Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 95
- Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
- Car(s): 156v6 1998
Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Polkimista puheenollen, omassani on "tyhjää" kaasupolkimessa varmaan tuuman verran. Eli kun painaa kaasua, ei tapahdu mitään ennenkuin löysät on pois. Voisiko tuota säätää jostakin niin, ettei löysiä olisi vaan kaasu reagoisi heti kun poljinta painaa?
Pekka
Pekka
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löytyykö keltään hyviä vinkkejä mistä vois hommata vm2002 1.8ts koneeseen moottorin ja rungon välisen tuen moottorin puolelta se kumivaimennin on aivan paskana.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
väliin mainiten että Autokeskuksesta saa vielä kytkinpolkimen kumia, 13€ ja pari päivää. Jarrupoljinkumi olisi ollut 35€ ja olisi pitänyt tilata Puolasta.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- miaksu
- Viestit: 316
- Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
- Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02 - Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
banditbusa kirjoitti:Löytyykö keltään hyviä vinkkejä mistä vois hommata vm2002 1.8ts koneeseen moottorin ja rungon välisen tuen moottorin puolelta se kumivaimennin on aivan paskana.
- Liitteet
-
- jooooooo.jpg
- Tästä osasta siis kyse, kuva aika huono ku ei anna laittaa parempaa.
- (51.95 KiB) Tiedosto ladattu 5035 kertaa
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Abarth 500 Esseesse
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohan on se tuki rauta rungon puolelta tuosta ei ole kyse vaan mikä tulee tuon toiseen päähän noiden reikien väliin kiinni ja on johkin moottoriin kiinnitetty.
taisit joutua tuon irroittaan hammashihna remontissa tuon kyseisen osan.
se on ihan rikki,enkä löydä sitä noista netin varaosakaupoista.
mut täytyyhän niitä jostain saada!!!
mutta mistä????

eli tuo mikä näkyy miaksun laittamassa kuvassa sinisen ja mustan letkun välissä.

-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ookoo tuo koneen puoli siis. Ei sitä tarvinnut irroittaa. Jos ei löydy suoriltaan niin kannattaa ottaa mitat ja joku irtopusla prässillä siihen. Joskus tein ihan vastaavan jostain Escortin puslasta ja hyvin pelas. Voin katsella jos laitat mittoja.
E. Katsoin äkkiä Eperistä niin alkuperäinen varaosanumero on 46420429. Kannattaa varmistaa kun tää on vähän hankalaa autossa istuessa
Mutta esim.Muukkonen kyllä hommaa alkuperäisen jos on yleensä saatavana.
E. Katsoin äkkiä Eperistä niin alkuperäinen varaosanumero on 46420429. Kannattaa varmistaa kun tää on vähän hankalaa autossa istuessa

Abarth 500 Esseesse
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok.eli siihen vois löytää jonkun irto puslan tarviipa mittailla ja kysellä.m.sa kirjoitti:Ookoo tuo koneen puoli siis. Ei sitä tarvinnut irroittaa. Jos ei löydy suoriltaan niin kannattaa ottaa mitat ja joku irtopusla prässillä siihen. Joskus tein ihan vastaavan jostain Escortin puslasta ja hyvin pelas. Voin katsella jos laitat mittoja.
se on ihan rikki ja moottori hytkyy hirveesti ja voi olla syynä siihen et kolmonen hyppää välillä pois päältä.
tälläinen vika on nyt ilmennyt.

sairaan makeita autoja nämä ovat


- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei.kiitti!m.sa kirjoitti:Ookoo tuo koneen puoli siis. Ei sitä tarvinnut irroittaa. Jos ei löydy suoriltaan niin kannattaa ottaa mitat ja joku irtopusla prässillä siihen. Joskus tein ihan vastaavan jostain Escortin puslasta ja hyvin pelas. Voin katsella jos laitat mittoja.
E. Katsoin äkkiä Eperistä niin alkuperäinen varaosanumero on 46420429. Kannattaa varmistaa kun tää on vähän hankalaa autossa istuessaMutta esim.Muukkonen kyllä hommaa alkuperäisen jos on yleensä saatavana.
Kysympä huomenna huvikseni muukkoselta saako ja mihin hintaan.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuolta löytyy suoraan jos jaksaa tilata ulkomailta. Se on siis tuo listan alimmainen
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml

http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml
Abarth 500 Esseesse
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jep.tuollaisesta putiikista en tiennytkään.tuoltahan sen saa ellei löydy muukkosen kautta.m.sa kirjoitti:Tuolta löytyy suoraan jos jaksaa tilata ulkomailta. Se on siis tuo listan alimmainen![]()
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Bushes.shtml
kiitti,linkistä.
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä mitään. Tuo firma kannattaa muistaa, löytyy kaikkea tarpeellista..
Abarth 500 Esseesse
- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu tarvii laittaa ylös tuo putiikki.m.sa kirjoitti:Eipä mitään. Tuo firma kannattaa muistaa, löytyy kaikkea tarpeellista..
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
voiko joku jo auttaa kun ei jaksa enään millään... kosteus ongelmia tuntuu olevan vaikka viikonlopun auto oli hallissa kuivumasa ja sisällä oli lämmin autossa varmaan noin 35 astetta mutta lasit menee heti läskiin kun vähän ajaa.. raikkari vaihdettu lattiamatot kuivat myös niiden alla kuivaa yms. voiko ikkunaa pitkin valua oven sisään vesi esim? eikä muuten maistu makeallekkaan kosteus ikkunoissa eli ei siis kennokaan?.. ei vaan jaksas jokapaikkaa purkaa ja ettiä kun ois muutakin tekemistä.
asia numero 2 onko tyyppivikaa sähköikkunoissa? ei toimi kuskin etuoven ikkuna ja vänkärin takaikkuna.
kiitos edes joku jaksaa lukea loppuun tämän... uuvuttaajo"!
asia numero 2 onko tyyppivikaa sähköikkunoissa? ei toimi kuskin etuoven ikkuna ja vänkärin takaikkuna.
kiitos edes joku jaksaa lukea loppuun tämän... uuvuttaajo"!
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Onko sisäilmakierto varmasti pois päältä? Pistä puhallin täysille, raota yhtä ikkunaa hiukan, sulje ovet ja tarkastele ulkopuolelta tuleeko tuosta ikkunan raosta ilmavirtaa ulospäin.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo on poies. Kokeiltu on mmutta kun ikkunat sulkee niin läski tulee takasin ikkunoihin.! En ole tosin kokeillut ilmavirran tuloa. Kiittoss:)
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Väittäisin, ettei kosteus ikkunoissa voi maistua makealle. 
Jos kaikki muut on jo katsottu, niin mites ne ilmanpoistoaukot?

Jos kaikki muut on jo katsottu, niin mites ne ilmanpoistoaukot?
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse voisin väittää vastaan jos vaikka esimerkiksi lämppärin kenno vuotaa...
Öö missä poistoaukot on?
Öö missä poistoaukot on?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

- banditbusa
- Viestit: 805
- Liittynyt: 13 Touko 2013, 08:53
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.2 JTS
Alfa Romeo 156 2,5 24v Q-system
Alfa Romeo 156 2.0 TS SW
ex-Alfa Romeo 156 1,8 ts - Paikkakunta: Jämsänkoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
hukkuuko nesteettä siitähän voit päätellä onko vuotoja kennossa,jos kerran heti huurtuu voimakkaasti niin täytyis näkyä neste vajaantumistakin.Sakkeus kirjoitti:voiko joku jo auttaa kun ei jaksa enään millään... kosteus ongelmia tuntuu olevan vaikka viikonlopun auto oli hallissa kuivumasa ja sisällä oli lämmin autossa varmaan noin 35 astetta mutta lasit menee heti läskiin kun vähän ajaa.. raikkari vaihdettu lattiamatot kuivat myös niiden alla kuivaa yms. voiko ikkunaa pitkin valua oven sisään vesi esim? eikä muuten maistu makeallekkaan kosteus ikkunoissa eli ei siis kennokaan?.. ei vaan jaksas jokapaikkaa purkaa ja ettiä kun ois muutakin tekemistä.
asia numero 2 onko tyyppivikaa sähköikkunoissa? ei toimi kuskin etuoven ikkuna ja vänkärin takaikkuna.
kiitos edes joku jaksaa lukea loppuun tämän... uuvuttaajo"!
ja se et takalasi ei pelaa niin taitaa olla vaijeri poikki,taitaa olla aikas yleistä .itselläkin tossa kaksi ovee missä sellainen ilmiö.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ikkunat yhtäkkiä harvon joskus toimii... Noh syylärivuotaa kovasti niin menee nestettä. Voisko raikkarin läpi tulla höyryjä?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Moi vaan.
Elikkäs ajaessani Kuopiosta Jyväskylään, kidenäyttö käski menemään jälleenmyyjän pakeille, muillekkin tuttu MCSF ilmoitus tuli. En huomaa ajossa mitään muutosta, pelittää hyvin niin kuin ennenkin. Kaipa se pitäisi vikakoodit kuitenkin lukea, jotta tarkempi diagnoosi selviää. Onko hintaeroja huoltamoilla paljon maksaa alfasta koodien luku vai maksaako ne ylipäänsä mitään ja onko ylipäänsä kaikki huoltamot samanarvosia luetuttamis paikkoja, tai löytyykö ystävällisiä foorumilaisia Jyväskylän suunnalta, joita kiinnostaa tietää mikä pirssiäni vaivaa ja luetuttaa koodit?
Kiitos
Elikkäs ajaessani Kuopiosta Jyväskylään, kidenäyttö käski menemään jälleenmyyjän pakeille, muillekkin tuttu MCSF ilmoitus tuli. En huomaa ajossa mitään muutosta, pelittää hyvin niin kuin ennenkin. Kaipa se pitäisi vikakoodit kuitenkin lukea, jotta tarkempi diagnoosi selviää. Onko hintaeroja huoltamoilla paljon maksaa alfasta koodien luku vai maksaako ne ylipäänsä mitään ja onko ylipäänsä kaikki huoltamot samanarvosia luetuttamis paikkoja, tai löytyykö ystävällisiä foorumilaisia Jyväskylän suunnalta, joita kiinnostaa tietää mikä pirssiäni vaivaa ja luetuttaa koodit?
Kiitos
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan käyttäjät" ja "mitä koodinlukijoita käytössä"-topicit kannattaa lukea, varmaan Jyväskylän suunnalla jollakin on?
Halvimmillaan vikakoodinluku on 0euroa, kalliimmassa paikassa se voi olla 150euroa. Kysymällä selviää. Lisäksi oleellisinta on saada se itse koodi (P0100 esim.), eikä surkeaa suomenkielistä käännöstä koodista...
Halvimmillaan vikakoodinluku on 0euroa, kalliimmassa paikassa se voi olla 150euroa. Kysymällä selviää. Lisäksi oleellisinta on saada se itse koodi (P0100 esim.), eikä surkeaa suomenkielistä käännöstä koodista...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katoppas "tyhmäkin" löytää kun oikein osaa neuvoa, sivultahan aukee uusia ulottuvuuksia. Kiitoksia
Aquatica kirjoitti:"Vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan käyttäjät" ja "mitä koodinlukijoita käytössä"-topicit kannattaa lukea, varmaan Jyväskylän suunnalla jollakin on?
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 28 Heinä 2014, 16:13
- Car(s): Alfa Romeo 156 1.9 jtd mjet vm 2005, Alfa Romeo 156 2.5 V6, Jaguar S Type R Suzuki Hayabusa, ja Mönkijöoitä kaks, neliveto, ja kolmirenkainen.
- Paikkakunta: Liminka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Peseppä ne ikkunat kunnolla ensin. Yleensähän noissa vuotaa syyläri, eikä läm, kenno.
- Sakkeus
- Viestit: 387
- Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
- Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00 - Paikkakunta: OULU
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
syyläri kyllä vuotaa se on iha selkee. mutta ottaako ilman konepellin alta niin että imis ne jäähdytinnestehöyryt raikkarin läpi hyttiin?
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
EI ime, mikäli konepellin takareunan tiiviste on kunnossa ja höyrymäärä ei ole suuri.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voikohan ilmakaukalossa oli jokin rikki tai vedenpoisto tukossa, että valuttaisi sadevettä lämmityslaitteeseen. Tai päälysmuovissa reikä josta valuu vettä lämmityslaitteeseen. Muut vaihtoehdot on sitten että kennolla tai liitoksessa kumminkin vuoto, jos kerran ikkunat on puhtaat auton seistessä ja sisäkierto ei ole jumittunut päälle. Tai jospa ilmastoinnin vedenpoisto on tukossa? Yleensä on mulla ollut kennossa vuoto kun noin tekee, tosin vanhoissa romuissa nyt ei ole ilmastointia ollutkaan, saati sisäkiertoa.
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- koltiainen
- Viestit: 718
- Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
- Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51 - Paikkakunta: Palokka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun luona Vaajakoskella voi käydä luetuttamassa koodit, ei maksa mitään ja alfabbs porukalle vielä vähemmän.Aquatica kirjoitti:"Vapaaehtoiset alfadiag/fiatecuscan käyttäjät" ja "mitä koodinlukijoita käytössä"-topicit kannattaa lukea, varmaan Jyväskylän suunnalla jollakin on?
Halvimmillaan vikakoodinluku on 0euroa, kalliimmassa paikassa se voi olla 150euroa. Kysymällä selviää. Lisäksi oleellisinta on saada se itse koodi (P0100 esim.), eikä surkeaa suomenkielistä käännöstä koodista...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko kukaan seurannut tuon automaatti-ilmastoinnin elämää ? Eli kysymys on se,että miksi automaatti säätää puhalluksen itsestään pelkästään jaloille hetken ylös/alas-puhalluksen jälkeen ? Jos säätää käsin takaisin ylös/alas,niin vaikka auton sammuttaisi välillä,niin muistaa nämä asetukset. Mutta jos aamulla taas lähtee,sama taas
Eli pähkinänkuoressa:
*Auto käyntiin -> Lämpö säädetty 23c , hiljaista on.
*Kun jäähdytysneste saavuttaa 50c (hyvin nopeasti) -> Lyö ylös ja alas kovan höngän.
*Pienen ajan kuluttua joskus lyö sisäkierron päälle ja samoihin aikoihin tiputtaa puhalluksen pelkästään alas.
*Laitan käsin takaisin nuolet ylös ja alas.
*Vaikka kävisi kaupassa ja tulee takaisin autolle,niin jatkaa tuota itse säätämää asetusta.
*Seuraavana aamuna sama ruljanssi uudestaan,eli hävittää asetukset yön aikana.
Mistä johtuu ? Vai onko "nää tämmösiä" ?

Eli pähkinänkuoressa:
*Auto käyntiin -> Lämpö säädetty 23c , hiljaista on.
*Kun jäähdytysneste saavuttaa 50c (hyvin nopeasti) -> Lyö ylös ja alas kovan höngän.
*Pienen ajan kuluttua joskus lyö sisäkierron päälle ja samoihin aikoihin tiputtaa puhalluksen pelkästään alas.
*Laitan käsin takaisin nuolet ylös ja alas.
*Vaikka kävisi kaupassa ja tulee takaisin autolle,niin jatkaa tuota itse säätämää asetusta.
*Seuraavana aamuna sama ruljanssi uudestaan,eli hävittää asetukset yön aikana.
Mistä johtuu ? Vai onko "nää tämmösiä" ?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Talvesta eivät insinöörit ole tainneet Välimeren rannalla kuulla eli käsin sitä saa talviaikaan suuntailla, mutta kyllä sen pitäisi muistaa ne asetukset vielä seuraavanakin aamuna. Jotain feelua siinä siis lienee.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mutta jälkikäteen mietittynä,onhan tuo aika fiksu. Kun kone on kylmä,turha puhallella mitään. Kone lämpiää,niin puhaltaa lasit auki ja jalat lämpimäksi. Kun lasit ovat avattu,puhaltaa jaloille mukavaa lämmintä ja lämpöhän nousee ylöspäin niin thäts it
Ja kun lasit ovat auki,niin lyö sisäkierron päälle, jotta ei ota turhaan kylmää ilmaa ulkoota 
Edit : Pitää siis tuota sisäkiertoa päällä lyhyen aikaa (¨5min) ,samoihin aikoihin kun säätää puhalluksen pelkästään jaloille.


Edit : Pitää siis tuota sisäkiertoa päällä lyhyen aikaa (¨5min) ,samoihin aikoihin kun säätää puhalluksen pelkästään jaloille.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On siinä jotain järkeä joo, mutta ainakin mun 156:ssa tulee vilu jos antaa sen laitteen säätää sen puhalluksen sinne jaloille, tai sitten täytyy laittaa lämpöpyyntöä muutama aste enemmän 

-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onhan tuo 156n ilmastointi-automatiikka aika hölmö lämmityksen osalta. Melkein parhaan hyödyn saa kun viitsii käsin naputella. Siksi tykkään siitä vanhasta enemmän, missä voi itse päättää enemmän. Olishan tuo uus muuten näppärä, mutta kun tosiaan hukkaa sammuttamisen jälkeen ne toiveet. Esim. meidän Accordissa on saanut olla automaatilla kesät ja talvet ja toimii loistavasti niin huurteenpoistot kuin jäähdytykset. Ihan sama onko 30 astetta pakkasta tai lämmintä.
Abarth 500 Esseesse
- JMC
- Viestit: 1083
- Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
- Car(s): 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98 - Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vanhemmassa automatiikka ilmastoinnissa harmitti talvella se, että se ei puhaltanut kylmällä koneella minkäänvertaa ilmaa hyttiin ja tästä seurasi lasien huurustuminen.
Mutta kyllä se lämpimällä koneella toimi just niinkun pitikin
Mutta kyllä se lämpimällä koneella toimi just niinkun pitikin

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Varmaan koitettu korjata tota tähän "boseliftiin" tuolla tuulilasi-modella. Eli toi keltainen nappi,jossa tuulilasin lämmityksen kuva. Alkaa välittömästi painamaan täydet lasille.JMC kirjoitti:Vanhemmassa automatiikka ilmastoinnissa harmitti talvella se, että se ei puhaltanut kylmällä koneella minkäänvertaa ilmaa hyttiin ja tästä seurasi lasien huurustuminen.
Ja joo, accordissa tosiaan kesät talvet 22c ja toimii ! Tosin,talvisin hiukan simmosta, että sukat hikoo jaloissa ja päälaki jäätyy

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Huurteenpoisto-nappi.
Löytyy muuten itseltänikin, eikä ole boselifti. On puoliautomaagi-ilmastointi.
Huurteenpoisto-nappi.
Löytyy muuten itseltänikin, eikä ole boselifti. On puoliautomaagi-ilmastointi.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sepä ei näissä vanhemmissa puhalla mitään, kun kone kylmä. Tai sitten muistan tosi pahasti pieleen, kun ei ko. asentoa juuri tule käytettyä, kun lyö ilmastoinninkin päälle ja sen jälkeen menee taas pitkän aikaa ikkunat huuruun, jos ilmastointia ei käytä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itellä tekee samaa muuten, mutta muistaa lämpötilan aamullakin minkä edellisen kerran asensin ja puhaltaa hiljaisimmallaan vain ylös, eli helppo vaan vääntää hönkäystä manuaalisti kovemmalle ...willez kirjoitti:Onko kukaan seurannut tuon automaatti-ilmastoinnin elämää ? Eli kysymys on se,että miksi automaatti säätää puhalluksen itsestään pelkästään jaloille hetken ylös/alas-puhalluksen jälkeen ? Jos säätää käsin takaisin ylös/alas,niin vaikka auton sammuttaisi välillä,niin muistaa nämä asetukset. Mutta jos aamulla taas lähtee,sama taas![]()
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Lämpötilasäädön muistaa kyllä,tässä tapauksessa 23c. Mutta unohtaa tuon,että puhaltaa aina tuulilasi-jalat. Itestään vain säätää jossain vaiheessa puhalluksen pelkästään jaloille.
-
- Viestit: 2440
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Tuulos
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niinhän tuo tuntuu tekevän, että maksimilämpö puhalletaan jalkatilaan ja sitten vasta palataan puhaltamaan lasille kun on lämmöt kohillaan. Tosin ei ole häirinnyt, hyvin tuntuu lämpö tuolta nousevan. Ainoo jos ikkunat vaatii aukasua niin sitten on käännetty käsiohjauksella ylös. Muuten on saanut olla automaatilla. Pitää testailla tuota säädön muistamista. Vaan on se juhlaa että emäntä saa saunoa ja itse olla sivistyneen viileässä.
Taitaa muistihommia olla myös puhallinnopeus. Mielestäni jos sitä laskee, niin muistaa ainakin jonkin aikaa matalamman nopeuden. En kaipaa täysillä puhaltamista jos moottori on vielä lämpenemisvaiheessa, moottorin lämpö on omaa tärkeempää..

Taitaa muistihommia olla myös puhallinnopeus. Mielestäni jos sitä laskee, niin muistaa ainakin jonkin aikaa matalamman nopeuden. En kaipaa täysillä puhaltamista jos moottori on vielä lämpenemisvaiheessa, moottorin lämpö on omaa tärkeempää..
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se meni jotenkin niin, että jos lämpötila on menny alle 2 astetta -> kompura pois päältä (valokin sammuksissa) ja sen jälkeen laittaa manuaalisia säätöjä, niin säädöt säilyy, mikäli ulkolämpö ei nouse yli 3 asteen. Elikäs se härpäke muistaa manuaali säädöt , mutta muistaa myös sen, että on itse sammuttanut kompuran kylmyyden takia. Siis ulkolämpö nousee-> kompura+automaattiasetukset päälle.
Käytän melkein vallan automattiikkaa, huurteet poistan sillä napilla ja joskus harvoin täppään erikseen suunnan lasille (pahalla 0-kelillä) tukka suihkunjälkeis märkänä.
En ny tota käytöstä tarkkaan muista, mutta jotenkin noi se meni. Ohjekirjasessa lukoo, jotta puhallus alkaa vasta, kun motti on hieman lämmennyt.


- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä huurteenpoiston pitäisi toimia kylmälläkin koneella? Ainakin niin se toimi '03:ssa ja tuossa nykyisessäkin... Uudemmassa oli toki tuo sama automaagi, nykyisessä ei. Huurteenpoisto-asetuken kun läppää päälle, takalasin/peilinlämmitin käynnistyy, puhallus suunnataan tuulilasille ja täydellä teholla - tuli sieltä lämmintä tai ei.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei puhalla ei. Näillä pikkupakkasilla 1 nopeudella puhaltaa lasille vähän aikaa, vaikka olisi heti painettu keltasesta pikainen huurteenpoisto päällensä. Hiukanmatkaa siis kerkiää ajamaan kunnes alkaa kunnolla hönkimään. On ihan dokumentoitu käytös mm. elearnissa.
Tuosta asetusten häipymisestäkin oli jotain: eli siinä lämmityslaitteessa on semmonen talvikäynnistysmoodi joka sitten ne manuaaliasetukset hävittää.
Lopputulema: Parhaiten pelittää, kun ei näpelöi muuta kuin lämmönsäätöä ja niitä pikanäppäimiä
Tuosta asetusten häipymisestäkin oli jotain: eli siinä lämmityslaitteessa on semmonen talvikäynnistysmoodi joka sitten ne manuaaliasetukset hävittää.
Lopputulema: Parhaiten pelittää, kun ei näpelöi muuta kuin lämmönsäätöä ja niitä pikanäppäimiä

-
- Viestit: 349
- Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
- Car(s): AR 159 2.4 Jtdm
Fiat Barchetta
AR 147 2.0 TS (pojalla)
ex. AR 156 V6 - Paikkakunta: Kouvola
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipa ostettua tuuninkia... Ebayn "teholastu" 12e. Kytketaän anturiin joka haistelee imuilman lämpötilaa. Eli ilmeisesti huijaa ecua näyttämällä miinuksia jolloin polttoaineen syöttöä rikastetaan ja sytytystä manipuloidaan? Muuta järkevää en keksi..kaasuun reagointi pitäs parantua ja kulutus vähentyä...ja 15 heppaa lisää. Kysymys nyt onkin että saako tolla mitään aikaseksi vai rikkooko auton? Lähinnä tuli katti mieleen, ei kai muuta. Ja sitte vielä että missä kutosessa toi anturi on... Varmaan ilmaröörissä mut en muista kun massamittarin liittimen oliks siin muita??
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^jAa että rikkaalla vähenis kulutusko?
E: katsoin videon, oli onni ettei auto lauennut tai tehoja hävinny. Toisin sanoen jos se on liian halpaa ollakseen toimiva se ei toimi.
E: katsoin videon, oli onni ettei auto lauennut tai tehoja hävinny. Toisin sanoen jos se on liian halpaa ollakseen toimiva se ei toimi.
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lämpöanturi on sisäänrakennettu ilmiin. Tuolla virityksellä kannattaa olla tyytyväinen jos tehot laskee alle 20% ja katit pysyy ehjänä.Stiletto kirjoitti:Tulipa ostettua tuuninkia... Ebayn "teholastu" 12e. Kytketaän anturiin joka haistelee imuilman lämpötilaa. Eli ilmeisesti huijaa ecua näyttämällä miinuksia jolloin polttoaineen syöttöä rikastetaan ja sytytystä manipuloidaan? Muuta järkevää en keksi..kaasuun reagointi pitäs parantua ja kulutus vähentyä...ja 15 heppaa lisää. Kysymys nyt onkin että saako tolla mitään aikaseksi vai rikkooko auton? Lähinnä tuli katti mieleen, ei kai muuta. Ja sitte vielä että missä kutosessa toi anturi on... Varmaan ilmaröörissä mut en muista kun massamittarin liittimen oliks siin muita??

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä vanhemmassa (ei-boselift, ei-automaagi-ilmastointi) suuntauksella laitetaan huurteenpoisto. Sitä muuten tänään kokeilin; molemmat väärässä tuon osalta, sikäli kun manuaali ei kerro eroa normaalipuhalluksen ja huurteenpoiston välillä... Eli huurteenpoistoasetuksella alkoi hönkimään kovalla teholla hyvin aikaisin, mutta normipuhallus ei vielä hönkinyt mitään (koska jäähdytysneste ei ollut vielä 50asteista). Ilmeisesti kun aikasemmin kokeillut huurteenpoistoa, on kone ollut jo tarpeeksi lämmin tyyliin heti käynnistyksen jälkeen, että on toiminut viiveettä... No, aina oppii uuttastoichiometric kirjoitti:Ei puhalla ei. Näillä pikkupakkasilla 1 nopeudella puhaltaa lasille vähän aikaa, vaikka olisi heti painettu keltasesta pikainen huurteenpoisto päällensä. Hiukanmatkaa siis kerkiää ajamaan kunnes alkaa kunnolla hönkimään. On ihan dokumentoitu käytös mm. elearnissa.
Tuosta asetusten häipymisestäkin oli jotain: eli siinä lämmityslaitteessa on semmonen talvikäynnistysmoodi joka sitten ne manuaaliasetukset hävittää.
Lopputulema: Parhaiten pelittää, kun ei näpelöi muuta kuin lämmönsäätöä ja niitä pikanäppäimiä
