Ei laske ainakaan 156:ssa tai 166:ssa.koltiainen kirjoitti:Alfasta en ole varma mutta siipan itächevystä laskee ajovalo alas jos parkki on palanut.JackFry kirjoitti:Katsastuksessa huomasivat vasemman ajovalon näyttävän liian alas ja sama oli myös vuosi sitten. Pystyyhän sen säätämään taas takaisin ylös, mutta ei sitä jaksaisi olla aina tarkistamassa. Minkälainen tuo lampun rakenne on, eli mistähän tämä vasemman valon alas vajoaminen johtuu?
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa täällä saa kysellä tyhmiä? Kamalan kätevää
Onko muilla ollut häikkää ajotietokoneen näytössä? Alkaa tulemaan ensin pystyraitaa ja lämmetessään näyttö sumenee liki lukukelvottomaksi.
Voiko itse näytön vaihtaa ilman mitään yhteensovittamistarvetta koritietokoneen kanssa? Ja sattuuko jollain olemaan ehjää näyttöä.
Onko moottorin alasuoja alunperinkin ohuesta alumiinilevystä tehty?
Onko normaalia, että kytkin alkaa ottamaan kiinni jo hyvin alhaalla?
Mikä on oikea venttiilinvälys 2.0JTS -02 moottorissa? Kai tässä on mekaaninen venttiilikoneisto, ettei hydrauliikkaa missään.
Onko venttiilinsäätölevyt samoja kuin vaikka TS moottoreissa?
Ja lisää varmaan tulee..
Onko muilla ollut häikkää ajotietokoneen näytössä? Alkaa tulemaan ensin pystyraitaa ja lämmetessään näyttö sumenee liki lukukelvottomaksi.
Voiko itse näytön vaihtaa ilman mitään yhteensovittamistarvetta koritietokoneen kanssa? Ja sattuuko jollain olemaan ehjää näyttöä.
Onko moottorin alasuoja alunperinkin ohuesta alumiinilevystä tehty?
Onko normaalia, että kytkin alkaa ottamaan kiinni jo hyvin alhaalla?
Mikä on oikea venttiilinvälys 2.0JTS -02 moottorissa? Kai tässä on mekaaninen venttiilikoneisto, ettei hydrauliikkaa missään.
Onko venttiilinsäätölevyt samoja kuin vaikka TS moottoreissa?
Ja lisää varmaan tulee..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole. Alkuperäinen on muovia ja yleensä rikki, joku on vaihtanut sun autoon paremman.sämpy kirjoitti:Onko moottorin alasuoja alunperinkin ohuesta alumiinilevystä tehty?
Kyllä kai? Mullakin ottaa hyvin alhaalta eikä se ole kahden ja puolen vuoden aikana tuntunut mihinkään muuttuvan.sämpy kirjoitti:Onko normaalia, että kytkin alkaa ottamaan kiinni jo hyvin alhaalla?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sämpy kirjoitti:
Jos ottaa heti alhaalla kiinni,tai jopa pyrkii hiukan menemään eteenpäin vaikka kytkinpoljin on lattiassa,voi olla painelaakeri menossa (v6 ainakin oli näin). Eli ei saa irroitettua enään. Poljin myös tosi raskas käyttää.Onko normaalia, että kytkin alkaa ottamaan kiinni jo hyvin alhaalla?
Taitaa olla hydrauliset.Mikä on oikea venttiilinvälys 2.0JTS -02 moottorissa? Kai tässä on mekaaninen venttiilikoneisto, ettei hydrauliikkaa missään.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alfaworkshop tarjoaa sinne hydroja eli näyttäisi olevan hydrauliset:willez kirjoitti:Taitaa olla hydrauliset.sämpy kirjoitti:Mikä on oikea venttiilinvälys 2.0JTS -02 moottorissa? Kai tässä on mekaaninen venttiilikoneisto, ettei hydrauliikkaa missään.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja se ajotietokoneen näyttö on kaikissa mitä oon tavannut ollut juurikin tuollainen. Näyttö tummuu kun lämpenee. Kesällä ok, kun käyttää ilmastointia ja viileä ilma jäähdyttää näyttöä. En tiedä saisko noille näytöille joku elektroniikkapaja mitään tolkkua?
Abarth 500 Esseesse
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niitä näyttöjä kaupitellaan kyllä ja vaihtoki ilmeisesti onnistuu kohtuu helpolla. Noissa ensmäisen vuoden näytöissä on kuulemma tuota vikaa. Itseä rupes kiinnostamaan sen infokeskuksen oma huoltoliitin, jos semmosen löydän, niin sitten täytyy sovitella siihen jotain lukijaa.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^
Muistelen juttua jostain kylmäjuotos-ongelmasta näissä, jonka joku foorumilla olisi ainakin jossain määrin saanut korjattuakin? Itselläni ollut yksi infonäytöllinen 156 ja siinä ainoastaan pakkasella oli ongelmia, kuten kaikkien nestekidenäyttöjen kanssa...
Muistelen juttua jostain kylmäjuotos-ongelmasta näissä, jonka joku foorumilla olisi ainakin jossain määrin saanut korjattuakin? Itselläni ollut yksi infonäytöllinen 156 ja siinä ainoastaan pakkasella oli ongelmia, kuten kaikkien nestekidenäyttöjen kanssa...
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Alkaa jakopäänkilkkeiden vaihto vesipumpun kera olemaan ajankohtainen asia. Vaan jos oikein muistelen, niin jo viime kerralla huollon pojat varoitteli siitä, että nokkapyörät voi tällä kierroksella joutua uusimaan. Mittarissa on nyt 150tkm ja rapiat.
Sen mitä nettiä olen selaillut, niin aika heikosti noita tällaiseen 03 vuosimallin v6:seen on tarjolla. Ebayssä on joitakin käytettyjä, mutta mistäköhän uusia kannattaisi kysellä ja millaiseen kustannukseen tässä pitää varautua?
Toinen kysymys on tällainen yleisluontoinen, koskien em. rempan kustannuksia. Osat on omat ja työlle annettiin tarjous n. 600 euroa. Kuullostaako kohtuulliselta?
Sen mitä nettiä olen selaillut, niin aika heikosti noita tällaiseen 03 vuosimallin v6:seen on tarjolla. Ebayssä on joitakin käytettyjä, mutta mistäköhän uusia kannattaisi kysellä ja millaiseen kustannukseen tässä pitää varautua?
Toinen kysymys on tällainen yleisluontoinen, koskien em. rempan kustannuksia. Osat on omat ja työlle annettiin tarjous n. 600 euroa. Kuullostaako kohtuulliselta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ne nokkapyörät voi noilla kilsoilla vielä vaihtokunnossa olla, kampuran pyörä noissa kovimmalla on mutta harvoin sitäkään olen vaihtanut.EdotL kirjoitti:Alkaa jakopäänkilkkeiden vaihto vesipumpun kera olemaan ajankohtainen asia. Vaan jos oikein muistelen, niin jo viime kerralla huollon pojat varoitteli siitä, että nokkapyörät voi tällä kierroksella joutua uusimaan. Mittarissa on nyt 150tkm ja rapiat.
Sen mitä nettiä olen selaillut, niin aika heikosti noita tällaiseen 03 vuosimallin v6:seen on tarjolla. Ebayssä on joitakin käytettyjä, mutta mistäköhän uusia kannattaisi kysellä ja millaiseen kustannukseen tässä pitää varautua?
Toinen kysymys on tällainen yleisluontoinen, koskien em. rempan kustannuksia. Osat on omat ja työlle annettiin tarjous n. 600 euroa. Kuullostaako kohtuulliselta?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ja eikö kampuran pyörän heikko kohta ole se vulkanointi,joka pettää "siimapyörältä" ? Kun ostin tän GTAn,huomasin koeajolla,kun kattelin konehuoneeseen, että kampiakselin siimapyörä vipattaa oikeen kunnolla. Onneksi sain sen kauppaan mukaan ja se vaihdettiin jakopään yhteydessä !
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kalumies tarkoittanee jakoremmiä pyörittävää kampuran ratasta.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kampuran HIHNA pyörä = moniurahihnalle.
Kampuran HAMMAS pyörä = jakohihnalle, hihnapyörän alla...
Kampuran HAMMAS pyörä = jakohihnalle, hihnapyörän alla...
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikä idea on tukkia SW:n juustohöylä katolla kumitiivisteellä? Näyttää tehdastekoiselta kun siinä on siisti pesurisuuttimen aukkokin, pitikö tuo designosa vihellystä vai mikä lie syynä. Luulisi takalasin pysyvä paremmin puhtaana juustohöylä auki, mutta tietenkin ilmavirrat ei aina mene niin kuin suunnittelija toivoisi.
Niin ja tänään irrotettu apulaitehihna ja tarkistettu kampiakselin hihnapyörän kunto, ei tule naputus sieltä. Mikä on isomman puoleinen solenoidi mikälie joka on JTS:n 1-sylinterin imuputken kupeessa pystyssä?
Niin ja tänään irrotettu apulaitehihna ja tarkistettu kampiakselin hihnapyörän kunto, ei tule naputus sieltä. Mikä on isomman puoleinen solenoidi mikälie joka on JTS:n 1-sylinterin imuputken kupeessa pystyssä?
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hihna se on hammashihnakinAquatica kirjoitti:Kampuran HIHNA pyörä = moniurahihnalle.
Kampuran HAMMAS pyörä = jakohihnalle, hihnapyörän alla...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ajotuksenmuuntimen solenoidi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No on on, mutta ainakin omien korjaamokokemusten perusteella noin ne vääntyyTuomas K kirjoitti:Hihna se on hammashihnakinAquatica kirjoitti:Kampuran HIHNA pyörä = moniurahihnalle.
Kampuran HAMMAS pyörä = jakohihnalle, hihnapyörän alla...
Siksipä puhun aina hammaspyörästä, kun jakohihnan puolta tarkoitan. Hihnapyörästä, kun apulaitepuolta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mutta varsinkaan korjaamossa ei saa olettaa että joku termi on täysin vakiintunut ja asiakkaatkin sen ymmärtää, muuten vaihdatte äkkiä väärän pyörän kun työtilauksella lukee hihnapyörän vaihto
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kellään ylimääräisenä tuollaista kaukosäädintä? Tästä on ovinapin kumipainikkeesta pinta halki ja piirilevystä hajonnut ovinapin mikrokytkin. Itse piirilevy toimii kun takaluukun nappi toimii, joten kolvaisin uuden mikrokytkimen ja vaihtaisin päälikannen jos jollain on tällainen myydä varaosiksi.
Vinkkinä jos joku haluaa purkaa, ruuvi löytyy alfa-merkin alta
Niin ja onko tosiaan kaikissa SW:issä katon juustohöylä tukittu kumitiivisteellä.
Kiitoksia tiedosta solenoidin suhteen. Ei ole vielä päästy leikkimään lääkäriä stetoskoopin kanssa kun ei ole kaasun painajaa, että mikä tuolla naputtaa.
Vinkkinä jos joku haluaa purkaa, ruuvi löytyy alfa-merkin alta
Niin ja onko tosiaan kaikissa SW:issä katon juustohöylä tukittu kumitiivisteellä.
Kiitoksia tiedosta solenoidin suhteen. Ei ole vielä päästy leikkimään lääkäriä stetoskoopin kanssa kun ei ole kaasun painajaa, että mikä tuolla naputtaa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole tukittu SWn spoikkaa ainakaan niistä mitä oon itse nähnyt. Noita avaimen kuoria saa ebaysta uusia muutamalla eurolla.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä se ihan vakiokamaa on ainakin facelifteissä. Kai sen tarkoitus on suojata takalasia tms... Itse ainakin poistin omastani tuon listan ja sen jälkeen takalasi pysyi paremmin auki lumipöllyssä, mutta katolta valuva vesi valui aina pitkin lasia, kun kumilistan kanssa se valui vain reunoilta.sämpy kirjoitti:Niin ja onko tosiaan kaikissa SW:issä katon juustohöylä tukittu kumitiivisteellä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voihan se olla. Multa varmaan oli otettu kanssa irti tai sit uusinenäisessä sitä ei ole?!
Abarth 500 Esseesse
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eikö Lambda liitinten kontaktihäiriöily ole JTS:n tyyppiv^Wominaisuus?SammyB kirjoitti:Niin, sitähän ei ole ehjätty, se ehjäs itse itsensä noh, katsastus tammikuussa. Nyt mulla on ylimääränen lambda hyllyssä varaosanaTuomas K kirjoitti:Jos auto on nyt ehjätty ja valo sammunut niin ei niitä vikakoodeja tarvitse erikseen nollata, ne häipyy sieltä ajan kanssa. Tietysti jos on katsastus ihan nurkan takana voi ne joutua nollaamaan.SammyB kirjoitti:Voihan nyt vattu, sytty aikaa sitten se motor control failure vaimikä se nyt olikaan: Lamda risana. Tilasin sen osasen ja sain sen. Nyt se lamppu sammu sitte.
Pitääkö mun nyt sitte vaihtaa se vai riittääkö kun sen vikakoodin poistaa muistista? (eikö se jää sinne?)
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla, kun kuittien mukaan omaan on vaihdettu 3x lambda ja sitten kuitissa on kullattuja pinnejä lambdaliittimeen, sen jälkeen ei ole kuittia lambdan vaihdosta eikä ole vikakoodeja muistissa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ebaysta löytyy uudet.sämpy kirjoitti:Onko kellään ylimääräisenä tuollaista kaukosäädintä? Tästä on ovinapin kumipainikkeesta pinta halki ja piirilevystä hajonnut ovinapin mikrokytkin. Itse piirilevy toimii kun takaluukun nappi toimii, joten kolvaisin uuden mikrokytkimen ja vaihtaisin päälikannen jos jollain on tällainen myydä varaosiksi.
Vinkkinä jos joku haluaa purkaa, ruuvi löytyy alfa-merkin alta
Niin ja onko tosiaan kaikissa SW:issä katon juustohöylä tukittu kumitiivisteellä.
Kiitoksia tiedosta solenoidin suhteen. Ei ole vielä päästy leikkimään lääkäriä stetoskoopin kanssa kun ei ole kaasun painajaa, että mikä tuolla naputtaa.
http://www.ebay.com/itm/2-Button-Flip-R ... 87&vxp=mtr
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla vakiokamaa, mulla on ollut molemmissa alfoissa (-00 TS ja -03 JTS).Jarsan kirjoitti:Kyllä se ihan vakiokamaa on ainakin facelifteissä. Kai sen tarkoitus on suojata takalasia tms... Itse ainakin poistin omastani tuon listan ja sen jälkeen takalasi pysyi paremmin auki lumipöllyssä, mutta katolta valuva vesi valui aina pitkin lasia, kun kumilistan kanssa se valui vain reunoilta.sämpy kirjoitti:Niin ja onko tosiaan kaikissa SW:issä katon juustohöylä tukittu kumitiivisteellä.
Molemmista olen ottanut sen pois, ei likaa niin paljon takaikkunaa kun tuon poistaa.
Kappa farkussa(ni) tuota ei ole
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu löysin vinkistä ebaystä avaimenperiä. Punnalla (+7p pk) saisi käytetyn alkuperäisen, josta kävisi osat nykyiseen. Tuosta tarvikemallista ei välttämättä käy joten se olisi kaiverrettava ja koodattava.
Miten tuo kaukon koodaus muuten onnistuisi, jos ostaa tuollaisen tarvikemallisen uuden ohjaimen? Saako edes niin, että toinen vanha toimiva avain jää käyttöön ja tuollaisen uuden saa siihen rinnalle? Oletan, että musta pieni mötikkä sisällä on ajoneston siru joka vaihdetaan ja kaukon koodit on siinä piirilevyssä.
Onnistuuko homma edes itse vaikka multiecuscanilla. Tai jollain avainsepällä?
Ajattelin tänään käydä kysymässä elektrolinnasta, jos löytyisi tuollaista mikrokytkintä joka kaukossa rikki.
Auto kiiltää ja muutenkin pelaa, pääsisi vielä ajamaan.. tai ei sillä niin väliä, eikä silläkään paljonko pitää korjata tai paljonko se maksaa, mutta alkaa oikeasti kiristää hermoa kun vikaa ei pysty paikallistamaan. Olin melko varma, että stetoskoopilla päästään johonkin tulokseen. Ei haluaisi pistää moottoria turhaan palasiksi, varsinkaan kun ei ole vielä saanut selville öljynkulutustakaan. Voi käydä niin, että on moottori palasina eikä vikaa löydy siltikään. Uusitaan summamutikassa tonnilla osia, pistetään nippuun ja nakuttaa edelleen.
ö-poteron irroitus nyt on vielä kohtuutoimenpide diagnoosia ajatellen. Kunhan saa korjaamo-cd:n että näkee välykset ja monentit jos ne siitä löytyy. Toivotaan ettei tarvitse kovin paljoa muuta purkaa tuon irrottamiseksi.
Miten tuo kaukon koodaus muuten onnistuisi, jos ostaa tuollaisen tarvikemallisen uuden ohjaimen? Saako edes niin, että toinen vanha toimiva avain jää käyttöön ja tuollaisen uuden saa siihen rinnalle? Oletan, että musta pieni mötikkä sisällä on ajoneston siru joka vaihdetaan ja kaukon koodit on siinä piirilevyssä.
Onnistuuko homma edes itse vaikka multiecuscanilla. Tai jollain avainsepällä?
Ajattelin tänään käydä kysymässä elektrolinnasta, jos löytyisi tuollaista mikrokytkintä joka kaukossa rikki.
Auto kiiltää ja muutenkin pelaa, pääsisi vielä ajamaan.. tai ei sillä niin väliä, eikä silläkään paljonko pitää korjata tai paljonko se maksaa, mutta alkaa oikeasti kiristää hermoa kun vikaa ei pysty paikallistamaan. Olin melko varma, että stetoskoopilla päästään johonkin tulokseen. Ei haluaisi pistää moottoria turhaan palasiksi, varsinkaan kun ei ole vielä saanut selville öljynkulutustakaan. Voi käydä niin, että on moottori palasina eikä vikaa löydy siltikään. Uusitaan summamutikassa tonnilla osia, pistetään nippuun ja nakuttaa edelleen.
ö-poteron irroitus nyt on vielä kohtuutoimenpide diagnoosia ajatellen. Kunhan saa korjaamo-cd:n että näkee välykset ja monentit jos ne siitä löytyy. Toivotaan ettei tarvitse kovin paljoa muuta purkaa tuon irrottamiseksi.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ostat vaan uudet kuoret ja vaihdat sisällön siihen ja homma toimii. Kansi täytyy kiertää kiinni, jotta jousi jännittyy ja avain pomppaa napista esiin.
Jos mikrokytkin on irti sen voi juottaa kiinni tai ostat elektroniikkaliikkeestä uuden parilla eurolla.
Jos mikrokytkin on irti sen voi juottaa kiinni tai ostat elektroniikkaliikkeestä uuden parilla eurolla.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siellä jossain avaimen tyvesä on ajoneston siru joka ptää myös siirtää uusin kuoriin. Ton ebay kilkkeen mukanan tulee tosiaankin vain uudet kuoret ja avain aihio, ei ajoneston sirua.jmi kirjoitti:Ostat vaan uudet kuoret ja vaihdat sisällön siihen ja homma toimii. Kansi täytyy kiertää kiinni, jotta jousi jännittyy ja avain pomppaa napista esiin.
Jos mikrokytkin on irti sen voi juottaa kiinni tai ostat elektroniikkaliikkeestä uuden parilla eurolla.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa tosiaan tuossa mainittiin että on pelkkä kuori. Joissain ilmoituksissa annettiin ymmärtää että olisi elektroniikka sisällä vaikka olikin uusi osa.
No pitää koittaa vaihtaa mikrokytkin nyt ensinnä. Siitä on paininosa hävinnyt tykkänään.
No pitää koittaa vaihtaa mikrokytkin nyt ensinnä. Siitä on paininosa hävinnyt tykkänään.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko se ajoneston siru se pieni muoviputkilo? Sellainen siellä on irrallisena ja sitten itse piirilevy jossa nämä mikrokytkimet ovat.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Omassa on avaimen juuressa omassa pidikkeessä musta suorakaide, n. 3x10mm joka näyttää ihan magneetilta. Oletan että se sisältää sirun. Ei siellä kai mitään muutakaan pitäisi olla kuin siru ja piirilevy, jos ei ole kuorista murtunut jotain muovinpalasia.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitenkäs tuota 156 v6:sen sähköistä kaasuläppää kantsii lähestyä? Sopiiko sitä väännellä ihan käsin ilman vahinkoa vai kääntyykö se ihan kaasupoljinta painamalla, kun virrat on päällä.. Oireena satunnaiset sammumiset puolilämpöisenä esim. risteykseen hidastaessa, kun painaa kytkimen pohjaan
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Otat akun miinuksen irti ja irrotat kaasuläpän,voi puhdistaa ihan rauhassa ja ajaa brake cleaneria siihen (tai jotain liuotinta). Ei tarvitse pelätä hajoamista.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kestääkö sitä läppää kääntää aukipäin?willez kirjoitti:Otat akun miinuksen irti ja irrotat kaasuläpän,voi puhdistaa ihan rauhassa ja ajaa brake cleaneria siihen (tai jotain liuotinta). Ei tarvitse pelätä hajoamista.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mä olen ainakin kääntänyt, eikä hajonnut.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Kestää kestää.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mutta älä ihan hupsuna roiski sitä bräkleeniä sinne imusarjaan, tai varmista että on todellakin haihtunut ennen kuin starttaat. Muuten jysähtää... Eli kastelet jonkin rievun ja sitten pyyhit sillä rätillä.
Abarth 500 Esseesse
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tunteeko joku 156:n oviliittimien pinnien toimittajaa ja osanumeroa? Pre-facelift autosta kyse. Kysyn ennenkuin puran liittimen ja tarkistan itse. Laiskuus, ihana synti.
Selvennys, oviliitin = oven ja ajoneuvon rungon yhdistävä pyöröliitin.
Selvennys, oviliitin = oven ja ajoneuvon rungon yhdistävä pyöröliitin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli hylsy leimalta, kun ei käkkäri pitänyt vänkärin puolelta.
Levyt, palat ja vaijerit uudet, männät liikkuu hienosti eestaas, on pumpattu ja vedetty kahvasta, mutta oikean puolen satula ei reagoi käsijarruun juurikaan.
Pihdeillä kun puristaa satulassa olevaa vipua kiinni, liikkuu mäntä vain noin millin ulos.
Oma diagnoosi on tässä vaiheessa, että satulan sisältä on jotain patskana.
Onko noita Luukkaksia kukaan purkanu.
Levyt, palat ja vaijerit uudet, männät liikkuu hienosti eestaas, on pumpattu ja vedetty kahvasta, mutta oikean puolen satula ei reagoi käsijarruun juurikaan.
Pihdeillä kun puristaa satulassa olevaa vipua kiinni, liikkuu mäntä vain noin millin ulos.
Oma diagnoosi on tässä vaiheessa, että satulan sisältä on jotain patskana.
Onko noita Luukkaksia kukaan purkanu.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millin pitäisi kyllä riittää, kun palathan ei ole kuin aivan aavistuksen irti levystä. P11 Primerassa käytännössä samanlainen satula ja siinä vastaava oire vaati uuden satulan; oli se käsijarrun mekanismi niin jäykkä, että vaijeri "antautui" ennen kuin sai vipua kääntymään. Kääntyykö vipu vapaasti (ts. samalla tavalla) molemmin puolin, vai onko eroa, kun pihdeillä puristaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aquatica kirjoitti:Millin pitäisi kyllä riittää, kun palathan ei ole kuin aivan aavistuksen irti levystä.
No näin minäkin asiaa visioin, kun ennen leimaa jarruja säätelin. Eli pyöritin käsin mäntää niin ulos, että satulan paloineen sai tunkea paikalleen. Toisin sanoen jäi hiukan laahaamaan, mutta ei riittänyt veto sittenkään.
Itse asiassa on eroa. Vasen, ehjä puoli, saa pihdeillä puristaa ihan reilusti mennäkseen nippuun, mutta oikealla puolella selvästi löysempi. Taisi liikkua ihan käsivoimin.Aquatica kirjoitti:Kääntyykö vipu vapaasti (ts. samalla tavalla) molemmin puolin, vai onko eroa, kun pihdeillä puristaa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Siitähän se syy löytyi.
Mäntä pitää ensin pyörittää niin sisään kuin menee. Sitten satula paikoilleen ja sen jälkeen ottaa polkimella jarrut varmasti kiinni levyyn.
Vasta sen jälkeen voi alkaa riuhtoa kahvasta, jotta se automaattisäätö toimii suunnitellulla tavalla.
Varmista myös että vaijerissa on sen verran löysiä, että ne satulan linkut varmasti palautuu alkuasentoonsa.
Kaiken tämän jälkeen voi kirrata vaijerista ottamatta kuitenkaan sitä liian kireälle. Pieni tyhjä liike täytyy jäädä.
Mäntä pitää ensin pyörittää niin sisään kuin menee. Sitten satula paikoilleen ja sen jälkeen ottaa polkimella jarrut varmasti kiinni levyyn.
Vasta sen jälkeen voi alkaa riuhtoa kahvasta, jotta se automaattisäätö toimii suunnitellulla tavalla.
Varmista myös että vaijerissa on sen verran löysiä, että ne satulan linkut varmasti palautuu alkuasentoonsa.
Kaiken tämän jälkeen voi kirrata vaijerista ottamatta kuitenkaan sitä liian kireälle. Pieni tyhjä liike täytyy jäädä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No nii. Nyt on taas pumpattu ja säädetty kaikkien taiteen sääntöjen mukaan ja tulos sama. Oikean puolen käkkäri ei pidä. Kaiken kukkuraksi siinä voimallisesti polkiessa, edestä vasemmalta losahti jarruletku (hankautunu vanteeseen tms.)
Mutta kyllä se vikakin taisi viimein löytyä. Satulan automaattisäätö ei ilmeisesti toimi oikein, koska mäntä tulee kyllä hienosti ulos ja puristaa levyä, mutta valitettavasti palaa myös liian syvälle takaisin, jolloin käkkärin liikerata ei riitä puristamaan enään levyä.
Mutta kyllä se vikakin taisi viimein löytyä. Satulan automaattisäätö ei ilmeisesti toimi oikein, koska mäntä tulee kyllä hienosti ulos ja puristaa levyä, mutta valitettavasti palaa myös liian syvälle takaisin, jolloin käkkärin liikerata ei riitä puristamaan enään levyä.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Uutta satulaa vaan kehiin,ei noita nykypäivänä enää availla. Vanha satula lähtee paketissa takasin (jos ostat tarvikkeen) ja tummat pojat hoitaa purkuhommat rajan tuolla puolen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Vahvasti näyttää siltä. Alkaa vaan tällä katastuksella olemaan jo sen verran hintaa että vähemmästäkin sylettää.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meikä on senverta pihi, että aina oon ite satulat purkanu ja melkein kaikki saanut vielä nippuunkin. Onhan se tietty vähän haastava homma kässärin kaa, mutta tehtävissä. Prässi ollut miltei välttämätön, mallista riippuen.
terv. Muriaani.
terv. Muriaani.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- Satakolmikolmonen
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Marras 2013, 20:54
- Car(s): 156 2.0 TS
164 3.0 12v
164 2.0
Sprint 1.5 QV
147 1.6
159 2.4 jtdm SW
156 2.0 jts selespeed
75 TS x3
75 2.0 tc
75 1.8 T - Paikkakunta: Kihniö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sain hitsaustyöt tehtyä kuskinpuolen pohjasta jonka jälkeen aioin polkasta varttikutosen käyntii, mutta bensapumppu ei surise/pidä mitään ääntä Ennen hitsausta otin vain akun pois ja airbägin mötikästä piuhat irti, eli mikähän tota pumppua vaivaa
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Koititko käymään kuitenkin ?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko jostain syystä kuskin jakkaran alta lauennut se kolariturvarelekytkinjuttu.... en muista nimeä. Lattialla, penkin etureunan paikkeilla oleva nappi