Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Sekalainen koeajoketju
^
Noin kai teoriassa.
Aukaisu vain vähän hidas -> vetoa tulee heikonlaisesti. Ottaa muuten pattiin jos yrität liukkaalla pinnalla vaikkapa ylämäkeen liikkeelle ilman perus dsg-efektiä
Sitten tuo automaattiaukausu: menee kiinni mutta joudut olemaan paikoillasi hetken aikaa -> tarvitset käsijarrua kun vessa lähtee valumaan. Vastaavasti olet mäessä käsijarrun kansa ja vaihde vapaalla ja tyhjäkäynnillä vaikkapa lastauksen/lämmityskäynnin/kabiiniin viilennyskäytön vuoksi -> kiipeät kabiiniin ja huomaat sinulle tehdyn välin -> käsijarrua irti, kytkintä alas, pykälää silmään ja menoksi. Joo ei, koska Hill Holder
Kaiken kaikkiaan hermoja syövä varuste tiukoissa ja jyrkissä ahtaissa nurkissa. Jos tuota oikeasti tarvitsee olisi ehkä automaatti parempi vaihtoehto.
Ehkä sen saa koodattua pois, toivottavasti
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
Noin kai teoriassa.
Aukaisu vain vähän hidas -> vetoa tulee heikonlaisesti. Ottaa muuten pattiin jos yrität liukkaalla pinnalla vaikkapa ylämäkeen liikkeelle ilman perus dsg-efektiä
Sitten tuo automaattiaukausu: menee kiinni mutta joudut olemaan paikoillasi hetken aikaa -> tarvitset käsijarrua kun vessa lähtee valumaan. Vastaavasti olet mäessä käsijarrun kansa ja vaihde vapaalla ja tyhjäkäynnillä vaikkapa lastauksen/lämmityskäynnin/kabiiniin viilennyskäytön vuoksi -> kiipeät kabiiniin ja huomaat sinulle tehdyn välin -> käsijarrua irti, kytkintä alas, pykälää silmään ja menoksi. Joo ei, koska Hill Holder
Kaiken kaikkiaan hermoja syövä varuste tiukoissa ja jyrkissä ahtaissa nurkissa. Jos tuota oikeasti tarvitsee olisi ehkä automaatti parempi vaihtoehto.
Ehkä sen saa koodattua pois, toivottavasti
-Tazio
Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
-
- Viestit: 682
- Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
- Car(s): Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Harvassa toimii noin, vaan aika monessa taitaa alkaa laskemaan aikaa siitä kun päästää jarrun. Ei siis mitään tunnistusta siitä että milloin veto alkaa tai nostat kytkintä. Näin on ollut siis omassa Lanciassa ja nyt Fordissa ja muissakin joita koeajannut tuolla ominaisuudella. Ja omasta mielestä myös varsinkin tiukoissa mäissä ärsyttävä kapistus, vain kerran tiukkaan mäkeen pakittaessa olen kiitellyt sitä.Aquatica kirjoitti:^
Miten se Hill Holder sitten toimi?
Normihan on, että n. 2s pysyy päällä kytkintä painettaessa, ei pidempää. Ja pitäisi avautua heti, kun nostaa kytkintä vetoon saakka? (tai siis, kun auto alkaa vetää)
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
^
Noniin, Kylläpäs taas on päivän päätteeksi aivot täysin jumissa. Joo, siis tosiaan jarrupolkimen vapautuksesta, ei kytkimen. Tosin inkarnaatiot, joita nähnyt, tainneet yksinkertaisimpia mekaanisia lukituksia lukuun ottamatta ottavan myös tuon vedon huomioon, miten käytännössä toteutettu, en tiedä.
Olipas kyllä aika aivopieru minulta nyt tuo aikaisempi...
Noniin, Kylläpäs taas on päivän päätteeksi aivot täysin jumissa. Joo, siis tosiaan jarrupolkimen vapautuksesta, ei kytkimen. Tosin inkarnaatiot, joita nähnyt, tainneet yksinkertaisimpia mekaanisia lukituksia lukuun ottamatta ottavan myös tuon vedon huomioon, miten käytännössä toteutettu, en tiedä.
Olipas kyllä aika aivopieru minulta nyt tuo aikaisempi...
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
159 muistaakseni tuntui ottavan vedon huomioon irtipäästössä. A4 päästi hill holderin heti irti kun joko tuli vetoa tai painoi kaasua (kytkin vielä pohjassakin), mutta sähkökäppärin vasta kun moottori alkoi autoa vetämään haluttuun suuntaan.
Jaa niin, tänään oli ajossa Skoda Rapid 1.2TSI, kun bemmi kävi vetokoukun vaihdossa. Auto oli todella kevyen ja helpon oloinen hallita. Pieni nitkutus kuului jostain oikean B-pilarin yläpään tienoosta, mutta muuten edulliseksi perusautoksi ihan semi-ok. Moottori oli kylmänä pikkukierroksilla kauhea päristin, mutta lämpeni suht nopeasti ja oli puurtavaluonteinen työkone, vaikkakin laiska. Äärimmäisen taloudellinen kulkine - Metroauton pihasta lähtiessä opiskelijavalo paloi ja ajotieturin mukaan tankissa oli jäljellä 65km, samaan paikkaan palatessa opiskelijavalo ei palanut ja tankissa jäljellä 130km - enkä tankannut sitä tuossa välissä. Ymmärrän kyllä, miksi joku tuollaisen auton ostaa. Vielä paremmin ymmärrän, että ostin 100tkm enemmän ajetun, jokusen vuoden vanhemman ja 2ke kalliimman bemarin.
Edit: fiksattu toinen hintaero ajomääräeroksi
Jaa niin, tänään oli ajossa Skoda Rapid 1.2TSI, kun bemmi kävi vetokoukun vaihdossa. Auto oli todella kevyen ja helpon oloinen hallita. Pieni nitkutus kuului jostain oikean B-pilarin yläpään tienoosta, mutta muuten edulliseksi perusautoksi ihan semi-ok. Moottori oli kylmänä pikkukierroksilla kauhea päristin, mutta lämpeni suht nopeasti ja oli puurtavaluonteinen työkone, vaikkakin laiska. Äärimmäisen taloudellinen kulkine - Metroauton pihasta lähtiessä opiskelijavalo paloi ja ajotieturin mukaan tankissa oli jäljellä 65km, samaan paikkaan palatessa opiskelijavalo ei palanut ja tankissa jäljellä 130km - enkä tankannut sitä tuossa välissä. Ymmärrän kyllä, miksi joku tuollaisen auton ostaa. Vielä paremmin ymmärrän, että ostin 100tkm enemmän ajetun, jokusen vuoden vanhemman ja 2ke kalliimman bemarin.
Edit: fiksattu toinen hintaero ajomääräeroksi
Viimeksi muokannut Polforea, 15 Loka 2014, 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sekalainen koeajoketju
aikamoista lesoiluaPolforea kirjoitti: Vielä paremmin ymmärrän, että ostin 2ke kalliimman, jokusen vuoden vanhemman ja 2ke kalliimman bemarin.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Kah, näköjään melko leveästi tuli vedettyä . Fiksasinpa hiukka, piti mainita että Rapid oli reippaasti vähemmän ajettu...
Viimeksi muokannut Polforea, 15 Loka 2014, 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuleepa noista Tazion ja Polforean koeajoista mieleen oma parin viikon takainen yrite totutella J-sukupolven Astraan. Farmari, 1.4-litrainen bensaturbo automaattivaihtein ja karvalakkivarustein.
+ Näkyvyys. Henkilöautojen parhaimmistoa.
+ Tilat. Auton kokoon nähden varsin asialliset. Edessä säätövarat riittävät hyvin eikä pää kolise mihinkään. Pienenä yksityiskohtana farmarin tavaratilan rullaverho on tavallista monineuvoisempi.
+ Muotoilu. Ei suoranaisesti mitenkään häikäisevän persoonallinen, ennemminkin päin vastoin, mutta ei myöskään millään tavalla häiritsevä tai tarkoituksellisen kamala.
+/- Penkit. Ensi istumalta hyvän tuntuiset, mutta jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen kaipaa ristiselän tukea. Noin 500 euron hintaisissa AGR-istuimissa tämän pitäisi olla korjattu, ja ilmeisesti ne ovat muutenkin paremmat eli ehdottomasti suositeltavat.
(+) Melu. Ei ollenkaan paha tämän luokan autoksi. Rahalla saa toki hiljaisempiakin, mutta tuskin samalla rahalla.
+ Lisävarusteiden hinnoittelu. Polttoainelämmittimen n. 800 euron hinta on halvin, mitä vastaan on tullut, eikä moni muukaan varuste maksa älyttömiä.
- Ohjaus on höyhenenkevyeksi tehostettu. Paitsi että se on tunnoton, se on suorastaan häiritsevän tunnoton. Ihan kuin ratti olisi kevyesti laakeroitu rullasäädin. Ero G-Astran tunnokkuuteen on huima.
- Moottorin ja vaihteiston toiminta. Jyryyttää maantiellä 1200 rpm kierroksilla, mutta reippaammin kiihdytettäessä ampuu lähelle punarajaa. Tällä on tietysti optimoitu tehoa ja kulutusta, mutta rauhattomuudessaan tuo on jopa miedosti häiritsevää. Jos äänimaailmaan ja käyntinopeusmittariin osaa olla kiinnittämättä huomiota, niin eihän tuo sitten isommin haittaa. Mutta kun ei osaa...
- Kojelaudan nappulaviidakko ja kiiltävät muovisomisteet ovat minusta rauhattoman näköiset, mutta toisenlaisiakin näkemyksiä on kuultu. Tuollaisiahan ne ovat useimmissa nykyautoissa.
Kaiken kaikkiaan vähän ristiriitainen kokemus. Hintaisekseen perusautoksi tuossa on kieltämättä moni asia tehty todella hyvin. Vaan kun sen jälkeen istahtaa 11 vuotta vanhaan Thesikseen, hyppää ihan toiseen maailmaan: sitä jämäkkyyden ja täsmällisyyden tunnetta ei uudesta 25 000 euron saksalaisesta löydä. Lopultakaan en taida tietää, kertooko koeajo enemmän Astrasta vai Thesiksestä. Aivan niin kuin Polforea totesi Škodasta: ymmärrän oikeinkin hyvin niitä, jotka haluavat tällaisen. Samoin kuin niitä, jotka eivät.
+ Näkyvyys. Henkilöautojen parhaimmistoa.
+ Tilat. Auton kokoon nähden varsin asialliset. Edessä säätövarat riittävät hyvin eikä pää kolise mihinkään. Pienenä yksityiskohtana farmarin tavaratilan rullaverho on tavallista monineuvoisempi.
+ Muotoilu. Ei suoranaisesti mitenkään häikäisevän persoonallinen, ennemminkin päin vastoin, mutta ei myöskään millään tavalla häiritsevä tai tarkoituksellisen kamala.
+/- Penkit. Ensi istumalta hyvän tuntuiset, mutta jo muutaman kymmenen kilometrin jälkeen kaipaa ristiselän tukea. Noin 500 euron hintaisissa AGR-istuimissa tämän pitäisi olla korjattu, ja ilmeisesti ne ovat muutenkin paremmat eli ehdottomasti suositeltavat.
(+) Melu. Ei ollenkaan paha tämän luokan autoksi. Rahalla saa toki hiljaisempiakin, mutta tuskin samalla rahalla.
+ Lisävarusteiden hinnoittelu. Polttoainelämmittimen n. 800 euron hinta on halvin, mitä vastaan on tullut, eikä moni muukaan varuste maksa älyttömiä.
- Ohjaus on höyhenenkevyeksi tehostettu. Paitsi että se on tunnoton, se on suorastaan häiritsevän tunnoton. Ihan kuin ratti olisi kevyesti laakeroitu rullasäädin. Ero G-Astran tunnokkuuteen on huima.
- Moottorin ja vaihteiston toiminta. Jyryyttää maantiellä 1200 rpm kierroksilla, mutta reippaammin kiihdytettäessä ampuu lähelle punarajaa. Tällä on tietysti optimoitu tehoa ja kulutusta, mutta rauhattomuudessaan tuo on jopa miedosti häiritsevää. Jos äänimaailmaan ja käyntinopeusmittariin osaa olla kiinnittämättä huomiota, niin eihän tuo sitten isommin haittaa. Mutta kun ei osaa...
- Kojelaudan nappulaviidakko ja kiiltävät muovisomisteet ovat minusta rauhattoman näköiset, mutta toisenlaisiakin näkemyksiä on kuultu. Tuollaisiahan ne ovat useimmissa nykyautoissa.
Kaiken kaikkiaan vähän ristiriitainen kokemus. Hintaisekseen perusautoksi tuossa on kieltämättä moni asia tehty todella hyvin. Vaan kun sen jälkeen istahtaa 11 vuotta vanhaan Thesikseen, hyppää ihan toiseen maailmaan: sitä jämäkkyyden ja täsmällisyyden tunnetta ei uudesta 25 000 euron saksalaisesta löydä. Lopultakaan en taida tietää, kertooko koeajo enemmän Astrasta vai Thesiksestä. Aivan niin kuin Polforea totesi Škodasta: ymmärrän oikeinkin hyvin niitä, jotka haluavat tällaisen. Samoin kuin niitä, jotka eivät.
Järkiautoilija
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
Lisätäänpä vielä kylmät koeistunnat kahdesta muusta. Nämä eivät antaneet aihetta vaivautua koeajolle.
- BMW 2 Active Tourer. Ei uskoisi, että tämä on saman merkin tuote kuin 3-sarja. Ero sisätilan tunnelmissa on huikea. Oikein mikään tässä ei viehättänyt, kun taas 3-sarjaa olen joutunut harkitsemaan ainakin puolivakavasti.
- Peugeot 308 SW tätä uusinta mallia. Ensin penkki ala-asentoon ja sittenkin vielä varotaan kolhimasta päätä oven yläkarmiin. Lasikaton ansiosta näkyvyys ylöspäin on hyvä, mutta eteen ei niinkään. Taustapeili soveltuu erinomaisesti parranajoon: leuan alle näkee kallistamatta päätä. Onko ranskalaisia nykyautoja tosiaan tarkoitus ajaa selinmakuulta? Peugeot 307 SW erottui aikanaan farkkuna, jossa kuljettajalle on väljät tilat ja jonka ruumassa mahtuu venäjänvinttikoira seisomaan. 308 on sitten toista äärilaitaa.
- BMW 2 Active Tourer. Ei uskoisi, että tämä on saman merkin tuote kuin 3-sarja. Ero sisätilan tunnelmissa on huikea. Oikein mikään tässä ei viehättänyt, kun taas 3-sarjaa olen joutunut harkitsemaan ainakin puolivakavasti.
- Peugeot 308 SW tätä uusinta mallia. Ensin penkki ala-asentoon ja sittenkin vielä varotaan kolhimasta päätä oven yläkarmiin. Lasikaton ansiosta näkyvyys ylöspäin on hyvä, mutta eteen ei niinkään. Taustapeili soveltuu erinomaisesti parranajoon: leuan alle näkee kallistamatta päätä. Onko ranskalaisia nykyautoja tosiaan tarkoitus ajaa selinmakuulta? Peugeot 307 SW erottui aikanaan farkkuna, jossa kuljettajalle on väljät tilat ja jonka ruumassa mahtuu venäjänvinttikoira seisomaan. 308 on sitten toista äärilaitaa.
Järkiautoilija
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Olikohan se tommonen 308 kun käydä rouskutti parkissa vähennyksiä. Ensin meinasin, että käypä siinä tupaöljy merkillisesti, mutta jälkeenpäin alko epäilyttämään mahdollinen pensa-kolmonen. Käyntiääni oli semmonen ruma mutta kamala.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
^^
Hassua miten eri tavalla ihmiset kokevat nuo Pösöjen kabiinit.. Itselleni se on numero uno tuon luokan autoista. Joku parempi varustetaso (Allure?) nostaa auton siistin selkeäksi yleisilmeeltään sisältä ja muutamat pikantit detaljit tekevät arvokkuutta (hintaluokkaan suhteuttaen). En tiedä sitten mikä on kun sata kiloa pirkanmaalaista läskiä mahtuu rattiin ihan selkä suoranakin, eikä parranajosta tulisi mitään. Ehkäpä ainut tuon luokan auto, jossa istumisen jälkeen oma Lankinen tuntuu 6v vanhalta. Ulkoa Lankinen pyyhkii lattiaa tuolla 308:lla. Se Pösö nyt vaan on aika tylsä joka puolelta.
Mielestäni paras Pösö saataisiin yhdistämällä nykyisen RCZ:n kori uuden 308:n sisustaan. Kaippa tuosta jonkun venytetyn coupénkin saisi varmaan tehtyä "tilat neljälle" -ajatuksella. Tykkäisin todella.
Hassua miten eri tavalla ihmiset kokevat nuo Pösöjen kabiinit.. Itselleni se on numero uno tuon luokan autoista. Joku parempi varustetaso (Allure?) nostaa auton siistin selkeäksi yleisilmeeltään sisältä ja muutamat pikantit detaljit tekevät arvokkuutta (hintaluokkaan suhteuttaen). En tiedä sitten mikä on kun sata kiloa pirkanmaalaista läskiä mahtuu rattiin ihan selkä suoranakin, eikä parranajosta tulisi mitään. Ehkäpä ainut tuon luokan auto, jossa istumisen jälkeen oma Lankinen tuntuu 6v vanhalta. Ulkoa Lankinen pyyhkii lattiaa tuolla 308:lla. Se Pösö nyt vaan on aika tylsä joka puolelta.
Mielestäni paras Pösö saataisiin yhdistämällä nykyisen RCZ:n kori uuden 308:n sisustaan. Kaippa tuosta jonkun venytetyn coupénkin saisi varmaan tehtyä "tilat neljälle" -ajatuksella. Tykkäisin todella.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
Äityli oli uuden Sitikka C4:sen ostanut, kun halvalla sai. Ajoinkin sitä sitten kohteliaana lapsena. Ja oli paljon odotuksia parempi! Jos saisi edullisesti automaattina, voisi moinen toimia hyvänä ja leppoisana kakkosautona. Ei yrittänyt C4 mitään kummallista ja siten piti mitä lupasi. Mukavaa rauhallista kulkua! Tykkäsin lähes kaikesta, kauneusvirheenä hysteerinen hätäjarruavustin.
- Isola
- Viestit: 1645
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Sekalainen koeajoketju
^^ Tuossahan en sanonut mitään Pösön sisätilojen yleisilmeestä. 308 on nimenomaan kojelaudan ilmeeltään hintaluokassaan parasta tasoa. Sen mitoitus ei vain kerta kaikkiaan sovi minulle, joten lähempi tutustuminen jäi tekemättä.
Järkiautoilija
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Bemarin turbo sanoi viu-viu, joten alle tuli Volvon V60 D2 -14 . Kyseessä Hertzin karvalakkimallistosta, joten varusteita ei ollut juurikaan. Webasto sentään.
Kiitämme:
- Koneen puhdikkuutta kaupunkiliikenteessä (ruudikas tietyllä kierrosalueella)
- Koneen maltillista kulutusta 5.1 l/100km sen suuremmin pihistelemättä
- Hyvät halogeeniajovalot (pitkät)
- Kevyttä ohjausta kaupunkipyörittelyssä
- Alustan eleettömiä ominaisuuksia tietyiltä osin (kääntyy mutkaan hienosti)
- Melutaso kelpotasolla luokassaan, vaikka uudet Hakkapeliitta 8:t ropisivatkin sisälle (erityiskiitos koneen käyntiäänelle)
- Webasto
Moitimme:
- Koneen puhdittomuutta ohituksissa tai ramppikiihdytyksissä
- Manuaali, ei sovi tomaattifarmarille. Modernilla tomaatilla tällainen pikkudieselikin herää aivan varmasti henkiin.
- Suurta kääntösädettä ja ulkomuotojen hahmottamisen vaikeutta
- Ulkonäköä
- Muoviosien nitinöitä (mm. keskikonsoli natisee pahasti)
- Erityisesti manuaalikepin ja juomatelineiden keskinäistä ergonomiaa! Vaihteita ei voi vaihtaa koskematta/nojaamatta juomapulloihin. Aivan hanurista.
- Kivijärvi
- Viestit: 894
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Sekalainen koeajoketju
Renault Twingo s&s Expression 2014:
+ tuntuu ajossa kokoistaan isommalta, ts. on mukavan progressiivinen jousitus ja vaimennus, kulkee suoraan ja ohjaus maistuu hyvältä
+ takaveto on yliveto. Veto ei ainakaan sotke tuntumaa, ja kyllä se takaa tuuppaaminen vaan tuntuu jotenkin oikealta
+ istuin, ergonomia ylipäänsä. Koeajettu säkkipimeässä ja kaikki toimii luontevasti ja löytyy sieltä mistä pitää. No, lämmityslaitteen hanikat sijaitsevat vähän liian alhaalla
+ tykkäsin vaihteiston tunnusta, kytkimen liikeradasta ja voimavaateesta. Jotenkin äärettömän helppoa, ja vain viisi vaihdetta.
+ kolmepyttyinen toimii muuallakin kuin puuceessä. Turboahan tämä kaipaa satasta paahdettaessa, mutta kaupungissa ja maantievauhdeissa enemmän kuin ok. Parilla pienimmällä vaihteella soundeista voi nauttia, muuten pysyttelevät uhkaavana murinana takana. Tässä kuten Cactuksen Puretech 1.2/82hp moottorissa on ihmeesti potkua alakierroksilla, vaikka muuten mietoa meno onkin. Tässä on 1.0/71hv, mutta vain tonnin paino tasaa tuntua. Liekö muuten edes Rellun motti, vaikka esite toista väittää... Näillä spekseillä oli jo smart fortwon ed. koppaisen 1.0 (by Mitsubishi). Kerrankin ranskalainen auto, joka ei merkkaa reviiriään..!?
+ kokoisekseen hiljainen auto (tais olla kitkat alla toki)
- ulkonäkö. Jotain tuohon olisi pitänyt saada lisää, nyt jää jotenkin hauskuutta vaille, eikä ole muutakaan kulmaa tähän puoleen
Edellä mainittu kannattaa suhteuttaa Fiat 500:seen, jolla koeajoon pätkäytin. Sen Multijet on edelleen rivakka ja vaivaton ja olemus kertakaikkisen söpö. Mutta ei se autona ole tuon Twingon veroinen. Ensikäynnistyksestä alkaen menossa oli otetta. Avaimenkääntö kun toi mieleen ensimmäisen ajamani auto 15-vuotiaana, Skoda 105L:n
+ tuntuu ajossa kokoistaan isommalta, ts. on mukavan progressiivinen jousitus ja vaimennus, kulkee suoraan ja ohjaus maistuu hyvältä
+ takaveto on yliveto. Veto ei ainakaan sotke tuntumaa, ja kyllä se takaa tuuppaaminen vaan tuntuu jotenkin oikealta
+ istuin, ergonomia ylipäänsä. Koeajettu säkkipimeässä ja kaikki toimii luontevasti ja löytyy sieltä mistä pitää. No, lämmityslaitteen hanikat sijaitsevat vähän liian alhaalla
+ tykkäsin vaihteiston tunnusta, kytkimen liikeradasta ja voimavaateesta. Jotenkin äärettömän helppoa, ja vain viisi vaihdetta.
+ kolmepyttyinen toimii muuallakin kuin puuceessä. Turboahan tämä kaipaa satasta paahdettaessa, mutta kaupungissa ja maantievauhdeissa enemmän kuin ok. Parilla pienimmällä vaihteella soundeista voi nauttia, muuten pysyttelevät uhkaavana murinana takana. Tässä kuten Cactuksen Puretech 1.2/82hp moottorissa on ihmeesti potkua alakierroksilla, vaikka muuten mietoa meno onkin. Tässä on 1.0/71hv, mutta vain tonnin paino tasaa tuntua. Liekö muuten edes Rellun motti, vaikka esite toista väittää... Näillä spekseillä oli jo smart fortwon ed. koppaisen 1.0 (by Mitsubishi). Kerrankin ranskalainen auto, joka ei merkkaa reviiriään..!?
+ kokoisekseen hiljainen auto (tais olla kitkat alla toki)
- ulkonäkö. Jotain tuohon olisi pitänyt saada lisää, nyt jää jotenkin hauskuutta vaille, eikä ole muutakaan kulmaa tähän puoleen
Edellä mainittu kannattaa suhteuttaa Fiat 500:seen, jolla koeajoon pätkäytin. Sen Multijet on edelleen rivakka ja vaivaton ja olemus kertakaikkisen söpö. Mutta ei se autona ole tuon Twingon veroinen. Ensikäynnistyksestä alkaen menossa oli otetta. Avaimenkääntö kun toi mieleen ensimmäisen ajamani auto 15-vuotiaana, Skoda 105L:n
- alamajy
- Viestit: 1989
- Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
- Car(s): Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 JTS -05, 159 JTDm 2.0 Berlina -10, Giulia 2016.
- Paikkakunta: Imatra
Re: Sekalainen koeajoketju
Honda CRV 2014 (ajettu 3000km)
Ajettu Jyväskylästä Keuruulle 4.11.2014
+ hiljainen auto
+ moottori ei ole tehokas mutta vääntää puhtaasti ja ihan riittävä
+ kevyt ohjaus kaupunkipyörittelyssä
- kiinteät niskatuet
- penkki puristi hartioiden kohdalta
- vaihdekepin paikka ihan liian ylhäällä ja oikealla
- todella muovinen sisältä
- ulkonäkö. Hemmetin ruma
- ei kulje suoraan. Yliherkkä keskikohta ja pienikin liike saa auton siirtymään pois suoralta ajolta.
- ohjaustuntuma. Tunnottomaksi ylitehostettu ohjaus. Nopeassa ratin käännössä n. puolen sekunnin kuluttua auton keula alkaa kääntyä ja tästä noin puolen sekunnin kuluttua perä tekee korjausliikkeen. Alla Hakkapeliitat R * SUV merkinnoillä.
Ajettu Jyväskylästä Keuruulle 4.11.2014
+ hiljainen auto
+ moottori ei ole tehokas mutta vääntää puhtaasti ja ihan riittävä
+ kevyt ohjaus kaupunkipyörittelyssä
- kiinteät niskatuet
- penkki puristi hartioiden kohdalta
- vaihdekepin paikka ihan liian ylhäällä ja oikealla
- todella muovinen sisältä
- ulkonäkö. Hemmetin ruma
- ei kulje suoraan. Yliherkkä keskikohta ja pienikin liike saa auton siirtymään pois suoralta ajolta.
- ohjaustuntuma. Tunnottomaksi ylitehostettu ohjaus. Nopeassa ratin käännössä n. puolen sekunnin kuluttua auton keula alkaa kääntyä ja tästä noin puolen sekunnin kuluttua perä tekee korjausliikkeen. Alla Hakkapeliitat R * SUV merkinnoillä.
- Liitteet
-
- HondaCRV_JKL_to_Keuruu_04112014.jpg
- (76.75 KiB) Tiedosto ladattu 8939 kertaa
- matti_vuorio
- Viestit: 1076
- Liittynyt: 27 Kesä 2011, 19:57
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79 - Paikkakunta: Siikalatva
Re: Sekalainen koeajoketju
E150 Corolla 1,6 Valvematic
Ajettavuus suoralla tiellä on ihan ok, eli se menee suoraan ilman paimentamista. Mutkassa ohjaustuntumaa ei ole. Hyvin loivassakin mutkassa ohjauksesta katoaa tuntuma täysin ja se on erittäin keinotekoisen oloinen. Kuskille ei jää mitään käsitystä missä asennossa eturenkaat ovat. Liukkaan kelin ominaisuudet jäi testaamatta. Moottori ei väännä, mutta tykkää kierroksista. Moottoritielle pääsee punarajalle huudattamalla. Liikkeellelähtöön kaipaisi hieman enemmän vääntöä. Alusta on hiljainen, eikä kolise montuissa. Hiekkatiellä ajettaessa kuuluu poikkeuksellisen kova hiekan kohina pohjaan. Pyörän koteloissa tai alustassa ei ilmeisesti ole äänenvaimennusta huomioitu mitenkään. Jarrujen käyttö vaatii voimaa, eli poljin on alussa kovan tuntuinen. Tästä johtuen jarrutuntumaa on vaikea arvioida. Laatikko (6v) vaikutti hyvältä ja vaihteet menevät kevyesti päälle. Koeajon jälkeen oli mukava hypätä takaisin Giuliettan rattiin. Alfa on kuitenkin valovuosia edellä Corollaa.
Ajettavuus suoralla tiellä on ihan ok, eli se menee suoraan ilman paimentamista. Mutkassa ohjaustuntumaa ei ole. Hyvin loivassakin mutkassa ohjauksesta katoaa tuntuma täysin ja se on erittäin keinotekoisen oloinen. Kuskille ei jää mitään käsitystä missä asennossa eturenkaat ovat. Liukkaan kelin ominaisuudet jäi testaamatta. Moottori ei väännä, mutta tykkää kierroksista. Moottoritielle pääsee punarajalle huudattamalla. Liikkeellelähtöön kaipaisi hieman enemmän vääntöä. Alusta on hiljainen, eikä kolise montuissa. Hiekkatiellä ajettaessa kuuluu poikkeuksellisen kova hiekan kohina pohjaan. Pyörän koteloissa tai alustassa ei ilmeisesti ole äänenvaimennusta huomioitu mitenkään. Jarrujen käyttö vaatii voimaa, eli poljin on alussa kovan tuntuinen. Tästä johtuen jarrutuntumaa on vaikea arvioida. Laatikko (6v) vaikutti hyvältä ja vaihteet menevät kevyesti päälle. Koeajon jälkeen oli mukava hypätä takaisin Giuliettan rattiin. Alfa on kuitenkin valovuosia edellä Corollaa.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Bmw X4 3.0d
Ihan mukiinmenevä ajettava, ei kuitenkaan kympin auto vaan 8-.
Nypyttää hitaissa nopeuksissa ja "kaivonkansien" ylityksissä täräyttää inhottavasti.
Vaappuu loivissa mutkissa ja on äänekäs, ohjauspyörä aivan liian paksu ja pieni.
Nappulaviidakko ja varsinkin iDrive todella sekava, ainoana positiivisena lämmityslaitteen nappuloiden sijoittelu ja selkeys.
Radion käyttö ilman ohjekirjaa jäi lyhyeksi koska nappulaviidakosta onnistuin saamaan jonkin sellaisen valikon auki josta ei paluuta ollut, se lyhyt hetki mitä sain ääntä ämyreistä ulos olikin sitten melua...surkeimmat stereot mitä olen ikinä autoissa kuullut, tytärkin sanoi että onko kaiuttimet telkänpönttöjä ?
Sisusta ihan ok muttei mikään kovin "lämmin" enemmän ns. ruumisauto tulee mieleen.
Positiivista oli moottori, vaihteisto ja ohjaus jotka toimivat kyllä todella hienosti.
Jakkarat ehkä hivenen pienet +100kg ihmiselle mutta muuten kyllä mainiot, säätöjä löytyy tosin manuaalisia...saisi olla jo tämän hintaluokan autossa sähköllä. 79 704,36€ alkaen, lisävarusteilla tämän koeajoauton hinta oli n.90.000€
Ei herättänyt omistamisen haluja millään tasolla.
Ihan mukiinmenevä ajettava, ei kuitenkaan kympin auto vaan 8-.
Nypyttää hitaissa nopeuksissa ja "kaivonkansien" ylityksissä täräyttää inhottavasti.
Vaappuu loivissa mutkissa ja on äänekäs, ohjauspyörä aivan liian paksu ja pieni.
Nappulaviidakko ja varsinkin iDrive todella sekava, ainoana positiivisena lämmityslaitteen nappuloiden sijoittelu ja selkeys.
Radion käyttö ilman ohjekirjaa jäi lyhyeksi koska nappulaviidakosta onnistuin saamaan jonkin sellaisen valikon auki josta ei paluuta ollut, se lyhyt hetki mitä sain ääntä ämyreistä ulos olikin sitten melua...surkeimmat stereot mitä olen ikinä autoissa kuullut, tytärkin sanoi että onko kaiuttimet telkänpönttöjä ?
Sisusta ihan ok muttei mikään kovin "lämmin" enemmän ns. ruumisauto tulee mieleen.
Positiivista oli moottori, vaihteisto ja ohjaus jotka toimivat kyllä todella hienosti.
Jakkarat ehkä hivenen pienet +100kg ihmiselle mutta muuten kyllä mainiot, säätöjä löytyy tosin manuaalisia...saisi olla jo tämän hintaluokan autossa sähköllä. 79 704,36€ alkaen, lisävarusteilla tämän koeajoauton hinta oli n.90.000€
Ei herättänyt omistamisen haluja millään tasolla.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Honda Civic Type-R 2007
+Ohjaus kuin mikroautossa,nopea ja tunnokas
+Kun tarpeeksi kauan katselee, niin ulkonäkö ja sisusta hieno
+Penkit erinoimaiset (Recaro)
+Moottori. Menee alle 6000rpm kuin normaaliauto,riittävä vääntö kaupunkiajoon. 6000rpm -> ääni muuttuu täysin ja lähtee kiljuen etenemään
+Kytkin+vaihdekeppi-tuntuma. Toimii hyvin yhteen,vaihteet napsahtavat pykäliinsä
-Suht kova alusta (alla oli tosin kivikovat erittäin matalat renkaat)
-Nopeusmittari jää ratin taakse,ellei penkin+ratin asetukset ole täysin kohdallaan
Katotaan jos lähtis vaihtamaan Accordia tämmäseen
+Ohjaus kuin mikroautossa,nopea ja tunnokas
+Kun tarpeeksi kauan katselee, niin ulkonäkö ja sisusta hieno
+Penkit erinoimaiset (Recaro)
+Moottori. Menee alle 6000rpm kuin normaaliauto,riittävä vääntö kaupunkiajoon. 6000rpm -> ääni muuttuu täysin ja lähtee kiljuen etenemään
+Kytkin+vaihdekeppi-tuntuma. Toimii hyvin yhteen,vaihteet napsahtavat pykäliinsä
-Suht kova alusta (alla oli tosin kivikovat erittäin matalat renkaat)
-Nopeusmittari jää ratin taakse,ellei penkin+ratin asetukset ole täysin kohdallaan
Katotaan jos lähtis vaihtamaan Accordia tämmäseen
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Vs: Sekalainen koeajoketju
Osaatko verrata edelliseen korimalliin (ep3) Type-R:ään? Moni kehunut jopa paremmaksi ajoltaan.
Re: Sekalainen koeajoketju
Työkaverilla on moinen peli ja mielestäni se on paljon parempi ajaa kuin edellisen inkarnaation Type-R. Hauskuusmittari loppuu kesken kun V-TEC kicks in yo!
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
Re: Sekalainen koeajoketju
Hyvä huomio, elikkä tämä uudempi. Vanhempaa olen ajanut tasan kaksi kertaa ja tätä uudempaa huomattavan paljon enemmän - tykkään kyllä.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Eikö se wanhempi ole vähän nopeampi radalla, köykäsempi ja takana erillisjousitus.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Juttujen mukaan vanhempi (EP3) on nopeampi radalla,karumpi ja "vtec-potku" on rajumpi. Tietysti myös sisällä kovempi melu ja jyrinä,eli siis karumpi malli. Uudempi (FN2) on modernimpi ja hiljaisempi (mukavempi). Tuo uudempi,jota ajoin, oli miellyttävä. Pystyy ajaan normaalia ajoa rennosti ja hiljaisesti. Sen verran surkeita tarjouksia accordista tullut,että joutuu varmaan koittaan myyntiä suoraan.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
tämmönen sitten sinne, niin pysyy kulmat kohillaan. Tuo halpuus taka-akseli alkaa olla civikin kokosessa vehkessä jo vähän niin ja näin. Puslista joudutaan tekemään jo niin jäykät, että tiettyä tökelyyttä voi ilmetä. Toki typerän alustassa on riittävästi jäykkyyttä ja matalat renkaat, joten ajettavuus on hyvä, mutta pikkulohkosissa paksummilla renkailla on ilmennyt mielenkiintoista takapäästä johtuvaa kiemurtelua/epätarkkuutta. Takapää pyöräkulmien ollessa pielessä, auttaa vain taka-akselin vaihto tai sitten reipas uudelleen muokkaus.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Sekalainen koeajoketju
Vanhemmasta tai uudemmassa Type-R:ssä on ollut ongelmia ohjausvaihteen kanssa. Muistan jostain Honda tms. palstalta lukeneeni, että kohtuu yleinen ja harmittava vika. Kannattaa tsekkailla ehkä tuokin asia.willez kirjoitti:Juttujen mukaan vanhempi (EP3) on nopeampi radalla,karumpi ja "vtec-potku" on rajumpi. Tietysti myös sisällä kovempi melu ja jyrinä,eli siis karumpi malli. Uudempi (FN2) on modernimpi ja hiljaisempi (mukavempi). Tuo uudempi,jota ajoin, oli miellyttävä.
- Raimo Miettinen
- Viestit: 2339
- Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
- Viesti:
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Bmw 218i Active Tourer (etuveto) Automaatti
Mainio auto ajaa, ehkä yksi parhaita etuvetoisia "tila-autoja" mitä olen ajanut.
Istuimet näytti ensikatsomalta lypsyjakkaroilta (lähes pyöreä istuinosa) mutta osoittautuivat päärynävartaloiselle erinomaisiksi istuimiksi !. Ohjaus mainio eikä edes kovemmassa kiihdytyksessä vetele minnekkään ja etenee lumessa eleettömästi, oikeastaan tuli mieleen onko nelvedolle edes tarvetta.
Moottori oli piskuinen 1499cc 3-pyttyinen pärisijä turbolla ruuditettuna, 136hv/220nm.
Moottori vetää tyhjäkäynniltä pontevasti 2500-2800rpm asti jonka jälkeen puutuu...tai sitten loppupotku ei tunnu millekään hienon alkupotkun jälkeen ?.
Ajoasento ja ergonomia on kohdillaan ja 186/100 körri istuu mukavasti ja sopivan rennosti.
Kääntösäde oli yllätys, tämähän kääntyy markan kolikon päällä .
Ohjauspyörä oli mukava, paksuus ok mutta kehän halkaisija sentin pari liian pieni....ohjauspyörän lämmitys on kyllä mainio varuste !.
Ihme ja kumma mutta edes keskikonsolin "ipad" näyttö ei enää häirinnyt ollenkaan, tässä se on onnistuttu integroitua jotenkin mukiinmenevästi kojelautaan...?
Miinusta oikeastaan ja ainoastaan takalasin kuraantumisesta mutta tämä nyt on kaikkien pystyperäisten ongelma joten ei kannata huomioida jos tämmöistä haluaa....ja mikä ettei voisi halutakin....odotellaan koeajoon 220Xd mallia.
Bmw on kyllä onnistunut kertaheitolla ensimmäisen etuvedon tekemisessä.
Moottorista voisi sen verran vielä mainita että verrattuna Miton 1.4MaT koneeseen Bmw:n kone kyllä häviää kisasa mennen tullen, Mitossa ei varsinaista puutumista ollut millään alueella.
Mainio auto ajaa, ehkä yksi parhaita etuvetoisia "tila-autoja" mitä olen ajanut.
Istuimet näytti ensikatsomalta lypsyjakkaroilta (lähes pyöreä istuinosa) mutta osoittautuivat päärynävartaloiselle erinomaisiksi istuimiksi !. Ohjaus mainio eikä edes kovemmassa kiihdytyksessä vetele minnekkään ja etenee lumessa eleettömästi, oikeastaan tuli mieleen onko nelvedolle edes tarvetta.
Moottori oli piskuinen 1499cc 3-pyttyinen pärisijä turbolla ruuditettuna, 136hv/220nm.
Moottori vetää tyhjäkäynniltä pontevasti 2500-2800rpm asti jonka jälkeen puutuu...tai sitten loppupotku ei tunnu millekään hienon alkupotkun jälkeen ?.
Ajoasento ja ergonomia on kohdillaan ja 186/100 körri istuu mukavasti ja sopivan rennosti.
Kääntösäde oli yllätys, tämähän kääntyy markan kolikon päällä .
Ohjauspyörä oli mukava, paksuus ok mutta kehän halkaisija sentin pari liian pieni....ohjauspyörän lämmitys on kyllä mainio varuste !.
Ihme ja kumma mutta edes keskikonsolin "ipad" näyttö ei enää häirinnyt ollenkaan, tässä se on onnistuttu integroitua jotenkin mukiinmenevästi kojelautaan...?
Miinusta oikeastaan ja ainoastaan takalasin kuraantumisesta mutta tämä nyt on kaikkien pystyperäisten ongelma joten ei kannata huomioida jos tämmöistä haluaa....ja mikä ettei voisi halutakin....odotellaan koeajoon 220Xd mallia.
Bmw on kyllä onnistunut kertaheitolla ensimmäisen etuvedon tekemisessä.
Moottorista voisi sen verran vielä mainita että verrattuna Miton 1.4MaT koneeseen Bmw:n kone kyllä häviää kisasa mennen tullen, Mitossa ei varsinaista puutumista ollut millään alueella.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
BMW on omistanut jo pitkään yhden tietääkseni maailman ajolleen kehutuimmista etuvetomerkeistä eli Minin. Jos saksalainen ylpeys on vähänkään antanut järjelle periksi, on kokemusta haettu konsernin sisältä, mihin kieltämättä kaikki kuulemani/lukemani 200-sarjan arviot viittaavat.UupunutRomeo kirjoitti:Bmw on kyllä onnistunut kertaheitolla ensimmäisen etuvedon tekemisessä.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
kattelin naistenlehden kierrosaikapankkia. Ei noit eri päivinä ajetut ajat nyt suoraa vertailukelpoisia ole, mutta gti-kupla on paremmalla ajalla siellä kuin mini. Giulietta QV on 1,4s hitaammalla ajalla siellä vaikka on miniä tehokkaampi. Toki Giuliettakin on 190kg painavampi ja huonommalla ilomoitetulla kiihtyvyydellä.
Onhan fiestakin melkein 2s nopiampi ollu, vain vähän kevyempänä mutta pienempi tehoisena. Toki se mini jcw:n aika on voitu ajaa sadekelillä, mutta siltikään en pidä miniä minään etuvetoisten terävimpänä kärkenä.
Onhan fiestakin melkein 2s nopiampi ollu, vain vähän kevyempänä mutta pienempi tehoisena. Toki se mini jcw:n aika on voitu ajaa sadekelillä, mutta siltikään en pidä miniä minään etuvetoisten terävimpänä kärkenä.
Viimeksi muokannut palkus, 22 Marras 2014, 16:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Ei välttämättä nopein radalla, mutta läpi vuosien siitä on kuulunut kehuja nimenomaan käytöksestä ja ajettavuudesta. Siitä, miltä se kuskin kouraan tuntuu. Ainakaan mun silmään ei ole juuri haukkuja osunut ja elän käsityksessä, että yleisesti linja olisi ollut varsin positiivinen.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin vielä perjantaina ajamassa EP3-korista TypeRää täällä turuus. Tietysti juuri ennen koeajoa alkoi satamaan lunta... Ei oikeen tarkkaa kuvaa saanut ohjattavuudesta/moottorista. Ohjaus tuntui yllättävän huonolta,ratin kääntö tuntuu viiveellä ja oudon tuntuinen muutenkin. Tässähän on myös sähköinen tehostin, kuten uudemmassa FN2-korissa. Tarkemmin tarkasteltuna alkaa hapettumat/ruoste vaivaamaan. Mm.jakopään kotelo rapea,teräsharjalla saisi varmaan puolisen kiloa tavaraa rapsutettua pois. Kampiakselin hihnapyörä uskomattomassa ruosteessa ja sama jatkuu pyöränripustuksissa yms. Ei oikeen vakuuttanut. Hanskalokerossa oli joku AEM-boksi,josta lähtee kauhiat johdot konehuoneeseen. Auto on 2004 ja n.185tkm ajettu,ja alkaa olemaan. Ei vakuuttanut...
Jatketaan accordilla.
Jatketaan accordilla.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Sekalainen koeajoketju
Katsoppas vaan, enpä muistanut.Polforea kirjoitti:BMW on omistanut jo pitkään yhden tietääkseni maailman ajolleen kehutuimmista etuvetomerkeistä eli Minin. Jos saksalainen ylpeys on vähänkään antanut järjelle periksi, on kokemusta haettu konsernin sisältä, mihin kieltämättä kaikki kuulemani/lukemani 200-sarjan arviot viittaavat.UupunutRomeo kirjoitti:Bmw on kyllä onnistunut kertaheitolla ensimmäisen etuvedon tekemisessä.
Itse en tykännyt minin ajosta ollenkaan, kaikki ergonomia on hanurista minun kokoiselleni ja muotoiselleni läskille.
Itseasiassa mini on ollut ehkä huonoimpia kokemuksiani ajoltaan, ulkonäoltään vielä menettelee. Countrymann nelivetoinen pitäisi ehkä koeajaa vielä joskus ?
Ps. Mini oli yksi koeajamani ennen Miton ostoa....Mito pesi kyllä mennentullen minin kaikessa, varsinkin istuimissa ja ajoergonomiassa...tätä ihmettelin silloin oikein ääneen, yleisestihän Italot on ollet lyhytjalkaisille ja pitkä kätisille tehtyjä
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Sekalainen koeajoketju
Skoda Citygo, äänestä ja sisäänrakennetusta vibratoiminnosta päätellen joku 3-zyl talousihme.
+Taloudellinen, kotimatkan kulutus ajotieturin mukaan 4,5l/100km huolimatta loppupätkän motaroinnista (95E10)
+Hyvät valot
+Moottori on kokoisekseen puurtava työläinen
-Moottori on, noh, pieni ja laiska. Kuulostaa rumalta (3zyl voi käydä pervoudessaan nätisti - tämä ei käy) ja tärisee.
-Penkki on kauhea
-En vielä löytänyt mittarivalojen himmennystä
-Ajokokemus on melko autenttinen klooni Transporter T4:sta, jolla takanaan joku puoli miljoonaa kilsaa
Summa summarum: otin juuri rallicorollan liikennekäyttöön, ettei selkä jumi pahemmin Hämeenlinnan tapaamisen matkalla...
+Taloudellinen, kotimatkan kulutus ajotieturin mukaan 4,5l/100km huolimatta loppupätkän motaroinnista (95E10)
+Hyvät valot
+Moottori on kokoisekseen puurtava työläinen
-Moottori on, noh, pieni ja laiska. Kuulostaa rumalta (3zyl voi käydä pervoudessaan nätisti - tämä ei käy) ja tärisee.
-Penkki on kauhea
-En vielä löytänyt mittarivalojen himmennystä
-Ajokokemus on melko autenttinen klooni Transporter T4:sta, jolla takanaan joku puoli miljoonaa kilsaa
Summa summarum: otin juuri rallicorollan liikennekäyttöön, ettei selkä jumi pahemmin Hämeenlinnan tapaamisen matkalla...
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Kävin koeponnistamassa Ford focus RS:n, vm 09 ja reilu 100tkm mittarissa. Kyseessä tämä 305hv etuvetomalli. Olen näitä aina silloin tällöin nettiautosta silmäillyt, mutta en kovin varteenotettavina pitänyt, mutta kun nyt lähikauppaan semmoinen tulla tupsahti niin pitihän sitä kokeilla.
Ulkonäöstä tykkään itse, vaikka vihreä väri kyllä hieman överi on. Sisältä autossa ne recaron jakkarat, jotka kyllä hyvinkin tukea tarjosivat. Lisäksi muutama lisämittari oli keskikonsoliin laitettu, muutenhan tuo on sisältä melko pliisu.
Napista käyntiin murahdusten kera. Kytkin ottaa kohtuu korkealta ja on kevyt (tosin vertailukohtana tuo zeta, jossa ehkä muutamaa pykälää normiautoa jäykempi). Vaihteet napsuvat hyvin paikalleen ja autoa on helppo ajaa joka nopeuksissa. Hieman räntäinen ja märkä keli, mutta sutimiset jäävät kyllä vähiin. Ohjaus on kevyt hitaassa vauhdissa, mutta tarkentuu kierrosten noustessa. Alusta on jämäkkä, ei nitise eikä kolise ja ottaa mutkat hyvin. Ja vaikka auto sisältä tuntuu järkyttävän korkealta, ei mitään heijausta ole tunnettavissa. Kiihtyvyys on hyvää joka vaihteella ja pakoputkesta paukahtelee tasaisesti merkkiääniä. Moottorinäänet eivät ole mitenkään erityisen muhkeat, turbosoundit.
Tilat ovat sisältä kuin normi 3-ovisessa focuksessa.
Yhteenvetona itselle:
+ulkonäkö
+moottori
+ajettavuus
+tilat
-sisusta
-kytkin varauksin (kyllä siihen ajon aikana jo tottui)
-äänet
Tuli vielä sen verran hyvä vaihtotarjous, että taitaapi olla siirtyminen työsuhdeautosta omistusautoon taas edessä
Ulkonäöstä tykkään itse, vaikka vihreä väri kyllä hieman överi on. Sisältä autossa ne recaron jakkarat, jotka kyllä hyvinkin tukea tarjosivat. Lisäksi muutama lisämittari oli keskikonsoliin laitettu, muutenhan tuo on sisältä melko pliisu.
Napista käyntiin murahdusten kera. Kytkin ottaa kohtuu korkealta ja on kevyt (tosin vertailukohtana tuo zeta, jossa ehkä muutamaa pykälää normiautoa jäykempi). Vaihteet napsuvat hyvin paikalleen ja autoa on helppo ajaa joka nopeuksissa. Hieman räntäinen ja märkä keli, mutta sutimiset jäävät kyllä vähiin. Ohjaus on kevyt hitaassa vauhdissa, mutta tarkentuu kierrosten noustessa. Alusta on jämäkkä, ei nitise eikä kolise ja ottaa mutkat hyvin. Ja vaikka auto sisältä tuntuu järkyttävän korkealta, ei mitään heijausta ole tunnettavissa. Kiihtyvyys on hyvää joka vaihteella ja pakoputkesta paukahtelee tasaisesti merkkiääniä. Moottorinäänet eivät ole mitenkään erityisen muhkeat, turbosoundit.
Tilat ovat sisältä kuin normi 3-ovisessa focuksessa.
Yhteenvetona itselle:
+ulkonäkö
+moottori
+ajettavuus
+tilat
-sisusta
-kytkin varauksin (kyllä siihen ajon aikana jo tottui)
-äänet
Tuli vielä sen verran hyvä vaihtotarjous, että taitaapi olla siirtyminen työsuhdeautosta omistusautoon taas edessä
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuo Focus RS on kyllä kiva peli. Fordimaiseen tapaan tuota on ilo ajaa kaikkialla Suomen teillä. Mondeon ST220 kun on verrokkina, niin jopa itse yllätyin kuinka paljon tuo käytökseltään sitä muistuttaa. Ripeä auto kulkemaan ja silti perheelle tilaa - kyllä tuolla kelpaa.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
Suzuki Baleno 2000 n.180tkm Meenasin revetä nauruun ruorin taakse hypätessäni Auton ajettavuutta voisi kuvailla parhaiten: Hyppää aasin selkään ja tiukka ote korvista ja täyttä laukkaa eteenpäin. Tommoset laitoksethan ovat hengenvaarallisia ! 80-110km/h lievässä tuulessa, aivan karmiva ajettava ! Huhhuh,miten tommosia on voitu edes myydä koskaan ?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^eik sun pitäny vaihtaa semmoseen isolohko vitaraan?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
^ Huhhuh,älä muistuta siitä ! Herään vieläkin öisin ja käyn tarkastamassa,että pöydällä on alfan avaimet eikä sutsukin HUH !
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Sekalainen koeajoketju
^^^ Joo, eikös tuota kehuttu "maailman paskimmaksi autoksi ajettavuudeltaan" joskus
Mäkin ajoin muutama kuukausi sitten 1998 vuosmallin balenoa ja onhan se melko hirveä laite. Tuntu hyvältä hypätä samanikäisen 156:n rattiin sen elämyksen jälkeen
Mäkin ajoin muutama kuukausi sitten 1998 vuosmallin balenoa ja onhan se melko hirveä laite. Tuntu hyvältä hypätä samanikäisen 156:n rattiin sen elämyksen jälkeen
- flapjack
- Viestit: 473
- Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
- Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
- Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Onko tämä se vihreä joka on pyörinyt Oulussa? Pisti tosiaan kyllä aina silmään.routasydän kirjoitti:Kävin koeponnistamassa Ford focus RS:n, vm 09 ja reilu 100tkm mittarissa.
Ulkonäöstä tykkään itse, vaikka vihreä väri kyllä hieman överi on.
Tuli vielä sen verran hyvä vaihtotarjous, että taitaapi olla siirtyminen työsuhdeautosta omistusautoon taas edessä
Joko tuli haettua?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.
- routasydän
- Viestit: 1555
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
- Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm - Paikkakunta: Oulu
Re: Sekalainen koeajoketju
Jep, tänään hain. Onhan tuo kyllä ihan muikea peli ajella. Voimaa kivasti ja se tulee hieman eri tavalla kuin zetassa. Pitänee laittaa rapsaa, kunhan pääsee auton kanssa sinuiksi
Re: Sekalainen koeajoketju
Pääsin 2013 kesällä tyyppaamaan RS500-mallia, eli sitä jossa on 350hp. Mukana oli eräs Porsche-fanaatikko tuttava, jolla on GT3. Hän tyyppasi myös Rässää, ja totesi sen olevan arki-ajossa omaa Possua nopeampi, ja ohituskiihtyvyys kuulemma helkkaristi parempi kun hänen ex Cayman-S, joka oli myös hieman kutiteltu.routasydän kirjoitti:Kävin koeponnistamassa Ford focus RS:n, vm 09 ja reilu 100tkm mittarissa. Kyseessä tämä 305hv etuvetomalli. Olen näitä aina silloin tällöin nettiautosta silmäillyt, mutta en kovin varteenotettavina pitänyt, mutta kun nyt lähikauppaan semmoinen tulla tupsahti niin pitihän sitä kokeilla.
Ulkonäöstä tykkään itse, vaikka vihreä väri kyllä hieman överi on. Sisältä autossa ne recaron jakkarat, jotka kyllä hyvinkin tukea tarjosivat. Lisäksi muutama lisämittari oli keskikonsoliin laitettu, muutenhan tuo on sisältä melko pliisu.
Napista käyntiin murahdusten kera. Kytkin ottaa kohtuu korkealta ja on kevyt (tosin vertailukohtana tuo zeta, jossa ehkä muutamaa pykälää normiautoa jäykempi). Vaihteet napsuvat hyvin paikalleen ja autoa on helppo ajaa joka nopeuksissa. Hieman räntäinen ja märkä keli, mutta sutimiset jäävät kyllä vähiin. Ohjaus on kevyt hitaassa vauhdissa, mutta tarkentuu kierrosten noustessa. Alusta on jämäkkä, ei nitise eikä kolise ja ottaa mutkat hyvin. Ja vaikka auto sisältä tuntuu järkyttävän korkealta, ei mitään heijausta ole tunnettavissa. Kiihtyvyys on hyvää joka vaihteella ja pakoputkesta paukahtelee tasaisesti merkkiääniä. Moottorinäänet eivät ole mitenkään erityisen muhkeat, turbosoundit.
Tilat ovat sisältä kuin normi 3-ovisessa focuksessa.
Yhteenvetona itselle:
+ulkonäkö
+moottori
+ajettavuus
+tilat
-sisusta
-kytkin varauksin (kyllä siihen ajon aikana jo tottui)
-äänet
Tuli vielä sen verran hyvä vaihtotarjous, että taitaapi olla siirtyminen työsuhdeautosta omistusautoon taas edessä
Paras hot-hatch (tai Fiesta ST) mitä olen ajanut. Uusi Leon Cupra pääsee aika lähelle, mutta volkkarin nelisylinterinen ei ole läheskään yhtä karismaattinen kone kun toi Rässän viisipyttynen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Nyt on kokeiltu tuliterä Fiesta 1.0 Ti-VCT 80hv (vapari), manuaali-ilmastoinnilla ja ilman Titanium-tason herkkuja. Eli melkolailla perusversio.
+ Ohjaustuntuma, etenkin nykyautoille ominainen surkea ohjaustuntuma loisti poissaolollaan - ei se ole erinomainen, mutta hyvä. Ja se on jo paljon se nykyautosta
+ Mittaristo, niiden valaistus, tyyli yms. Oli kivannäköiset, selkeät ja silti "coolit" - värimaailma oli aika rikas, mutta ei pahassa mielessä
+ Kabiini oli suht simppeli, muttei ankea (kuten vaikkapa toitsulla tapana), ei ihan perinteisin ratkaisu
+ Näkyvyys ulos. Yksiä harvoja autoja, joissa A-pilarit ei peitä kerrostalon kokoista aluetta. Tämäkin taitaa johtua korkeahkosta ajoasennosta ja hyvin loivasta A-pilarin kaaresta
+ Vaihteisto/kytkin - ehdottoman hyvältä tuntui. Terävä, mutta luonteva - vaihteisto toki uudessa autossa pitääkin olla hyvä, mutta tässä se oli todella hyvä. Tarkka, kevyt ja nopea
+ Alusta. Tuntuma tiehen oli hyvä, eikä edes meteliä tullut moottoritienopeuksissakaan pahemmin sisälle. Hiljaisempi tuo on Continental ContiEcoContact-nastoilla, mitä tuo oma 156 nastarenkailla... Rengasmelu tulee kyllä selvästi sisään, etenkin jos vertaa edelliseen autoon (Saab 9000 '97) joka haltijalla oli ajokäytössä - toisaalta kun tuota vertaa esim. Korean ihmeisiin, niin melutaso on ihan hyvällä mallilla
+/- Penkit, tuntui ihan hyvältä istua ainakin vähän aikaa, mutta ristiseläntuen säätö ja selkänojan liukkaus tekivät osansa. Olivat kuitenkin tukevat ja hyvän tuntuiset
-/+ Moottori. Tuo 80kaakkia on aika vähän, vaikka kyllä tuollakin kerkeää... Kunhan ei todellakaan tarjoile sitä vaihdetta, mitä opastinnäyttö suosittelee (se haluaa pitää kierrokset alta 2000:ssa, eikä tuo lähde alle 2500rpm:n). Kuitenkin luonteeltaan ja ääneltään ihan hauska, mitä nyt pieneltä kolmipyttyiseltä voi odottaa. Tyhjäkäynnillä ääni on hillitty ja kierrättäessä ärjyy kuten kolmipyttyisen kuuluu, toisin kuin esimerkiksi Skeidan Citigossa...
Tällä parinkymmenen kilometrin testilenkillä oli hankala saada ihan optimaalista ajoasentoa, sama vika oli muuten 207 pösössä. Varmaan olisi paremman asennon saanut vetämällä penkkiä taaemmas ja hakemalla sopivaa korkeutta, mutta nyt ei ollut tarvetta hifistellä näin paljoa.
Kaiken kaikkiaan varsin pätevän oloinen ja tiloiltaan suht hyvä (katto matala edessä, joten pitkällä väellä voi olla ongelmia löytää hyvää asentoa ilman että pää napsaa kattoon) kauppakassi, jolla varmasti voisi hieman pidempääkin lenkkiä ajella. Hallintalaitteet oli aika hyvin saatavilla, mitä nyt ilmastoinnin lämmönsäätö oli vähän kaukana ja todella alhaalla. Äänentoisto vaikutti OK-tasoiselta ja kuuluvuuskin oli hyvä. Ei herätä ihmeemmin tunteita, mutta ei myöskään minkään sortin angstia tai ketutusta - kyllä tuolla voisi enemmänkin ajaa, vaikka veikkaan tuon moottorin puhdittomuuden omalla osallani varmasti tuntuvan ikävältä.
Summa summarum:
Pieni, helposti käsiteltävä ja lähestyttävä auto, mikä ei pyri olemaan mitenkään ihmeellinen muttei myöskään ankea. Neutraalin näpsäkkä kauppakassi, eikä se edes näytä pahalta (vaikka Aston Martinin grilli onkin varastettu...)
+ Ohjaustuntuma, etenkin nykyautoille ominainen surkea ohjaustuntuma loisti poissaolollaan - ei se ole erinomainen, mutta hyvä. Ja se on jo paljon se nykyautosta
+ Mittaristo, niiden valaistus, tyyli yms. Oli kivannäköiset, selkeät ja silti "coolit" - värimaailma oli aika rikas, mutta ei pahassa mielessä
+ Kabiini oli suht simppeli, muttei ankea (kuten vaikkapa toitsulla tapana), ei ihan perinteisin ratkaisu
+ Näkyvyys ulos. Yksiä harvoja autoja, joissa A-pilarit ei peitä kerrostalon kokoista aluetta. Tämäkin taitaa johtua korkeahkosta ajoasennosta ja hyvin loivasta A-pilarin kaaresta
+ Vaihteisto/kytkin - ehdottoman hyvältä tuntui. Terävä, mutta luonteva - vaihteisto toki uudessa autossa pitääkin olla hyvä, mutta tässä se oli todella hyvä. Tarkka, kevyt ja nopea
+ Alusta. Tuntuma tiehen oli hyvä, eikä edes meteliä tullut moottoritienopeuksissakaan pahemmin sisälle. Hiljaisempi tuo on Continental ContiEcoContact-nastoilla, mitä tuo oma 156 nastarenkailla... Rengasmelu tulee kyllä selvästi sisään, etenkin jos vertaa edelliseen autoon (Saab 9000 '97) joka haltijalla oli ajokäytössä - toisaalta kun tuota vertaa esim. Korean ihmeisiin, niin melutaso on ihan hyvällä mallilla
+/- Penkit, tuntui ihan hyvältä istua ainakin vähän aikaa, mutta ristiseläntuen säätö ja selkänojan liukkaus tekivät osansa. Olivat kuitenkin tukevat ja hyvän tuntuiset
-/+ Moottori. Tuo 80kaakkia on aika vähän, vaikka kyllä tuollakin kerkeää... Kunhan ei todellakaan tarjoile sitä vaihdetta, mitä opastinnäyttö suosittelee (se haluaa pitää kierrokset alta 2000:ssa, eikä tuo lähde alle 2500rpm:n). Kuitenkin luonteeltaan ja ääneltään ihan hauska, mitä nyt pieneltä kolmipyttyiseltä voi odottaa. Tyhjäkäynnillä ääni on hillitty ja kierrättäessä ärjyy kuten kolmipyttyisen kuuluu, toisin kuin esimerkiksi Skeidan Citigossa...
Tällä parinkymmenen kilometrin testilenkillä oli hankala saada ihan optimaalista ajoasentoa, sama vika oli muuten 207 pösössä. Varmaan olisi paremman asennon saanut vetämällä penkkiä taaemmas ja hakemalla sopivaa korkeutta, mutta nyt ei ollut tarvetta hifistellä näin paljoa.
Kaiken kaikkiaan varsin pätevän oloinen ja tiloiltaan suht hyvä (katto matala edessä, joten pitkällä väellä voi olla ongelmia löytää hyvää asentoa ilman että pää napsaa kattoon) kauppakassi, jolla varmasti voisi hieman pidempääkin lenkkiä ajella. Hallintalaitteet oli aika hyvin saatavilla, mitä nyt ilmastoinnin lämmönsäätö oli vähän kaukana ja todella alhaalla. Äänentoisto vaikutti OK-tasoiselta ja kuuluvuuskin oli hyvä. Ei herätä ihmeemmin tunteita, mutta ei myöskään minkään sortin angstia tai ketutusta - kyllä tuolla voisi enemmänkin ajaa, vaikka veikkaan tuon moottorin puhdittomuuden omalla osallani varmasti tuntuvan ikävältä.
Summa summarum:
Pieni, helposti käsiteltävä ja lähestyttävä auto, mikä ei pyri olemaan mitenkään ihmeellinen muttei myöskään ankea. Neutraalin näpsäkkä kauppakassi, eikä se edes näytä pahalta (vaikka Aston Martinin grilli onkin varastettu...)
Re: Sekalainen koeajoketju
No jaa. Naisystävän 35 tkm ajetulla Fiestalla ajellut, jossa 1,6 bensakone, varustelutasoa en tiedä, mutta riittävästi on heebeleitä. Ohjaus, alusta ja ajettavuus tuossa on ihan hyvät, mutta vaihteiston sujuvuutta ei voi kehua, päinvastoin välillä takertelee oikein kunnolla. Rengasmelu nastoilla melko voimakas. Istuimet ok, mutta mulla selkä väsyy jo sadan kilometrin matkalla. Mittaristo oikeastaan aika halvan ja vanhanaikaisen näköinen. Aivan hirveät jarrut tuntumaltaan, ihan samanlaiset kuin muistan vuosien takaa Mondeosta. Poljinta saa painaa oikein urakalla ennenkuin joku jousi antaa myöten niin, että saa tuntumaa itse jarruttamiseen.
Kokonaisuutena pikkuautomaisuus yllätti, kun tuota lehdistö on niin vuosien varrella kehunut. Silti varmaan luokkansa parhaimmistoa, ja hinta/laatusuhteella pärjää vw-konsernin tuotteille, joita ehdottomasti kielsin hankkimasta.
Kokonaisuutena pikkuautomaisuus yllätti, kun tuota lehdistö on niin vuosien varrella kehunut. Silti varmaan luokkansa parhaimmistoa, ja hinta/laatusuhteella pärjää vw-konsernin tuotteille, joita ehdottomasti kielsin hankkimasta.
TTi
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Joo, kaikki on suhteellista. Itse olin tosiaan tuosta rengasmelusta ja jarrutuntumasta (sekä vaihteiston tuntumasta) täysin eri mieltä. Yksilöitä vaiko tottumuskysymys?
PS.
156:n mittaristo vaikuttaa ja näyttää halvalta.
PS.
156:n mittaristo vaikuttaa ja näyttää halvalta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Sekalainen koeajoketju
No mikäs se sitten olisi?TTi kirjoitti:Kokonaisuutena pikkuautomaisuus yllätti
^^vai 156:n mittaristo halvan näköinen oliko pikkumittarit myös mukana tuossa arvioinnissa? Missä yleisesti myydyssä autossa, mittaristo on ollut vähemmän halvan näköinen?
Siis kuskin pukilta katsottuna ja vähän samanikäisissä.
en hakenut puuratillista kuvaa, ei vain löytynyt nahkaratilla selkeää kuvaa. Tuo "mittaristo" ja muu sisusta on huomattavan silmäystävällinen ja pesee ison osan muista. Myös 159:n IMO.
Viimeksi muokannut palkus, 24 Joulu 2014, 09:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Sekalainen koeajoketju
Kyllä mun mielestä 156:n mittaristo näyttää kuitenkin hyvältä ja laadukkaammalta kuin monissa tuon ikäluokan samanhintaisissa autoissa. Tietty se riippuu siitä, mikä kenellekin laadun vaikutelmaa tuo
Re: Sekalainen koeajoketju
Itse taas tykkään inan enempi 159:n mittaristosta, koska se on enemmän kokonaisuutena kuskille. Varsinkin facelifteistä eteenpäin, missä on valkoiset ledit takana noissa mittareissa on se tosi jees. Tuo punainen väri toki on hieno omalla tavallaan ja osa Alfaa, mutta kun se valkoisen näkee paremmin... ei sillä, tykkään tuosta nykyisestäkin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Sekalainen koeajoketju
Vanhemman 156n valkovihreä mittaristo on selkeä, kiva. Mutta nykyisin se on auttamatta vanhanaikainen,tänä päivänä. Aikalaisiinsa verrattuna modernimpaa saa etsiä. Mutta tuo 13vuoden ikä alkaa olemaan jo merkitsevä tekijä.
Kieltämättä boseliftin ja varsinkin se Sportpackin mittaristo on hieno, omaan silmääni
Kieltämättä boseliftin ja varsinkin se Sportpackin mittaristo on hieno, omaan silmääni