten akku. Sitten laitetaan uusi akku. Sitten kiinnitetään se.
Tosin sitten joutuu kertomaan BCM:lle tahi ECU:lle (riippuen, kumman kautta BMS (Battery Management System, nimiä miljoona jne.) on hoidettu), että akku on uusi.
Jos ei kerro, sillä kestää _KAUAN_ oppia se, eikä sinä aikana S&S ole käytössä lainkaan. Vikavalokin voipi syttyä, taas jälleen autosta ym. riippuen. Tietenkin, vaikka kertoisi, että akku on uusi, on siinä sopeutusaika. Ja sekin on jotain paljon ja todella paljon välillä - akuthan ei ole täydessä latingissa kaupan hyllyltä tullessaan, joten S&S ei voi toimia, ennen kuin haluttu varaustaso on ensi kertaa saatu - ja ECU/BCM/joku oppii sen, että kuinka kauan tietystä tasosta tiettyyn tasoon kestää -> päätellään akun kunto.
Ainiin, kaikissa merkeissä ei voi edes kertoa akun vaihtuneen. Eli käytännössä tuosta ei ole harmia melkein koskaan, poislukien erikoistapaukset - joita kuulemani mukaan on ainakin Voorttimailmassa.
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Mittasin ja 305mm ovat. Sustahan tulis hyvä varaosakauppiasAlfissimo kirjoitti:Eikös -07 ole kuitenkin jo nenänostettu malli ja neliveto varsinkin puoltaisi Volvo-logiikalla edelleen niitä isompia levyjä. Motonetin tiskillä joutui välillä arpomaan ja etenemään todennäköisyys edellä, kun mikään listakaan tarjonnut faktaa tiskiin.Albertolli kirjoitti:Tää on -07 vanhaa koppaa ja 2,5 T nelikolla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Niinhän minä sitä 6kk harjoittelinkin, mutta oli pelkkä kesäduuni. Volvon jarrut oli vielä helppoja VAGilaisiin verrattuna. Niissä ei ollut juuri koskaan, ikinä, yhtään, mitään logiikkaa, joka olisi perustunut johonkin sääntöön. Poislukien säännön vahvistava poikkeus takajarrupaloissa. Muistan koodin 22-1192 yhä tänäkin päivänä .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Vastahan sinä hankkiuduit eroon tuollaisesta. Mieli muuttunut vai parempi yksilö haussa?doublesix kirjoitti:^ http://www.blocket.se/sodermanland/Alfa ... ?ca=12&w=3
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuttava valitteli eilen, että TSI -Volkkarissansa vaihteisto rallattaa ajoittain tyhjäkäynnillä. Huollossa oli sanoneet, että "jossain tapauksessa rattaat voi jäädä vaihdelaatikossa epäedulliseen asentoon" ja ääni johtuu siitä, mutta se on ihan normaalia. Autossa on siis ihan normaali vaihteisto. Ajettu n. 30000km ja takuu loppumassa kuukauden päästä.
En ole vielä käynyt kuuntelemassa ääntä, mutta en kyllä ihan purematta nielisi tuollaista selitystä. Ettei olis kuitenkin painelaakeri menossa? Jotenkin vähän vaikea ymmärtää, miten vaihteiston pitämä ääni vapaalla ollessa voisi ikinä olla normaalia.
En ole vielä käynyt kuuntelemassa ääntä, mutta en kyllä ihan purematta nielisi tuollaista selitystä. Ettei olis kuitenkin painelaakeri menossa? Jotenkin vähän vaikea ymmärtää, miten vaihteiston pitämä ääni vapaalla ollessa voisi ikinä olla normaalia.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jakoketjuhan se siellä. Ei oo varmaan öljyjä vaihdettu vielä kertaakaan ? "longlife"
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämän yksilön piti olla "helpolla museorekisteriin"-projekti. Oli kaikkea muuta.JPeltola kirjoitti:Vastahan sinä hankkiuduit eroon tuollaisesta. Mieli muuttunut vai parempi yksilö haussa?doublesix kirjoitti:^ http://www.blocket.se/sodermanland/Alfa ... ?ca=12&w=3
Ride on!
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ just duuni kaveria kehotin mennä näytättää 1.2tsi korjaamolle, kun ketjun rallattelu kuulu mukavasti kylmänä. En oo vielä kuullu olinko oikeessa
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Kävit sitten katsomassa sen? Olin itsekin kyseisestä autosta yhteyksissä jo elokuussa (omistaja alunperin Porvoosta..), mutta en sitten lähtenyt sitä katsomaan. Juttujen perusteella piti olla tosi hyvä; ruostesuojattu ja edellinen omistaja oli ollut sähkömies ja käynyt kaikki sähköt läpi, vaihdelaatikko korjattu. Eniten ihmetytti kilometrit, että voiko oikeasti olla noin vähän... No säästyipä siltäkin turhalta Ruotsin reissulta .doublesix kirjoitti:Tämän yksilön piti olla "helpolla museorekisteriin"-projekti. Oli kaikkea muuta.JPeltola kirjoitti:Vastahan sinä hankkiuduit eroon tuollaisesta. Mieli muuttunut vai parempi yksilö haussa?doublesix kirjoitti:^ http://www.blocket.se/sodermanland/Alfa ... ?ca=12&w=3
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jakke kirjoitti:Tuttava valitteli eilen, että TSI -Volkkarissansa vaihteisto rallattaa ajoittain tyhjäkäynnillä. Huollossa oli sanoneet, että "jossain tapauksessa rattaat voi jäädä vaihdelaatikossa epäedulliseen asentoon" ja ääni johtuu siitä, mutta se on ihan normaalia.
tämäJakoketjuhan se siellä. Ei oo varmaan öljyjä vaihdettu vielä kertaakaan ? "longlife"
Tuttu oli käyny huollossa ja oli tiedustellut valmiiksi, että onko seuraava ketjuhuolto 6kympin kohdalla sitten, kun ensmäinen oli kolmessakympissä. Oli sanottu, että piräis mennä pidempään, koska he laittavat parempaa kettinkiä. Jossakin laitetaan huolto-jampan mukaan samanmoista kuin on poiski otettu.just duuni kaveria kehotin mennä näytättää 1.2tsi korjaamolle, kun ketjun rallattelu kuulu mukavasti kylmänä. En oo vielä kuullu olinko oikeessa
Muutoin, ilmeisesti rinkuloissa kestää jakopäät paremmin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Kuulemma.
Mutta ehkä niillä ajetaan enemmän? Eikä himmailla. Paineetkin joskus nousee ylärajalle, että öljykanavat ei pääse vuorautumaan umpeen... Ehkä.
Kuulemma.
Mutta ehkä niillä ajetaan enemmän? Eikä himmailla. Paineetkin joskus nousee ylärajalle, että öljykanavat ei pääse vuorautumaan umpeen... Ehkä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^ehkä moottorikokoamossa dkw:lle korvamerkityihin moottoreihin ei laiteta hinnat_alkaen-kettinkiä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Ei vaan hinnat-alkaen muovista kiristintä.
Eihän niissä ketjuissa kai mitään ihmeitä ole koskaan ollut, vaan nimenomaa kiristimissä...?
Ei vaan hinnat-alkaen muovista kiristintä.
Eihän niissä ketjuissa kai mitään ihmeitä ole koskaan ollut, vaan nimenomaa kiristimissä...?