esc kirjoitti:Jossain sanottiin, että tuntuisi tosi tukkoiselta alle 3000 kierroksen kun oma etuvetoinen alkoi vetää suhteellisen vahvan oloisesti 1600 kierroksesta. Lisäksi kääntösäde on jos mahdollista vielä huonompi
Periaatteessa kone on kuitenkin sama kuin etuvetoisessa. Tuntuu hiukan oudolta, että neliveto haukkaisi noin paljon tehon tunteesta pois...
/esc
Nelivetoisuuden lisäksi P4 on etuvetoista 100 kg painavampi, joka vaikuttaa myös osaltaan kiihtyvyyteen. Moottorit ovat tietääkseni ihan samat.
Tuli mieleen että onko kenelläkään tietoa miten kävi sille valkoiselle P4:lle joka oli Porissa myynnissä noin vuosi sitten? Hp oli ensin 4900e, tippui sitten koko ajan ja taisi lopulta olla 1700e..? Taisi olla ainakin neliveto rikki ja muutenkin aika rapa kunnossa.
Katselin sitä itsekkin aikoinani ja mietin josko olisin ostanut mutta lopulta pelkäsin, että olisi ollut liikaa hitsattavaa ja muuta kunnostettavaa... lisäksi valkoinen väri ei oikeen ollut SE.
Minullakin on hieman kysyttävää 33:sta. Alfan etujarrut kitisevät jarrutettaessa ja palojen vaihto on edessä. Eli minkä merkkiset palat on havaittu hyviksi ko. automallissa?
Lucasin paloilla tuskin voi mennä pahasti pieleen. Tunnettu merkki, ja ainakin Sprint pysähtyi niillä todella tehokkaasti. Itsekin jouduin vaihtamaan Lucasiin pingpong-palojen kitinän ja surkean pidon takia.
Itse hommasin aikanaan omaani ihan tarvikepalat ja ne toimi ihan hyvin ei aiheuttanut kitinöitä. En muista minkä merkkiset oli, oliskohan olleet Lucaksen laatikossa, en ole kyllä enää varma. (33 1.7 ie 8V)
Palat on nyt katsottu ja pintaa oli hyvin jäljellä. Palat ja levyt tuli hiottua, mutta kitinä vaan jatkuu hieman vaimeampana. Taitaa olla jotkut halvat tarvikepalat, ei ainakaa Lucasit. Jos kitinä vielä jatkuu, niin vanhoilla heitetään vesilintua!
Putsasitko jarrupalan "taka"pinnan? Moni on saanut kitinän loppumaan kun on putsannut ja kuparitahnalla sivellyt jarrupalan sen pinnan joka tulee satulan mäntää vasten.
Toinen konsti tuntuu olevan muutama tiukka jarrutus sillon tällön, loppuu ainakin mulla vikinät joka autossa ja pyörässä.
Putsasitko jarrupalan "taka"pinnan? Moni on saanut kitinän loppumaan kun on putsannut ja kuparitahnalla sivellyt jarrupalan sen pinnan joka tulee satulan mäntää vasten.
En tiennytkään tuota, pitääkin koittaa. Kiitos vinkistä. Veikkaan, että palojen seoksen kovuus on liian kova ja sen takia ne kitisevät, mutta ken tietää...
mulla on kait madallettu en tiiä kun en oo vakio kolme kolmosta niin tarkkaan tutkinu mutta mulla on alla talvi kumeina 175/70 14 ja mahtu just ja just... korkeemmat ei olis mahtunu...