Onhan tossa 406 Coupessa sukua paljonkin Ferrari 456 ja 550:n kanssa kun Pininfarinan Lorenzo Ramaciotti on ne kaikki muotoillut suunnilleen samoihin aikoihin. Jostain 406 Coupe sivustolta muistelen lukeneeni sellaistakin tarinaa, että Ramaciotti olis jopa tarjonnut 406 Coupe muotoilua ensin Ferrarille mahdollisuutena valmistaa vähän edullisempaa mallia, mutta Ferrari olisi kieltäytynyt. Tosin Peugeot antoi Pininfarinalle Coupe toimeksiannon jo joskus 1991-'92, joten toi Ferrari-tarina voi olla pitämättä paikkaansa.
Toi 406 Coupe taitaa olla edelleenkin valmistusmäärältään suurin auto mitä Pininfarinan tehtailla on valmistettu, yli 100 000 autoa. Tonkin voi ihan puhtaasti Italialaiseksi autoksi laskea kun kori ei jaa yhtään peltiosaa muiden 406 sarjalaisten kanssa ja alustakin eroaa jonkun verran. Olihan DeTomasoissakin jenkkimoottorit. Onkohan muuten kukaan missään koettanut istuttaa Bussoa 406 Coupen nokalle?
Aika hirveä pakkeliviritys toi nettiauton yksilö on, mutta onneksi ei peruslinjoja kuitenkaan ole lähdetty enempää tunaroimaan. Onkohan samoilla pakkeleilla viritetty 45 hevosvoimaa moottoristakin, kun ei oo virityksistä erikseen mainittu ja luvataan 180 hv vakio 135hv:n sijasta? Hinta on älytön, kun pilaamattomia vähemmän ajettuja saa puoleen hintaan. Ehdoton tulevaisuuden klassikko jonka oikea hankinta-aika alkaa olla just nyt.
Linkkiä aukaistessani pelkäsin että toi olis ollut niitä englantilaisia kitcar virityksiä missä 406 coupeista on raiskattu 360 modena replicoita, joissa takaikkunoista pilkottaa joku muovinen feikkimoottori
