Kerättäisiin tänne tarinaa,mitä muutoksia omaan autoonsa on tehnyt,fiiliksiä modauksen jälkeen,mahdollisesti jopa faktatietoa dynotulosten pohjalta yms. Kaikki kokemukset ovat tervetulleita ! Topicin idea lähti alfaowner.com-sivustoa lukemalla ja ihmettelemällä mimmosia lukemia siellä on saatu. Jutut vaikuttavat välillä vähän liiankin hyviltä. Siellä on lukuisia topicceja,joissa jauhetaan eri virityksistä GTAn moottoriin.
Se on nyt selvää,että tämä "240hp versio" ja GTAn mylly on täysin sama moottori. Moottorin kaikki varaosanumerot täsmäävät, brittien mukaan. Myös meidän penkkipäivillä kaikissa 3.2 v6 oli muutaman hepan sisään samat tehot,ja autoissa eri modeja. Mutta yhdessäkään ei ollut ecun remappia.
Tässä briteissä kaveri penkittänyt täysin vakion GTn.
238,7HP ja 312,52NM

ECU ohjelmoitu:
261HP ja 324,72NM

Tämmösiä vastaavia tapauksia on monia pitkin foorumia. Näitä on sen verran, että luultavasti ei ole feikkejä. Harmi kun kenelläkään ei ollut ecua ohjelmoitu penkkipäivillä. Pitääköhän mun olla taas testaaja

Vaikuttaisi,että ohjelmoinnilla saadaan parhaat hyödyt. Pienemmäksi jää, jos muutetaan pako/imupuolta. Niinkuin omassa autossa, pakoputken modaus ei vaikuttanut yhtään mitään tehoon/vääntöön,ja Tiigellä tais olla BMC CDA,ei mitään vaikutusta. Eli nyt pitäisi siis tuo ECU hoitaa. Brittifoorumeilla kirjoitellut tästä ECU asiasta,ja alfatunen äijä otti privalla yhteyttä jos haluaisin korjauttaa / tarkistuttaa ECUn heillä,siellä on kaveri joka on jo kuusi ecua korjannut,ja kaikissa on ollut samat oireet kun mulla (vikavalo ja kaasuläppä tikittää ja vilkkuu). Ja on tullut kuntoon sen jälkeen.
Tuolla myös keskusteltiin heidän ohjelmoinnista,joka siis tehdään suoraan ecuun ilman dynoajoa,ja sen hyödyistä/haitoista. Kuulema on toiminut,kun heidän kartat on tehty "kymmenien" GTAoitten vedoista,ja sen pohjalta tiedetään tarkasti,mihin kohtaan voidaan tehdä muutosta ja on joka kerta parantanut tehoa/vääntöä. Myös otettu huomioon eri autojen modaukset ja niiden vaikutus käyrään. Eli heidän softaus on tällainen "keskiarvo",joka sopii "kaikkiin GTA-malleihin" perustuen moniin dynovetoihin ja niiden käppyröiden keskiarvoihin. Pitääpä harkita,jos lähettäisi ecun heille korjattavaksi/tarkistettavaksi ja samalla softa sisään. Sen jälkeen rullille tarkistamaan miten kävi.
Tulipas tekstiä taas,mutta koitetaan pitää keskustelua yllä ja ehdotuksia / ajatuksia tästä aiheesta.
Pistetääs omat käppyrät vielä ja modifikaatiot:
*Alfatune ELFP
*Scorpion Decat-putket
*Scorpion Catback keskivaimentajalla
*Ilmansuodattimen "snorkkeli" poistettu = 243HP ja 277NM
Edellisvuonna kaikki samat,paitsi vakio etuputket ja snorkkeli paikallaan = 243,6HP ja 284NM
Yhteenvetona ei mitään hyötyä. Tähän olisi erittäin kiva saada veto,jossa ainut uusi modaus on ECU remap !
