
Ja nämä huomiot siis niin, ettei puhuta edes ylinopeudesta vaan yleisesti toivottavasta sujuvasta etenemisestä.
Valvoja: Moderators
Tuohan on ihan normaali tapa sielläpäin. Ollut vuosikausia.Alfissimo kirjoitti:Ihmisillä on autoista hävinnyt kaasupoljin. Sen verran laajasta epidemiasta ainakin Lahden alueella kyse, että johan tässä huolestuu omastakin autosta.
Ja nämä huomiot siis niin, ettei puhuta edes ylinopeudesta vaan yleisesti toivottavasta sujuvasta etenemisestä.
Sille normilahtelaiselle jumittamiselle olen jo tullut immuuniksi, mutta nyt parin viikon aikana ongelma on vain pahentunut. Asiaa ei helpota se, että joku Kyrpä on poistanut VT12:ta vihreän aallon Hollola-Lahti väliltä riippumatta ajettavasta vauhdista tai ainakaan sitä uutta vauhtia en ole vielä itse keksinyt. Ei ainakaan rajoituksen mukaan voi ajaa. Ennen riitti, kun Soramäen risteyksestä kiihdytti hieman ripeämmin, että edellä ajavan aallon sai kiinni ja ehti pullapoikien valoista läpi, niin pääsi rautatieasemalle asti pysähtymättä, parhaimmillaan jopa Kouvolaankin asti, jos sinne jostain syystä halusi ajaa, mutta nyt ei enää onnistu. Viimeistään Kärpäsen mäen alla odottaa punainen, vaikka juuri olisi mäen päällä vaihtunut edestä vihreäksi.GreenThing kirjoitti:Tuohan on ihan normaali tapa sielläpäin. Ollut vuosikausia.Alfissimo kirjoitti:Ja nämä huomiot siis niin, ettei puhuta edes ylinopeudesta vaan yleisesti toivottavasta sujuvasta etenemisestä.
Rankka päivä toimistolla päivän päätteeks ruuhkassa kraka kiristäästikkaaj kirjoitti: No vielä kolmas mikä sitten aiheuttaa noita ruuhkia on kun jotkut valopäät ohittavat muutaman auton ajamalla liityntäristeyksen "läpi" takaisin kehätielle, sitten vielä kaistanvaihdot siihen päälle ja lisää ruuhkaa…
Tuli tässä mieleen, että ajeletkohan sä siis tätä 345N (vai mikä se nyt on) joka vissiin Rinnekodista menee Helsinkiin päin?S_A kirjoitti:...Ja Luukin pysäkiltä 5.10 aamusin...
Öö no en minä sitä aina aja, jos nyt sattuu se tietty ajosarja olemaan niin sitten sinne joutuu 5.07 lähdölle.Rauta kirjoitti:Tuli tässä mieleen, että ajeletkohan sä siis tätä 345N (vai mikä se nyt on) joka vissiin Rinnekodista menee Helsinkiin päin?S_A kirjoitti:...Ja Luukin pysäkiltä 5.10 aamusin...
Kun ohitan sen suunnilleen joka aamu ja aina mietin että onpas hyvä kuski, todella rauhallinen ja ennakoiva moneen muuhun bussiin verrattuna, ja päästää myös yksittäiset autot edelleen tuohon hiljaiseen aikaan ennen pysäkiltä lähtöä. Joka tapauksessa kehut tälle kuskille vaikket se sinä olisikaan
No tälläsiä palautteita saa kyllä myös kirjottaa sinne HSL:n palaute osastoon, menee sitten sieltä eteenpäin ja jos vielä viitsii auton numeron, linjanumeron ja kellon ajankin laittaa niin parempi.h_lauri kirjoitti:Eilen teki mieleni huutaa "pysäyttäkää painokoneet, etusivu uusiks".
Nousin aamulla sataysiin. Kuski vastasi tervehdykseen. Kyytiin nousee alakoululainen pari pysäkkiä myöhemmin ja jäädessään pois kuski vinkkaa hänelle heiheit. Kuskia vaihdetaan Mankkaan varikon kohdalla. Poistuva kuski huutaa ovelta hyvät viikonloput ja sisääntuleva huikkaa jotta päivää. Kyytikin oli niin tasaista että stetsoni pysyi päässä ja hampaat suussa.
Minä kun olen luullut, että kuskeiksi otetaan vain mykkiä, potentiaalisia kirvesmurhaajia.
Joo minä en kitkoista luovu kyllä enää ikinä.Rasvis kirjoitti:Ah, talvinopeudet ja kitkarenkaat. Menkööt kiireisemmät ohi, minä kuuntelen musiikkia
On tarkoitus laittaa. Meinasin mennä kättelemään kuskiakin mutta oli kiire persujen puoluetoimistoon.S_A kirjoitti:No tälläsiä palautteita saa kyllä myös kirjottaa sinne HSL:n palaute osastoon, menee sitten sieltä eteenpäin ja jos vielä viitsii auton numeron, linjanumeron ja kellon ajankin laittaa niin parempi.h_lauri kirjoitti:Eilen teki mieleni huutaa "pysäyttäkää painokoneet, etusivu uusiks".
Nousin aamulla sataysiin. Kuski vastasi tervehdykseen. Kyytiin nousee alakoululainen pari pysäkkiä myöhemmin ja jäädessään pois kuski vinkkaa hänelle heiheit. Kuskia vaihdetaan Mankkaan varikon kohdalla. Poistuva kuski huutaa ovelta hyvät viikonloput ja sisääntuleva huikkaa jotta päivää. Kyytikin oli niin tasaista että stetsoni pysyi päässä ja hampaat suussa.
Minä kun olen luullut, että kuskeiksi otetaan vain mykkiä, potentiaalisia kirvesmurhaajia.
Positiivista palautetta tulee todella harvoin, mutta negatiivista tulee sitäkin helpommin.
Perinteinen hinuri, tai oikeastaan hinattava. Jotkut ei vaan osaa ajaa itsekseen, vaan hinaavat kenen tahansa puskurissa olosuhteista välittämättä. Yksinään nämä ei pärjää.Tuomon kirjoitti:Tämän päivän satoa...
Auto perseessä kiinni, etenemme yli rajoituksen silti selvästi, kyllästyn, vedän bussipysäkille ja siitä roikkujan jälkeen uudestaan matkaan. Nyt matkanteko jatkuukin 20km/h alle rajoituksen. Ei jumalauta! En ymmärrä logiikkaa. Tojo-Tero...
jkk kirjoitti:Eilen e12 stadii päin ajeli paku jolla auto perässä lavetilla, oli pimeää ja janarilla puuttu lavetista rekkari ja valot. Väläytin pari kertaa valoja sille ja hetken päästä ohi, kuski näytti hienosti keskaria...
No joo laita ihmeessä, jos kellon aikaa ja linjanumeroa muistat ja auton numeroa, pysäkkikin olisi kiva tietenkin, niin aina kannattaa. Kyllä nää positiiviset palautteet on niin kiven alla nykyään, ainakin mun työssä, että se kyllä oikeasti ilahduttaa jos tällästä itselle tulisi tietoon.h_lauri kirjoitti:On tarkoitus laittaa. Meinasin mennä kättelemään kuskiakin mutta oli kiire persujen puoluetoimistoon.S_A kirjoitti:No tälläsiä palautteita saa kyllä myös kirjottaa sinne HSL:n palaute osastoon, menee sitten sieltä eteenpäin ja jos vielä viitsii auton numeron, linjanumeron ja kellon ajankin laittaa niin parempi.h_lauri kirjoitti:Eilen teki mieleni huutaa "pysäyttäkää painokoneet, etusivu uusiks".
Nousin aamulla sataysiin. Kuski vastasi tervehdykseen. Kyytiin nousee alakoululainen pari pysäkkiä myöhemmin ja jäädessään pois kuski vinkkaa hänelle heiheit. Kuskia vaihdetaan Mankkaan varikon kohdalla. Poistuva kuski huutaa ovelta hyvät viikonloput ja sisääntuleva huikkaa jotta päivää. Kyytikin oli niin tasaista että stetsoni pysyi päässä ja hampaat suussa.
Minä kun olen luullut, että kuskeiksi otetaan vain mykkiä, potentiaalisia kirvesmurhaajia.
Positiivista palautetta tulee todella harvoin, mutta negatiivista tulee sitäkin helpommin.
En ikävä kyllä niitä ajele. Joskus 65/66Ata tulee ajeltua tai 21Veetä Helsingissä. Muuten lähinnä näitä Mannerheimintien Seutuja ja Espoon sisäisiä sekä Vantaan sisäisiä linjoita tulee ajeltua enimmäkseen.sanctus kirjoitti:^Jos ajelet Helsingin sisäisten linjojen 68n tai 54n tai seutulinjojen 519n tai 544n aamu- ja ilta(päivä)vuoroja, niin ainakin niiden kuskeille voin tässä laittaa kiitokset. Mukana meno ja sukkelat kuskit.
Lieeneköhän kaveri ollut jossain "mömmöissä", muuten on vaikea ymmärtää tuollaista käytöstä....doublesix kirjoitti:Kyllä härdelliä riitti eilen. Vauhdit samat kuin kuivalla kelillä.
Lähdin ajelemaan Klaukkalasta 14.40 Kehä 3:n kautta Kotkaan. Lunta tuprutti ja Kehän pinta jäässä. Valopäät ajoivat vasenta kaistaa puskuri puskurissa. Ennen Jumboa oli ensimmäiset kriittiset jarrutukset ja pientareelle väistöt vasemmalla kaistalla. Ennen Tikkurilaa taas lukkojarrutuksia ja viereltä Mondeo kaiteeseen. Muovihärpäkkeitä jäi tienposkeen, mutta kuski jatkoi sitkeästi edellä ajavan persiissä kiinni!![]()
Kehällä oli ehkä vauhti kohillaan mutta Kolmostiellä ei, siitä päätellen että virolainen musta Bemari seisoi nenä niistettynä etelään vievällä puolella jossain Klaukkalan rampin tienoilla.doublesix kirjoitti:Ainoa asia mikä hymyilytti, oli virolaisten mustien Bemareiden (3 kpl) vauhti Kehällä.
Lähes sama paikka tänään, 50 metriä taaempana valopylväs 45 asteen kulmas ja renkaan jäljet siihen. On se vissiin haastava mutkaMacela kirjoitti:Siellä oli vilkkuautot ja talvi yllättäny muoviammeen, neljänkympin alueella sisäkaarteessa mopoauto puussa.
Öyyy valoissa? Eli paloiko niille ohi ajaneille vihreä vai mitä en ymmärrä? Eihän silloin pysähdytä jos vihreä palaa, vaikka viereisellä kaistalla jono seisoisikin.Alfissimo kirjoitti:Helsinki, Mannerheimintie ja jono pysähtyneenä valoihin siten, että edelläni ollut auto jättänyt oikeaoppisesti suojatien tyhjäksi. Siitä painoi ohi kaksi pakettiautoa ja kolme taksia pysähtymättä ja näistä sentään yksi taksi selkeästi hidasti, joten huomasi kyllä tilanteen, mutta piste jäi silti saamatta.
Mikä *TTU siinä on niin vaikeaa.