Noi keskikonsolin sivupahvit on kiinni yhdellä ruuvilla ihan takapäästään niin, että ne ruuvit on tietenkin hankala ruuvata auki kun ovat vähän penkin kulman alla ja sit tais olla pari raks-liitintä. Sitten pitää vielä irroittaa takapenkille menevä lämppärin putki, se on kiinni yhdellä ruuvilla. Itse käytin irti vaan tuon apumiehen puoleisen verhoilun ja käytin vaan tuon boksin liittimen irti. En siis koskenut noihin turvavöiden kiristimille lähteviin kahteen johtoon. Jos ne liittimet haluaa käyttää irti, niin taitaa olla helpointa kun irroittaa tuo kuskin puoleinenkin verhoilun palanen. Bagin valon sammuttamisen jälkeen autoiltu reilu tuhat kilsaa, eikä se valo ole ainakaan vielä syttynyt uudelleen. (Koputtaa puuta.)
Uskaltaako etupenkin airbagin liittimen irroittaa ja kytkeä uudelleen ilman että tulee turvatyynyyn mitään häiriötä?
Siis mitään muuta häiriötä kuin, että vikavalo tarvii kuitata jälkikäteen?
Eipä siinä ongelmia. Jos varman päälle pelaa, irroitat akun -navan ja odotat 15min. Tuo on varma turva-aika, jonka jälkeen ei pitäisi olla minkäänlaista jännitettä järjestelmässä -> ongelmariski liki olematon.
Hieman viinihuuruissa kirjottelin ensimmäisen viestin, tarkennettakoon:
- Akun -napa irti ja 15min odottelua
- Töitä tekemään
- Akun -napa kiinni (automaatti-ilmastoinnilla pitäisi 2min odottaa koskematta mihinkään akun takaisinkytkennän jälkeen, jotta läpät löytävät asentonsa. Oikeasti taitaa n. 30s riittää?)
- Homma OK