No helvata, mitähän nyt tapahtu..? Auto 156 V6 -98 ja näytti tekevän käynnistymislakon. Virtaa on ihan normaalisti ja startti pyörittää, mutta muuta ei sitten tapahdukaan. Osaisko joku jo näillä spekseillä valaista että mistä hommaa mahdollisesti kannattais alkaa purkamaan, itse en niin kovin paljon tekniikasta ymmärrä. Jotenkin tuntuis, että joko ei saa bensaa tai sytytyspuoli ei pelaa. Bensaa on tankissa + Kurkkasin jakohihnan kotelon raosta ja kyllä siellä mun mielestä hihna oli paikallaan..
Kiitos vinkeistä, kävin tsekkaamassa sulakkeet, ne oli ok, ja muutenkin tuijottelemassa konehuoneeseen tietävän näköisenä, mutta taitaa tulla hinauskeikka Delta-autoon... paska homma.
Joo, kyllä käynnistyksen eston valot syttyy ja sammuu. Auto lähti just hinauksessa Delta-autoon, joten odotellaan tuomiota. Kunhan ei perhana vaan olis kuitenkin jakohihna, autolla ajettu 119 800 ja rapiat, vaihtovälihän hihnalle on 120 000 km, eli jos italiaanot ovat olleet tarkkoja, niin poikkihan se on...
Mitenkäs kun mulla ainakin auton kaikissa papereissa puhutaan tosta 120 000 km:stä... Pitää toivoa että vika ei kuitenkaan olisi siinä. Katkeaminen ei varmastikaan tee hyvää missään olosuhteissa, vaikka tämä (mitä nyt tapahtuikin) ei sattunut ajossa vaan startatessa.
tontsa kirjoitti:Mitenkäs kun mulla ainakin auton kaikissa papereissa puhutaan tosta 120 000 km:stä... Pitää toivoa että vika ei kuitenkaan olisi siinä. Katkeaminen ei varmastikaan tee hyvää missään olosuhteissa, vaikka tämä (mitä nyt tapahtuikin) ei sattunut ajossa vaan startatessa.
Aih.. '99 -vuodesta lähtien vaihtoväli on ollut 60tkm... Sitä vanhempien papereissa ilmoitetaan tuo 120tkm...
Toivotaan parasta.
V6 kirjoitti:jos se on käynnistyksenesto probleema sen voinee testata ohittamalla se esto koodilla, käynnistyykö sitten.
Jos valo ei jää päällle niin ohituskoodilla ei pääse välttämättä ohittelemaan ajonestoa - muuten kyllä.
Mulla oli vikana ajonestossa virtalukon lähellä oleva antenni (by bosch), joka meni vaihtoon. osan hinta n. 300 vanhaa markkaa. Diagnostiikkakompuutteri kertoo vain ettei avaimen koodia voitu lukea, muttei syytä - sen vuoksi Deltassa ei löydetty vikaa - Automilanossa löysivät. Viallinen avain aiheuttaa ihan saman ongelman. Mulla se esiintyi muutaman muistaakseni 3 kertaa 2 vuoden sisällä.
Jeps, äsken soiteltiin Deltasta auton tuomio. Jakohihna oli käynyt pois paikaltaan, mutta ei ollut poikki. Olivat saaneet sen jo käyntiin ja mitään suurta vahinkoa ei ilmeisesti ole syntynyt. Jakohihna pitää kuitenkin vaihtaa ensi tilassa ja samalla täytyy säätää jotain juttuja + tsekata ettei ole mitään särkynyt + vaihtaa muutkin hihnat + kaikkea muuta, hinta-arvio 1500 euroa. Normaalisti tuo pelkän hihnan vaihto ilmeisesti maksaa noin 1000 euroa, eli vähän ylimääräistä tulee... On vaan muutes aika arvokas hihna, tolla rahalla ostais pari kolme toimivaa pikkuautoa....
Onko mulla mitään saumoja yrittää hintaa alemmaksi tms. Autolla siis ajettu karvan verran alle 120 000 km, eli alle jakohihnan vaihtovälin kuitenkin..
tontsa kirjoitti:Jeps, äsken soiteltiin Deltasta auton tuomio. Jakohihna oli käynyt pois paikaltaan, mutta ei ollut poikki. Olivat saaneet sen jo käyntiin ja mitään suurta vahinkoa ei ilmeisesti ole syntynyt. Jakohihna pitää kuitenkin vaihtaa ensi tilassa ja samalla täytyy säätää jotain juttuja + tsekata ettei ole mitään särkynyt + vaihtaa muutkin hihnat + kaikkea muuta, hinta-arvio 1500 euroa. Normaalisti tuo pelkän hihnan vaihto ilmeisesti maksaa noin 1000 euroa, eli vähän ylimääräistä tulee... On vaan muutes aika arvokas hihna, tolla rahalla ostais pari kolme toimivaa pikkuautoa....
Onko mulla mitään saumoja yrittää hintaa alemmaksi tms. Autolla siis ajettu karvan verran alle 120 000 km, eli alle jakohihnan vaihtovälin kuitenkin..
hyvä tuuri jos ei hajonnut mitään. Hihnan vaihto maksaa sen työn takia niin julmetusti, se on päivän homma.Ihme ettei sitä ole aikaisemmin vaihdettu? onko sitä käytetty missä huolloissa? Itsellä vaihdettiin 80tuhannessa hihna ja vielä näytti aivan priimalta, apuhihna oli jo kulahtaneen näköinen.
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02
Kyllä sitä on ihan Deltan huollossa käytetty, 120 000 km huolto on jo tehty tässä talvella. Sillon oli ne julmetut pakkaset ja huolto ihan tukossa, sovittiin että hihnan vaihtoa siirretään, mutta tehdään kuitenkin tämän kevään aikana, nyt siis tuli ajankohtaiseksi...
Olisikin mielenkiintoista kuulla monellako prosentilla tuollaiset menee takuuseen ja moniko maksaa itse. Se on kuitenkin vähän suhteellista, että pitääkö hihnan kestää kaikenlaista rääkkäystä huoltovälin verran, vai onko syy myös rääkkääjällä. Tuosta syystä lienee tuo nykyinen huoltovälin muuttaminen 120 tkm -> 60 tkm. Normaaliajossa kestää kyllä, mutta toisaalta harva (?) alfisti ajaa normaalisti (=kierrokset aina alle 4000 rpm)
Rolle kirjoitti:Minä olen ymmärtänyt että tuon hihnan kuntoa on mahdotonta katsoa, ainakin jos remmi on paikoillaan.. Olenko ymmärtänyt väärin?
Eipä sitä kuntoa taida yleensäkään päälle nähdä.
Isäpappa osti 626 Mazdalaatikon 70tkm ajettuna ja alkoi 200 tuhannen kohdalla tuumia josko nyöri pitäisi joskus vaihtaa. Otettiin kuuppa auki ja remmi oli edelleen kuin uusi, faija jätti sen edelleen koskemattomaksi. Nykyään auto on tutulla ja mittarissa lienee alun neljättäsataa tuhatta, hihna taitaa vieläkin olla alkuperäinen!
Saisivat Alfan ja Bemarin (M40) hihnamaakarit ottaa Mazdasta oppia
Kävin laittamassa uuden 156 JTS SW:n tilaukseen, niin ei tarvitse huolehtia enempää tuosta jakohihnaongelmasta. En tiedä oliko järkevin ongelmanratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin...
Kävin laittamassa uuden 156 JTS SW:n tilaukseen, niin ei tarvitse huolehtia enempää tuosta jakohihnaongelmasta. En tiedä oliko järkevin ongelmanratkaisu, mutta ratkaisu kuitenkin...
eikös siinä JTS koneessakin ole hihna? tuosta koneesta ei pahemmin vielä kokemuksia taida löytyä. No uusi on aina uusi
Mediocrity is a sin Kuvat 155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02