Uusi alfisti, vanhat kysymykset
Valvoja: Moderators
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Uusi alfisti, vanhat kysymykset
Eli tulipa tuossa ennen joulua ostettua eräältä palstalaiselta Alfa 156 2.0 -98.
Nyt sillä on tullut ajeltua jo 6tkm. Mukavasti on sinäänsä toiminut, mutta muutamaan ongelmaan en ole edes tältä palstalta löytänyt apua.
1. Auto ei oikein vedä 3-4000 kierroksen välillä. Eli taitaa ilmi olla nähnyt parhaan päivänsä. Kysymys kuuluu missä se sijaitsee ja mitä siitä kannattaisi kokeilla ensimmäiseksi puhdistaa (ennen kun ostaa uuden):
http://jaskas.spymac.net/kone_1.jpg
http://jaskas.spymac.net/kone_2.jpg
2. Autossa palaa airbägin varoitusvalo, joka johtuu ilmeisesti siitä pelkääjän puolen penkin alla olevasta liittimestä. Onko se jompikumpi näistä:
http://jaskas.spymac.net/kone_3.jpg (Kahvikupit on siivottu:)
3. Onko kukaan päässyt tehtaan lupaamiin kulutus lukemiin? Itse olen päässyt hieman alle 8 litraan maantieajossa.
Eipä tällä kertaa muuta....
Nyt sillä on tullut ajeltua jo 6tkm. Mukavasti on sinäänsä toiminut, mutta muutamaan ongelmaan en ole edes tältä palstalta löytänyt apua.
1. Auto ei oikein vedä 3-4000 kierroksen välillä. Eli taitaa ilmi olla nähnyt parhaan päivänsä. Kysymys kuuluu missä se sijaitsee ja mitä siitä kannattaisi kokeilla ensimmäiseksi puhdistaa (ennen kun ostaa uuden):
http://jaskas.spymac.net/kone_1.jpg
http://jaskas.spymac.net/kone_2.jpg
2. Autossa palaa airbägin varoitusvalo, joka johtuu ilmeisesti siitä pelkääjän puolen penkin alla olevasta liittimestä. Onko se jompikumpi näistä:
http://jaskas.spymac.net/kone_3.jpg (Kahvikupit on siivottu:)
3. Onko kukaan päässyt tehtaan lupaamiin kulutus lukemiin? Itse olen päässyt hieman alle 8 litraan maantieajossa.
Eipä tällä kertaa muuta....
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Uusi alfisti, vanhat kysymykset
siinähän se on nelospytyn oikealla puolella tuo päällimmäisenä oleva musta mokkula mihin tulee piuha ja kyljessä lukee bosch. Ohjeet puhdistukseen löytyy jostain täältä foorumilta haulla varmaan...jaskas kirjoitti:Kysymys kuuluu missä se sijaitsee ja mitä siitä kannattaisi kokeilla ensimmäiseksi puhdistaa (ennen kun ostaa uuden):
- jaskas
- Viestit: 615
- Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
- Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
- Paikkakunta: Hki
- Viesti:
Juu, oli ilmeiseti missannut nämä ohjeet:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... i#img_2841
http://www.alfa156.net/tech/maf.html
Eli eikun irti ja suihkimaan.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=1 ... i#img_2841
http://www.alfa156.net/tech/maf.html
Eli eikun irti ja suihkimaan.
Itselläni oli myös tuo ongelma pari vuotta sitten tuon airbagin valon kanssa. Huollossa puhdistivat liittimen penkin alta eikä sen jälkeen murhetta ole ollut. Eli edellinen omistaja on neuvonut aivan oikein
Mutta en osaa siis sanoa kumpi on kysessä, joten puhdista molemmat
Elektroniikkapuhdistusaineet toimivat ainakin oman kokemukseni mukaan erinomaisesti erilaisten liittimien kanssa. Huomioi, että liittimen puhdistuksen jälkeen se valo jää joka tapauksessa palamaan. Se täytyy resetoida ja tuosta huvista voidaan veloittaa sikamaisia summia. Eli kannattaa kysellä missä paikassa voisivat tehdä tuon veloituksetta.

Mutta en osaa siis sanoa kumpi on kysessä, joten puhdista molemmat

-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Muista resetoida ecu. Se yleensä auttaa myös huonoon tyhjäkäyntiin.
Eli akku irti noin 45min. Piuhat kiinni, kone käymään 5min tyhjäkäyntiä (älä koske kaasupolkimeen), kone sammuksiin 15 sek ja sen jälkeen on ecu resetoitu. Bensaa saattaa kulua pari litraa enemmän satasella 200km ajan, mutta kulutus tasaantuu nopeasti normaaliksi. Tämä kannattaa muistaa aina jos akku on pidempään irti.
P.s. V6:lla näkee vain märkiä unia alle 10l kulutuksesta. Kaupunki ajossa tuppaa menemään noin 16-20l näin talvella
.
Eli akku irti noin 45min. Piuhat kiinni, kone käymään 5min tyhjäkäyntiä (älä koske kaasupolkimeen), kone sammuksiin 15 sek ja sen jälkeen on ecu resetoitu. Bensaa saattaa kulua pari litraa enemmän satasella 200km ajan, mutta kulutus tasaantuu nopeasti normaaliksi. Tämä kannattaa muistaa aina jos akku on pidempään irti.
P.s. V6:lla näkee vain märkiä unia alle 10l kulutuksesta. Kaupunki ajossa tuppaa menemään noin 16-20l näin talvella

Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Näin minäkin kuvittelin pitkään. Nyt tuli muutto vähän pidemmälle, ja työmatka on pääasiassa motaria/maantietä. Putosi kulutus tuonne 9-10l välille. Aikaisemmin ajoin lyhyttä kaupunkiajoa ja kulutus oli parhaimmalla tankillisella 13.5l, talvella. Kuulostaa aika utopialta tuo 20l. Tuskin sitä menee edes radalla...Maunu kirjoitti: P.s. V6:lla näkee vain märkiä unia alle 10l kulutuksesta. Kaupunki ajossa tuppaa menemään noin 16-20l näin talvella.
Ei enää Alfaa... eipä