täytyy kyllä myöntää että aika kyrväkkään näköinen peli..
lottovoiton jälkeen tuommoista voisi harkita lukuisten italoklassikoitten viereen samaan talliin..
ja kun brittiautoista puhutaan niin tässäpä eräs brittiklassikko joka istuu allekirjoittaneen silmään erityisen hyvin..
90 kirjoitti:täytyy kyllä myöntää että aika kyrväkkään näköinen peli..
lottovoiton jälkeen tuommoista voisi harkita lukuisten italoklassikoitten viereen samaan talliin..
ja kun brittiautoista puhutaan niin tässäpä eräs brittiklassikko joka istuu allekirjoittaneen silmään erityisen hyvin..
itsellä iskee lähinnä tuo Austin Healey 3000:n nimenomaan korin muotojen ja moottorin takia..
tuossa Healeyssä on rivi kutonen ja äänet ovat avaralla putkistolla ihan omaa luokkaansa.
eikös tuossa uudemmassa MG:ssä ole käytetty sama roverin kasia joka löytyy mm rangesta..vanhoissa oli muistaakseni pienempi motti..
Kyllä, V8 malleja tehtiin juuri ennen vanhan mallin tuotannon loppumista. Ovat vain näköjään melko hyvissä hinnoissa tällä hetkellä. Vielä jokin aika sitten niitä mielestäni sai edullisesti... pirskatti.
Ajatuksissa siintää pieni kotikokoelma: Alfa 2000 Spider, Fiat 124 Spider, Triumph Spitfire, MG V8... Näihin ei menisi ihan omaisuuksia, mutta ehkä kaikki aika.
Britti klassikoista itsellä oli loppusuoralla juuri Austin-Healey. Jaguar XK120 tipahti listalta hinnan takia. Austinin lisäksi loppuvalintoihin yltivät '57 Fiat 1100 Spider ja Alfa Giulietta Spider.
Kaupat tuli sitten tehtyä Alfasta, jonka seurauksena olen alkanut seuraamaan tätäkin palstaa.
todella nätti fiude..tuommoinen olisi jo tosiaankin jotain, hinnatkaan eivät vielä päätä huimaa..tosin tuossa linkin yksilössä on nuo rumat jenkkipuskurit...
täällä kotikylällä eräällä keskikäisellä herralla on projektina Triumph spitfire GT, suoralla kutosella ja ja umpikorilla, kolmella kaksikurkuisella kaasarilla-> on meinaan kivat imuäänet..
tsav kirjoitti:Britti klassikoista itsellä oli loppusuoralla juuri Austin-Healey. Jaguar XK120 tipahti listalta hinnan takia. Austinin lisäksi loppuvalintoihin yltivät '57 Fiat 1100 Spider ja Alfa Giulietta Spider.
Kaupat tuli sitten tehtyä Alfasta, jonka seurauksena olen alkanut seuraamaan tätäkin palstaa.
asiallinen lista ja todella asiallinen
valinta tuo Alfa siitä listalta, en pistä kyllä yhtään vastaan...
90 kirjoitti:asiallinen lista ja todella asiallinen
valinta tuo Alfa siitä listalta, en pistä kyllä yhtään vastaan...
Katsotaan nyt sitten minkälainen siitä tulee kun on ensin upotettu repullinen rahaa ja parin vuoden vapaa-ajat. Tuntuu nimittäin kaikki osat maksavan, mutta niitä kuitenkin saa, toisin kuin Galaxieni tapauksessa.
Tuo mobile.de:n Fiat on itseasiassa edullinen jos on puoleksikaan niin hyvässä kunnossa kuin kuvissa. Paljonkohan tuolle "arvottaisiin" veroja tullin arvonnassa.
Tosi köyhän miehen . Tässä Lotuksessa ei todennäköisesti ole tekniikka ja rakennettu vain nätti kori show autoksi. Tämä tosin vain arvailuna tuosta isosta vetokorvakkeesta maskissa ja sisustasta. Lotukset on kyllä oikeasti nopeita kamppeita.
tsav kirjoitti:No jos verrataan tuohon McLareniin niin nettitietojen mukaan tuotanto Lotus Exiden saa £20 - 30 000 ja McLareneiden hinnat pyörii £400 000 - 1M.
Eli kyllä voidaan hyvinkin sanoa tosi köyhän miehen McLaren.
Juuri tuo karu kisalook Exidessä kiinnostaakin. Eipä ole mitään turhaa maksettavaa... noh paitsi suomen autovero tuon mainitsemasi hinnan päälle. Saakohan tuon kilpiin suomessa.
Eiköhän kaikki EU:n tyyppihyväksynnän omaavat autot saa kilpiin tavalla tai toisella Suomessakin. Jo ihan "tavallista" Elisea kehuttu ainakin top gearissä.
GAMMA500 kirjoitti:Jeps, se fordin jenkkikasi onkin se ainoa häiriötekijä
Jos mä saisin raiskata ton laitteen, niin tuon patarautakimpaleen tilalle vaihtuis alumiininen Jaguarin V12. Semmosen koneen mä joskus vielä hommaan, vaikken vielä tiedä mitä sillä edes tekisin
kterkkila kirjoitti:Jos mä saisin raiskata ton laitteen, niin tuon patarautakimpaleen tilalle vaihtuis alumiininen Jaguarin V12. Semmosen koneen mä joskus vielä hommaan, vaikken vielä tiedä mitä sillä edes tekisin
Taitaa mennä Panteran konehuone ahtaaksi Jagen koneella (pituus). Eikä tuossa Voortin pikkulohkossa ole mitään vikaa. On nimittäin yksi halvimmista virittää, jos siis haluaa lisäpotkua. Eikä tuo pikkulohko nyt niin painava ole. Kaikki on suhteellista. Galaxiessani 390cid isolohkossa esim. pelkkä imusarja painaa 40kg.
tsav kirjoitti:Taitaa mennä Panteran konehuone ahtaaksi Jagen koneella (pituus).
Vois se tila toki ahtaaksi käydä, jos edes sopisikaan.
tsav kirjoitti:Eikä tuossa Voortin pikkulohkossa ole mitään vikaa. On nimittäin yksi halvimmista virittää, jos siis haluaa lisäpotkua.
Ei suoranaista vikaa, mutta on se melkoisen tavallinen moottori. Vähän sama kuin vertaisi Fordin Kenttiläistä Alfan TC-perheeseen.. Jenkeissä muuten vaihtavat jonkin verran Jaguarin XJS:iin Chevyn pikkulohkoja halpojen varaosien ja käyttökustannusten vuoksi.. Pitäisköhän tiputtaa tuon 75:n kolmitonnisen tilalle vaikka Chryslerin 3.3 työntötanko V6
jknracing kirjoitti:Voihan sinne Panteran konehuoneeseen laittaa vaikka täälläisen.
Kyllähän sinne voi laittaa tuollaisenkin, mutta mielestäni tuollaiset urheiluautot kannattaisi kuitenkin pitää orkkiksena. Orkiksena noin kaunis auto pitää arvonsa paremmin kuin millään koneswapilla ja senkin paukut riittää vallanmainiosti suomen hyville "urattomille" teille.
Nämä on nyt tietenkin makuasioita ja jokainen saa oman autonsa "tuunata" niinkuin parhaaksi näkee. Onnea vain projektille. Joko on suomen kilvissä?
samaa mieltä tsavin kanssa orkkis on aina orkkis ja varsinkin kun puhutaan suhteellisen harvinaisista autoista.
mutta kyllähän tuota fordin 351:stä voisi toki remmiahtimella ryydittää..
Viimeksi muokannut 90, 18 Tammi 2005, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eipä ole tietoa tuon projektin edistymisestä. Mahtaisko kyseessä olla sama Pantera joka oli esittelyssä Mobilistissa muutama vuosi sitten.
Itse olen sitä mieltä, että hienompi tuollainen auto on ihan alkuperäisessä asussaan. Mutta jos muutokset jättää sille tasolle, että auto on helposti palautettavissa alkuperäiseksi ja säästää ne orkkisosat niin miksikäpä ei.
jknracing kirjoitti:Eipä ole tietoa tuon projektin edistymisestä. Mahtaisko kyseessä olla sama Pantera joka oli esittelyssä Mobilistissa muutama vuosi sitten.
juu näyttäisi kyllä aika vahvasti samalta moblan yksilöltä..
pienempi paha tuo bemarin kasi on muuten kuin jaguarin V12...
mutta kyllähän se ferrarin kone on ainoa oikea tuonne panteran konehuoneeseen jos kerta yleensä moottori pitää vaihtaa..
Tässä autossa on kaikki mitä voi toivoa:
Italialainen muotoilu ja ajettavuus sekä kisävireä jenkki kasi.
Katsokaapas tarkkaan DeTomason perää, siinä on Alfankin osia, nimittäin takavalot ovat samat kuin AR 2000 Berlinassa vai olisiko Alfa lainannut ne DeTomasolta, mene ja tiedä. Tämän totesin taannoin myös Bella italiassa.
tälläisten autojen kyydissä lista voisin istua < taikka tietysti myöh v ajaakkin. FORD GRANADA. LADA 1200L. SAAB 900 GLE. NISSAN CEDRIC,.DATSUN CEDRIC. ALFA ROMEO 2000 GTV JA NO ONHAN NÄITÄ. LANCIA ON MYÖS KAUNIS
tsav kirjoitti:
Kyllähän sinne voi laittaa tuollaisenkin, mutta mielestäni tuollaiset urheiluautot kannattaisi kuitenkin pitää orkkiksena. Orkiksena noin kaunis auto pitää arvonsa paremmin kuin millään koneswapilla ja senkin paukut riittää vallanmainiosti suomen hyville "urattomille" teille.
Noin mäkin luultavasti toimisin, jos tuommoisen käsiini saisin. Vaikkei valurautaveekasit erityisemmin sytytäkkään.
Juu näin on . Meidän perheessä on noita ollut 60 luvulta lähtien ja tuosta tulee mulle eka oma . Mini on sympaattinen pikku kärry, joka on niin erilainen, kuin mikään muu. Se kai siinä viehättääkin .
kiva vehje olisi minikin kaverilta semmoinen löytyy on tosin varustettu MG metron koneella ja melkoisilla jenkkakoneilla, pistän tähän linkin ja tuolta löytyy kyseisestä ministä kuvia cars osiosta: http://www.teamkorhonen.com/
no meikäläinen ajatteli että kunhan saa tuon lancia theman nippuun joskus niin voisi sen vaihtaa toiseen tosi sympaattiseen autoon eli kuusataseen fiudeen..semmoista on halunnut jo jonkin aikaa johtuen siitä että pompannapin kyydissä tuli istuttua polvenkorkuisena aika useasti koska isäukolta löytyi joskus 70 luvulla moinen...
Viimeksi muokannut 90, 20 Tammi 2005, 23:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.